Chcesz przekazać po wywołaniu zdarzenia kontrolki, tablice kontrolek w której się ona znajduje do funkcji zaznaczenie_badan? Patrząc na logikę znalazłem przy okazji parę błędów w kodzie. Chyba że kod jest bardziej obszerny niż tu przedstawiłeś. W każdym bądź razie napisałem zgodnie z Twoim kodem takie coś ale nie wiem czy o to Ci chodziło: [syntax=vbnet]...
na początku zadeklarowałeś że funkcja będzie przyjmować tylko char (3 linijka programu), zmień to na char[] albo char tab[] :-) po drugie w definicji funkcji (pod koniec programu) masz zamienione miejscami wyrazy - zamiast int funkcja... masz funkcja int...
Da się coś takiego zrobić w c# aby nie inicjalizować tablic i parametry przekazywać na sztywno? Co przez to rozumiesz?? Tą funkcję co masz możesz wywołać pisząc: [syntax=csharp]zapytanie_zwykle( new string[] { "pole1", "pole2", "pole3" }, "tabela_nazwa", new string[] { "jakiś tam warunek" });[/syntax]
Hasła do google odpowiednio: przekazywanie przez wskaźnik przekazywanie przez referencje zwracanie przez wartość
Arg1 - Required - Range - The range of cells from which you want to count cells. Nie da się bezpośrednio przekazać tablicy do funkcji licz.jeżeli.
Proszę bardzo :[syntax=pascal]program losowanie; const dolny_zakres = 20; gorny_zakres = 59+1; {sprawdz skad te +1, bo nauczyciel na pewno zapyta} ile_liczb = 20; var x,liczba : integer; begin randomize; for x:=1 to ile_liczb do begin liczba:=random(gorny_zakres-dolny_zakres... write(liczba,','); end; writeln; end. [/syntax]
(at)kisielos12 na kompilatorach online http://www.compileonline.com http://codepad.org http://ideone.com twój kod działa jak dam w komentarz //#include <conio.h> i //getch(); (at)luk1401 funkcja ma zwracać coś w tym stylu ? Korzystałem z tego http://www.tutorialspoint.com/cprogrammi... 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6...
Magiczne słowo static daje dokładnie to samo co zmienna globalna. Przekazywanie wyniku przez zmienne globalne owszem jest w niektórych przypadkach dobre lub jedyne możliwe (z przerwania do kodu), ale pomiędzy funkcjami - nigdy. Przyjmijmy, że mamy n funkcji, każda może zwrócić tablicę o rozmiarze m. Jeśli każda funkcja przydzieli sobie tą tablicę mającą...
To tylko warning (ostrzeżenie) a nie błąd i wystarczy wpisąć np: TxCAN_20A(1,2,4,(char *)dane_RS) by się go pozbyć.
mov DPTR, .Tablica_instrukcji mov A,{instrukcja} jmp (at)A+DPTR Pomijając fakt, że nie mam pewności czy ten kawałek kodu jest poprawny to mam problem ze zbudowaniem tablicy adresów. Pomysł jest dobry, ale wykonanie złe ;), albo zrobisz pomnożysz A przez 2 albo 3 i pod adresem tablica instrukcji zrobisz serie skoków (bliski ma 2 bajty, daleki...
Materiały po polsku: - Opis i charakterystyka modułów CPU S7-300: http://rapidshare.com/files/187151373/S7... - Opis i charakterystyka modułów rozszerzeń S7-300: http://rapidshare.com/files/187151766/S7... - Krótki kurs programowania S7-300: http://rapidshare.com/files/187153091/S7...
Witam, nie wiem czy to najlepsze rozwiązanie (czy ten typedef jest potrzebny), ale działa :P typedef void(*FUNKCJA)(void); void aa() { printf("ddd"); } int main() { FUNKCJA tablica[2]; tablica[0] = &aa; tablica[1] = &aa; tablica[0](); tablica[1]();...
W nawiązaniu do porad kolegi tmf proponowałbym coś w tym stylu (być może strach przed kwalifikatorem __flash wynika z braku przykładów kodu :?: : [syntax=c] // przykład jak używać kwalifikatora __flash do umieszczania // danych w pamięci programu i jak się do nich odwoływać // kod gotowy do odpalenia w symulatorze Atmel Studio 6 // można zaobserwować...
[syntax=cpp] #include <iostream> void Foo1(void) { } int main (void) { typedef void (*pFoo)(); pFoo* tFoo = new pFoo[3]; //wiem, że musi się tu znaleźć określenie typu, ale jak ono będzie wyglądało dla wskaźnika na funkcję? tFoo[0] = Foo1; //tFoo[1] = Foo2; //tFoo[2] = Foo3; delete [] tFoo; return 0; } [/syntax]
#include <cstdlib> #include <iostream> using namespace std; struct struktura { public: int nazwa_p[20]; int ilosc_p; float cena_n; float cena_b; struktura(void) { for(int i = 0;i <= 20;i++)this->nazwa_p[i] = 0; } }; int liczy(struktura *tablica) { int suma; for (int...
Może coś takiego będzie działać, sprawdziłem tylko, że się kompiluje: // definicja tablicy wskaźników do funkcji void (*f_Function_table[])... PROGMEM = { f_1, ... f_5 } //----------- // wywołanie void (*f)(); // pośredni wskaźnik na funkcję f = (void*)(pgm_read_word(&&...
Najwyższą wartość znajdziesz stosując funkcję MAX. Pozycję w tablicy funkcją PODAJ.POZYCJĘ. Znając pozycję funkcją INDEKS przedstawiasz wartość z innej kolumny (tablicy). Np wyszukanie imienia najwięcej zarabiającego =INDEKS(B9:B18;PODAJ.POZYCJĘ(... Dla najmniej, jak się łatwo domyśleć podstawiasz...
nazwa tablicy jest wskaźnikiem na jej pierwszy element. funkcje zadeklaruj jako ...(unsigned char* sec) i wywołuj ...(SectorG1). W funkcji odwołuj się normalnie - jak do zwykłej tablicy (sec[i]=...) 4\/3!!
[syntax=cpp]#include <iostream> using namespace std; const int szer = 2; const int wys = 3; void funkcja(int tab[][wys]) { for (int y = 0; y < szer; ++y) { for (int x = 0; x < wys; ++x) { cout << tab[y][x] << " "; } cout << "\n"; } } int main() { int tab[szer][wys] = {{0, 1, 2}, {3, 4, 5}}; funkcja(tab); return 0; } [/syntax]
Moim zdaniem wywalenie static na stałe jest najlepszym rozwiązaniem. Ta "lepsza optymalizacja" w tym wypadku to proszenie się o kłopoty i nic w zamian. Natomiast zostałbym przy tablicy funkcji ze względu na elastyczność/uniwersalność/łatwość modyfikacji rozwiązania, nawet kosztem narzutu na wydajność. Albert
Zauważ że instrukcja [syntax=c]char * A = malloc(5);[/syntax] powoduje zalokowanie pamięci. Następnie: [syntax=c]A = "Test";[/syntax] Powoduje zgubienie wskaźnika do wcześniej zaalokowanej pamięci i ustawienie A na stałą "Test". W kolejnych instrukcjach przekazujesz wskaźnik na stałą do funkcji która ma coś pod ten wskaźnik skopiować. Dodatkowym błędem...
Najprostsze rozwiązanie. Tworzysz w pamięci programu tablicę funkcji sinus (na 8 bitach). Tworzysz trzy wskażniki do danych w tablicy, przesunięte o 1/3 rozmiaru tablicy. Ze zmienną częstotliwością (zmienianą np. przerwaniem od timera) odczytujesz wartości z tablicy i wystawiasz na trzy porty. Zwiększasz wskaźniki. I to chyba cały algorytm
Bo wogóle pierwszy malloc nie może brać rozmiaru 6*sizeof(int) ale 6*sizeof(struct bazadanych *)
Skoro ma być wylosowana liczba z tablicy, to losujesz indeks i zwracasz wartość która znajduje się w tablicy od tym indeksem.
Uzycie dynamicznych tablic w Delphi jest rzeczywiscie tylko schowanym interfejsem dla wskaznikow. W takim wypadku to co zostalo, to kopiowanie elementow z tablicy do tablicy, recznie. O ile sie nie myle, Delphi nie pozwala na zabawe pamiecia, to nie C, wiec nie da chyba rady zrobic czegos jak memcpy - przynajmniej nie spotkalem takiej fkcji w Delphi....
Nie można było tak od razu? Teraz przynajmniej mogę Ci powiedzieć dlaczego działa. Deklarując te 8 tablic i wkładając je do tablicy liczb całkowitych, dokonujesz niejawnego rzutowania z wskaźnika na tablicę (którym jest nazwa tablicy) na liczbę całkowitą. Potem jak wkładasz kolejne elementy tablicy tab do funkcji rejestr to dokonujesz znowu konwersji...
Nie napisałem tych funkcji więc wydaje mi się że tablica została umieszczona w ram i przepełniłem ram(dobrze kumam?). Nie ;-) Tablica była umieszczona w pamięci FLASH (makro PROGMEM), jednakże powoduje to, że do tak zdefiniowanych zmiennych nie można odnosić się w sposób bezpośredni, tylko z poprzez odpowiednie makra: pgm_read*, które są zdefiniowane...
Podałem dokładne rozwiązanie o jakie pytał autor, czyli jak przekazać tablicę, a zatem tylko kwestię implementacji. Nie wnikam w zagadnienia projektowe, z którymi autor tematu zapewne się zapozna w odpowiednim czasie.
W zasadzie tak nie należy robić. Dwie gwiazdki obok siebie to już jest podejrzane, a le trzy.... ;) Ale jeżeli chodzi tylko o gimnastykę z językiem C, to trzeba to zrobić tak: Dodano po 28 Tak, taka jest składania. Zmienna tablica wewnątrz funkcji funkcja() jest wskaźnikiem na zmienną tablica z funkcji main() . Trochę mylące jest użycie tej samej nazwy...
W jakim celu? Zadania klasie na klasówce? Nauczenia się?
Wzorce projektowe nie mają poprawiać czytelności, tylko gwarantować niezawodność kodu (IMHO). Polimorfizm jest do zrobienia - w każdej strukturze (klasie) masz wskaźnik do tablicy funkcji (vtable) i zamiast wywoływać funkcje bezpośrednio korzystasz z tablicy wskazywanej przez strukturę. Wygląda to jeszcze gorzej niż brzmi, więc zamiast od razu skreślać...
Pewny nie jestem, ale chyba powinieneś przekazać nie zmienną jako taką, ale adres tej zmiennej, czyli wywołać przez referencję.
Moze niech zwraca wskaznik na tablice, ktora wczesniej zadeklaruj.
y=X2^ + X1X3^X4^ + X1^X3X4^ :P tablice Karnaugh'a baaardzo ciezko jest wytluamczyc na odleglosc, lepiej znajdz kogosc kto bedzie mogl Ci to wytlumaczyc w "realu"
unsigned char * buf_o = &(Pointer->Buffer_O[0]... WriteFile( hCom, &(Pointer->Buffer_O[0]... ... ); Zmieniłbym nazwę pola Thread na CmdStopThread albo coś podobnego.
Jest dobrze.
No przecież napisałem, że się nie da. Wskaźnik nie przechowuje żadnej innej informacji poza adresem (początku) zmiennej. W związku z tym, jeżeli funkcja potrzebuje rozmiaru, to trzeba go przekazać jako dodatkowy argument. Kolejny raz już nie będę tego powtarzał. Oczywiście, można sobie wszystko opakować w pseudoobiekty w stylu typedef struct {...
Należałoby uściślić nieco, skoro traktujemy go jako automat i powiedzieć, że ma 14 stanów wyjść albo np. zawartości : 0..13. Przy zawartości 14 następuje reset, czyli 13 jeszcze ma być. Stanów wewnętrznych jako automat być może ma mniej, nie zastanawiałem się. Dodano po 50 Tak sobie teraz skojarzyłem, że choć jest to licznik synchroniczny, to jego automat...
1. Tak, jak przypiszesz null, lub nic ne przypiszesz do wskaźnika w trakcie jego życia to if nie przejdzie. 2. Tak, wynikiem będzie 33. Chociaż przekazanie powinno być inne, w przeciwnym wypadku dostaniesz warningi: [syntax=c] //1. Funkcja( &tablica[0] ); //2. Funkcja(tablica ); [/syntax] Może się to na pierwszy rzut oka wydawać dziwne, ale jeżeli się...
1. Czytelność kodu. Wiem że edytor tego forum pozostawia sporo do życzenia, ale postaraj się zrobić wcięcia spacjami. Im łatwiej odczytać Twój program tym więcej osób się tym zajmie. 2. Unikaj zmiennych globalnych. Im lepiej programujesz, tym mniej ich potrzebujesz. W moim aktualnym systemie operacyjnym nie mogę mieć żadnych zmiennych globalnych, a...
Jedną z zasadniczych różnic pomiędzy C a C++ jest taka, że w C++ używa się referencji zamiast wskaźników, a wskaźników tylko tam, gdzie jest to niezbędnie konieczne. W kontekście tego wątku bym bardziej myślał o smart pointerze (nie do końca tu ulepszy kod, choć trochę), albo "szkolnej" klasie Tablica zawierającej i wskaźnik, i długość, i co konieczne...
Żeby obliczyć długość tablicy, umieść jedną etykietę przed tablicą, drugą po tablicy, różnica adresów pomiędzy tymi etykietami to długość tablicy. Żadna funkcja jak widzisz nie jest potrzebna, wszystko wyliczane jest na etapie asemblacji kodu.
Witam serdecznie, Poszukują gruntownych, wyczerpujących informacji na temat sposobu implementacji tablic funkcji do pamięci FLASH. Chodzi Ci o to, żeby trafiły do pamięci FLASH, a nie RAM? Jeśli tak to wystarczy zapis: [syntax=c] const int tablica={ 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1, 0 }; // tablica idzie do FLASH int funkcja(int argument) { return(tablica[argument]);...
Nie rób zmiennych ze stałych - first i last są zbędne. Nie deklaruj tablic wewnątrz funkcji - spowalnia to wykonanie i grozi przepełnieniem stosu. Nie potrzebujest wskaźników na bufory 15- elementowe - przedeklaruj je jako wskaźniki na char.
Dodano po 1 na arkuszy to funkcja tablicowa(Ctrl+Shift+Enter)
Racja, zapomniałem o tym napisać. Takie przypisanie [syntax=c]**pictab = pictabcreator(3, 4);[/syntax] to w zasadzie to samo co [syntax=c]pictab[0][0] = pictabcreator(3, 4);[/syntax] Przy okazji: usuwaj pierwszy i ostatni pusty wiersz kodu przy wstawianiu na forum.
Pytanie: czy da się te aliasy zrobić w formie tablicy? Tak, żeby odwołanie do konkretnego wyjścia mogło mieć postać "Wyjscie(x)"? Co stoi na przeszkodzie (skoro piny nie są po kolei) aby nie tworzyć sobie sztucznych problemów i zamiast używać tablicy - użyć funkcji ?
Nie wyczytałem w treści zadania, że funkcja powinna zwalniać pamięć tablicy wejściowej - powiedziałbym, że to nie jest dobra praktyka. W każdym razie jeżeli założyłeś, że ta funkcja zwalnia wejściową tablicę, to nie możesz tego robić po raz drugi w main, zdecyduj się. Natomiast nigdzie nie zwalniasz tablicy wynikowej. Pilnuj też wcięć i formatowania,...
Właściwie nie wiadomo, jak to w końcu miało wyglądać, więc dam przykład w dwóch wersjach ;) Mogę się mylić, ale od któregoś momentu chyba w C funkcje mogą zwracać struktury tak jak w C++ - przez wartość. Od ANSI C (C89). Nie mogły w oryginalnym K&R C.
Przykład prosty wybór funkcji która ba być wywołana w zależności od wartości zmiennej Tworzymy tablice wskaźników na funkcje i wsio.
Nie przejrzałem całego kodu, ale od razu rzuca się w oczy błąd, na który kompilator powinien zwrócić Ci uwagę: double *oout = malloc(511 * sizeof(double)); // w C double *oout = new double[511]; // w C++
Pomysl 3: Zamknąć w strukturze; Pomysł 4: Zamknąć w klasie; Co do Point to mogłoby wyglądać tak: public Point funkcja(int[] tablica) { Point punkt = new Point(); punkt.X=tablica[3]; punkt.Y=tablica[6]; return punkt; } i potem: Point tmp = funkcja(tablica); zmienna_a = tmp.X; zmienna_b = tmp.Y; Powinno działać, choć nie mam VS pod ręką. Tyle tylko, że...
Mam tak zadeklarowane funkcje. [syntax=c] void drawFrame1() { print("Ramka 1"); } void drawFrame2() { print("Ramka 2"); } [/syntax] Wiem że w main mogę wywołać tak funkcję [syntax=c] int main(void) { char a; a=1; if(a==0) drawFrame1(); if(a==1) drawFrame2(); .... .... while(1); } [/syntax] Nie jest to ładne, wiem że można zrobić tablicę funkcji i wywołać...
Propozycja rozwiązania w załączniku. Oczywiście zakresy tablic użyte w funkcjach trzeba sobie dostosować.
Wprzypadku sortowania [i]in situ[/b] nie zwraca się nic, gdyż wymagałoby to stworzenia kopii tablicy. Przekazujesz wskaźnik, więc funkcja pracuje na tym samym obszarze pamięci.
Ściślej - w PHP tablice wielowymiarowe są zawsze tablicami tablic, dlatego wszelkie funkcje operujące na tablicach operują wyłącznie na jednym wymiarze. Chyba, że mi coś umknęło teraz... Jeśli chce się dokonywać manipulacji w danym wierszu (kolumnie - zależnie od interpretacji), to przekazuje się $tablica który to zapis dalej jest tablicą :)
Ciężko zrozumieć o co ci chodzi. Ale tablicę funkcji można zrobić w bardzo proty sposób. Poprzez wskaźniki wywoływane. Tablica zawiera adresu funkcji. Wskaźnikowi funkcji nadajesz odpowiednia wartość z tablicy. Wywołujesz funkcję. Poczytasz o wskaźnikach do funkcji i zrozumiesz.
Bzdura, czy przekażesz do funkcji tabela, czy &tabela wyjdzie na to samo - poczytaj o tym jak są przekazywane tabele jako argumenty funkcji w C. A problem leży w tym o czym już pisałem - globalny wskaźnik nie może wskazywać na dane lokalne, które nie są zaalokowane dynamicznie lub ich czas życia nie jest nieskończony jak w przypadku static. Zastanów...
Witam, LAD np. do końcowego składania całego programu polegającym na np. wywołaniu bloków programowych (FB) do obsługi wejść, wyjść, alarmów, cyklu, komunikacji. SCL w obecnym projekcie do odczytu oraz zapisu wejść/wyjść. Mam kartę wejść oraz wyjść 32 kanały. Odczytuję podwójne słowo i wyciągam poszczególne bity. Plus jest taki że w takach mam tylko...
nie rozumiem jak w Twoim rozwiązaniu mam znjdować wartość minimalną tablicy dla kolejnych punktów Można wykorzystać tutaj funkcję MIN.K(tablica;k) :idea:
W zasadzie nie znam Bascom-a, ale podejrzanie wygląda mi to, że argument Segment tej funkcji nie jest zadeklarowany jako tablica, a jednak odwołujesz się do niego jako tablicy.
Projektowo funkcje należy rozdzielić. SprawdzWszystkieRejestry i SprawdzJedenRejestr() Można podać jako numer, jako maska bitowa czy jeszcze kilka by wymyślił. Chyba w samym pomyśle jest bład. Jeśli chcesz wykryć zmianę (bo tak sie domyślam) na jednym rejestrze (na niektórych rejestrach) to koncepcja CRC nie jest adekwatna do tego. To jest do wykrywania...
W plikach ".cpp" extern "C" [syntax=c]extern "C" void SysTick_Handler(void) { GPIOA->MODER = 0; }[/syntax]
Jesli te tablice maja taka sama strukture to prosciej do funkcji przekazac wskaznik do wlasciwej tablicy: uint8_t LCD_Char(int8_t mychr, uint8_t xPos, uint8_t yPos, char *tablica) i potem wywolywac: uint8_t LCD_Char(..., &tablica1[0]) lub uint8_t LCD_Char(..., &tablica2[0])
A poprawności danych w tablicy i parametrów funkcji jesteś pewien? Co do typu uint8array wystarczy spojrzeć w nagłówki dostarczone przez producenta i powinno się wyjaśnić czym to jest i jak tego użyć w programie, zapewne to prosta tablica, ale warto sprawdzić czy czasem nie ma jakiejś niespodzianki.
Układ 7400 to cztery dwuwejściowe bramki NAND, więc Twój transkoder musi być zbudowany na samych bramkach NAND. Najpierw zapisz sobie tablicę prawdy, potem na jej podstawie uzupełnij tablice Karnaugh'a, tablic będzie tyle, ile linii wyjściowych będziesz miał. Potem zrób minimalizację tablic, zapisz funkcję dla każdej linii i jeśli będzie trzeba zastosuj...
Tak czy inaczej, precz z tymi makrami/funkcjami
Źle przekazujesz Id do funkcji, mały przykład do uruchomienia w symulatorze: [syntax=basic4gl]$regfile = "m88pdef.dat" $crystal = 20000000 $baud = 19200 $hwstack = 64 $swstack = 64 $framesize = 64 Dim Tablica(4) As Byte , Tekst As String * 12 Declare Function Test_funkcji(byref Osa As Byte) As String * 6 Tablica(1) = 10 Tablica(2) = 20 Tablica(3) =...
Mam wskaźniki zdefiniowane w następujący sposób: [syntax=c]float (*A_ES1)[6][6] = (float (*)[6][6]) 0x0C200000; float (*B_ES1)[6] = (float (*)[6]) 0x0C200300;[/syntax] Mogę normalnie operować na pamięci na którą te wskaźniki wskazują. Przykład: [syntax=c](*B_ES1)[0] = 3.45; (*A_ES1)[0][0] = -9.78;[/syntax] Pozostaje pytanie jak przekazać to do funkcji...
Próbujesz utworzyć tablicę z atrybutem PROGMEM jako zmienną lokalną, jest to sprzeczność i dlatego dostajesz ostrzeżenie od kompilatora. Przenieś tablicę na zewnątrz funkcji main (żeby była globalna).
#include <stdio.h> #include <stdlib.h> #include <time.h> #include <math.h> double random(); // Funkcja generuje liczbę losową. void prosta(double *wsk1, double *wsk2);// Funkcja wyznacza prostą. double minimum(int n); // Funkcja szuka najblizszego punktu. double maksimum(int n); // Funkcja szuka...
Witam wszystkich Elektrodowiczów! Piszę kod programu, w którym mam funkcję, która tworzy pewną tablicę i wpisuje do niej wartości. Jednak potrzebuję, aby ta funkcja zwróciła mi te wartości do drugiej tablicy w programie głównym no i mi nie wychodzi... :cry:. Wygląda to mniej więcej tak: [syntax=c]uint8_t funkcja (uint8_t adres) { uint8_t i = 0; uint8_t...
Można narysować dwie (wy1 i wy2) tablice Karnaugh'a, przeprowadzić minimalizację, finalnie zrealizować odpowiednie funkcje logiczne.
Przedewszystkim zrób to inaczej... po prostu... main() { char bufor[20]; ... funkcja(bufor, ...); } funkcja(char* bufor, ...) { } I w ogóle nie ma problemu. Zmienna tmp w ogóle jest nieporozumieniem. Przecież wewnątrz funkcji możesz sobie zadeklarowac tablicę o dowolnym wymiarze... funkcja(...) { char tablica[1000]; } A pamięć możesz zwalniać gdzie...
Ja bym kombinował coś z funkcją percentyl. coś w rodzaju maksimum (tablica) jeżeli x<percentyl(a1:a10;0,3)... Coś z tymi funkcjami.
Zamiast: [syntax=c]int k1=key[p1]; int k2=key[p2]; key[p1]=k2; key[p2]=k1;[/syntax] można napisać: [syntax=c]int k1=key[p1]; key[p1]=key[p2]; key[p2]=k1;[/syntax]Tak się zwykle zamienia dwa elementy w tablicy.
F = (!a+u+e) * (!a+!u+e) * (a+u+e) Zauważamy, że z 1 i 2 maxterma można wyłączyć "!a+e" i że z 1 i 3 maxterma można wyłączyć "u+e" F= (!a+u+(e*!e)) * ((!a*a)+u+e) F = (!a+e) * (u+e) http://www.fpga.agh.edu.pl/russek/tul/PD...
Jak już skleisz cały tname, to przed wysłaniem go ajaxem użyj takiej funkcji która m.in. zastąpi spacje znakiem specjalnym %20: [syntax=javascript]tname = encodeURIComponent(tname);[/syntax] A tak w ogóle, to możesz zapisywać nazwy do tablicy. Potem tablicę przekonwertować na stringa rozdzielając elementy jakimś znacznikiem (np. | ) i dopiero taki napis...
Tak nie możesz zrobić: zmienna hlp jest lokalna. W każdej chwili po zakończeniu funkcji LP może ona przestać istnieć. Ja bym Ci proponował takie rozwiązanie: function LP(n: integer; f0, fpr: single; var hlp: tablica): integer; //w sumie to nie musi to być funkcja, może być procedura w tym momencie begin //tutaj robimy sobie cośtam...
Można też zrobić sobie ładną strukturę do przechowywania danych o przycisku, a potem z tych struktur utworzyć tablicę i dodatkowo tablice wskaźników na funkcje dla każdej akcji każdego przycisku i mamy wszystko rozwiązane w eleganckiej i szybkiej pętli w przerwaniu.
a po co record? wystarczy typ. Ponadto - widzę niezgodność typów tablicy z n i for n:=z to n do - zagrożenie pętlą nieskończoną! uzywasz tej samej zmiennej po obu stronach. nie ja uzywam tylko przerobilem ten program co byl, autor powinien sam popracowac - ja podpowiadam....
Dziel liczbe przez 10 a reszte z dzielenia ładuj do tablicy od najmłodszej cyfry.
Masz podawane złe długości pól. Skoro odwołujesz się np. do pola okrążenia typu DANE_ZAWODNIKA to nie możesz robić sizeof(DANE_ZAWODNIKA) bo to nadpisze ci kolejne pola, powinno być sizeof ale pola okrążenia. Takich błędów masz więcej. Definicja: DANE_ZAWODNIKA numer_zawodnika_tab[sizeof(DANE_ZAWODNIK... też na oko jest bez sensu. Bo robisz tablicę...
Może napisze jaśniej: [syntax=c]void str_zamien( char* tekst, char* stary_wzorzec, char* nowy_wzorzec);[/syntax] Taki nagłówek funkcji umożliwia jedynie napisanie funkcji, która zakłada że nowy tekst zmieści się w aktualnym miejscu. Nie oznacza to, że musi być krótszy - tylko że tablica tekst jest dostatecznie długa. Niestety funkcja taka nawet nie...
Zerknij sobie to pliku .lss i sprawdź następujące rzeczy: 1. czy w ogóle jest tam funkcja SysTick_Handler 2. czy adres funkcji SysTick_Handler zgadza się z adresem widocznym w tablicy wektorów (pod adresem 0x800003c) - adres w tablicy wektorów będzie miał nieparzystą wartość (jeśli np. funkcja SysTick ma adres 0x8001000, to w tablicy wektorów będzie...
Mam taki problem że nie mogę przekazać tablicy do funkcji. W mojej funkcji nie mogę operować na tablicy? Gdzie robię błąd? Kompiluje sie ale wywala konsole Mi nie udało się skompilować w takiej formie jak podałeś. A po niewielkich poprawkach ruszyło, poczytaj proszę o tablicach i wskaźnikach. void wczytaj_plik(char* tab[][16])...
Opis bardzo nieprecyzyjny, brak przykładu. Nie wiadomo skąd bierze się w tablicy ta wartość, która jest niepotrzebna. Jeśli z góry wiadomo, że niepotrzebna, to po co ją wprowadzać? Chyba, że dopiero po wypełnieniu tablicy wiadomo jaką wartość należy usunąć. Ale tego nie wiem, bo nie zostało to wyraźnie powiedziane. Do usuwania elementów tablicy można...
Nie słyszałem o takim programie. Ale na pewno w necie jest program "Pandor" http://wwwzpt.tele.pw.edu.pl/pandor.htm Potrafi on na podstawie tablicy prawdy wygenerować funkcje logiczną zminimalizowaną. Pozdrawiam
Przekazujesz liczbę z tablicy, a argument funkcji na 99.9% jest wskaźnikiem i drugie tyle procent koniec wysyłania musi być zakończonym znakiem terminatora '\0', bo tego na pewno wymaga ta funkcja. [syntax=c]char buf[2] = {'\0'}; buf[0] = tab1[2]; lcd_str(buf); [/syntax]
1. Kod, tak jak pokazałeś, to proste/czyste C nie C++, więc właściwie powinieneś się dookreślić... 2. Jeżeli C - przekazywanie tablic do funkcji odbywa się przez wskaźnik i funkcja operuje bezpośrednio na przekazanej tablicy, a nie na jej kopii - nie ma zatem potrzeby (i możliwości) jej zwracania. Tym bardziej funkcja typu int nie może zwrócić wyniku...
Witaj. Co w zamyśle Kolegi ten kawałek kodu robi - czym jest tablica T i jaka jest jej zawartość przed i jaka ma być po wykonaniu funkcji, czym są zmienne n, min i maks w parametrach funkcji - proszę jakoś to spróbować wyjaśnić, żeby nikt nie posądził o zerżnięcie skądś kawałka kodu w celu dostosowania go do jakiegoś zadania o nieznanej jeszcze nam...
Kompilator najpierw na stosie rezerwuje miejsce na tablicę, potem funkcji itoa przez rejestry procesora ( lub przez stos) przekazuje wskaźnik( adres ) do tej tablicy. Funkcja itoa zwraca wskaźnik też przez rejestry i ten sam wskaźnik dopiero przekazywany jest do funkcji LCD_WriteText(). Z tego względu, że miejsce dla tej tablicy jest rezerwowane na...
No jakoś się nie dziwię, że nie działa... Po pierwsze funkcja nie może zwracać tablicy a co najwyżej wskaźnik do niej... Po drugie widać wyraźnie, że kolega nie ma bladego pojęcia o wskaźnikach... np. float signal [T*1000][2]; - deklaracja statycznej tablicy, jak najbardziej w porządku... ale: signal= generation (amplitude, frequency); - to już herezja...
komendy mozna zastapic tokenami, ktore sa indeksami do tablicy zawierajacej adres funkcji realizujacej dana komende. Czyli pobierasz token (np. 8-bitowy, jesli komend jest mniej niz 256), odczytujesz adres funkcji z tablicy pod tym indeksem i ja wywolujesz. Dzieki temu nic nie musisz sprawdzac, a kazda komenda jest wykonywana z takim samym opoznieniem....
Chodzi o to że chciałbym użyć wskaźnika tej tablicy jako argumentu funkcji ethernet.write(). Ale właśnie doczytałem że można też wysłać wskaźnik i długość tablicy, jest to przewidziane.
Witam, Ale nie chce przekazywać do funkcji całej tablicy dwuwymiarowej I tego nie robisz. Przekazujesz tylko adres. my_fb1 (pNumberChecked:= ADR(checked_options Powinno zadziałać. Pozdraiwam,
tablica "koza" jest tablicą lokalną, więc jest alokowana na stosie, nie śmiesz wywołać funkcji "free" która jest związana z alokatorem pamieci na stercie (jeśli użyjesz tej funkcji, to zostanie wkompilowany alokator domyślny). Po wyjściu z funkcji i tak ta tablica zostanie zwolniona.
Podejdź inaczej - czemu nie przekażesz do funkcji tablicy? BTW "odchudzenie" to trochę nieprecyzyjne. Chodzi Ci o: A. Zmniejszenie ilości kodu źródłowego? B. Zmniejszenie wielkości kodu wynikowego? C. Zmniejszenie zapotrzebowania na pamięć kodu wynikowego? D. Przyspieszenie działania kodu wynikowego?
Nie da rady. Zwróć uwagę, że w zasadzie typ argumentu funkcji nie jest taki sam, jak typ zmiennej globalnej (tablica), a tylko kompatybilny (de-facto wskaźnik na tablicę, chociaż to taka namiastka referencji w C). Jedynie możesz "zenkapsulować" obiekt, tzn. stworzyć globalną strukturę ze wskaźnikiem na tablicę i rozmiarem i coś takiego przekazać do...
Z c++ nie jestem zbyt dobra wiec moge sie mylic ale pare rzeczy mi sie tu nie podoba. Z tego co mi sie rzucilo w oczy to np w linijce car.marka[*iks]=car.marka[*iks+1]; przypisujesz pod litere w nazwie marka kolejna litere. Powinienes jakos sie odwolac do kolejnego elementu w tablicy car (poprzez wskaznik albo uzywajac []) a nie do marki i wtedy przekopiowac...
funkcja sortować tablica tablica dynamiczny funkcja przekazywać tablica funkcja
mercedes stacyjki sprinter sprężyna siłownika krups zrobić cennik
komunikacja radiowa satel galmet wyswietlacz
Wymiana podświetlenia pokrętła Amica 6226CE3.434E Zasilanie ECU w Mercedes Sprinter 412 - diagnostyka