Zapoznaj się z funkcją WYSZUKAJ.PIONOWO Dla kolumny "Cena netto" będzie to w najbardziej prymitywnej postaci mniej więcej taka formuła: =VLOOKUP(A271;Asortyment.A2:K6;4;0) Formułę dla uelastycznienia można (a nawet trzeba) ubrać w symboliczne nazwy obszarów i indeksy kolumn.
Tak jak kolega Marcin230 piszę, w warunku formatowania wpisz np =ORAZ($D2<=DZIŚ();$E2>=DZIŚ()) Oczywiście gdy stoisz w komórce w drugim wierszu excela (nie tabelki)
Poniżej prt sc tabelki. Każda linia to inne dane. Kolumna F to treść, która będzie zmienna, w zależności od wyniku Pracownika, tak samo tabelka z wynikiem będzie finalnie różna dla każdego Pracownika (szczegółowe wyniki, które w treści są jako zajawka). Ale chcę żeby ładnie wyglądał, a że akcji mamy "tryliard" potrzebuje w komórce to poukładać, i komórkę...
Warto dodać w tytule, że chodzi o program Excel. Tabelki można tworzyć w najróżniejszych programach.
Jeśli w tabeli masz liczby dodatnie i puste komórki, a chcesz formatować obszar od C4:M101, to zastosuj taką formułę: [syntax=text]=ORAZ(C4>0;C4=MIN($C4:$M... Nie będzie zaznaczał pustych na zielono. Oczywiście obszar formatowania trzeba wcześniej zaznaczyć albo później wpisać do tabelki formatowania.
Musiałbyś przesortować tabelkę wg 'data', malejąco. Wtedy można zrobić '<='
Jeżeli każda z tabelek zawsze ma 25 linii, to zastosuj w Q25 formułę: =ADR.POŚR("'Dane do form'!K"&WIERSZ(Q25)/25+4) , a następnie powiel tabelkę niżej.
Dlaczego nie załączyłeś pliku? Przecież na obrazku niczego nie można sprawdzić. Podejrzewam, że linie obramowania, które Ci się nie kopiują są przypisane do sąsiednich komórek. Ramka rozdziela komórki, ale nie musi być przypisana do obu, może być przypisana tylko do jednej z nich. Wtedy przy kopiowaniu trzeba zadbać o to by obramowania były przypisane...
Tabelkę wstawisz [syntax=vbscript]ActiveDocument.Tables.A... Range:=Selection.Range, NumRows:=2, NumColumns:=2, DefaultTableBehavior:=wdWord9TableBehavi... możesz bezpośrednio z excela skopiować jakiś zakres i wkleić do worda, też otrzymasz tabelkę. Kolor słów/liter łatwo zmienisz w excelu (zastosuj to do komórki z tekstem "KolorTest") [syntax=vbscript]Cells(x,...
Na taki opis, jaki podałeś, bez pliku wejściowego i wyjściowego, zaproponuję swoje makro. Jak będziesz chciał, to sobie dostosujesz do 'zmiany dat i innych danych'.
To ma być coś takiego? :
Excel to arkusz kalkulacyjny (obliczeniowy) a nie gotowy program. Nie da się "wstawić "tabelki w jeden wiersz. Wg mnie nie do końca rozumiesz co to jest arkusz kalkulacyjny. Co do makra i "małej" podpowiedź. :) Kłopot polega na tym że pisanie makra pod dane rozwiązanie musi opierać się na konkretnych/stabilnych danych (które zna autor projektu). To...
Ale nic się nie dzieje, nie wkleja się tabelka :(
Typowe dla użycia WYSZUKAJ.PIONOWO. Dokładny opis z przykładami w help'ie Excela. Wcześniej, oczywiście, należy przygotować sobie tabelkę w arkuszu pomocniczym.
Bo przez makro to widzę że musi to przejść przez naciśnięcie CommandButton? Nie musi, pod jakie zdarzenie podepniesz, to pod nim zadziała... Na funkcjach jakby to wyglądało? Nie myślałem, pewnie jakoś się da przez bardziej skomplikowane, zagnieżdżone funkcje. Pisałeś, że może być makro, to jest makro.
Witam, a policzyć to nie umiem? I podstawić w postaci tabelki do jakiegoś programu (np. excel) by poznaczył oś. Pozdrawiam
Czyli wracamy do punktu wyjścia. Sortowanie wg kolumn, jak radzi kolega marekk003 , i ręczne dopracowanie tabelki?
No właśnie o coś takiego mi chodziło, tylko jeszcze jedne mały szczegół, dało by się tak? żeby w tym listboxie pojawiła się tabelka a w niej te zakresy??, bo jak wybieram z comboboxa to w listboxie pojawia mi się zakres ale bez tabelki :(
W załączniku AKTUALNY (28-06-2009) arkusz, umożliwiający wstawianie i usuwanie dowolnej ilości wierszy nad nagłówkiem tabelki.
Dobra to przygotuje jeszcze dwie tabelki i biorę się za pisanie formułek. Jak z czymś sobie nie poradzę będę pisał Jeszcze raz dzięki za odpowiedzi Pozdrawiam
dostęp sieciowy, na różnych kompach. Ok, jeżeli nie da się częściowo to niech będzie cały chroniony, najwyżej ja będę wpisywał Czy zrealizowany czy nie, z tym będzie mniejszy problem. Bardziej chodzi mi o te tabelki :)
jak wejdzie się w kod i dołuły to jest zrobione okienko tylko chodzi o podpięcie wpisanego tekstu do tabelki wstawianej
Dlaczego Excel, bo "są tabelki"? Do planów i terminarzy jest Outlook (wbrew pozorom, to przede wszystkim planner, a nie klient poczty elektronicznej).
Mam dokument Word w którym jest tabelka z 100 wierszami-około 50 stron. Chciałbym w Excel'u zrobić 100 komórek ponumerowanych od 1 do 100. Jak klikam w Excel'u nr 5, to otwiera się Word z tabelką nr 5. Nie muszę przesuwać, szukać. Można to jakoś połączyć?
Spróbuj WYSZUKAJ.PIONOWO z ostatnim argumentem TRUE, Np =WYSZUKAJ.PIONOWO(E2;A:C;3;1) Uwaga: Tabelka musi być posortowana wg kolumny 'A'.
Według instrukcji Microsoftu: Aby zaznaczyć komórkę leżącą na drugim końcu strzałki, kliknij dwukrotnie strzałkę. Jeśli komórka jest w innym arkuszu lub skoroszycie, kliknij dwukrotnie czarną strzałkę w celu wyświetlenia okna dialogowego Przechodzenie do, a następnie kliknij dwukrotnie żądane odwołanie na liście Przejdź do. Klikać trzeba strzałkę, a...
Problem w tym, ze excel tabelka bedzie sie czasem aktualizowac. A ma byc to w pelni zautomatyzowane. Przy twoim rozwiazaniu przy kazdej zmianie tabelki bym musial ja nowo zapisywac do csv.
Jeśli to jest nowy Excel, to najlepiej sprawdzi się tu nowa funkcja WYBIERZ.KOLUMNY. Tylko dlaczego ta ostatnia kolumna ma nagłówek "n", a nie liczbowy? To jest arkusz kalkulacyjny, w którym dane powinny być przede wszystkim liczbowe. Teksty pomieszane z liczbami, to jest dodatkowy kłopot. Co oznacza to "n"? Nie można go zastąpić liczbą? Tu można sobie...
Najprościej - tabelka w arkuszu pomocniczym i któraś z funkcji wyszukujących (WYSZUKAJ.PIONOWO na przykład).
Bardzo, bardzo dziękuję! Dokładnie o to mi chodziło, nie pomyślałem, żeby zrobić to w formie takiej tabelki. Super robota!
co jeszcze zrobić aby gdy pole jest puste w pierwszym grafiku, to w drugim nie wyświetlało #N/D! Trochę skomplikować :) =JEŻELI(CZY.BŁĄD(WYSZUKAJ.PIONOW...
W załączniku znajduje się plik z tabelką znaków.
Witam. Dzięki jednemu z forowiczów mam taka tabelkę (w załączniku). DZiała ona bez zarzutu w w MS Excel 2011. Kiedy pfrzeniosłem ją na służbowy komputer gdzie jest zainstalowany MS Excel 2003-07 wyświetla się komunikat że makra są wyłączono ponieważ jest ustawiony za wysoki poziom zabezpieczeń i aby je włączyć należy zmnijszyć poziom zabezpieczeń albo...
Witam, mam problem jak zrobić jedno zadanie w Excelu - bardzo proszę o pomoc. W tabeli Excela są 3 kolumny: "zadanie" (tekst, opis zadania), "deadline" (data, do kiedy zadanie ma być wykonane), "status" (rozwijalne pole wyboru: zrobione, w toku, opóźnione, nie rozpoczęte). Kolumna "status" to zwykła funkcja: sprawdzanie poprawności -> Lista, gdzie zdefiniowałem,...
Próbowałeś na innym komputerze? Po otwarciu pliku wejdź w edytor VB, z menu wybierz Tools>References i wrzuć obrazek tabelki (prn.scr.).
Ale z czym masz porblem? Najpierw musisz spreparować geta na ten URL a potem zajrzeć do środka i sparsować z response to co Cie interesuje na przykład tabelkę.
wypływają z pompki tabelki Excel? ;)
1. Zmiana koloru nie jest zdarzeniem, więc musisz uruchamiać makro (w ostateczności można wykorzystać 'SelectionChange', ale ma to w tej sytuacji swoje minusy) Następna sprawa, to skąd Excel "ma wiedzieć" jaki kolor był przed zmianą? Potrzebna byłaby tabelka w dodatkowym arkuszu kolor>zakres obszaru wydruku. 2. Myślę, że wystarczy zwykłe JEŻELI(Arkusz1!suma>160;Arkusz1!suma-160...
No cóż, drygu do formułek to takiego nie mam jak kolega Prot , natomiast makrem to tak, jak poniżej w pliku, no i takie zgrabne to to nie jest .. : / ... : ) ... 907466 Starałem się uwzględnić tutaj "stan nieustalony", tzn. sytuację kiedy " tak dostawy2 " może znajdować się albo pod " tak dostawy1 ", albo po przekątnej od niej. 907467 Poza tym, lepiej...
Hmm, widzę tu trochę kombinacji. Należałoby: dodawać dni z kolejnych tygodni aż do uzyskania liczby większej niż dni zapasu gdzie wynikiem będzie ilość dni bez ostatniego składnika. Następnie obliczyć "resztę". Produkcję "nadmiarowego" tygodnia podzielić przez dni robocze dla tego tygodnia i pomnożyć przez uzyskaną wcześniej "resztę". Teraz wystarczy...
Witam, pracuje w hotelu, od czasu do czasu przeprowadzamy konferencje podczas których używany jest projektor. Dotychczas używaliśmy PF1500G, całkiem dobry ale popsuł się i naprawa jest nieopłacalna a zakup takiego samego bez sensu gdyż nie potrzebujemy tak "dobrego" Poradźcie proszę jaki projektor kupić do wyświetlania tabelek w excel i prezentacji...
Aż prosi się o funkcję [url=http://office.microsoft.com/pl-pl/e... Warto "doczytać" do fragmentu opisującego czwarty argument (identyczny dla PODAJ.POZYCJĘ). Połączenie z JEŻELI(CZY.BŁĄD(formuła);wartość_jeśli_#... którego przykładów mnóstwo na "elce", da w efekcie "elegancki" wygląd...
jeżeli chodzi tylko o dane w tabelkach to można kolumny w wierszu oddzielać np. znakiem tabulacji, a excel to otworzy w tabelkach. Jezeli chodi o barziej zaawansowane funkcje to lepiej poszukaj gotowej biblioteki.
W 2016 to nie będzie działać. Funkcja UNIKATOWE jest od wersji 2021 lub w 365. Dlatego zawsze jak zadajesz pytanie dotyczące Excela trzeba podawać wersję. Do wersji 2016 (w nowszych też będzie działać) możesz zastosować formułę: [syntax=text]=CZY.PARZYSTE(SUMA(--($L$5:... W tym przypadku nad tabelką musi być jakiś wiersz...
1. Załączając przykładowy plik z danymi - nie muszą być prawdziwe, ale muszą mieć docelowy uklad danych w arkuszu/arkuszach 2. Powyższe wyjaśni też dokładnie, czy pisząc o tabelach, masz na myśli listy danych, czy "najzwyklejsze" excelowe tabelki-tabelkowe - listy danych mają dodatkowe polecenia vba do ich obsługi, zwykłe tabelki tylko "standardowe"
A ja jeszcze widzę kłopot w określenie "Wszystkie". Może lepiej zainteresować się baza danych i raportowaniem (np w access). edit: I to w "każdym" arkuszu masz taka tabelkę "walniętą" gdziekolwiek.
dziękuję panowie za rozwiązanie to eliminuję dodatkowe tabelki. życzę przyjemnego popołudnia/wieczoru
W załączniku przykład reguł formatowania warunkowego dla dwóch wartości (1z, 2z), dla kolumny C. Wg wzoru możesz ustawić formaty dla reszty zakresów i pozostałych wartości. Moim zdaniem będzie tego trochę dużo, albo czegoś nie zrozumiałem do końca. Jeśli tabelki w arkuszu mają stałe położenie, można wziąć pod uwagę zastosowanie makra na Offset'ach...
Moje pierwsze spotkanie w Windows 7 zakończyło się ślicznym niebieskim ekranem i zrzutem pamięci, a wcale nie robiłem nic specjalnego z systemem - tabelka w Excel 2007 (system w pełni legalny z notebookiem). Myślę, że jednak jego atuty na chwilę obecną są przereklamowane i daleko mu do stabilności XP SP2 lub 3. Czym szybciej wyjdą grupowe poprawki tym...
Czy ma ktoś jakiś pomysł na formułę która zautomatyzuje poszukiwania? Proszę o pomoc. W załączeniu Excel Rozważyłbym przeprojektowanie tej tabelki albo skorzystanie z tabelki przestawnej. Ale ok. Potraktowałem to jako challenge - powstała jednolinijkowa formułka ;) Zasada działania: iloczyn logiczny ze sprawdzenia miesiąca z dniem daje nam dzień albo...
Ciekawy pomysł :) Realizacja nie będzie raczej łatwa. Nie będę zanudzać formularzami użytkownika, więc od razu zapytam: A co z tymi nazwiskami po uzupełnieniu tabelki? Może skupić się na miejscu docelowym (InputBox, Split)?
? Wstawia się normalną, zwykłą tabelkę bez obramowań, a lewej/pierwszej komórce nadaje się białą barwę czcionki, w prawej/drugiej komórce pojawiać się będzie numeracja, i wszystko.
Czy ktoś może mi udzielić rady jak najprościej wmontować prostą tabelkę (coś ala excel) tak żeby dało się edytować komórki? Oglądałem w sieci projekty z użyciem data i load data ale czy niema czegoś prostszego? Temat zamykam. - arnoldziq
A musisz do tego wykorzystywać makro? Nie wystaczą zwykłe funkcje excela? Przy okazji zamieść jakiś przykład z paroma danymi.
Ile maksymalnie może być wpisanych błędów w komórkach kolumny D? Przy porannej kawie wymęczyłem, z pomocą tabelki pomocniczej, rozwiązanie dla 1-4. Dalej sobie nie wyobrażam. Jedyne co mi przychodzi do głowy, to długie ciągi rozbić na ~połowę i obrabiać w dwóch tabelkach ;) https://obrazki.elektroda.pl/3151115300_... Swoją drogą napisać...
Przyglądam się od 10 minut tym tabelkom i nie wiem czy tak ułomny jestem czy co, ale za Chiny nie mogę zrozumieć co chcesz wykazać w L2 i M2. np dla drużyny A co powinno być w komórce "wynik jako gospodarz"? Zaznaczę (tak mniemam) że drużyna A była 4 razy gospodarzem. ... Minęło kolejne 10 minut i chyba już rozumiem co chcesz osiągnąć ale to się tak...
I wszystko w temacie :) Tabelka już rozbudowana i wszystko działa jak trzeba. O to właśnie mi chodziło. Dzieki za pomoc ! :) Tabelki niestety musiałem usunąć z powyższych postów.
https://www.ablebits.com/office-addins-b...
Hej, Dziś bez żadnego kodu, bo pytanie otwarte. Mam makro które tworzy mi tabelkę w przyszłości więcej niż jedną i chciałbym żeby makro kopiowało daną tabele do Otuloka. Jak można to zrobić ? Aktualnie już samo makro mi robi gotowego (at) do wysyłki jednak jest on pusty i tabelkę trzeba sobie przykleić.
Witam, wrzucam temat z kolejną zagwozdką, otóż chciałbym za pomocą formatowania warunkowego żeby excel wskazywał numery z największą ilością pkt w kolumnie D tj. min. 25% dla nr 01.01.01 i dla nr 01.02.01 (tak jak w załączonej tabelce).
Ja zrobił bym tabelkę z danymi w jednym arkuszu. A w drugim z użyciem funkcji wyszukaj.pionowo Oczywiście najlepiej jak byś wrzucił plik poglądowy jak byś chciał żeby to wyglądało
(at) Jeyei - Inaczej. Załączam tabelkę z libre excel Ona jest jaka jest, ale chodzi oto, żeby przeliczało np. Cena netto 100zł * 23% = 23zł, a mi jakoś wychodzi 2300%.. I druga sprawa, żeby po przeciągnięciu automatycznie liczyło, a po zmianie, żeby to zostało uwzględnione.
czy są w ogóle w excelowskim vba jakieś komendy służące do rysowania tabel? Nagraj makro wstawiania tabeli to się przekonasz :) W sumie to jedna, dwie linijki, gdzie zakres jest typu string, więc łatwo podstawić wartości ze zmiennych. Jeśli ilość kolumn i nagłówki są stałe można wyrysować tabelkę z jednym wierszem i wstawiać kolejne, wplatając polecenie...
Co żeś się "czepił" kolorowych komórek Trzeba normalnie policzyć dni wolne i tyle. Nie wiem czy w nowszej wersji excela jest juz formuła "dni wolne" wale w starej jest dni pracujące pod "Networkdays()" i dzięki niej można łatwo policzyć ile jest wolnych Na początku licze dni danego miesiąca (od daty końca odejmuję date początku) i odejmuje dni pracujące...
Ja chyba dalej nie do końca rozumiem problem. Jaki ma być efekt końcowy? W jednym pliku chcesz zawrzeć zarówno jakieś informacje jak i serię plików JPG w celu wrzucenia tego do... OCR? AI? Żeby to potem rozdzielić na nowo? Przecież tak na chłopski rozum, to skanujesz dokument, powstaje PDF (albo seria JPG), wydzielasz taki dokument do katalogu, w nim...
skopiuj ta kolumnę i wklej tylko wartości z tej kolumny i na jej podstawie potem zrób tabelkę przestawną i powinno być ok
Witam serdecznie, bawię się właśnie z Excel'em i mam mały problem. Stworzyłem sobie tabelkę, która ma 6 kolumn i 5 wierszy. Chciałbym, żeby Excel sortował dane w tabelce wg jednej z kolumn, w której będą liczby. Czyli na podstawie tej jednej tabelki sortował pozostałe dane, ale w taki sposób, żeby pierwszy wiersz i pierwsza kolumna tabeli pozostały...
Przecież tam już w momencie otworzenia nowego arkusza masz tabelki ;). Napisz dokładniej o co Ci chodzi.
tak mi się wydaje również, mam jedną wartość tylko N11, źle zakładam a tabelkę powinnam bez funkcji zrobić i zapisać w szablonach????
Dzień dobry, Excel nie jest dobry na wszystko, ale w tym przypadku powinien sobie poradzić. Nie znam Accessa, więc nie potrafię ocenić, czy byłby lepszy. Co do podręczników do Excela i VBA jest ich całe mnóstwo, wszystko zależy co kto lubi i jak szczegółowa wiedza jest mu potrzebna. Cenione są prace Walkenbacha, ale to są dość grube tomy i potrzeba...
Jaki jest cel użycia do tego VBA ? Nie wystarczy skopiować tabelę Excela i wkleić do Worda (w dowolnej opcji, tabelki, obrazu, łącza itp) ?
1. Procedura musi być w kodzie arkusza, w którym znajduje się tabela 2. Sprawdź, czy ograniczenie: If Not Intersect(Target, Range(" a3:i" & Rows.Count )) Is Nothing Then zgadza się z adresem tabelki. Jeśli nie, zmień.
Właśnie chodzi o to że wolałbym by było to osobno liczone w tej tabelce, możesz zerknąć dlaczego źle mi zlicza gdy zrobię osobną tabelkę dla OP czy Nd?
Ja tym czasem spróbuje rozgryźć działanie nie powiodło się To makro(checkb_XY) - pod warunkiem, że tabela jedna dowolnego rozmiaru i w górnym lewym rogu. det() określa rozmiar i umieszcza wartośći checkbox'ow. Poniewaz "w górnym lewym rogu" to warunek 'If t(1, x) Then' sprawdza checkbox w 1 wierszu ostatny(zaznacz wszystko). Masz w projekcie jednakowe...
Szanowny mecenasie, proszę podejść, bo wyraźnie masz problemy ze słuchem. W chwili blackoutu wyleciał reaktor Golfech 1. Jego operator, czyli EdF następnego dnia podał, że przyczyną (fr. cause) była awaria (fr. défaillance). Wyleciał jak w Czarnobylu czy Fukuszimie? :D Słowa w różnych językach nie koniecznie oznaczają to samo. 'W chwili awarii' to...
Witam, chciałbym poprosić Was o pomoc w rozwiązaniu poniższego tematu: w arkuszu Excel mam tabelkę z liczbami o w rozmiarze np. 3x3 (3 wiersze i 3 kolumny -> 9 komórek z liczbami). Załóżmy, że w każdej komórce jest wpisana wartość 1. Coś takiego: 1 1 1 1 1 1 1 1 1 W komórce poza tą tabelką wpisuję jakąś liczbę np. 8 -> i na podstawie wartości wpisywanej...
Tu do formatowania bym się nie czepiał. Jest powiedzmy ok (choć można było prościej) Ewentualnie zmienił bym warunek pojawiania się napisu "Blokada otwarta"/"Blokada zamknięta" co by z jednej strony "ustawiało" kolorki ale ... niestety nie zmieniała by się literka w kolumnie G I tu by mógł powstać kolejny wyjątek bo rozumiem że np. nagle znów byś chciał...
Dlaczego nie dałeś załącznika w formie pliku? Na obrazku jest za mało danych, a poza tym szkoda czasu na przepisywanie. Spróbuj takiej formuły: [syntax=text]=WYSZUKAJ.PIONOWO(ZAOKR.GÓR... zakres tabelki musisz dostosować do swoich danych.
Niestety po zmianie b.Cells(10, 3) na b.Sheets(1).Cells(10, 3) nadal wyskakuje ten sam błąd. Oczywiście zmieniłam wszystkie linijki zawierające wcześniej b..Cells na b.Sheets(1).Cells. Plik "szablon.xlsm" się otwiera i nie dzieje się nic dalej. Może deklarowanie zmiennej a jest błędne? Nie wiem czy prawidłowo się poźniej odwołuję do pliku z tabelką?...
Być może można stworzyć zupełnie inną tabelkę. Jestem otwarta na sugestie i pomysły :)
Czyli w dolnej tabelce chcesz wyniki z obliczeń lub z górnej tabelki, jeżeli tam są wartości? I pozostałe arkusze mają pobierać dane z tej właśnie, dolnej tabelki? Zobacz przykład. Komórki D23 i D24
A może zastosować inne rozwiązanie? Zastanawiam się i kilku rzeczy nie mogę rozgryźć. Zapytam: 1. Czy plik to jeden miesiąc, czy więcej? 2. Jeżeli nie, to co będzie za pół/półtora roku? 3. Czemu ma/miał służyć pierwszy arkusz? Zakładając, że plik to miesiąc można ten arkusz wykorzystać do przedstawiania wyników wyszukiwania (stosując listę, combobox,...
Podmień linijkę wklejania. Podaję cały blok copy-paste dla porównania kolRight = Range("d2").End(xl... Range(Cells(wrsLeftTop, 4), Cells(wrsLeftTop + 1, kolRight)).Copy Range(Target.Address).Offset(... 1).Select Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteFormats Application.CutCopyMode...
Czy da się w Excelu ustawić harmonogram pracy Na pewno :D przecież możesz sobie zrobić tabelkę i powpisywać odpowiednie godziny każdego dnia :please: Jeśli chciałbyś taką tabelkę uzyskiwać - automatycznie :?: To też można choć znacznie trudniej :D można np. zrobić tak jak na zrzucie :idea: 1036175 i w załączniku. 1036178
żeby wyszukiwało konkretną firmę z arkusza1 i wpisywało dane do jej tabelki z 2 arkusza. Jeśli zaniechasz niepotrzebnej "wieloznaczności" :cunning: , zrobisz sobie w arkuszu 1 pomocniczą tabelkę, która z tekstu wyłuska wszystkie istotne informacje - to jest to możliwe np tak jak na zrzucie i w załączniku :spoko: 967121 967122
Musi być koniecznie w Wordzie ta tabelka? Prościej było by coś takiego stworzyć w Excel bądź Acces.
Przedefiniuj zakres sumowania, ew. użyj dynamicznego zakresu zdefiniowanego nazwą mnemoniczną. Ten drugi temat jest dostępny w sieci, polega z grubsza na sumowaniu zakresu nawet jeśli na końcu naszej tabelki dopisujemy kolejne wiersze z danymi.
plik z efektem końcowym jaki chciałbym osiągnąć Efekt taki jak na zrzucie 1196752 możesz uzyskać poprzez wykorzystanie Power Query. Dzięki odpowiednio przygotowanej kwerendzie, po każdej zmianie danych wystarczy odświeżyć wszystkie zapytania aby uzyskać taką tabelkę jaką chciałbyś uzyskać :-) 1196753
Witam. Problem z natury wydaje mi się prostych aczkolwiek nie potrafie go rozwiązać. Wykonuje w robocie tabelki, które nastepnie trzeba powielic wklejajac do innych arkuszy i zamieniajac wartosci w komorkach. Podczas wklejania Tabeli w nowy arkusz nie formatuja mi sie szerokosci kolumn wierszy na takie jakie były w poprzednim arkuszu. Jak to zrobic...
Samo obliczenie jest prawdopodobnie banalne (równanie liniowe), a jeśli nawet nie, to jest do tego narzędzie Szukaj wyniku, więc nie potrzeba żadnych tabelek do dopasowania wyników. Natomiast modelu kosztów nikt za Ciebie nie zrobi, więc musisz w arkuszu napisać co jest co, co wprowadzasz jako dane stałe (tam wpisać przykładowe wartości), co jest narzutem...
Funkcja ADR.POŚR służy do poskładania adresu z tekstu (string). Trzeba podstawić właściwe wartości, dokleić (&) wartości z komórek, pododawać/odejmować jeśli trzeba. Poczytaj opis w pomocy, porównaj obie podpowiedzi. Pokombinuj sam - zmień położenie "tabelki", przepisz argumenty... Trening czyni mistrza ;)
Hmm, bez makra... Pewnie da się kilkoma tablicowymi, ale aż takim orłem w funkcjach nie jestem ;) W załączniku wynik kombinacji z arkuszem pomocniczym. Trochę tam jeszcze nieporządek z funkcjami. No i listy zepsułem - myślałem, że ta tabelka to wynikowa ma być. Listę grubości wpisałem "na sztywno", a materiał... może tak właśnie będzie dobrze (można...
To można liczyć wieloma sposobami. Zależy, czy preferujesz zwięzłe formuły, czy wolisz obliczenia pomocnicze w arkuszu. Jeśli chodzi o kategorie rozmiarowe, to w kilku pierwszych wierszach kolumny G masz kilka różnych formuł korzystających z tej tabelki pomocniczej, którą sobie przygotowałeś. Ale ona właściwie nie jest potrzebna. Od wiersza 9. jest...
Cóż, taka już natura Excela... Pewnie wklejają się wszystkie odfiltrowywane wiersze, tylko jeden pod drugim, począwszy od pierwszego widocznego. Jak po tej operacji zdejmiesz filtr, to wszystkie odfiltrowywane wartości z kolumny A powinny być w kolumnie C, tylko jedna pod drugą. Nic na to nie poradzisz, trzeba po prostu być ostrożnym przy używaniu filtra...
witajcie, stworzyłem tabelkę jak w dzienniku. W kolumnie 1 są numery uczniów w kolumnie 2 imię i nazwisko a w komórce 3 średnia ocen. Chciałbym aby w innej tabelce excel po rozpoznaniu wszystkich średnich ocen wypisał mi uczniów i ułożył ich automatycznie od ucznia najlepszego do najgorszego. W sumie sobie poradziłem, ponieważ utworzyłem tabelkę a w...
Zrobiłem to tak że program wybiera z tabelki po prawej inicjały (4 pierwsze znaki) czyli jak w tabelce jest J.K. to wybiera te inicjały. I przeszukuje kolumnę K w poszukiwaniu zgodnych inicjałów, (też 4 pierwsze znaki) czyli jak jest( J.K. data) to wybierze tylko "J.K." i dodaje do licznika pozycji zleconych. Dodatkowo jak kolor czcionki jest czerwony...
w załączniku plik. tak obecnie wygląda formularz który zrobiłem. Kończy się na 12 tabelkach ( badaniach). Badamy to dwa razy na 12 godzin, czyli 4 tabelki na dobę. Wystarcza to na 3 dnia czasami dana seria ciągnie się przez tydzień i chciałbym mieć możliwość dostawiania tyle tabelek ile będzie mi potrzeba. Plik spakowany. Dziękuję za pomoc. Pozdrawiam
Z takiej pustej tabelki pożytek jest niewielki (ale mi się zrymowało :D ). Trzeba ją wypełnić przykładowymi danymi i pokazać oczekiwane wyniki, bo tak to można się tylko domyślać. Z opisu zrozumiałem, że mają być dwie klasyfikacje: w ramach pododdziałów i w ramach zespołów, bo każdy uczestnik przynależy do obu tych grup jednocześnie. Zapewne trzeba...
Witam ponownie. Wracam do tematu bo mam problem z poprawnym wklejeniem wcześniej skopiowanej tabelki z pliku Excel do treści wiadomości email. Mam taki kod jak poniżej który wszystko robi poprawnie z jednym wyjątkiem: https://obrazki.elektroda.pl/4035873500_... ...ale jak bym skopiował ręcznie tabelkę i ręcznie wkleił do wiadomości...
Najprościej dla pojedynczego dnia zrobić to tak: =JEŻELI(B4<2000;100;JEŻELI(B4<1000... Chyba że uwzględnić że dla B4<=0 i >=20000 na być wartość 0 wówczas: =JEŻELI(B4>0;JEŻELI(B4<2000;100;JE... Co do zmienności B4, różne dni czerwca...
tabelki excelu wpisanie tabelki makro kopiowanie tabelki
projektor telefonu odkurzacz electrolux obudowa pamięć eeprom radio
elektronika baterie parkside elektronika baterie parkside
Koło magnesowe do kosiarki Niteo Tools LW0087-16 – gdzie kupić, zamienniki Loncin/Zongshen Fisher PD-M87 – 6-płytowy odtwarzacz CD, typowe usterki, laser KSS-240A, naprawa, paski