Przy korzystaniu z Power Query dokument WZ nie może być jeden ,muszą być zawsze kolejne WZ a Power Query tylko wyciąga z nich przydatne informacje i tworzy tabele
Uzyj "*" w nazwie jako nazwe podaj "Tabele*.xlsx"
Wujek Google ma sporo gotowych rozwiązań, trzeba tylko przystosować do swoich potrzeb. Dziwna ta zdalna edukacja. :D
=JEŻELI(A1=1,WYSZUKAJ...,JEŻELI(A1=2,WYS... ) ) )
A po co takie pojedyncze klikanie w każdy nagłóweczek. Trzeba było wszystko razem. Poniżej kod do formatowania nagłówków we wszystkich tabelach w skoroszycie (we wszystkich arkuszach tego skoroszytu). Dodano po 1 ...aby formatował tylko wybrane nagłówki: [syntax=vbscript] Sub test_formatowanie_wszystkich_tabel() Dim ListaTabel As ListObject Dim ListaArkuszy...
Sortowanie w Excelu działa tak jak kopiowanie, a nie jak przesuwanie. W związku z tym odwołania z zewnątrz do obszaru sortowanego nie aktualizują się. W odwołaniach zewnętrznych trzeba się odnosić do stałych, a nie do adresów. Zaprezentowany problem można rozwiązać np. za pomocą funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO.
Jak można zrobić, żeby przed uruchomieniem tej procedury makro sprawdziło czy w tabeli ("A3:D&) nie ma już danych osoby wstawionej do komórek Przykładowo - sprawdzanie nazwiska (w praktyce trzeba by zastosować rozbudowany słownik bo mogą występować pracownicy o tym samym nazwisku :D ) można zrobić poprzez małą modyfikację Twojego kodu :spoko: [syntax=vbscript]...
Spróbuj formatować całe wiersze np tak jak na zrzucie :idea: 959419 to będziesz mógł wykorzystać filtrowanie wg kolorów :spoko: 959426
Ja zrobił bym tabelkę z danymi w jednym arkuszu. A w drugim z użyciem funkcji wyszukaj.pionowo Oczywiście najlepiej jak byś wrzucił plik poglądowy jak byś chciał żeby to wyglądało
Alt + F11 http://obrazki.elektroda.pl/7188430000_1... Target - miejsce(komorka) gdzie przeniesiony kursor w arkusze Dodano po 1 Załącznik na początku nie było
Nic nie trzeba rozdzielać, kombinować. Widok -> zaznacz pole "nagłówki". Pojawią Ci się te "numerki" i robisz co chcesz.
ListBox1.ColumnCount=9 ListBox1.RowSource = "Arkusz2!A1:I400"
Czekamy aż zrezygnujesz z prowizji...
Witam, Proponuje przeanalizować rozwiązanie tego typu problemów np w temacie https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... :spoko:
Najłatwiejszy sposób Wybierz kolumnę, którą chcesz pogrupować zakładka (Dane) ( rozsuwane menu ) Sortuj rosnąco lub Sortuj malejąco. https://obrazki.elektroda.pl/9958767400_... Można też stosować ( tabele przestawną )
Witam, wie ktoś może jak powiązać ze sobą dwie tabele EXCEL w jednym dokumencie WORD? Chciałbym aby wartość z jednej z komórek (SUMA) z pierwszej tabeli pokazywała się w komórce w drugiej tabeli. Przykład w załączniku.
Czy w dokumencie tym będą jakieś tabele ?
Ale po co tak kombinować? Od tego są tabele przestawne ;)
Dobry. Poznaje tabele danych, czy ktoś ma pomysł jak zrobić tabliczkę mnożenia na jednej zmiennej korzystając z tabeli danych? Pozdrawiam.
Dokładnie, z Excelem łączę się przez referencje, oj dużo tego:) z poziomu visualbasic otwieram tabele excel w solidworks tzw, design table i tam właśnie następują zmiany w tabeli, krótko mówiąc połączenie kilku różnych programów:) dziękuję postaram się przejrzeć kod:)
Tak sie zastanawiałem po co liczyłeś ilość wierszy, ale nigdzie nie widziałem że to użyłeś xd Gdzie zanajde tą tabele TabBaz?
[syntax=vbscript]Private Sub CommandButton1_Click() Sheets("Test").Select nw = Cells(Rows.Count, "E").End(xlUp).Row + 1 For x = 5 To 17 t = "TextBox" & x - 4 Cells(nw, x) = Me.Controls(t) Me.Controls(t) = "" Next End Sub [/syntax]
zamiast With Selection.Interior trzeba With .Interior
[quote="Andrzej59"]Zrobione w PQ[/quote Po dopisaniu do listy jednej lub dowolnej liczby pozycji trzeba arkusz zapisać i odświeżyć a tabele same się uaktualnią
Najlepiej użyć konsolidacji i utworzyć z nich tabele przestawną. Przykład na bazie twojego pliku z rozrzuconymi danymi po arkuszach. 1012418
Rozumiem że gdzieś masz pełną tabele z danymi np Nazwisko (M) | Dochód (N) Nie do końca wiem jak masz zorganizowany wybór z listy (okno combo box czy komórka) Zakładam że w komórce (poprzez tzw sprawdzanie poprawności - lista) Wykorzystaj do tego Szukaj.pionowo =wyszukaj.pionowo(adres komórki z wyborem; Cała tabela z danymi; liczba kolumny z dochodem;...
musi być sortowano wg kolumny A
Tak to się zgadza, aczkolwiek gdy próbuje udostępnić w wyżej wymieniony sposób arkusz dostaje komunikat: https://obrazki.elektroda.pl/9136988400_... W arkusz korzystam z tabel oraz tabel przestawnych.
Jednak wtedy kopiowanie danych różniących się do "pustych miejsc" trzeba będzie dokonać "na piechotę" Jeśli w kolumnie "title" nie będą występowały powtórzenia danych (duplikaty) to całą robotę wykona proponowana formuła przeciągnięta do dołu wynikowej tabeli :-)
Istnieje, wpierw zapisz dane z tabeli 1 w pliku np. dane.xls a następnie odczytaj tabele drugą i dopisz dane do pliku dane.xls Przykład jak to zrobić [url=http://rmanimaran.wordpress.com/201...
No to akurat rozwiązanie z kodem, ale skuteczne. :) Rozpakuj załącznik, otwórz Liczniki i naciśnij 'Importuj'.
A choćby tak: W nowym arkuszu robisz tabelę zbiorczą i przenieś sobie sumy z poszczególnych arkuszy na jeden np: A1=Arkusz1!A1 A2=Arkusz2!A1 A3=Arkusz3!A1 Mając tabele zbiorczą średnia i wykres to pikuś.
Witam, Proszę o pomoc, mam dwie tabele (excel), posiadające część wspólną ID produktu, potrzebuję je połączyć tak aby otrzymać tylko część wspólną, czyli tylko te produkty których ID znajduje się zarówno w jednej jak i drugiej tabeli. Metoda dowolna, jeżeli ktoś potrafi wyjaśnić jak zrobić to w access to bardzo chętnie się dowiem, próbowałem ale niestety...
Przy próbie zrobienia takiego wykresu robi mi się coś takiego: https://obrazki.elektroda.pl/6629833900_... W wykresie przestawnym wszystkie kursy zaokrągla mi do 1 Dodano po 2 Udało się przez tabele przestawna
Tabela przestawna.
No bo od takich rzeczy są tabele przestawne właśnie
Wersja 9.1 https://gbboptimizer.gbbsoft.pl - Prawie wszystkie tabele można eksportować do programu Excel. https://obrazki.elektroda.pl/5621400300_...
Należy scalić wiersze dotyczące tego samego hasła w pierwszej kolumnie lub powtórzyć to samo hasło dla każdego wiersza w którym jest jego opis (w kolumnie po której chcesz sortować - może to być również ukryta kolumna). Innego rozwiązania nie widzę. Jeśli chcesz mieć kilka wierszy w jednej komórce stosuj Alt+Enter to zawsze lepsze niż używanie kilku...
Ustaw format liczb dla pola tabeli przestawnej, a nie z poziomu formatowania komórek. Dwukrotne kliknięcie w tabeli na nazwę pola powinno wyświetlić okno "Ustawienie wartości pola" tam też wybiera się funkcje podsumowującą. W tym oknie jest przycisk "Format liczby".
Tak, to jest kod modułu. W załączniku inny sposób. P.S. Uważam, że lepiej byłoby trzymać tabele w oddzielnych arkuszach.
jakbyś tylko to zrobił na odwrót to bym był więcej niż szczęśliwy :) O rety ;) Dla mnie "raport", to (z definicji) arkusz wynikowy. Wygląda to jakby na próbę odwrócenia tabeli przestawnej. Trochę karkołomne zadanie na formuły. Dla 4-ech indeksów, będzie miała długość z półtora metra :) Zobacz same nagłówki w załączniku (pewnie jeszcze do poprawki),...
Skorzystaj z Microsoft Access i zrób bazę danych. Tam można dwie tabele łączyć relacjami.
Witam, mam mały problem. Mianowicie chciałbym porównać dwie tabele, w których mam listy obecności. Szukam formuły dzięki, której zdołam porównać te tabele i uzyskać listę osób które miały wolne w danym dniu. Wie ktoś może jak to zrobić?
Panowie, czy wiecie, że można ten problem rozwiązać używając tabeli przestawnej?
a zwykłe kopiowanie calości nie pomaga? przeciez excel uwzględnia tabele worda
Najprościej dodać jakiś ułamek do każdej sumy.
Czy ktoś z Was wie jak powinno wyglądać makro porównujące ze sobą tabele Sądzę, że wielu wie ... ale pewnie są na urlopach ... :) Nie załączyłeś żadnego przykładu, więc i reklamacji nie ma ... jest jak jest, inaczej nie będzie ... 895194
Zrobiłem inną metodą (podaj.pozycję() z 1 na końcu. Sprawdź czy dobrze przetransponowałem wartości i czy wogóle działa (graniczne pozycje) na moje oko jest ok ale ... Aha: Steny i ich transpozycja z których docelowo korzysta funkcja są w arkuszu steny (Transponowałem ręcznei wiec zmiana w tabeli głównej stenów musi powodować zmianę ręczną w transponowanej...
znalazlem to u siebie. Jest to polaczenie poprzez MPI adapter z tabela Excel. 16 Bytes zostaja odczytane z DB2 i przeslane do tabeli. Mozna tez docelowe wartosci zmieniac - zapisywac. (niestety komentarze sa po niemiecku ). Moze to ci troche pomoze ? Zwroc uwage na deklaracje (Modul1) oraz makro tabelle1 Zapomniaem dodać,że to makro jest dla "Prodave...
Filtrowanie w poziomie nie jest łatwym tematem w Excelu. Idealnie do tego nadawałby się układ gdyby wszystkie dane dostawy zawrzeć w jednym wierszu. Prezentowanie później tego nawet w takiej formie, że w kolumnie znajdą się daty będzie zdecydowanie prostsze np. wykorzystując tabelę przestawną.
Wykorzystaj tabelę przestawną. A jeżeli funkcją to suma.warunków()
W excelu zawsze można skorzystać z obiektu ie, czyli otworzyć daną stronę, kliknąć w daną tabele i wtedy ją pobrać.
Zostawić Excel i użyć bazy danych np darmowy MySQL. Na lokalnych można wczytać tabele (ewentualnie kilka tabel) do Excela.
Witam To jest makro wyszukane w jakiejś książce nie pamiętam. Tworzy nowe skoroszyty dla filtra z tabeli przestawnej. Zmień fragment aby tworzyło nowe arkusze Dodano po 6 Proponuję stronę helion.pl Tam do książek są przykłady na FTP. Skarbnica przykładów ;-)
Rozumiem. Dzięki za pomoc
Możesz wypróbować taki kod: [syntax=vbscript]Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) Dim WorkRng As Range, Rng As Range Application.EnableEvents = False Set WorkRng = Intersect(Range("B:I"), Target) If Not WorkRng Is Nothing Then If WorkRng.Rows.Count > 1 Then Application.Undo Application.EnableEvents = True Exit Sub End If For Each Rng...
Po to się daje załącznik, aby pokazać jak będą wyglądać dane i w jakim będą układzie. Poza tym istotne jest też, w której wersji Excela ma to działać. Też tego nie napisałeś. Jeśli w różnych wersjach, to proszę podać najstarszą. Jeśli to jest nowa wersja Excela, to wystarczy funkcję WYSZUKAJ zamienić na X.WYSZUKAJ, czyli dopisać 'X.' przed nazwą funkcji.
usuwanie wierszy z tabeli przy powtarzającej się wartości
Skąd mamy wiedzieć w jakim formacie są dane przed wykonaniem makra !? Naprawdę tak trudno dołączyć plik Excela ? W makrze zamieniasz zaznaczone dane na format liczbowy z separatorem tysięcy i dwoma znakami po przecinku, próbowałaś to wyłączyć ? Na zrzucie widać, że kolumna "Data zamówienia" zawiera wartości daty ale w formacie liczbowym, nie wystarczy...
Jaki jest cel użycia do tego VBA ? Nie wystarczy skopiować tabelę Excela i wkleić do Worda (w dowolnej opcji, tabelki, obrazu, łącza itp) ?
Witam, jak porównać zawartość dwóch tabeli w excel? Obie tabele zawierają nazwę produktu oraz cenę, jednak jedna tabela ma rekordów 200 a druga 100, jak ułożyć formułę, która sprawdzi czy nazwy z obu tabel pasują do siebie i jeżeli tak będzie to przekopiują cenę z jednej tabeli do drugiej np do kolumny cena2? Szukałem po forum i po googlach, jednak...
Używałem tej opcji ale tylko dla "zwykłych tabel" czyli komórek obramowanych itp. Jak w Excel mam wstawione table przez "wstaw tabele" to nie ma możliwości wykonywania operacji na więcej niż jednym arkuszu w obszarze tabeli (opcja wstaw kolumny jest nie aktywna).
Piękne :) Można też przez 'jeżeli': http://obrazki.elektroda.pl/9787846500_1... lub formuła tablicowa z takim samym iloczynem (komórka A22): {=SUMA((A2:A21=$B$24... W przykładzie zmieniłem kryteria, bo dla warunków pierwotnych rozwiązanie jest dopiero na końcu tabeli.
i teraz chciałbym aby excel automatycznie wygenerowała mi tabele z zakresu dat od A1 do B1. Ile dni różnicy będzie między tymi datami tyle pól powinna zawierać tabela Doprecyzuj proszę co rozumiesz pod pojęciem tabela? Ile wierszy, ile kolumn, itp? Poza tym napisałeś "tabele" - chcesz mieć każdy miesiąc w innej tabeli?
Tak na szybko jak mogą być kolumny pomocnicze. Ps uważaj bo w pierwszym wierszu jakoś inaczej liczysz prowizję.
Jeżeli chodzi o arkusz to nie ma problemu. Zamień Sheets("Arkusz1") na ActiveSheet wtedy wypełnianie tabeli będzie dotyczyć aktywnego arkusza. W załączeniu sortowanie nie na "Tabeli" edit -------------------------- Jak już jest sortowanie trochę inaczej, to numerację (Lp) dodałem do pętli wpisujących dane tabeli C
Zaznaczasz dane potem wybierasz wstaw>tabela przestawna i zaznaczasz opcję istniejący arkusz wybierając pole G6. Potem przeciągasz: - sprzedawca do pola kolumna - data zamówienia do pola wiersz - kwota zamówienia do pola wartość Plik z tabelą w załączniku 1040196 done
Dostaje dane w tabeli excel i muszę zrobić z poszczególnych zadań zawartych w tabeli protokoły. Abstrahując od wadliwości takiej procedury :D (protokoły post factum) to jeśli rzeczywiście :?: moge wplynac na zmiane To proponuję wpłynąć na radykalną zmianę tych plików źródłowych :idea: tzn. powinny to być "suche" dane (bez żadnego scalania i ozdobnego...
A dlaczego nie VLOOKUP???? proszę o rozjaśnienie tematu, lubię używać VLOOKUP i nie kumam dlaczego nie działa bo przecież powinna porównać tabele i podać wynik
na przykład: w tabeli nie jest "ALIOR"
W załączniku:
Jak dodajesz wiersze do tabeli, to zawartość wierszy pod spodem przesuwa się w dół, ale wysokości wierszy pozostają bez zmiany (nie przesuwają się). Jest tak dlatego, że poza obrębem tabeli (w innych kolumnach) może być inna zawartość wymagająca innej wysokości wierszy. Żeby przesunąć wszystko w dół wraz z wysokościami wierszy trzeba wstawiać całe wiersze....
Na obrazku skoroszyt jest otwarty na Twoim kompie Na obrazku widać, że Excel jest otwarty na komputerze zdalnym (AnyDesk). Na filmie uruchamiam makro, które importuje z Arkusz1 (z zasobu sieciowego \\serwer\bekap\a.xlsx) do tabeli Excel, co działa. Chyba o pobranie danych Ci chodzi, a nie o kopiowanie pliku, prawda? [syntax=vbscript]Kill Ustawienia.Ścieżka...
Proszę Nie usuwałem sum rocznych - ale można je oczywiście usunąć. A mógłbym prosić o podpowiedź jak to zrobić? Nie bawiłem się tabelami przestawnymi... http://excel.info.pl/180/jak-utworzyc-ta...
Dzięki, tylko przy zmiana w tabeli podstawowej nie ma wpływu na tabele stworzone obok. Będę miał bazę jak w miejscu B2:H9, która cały czas będzie się zmieniała, lub rozszerzała. Osoby też będą mogły dochodzić, zmieniać się itp. Więc stałe rozdzielenie ich na tabele K44 będzie problematyczne.
Witajcie Koledzy. Mam pytanie na temat tabel przestawnych w Excel 2013. Potrzebuję zrobić tabele przestawną ale aby zamiast wartości wyświetlało mi tekst. Nigdzie takiego przykładu w Internecie nie mogę zlokalizować. Może podam Przykład. Mam Kolumny Nazwę produktu, Gatunek produktu i Nazwę sklepu. Chcę zrobić tak aby w Kolumnie wyświetlała mi się nazwa...
Zmiana ma byc w 'Tabele' ? Dodano po 2 w 'Tabele' bedzie tylko nazwa waluty?
Załącz przykładowy plik :!: z odpowiednimi danymi i pokaż (wypełnione ręcznie) tabele z układem jaki chcesz uzyskać :D
Gdybyś miał odwrotnie zapisany format daty, to jest funkcja ROK(), a tak funkcja PRAWY(A1; 4), ewentualnie przemnożone przez 1 żeby uzyskać liczbę. Do podsumowania funkcja SUMA.JEŻELI po wyciągniętym roku albo tabela przestawna.
Dziękuję za chęć pomocy, tabela jest utworzona w excelu poprzez "wstaw tabele" w załączniku plik z przykładem w docelowej wersji są jeszcze inne tabele niżej dla których też chce zrobić taki przycisk
Akurat w tym pliku te rozwiązanie nie przejdzie - tabele tworzą się z modelu danych power pivot i dodanie takiej kolumny poza zakresem rozwala inne formuły. Ewentualnym rozwiązaniem (przy niemożności ustawienia samego filtra) byłoby uzależnienie go od komórek poza tabelą. Ale tego też nie potrafię zrobić.
Witam Szanownych Forumowiczów Przychodzę z zapytaniem o możliwość szybszego kopiowania tabeli z EXCEL do MS WORD. Obecnie używam takiej funkcji : With objDoc .Paragraphs(4).Range.PasteExcelT... False, False, False .Tables(1).AutoFitBehavior wdAutoFitWindow With objDoc.Tables(1).Range .ParagraphFormat.SpaceAfter = 0 .Collapse...
Nie wiem do konca czy rozumiem pytanie, ale w opcjach tabeli przestawnej jest "zrodlo tabeli/zakres danych", ktore pokazuje Ci skad dokladnie biora sie dane do Twojej tabeli. Kliknij na dana tabele, wejdz na 'zmien zakres danych' i wyswietli Ci sie zakres danej tabeli. *Nazwy opcji moga sie roznic bo uzywam ang wersji Excel. Moze tez przyda sie Ci sie...
Czy to ma być drukowalne czy tylko w wersji elektronicznej? Raczej Word niż Excel. W Excelu nie uda się wrzucić zdjęcia w komórkę, tu coś więcej na ten temat: https://calculatic.pl/poradnik/wstawiani... "powierzchnia worda jest za mała" - można wybrać (dowolnie) duży rozmiar papieru i cała tabelka się zmieści - stąd pytanie czy...
U mnie bez kolumn pomocniczych, za to z nazwami (żeby łatwiej można ogarnąć formułę). Dane - to zakres danych źródłowych, numkol, numwie, numer - formuły pomocnicze, formuła kolnr zawiera adres początku zakresu wynikowego w formie adresu mieszanego, w tym przypadku [syntax=text]F$2:F2[/syntax]Formuła finalna w arkuszu jest formułą zwykłą, którą można...
Ja tym czasem spróbuje rozgryźć działanie nie powiodło się To makro(checkb_XY) - pod warunkiem, że tabela jedna dowolnego rozmiaru i w górnym lewym rogu. det() określa rozmiar i umieszcza wartośći checkbox'ow. Poniewaz "w górnym lewym rogu" to warunek 'If t(1, x) Then' sprawdza checkbox w 1 wierszu ostatny(zaznacz wszystko). Masz w projekcie jednakowe...
Warto dodać w tytule, że chodzi o program Excel. Tabelki można tworzyć w najróżniejszych programach.
Siemka, moglbys wstawic gdzies ta tabele zebym mogl sie jej przyjzec? Pozdrawiam
Dzięki piękne ratujesz mnie. P.s. Nie Dodano po 1 Jeszcze jedno pytanie może i głupie ale jeśli mam tabele w innym arkuszu ??
Mam skoroszyt exel z tabelą w któej inetersują mnie tylko dwie kolumny data odbioru tam są daty w formacie rrrr-mm-dd oraz kwota format liczbowy chciałbym żeby w nowym arkuszu zwrócił mi sumy w poszczególnych miesiącach styczeń - suma , luty suma itd. Jak to zrobić??? przy pomocy funkcji suma jeżeli mogę zastosować tylko jedno kryterium np sumuje mi...
Witam! Jest taka sytuacja: Mam dwie tabele, w jednej mam na sztywno jakieś dane, druga to jest ta sama tabela ale ma checboxy które wyświetlają odpowiednie dane w zależności czy są klikniete (checboxy). Obydwie tabele są w tym samym arkuszu. I teraz tak: Jak dodam do tej surowej tabeli nowa kolumnę chciałbym, żeby ta sama kolumna dodawała się do tej...
Może tabele przestawną trzeba zrobić, która pomija wartości zerowe.
Musiałem dodać fragmenty kodu odpowiedzialne za zróżnicowaną numerację kopiowanych przycisków, a następnie identyfikację przycisku "Clear", który został użyty. Wszystkie przyciski "Copy" działają identycznie - kopiują zawsze pierwszą tablicę na pierwsze wolne miejsce. Możesz tej pierwszej tablicy nie wypełniać, potraktować ją jako szablon, unikniesz...
Excelem laczysz tabele SQL Serwera do Akcesa? Bez sensu. Połącz w/w kodem w zdarzeniu przy otwarciu formularza i po sprawie.
Może tak: formuły dla arkusza 'wynik' A2 ='Czerwiec 2018'!A2 B2 =JEŻELI.BŁĄD(WYSZUKAJ.PIONOWO(A2... 2018'!$A$2:$B$10;2;0);"&quo... i przeciągnąć w dół andie
W zalaczniku plik bin, jest to kopia danych z tabeli.
Dlaczego nie przy skanowaniu? Ale jeśli w taki sposób... Najprościej makrem z pętelką (załącznik). Wypróbuj na swoich danych.
Najgorsze że nie wiem jaki 1 krok zrobić. Pierwszy krok - moim zdaniem :D - to otworzenie jakiegoś arkusza xlsm i przyciśnięcie klawiszy Alt+F11 . Otworzysz w ten sposób edytor MVB 882213 i tu musisz poświęcić trochę czasu, żeby nauczyć się w pełni wykorzystywać to podstawowe narzędzie do tworzenia i testowania kodu VBA :idea: W bardzo "lekkiej" formie...
Przeczytaj w pomocy funkcje WYSZUKAJ.PIONOWO
To działa tak, że m,akro odświeża tabele, która dane pobiera z innego komputera i innego pliku. Jeśli jakiś komp jest wyłączony, to wtedy się zatrzymuje, bo nie ma dostępu do pliku. A chciałbym żeby ominęło to i odświeżyło kolejną tabelę.
excel tabele excel tabele przykłady excel tabele przestawne
serwis pozna wzmacniacz wartość skuteczna napięcia tętnień dzielniki częstotliwości
pralka indesit cieknie pralka indesit cieknie
Korg IS40 nie czyta dyskietki - możliwe przyczyny Maszynka do strzyżenia Silvercrest nie ładuje się