Proszę. // font.h // // Tablica czcionek 5x7 // //#include <avr/pgmspace.h> static const char /*PROGMEM*/ font5x8[] = { 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00,// (spacja) 0x00, 0x00, 0x5F, 0x00, 0x00,// ! 0x00, 0x07, 0x00, 0x07, 0x00,// " 0x14, 0x7F, 0x14, 0x7F, 0x14,// # 0x24, 0x2A, 0x7F, 0x2A, 0x12,// $ 0x23, 0x13, 0x08, 0x64,...
Dziwnie znajomy kod. Przenosiłem podobny na 628 i na inną częstotliwość wzorca. :D Wieczorem poszukam oryginału i tablicy znaków dla LCD zastosowanego w tym przypadku. Zwykłą tablicę znaków ASCII możesz znaleźć w Wikipedii. I jeszcze jedno. Przyjrzyj się procedurze wyprowadzania danych na LCD. Zrozumiesz ideę tego kodowania znaków. Dość pokrętną drogę...
Wpisywany numer to numer znaku w tablicy ASCII :] Więcej w Start ---> Uruchom ---> "charmap" [enter] (zakładając, że tablica znaków w systemie jest zainstalowana)
ASCII CODE
Witam, chcę sobie napisać funkcję która będzie mi zamieniała zmienne liczbowe typu char na znaki ansii, wiem jak zamienić dowolną liczbę na tablicę: char tablica Ale nie wiem jak zamienić jakąś zmienną na tablicę. W sumie wymyśliłem sobie to tak że biorę zmienną np a="12345" i rozbijam ją na tablicę znaków tab[0]='1' tab[1]='2' tab[2]='3' tab[3]='4'...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20...
Hm, taka tablica jest "ciągiem znaków". W char tablica[32] zmieścisz dowolny "string" długości od 0 do 31 znaków. Napisz co chcesz osiągnąć. Pozdrawiam.
Najprostszy a zarazem edukacyjny sposb to napisanie w pętli for kopiowania znaku do Edit2 jeśli "badany" znak w edit1>=30 lub edit1<=39. Oczywiście jeżeli będziesz potrzebował pseudokodu to mogę napisać, ale myślę, że powinno Ci to wystarczyć. 30 i 39 to dziesiętne wartości znaków numerycznych z tablicy ASCII.
Tu nie ma co konwertowac - liczba jest ta sama - kwestia tylko sposobu wyswietlania. Pokaz Twoje funkcje do wyswietlania i ta tablice. BF
Jeżeli masz problemy z itoa (dziwne bo nie jest to zbyt trudne do użycia) :) To może po prostu zrób sobie tablice znaków ascii w pamięci flash procka :) Wówczas odpowiedniej komórce (jej adresowi) będzie odpowiadał konkretny znak i po problemie :)
Zasadniczo możesz wczytywać znaki w samej pętli już, którą przerwiesz, gdy napotkasz znak o wartości ASCII mniejszej od poprzedniego (nie musisz wykorzystywać wcale tablicy). 2. Warunek po kodach ASCII oraz inkrementacja dwóch zmiennych (w zalezności od rodzaju znaku)
Fajna sprawa, a co jak to czytają nauczyciele? Ja bym jednak to, stunigował aby mieć więcej pamięci, 256B to trochę mało. Inny układ EEPROM. A można kompresować pliki tekstowe, wystarczy tylko obciąć tablice znaków ASCII do pierwszych 127 znaków, reszty i tak się rzadko używa. Wtedy wystarcza 7 bit na znak, i można już na 8 bajtach upchnąć 9 znaków....
Tablica: char InputBuffer[12]; zawiera łańcuch "w stylu c". Łańcuch taki powinien się kończyć znakiem bajtem o wartości 0. Możesz np. przed ponownym zapisem wstawić 0 do wszystkich komórek tablicy. Dwie uwagi: 1. trzeba to zrobić tak: InputBuffer[i]=0; a nie: InputBuffer[i]='0'; // w tym przypadku podstawiasz kod ascii znaku '0"; 2. Jeżeli tablica ma...
Odbierasz bardzo dobre wartości - są to Twoje 1 i 2 w kodzie ASCII (warto zapoznać się z tablicą znaków w kodzie ASCII). Konwersja cyfr to po prostu odjęcie 48 od odebranej wartości.
Da się wykorzystać, ale po co komplikować? Zaproponowałem ci taką a nie inną tablicę, gdyż będzie ona zgodna z kodem ASCII. tzn tablica['A'][] = definicji znaku "A". Jeśli chcesz wykorzystać swoją musisz dekodować kod znaku ASCII na numer wiersza twojej tablicy.
Funkcja jest piękna. Osobiście lubię też Select Case, a i InStr chętnie używam. Wszystkie te elementy są tam zawarte i dobrze ze sobą współpracują. Moje prywatne zdanie: jeżeli jest kilka grup znaków, to można przypisać im unikalne kody (1, 2, 3, itd.) i umieścić je w tablicy zgodnie z ASCII znaku. To jest działanie jednorazowe. Jeśli chcę sprawdzić...
#include<stdio.h> #include<iostream.h> #include <math.h> void main() { FILE *we, *wy; //deklaracja uchwytow do plikow int i, licznik; int tablica_ASCII[200]; //deklaracja tablicy w znakow ASCII char znak; char haslo[200]; //dekaracja tablicy w ktorej bedzie przechowywane haslo char plik_jawny[20];...
dobra nie ma sieco licytowac dodaj sobie całe menu plus dwie tablice znaków ASCII bo ten wyswietlacz nie posiada. Ma tylko drivery/liczniki do pikeseli jak zwał to zwał. Odzszukaj sobie KS0086 tam jest wszystko to co napisałem to dla tych co nie zrozumieli w nocie KS0086. Juz niektórzy po przeczytaniu tej mojej notatki doznali olśnienia . wiec nie załamuj...
Jako tablica? Przecież "ciąg znaków" to też tablica... 4\/3!!
Tak jeżeli twój terminal obsługuje znaki sterujące. Kompletne polecenie wysłania wiadomości SMS wygląda następująco: AT+CMGS="+48XXXXXXXXX" <CR> Tekst wiadomości <CTRL+Z> <CR> - „Carriage Return” w tablicy ASCII ma numer 13 (0x0D). W terminalu ten kod będzie wysyłany po naciśnięciu klawisza [Enter]. <CTRL+Z> - "Substitute"...
Dokładnie taka tablica :D Tej w pomocy nie znalazłem kombinowałem z innym sposobem odczytu i nie działało teraz wszystko pięknie śmiga ale jest strasznie pamięciożerne musze coś wykombinować żeby skrócić warunki bo jak na chwilę obecna mam ich tyle ile znaków w tablicy ASCII a to za dużo bo nie wejdzie w 2313 :/
No tak, komputer odbiera je jako "suche" bajty, ale Labview, niejako z miejsca interpretuję je jako dane string. Na wyjściu bloczku "VISA Read" Mylisz stringi. To, czego spodziewa się klocek to string w postaci "3.1415". A string który dostajesz z atmegi to cztery bajty o jakiś tam wartościach które zostają zamienione na string w ten sposób, że każdy...
Nie chcę Cię martwić (bo jeżeli Twój kod działa jak powinien to OK), ale to co robisz w pierwszym poście 1 i 3 nie jest sobie tożsame. Kod w #1 jest jak najbardziej prawidłowy. Typ char to dla platformy .NET tak naprawdę 16-to bitowa liczba z zakresu 0...65535 Więc taki kod: znak o kodzie ASCII = 4 . Do tego w zasadzie typ char został stworzony. Jeżeli...
Witam , mam problem na swoim PC. Nie mogę napisać małej litery l (el) . Nie chodzi mi o ł tylko o (el) i to małe (el) bo duże L z shiftem normalnie się pojawia co jest dowodem że sam klawisz mechanicznie działa. Próbowałem już wszystkiego co znam czyli różnych zmian klawiatur , języka itd. Nic nie pomaga. Jakoś sobie radzę kopiując z tekstu literę l...
Witam Mam problem z uruchomieniem RS232 w AT89C5131. Tylko raz bardzo elementarny program mi zadziałał, niestety po wciśnięciu RST przestał. I już nigdy nie nadawał. Gdy sprawdzałam wysyłaną ramkę na analizatorze to wyszło, że raczej ustawiłam wszystko dobrze. Prędkość 9600 , zegar 24MHz , transmisja 8 bitowa. Niestety analizator pokazywał, że ramka...
To nie jest wyświetlacz graficzny. W wyświetlaczu tekstowym można zwykle definiować maksymalnie 8 znaków. Reszta to po prostu znaki ASCII. Z Twojego pytania rozumiem że chciałbyś sobie rysować po wyświetlaczu ale to już tylko na graficznym. Tworzysz sobie tablicę z obrazem i ją wyświetlasz.
(at)ble___ Masz w zasadzie rację. Choć na każdym kroku się podkreśla, że MS nadużywa oznaczenia ANSI, to najlepiej (i najbezpieczniej) byłoby powiedzieć: znaków drukowalnych z 7-bitowej tablicy ASCII (czyli dolna połowa). Zbyt na łatwiznę próbowałem pójść :)
Zajrzyj na stronę: http://www.avrbeginners.net/ do działu 'converting numbers'. Podają tam co prawda receptę na konwersję do ASCII, ale od zwykłej numerycznej różni się ona tylko dodaniem 0x30 na końcu (aby wartość odpowiadała kodowi znaku w tablicy ASCII), więc ten krok pomijasz. Na stronie jest wszystko przystępnie wyjaśnione i poparte algorytmami.
Tu masz odpowiedź: http://pl.wikipedia.org/wiki/Tablica_asc... Znaki tekstowe zaczynają się od 0x20h a te wcześniejsze są po prostu zastępowane kwadratami
Witam r = 2 * r + (d - '0'); W konsoli wprowadzasz cyfry ale doczytywane są one jako znaki. Zmienna d przechowuje te znaki jako odpowiednie liczby z tablicy ASCII. Na zmiennej d wykonywana jest operacja odejmowania liczy ASCII zapisanej w tej zmiennej z kodem ASCII znaku '0' w celu uzyskania cyfry. Np. Znak d='5' ma kod ASCII 53. Znak '0' ma...
Dokładnie jak kolega wspomniał powyżej. Poza tym, dodam tylko od siebie, że trochę kolega autor tematu namieszał z różnymi typami danych. W zdarzeniu nadejścia znaku ASCII ( OnRxChar ) czyta kolega dane do bufora zbudowanego z tablicy byte? To "niewielka" niekonsekwencja :) Sugeruję zdecydować się na konkretny typ danych (znaki albo bufor danych) i...
wymysl cos na styl wlasnego standardu. powyzej standardowej tablicy ASCII (czyli powyzej znaku '~' o kodzie 126) zdefiniuj swoje wlasne w ustalonej przez siebie kolejnosci. 0x41 0x56 0x45!!
Programu za Ciebie nikt nie napisze, pokaż co już zrobiłeś, naprowadzenia proste:pętla, instrukcja warunkowa, zmienne, tablica, kod ASCII.
Witam, wie może ktoś z was czy jest w pascalu jakaś funkcja lub procedura zawarta w standardowych modułach do zmiany znaków z klawiatury na kod ASCII, lub zmiany liczb dziesiętnych na liczby binarne i czy można zdeklarować tablicę którą program by rozpoznawał jako tablicę liczb binarnych ?
Tablice MOBITEC mogą na oryginalnej elektronice wyświetlać obrazy na dwa sposoby. Za pomocą programu MOBI_INFO_EDIT mogę dane tworzyć tradycyjnie lub jako grafikę tj. Sterownik np ICU400 może wysyłać linię i treść kierunku w postaci znaków ASCII , tablica ma w bibliotece wgrane czcionki , sterownik wysyła tylko informacje jakiej użyć. Drugi sposób to...
Po co? Wystarczy porównać kod znaku (char) z właściwym zakresem tablicy kodów ASCII i ewentualnie odpowiednio zmienić wartość.
No do tablicy "Znaki" się wstawia. W zwykłym ASCII.
Wydaje mi się, że nie masz za bardzo wyboru, jak po prostu wklepać do flasha procesora tablicę ze znakami ASCII i odpowiadające każdemu znakowi segmenty do zaświecenia. To była by funkcja w stylu putc(). Następnie piszesz sobie printf_led() do którego podajesz wskaźnik do łańcucha a wewnątrz tej funkcji wołasz putc(). Ja bym zrobił całe API: putc(),...
Mam taki problem - zrobiłem rosyjskie znaki (cyrylica). Znaków tych jest więcej niż liter w tablicy ascii. Normalnie z klawiatury ostatnim znakiem możliwym do wywołania jest tylda - 127. Ja muszę wywoływać wyższe numery, pod którymi w mojej tablicy są ruskie literki. Czy można jakoś mieszać w wywoływanym łańcuchu znaki ascii i bezpośrednio numery znaków?...
Sorki, nie znam C. Ja by zrobił tak: Deklarujesz tablicę na 26 (od A do Z) wartości int zawierającą na start 0 w pętli zliczania znaków dodajesz coś takiego y=kod ASCII znaku y=y-65 (kod ascii dla a to 65 a chcemy mieć dla A 0) pobierz z tablicy: x=tablica(y) x:=x+1 zapisz do tablicy: tablica(y)=x i po skończonej procedurze zliczania znaków masz gotową...
No cóż, wiesz jak zmienna char przechowuje znaki? Raczej nie zapiszesz w pamięci komputera np 'A' albo 'C'. Zmienne typu char przechowują znaki własnie w postaci liczb (Tu poczytaj trochę o ASCII). Wiec wniosek jest proty, losujesz liczbę z odpowiedniego przedziału (jesli rzuciłeś okiem na tablice ascii to bedziesz wiedział o co chodzi :) ), zamieniasz...
I to jest główny problem użytkowników bascom:/ NIE MACIE POJĘCIA O SPRZĘCIE:> Poczytaj kolego o UART poczytaj o znakach sterujących, pomyśl! Nie ma wszystkiego na wyciągnięcie ręki.. (10 i 13 patrz do tablicy ascii).
Witam, kolego sepako może podzieliłbyś się kodem jak realizowałeś przesuwanie. Ja posiadam matryce 8x8 i co 2ms mam przemiatanie w przerwaniu. To co ma być wyświetlone znajduje się w tablicy dispaly_temp, natomiast w tablicy znaki[][8] przechowuję definicję znaków ASCII. Pozdrawiam R.L.
Dlaczego tablica ascii ma tylko 6 pozycji? Potrzebujesz 7. Jawnie wychodzisz poza tablicę (w kodzie wystepuje ascii[6]). I taka uwaga na przyszłość. W funkcji set_values wysyłasz dane serialem. Procedura USART_Transmit czeka aktywnie na wysłanie - trwa dość długo. Wywołanie jej w procedurze obsługi przerwania z odbiornika powoduje za długie wykonanie...
No tak, i sprawa się rypsła :) Jak zwykle mądrego to dobrze posłuchać :) jest jakiś patent na to? obiło mi się o oczy coś pod tytułem progmem, da się tym to ugryźć? a może trzymać te tablice w zewnętrznej pamięci? jakiś eeprom typu 24cxx czy najprościej kupić większą atmegę? W planach chcę mieć na stałe dwie tablice ze znakami ASCII zwykłe litery i...
Kompilowało się na AVR, a tutaj nie, to fakt. Potraktujcie to raczej jak pseudokod, chciałem pokazać tylko o co mi chodzi. Te tablice są dość spore, bo zawierają zestaw wszystkich znaków, dużych i małych liter lecz nie jest to cała tablica ASCII. W programie chcę się do tego łatwo odwoływać, potrzebuję adres pierwszego piksela pierwszego znaku każdej...
Chyba nie zrozumiałem pytania... Jak "napisać tablicę"? Normalnie: bierzesz długopis, kartkę i...piszesz :] Nie rob obslugi tekstów w C na sztywno zdefiniowanych tablicach. Znacznie lepiej robi się to wskaznikiem... Nie wiem jak ci pomóc, bo skad mam wiedziec co to jest 0x26 lub 0xB? Co to są za liczby? Nie są na pewno w ASCII (obok masz w komentarzu...
Przecież wszystkich znaków nie wyśle. Poszukaj tablicy kodów ASCII np. http://www.kryptografia.com/algorytmy/as... Znaki dopiero zaczynają się od liczby chyba 32 (tak jak jest w tabeli). A co do przeskakiwania, to może jednak być niedokładne skonfigurowanie prędkości USART-a wraz z PC.
PS. LicznikGodzin = (__TIME__ __TIME__ to predefiniowane makro które zwraca godzinę kompilacji w postaci ciągu znaków ASCII (w formacie "hh:mm:ss = 23:00:00"). I jak byśmy zrobili tak: czyli pobrali pierwszy element naszej tablicy znaków-> int cyfra = __TIME__[0] to w wyniku otrzymamy kod ASCII = 50 (2 w dec). A my "musimy" zamienić te 50 na cyfrę...
Chyba dopiero zaczynasz z tymi tablicami ASCII :D Znaki od 0 do 32 (chyba) są niedrukowalne. Należą do nich CR Carriage Return i LF Line Feed. Numer 32 ma spacja. Kolejny to chyba wykrzyknik. Teraz jeśli masz tablicę z wzorami jak dany znak ma wyglądać, i na przykład w kodzie Autora informacja jak dany znak ma wyglądać mieści się w pięciu bajtach, to...
które ułatwiło mi wygenerowanie tablic ze znakami ASCII. Pewnie można to zrobić prościej Ściągnąć z netu :-)
Witam Kolegów, Mam, zdawało by się błahy, problem ale nic mi nie przychodzi do głowy, więc zwracam się z prośbą o pomoc. Mam tablicę bajtów w pamięci Flash, która jest zbiorem wzorców znaków dla wyświetlacza graficznego. Oprócz tej tablicy mam informację jakiej wysokość jest znak (w bajtach) i jakiej szerokości, w związku z czym wiem ile bajtów przypada...
zrób sobie zmienną typu string i wczytuj do niej znaki. Wtedy masz tekst i z tablicy ASCII - na wikipedii masz fajnie rozpisaną ;) korzystasz i sprawdzasz czy podany znak jest cyfrą 0-9 czyli czy należą do przedziału 48-57 ;) i wczytujesz te liczby aż do napotkania znaku innego ;) Pamiętaj że możesz mieć wg tego co napisałeś różne liczby czyli zarówno...
Witam kolegów na forum. Mam tablicę Byte w której jest 8 znaków ASCII. Przykład danych: _ 0___1___2___3__4___5___6__7___ 8 [+/-] [ 8 ] [ 3 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ . ] [ 5 ] [/0] Bez problemu odczytuję to do String-a, jednak nie mogę poradzić sobie z prawidłowym przypisaniem tego do zmiennej, tak aby był rozpoznawany znak i oczywiście liczba zmiennoprzecinkowa...
W pierwszym wypadku to notacja tablicowa, masz zresztą podane w treści zadania, jak ona wygląda. Wskazany kawałek kodu wykorzystuje kilka szczególnych właściwości. Łańcuch jest tablicą znaków, każdy znak jest tak naprawdę liczbą ( jeśli dany znak ma kod większy lub równy, niż znak "a", to litera jest mała, więc wypisz na ekranie znak o kodzie mniejszym...
Witam ponownie,ma ktoś może jakiś sprawdzony software'owy patent na odczytywanie znaków z eepromu?Cały problem leży w tym aby zamienić znaki string"abcd..." na ascii i odnaleźć w tablicy znaków w eepromie. Napisałem taki kod: Sub Strlcd(byval Chstr As String) 'wpisanie stringa Local A As Word 'zmienna pomocnicza dopasowujaca wartosc znaku ascii...
Nie trzymasz się typu zadeklarowanego w funkcji oraz używasz funkcji do wysyłania "łańcuchów" (czyt. przekazywany jest wskaźnik na tablicę z ciągiem znaków) żeby wysłać jeden znak. Poprawne użycie byłoby zapewne takie char cyfra=7; //binarnie 00000111 char tablica[5]; int liczba=1234; LCD_WriteData(cyfra+0x30); //znak ASCII dla cyfry 7 czyli 0x37 itoa(a,tablica,10);...
W podstawowej tablicy ASCII o wielkości 256 znaków nie ma tych polskich znaków typu ą,ę,ć itp. Nie masz takiego programu, to rysuj sobie w paincie, powiększ skalę, żebt piksele było dobrze widać i każdą linijkę sobie przelicz na bajt. Trochę roboty, ale da się zrobić.
Brak kompatybilności z hd44780, który znalazłem to symbol stopnia (°), znajdziemy go jako (char)128 w kontrolującym wyświetlacz układzie SSD1803. O jakiej kompatybilności piszesz? Znaku stopnia niema w podstawowej tablicy kodów ASCII i może on być ale nie musi umieszczony w ROM sterownika. To jakie znajdą się tam znaki zależy od zamawiającego/producenta....
Nie ma sprawy. :(mam problem... wszystko pieknie działa;)super wrecz. dodałem reszte znaków;)prosze powiedz mi jak dodac znak.. spacji. przerwy miedzy stringami wyrazówSad niemoge tego nigdzie znalezc:)a jest to nie zbedne . Znak spacji ma w kodzie ASCII wartość 32 (0x20). Oznacza to, że w tablicy morseTab pod pozycją 32, czyli: morseTab[32]...
[syntax=basic4gl]If Znak = 49 Then '49='1'[/syntax] Wyjaśnienie. Znaki, czyli cyfry, litery, inne znaki i znaki nie drukowane mają swoje kody ASCII. Cyfrze 1 odpowiada liczba 49 (dziesiętnie), a literze A liczba 65. Spokojnie używając jednego znaku obsłużysz jeszcze wiele poleceń. Znajdź sobie tablicę kodów ASCII.
Mały pseudokod: main() { signed char temp[3]; //ustawiona temperatura signed char znak=0; //na ktorym znaku jest kursor temp[0]=2;//standardowo 20.0C na poczatku temp[1]=0; temp[2]=0; while(1) { //obsluga klawiszy if (klawiszdol) { temp[znak]--; if (temp[znak]<0)...
Cały program można wykonać umiejętnie wykorzystując komponenty zawarte w Delphi. Jedyną trudnością jest opracowanie algorytmu przeszukującego plik tekstowy. Można do tego użyć własności znaków ASCII. Tworzymy tablice o 255 elementach może być typy byte lub integer nazwijmy ja TAB. Na początku programu zerujemy wartości w tablicy. Potem zmieniamy wszystkie...
A jak mogę wyświetlić zawartość rejestru w konsoli, żeby nie wyświetlały się krzaki? Musisz zrobić konwersję znaków z rejestru na ASCII. Do znaków 0-9 dodajesz '0' (30h), a do znaków A-F dodajesz '7' (37h).
dzięki wielkie, o takie wyjaśnienie mi chodziło ! teraz się zastanawiam jak tu łatwo zrobić tablicę znaków do takeigo cuda, aby gdy procek dostanie znak ASCII (np.z uartu) wyświetlił odpowiedni znak na wyświetlaczu..
Witam To mają być fonty o jednakowej ilości bajtów na znak, czy o różnej? Jeśli o jednakowej to nie trzeba podawać ilości bajtów na znak na początku, ponieważ jest to stała wartość. Do adresu tablicy tych fontów trzeba dodać nr. ASCII znaku pomnożonego przez zajętość bajtów na znak i masz adres do odczytu znaku. Ale jeżeli Ty chcesz korzystać z fontów...
Jako para znaków ASCII? IMHO: typ Char nie pomieści 2 znaków ASCII :) Ja wiem, że może masz rację ale kolega napisał dokładnie: znaki w tablicy char
Jak wyślesz wartość al jako znak też dasz rade odczytać mając tablice kodów ascii, ale najprościej stworzyć napis 'xx',13,10,$ i pod dwa pierwsze znaki wstawić przekodowaną wartość al na liczbe szesnastkową w kodzie ascii.
To oznacza konwersje numeru litery na chara. jak wiesz a nie jest char'em o numerze 0, a nawet 1. [url=http://pl.wikipedia.org/wiki/ASCII]... W tablicy pre zapisujemy ciąg znaków który będzie wyświetlony (wyraz).
char cyfra; int liczba = cyfra - '0'; Jeśli potraktujesz znak jako liczbę, to dostaniesz kod ASCII. Ponieważ cyfry w tablicy ASCII mają kolejne kody, to wystarczy odjąć od kodu znaku kod pierwszej cyfry, czyli '0'. Pozdrawiam, Dr.Vee
Witam, W HMI Weintek za pomoca Obiektu ASCII chciałbym wprowadzić ciąg znaków np. "Imie" do sterownika PLC. Do ww. obiektu podpiąłem tablicę z PLC Codesys: nameWorker1: ARRAY[0..9] OF WORD; Pytanie jak powyższą tablicę przekonwertować na STRING lub WSTING w Codesys ? Ew. jest jakiś lepszy sposób na przekazanie ciągu znaków z Weintek do Codesys...
Ogółem widzę, że w wielu miejscach jest to trochę przekombinowane. Jutro podam może więcej szczegółów natomiast dziś radzę się zastanowić nad instrukcją SWAP oraz wykorzystaniem tablicy znaków 0-9 oraz A-F w kodzie ASCII oraz rejestru DPTR i instrukcji movc a,(at)a+dptr.
To nie ma prwa działać... dlaczego ten drugi plik czytasz inaczej niż pierwszy? Zastanów się co robisz... jaki sens ma to: ir[i] += bufor; Dlaczego dodajesz znak do znaku (to jest pojedynczy znak)? Char i byte/uint8_t to to samo. Czyli dodajesz kody ASCII tych znaków.
Witam W pamięci dostępnej dla uP trzeba zapisać tablicę fontów i kod ASCII jest wskaźnikiem do zaadresowania poszczególnych znaków, które są przepisywane do pamięci obrazu a z tej pamięci odpowiedni podprogram przesyła dane na wyświetlacz.
Właśnie co do C# to tak robię. Odbieram jeden ciąg znaków - string, i dzielę go sobie na kilka mniejszych tokenów przy pomocy metody Split(). Rozdzielam sobie tak potrzebne mi dane i przypisuję do innych zmiennych. Na atmedze dodaję sobie jedynie spację w ostatni elemencie tablicy ze znakami ASCII po konwersji przez funkcję dtostrf tak aby potem w C#...
Dotyczy budowy wyświetlacza LED dwukolorowego, problem z wyborem CPU.?? Widzę, że jesteś programistą samoukiem, bo nie potrafisz optymalizować kodu programu. W bascom da się zrobić wydajny kod, bez asemblera, ale wymaga to już sporej wiedzy i umiejętności, lecz przyznaję że np. C jest tutaj trochę lepszy. Do budowy wyświetlacza 8*80 nie trzeba szybkiego...
Nie nie. Cout czy scanf występują w obu (c i c++), inna jest tylko składnia i biblioteka w której siedzą. Jeśli chcesz używać do wprowadzania albo wyprowadzania danych - to nie ma najmniejszego problemu żeby używać ich wymiennie. Odnośnie isdigit: Sprawdź w helpie co to za funkcja i co jej trzeba wpisać :) Jeśli nie pomoże - zawsze można sprawdzać czy...
Poczytaj o przerwaniach bo _delay_ms sie tutaj nie sprawdzi. UCSRB = (1<<RXEN) |(1<<TXEN)|(1<<R... ISR(USART_RX_vect) { uint8_t data; data = UDR; if (data==0x31) PORTB |=(1<<PB0); //dla odebranego znaku "1" numer z tablicy ASCII if (data==0x30) PORTB &=...
Zgoda, zgoda, kod obsługi wyświetlacza, a gdzie reszta? Z drugiej strony Ficiu używa chyba ATMega32 a tam nie powinno mu braknąć pamięci. Cała tablica ASCII to 5bajtów x 256 znaków =1280Bajtów. Ale ponieważ pierwsze 128 znaków jest zawsze takie same, to możesz je umieścić w FLASH (640 Bajtów), a górna część która jest często modyfikowana pod konkretne...
Myślenie trochę błędne. ASCII to standard który przypisuje liczby znakom alfabetu. Zgodnie z tablicą ASCII tekst "Artur Drozdz" będzie się przedstawiał następująco: HEX: 41 72 74 75 72 20 44 72 6F 7A 64 7A 0D 0A DEC: 065 114 116 117 114 032 068 114 111 122 100 122 013 010 Przejrzyj tablicę ASCII np. [url=http://pl.wikipedia.org/wiki/ASCII]... Nie...
Panel sterowania > Połączenia sieciowe > PPM (prawy przycisk myszy) na Połączenie sieci bezprzewodowej > Właściwości; Na drugiej zakładce "Sieci bezprzewodowe" w ramce "Sieci preferowane" kliknij dodaj i stwórz profil dla swojej sieci. Powyższe kroki do wykonania, jeśli masz zaznaczone na zakładce "Sieci bezprzewodowe" aby windows zarządzał sieciami...
Dla f_osc = 1Mhz dałem 9600 Baud Rate i tą linijką, którą podałeś, chciałem ustawić U2X =1, ponieważ wtedy zakres błędu jest mniejszy. Zacząłem wysyłać później jeden znak - "!" i do uart_transmit_buffer dodałem funkcje z migającą diodą, że ma migać tyle razy, jaką ma wartość decymalną dany znak wg tablicy Ascii, więc dla wykrzyknika jest to wartość...
Witam wszystkich. Mam mały problemik. Chciałbym wyświetlić kilka znaków z kodu ASCII. Tablice znaków mam, to jedna z nich: http://i.digipedia.pl/1/pict/493_b.gif Zależy mi na przykład na: 227 - znak liczby PI 253 - Potęga 2 Większość wyświetla się tak jak na załączonej fotografii, jednak zamiast tych, które mi są potrzebne pokazuje się coś innego. Oto...
main.c, linia 49: byte=(unsigned char)digit-0x30; digit w tym kodzie to bajt o wartości kodu ascii cyfry/litery wprowadzonej klawiaturą Write(&digit,1); Wyrażenie Write(&byte,1); wysyła bajt o wartości 0x04 czyli wg tablicy ascii znak kontrolny EOT.
Udało mi się połączyć kod, i dopasować preskalery do Atmegi ale podczas kompilacji napotykam błędy których kompilator nie może dokładnie określić prosiłbym o sprawdzenie całości i ewentualne poprawki [syntax=c]//Sterownik wytrawiarki PCB, LCD2x16, ds18b20 #include <avr/io.h> #include <util/delay.h> #include <stdlib.h> #include <stdio.h>...
Witam mam taki problem potrzebuję wysyłać przez port com danie w taki sposób, aby były one traktowane jako znaki ASCII bo tylko takie mogę poprawnie odebrać mikroprocesorem. Z tego co zauważyłem jedynym działającym w przerwaniu od UARTa poleceniem odbioru, w bascom AVR jest inkey a to odbiera tylko znaki ASCII :/ No i tu pojawia się problem bo o ile...
To źle wpisałeś. Znak o kodzie ASCII podaje się tak, jak zapisałeś w ostatnim elemencie tablicy (porzedza się wartość znakiem \). Możesz alternatywnie podać wartość wprost (bez apostrofów, gdyż te oznaczają znak lub ciąg znaków).
Jeśli nie chcesz korzystać z gotowych funkcji, to możesz wykorzystać getc i tablicę ASCII int i; do{ i = getc(...); ... }while(i != 32 && i != 28)
http://obrazki.elektroda.pl/4249940400_1... Witam, W związku z tym iż zająłem się głębiej wyświetlaczami graficznymi w tym matrycowymi oraz LCD (TFT color), zmuszony byłem przygotować sobie narzędzie do wygodnego generowania fontów graficznych różnej maści. Dlatego chciałbym przedstawić program "Pixel Factory". Jest to kompletny program w...
Musisz użyć funkcji ord() dla zwrócenia kodu ascii <?php function szyfruj ($ciag) { $wynik = ""; $tablica = str_split($ciag); foreach($tablica as $znak) { $wynik .= ord($znak)." "; } unset($znak); return $wynik; } echo szyfruj("slowo"); ?> PS. Jest...
A widziałeś tego linka do biblioteki co dałem? Tam masz funkcje, już nie pamiętam nazwy, ale coś w sztylu ReadUart i WriteUart. WriteUart to wiadomo, wysyła ciąg znaków (określasz z jakiej tablicy i ile, znaki w kodzie ASCII) , ReadUart zczytuje znaki z bufora , jeżeli chcesz żeby to robił ciągle to ustaw jakiś periodic timer, który będzie wywoływany...
Pokaż funkcję LCD_WriteText(), bo sądzić można, że jako parametr zawiera wskaźnik na tekst i nie służy do wyświetlania liczby 8-bit. Jeśli jest tak jak napisałem, to musisz najpierw przekonwertować liczbę na ciąg znaków ASCII i zapisać w buforze (tablicy) i dopiero funkcji LCD_WriteText() wskazać jej początek. Przykłady: http://mikrokontrolery.blogspot.com/2011...
hmm ale w assembelerze to nie bardzo chyba tablica charów :) tak myślę, czy dobrym pomysłem jest po prostu kodowanie tych znaków w ASCII i wysyłanie pojedynczo tj. A jako 0x41, T jako 0x54 i potem enter jako 0x0A... co o tym sądzicie? pytanie nr 2.: w jaki sposób odbierać i jak (gdzie?) zapisywać to co odbiorę??
Jest też coś o funkcji WriteByte, ale nic konkretnego nie piszą więc trzeba by na żywo sprawdzić czy można ją wywołać (wydaje mi się, że również powinna działać bez problemów). Nie może działać, bo klasa SerialPort nie posiada takiej metody. Chcąc wysłać pojedynczy bajt najlepiej umieścić go w tablicy: Dodano po 10 Masz przecież w tym przykładzie konkretną...
A co to jest ten word? UNICODE16? Jeżeli tak to na www.unicode.org masz tablice znaków. Tak generalnie to jest to bez sensu zadane pytanie. Trochę więcej konkretów proszę.
Niestety, ten zapis jest błędny. Zapis : mpz_set_si(x,(unsigned long int)tabn1[0]); w tablicy mam B, jako x otrzymuję 66 czyli kod znaku w ASCII, a nie wartość hex. Natomiast zapis: mpz_set_si(x,(unsigned long int)tabn1[0]),16) powoduje błąd(zbyt duża ilość argumentów).
Autorze, dałem Ci gotowe rozwiązanie, ale nie czytałeś mojego postu uważnie. Nie czytałeś też dokumentacji ( MojaPolskieZnaki18_Bitmaps . Aby wyświetlić tekst funkcją MojaPolskieZnaki18_Glyphs 90(*) wiersz, gdyż tam znajdują się informacje o tym, gdzie w pliku MojaPolskieZnaki18_Bitmaps znajduje się obraz literki "Z". * - 90 wiersz, a właściwie, to...
Normalnie rozbijaj liczby na cyfry za pomocą dzielenia i modulo, a potem dodajesz do nich kod znaku 0: '0' i już masz reprezentację w ascii. Teraz tylko dokleić do tablicy będącej stringiem i już. Temat zresztą wałkowany wielokrotnie na forum.
Kod ASCII znaku jest indeksem do tablicy wskaźników, wskazujących na jego opis (bitmapę). No dobrze, załóżmy, że mam czcionkę o różnej szerokości. Kod ASCII litery p to 112 , szerokość czcionki to 4 bajty (32 pikse). I jeśli kolejna czcionka jest tej samej szerokości to nie ma problemu, po prostu dodaje taki sam offset. Natomiast, jeżeli kolejna czcionka...
Ale nam nagadałeś. powiedzmy ze nacisnięto przycisk od 0 do 7 to (w A jest stan portu do ktorego jest przyłączone pierwsze 8 klawiszy) : MOV R2,#FFH SK: INC R2 RRC A JNC SK MOV A,R2 MOVC A,(at)A+DPTR (w DPTR jest adres tablicy znaków) Jak to działa: W A jest ustawiony bit odpowiadający klawiszowi. W pętelce SK: .. JNC akumulator przesuwany jest w prawo...
tablica ascii ascii tablica tablica znaków
bezpiecznik zewrzeć telewizor przepływomierz powietrza focus myjka ultradźwiękowa budowa
fagor lodówka blaupunkt ms12bt
Brak komunikacji z kalkulatorem silnika Peugeot Jak ściągnąć simlocka z Nokii Lumia 630?