Kolego miałem takich usterek mnóstwo. Odpal silnik włącz wszystkie odbiorniki w aucie i niech silnik pracuje na wolnych obrotach, miernikiem zmierz napięcie między zaciskiem B+ alternatora a jego obudową, jeśli tam masz napięcie około 13,5V~ 14V, a na akumulatorze jest znacznie mniej, to 99% słaba masa silnika. Mądre głowy w fabrykach wymyśliły, że...
Najprawdopodobniej po remoncie gdzieś jest nie przykręcona lub słaba masa pomiędzy silnikiem a karoserią.P
NGK-NTK to zacna firma i jak już to z Japonii ! Między innymi wchłonęli polską Iskrę, a unikamy świec Champion . Co do wspomagania wadą są wycieki oleju. Najczęstsze wycieki są w miejscu gdzie drążek wchodzi do maglownicy pod gumową osłoną, trzeba się jej dokładnie przyjrzeć. Inna sprawa, to słaba masa instalacji silnik-karoseria.
U mnie przyczyną była słaba masa na silniku
Może słaba masa na silnik... Lub może i rozrusznik jest uszkodzony.
Jak nic słaba masa na silnik
Problem rozwiązany. Słaba masa silnika.
Miałem taki przypadek ,słaba masa, silnik i nadwozie.
Odepnij kabel od czujnika cisnienia oleju i sprawdź czy swieci dalej. Mam wrażenie ze słaba masa silnika ugotowala masy mniejszej kategorii np ecu i instrumenty.
Jest gdzieś zwarcie sprawdź ile amper pobiera na spoczynku albo zielona kostka gdzieś słabe połączenie na pinach. Masa słaba.
Aha, czyli jest tam alternator obcowzbudny montowany na silniku. Tak więc powód numer 2 - przyczyna tkwi w rozwiązaniu regulatora napięcia. Ewentualnie można podejrzewać słabą masę silnika, nierównomierne obroty jałowe silnika, chyba że jakiś inny obwód rytmicznie pobiera zbyt duży prąd (układ zapłonowy?). Można próbować dopasować samochodowy regulator,...
Słaba masa silnika, opornośc rosnie wraz ze wzrostem temperatury.
Sprawa rozwiązana chyba, problemem byla słaba masa silnika. Dolozylem przewód ktorym połączyłem karoserię z silnikiem, rozrusznik kręci znacznie szybciej. Zobaczymy co będzie jak będzie zimniej. Pozdrawiam
A może słaba masa akumulator silnik? Tak tasma miedziana za paręnaście zł. A cuda czyni ... serio
Witam. Ja obstawiam że jest to słaba masa silnika. Sprawdź czy plecionka łącząca elektrycznie podwozie z silnikiem nie jest urwana.
Wygląda na słabą masę przy silniku lub budzie.
Na sterownik silnika zasilanie sprawdź (bezpieczniki). W blokach pomiarowych można sprawdzić. Co podawane jest na zawór N108 można podsłuchać i sprawdzić. Wg mnie gdzieś jest słaba masa.
To nie jest komputer to jest AC "AutoCheck" system kontrolny nie ma możliwości wyłączać samochodu nawet jego błędy nie mają nic wspólnego z gaszeniem silnika. Jakie pokazuje ikonki? czy dobra ma mase Ku temu bym się kierował słaba masa silnika, lub słaba masa wiązki silnika, pod kierownica jest wspólny punkt masowy dla wiązki deski, wiązki silnika itd....
A może słaba masa silnika-często w starszych kangurach korodowała plecionka masy silnika(skrzynia-lewa podłużnica)-tłumaczyło by to zrywanie komunikacji przy kręceniu rozrusznikiem.
Słaba masa. Sprawdź połączenie kabla masowego z budą i silnikiem. Może być słaby kontakt, albo kabel prawie urwany.
W sytuacji gdy nie kręci ,sprawdź jakie jest napięcie na akumulatorze i rozruszniku.Przyczyną może być (regenerowany )rozrusznik ,jak również słaba masa na silniku.
Sprawdzenie masy, silnik- akumulator. Często słaba masa daje podobne objawy.
Oczywiście ponieważ jeżeli masa do silnika była słaba i przechodziła przez mechanizmy jak linki i drążki to podczas jazdy właśnie silnik mógł ją gubić. Więc jeżeli teraz nie ma problemu to wiesz gdzie tkwił problem.P
Dla potomnych powiem że doszedłem co asterce dolegało, a mianowicie słaba masa silnika. O dziwo rozrusznik jakoś kręcił ale teraz po podpięciu dodatkowej masy kręci jak szalony no i nie przerywa.
Zablokowany silnik np. Z innych wad można słabą masę silnika z nadwoziem wymienić. Następny kłamczuch - co to za mechanik potykający się w tak prostej sprawie?
A mogę kablem rozruchowym połączyć minus akumulatora z silnikiem? Nic się nie stanie? Bo może faktycznie jest słaba masa na silnik. A może ten przekaźnik jest uszkodzony?
Problem to słaba masa.
Witam Miałem identyczny przypadek Z Oplem Omegą i przyczyna była całkiem inna niż paliwo a mianowicie słaba masa silnika i tak samo im mniej paliwa tym gorzej auto paliło. POZDRAWIAM
Pogodzę Was - słaba masa silnika. Za dodatkową masę robi linka sprzęgła, ale w momencie wciśnięcia sprzęgła ta dodatkowa masa się traci, to w połączeniu z za dużym odstępem elektrod na świecach wiesza sterownik.
Witam. To może być gdzieś przetarty lekko kabelek kontrolki ładowania. Ale może też być słaba masa między silnikiem a karoserią. Pozdrawiam.
Jeśli odpalił na pych to przyczyną może być rozrusznik(mimo iż bez obciążenia kręci),słaby akumulator lub czujnik obrotów wału(nieraz doraźnie pomaga wypięcie i wpięcie wtyczki gdyż śniedzieją piny) albo słaba "masa" silnika.
Pewnie moto użytkowane w terenie :-) . Może słaba masa na silniku?
ECU na prawym słupku pod schowkiem, przeważnie przyczyną wariujących obrotów był zły kontakt we wtyku potencjometru przepustnicy lub słaba masa w tej wtyczce, sprawdź masy wiązki na silniku
To jeżeli rozrusznik nowy to może być słaba masa na silniku lub akumulator słaby.
Witam wszystkich Podaję rozwiązanie zagadki. Przyczyną okazała się słaba masa na silniku kupa śniedzi itp.
może któraś zwarta i za duży pobór prądu jest Tak. Odłącz od świec kabelki i miernikiem na rezystancji posprawdzaj oporności wyjść z masą. Taka sytuacja ma miejsce gdy jest tzw. "słaba masa" silnika. Odnajdź kabel łączący silnik z masą karoserii, bądź akku "-". Odkręć papier ścierny, przeczyść. Brak masy na silniku powoduje wariowanie regulatora napięcia...
Jeśli tam przeskakuje iskra to możesz mieć przebicie między zwojami cewki lub do masy,ale stawiam na rozmagnesowane koło.Pozdrawiam.
Mi to wygląda na słabą masę między silnikiem a nadwoziem.
Żeby diesel odpalił to musi dostać kopa z rozrusznika. Jak rozrusznik będzie powoli kręcił to marne szanse na odpał. Przyczyny : Akumulator padlina. Rozrusznik kaput. Słaba masa na silniku lub słaby styk na plusowym przewodzie.
Otóż to. Miałem przypadek z zamoczeniem wtyku wiązki silnika pomimo że pomiary wskazywały na słabą masę silnika, dopiero oczyszczenie kontaktów we wtyku poprawiło wskazania. Ostatnio wstawiam rezystor 12om obniża to temperaturę o ok 5stC i wskaźnik już tak nie denerwuje kierowcy. Wiele przypadków to zawsze było co innego. Tak nawiasem masa dochodzi...
Utrata prądu na przewodach, słaba masa na silniku,wadliwe akumultory,albo chiński rozrusznik.
tak jak koledzy mówią słaba masa na silniku ,która jest do sprawdzenia i przewód do wymiany
Komputer wskazuje słabą masę na silniku Jaki komputer to pokazuje ?
W Seicento była jeszcze słaba masa przy silniku i nadwoziu (czasami urywał się przewód i prąd szedł po linkach) sprawdź ją.
Jeszcze dwie sugestje: Brak masy lub słaba masa na silniku i karoserii, Słabe połączenie zasilania na rozruszniku lub alternatorze.
A skąd podejrzenie, że problem z ładowaniem to wina przewodów od klem? Równie dobrze może to być np. słaba masa pomiędzy silnikiem a nadwoziem, czy problem z alternatorem.
Trzeba to i tak naprawić. Jednak zachowanie kontrolki może być spowodowane słabą masą na silnik, słabym połączeniem alternatora z plusem akumulatora, kończącymi się szczotkami lub pierścieniami alternatora.
Masz na myśli jakie Bsi, bsm siedzi u mnie? Auta francuskie są dla mnie nowością, do tej pory jeździłem niemcami. Ktoś podrzucił mi tezę, że jak jest słaba masa do silnika to też może tworzyć moje problemy.
Przyczyną była słaba masa na sterowniku silnika, temat zamykam
dziękuję za pomoc już naprawiłem:) brak przejścia w kostce, słaba masa ogólna silnika, i zacierający się czujnik prędkości...:) pozdrawiam
Słaba masa na sterowniku silnika.
Witam - jeszcze jedna uwaga , może być słaba masa ( wspólna dla silnika i styczników ).
Prawdopodobnie jest słaba masa na silniku sprawdzic trzeba styki bo pewnie jak rozrusznik kreci cewka ma za malo energii zeby dostarczyc dobra iskre i tyle. Sprawdz w pierwszej kolejności czy iskra jest dobra.
Najczęstszą przyczyną jest słaba masa pomiędzy silnikiem a nadwoziem, znajdująca się pod podwoziem. Jednak może to być błąd na sterowniku. W moim seacie objawia się to tak że Po przekręceniu kluczyka zapala kontrolki i podświetlenie zegarów, po przekręceniu na rozruch podświetlenie delikatnie przygasa i nic, ale trzymając kluczyk na starcie rozrusznik...
Trzeba podłączyć do SD i sprawdzić, przepustnicę, przepływkę, wartość podciśnienia. Rozciągnięty łańcuch też można sprawdzić przez ustawienie punktów wszystkich. Jeżeli zapłon wypada prawie na wszystkich cylindrach to zamiany cewek nic nie dadzą bo raczej mało prawdopodobne żeby wszystkie padły. Może jeszcze jest za słaba masa na silniku.
Witam Masz dwa wyjścia 1 aku jest sprawny to fakt ale klemy napewno są zaśniedziałe wyczyścić je i słupki aku 2 słaba masa na silniku albo jej brak byćmoże za słabo przykręcona albo wogle a napewno była odkręcana przy wym. sprzęgła Pozdrawiam
Jeśli masz kable rozruchowe to zapnij je pomiędzy masę nadwozia, a głowice. Ważne aby były to głowice, a nie blok. Wtedy powinny nagrzewać się w kilka sekund. Jest temat w tej sprawie na forum, wychodzi na to, że problemem jest słaba masa na głowicach. Podobny problem rozwiązałem także w silniku OM646, tam także była słaba masa.
Masz masę ale jest ona słaba. Kup kabel 2.5mm i z byle blachy przyczep do lampy. Masę bierzesz z dowolnego przewodzącego elementu, karoseria, silnik, skrzynia itp. Manetka to coś osobnego, tam steruje przekaźnik i cyrki działyby się inne.
12,6V ładowania - to praktycznie brak ładowania, proszę zmierzyć napięcie bezpośrednio na śrubie alternatora, regulator napięcia decyduje o wartości wyjściowej, może słaba masa na silniku albo długi i za cienki przewód plusowy od aku do alternatora ?
Co do nie odpalania na benzynie pewnie pompa paliwa, co do nie odpalania z kluczyka rozumiem że rozrusznik kręci ale auto nie odpala ? Możliwe że jakaś słaba masa na silniku bądź uszkodzona kostka stacyjki. Bez jakich kol wiek pomiarów można tylko wróżyć.
Witam . Tu masz instalację 12V ,więc alternator jest 14V .Napięcie 24V na alternatorze raczej niemożliwe,jedynie może być jak słaba masa alternator -silnik .Ciągnik posiada przełącznik 12/24V ,wiec rób pomiar napięcia (na klemach),na poszczególnych akumulatorach.Na akumulatorze który nie jest połączony bezpośrednio z masą ciągnika ,może występować mniejsze...
Mam nowe świece jutro jak będę w domu to się okaże czy to świece, ja jeszcze podejrzewam słabą masę na silniku, już kiedyś przerabiałem ten problem,trzeba oczyścić styki masy i może być po problemie w Subaru XT tak miałem.Dzięki i pozdrawiam o efektach poinformuję....
Dobrze ,teraz wiesz że jest problem ze sterowaniem przekaźnikiem albo jego masą. Sterowanie idzie (+) z Komputera silnika. A więc słaba masa, brak sterowania z ECM, zgnity kabel między przekaźnikiem a ECM brak zezwolenia na start z ECM, stacyjka. Mogę ci podrzucić schemat podglądowy jak chcesz.
Witam Mam problemy z czujnikiem położenia wału w Fordzie scorpio 2,5 td. Mam tam czujnik bosha 0 281 002 096 który był jeszcze montowany w alfach i oplu fronterra. Jakie napięcie podaje ten czujnik? Czy jak jest słaba masa na silniku to czy to będzie miało wpływ na niego? Auto mi gaśnie, szarpie, nie ma jakiegoś prostego wytłumaczenia kiedy to się dzieje,...
Jeśli buczy to masz niewłaściwe napięcia na styku 85 i 86, czyli słaba masa lub prąd z włącznika w zależności jak podłączone
Jeżeli dym pochodzi od nieszczelnego układu wydechowego, prawdopodobnie przy kolektorze lub dwururce. Być może dym pochodzi od palących się przewodów elektrycznych, których trudno powiedzieć ale stawiał bym na te od dmuchawy lub samego zwarcia w silniku dmuchawy. Być może robi się zwarcie z przewodem od czujnika temp. Sprawdź też masę silnika bo wariowanie...
Niestety brak ,lub słaba masa na samym silniku ,niekoniecznie będzie powodować przygasanie kontrolek.Jak sprawdzi masy i zasilanie (jakie napięcie jest na rozruszniku i akumulatorze)i będzie dobrze to będzie automat (jego styki główne)lub sam rozrusznik.
Jeżeli cisza na samochodzie,problemem może być słaba masa między nadwoziem a silnikiem,lub rozlutowany wirnik.
Nie jest. Toporne, ociężałe, wolne bydle, brak biegów do pracy w polu, kiepski podnośnik, niezbyt ekonomiczny. Jeśli już szukasz ciągnika w granicach 80 koni to lepiej mtz-ta poszukaj. Z wagą zlecisz poniżej 4 ton co czyni go bardziej uniwersalnym i jakiś czas możesz ganiac z maszyna,i z 60-ki, biegów do pracy w polu cała masa, części tanie, silnik...
Witam Jeżeli akumulator sprawny (sprawdź napięcie na nim gdy startujesz),może być słaba masa na silniku,korozja lub słaby styk na śrubie na automacie rozrusznika ,do której podłączone jest zasilanie rozrusznika.Mogą być nadpalone styki ,lub zwora w automacie ,lub jak zauważył kolega Subrina problem z krótkimi szczotkami . Dodano po 1 Należy wstępnie...
Masa, masa, masa. Te 15.5 V to za wysoko. Prawdopodobnie patrz wyżej. Sprawdź dokładnie instalację. Szczególnie kabel ZIELONY (najprawdopodobniej).
Witam. Wczoraj profilaktycznie postanowiłem zaglądnąć do zaworu EGR jak i do kolektora ssącego aby ocenić czy nie są zasyfiałe. Po odkręceniu cewki EGR-a okazało się, że wygląda jak ze sklepu, ośka chodzi wzorowo. Kolektor był troszkę uwalony ale tragedii nie było. Postanowiłem również przeczyścić styki masy silnika przykręcone do przedniego pasa i...
Ale czy nie może w takim wypadku dojść do problemu również jeżeli sterownik będzie dokręcony do pompy? Jeżeli będzie słaba masa na silniku to w przypadku przykręconego sterownika do karoserii samochodu będzie ona lepsza bo przecież akumulator jest połączony bezpośrednio minusem do blachy. Chodzi mi bardziej o to, czy sterownik będzie funkcjonował będąc...
Problem możne stanowić elektrowłacznik, wewnątrz elektromagnesu wyrzucającego bendyks są styki załączające silnik rozrusznika. Może mieć przypalone styki, lub też może się zdarzyć że silnik ma słaba masę z akumulatora, a rozrusznik łapie masę z korpusu silnika samochodu.
podsuszyli pralkę suszarką do włosów i stwierdzili, że działa. Za nic nie chcieli powiedzieć o co chodzi Problem leży w silniku. Jest słaba izolacja pomiędzy uzwojeniem, a blachami silnika. Silnik trochę się zawilgoci i pralka zatrzymuje się. Jest to tzw. upływ na masę silnika. Grzejąc suszarką usuwamy wilgoć z silnika i pralka działa. Aby pozbyć się...
Witam Często w koparkach i nie tylko,przyczyną jest słaba masa między silnikiem a ramą koparki .Czy masz wyłącznik prądu.Sprawdź czy dobrze jest przykręcona końcówka masy do ramy.Odnośnie tych przewodów co piszesz ,to są przykręcone do górnej śruby automatu,czy z boku rozrusznika?.Weź gruby przewód taki jak do rozrusznika połącz (-)z klemy akumulatora...
Sprawdź przewody masowe w komorze silnika kiedyś miałem podobny problem była słaba masa przykręcona w okolicach lampy a było coś z rozrządem robione ?
Może być poluzowany przewód idący na rozrusznik, ten gruby z akumulatora, może być słaba masa na silniku, może być uszkodzony automat rozrusznika, może być uszkodzony rozrusznik... Takich może być jest więcej, wystarczy 10 minut i miernik, by trafić na właściwe. To samochód prosty w budowie. Masz od kogo pożyczyć sprawny akumulator? Można spróbować...
Dziękuje panowie ale sytuacja jest już opanowana słaba masa była na czujniku temperatury silnika.
Pewnie gubi się zasilanie -wyrobiona wkładka elektryczna w stacyjce, może też być słaba masa na silniku.P
możesz wyjąć żarówkę (gdyby się spaliła efekt taki sam więc nic nie ryzykujesz) no to możesz dołożyć masę (lub +) zobacz czy masa na silniku dobra
Bardzo dziękuję to było to, słaba masa na silniku. Różnica potencjałów między silnikiem a minusem akumulatora była przy obciążeniu światłami w granicach 0,5V. Wymieniłem kabel i po sprawie. Pozdrawiam Witam, masz problem w połaczeniu przewodu masy silnik-akumulator. Przy obciażeniu instalacji el.np.światłami na złym połaczeniu masowym odkłada się napięcie,...
Słaba masa.
No więc pojechałem jeszcze dzisiaj do mechanika który zmierzył ciśnienie.Niestety wszystko w porządku.Nie ma żadnych skoków ciśnienia.Zwróciło moją uwagę tylko to , że tak jak już pisałem wcześniej , po podłączeniu kontrolki(jeden przewód do plusa a drugi do czujnika) ta cały czas się żarzy na rozgrzanym silniku chociaż ciśnienie oleju jest jest książkowe....
Na poniższym schemacie zaznaczyłem na żółto gdzie podłączyłem masę oraz na czerwono, gdzie jest przypuszczalnie słaba.. Ktoś wie, gdzie jej szukać? Jedź od złącza po przewodzie masowym aż znajdziesz połączenie przewodów z masą auta.
Wygląda jak by jakieś kunolisy wiązki poprzegryzały :D Może gdzieś w komorze silnika masa słaba. Przyczyn może być naprawdę wiele... Zaczął bym od wizualnej inspekcji instalacji. I jak napisano, czy napięcie nie spada za bardzo.
Witam Wszystkich serdecznie, Szukałem ale nie znalazłem, chyba że przeoczyłem, informacji które pomoga mi zdiagnozować usterkę w moim VW T4 2,5B ACU z 1995 roku. Mianowicie od jakiegoś czasu pojawił się problem z gasnącym silnikiem. Silnik prawie zawsze gaśnie po przejechaniu 400m, lub kilkunastu/kilkudziesięciu sekundach. Z dziwnych rzeczy które się...
Witam. Miałem podobne objawy w swojej Meggi. Okazało się, że przewody doprowadzające masę do komputera silnika były naderwane- słaba masa. Długo się z tym męczyłem, aż pojechałem zdiagnozować auto na komputer i od razu wyszło, że napięcie zasilające wachało sie od 10-12V. Teraz to już była pestka - bo tylko obmierzyć czy to się dzieje na plusie czy...
Masa na karoserię słaba/urwana.
Spadek napięcia (w trakcie kręcenia rozrusznikiem) na "module wzmocnienia" powoduje brak iskry. Przyczyna to albo słaba masa między akumulatorem a silnikiem lub na zasilaniu. Warto zmierzyć. Kolejną przyczyną takich objawów jest słaby już akumulator.
W uch pokazuje takie zasilanie w diagnozie,zmierzone miernikiem i jest na wtyku 12v A sprawdzałeś masę do uch bo może +12v jest ok ale słaba masa i dlatego sumarycznie mu wychodzi 7V. Silnik też był myty ? Do sprawdzenia cała wiązka a zasilania i masy trzeba przedzwonić halogenem.
Witam. Mam ten sam problem z prędkościomierzem w mojej xsarze 98 combi 1.4B. Tyle tylko że mój problem powstał tak przynajmniej mi się wydaje że w pewnym czasie miałem słabą masę między silnikiem a nadwoziem co powodowało kiepskie palenie. Rozrusznik słabo kręcił a wskazówki prędkościomierza i obrotomierza skakały od minimum do maksimum i czasem zostawały...
albo masa z akau do silnika słaba i wali wszystko przez tą twoją przez karoserię.
Dziękuję bardzo za pomoc i odpowiedzi. Tak jak juz napisałem, wszystko poza alternatorem i aku ma niskie napięcie. Zmierzyłem napięcie pomiędzy akumulatorem a żarówka postojowa i jest tak: Napięcie na akumulatorze 12.3v Napięcie na żarówce 10v Napięcie między minusem akumulatora a + na zarowce jest 12.3 Napięcie między + akumulatora a - żarówki jest...
Przekaźnik ma za zadanie przekazanie dużych prądów z zasilania do odbiornika, wtedy przez włącznik nie idzie duży prąd. Załóżmy, że masz przekaźnik jak na rysunku ale bez końcówki 87a. Tylko 30, 87, 85, 86. Do 30 podłączasz zasilanie (czyli u Ciebie plus po stacyjce jak pisałeś), na 87 powinno być napięcie po zadziałaniu przekaźnika, 86 to zasilanie...
Ja obstawiam słabą masę np. na silniku (połączenie silnika z nadwoziem - linka miedziana). Spotkałem się z podobnymi objawami kiedy nie było ładowania. Odcinał sobie różne systemy np. airbag, centralny, esp itp. Zastanów się w którym miejscu w aucie ostatnio było grzebane i sprawdź tam połączenia z masą (oprócz tego do silnika - od tego leci najwięcej...
Co do żarówek podejrzewam, że może być bardzo słaba masa gdzieś na trasie silnik słup To nic nie da taki silnik bierze 60A na dzień dobry przy Ipz 0,5 om to już 30V robi się. Ogólnie temat słaby podejrzewam watowane wkładki bezpiecznikowe więc nie ma o czym dyskutować.
W nawiązaniu do kwietniowego postu i po miesięcznych testach mogę potwierdzić: SUKCES :D . Dla wszystkich zainteresowanych problemami z odpalaniem porannym silnika OM642 ( pewnie i innych też) , którzy wymienili już milion części i dalej to samo informuję, że problemem jest słaba masa . Niestety wszystkie doświadczenia jakie robiłem są wbrew logice...
Ten problem nazywa się słaba masa.
1. Sprawdź przewód masowy odchodzący od klemy, w tym aucie lubił on pęknąć - słaba masa mogła by tłumaczyć problemy z ECU. 2. Możesz podmienić/wymienić czujnik położenia wału - koszt ok 50pln. To też standardowa usterka. Objawy są właśnie takie że silnik jak sjest zimny jest ok, jak się rozgrzeje potrafi się wyłączyć po ostygnięciu - 5/10 min można...
koparka słaba hulajnoga słaba słaba scania
lenovo wtyczka schemat wspomaganie kierownicy hydrauliczne blokada sieci przez serwer
westfalia moduł schematy domofonów
Schemat elektryczny mikrofalówki Moulinex Y78 – dokumentacja, zamienniki, diagnostyka CANVA CNR 5301 – schemat podłączenia, opis pinów kostki 16-pinowej