Tak, o to chodzi. Sprzedawca jest troche optymistyczny co do zastosawania w samochodach. W samej 307-ce jest ich ponad 20 roznych. Trzeba wiec zamowic w serwisie wg VIN-u.
Krisxxl napisał odpowiedź, taśma po kierownicą do wymiany. Kierownicy nie musimy ruszać, na zapłonie klaksonu brak. Bez zapłonu klakson jest, więc raczej nie wina taśmy, ani przycisków w kierownicy. Nie wiem czym jest sterowane, czy + czy masą ale po zapłonie coś rozłącza i tyle, tak jak napisał kolega andrzej20001.
Taśma jest wpinana na kostkach albo wsuwkach. Podstawowa wiedza i jest to do zrobienia w domu,oczywiście zwrócić trzeba szczególną uwagę podczas demontażu poduszki i odpowiedniego ustawienia taśmy.
Taśma pod kierownicą zwykle pierwsza pada. Kontrolka poduszki Ci się nie świeci? Jedyne co mi wpadło do głowy to wyjąć bezpiecznik od klaksonu i jakiś inny o tym samym nominale natężenia i na krótko pociągnąć napięcie z innego gniazda bezpiecznika włączając element za który odpowiada ten inny bezpiecznik w celu uzyskania napięcia do gniazda bezpiecznika...
Zapnij opornik przed taśmą ok 3 omów wejdz w bloki pomiarowe i zobacz jak sterownik widzi poduchę powinno być correct, prawidłowy itp.Co do kasowania błędów to oczywiste że jak będzie taka wartość da się skasować.No,to teraz zapnij za taśmą ale to nie wszystko,.Trzeba pokręcić kilka razy kierownicą w do oporu prawo lewo i trzeba obserwować czy wartość...
Pisałem Ci o tym w Twoim wcześniejszym temacie. Auto powypadkowe gdzie wystrzeliła poduszka kierowcy w wyniku czego została uszkodzona taśma poduszki. Tą taśmą idzie też sygnał do sterownia klaksonu - tu masz swój problem. Przełącznik zespolony pod kierownicą do wymiany. Wypniesz rezystor to zaświeci się kontrolka poduszek.
Taśma pod kierownicą uszkodzona. Pytanie czy kiedyś to robiłeś. Bez prądu, miernikiem z daleka od żółtych kostek i pinów poduszki. I zaznacz położenie kierownicy względem kolumny. Najpierw przestudiuj instrukcje wymiany dwa razy żebyś nie musiał trzeciej tasmy zakładać po skręceniu kół do oporu.
Gdzie w Vw passat b8 1,8tfsi z 2015r. jest czujnik skrętu g85 1) maglownica (Przekładnia) 2) po kierownicą - taśma od airbag
Otóż powiedzcie mi czy to normalne, że taśma airbagu szoruje i wytwarza taki dziwny dźwięk przy skręcaniu kierownicą? Kupiłem nową i jest to samo. Pacjent to Audi A3 8L FL 2000 rocznik
Auto uruchomione, przyczyną była cewka zapłonowa. Mam natomiast inny problem. Musiałem zdjąć kierownicę i ciężko schodziła i pociągnąłem kierownicą za wtyczkę i rozpiął się czujnik skrętu. Złożyłem to do kupy ale świeci się teraz na lewym zegarze trakcja (samochód w poślizgu) a na prawym T/C. Na bank musiałem coś źle poskładać. Zdjalem kierownicę, obróciłem...
Te wszystkie oznaczenia wskazujące "błąd" w sensie to 0010 to nie jest błąd tylko jest to bardziej numer sterownika w którym błąd ten występuje. Dla przykładu po zeskanowaniu Audi : 01-Silnik -- Stan: OK 0000 02-Skrzynia biegów -- Stan: OK 0000 03-ABS/hamulce -- Stan: OK 0000 04-K1t skretu kierow. -- Stan: OK 0000 08-Klimatyzacja -- Stan: OK 0000 09-Centr.zesp.elektr....
Wiem już, o co chodzi w kwestii nie działających przycisków radiowych na kierownicy.Któregoś dnia pozostawiłem samochód ze skręconymi max. kołami.Rano po włączeniu radia, ku mojemu zaskoczeniu wszystkie przyciski sterowania radiem z kierownicy działały bez zarzutu.Zrozumiałem, ze przyczyna nie działania leży w taśmie wzdłuż której biegną przewody łączące...
Mam problem ponieważ nie działa licznik przejechanych kilometrów. Po przejechaniu 1km, 2km na liczniku nadal 0.0 . Wszystkie pozostałe zegary działają obrotomierz, prędkościomierz, zegarek. Nie wiem czy to ma coś do tego taśma zwijaka pod kierownicą bo ostatnio zmieniałem. Po wymianie tej taśmy wszystko też działa tempomat, przyciski w kierownicy. Podpinałem...
Oj wydaje mi się że to BSM włącza klakson, światła oraz resztę pierdół z komory silnika. Taśma pod kierownicą cała? Bezpieczniki sprawdzone? W momencie naciskania na klakson słychać czy gdzieś przekaźnik nie pyka?
Taśma kierownicy do sprawdzenia/wymiany.
Najczęściej problemem jest taśma z przewodów w środku kierownicy. Niestety po kilku latach kręcenia kierownicą przewody nie wytrzymują i urywają się.
Psują się te taśmy, tylko u Ciebie chyba taśma jest razem z modułem kolumny kierowniczej, musisz przepisać kodowanie po wymianie
Obstawiam, że to wina taśmy zwijaka, ale klakson zadziała raz na długi czas. Jak wytrzyma bezpiecznik i sąsiedzi, to wciśnij przycisk klaksonu i kręć kierownicą. Jeżeli taśma jest uszkodzona, to dźwięk klaksonu w czasie kręcenia kierownicą będzie przerywany.
No i gdzie to pytanie? Mogą być łożyska mcpersona, przekładnia kierownicza, krzyżaki lub mechanizm powiązany ze zmianą położenia koła kierownicy, blokada lub taśma do poduszki... Ale tu wszyscy mają szklane kule i zdalnie wiedzą co dolega Twojemu autu. Trzeba sprawdzać na aucie bo zdalnie to się nie uda.
Widać, że wszyscy znają temat z mitów i opowieści. W tych samochodach normalna sprawa to uszkodzenie taśmy poduszki przy kierownicy. Gdy kręcimy kierownicą taśma zwija się i rozwija, kontaktuje, albo nie i dlatego miga kontrolka.
Podeślij mi swój adres na pw. http://obrazki.elektroda.pl/8034034600_1... W związku z tym, że czas prezentów zredagowałem opis montażu i zamieszczam dla potomnych. Bierzcie i korzystajcie z tego wszyscy. P.S. Jak pomogłem - dajcie punkty. Dziękuję. Kwestia tempomatu wygląda tak: Dokładałem tempomat do Sprintera 313CDI z 2007 r. Kupiłem...
Uszkodzony zwijak taśmy .tzn taśma .
Jeżeli w liczniku jak i w EDC jest błąd o braku komunikacji to sprawdź instalację CAN między ABS a licznikiem (w nim jest bramka CAN). W liczniku w bloku 125-126 powinno być widać czy widzi sterownik ABS, to samo będzie w CAN GATEWAY w bloku 25-26. Poniżej schemat do ABS z ESP BOSCH 5.7
Będzie pasować, śmiało można zakładać. Nie pamiętam jak jest z poduchami, chyba trzeba podjechać na kompa i wykasować błąd. Co do adaptacji taśmy nic takiego się nie robi. Aby zaprogramować ESP należy przekręcić do końca w jedna a następnie w drugą stronę aby komputer zaprogramował sobie położenie kierownicy wtedy kontrolka od ESP zgaśnie.
A czy Ty widziałeś w ogólne jak jest zbudowany ten przełącznik zespolony? Mam na stanie ten cały przełącznik, a w zasadzie cały peugeot rozebrany :) Masz trzy wiązki, dwa odpowiadają za airbag (zielona złączka) i trzeci odpowiada za esp (szara złączka). Coś jeszcze? :) Od kiedy taśma ma coś wspólnego z czujnikiem kąta skrętu? Nie o sam czujnik chodzi,...
Witam. Mam Tourana pierwszej generacji do roboty na brak klaksonu. Taśma - OK moduł pod kierownicą - podmieniony z testera klakson jest Na testerze brak aktywności przycisku. Jakiś schemat by się zdał.
Kupiłem cały zwijak razem z taśmą - niestety część nie pasuje mimo podania w sklepie numeru WIN Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło, rozebrałem kierownicą i przemierzyłem starą taśmę względem niepasującego do tego akurat samochodu nową częścią. Okazuje się, że wszystkie piny są sprawne, taśma nie jest zerwana, ani też nie ma żadnych rezystancji...
Witam. Przekaźnik nr 3. Tak taśmę można sprawdzić miernikiem. Badasz omomierzem przejście. Ma być blisko 0 ohma. Rozumiem że bezpieczniki sprawdzałeś?
Diagram 6 Strona 7 Audio System Dolny prawy róg Elementy: 92 - Przyciski w kierownicy 14 - Taśma w zawijaku 90 - Złącze radia
Taśma pod kierownicą ,99% problemów to je uszkodzenie w kasecie. Niestety to jedyny elemnt który pracuję mechanicznie. Z czasem przeciera się, plącze ,załamuje czy przerywa.
Witajcie, od 2 tyg. jestem posiadaczem Polo 1.4 LPG. Dzisiaj żona zgłosiła mi że nie działa klakson, pewnie nie działał od 2 tyg. lecz nikt tego nie sprawdzał. Zacząłem od klaksonów, zlokalizowałem, sprawdziłem, są sprawne. Rozebrałem kierownicę i sprawdziłem piny od klaksonu, zwierają, bezpiecznik nr.46 podobno jest od klaksonu, jest OK. Taśma pod...
Po nr nadwozia wychodzi 5Q0953569A
Proszę, taśma zwarta (ta pod kierownicą do airbagu i klaksonu).
Witam, mam problem z zestawem głośnomówiącym w samochodzie Mitsubishi Lancer z 2008r. Mianowicie nie działa mi oryginalny zestaw głośnomówiący, który jest zamontowany w kierownicy. Wymieniłem taśmę pod kierownicą ale niestety to nie pomogło (stara taśma przerywała, miała lekko pękniętą ścieżkę). Gdy włączam w telefonie bluetooth nie wyszukuje mi samochodu....
Czołem, Panowie otóż mam problem ze swoim autem - zauważyłem, że podczas obracania kierownicy mam moment w którym "blokuje" się kierownica - tzn. trochę ciężej idzie, po czym znów pełny obrót idzie gładko. Na komputerze brak błędów. W ostatnim czasie wymieniałem moduł pod kierownicą, gdyż robiłem upgrade zwykłej kierownicy na multifunkcję. Czy taśma...
Przełamuje się taśma pod kierownicą
witam. mam ten sam problem w vectra C 2002r po wymianie przekładni. kierowniczej .byłem u elektryka i kts sprawdził tylko jaki jest kąt skrętu (u mnie do zera brakuje dwóch jednostek ponoć wystarczy zrobić kalibrację konta skrętu) ale KTSem się nie da .W oplu powiedzieli mi że uszkodzona jest tasiemka pod kierownicą i mam tą całą część wymienić, natomiast...
Witam jak już to przełącznik zespolony a nie przekaźnik, a po drugie to popatrz czy nie masz z tyłu za kierownicą dwóch otworów a w nich śrub lub zatrzasków. Te śruby będą trzymały poduszkę tą w kierownicy jak ją zdejmiesz to wtedy odkręcisz kierownicę. Jeżeli nie będzie z tyłu otworów to poduszka jest wciskana na zatrzaski i trzeba ją tak jakby wyszarpnąć...
Tak wiem że koła muszą być ustawione na wprost i tak było ,kontrolki pogasły bez komputera . Na początku jest ok dopiero po krótkim czasie eksploatacji zaczęło coś chrupać przy kręceniu kierownicą .Za mocno dokręcona kierownica ? Nie sądzę chociaż wygląda to tak jakby było za mocno ściśnięta taśma bo skoro po montażu działa trochę pojeżdżę -chrobotanie,...
Dzięki za ten schemacik Ale mam jeszcze jedno pytanko .Dokupiłem kierownice wielofunkcyjną do swojej Corsy wraz z taśma tylko nie mam kabli od radia do taśmy. Wiem że są dwa kable od sterowania mam kable orginalne tylko nie wiem w które piny mam je wsadzić. Jeśli bym mi mógł ktos pomógł to bym był bardzo wdzięczny. Z góry dzięki
Nowy może być z auta o innym wyposażeniu i raczej nie jest to wina sterownika . Jeśli zaświeca ci poduszkę kierowcy winna pewnie będzie taśma pod kierownicą .
Może być taśma pod kierownicą uszkodzona, wyłącznik świateł STOP przy pedale hamulca, sprawdz czy sygnał dzwiękowy (klakson) ci działa bo jeśli nie to właśnie ta taśma pod kierownicą może być uszkodzona
Sama kierownica wielofunkcyjna to dopiero poczatek. Taśma pod kierownicą powinna być standardowa ale brakuje jeszcze instalacji do modułu J453-MULTIFUNTIONSLENKRAD który zamontowany powinien być za osłona nad nogami kierowcy. On przetwararza sygnały z kierownicy na odpowiednie komendy i wpina sie w szyne CAN.
Czy mogłem popełnić błąd przy montażu ? czy taśma airbag pod kierownicą ma tu jakieś znaczenie ? Mogłeś.Ustawiłeś pewnie niepoprawnie wałek.Teraz wejdź w parametry i zobacz jak widzi czujnik kąta.
Witam , mam podobny problem , mój samochód to 206 1,9 d z 2003roku po lifcie . Zabrałem się do naprawy przełącznika kierunkowskazów , sam się przełączał przy skręcie kierownicą w drugą stronę . To naprawiłem ale niestety teraz kiedy mam włączone światła mijania to nie mogę włączyć migaczy, problem jest też z włączeniem i wyłączeniem świateł mijania...
miałem taką samą sytuacje co prawda auto miało poduszkę ale to nie ma znaczenia klaksonu też nie miałem a powodem była przerwana taśma pod kierownicą można polutować samemu ( w zależności od tego gdzie jest przerwa) koszt używanej taśmy to około 50 zł
Witam. Od zawsze w Polówce nie działał mi klakson. Przy przeglądzie jakimś cudem umykało diagnoście sprawdzić... Chciałem sprawdzić i tak. Jest Poduszka w kierownicy. Z dołu pod kierownicą znalazłem wtyczkę z 2 kabelkami: niebieski i niebiesko-biały, który przechodził dalej w "tasiemkę" dwu-pinową do kierownicy. Ale ta tasiemka była urwana. Stawiam,...
Poprawnie zamontować czyli jak ? Jest taka możliwośc nie wiem czy poprawnie taśma ma być tak skręcona aby pokręcając w lewo bądz w prawo kierownicą w bebnie miała możliwośc swobodnego skręcania a w odwrotnie odkręcania nie załamując sie .Na fotce pokazałem strzałką w otworku kolorową plamkę w jakim położeniu ma być .A wogóle w jakim miejscu znajduje...
Klasyczny objaw uszkodzenia taśmy zwijaka kierownicy.
Po co wywalać immo jak samochód odpala to tylko kaleczenie tu 5 minut i jest w ori kolego sprawdź wtyczki za radiem a to że nie miałeś sygnału i migała ci lampka to prawdopodobnie taśma pod kierownicą
tasma kierownicy
Pewnie taśma pod kierownicą poszła
W berlingo nie ma żadnego czujnika skrętu,po zdjęciu osłon pod kierownicą trzeba znaleśc w kierownicy od spodu trzy otwory .W każdy z otworów trzeba włożyc płaski wkrętak i odciągnąc do wewnatrz sprężysty drut(niezła zabawa) koła auta muszą byc ustawione na wprost (bo inaczej po zmianie włącznika i pokręceniu kierownicą zerwie się taśma od poduszek)radzę...
Takie same są. Poduszka pasażera od anglika może być inna. Skoro teraz lampka sie nie świeci i błędów w sterowniku poduszek brak to wystarczy tylko włożyć poduchy. Sprawdź jeszcze napinacze bo skoro wypaliły poduchy to i napinacze też. Zobacz gdzie jest rezystor dla poduszki kierowcy. Jak w kierownicy to ok, jak pod manetką to jeszcze pewnie do wymiany...
Witam, wymieniłem taśmę pod kierownicą ; lampka nie pokazuje błędu- zachowuje się prawidłowo.Powodem mogla być sama taśma lub jej styk (złacza z poduszką ,które nie stykały). Oto zdjęcie taśmy ze sterowaniem radia z kierownicy: http://obrazki.elektroda.pl/7513367400_1...
Jasne że pod kierownicą jest taśma do poduszki - jest w "zwijaczu" który umożliwia obracanie kierownicą bez zerwania jej :) - uwaga przy pracach z przekładnią kierownicy - zachowac poprzednie położenie koła kierownicy wzgledem przekładni. Możesz ją wypiąć i sprawdzić przejscia zwykłym omomierzem.
Zmiana manetki, na jakąkolwiek nie spowoduje wystąpienia takiego błędu.. (chyba że zrobi się to nieumiejętnie).Wydaje mi się że taśma pod kierownicą uszkodzona, lub jej połączenia albo sam zapalnik poduszki.
Doprowadzenie Astrę do instalacji orginalnej nie jest tanie: 1. Nowa kierownica ze sterowaniem 200-250 PLN 2. Taśma pod kierownicę 100-120 PLN 3. Wykonanie instalacji (niektórzy moga zrobić to samemu) łącznie 300-370PLN Tańszy biznes to dostosowanie sterowania radia do sterowania Joystikiem SONY (ale według mnie lepiej wygląda sterowanie w kierownicy...
Ma ktoś schemat podłączeń / wtyczki do tego sterownika, żebym mógł prześwietli czy widzi poduszki i napinacze. Nie mam czym się z nim połączyć, a kontrolka sygnalizuje błąd. Usterka pojawiła się nagle, wcześniej przez 2 lata posiadania auta nic się nie działo. Kostki pod fotelami usunięte, zlutowane na stałe. Taśma pod kierownicą sprawdzona.
Podczas jazdy przy skręcie w lewo notorycznie zapala się kontrolka ESP co skutkuje tym iż system ten nie działa na prostych kołach zdejmij kierownice i kręć delikatnie taśmą w lewo do lekkiego oporu żeby jej nie zerwać i potem w prawo, policz obroty od lewej do prawej, cofnij na środek i załóż kierownice, idę o zakład ze jest kierownica z taśmą o jeden...
Może kręcili kierownicą bez krzyżaka i zerwana taśma jeśli jest?
No właśnie... Na pewno sprawdziłem że przewody od czujnika temp nie są ze sobą zwarte bo tak pierwsze co pomyślałem. Ogólnie jest to dziwny układ z tego co udało mi się ustalić to jeden przewód od czujnika idzie prosto do ECU a drugi wchodzi do kabiny i idzie do taśmy pod kierownicą ( taśma od poduszki i klawisze tempomatu) potem z taśmy jest przejście...
Nie, ale sprawdź czy cała jest taśma, pod kierownicą masz taka taśmę jak sprężyna w zegarku, zobacz czy masz plus "u dołu"tej taśmy, zdejm plastiki osłaniające kolmne kierownicy.
Taśma pod kierownica przelamana
Witam Widzę że nikt nie ruszył tematu. Też mam mk 3.5 jednak, z doświadczenia w montażu kierownicy multi funkcyjnej w mk4, w zwykłym tempomacie zwolnij i off jest zmostkowane, po montażu kierownicy za wszystko odpowiada przekaźnik (sterownik kierownicy multifunkcyjnej 452 (bez CAN) który komunikuje się z ECU tymi samymi przewodami co zwykły tempomat...
To jeździ z Volvo FH 2005r. W koniu jest błąd ESP naj prawdopodobnie poleciała taśma pod kierownicą (wyświetla błąd Jaw rate sensor (czujnik prędkości myszkowania-ale to chyba błąd tłumaczenia). Z inną naczepą jak jeździł nić się nie działo. Czyli na próbę odłączyć przewód "ABS/EBS" i tak trasę zrobić?
Blokada zapłonu w DOG jest zrealizowana na dodatkowym, zewnętrznym przekaźniku. Trzeba zlutować razem przewody, które zostały rozcięte i podłączone do styków przekaźnika. Już widziałem dziada, przykleili go taśmą klejącą (serwis vw to robił) ale po latach taśma puściła i dyndał sobie pod osłoną pod kierownicą:) Mam nadzieję że nie wpięli się do puszki...
moduł pod kierownicą odpowiada panowie za ABS+ESP ! jeżeli uszkodzi się w nim taśma to wprowadza do komputera błędy. nie wystarczy tylko wymienić ten moduł trzeba również wymienić 2 sterowniki króre są ukryte gdzieś w desce rozdzielczej lub w okolicy lewarka biegów:) Dodano po 6 a następnie jechać do serwisu i usunąć błędy z komputera
Pod kierownicą jest sama taśma do poduszki
Witam --jeżeli po uruchomieniu silnika pokręceniu wprawo do końca kierownicą przytrzymaniu chwile potem w lewo do końca przytrzymaniu chwile następnie wyprostowaniu na wprost kierownice i przejechaniu 500/1000 m kontrolka nie zgaśnie to może być poważniejsza usterka np.:nie zgrana taśma pod kierownicą z maglownicą ,,,,po remoncie zawieszenia nie wyposirodkowanie...
Witam. Posiadam golfa IV 1.9 tdi 90km. Padła mi taśma pod kierownicą i przestało działać ESP, klakson i poduszki. Nie mogłem znaleźć drugiej z takim samym numerem. zadzwoniłem do salonu i powiedziano mi ze moja taśma o nr. 1JO 959 654 J zamienia sie na taśmy o nr. 1JO 959 654 AC , 1JO 959 654 B. Znalazłem taśmę o nr. 1JO 959 654 AC i dalej nie działa...
Ok . Będe chciał wymienić samą taśmę , zeby nie kombinować z imm itd. A jak ustawić tą taśmę ? Bo jak kupie ten moduł to ktoś mógł obrócić kółkiem od taśmy i po montażu i obrocie kierownicą w przeciwnym kierunku urwie się taśma ?
Patrzałeś czy taśma ma przejście? Nie chodzi mi o to czy jest przejście pomiędzy taśmą pod kierownicą a przekaźnikiem J453. Tu masz dokumentację od A6 C5. Napisałeś ze masz 2 nie podłączona a tu jest że ma być do masy. Możliwe że w Audi jest to inaczej podłączone. http://www.motor-talk.de/forum/aktion/At...
Mam zapaloną kontrolkę airbag w Passacie B5 1998r. Odczytałem błędy okazało się że uszkodzona jest taśma pod kierownicą oraz brak zasilania czujnika uderzenia bocznego od strony kierowcy. I mam dwa pytania gdzie znajduje się czujnik poduszki bocznej od strony kierowcy (słupek boczny czy w drzwiach) i jak zdjąć poduszkę kierowcy? Pozdrawiam
Możliwe uszkodzenie taśmy w kierownicy.
Brak sygnału ( klaksonu ) + brak sterowania radiem + świecąca kontrolka poduszki powietrznej = powodem tych usterek była zerwana taśma poduszki pod kierownicą . po wymianie taśmy zagrało sterowanie radiem i CD , skasowałem również inspekcję poduszki i lampka zgasła ,ale nie mam sygnału dźwiękowego ? sprawdziłem go podłączając doń 12V - piszczy !!! (bezpiecznik...
Witam szanowne grono, Mam podobny problem w Passacie CC z 2011r, natomiast nie jest tak, że wspomagania całkowicie brak - świeciła się żółta kontrolka wspomagania oraz ESP, natomiast samo wspomaganie działa poprawnie. Po zrobieniu kalibracji zgasła kontrolka od ESP/ABS, niestety nie można ukończyć adaptacji wspomagania (dodatkowo też, co jakiś czas...
Witam was wszystkich bardzo serdecznie na forum nie potrafiłem znaleźć odpowiedzi na moje pytanie dlatego też stworzyłem kolejny post. Sprawa i cały problem jest dosyć zawiły... Samochód to FIAT Seicento, radio Clarion CZ 201 EG które można podłączyć do sterowania z kierownicą. Teraz zaczyna się robić ciekawie. Na pewno wywołam chociaż mały uśmieszek...
Zapewne uszkodzona jest taśma pod kierownicą (tzw. zwijacz), w celu upewnienia się proponuje odłączyć w kolumnie kierowniczej przewód do poduszek (żółte koszulki) podłączyć rezystor 2.2 Ω I skasować pamięć błędów jak zgaśnie to podłączyć przewód i wymontować poduszkę i podłączyć rezystor jak nie zgaśnie to masz 100 % pewności że zwijacz jest przerwany...
Witam mam problem z audi a4 b5 FL 1999r po wymianie nagrzewnicy a był zrzucany kokpit, wywala mi błąd 18036-powertrain data bus- missing message from G85, taśma pod kierownicą podmieniana, can-y przelaciałem do licznika obwód mają, na kostce do taśmy zasilanie i masa jest. Nie mogę również połączyć się z sterownikiem airbag, na stole po lini k łączność...
Witam Od dawna miga mi lampka airbag - wymiguje kilka razy kod 32 (otwarty obwód poduszki kierowcy) i potem świeci się cały czas. Powodem okazała się taśma pod kierownicą - wymieniłem ją, zmierzyłem połączenia w kierownicy - są OK. Jednak lampka miga dalej ten sam kod. W jaki sposób można go wykasować? Znalazłem opis na tej stronie: http://knowhow.windstar-club.de/index.ph...
Witam Wziąłem się za to i właśnie przed chwilą skończyłem. Chrysler Voyager, benzyna, 2,4cmm 1) Taśma ułożona "spiralnie" w plastikowym pojemniku pod kierownicą jest pęknięta przy wewnętrznej (osi) części łączenia z przewodami do poduchy! 2) Kolego "Pisior1987"... Po naprawie tej taśmy, złożeniu wszystko działa, bez konieczności kasowania na urządzeniu...
Witam , mam mały problem . Zabrałem się do naprawy przełącznika kierunkowskazów , sam się przełączał przy skręcie kierownicą w drugą stronę . To naprawiłem ale niestety teraz kiedy mam włączone światła mijania to nie mogę włączyć migaczy, problem jest też z włączeniem i wyłączeniem świateł mijania czasami działa czasami nie. Mam jeszcze pytanie , pod...
Witam, Mam pytanie. Posiadam Touran 2005r 1.9 tdi, i świeci mi się kontrolka na desce kierownicy na żółto (błąd kąta skrętu) było wymieniana taśma oraz próba resetowania ale nie udało się, nie pomogło ani kręcenie kierownicą ani jakąś jazda powoli. Po podpięciu do komputera i usunięciu błąd zniknął na chwilę (gościu mi powiedział jedź się przejdź, a...
Przyczyną nie działającego tempo matu była uszkodzona taśma kierownicy. Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
Sprawdź prąd na wsuwkach pierw czy jest załączany plusem czy masą, jak plusem to sprawdź czy jest stała masa, bezpieczniki jak sprawdziłeś to kwestia może być gdzie indziej, jesli miałeś problemy z poduszką tzn. kontrolka kiedyś świeciła to najprawdopodobniej taśma będzie uszkodzona, jednak przyczyna może być w przekaźniku, najlepiej zdjąć poduszkę...
Radio całkiem przyzwoite, ma rozbudowaną regulację dźwieku, wszystkie wyjęcia RCA (3 pary) i nieśmiertelny napęd CD. Głównym mankamentem tego modelu jest taśma łącząca panel z korpusem, często lubi się wysypać. Koszt nowej ok 80zł. Do sterowania oplowską kierownicą prawdopodobnie potrzebny będzie Pioneerowy (drogi) interfejs. Jeśli radio jest sprawne...
U kumpla był podobny objaw w kangusie, uszkodzony był "zwijacz" umieszczony pod kierownicą (jest to taśma zwinięta w spiralę i zamknięta w obudowie, umożliwiająca połączenie elektryczne z poduchą). Wymieniłem go i objawy znikły.
Dzięki za podpowiedzi kolego pitool. Kombinowałem przez ponad godzinę, przestawiałem o kolejne ząbki, w lewo i prawo do 45° i nic. Taśma nie zerwana bo nie kręciłem kierownicą więcej jak pół obrotu. zjeżyłem sie i poprosiłem znajomego o skalibrowanie testerem i wszystko OK. Prawda pitool, jak się nie znasz to daj do naprawy do mechanika. Jakieś 30lat...
To już 4 taśma która zakładam i ciagle ten sam bład jest Ale nie wiadomo jak były demontowane, chodzi mi o to że przy demontażu mogły być koła skręcone max w lewo, a później Ty zakładasz przy kołach na wprost, a późnej kręcisz kierownicą w lewo i zrywasz taśmę. Ewentualnie przed założeniem taśmy wepnij rezystor aby oszukać poduszkę, w ten sposób wykluczysz...
Oczywiście, że jest przewód do sygnału w tej taśmie do poduchy. Każda taśma do marki samochodu ma odpowiedni sposób jej montażu pod kierownicą - chodzi o to żeby była tak włożona i mogła się kręcić wraz z kołem kierownicy i się nie urwała. Nie wymieniałem w tym aucie taśmy. Po prostu trzeba się upewnić czy obraca się w maksymalne położenia kierwnicy...
Witam, Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że mimo że dosyć często korzystam z tego forum, to jest to mój pierwszy post, dlatego prosiłbym o wyrozumiałość, jeżeli pytanie zadaję w nieodpowiednim dziale. Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem Mercedesa Vito W639 115 CDI (150KM) z 2006 roku po przebiegu 400 tys. km. Kupiłem go delikatnie "pukniętego" w przód...
Witam serdecznie, parę aktualizacji: niestety raczej nie jest to taśma bo pomyliłem się pisząc że wspomaganie wysiada od osiągnięcia pewnego kąta wychylenia, jest to zupełnie przypadkowe ale z tendencją że przy powolnym kręceniu kierownicą można wychylić mocniej koła nie rozłączając układu. Przy puszczeniu kierownicy koła wracają do pozycji wyprostowanej...
Witam, Otóż mam taki problem, że po dokręceniu kierownicy po wymianie manetki przy ruszaniu na boki słychać pisk/skrzypienie. Nawet po zdjęciu osłon i dokręceniu kierownicy dalej jest ten dźwięk. Podejrzewam, że coś trze między kierownicą a taśmą. Sama taśma na boki nie skrzypi. Macie jakieś pomysły? Pozdrawiam
Przecież nawet nie musisz robic podglądu jak nie masz czym.Błąd skasowany lampka nie świeci ,kręcisz kierownicą na włączonym zapłonie jak sie zapali to wiadomo,że taśma .Nawet wiem gdzie najczęściej pęka przy takich objawach jak opisujesz.
Witam Szanownych Kolegów. Posiadam w/w model BMW i jak każdy samochód tej serii przebrnąłem przez jego "choroby wieku dziecięcego".Najpierw wysiadła mi mata w siedzeniu pasażera i musiałem założyć emulator, następnie poszła taśma pod kierownicą i przestał działać klakson dodatkowo musiałem naprawić czujnik parkowania PDC. Natomiast obecną bolączką mojego...
Nie żartuję, taśma jest dobra, skoro rezystor podłączony ZA TAŚMĄ nie wywołuje błędu, a poduszka podłączona w tym samym miejscu już tak. Logiczny wniosek - problem tkwi w zapalniku poduszki. Logiczny wniosek to taki, że zapiąłeś rezystor i kasowałeś błąd, bez kręcenia kierownicą - stąd błędu brak.
Jeżeli masz kierownicę z multifunkcją i brak oznak włączenia tempomatu oraz świeci kontrolka od SRS to najprawdopodobniej uszkodzona taśma pod kierownicą. Reno mają "samokasację" błędów. jak jest dobrze to kontrolka sama gaśnie.
Witam Radio jest niekodowane. Wziąłem się do pracy i opisuję dla potomnych: Ponieważ mam troszkę nietypowy alarm który protestuje przed wszelkimi próbami ingerowania to obyło się bez odłączania klem akumulatora na dłuższy czas... ! Ale myślę że postępować trzeba bardzo ostrożnie... Dla potomnych oraz zainteresowanych zjawiskiem "braku klaksonu i świecącej...
Da się, tylko po co? Przełącznik kosztuje grosze, a wymiana to pół godziny roboty (tylko trzeba uważać na czujnik kąta skrętu i "taśmę" kierownicy). Poduszkę da się zdjąć tak żeby nie było śladu (bez przebijania "zaślepek" w kierownicy). W Grande miałem na stałe załączone mijania. On je gasi ze stacyjką, oraz na czas rozruchu silnika. Nie jestem też...
taśma peugeot kierownicą sprinter kierownicą moduł kierownicą
kondensator mniejszy zasilacz pulsuje dioda lodówka rozszczelnienie ściany
scania akumulatory scania akumulatory
Jak wyczyścić czujnik CPD w Xerox WorkCentre 6027? Alternatywy dla UPC bez okablowania w kamienicy