pierwsze z googlarki http://www.fmgorzyce.pl/main/pol/misja.h...
A więc wbrew wrogiej internetowej propagandzie, graniczny luz zamków wszystkich pierścieni 1mm, średnica nominalna tłoka 79.47mm, 1 wymiar naprawczy 79.72mm, 2 79.97mm. Średnice cylindra: nominalna 79.51mm, naprawcze -1 79.76mm, 2 80.01mm. Więc luz nominalny masz 0.04mm, dopuszczalny musi mieścić się przed kolejnym wymiarem naprawczym, czyli daleko...
Do trans-serwis: Z całym szacunkiem kolego wiem co to jest łożysko ślizgowe i z czego zrobione (brąz spiekany z dodatkiem grafitu, nasączony próżniowo olejem), zapamiętałem w technikum jeszcze ;) , niemniej jednak ja pisałem o tym, że nigdy się nie spotkałem aby uległo zatarciu i w efekcie nastąpiło rozerwanie główki korbowodu, kiedy w silniku było...
Wygięty jest ale to już raczej jak latały drobne fragmenty to się wygiął bo tłok zmasakrowany na amen.
Witam, czy udało się komuś z forum usunąć problem niskiego ciśnienia oleju (po rozgrzaniu) w AUDI 2.0 TDI po wymianie dysz spryskujących denek tłoków (z zaworkami) ?
Wszystkie to wszystkie. No chyba że chcesz tłoków szukać w misce olejowej :D
Uszkodzony kosz (tłok) biegu prowadzącego (forward) lub "zacina" się płyta sterująca.
jezeli korby sa ok to splanowali pod kątem.... ps. nie dałbym gwarancji klientowi przy takim wystawaniu tłoków...
I w razie potrzeby dobiera uszczelkę z większą ilością karbów. Kolego, uszczelkę dobiera się do wysokości wystawania tłoków ponad blok a nie do grubości głowicy.
Kółko wałka rozrządu ściągłeś ze stożka na czas ustawiania? Opór na pompie będzie, co 1/4 obrotu przeskok, tłokorozdzielacz ma dwie silne sprężyny, cofające go w dołki tzw. fali. Wyjmij wrtryskiwacz 1 cylindra, wsadź w to miejsce suwmiarkę, "zero" w okienku skrzyni biegów ma się pokrywać z GMP. Potem wykręć śrubkę na szczycie głowicy pompki i zaaplikuj...
Witam. Dopadł mnie problem z autem po odpaleniu silnika słychac jak by cisnienie z tłoków w kolektorze ssacym. Ma ktos jakieś przypuszczenia???
może to powodować takie objawy, pamiętaj żeby tłok ustawić wysunięty,najlepiej czujnik zegarowy nawet suwmiarką można sprawdzić przez tą śrube na środku głowicyw jakim połozeniu jest tłok i nie trzeba wtedy paska ściągać, delikatnie dokręcaj głowice tłok jest kruchy lubi pęknąć przy krzywym dokręcaniu
Uszczelkę dobiera się do wysokości wystawania tłoków ponad blok a nie do grubości głowicy. Zakładaj taką samą.
Silnik był robiony bo upalila się świeca żarowa i wpadła w tłok. Przebieg 220tys. Gniazda ładne bez rys
Teoretycznie racja jednak z praktyki 99% przypadków kończy sie złapaniem osiągów silnika odrzutowego :D Pojawia sie efekt lawinowy. odrobina oleju w dolocie powoduje nadmierny wzrost obrotów, pojawia sie dosć duży przedmuch do skrzyni korbowej, odma nie wyrabia separacji a rozpędzone turbo zaczyna podsysać olej z odmy i tak kolejny wzrost obrotów. Ciśnienie...
Wytarty wałek, przetarte szklanki. Wypadł brok z osi dźwigienek i góra nie ma smarowania. Kompresja mierzona? Może dziura w tłoku albo luz na sworzniu tłokowym.
wtryski ,przerabiane. Nie czekaj aż wypali tłok.
tak oczywiście rzeba zmierzyć sprężanie.Ale jestem pewny że na cylindrze który nie reaguje na luzowanie nakrętek od wtryskiwaczy nie będzie ciśnienia.Dobrze by było jesli to coś w głowicy,gorzej jeśli cylinder lub tłok/pierścienie.
Przy tłoku w GMP zawór do cylindra nie wpadnie. Tym się nie przejmuj. Bardziej martw się o to, żeby się nie zgiął jak go będziesz demontował z zaciętym zamkiem. Co do diesla to trafna uwaga. W TDI tłok elegancko podpieara zawór.
Jeżeli masz części do wymiany i zrobisz sam to można takie coś zrobić ale jak chcesz kupować wszystko i później jeszcze zapłacić żeby to mechanik poskładał i wyregulował to zabawa się nie opłaca bo taniej kupisz najprostsze TDI 1z uruchomić i będzie lepiej jechać i mniej palić niż takie M-TDI. A czasami lepiej sprzedać ten samochód i kupić już z TDI-kiem...
Wał ustawiasz na punkt- na kole zamachowym, wałek rozrządu blokadą z tyłu wałka, krzywki pierwszego cylindra do góry, pompa bolcem na godz "3". Zakładasz pasek tak, aby sruby regulacyjne pompy były po środku fasolek. To jest wstępne ustawienie. Ustawiasz potem pompę na zegar /z tyłu pompy/. Wstępne napięcie tłokorozdzielacza jak się nie mylę /a jak...
cordoba zdanie co do twojej wiedzy mam już wyrobione wiec się nie dziwię, że powtarzasz bzdury z forum. zdany uszczelkę dobiera się do wyskości wystawania tłoków ponad kadłub a nie do szlifowanej głowicy, jażeli czegoś nie wiesz to nie mów.
tłok sie rozwalił?
Ciśnienie może być powodem dziurki w tłoku ...
Ustawienia są prawidłowe według paska a praca silnika wygląda tak jakby tłok uderzał w zawór.
Jak zmieniałeś serwo to trzeba sprawdzić jaki jest luz pomiędzy bolcem w serwie a tłokiem pompy hamulcowej. Serwo nie może wciskać tłoka pompy hamulcowej.
Problemem był wypalony zawór .
Jak zatkany filtr to nie pociągnie ropy, silnik nie ma siły itp, a dalej jestem ciekaw-jaki tłok?
Po czyszczeniu zaworu AGR rozrusznik nie kręci, silnik nie odpala. Przedmuchiwałem kompresorem kolektor, czy jest możliwość żeby sadza dostała się do tłoków? Akumulator sprawdzałem, napięcie 12,5V. Czy ktoś miał podobny problem, pozdrawiam
Jak uderzyły zawory tłoków to będzie zdejmowanie głowicy. Ale na razie ustaw na znaki i będziesz później sprawdzał czy jest pełny obrót bez stuknięcia i czy jest ciśnienie na cylindrach.
Spaliny przedostają sie nieszczelnościami tłok-cylinter.
Ja zawsze odpowietrzam "pod prąd" to znaczy napełniam strzykawkę z kawałkiem wężyka płynem, usuwam powietrze naciskając lekko tłok i pcham świeży płyn przez odpowietrznik do zbiorniczka
Aktualnie mam dwa takie silniki 1.6 hdi i w jednym i drugim jest to samo. Zasrany od ssącego po wydechowy. Ogolnie ten nagar to przez tą ekologie znaczy egr'a która zresztą wykończy polska motoryzacje z dieslami. Silnik słaby strasznie, twardość materiałów daje wiele do życzenia nie dość że nie wytrzymałe to jeszcze drogie (800zl za 1 wałek ) Robiliśmy...
Jak nie ma nic w cylindrze, to szukaj na wirniku turbiny - pewnie też zniszczona.
Witam. Szukam momenty dokręcenia wału korbowego oraz korb tłoków do Touarega 2.5 tdi r5.2005 rok. Z góry dziękuję.
Nagar na tłoku.
Czyli wsadziłeś uszczelkę grubszą na pałę a to błąd. Typowo powinna zostać taka uszczelka jak była bo wystawanie tłoków z bloku nie zmieniło się a to do tego dobiera się uszczelkę i tak się ja powinno dobierać przez pomiar wystawania tłoków i wtedy z tabeli dobór uszczelki.
Klepie albo hydropopychacz, albo tłok w zawory. Jak teraz zgadnąć?
Dzień dobry, jestem w trakcie modyfikacji mojej Skody Octavii 1.9 TDI AGR i potrzebuję pomocy z modyfikacją mapy napięcia nastawnika N146 dla innych wtryskiwaczy i większego tłokorozdzielacza. Mianowicie wiem, że maksymalne napięcie, jakie przyjmuje nastawnik, to 4,5 volta, więc domyślam się, że same wartości wpisane w mapę powinienem zostawić takie,...
Dziś zrobione kolejne koło i również to samo ale muszę użyć większej siły aby je przekręcić niż w poprzednim. Może być to również wina tłoków?
jak pamiętam sprężanie było uwalone na 2 tłoku, po rozebraniu silnika był pęknięty tłok ;)
oki w takim razie jaki powinien byc wymiar pomiędzy zaworem a otworem na niego w tłoku?
Też się skłaniam ku temu że należy na 1 miejscu sprawdzić czy wtryski nie leją. Zawsze mnie uczono że lejący wtrysk potrafi nawet wypalić dziurę w tłoku.
Grubość uszczelki dobierasz na podstawie pomiaru występu denka tłoka ponad blok silnika, jak nie zmieniałeś tłoków, korbowodów to dajesz jaka była.
Możliwe, że masz rację z tym tłokiem. Dzisiaj zauważyłem, że jest czerwone paliwo, czyli olej opałowy. Przebieg 260 tys., oznaczenie jutro podam.
Dziura w tłoku ?
Grubość uszczelki zależy od wystawania tłoków z bloku.
Witam pompa wtryskowa a wniej tłok przestawiacza kończy życie
Oring wymieniony, nigdzie indziej niż ta uszczelka nie było grzebane A ten ? wymieniłem w Golfie 4 1.9 TDI uszczelkę od tłokorozdzielacza ten duzy oring co trzeba przeprowadzić go sposobem przez te 4 śruby Nawet w swoim starym samochodzie nigdy bym tak nie zrobił. denerwuje jeszcze powietrze w tym wężyku jak auto chodzi, filtr wymieniany rok temu....
Witam, robię sprzęgło w 1.9 tdi. Wymieniam uszczelniacz wału. Przyrządu brak. Wystarczy, że ustawię tłok tak, aby znaki na pierścieniu magnetycznym się zgadzały, następnie odkręcę uszczelniacz, dam nowy, przytrzymam pierścień magnetyczny na znaku, przykręcę śrubki i będzie chodzić? I jeszcze jedno, ten uszczelniacz wejdzie sobie gładko na wał korbowy,...
Robiłem przekładkę w tdi w sharanie z tego samego powodu, lał wtrysk, stopił tłok którego fragmenty pourywały grzybki zaworów, przytopione fragmenty tłoka były też w turbinie
Skrzynka do wyjęcia pojazdu i demontażu. Uszkodzony tłok kosza L/R.
Rok produkcji a rok pierwszej rejestracji może się różnić. Sam mam Octavię wyprodukowaną w 2000 r., a zarejestrowaną w 2001 r. Modelowo to rok 2001 (VAG zmieniał wtedy rok modelu w wakacje) i jest to już polift. Rozwalony tłok to nie wina warsztatu, a jedynie że auto umarło w ich rękach. Dlatego nikt nie chce naprawiać starych aut, bo przyjeżdża klient,...
Sprawdź jak wygląda wałek i popychacze bo przeważnie to się psuje od góry. No może popychacze pompowtryskow w starych wersjach. A jak góra ok to pewnie panewa powiedziała dość i tłok już całuje głowice.
Witam. Mam problem z silnikiem 1.9 TDI w audi a3 8p. Podczas normalnej jazdy nagle silnikiem zaczęło trząść aż zgasł. Po odpaleniu silnikiem trzęsie a przy próbie ruszenia coraz mocniej. Po podpięciu komputera zatwierdzono nie działanie 4 cylindra. Mechanik twierdzi że mógł pęknąć pompowtrysk i nawet wbić się w tłok. Czy to możliwe? Czy zacięty całkowicie...
Okazało się, że była błacha sprawa a mianowicie przewód podciśnieniowy idący od akumulatora podciśnienia był na złączu pęknięty - po przycięciu przewodu auto odzyskało moc ( dobrze, że nie jechałem do mechanika jak tu jeden kolega radził). Gruszka na szczęście okazała się szczelna - sprawdziłem strzykawką z dobrze spasowanym tłokiem.
Może się koło pasowe oberwać/odkręcić, i będzie kolizja tłoków z zaworami. Ale to jest typowa dolegliwość zwykłych TD, w TDI już nie.
tłok prześlizgnął się po gładzi? tłoki w górę, pierścienie pewno chwycone
Pekniety pierścień na tłoku? Przegrzanie, uszkodzenie głowicy, cylindra. Obawiam się, ze to poważna sprawa. A jak kopci? Na siwo, czy raczej wali czarnym dymem? Jak na siwo to prawdopodobnie olej. Jak wali czarnego kopciucha to może tylko końcówka wtrysku leje. Lub się oberwała i ciurkiem paliwo leje się do cylindra. Sprawdź najpierw wtryski. Bo może...
Wtryski zmienione na dwusprężynowe, jest znośnie ale wciąż to nie to, zaznaczam że to 1z na boschu pierwszy wypust, zapłon sprawdzony czujnikiem zegarowym i jest w porządku, ale silnik wciąż rechocze pod małym obciążeniem na średnich obrotach, jak dostanie po garach to szum jak w każdym tdi. I tu pytanie czy przyczyna twardej pracy jest w pompie paliwowej,...
ma znaczenie bo w serwie rośnie ciśnienie jak silnik nie pracuje i nie ma wspomagania. Serwo to mechanizm nadążny ,idzie za butem pomagając pchać pompę. Czyli mała odchyłka może powodować że pedał robi się miekki ? Dokładnie tak jest.Skoro jesteś pewien że dobrze odpowietrzyłeś to miękki może być z tego tytułu że tłokiem operujesz w powietrzu nie dociskając...
Wyjmij tłok i go obejrzyj. Czy pierścienie nie zaklesczone. Zdjęcie niewyraźne.
głowice ściągnie i zmierzy gmp tłoków ,czasami na oko widać .Jeszcze sprawdz kolor ropy w zbiorniku czy nie jest czarna z olejem ,jak jest to nie jest głowica pęknięta tylko tandem pompa do wywalenia . Tutaj w serwisach tak czytali technicial solution że ściągali głowice i dawali do sprawdzenia ,a problem był w tandem pompach o którym wszyscy wiedzą...
Nie połamały Ci się pierścienie przy wkładaniu tłoków? Tylko żeby na każdym tłoku? Jak je wkładałeś?
rozpiął się tłok - może coś z korbowodem. Fiu-fiu
Tylko to nie jest tdi a stary td na wtrysku pośrednim, niech autor weźmie to pod uwagę przy zakupie ''nowego'' słupka
JTD z klapkami w kolektorze to średni konkurent, ale ujdzie w tłoku, natomiast HDI pod względem obsługi nie mają startu do tdi. Dobre silniki, ale nie naprawisz ich młotkiem i śrubokrętem. Porównaj chociażby procedurę wymiany rozrządu. 1.8 T, ze swoimi układami podciśnienia i pękającymi turbinami to też żart.
Ale generalnie skok tłoków jest identyczny? Koło rozrządu posiadam z TDI więc rozumiem, że nie powinno być problemu z przekładką?!
Tłok potrafi stukać o cylinder, ale za mały przebieg.
Witam. Składam sobie silnik do LT 2.5 TDI o kodzie AVR 109km, z 2002r. Problem polega na tym, że jeżeli ustawię wał silnika zgodnie ze znakami na kole zamachowym i znaku skrzyni to pierwszy tłok zamiast być na samej górze, ponad blokiem jest ze 2 cm poniżej góry bloku. Czy to normalne i mam składać wg. znaków? Bo jak ustawię pierwszy tłok na GMP wtedy...
Może resztki turbiny wpadły do silnika i zrobiły w nim "spustoszenie" np. wbiły się w tłok, lub przykleiły do któregoś z tłoków i stąd ten odgłos.
Luz powinien być 0,8mm do 1,0mm. Sprawdź tłok kosza K2, może warga gumowa jest stwardniała i nie trzyma ciśnienia.
TDI w VW oznacza autka z silnikiem diesla, doładowane turbiną i z wtryskiem bezpośrednim do komory w tłoku a nie żadne tam turbo diesel intercooler bo jak już było pisane nie ma czegoś takiego jak SDI z intercooler'em. Tak samo mylnie jest czasami opisywany stary silnik stosowany m.in. w golfie i passacie 80KM z chłodnicą powietrza jako TDI - jest to...
czwarta pompka do wymiany Stawiam na wypalony tłok albo popękane pierścienie. Wbity zawór w Tłok (sporadyczne) Trzeba zrobić pomiar kompresji.
Auto od naprawy jeździ cały czas, zrobiło już ponad 2500 km. Wszystko działa bez zarzutu, temat do zamknięcia. Co do wspomnianych śrub od misy to ostatnio ściągałem miskę w silniku benzynowym vw 1.8 20v i tam bez problemu można było podejść normalnym prostym kluczem, nie wiem po co w tym TDI takie utrudnienia. Dzięki za podpowiedzi.
Jakieś pare mies temu ten świst pojawiał sie na końcu bardzo długiego kręcenia czyli 10-12s, teraz mam to ciągle i wyczuwam że rozrusznik nie ma takiego kopa jak kiedyś. Dźwięk jak zacierający się tłok:) btw. 13.7v to bez obciążenia
Witam mam problem z brata autem. Audi A6 silnik 1.9 tdi 110 km. typ silnika AFN. Auto wczoraj odpaliło strasznie klekotało coś stuknęło w silniku. Zatrzęsło całym autem, zaczął jeszcze dziwniej pracować.Zgasiłem motor. Jedyna usterka na vagu to kąt wtrysku paliwa- regulacja. Dziś już nie odpalił. Co mogło być przyczyną i czy zawory mogły w takim przypadku...
Dzień dobry, Posiadam passata b6 z 2 litrowym silnikiem diesla. Po podłączeniu do komputera marki delphi i odczytaniu korekcji wtrysków złapałem się za głowę. Korekcje wyglądają następująco 1. +1,2 2. -2,66 3. +0,46 4. +2,99. Silnik odpal ładnie oraz pracuje dobrze. Obawiam się, że takie korekcje spowodują to, że stopi mi się tłok. Co myślicie o podanych...
Panowie filozofowie, proponuje poczekać na logi przed podjęciem decyzji o czyszczeniu nastawnika. Przez te 216 stki z silnika zrobił się tzw. ulep, i wasze diagnozy o nastawniku mogą być na wyrost. Do autora: Jeśli grzebanie w aucie na pałę, ustawianie czego kolwiek, bez sprzętu i wiedzy jest bardziej opłacalne niż diagnoza, proponuje dalej grzebać...
to dawaj namiar i podaj cene podeśle 40 szt i jak choć połowa zatrybi albo nawet 10 to zapłace :) pod warunkiem że płacisz za motor jak dziurę wywali w tłoku :)
Diagnostyka - od zużytego układu wtryskowego, do mechanicznego zużycia wałków rozrządu, tłoków i cylindrów.
Po remoncie czasem jest problem z kompresją. Dlatego zalecane jest wlanie niewielkiej ilości oleju między cylinder a tłok (na pierwszy pierścień uszczelniający nie do komory w tłoku) by pomóc mu się uszczelnić przed dotarciem/ułożeniem się. Bez tego czasem kompresja jest słaba i ciężko odpala za pierwszym razem.
Jak zalało tłok to skrzywiło korbowód. Zmierzyć ciśnienie sprężania i zrobić logi dynamiczne.
Głowicę, jeśli sprytnie odkręcisz, można pewnie będzie tylko zabielić, o ile tłok nie walnął w zawory. W razie co delikatne planowanie.
Ale czy jakby był pęknięty tłok to auto by nie przyśpieszało noramlnie, tylko było by przymulone. A bora przyśpiesza normalnie
Wytarty walek rozrządu. Mialem kiedyś pęknięty tłok, pomiar kompresji nic nie pokazał. A podczas pracy i dużego ciśnienia spalin szczelina musiała sie powiększać powodując ucieczke niespalonej mieszanki. Zdemontuj turbo, zasilanie oleju zaślep. Odpal, jak będzie dalej kopcil masz pewność ze to motor a nie turbo. Jak odkrecisz kolektor wydechowy zobaczysz...
To że nasz "VIP" nie potrafi zrobić zaworów za taką kasę to nie oznacza że kto inny tego nie potrafi !!! Tak tak, oczywiście. Dodano po 1 Diesel nie, ma komorę w tłoku a ta wprowadzi straty. Benzyna lepiej. No nie - komora w tłoku diesla jest malutka, w porównaniu z komorą spręzania w głowicy benzyniaka.
Za krótko masz auto by zobaczyć czy bierze olej,ale myśle że tak. Pewnie uszczelniacze zaworów. Jak auto stoi to olej ścieka na tłok i przy zapaleniu czarny dym bo olej sie spala.
Dziury w tlokach wypalają sie gdy jest zbyt duza dawka paliwa, wtedy wtryski nei rozpylają dobrz a nwet leją na denko tloka, nastepuje przyrost temperatury w jednym miejscu tloka i wtedy albo dziura, albo peknie. Zlezy od konstrukcji tloka. TDI-ki mają komory wirowe w tłokach i denka dosyc grube, teoretycznie powinny wytrrzymac sporą dawke paliwa, ale...
jezeli masz mozliwosc to po kolei luzuj po kolei przewody wysokiego cisnienia na wtryskiwaczach ten na którym nie bedzie roznicy jest uszkodzony bądź coś jest nie tak z cylindrem tłokiem lub zaworami
Ma być silnik na wierzchu a pompy zanurzone całe w oleju w zbiorniku. Ciśnienie 350bar dla pompy VE to chyba nie jest jakieś ogromne wyzwanie. Podejrzewam że nawet 600 atm nie będzei dla niej wyzwaniem. Celowałbym w starocia z TDI-ka z tłokiem 11mm - trzeba by tylko jakoś pierścień nastawnika na stałe zablokować, żeby zasłaniał dziurę.
horse667, po zdjęciu węza odmy jest w niej podciśnienie, wiec nic nie poleci, nie ma szans. Natomiast pod pokrywą zaworów nadciśnienie pochodzi z przedmuchów do komory korbowej, po prostu miski olejowej :) z nieszczelnego złożenia tłok-cylinder. Najczęściej winne są pierścienie, zużute, przegrzane, zapieczone. Uruchom silnik i zdejmij korek wlewu oleju....
Żeby rozrząd sprawdzić nie musisz przodu odchylać. na dolnym kole paska wieloklinowego masz znak i na plasikowej osłonie paska rozrządu podziałka tam musi być na zero OT oben tot punkt na górnym wałku jak ściągniesz dekiel masz wejście na płetwę, tam musi wejść i być idealnie równolegle do płaszczyzny głowicy,jeżeli minimalnie brakuje to bez zciągania...
no kiedys miałem podobny przypadek (przepaliło tłok na 3 cylindrze) ale nie sugeruje że masz tosamo zmierz ciśnienie
Skoro, jak piszesz "pytasz mądrych ludzi", to udzielę Ci mądrej odpowiedzi: W silniku ARL na pompowtryskach ECU rozpoczyna wtrysk oleju napędowego do cylindrów w momencie odebrania sygnału z czujników G28 i G40 lub jednego z nich w przypadku, gdy drugi jest uszkodzony. Jedynym skutecznym sposobem zabezpieczenia takiego silnika jest niezależne odcięcie...
witam mam problem z fiatem ducato tz. brak ciśnienia oleju! sprawdzana pąpa nie podaje oleju na wałek rozrządu!!! samochód jest po remoncie silnika bez wymiany tłoków. prosze o podpowiedz z góry dziękuje
Zamowilem tłok z korbą , używany.Przy okazji wymienię pierścienie na nowe. Juz było coś tam napewno rzeźbione. Teraz to będzie dopiero rzeźbione.
Tu jest wiele nie wiadomych, za wiele, rozrząd się kłania jak nic, ale od takiego wczesnego KWZ też na dole dynamiki nie będzie. Tam na wolnych była większa masa niż oczekiwana bo EGR zamknięty. Ciekawe czy już tłoków nie wytopiło...
(at)Aleksander_01: No dobra, powiedzmy że to była pomyłka... :P Ale mam kolejną uwagę - piszesz: "pojemność nad tłokiem w górnym punkcie". W benzynie - tak. Ale w silnikach diesla z bezpośrednim wtryskiem komora spalania jest w tłoku, a głowica płaska. Więc nad tłokiem nic nie ma. :D Możesz teraz napisać, że się czepiam, ale przyjmę to na klatę. :D
Moglo nadpalic koncowki wtryskiwaczy. Miałem taki przypadek w jednym samochodzie ale oprocz niego stopił sie tez jeden tłok tak ze silnik byl do remontu.
tłok hydrauliczny pęknięty tłok wymiar tłok
phone number nokia niebieska dioda ciągło zawieszać
najlepszy router mobilny paint czcionki
Kontrolka STOP w Peugeot - przyczyny i diagnostyka Identyfikacja i wymiana superkondensatora w Harman Kardon AVR 660