Możesz sprawdzić go w ten sposób. Podłączasz na "krótko" bez modułu i nnnych pierdół i bez paska napędowego. Patrzysz jak się zachowuje. Jezeli idzie ok to coś z modułem, jeżeli nie to trzeba się przyjżeć szczotką ja jeżeli mają 1,5cm to już je wymieniam. Do sprawdzenia dokładnego prądniczka tacho pozdrawiam w ostateczności uszkodzony wirnik
SILNIK ma 6 przewodów 2 wirnik 2 stojan 2 tacho prądniczka
Nadal nie jest tak jak trzeba. Tacho ma oporność 175Ω. Wyjąłem silnik i można palcami zatrzymać wirnik, czy to normalne? Przy wirowaniu ma tacho prądniczka jakieś 16V AC, a przy praniu 4,4V. Podając jej 9V na sterownik wskakuje w wysokie obroty i wyskakuje błąd... Wirnik ma około 6,6Ω i nie widać przerw ani okopceń. Poprawiłem TONI_2003
Słynny komunikat w Pralkach Amica PC 5510B425 - kod E-21 - błąd związany z silnikiem lub jego sterowaniem . Mój przykład był ciekawy, a było tak... Pralka podejmuje pracę, nabiera wody rusza cykl prania, grzeje wodę, wypompowuje ją, a z chwilą gdy ma „wejść” na wyższe obroty np. do wirowania „wskakuje” na wysokie obroty i przerywany...
Silnik sprawdziłeś i jest OK (tacho daje odpowiednie napięcie zwrotne do sterownika- 30V; wirnik OK, jeżeli nie ma łuku- również w tym przypadku stojan też będzie OK). Problem tkwi w sterowniku. Wymień profilaktycznie przekaźniki sterujące silnikiem. To coś może dawać za niskie napięcie do silnika i nie ma siły ruszyć na rewersach (upływność na stykach...
Witam Koledzy, pomóżcie. Walczę już z tą pralką od miesiąca. Problem z wirowaniem jak wyżej. Opiszę tylko dokładnie jak to wygląda u mnie w fazie wirowania. Bęben kręci się nieco szybciej (układanie wsadu), zaraz po nim ma nastąpić wejście na max obroty) i kiedy ma wejść na obroty.. to wygląda jakby silnik na ułamki sekundy dostawał max obroty.. ale...
Wymontowaleś silnik ? sprawdzileś zamocowanie magnesu do wirnika silnika czy sie nie odkecił .Cewka bedzie dawać pomiar rezystancji , bedzie dobra , a magnes druga sprawa .
Trzeba było, zresztą nadal można, sprawdzić ten silnik. Podłącz go pod 24V prądu stałego, stojan szeregowo z wirnikiem. Powinien ruszyć. Prądniczka tacho może mieć przerwę albo inne parametry. Może szczotka zawieszona. Samo roznitowanie i potem włożenie prętów gwintowanych to mały pikuś, Nie zdejmiesz koła pasowego by ściągnąć łożysko.
Moje dzisiejsze poranne poszukiwania zaowocowały zamówieniem nowej prądniczki tacho do silnika SOLE i paska za ok. 100 zł z dostawą priorytetową do domu. Myślałem o wkręceniu nowego wirnika tacho z użyciem elastycznego kleju typu butapren (na wypadek konieczności jego demontażu przy ewentualnej wymianie łożyska tylnego silnika w przyszłości). Użycie...
To u góry to prądniczka tacho. Tego nie podłączasz. Dzięki niej programator wie jakie obroty ma pralka. Masz tylko 4 przewody dwa od stojana i dwa od szczotek czyli wirnika. Łączysz w szereg zasilanie do szczotki z drugiej szczotki do stojana i drugi koniec stojana do zasilania. Zamiana miejscami zasilania szczotek zmieni kierunek obrotów. Silnik będzie...
Witam. Sprawdzić prądniczkę tacho. Jest na wirniku silnika prania od strony szczotek. Przykładając woltomierz do zacisków tacho i obracając ręką wirnik miernik powinien wskazać około 1,5V-2,5V~.
Ale ,,mądry" konstruktor maszyny oszczędził na prądniczkach tachometrycznych jak widać ze schematu i wpakował w to miejsce wirnik silnika. Efekt - zestaw potencjometrów na pulpicie operatora, przekaźniki zwierające rezystory zakresów, w sumie całość sterownika etc. znalazły się pod potencjałem napięcia wyjściowego na silnik 400VDC. Cóż, zawsze możesz...
"tacho-prądniczki" umieszczona jest na pokrywie silnika przeciwnej od tej, z której wyprowadzony jest wałek wirnika. Pozdrawiam. Dodano po 3 "tacho-prądniczki" umieszczona jest na pokrywie silnika przeciwnej od tej, z której wyprowadzony jest wałek wirnika. Pozdrawiam.
kolega Quarz jak zwykle trafił w sedno problemu.Również mam w maszynach prądniczki które po rozebraniu i złożeniu dają o połowę niższe napięcie niż przed . Jedyną metodą na uruchomienie maszyny z taką prądnicą jest w moim przypadku zmiana czułości układu do którego prądnica jest podłączona (czyli powtórna kalibracja). w związku z powyższym mam pytanie...
święcą diody 2, 3 Jeśli od lewej, czyli pranie zasadnicze i płukanie - błąd f12 i do sprawdzenia obwód grzałki. W pierwszej kolejności proponuję sprawdzić grzałkę na przejście oraz upływność do masy Jeśli od prawej, czyli stop płukanie (lub nieopisana) i płukanie - błąd f06 - błąd prądniczki tachometrycznej. Skoro silnik obraca w pierwszej kolejności...
Witam, przegrzane uzwojenie wirnika, wymień najlepiej cały silnik niekoniecznie nowy, moźe być od innej pralki byle mocowanie pasowało i był na 6 konektorów, porównaj rozkład wyprowadzeń i ewentualnie poprzekładaj męskie konek. w kostce silnika tak źeby pasowały, najwaźniejsze są wyprowadzenia prądniczki tacho reszta jest mniej ważna, w razie omyłki...
Należy sprawdzić czy nie wykręcił się wirnik z prądniczki tacho zamocowanej na ośce silnika napędowego,jeżeli nie to trzeba sprawdzić na module triak od silnika czy nie ma zwarcia.
Witam. Przepraszam brak polskiej czcionki. Do "waceko12" wprowadzasz w blÄd. Czerwone przewody to prÄdniczka tacho - to ona generuje napiecie. Zrob tak : zasilanie 230V na bialy i braz (zacisk 2 i 5 ) mostek na zacisk 3 i 4 - slabo widac kolor. Chcac zmienic obroty to : mostek na zacisk 2 i 4 zasilanie 230V na zacisk 3 i 5. Zacisk 2 i 3 - to uzwojenie...
Najlepiej osobnym regulatorem, poza pralką... (pewnie nie masz). Sprawdź na "oko" wygląd komutatora wirnika (brak widocznych wypaleń); miernikiem uzwojenia stojana; ewentualnie zwarcia wirnika i stojana do masy. Ale najpewniej, jak zaniesiesz silnik do warsztatu przezwajania, tam Ci dokładnie sprawdzą. Pozdrawiam. PS. Prądniczka tacho w ostateczności...
Witam. Sprawdź prądniczkę tacho jest od strony szczotek - czy magnes na wirniku silnika prania jest pęknięty bądź odkręcony lub cewka ma przerwę lub jest spalona. Idąc dalej do modułu - zwarcie triaka od silnika prania lub obwód obwód prądniczki tacho jest uszkodzony.
Dziękuję że kolega Skryn stara się mi pomóc.Właśnie dwie godziny temu wróciłem z pracy i sprawdziłem to co sugerował Skryn i rzeczywiście nie zwróciłem uwagi na tacho .Silniki które podpinałem Rzeczywiście "na pokładzie" miały hallotron! Więc przyłożyłem się i wygrzebałem kilka silników z prądniczką, żonglowałam nimi na wszelkie sposoby, ale niestety...
Witam. Jeśli palcami pokręcisz wirnikiem silnika to prądniczka wskaże ok. 1.5V~. Nie bardzo kumam o co chodzi z czujnikiem temperatury?
Tak: zworka powoduje gwałtowny start silnika. Pradniczka ma przejście, dalej nie patrzyłem, bo aby silnik ruszył choć pół obrotu, to chyba wystarczy przejście na prądniczce..? Co do reszty, to z powodu braku schematu nie wiem ,gdzie są rewersy w programatorze i zasilanie modułu: ale sprawdzę, czy TDA dostaje zasilanie. 1. Sprawdź, czy prądnica tacho...
Witam takie silniki pracują w szeregu to znaczy ze cewki stojana są połączone szeregowo z wirnikiem połącz to i musi działać
Jest to szarpanie.Chciałem zaznaczyć, że prądniczka tacho była wypchnięta z korpusu silnika mimo zabezpieczenia blaszką. Czy może się wykręcać magnes na wirniku silnika?
Przy okazji sprawdziłem, że 2 z przepalonych ścieżek prowadzi wiązką kabli do silnika, przy wtyczce, przy silniku, są 2 osmolone gniazda kabelków.. Zacznij od sprawdzenia silnika:cewki stojana(czy mają obwód)czy jest przejście na szczotkach wirnika(w różnych położeniach)oraz prądniczkę tacho (obwód,czy jak zakręcisz wirnikiem to podaje napięcie-miernik...
Trzeba połączyć szeregowo uzwojenie stojana z uzwojeniem wirnika. (szczotki) Uwaga! Nie pomyl z uzwojeniem prądniczki tacho.
Silnik sprawdziłem - wszystkie rezystancje zgodnie z dokumentacją. Podaj oporność cewki prądniczki tacho oraz wielkośc napięcia zmiennego generowanego przez tacho w czasie energicznego pokręcenia wirnikiem silnika.
Prądniczka tacho to jest ;dynamo; nie można wydłubać bo straci parametry, jak wcześniej pisałem jak nie ma oryginału to tylko dobieranie i nie można zamieniać wirników ze stojanami bo działać nie będzie.
OK, tylko nie wiem co to jest tacho. To takie "cóś" po drugiej stronie ośki silnika. Magnes + cewka. Jednym słowem prądniczka. Jak pokręcisz wirnikiem to na wyjściu cewki pojawi się napięcie proporcjonalne do obrotów.
Nie ma co gdybać . Silnik na stół i dokładnie zobaczyć stan szczotek , komutatora i wirnika . Może ten plastikowy pierścień to część prądniczki tacho . Ale może może być więcej ....
Czy przy obracaniu wirnika palcami miernik powinien pokazać jakieś napięcie np.1V na tacho ? Czy jest możliwość dokupienia samej prądniczki tacho ?
Walczę ze w/w zmywarką do zabudowy, sprawdziłem kolejno: - elektrozawór sprawny podłączany - woda wchodzi do płaszcza - pompa wody odpływu działa bez zarzutu - hydrostat po dmuchaniu słychać przełączanie - dmuchałem w wężyk od hydrostatu w kierunku misy - drożny - grzałkę nie sprawdzałem ponieważ program żaden nie startuje - wyciągnąłem pompę myjącą,...
No dobra. Ale w takim razie co czyta obroty wirnika. Rozumię, że to powinno odbywać się na zasadzie prądniczki tacho. A w moim przypadku nie ma żadnego czujnika oprócz tego od temperatury.
Tacho zależy od układu jaki jest zastosowany w twoim przypadku do tego silnika zastosuj regulator z pralki lub odkurzacza oraz tą w tej pralce prądniczkę akurat najczęściej jest prądu zmiennego, i taką widzę na pierwszym zdjęciu ale bez wirnika.
zimne luty na module w części obwodu prądniczki, kostka tacho, samo uzwojenie tacho silnika może być uszkodzone, spotkałem także uszkodzenia wirnika silnika jak u Ciebie i wtedy do 100% diagnozy wstawiałem inny silnik, na próbę..
Witam, Dopiero dziś zajrzałem do swojej pralki, wymontowałem silnik i do prądniczki (tacho - ta nazwa mi jakoś tu nie pasuje) podłączyłem miernik uniwersalny. Wprowadziłem wirnik silnika w ruch obrotowy gwałtownie obracając ręką - i niestety nic. Więc zabrałem się za demontowanie prądniczki, a tu ku mojemu zdziwieniu prądniczka się "rozpadła". wykręcił...
Masz tam 3 pary wyprowadzeń: -stojan (lekko ponad 1Ω) -wirnik (trochę więcej niż stojan, w granicach 3 - 4Ω, wartości mogą się zmieniać zależnie od położenia wirnika) -prądniczka tachometryczna (kilkadziesiąt Ω) Prawdopodobnie padły szczotki. Widzę że jesteś "kumaty" więc poradzisz sobie ;)
Witam Prlka pobiera wode i w momencie gdy ma zacząć obracać beben słychać 3 cykniecia przekażnika i zaczyna migac dioda gotowa 7 razy. Doczytałem sie ze to problem z silnikim, tacho-prądniczką,triakiem btb12/600 lub wiazką . wiązka jest ok brak przetarć, szczotki tez jeszcze długie,triaka przelutowałem na nowego, nadal nie kręci silnik. Prądniczka wygląda...
Witam, Możecie mi powiedzieć jak sprawdzić prądniczkę tacho ? Jak rozumiem wystawia ona napięcie , ale jak ja sparawdzić przy niepracującym silniku ? Dodano po 2 Witam , wymontowałem silnik podłączyłem sie pod prądniczkę i szybkim ruchem wprowadziłem wirnik w ruch obrotowy, nap na prądniczce chwilowo miało wartość poniżej 1V.
patrze na silnik i widze ze to tacho jesli to taka kostka czerwona to dobrze zamocowane Jeżeli kostką nazywasz pierścień o grubości ok.1 cm i takiej szerokości to OK. Jeśli nie, to prądniczka tachometryczna zamocowana jest po przeciwnej stronie silnika niż pasek napędowy. Dochodzą do niej dwa cienkie przewody. Zamocowana jest do korpusu silnika przez...
Miałem podobny problem w podobnym electroluxie. Ja poradziłem sobie z tym problemem przez przypadek, bo też już nie wiedziałem co robić. Wszystko sprawdziłem i było OK. Otóż wyjąłem moduł (to taka płytka elektroniczna znajdująca się w białej obudowie z tworzywa podwieszona u góry pralki pod k=górną pokrywą po prawej stronie) Gdy go rozebrałem okazało...
Najpierw sprawdż miernikiem silnik tzn cewki stojana,wirnik(sprawdż czy zamyka się obwód przez wyprowadzenia szczotek)oraz prądniczkę tacho.Szczotki kwalifikują się już do wymiany.Oczywiście zakładam,że umiesz posługiwać sie miernikiem i posiadasz taki.Sprawdzenie to wykonuje się bez napięcia.Powino być 6 przewodów(2-tacho;2-wyprowadzenia cewek stojana...
A jak już się rozbiegał to uciekł? Ty, tak samo jak ja, na poczatek zajmij się pojęciem "rozbieganie sie silnika" bo mi się wydaje, że namąciłeś. Bo rozbieganie silnika to jest stan awaryjny, czyli w jakis sposób zepsucie, a Ty mówisz ze Ci się rozbiegał, to pewnie sie boisz zeby Ci nie uciekł, chociaż jak podłączasz to silnik Ci normalnie działa. Wydaje...
Silnik szeregowy i klatkowy trójfazowy z zewnątrz wyglądają bardzo podobnie, zasadniczą różnicą jest to, że silnik szeregowy ma wirnik z komutatorem i szczotki. Co do podłączenia do regulatora napięcia - jak nazwa wskazuje silnik szeregowy ma uzwojenie stojana połączone w szereg z wirnikiem. Zazwyczaj ma 6 wyprowadzeń - 2 to prądniczka tacho, 2 to szczotki...
Jeszcze nie podłączałem pod oscyloskop. Ale chyba zaraz przyciągnę silnik i to zrobię. Sinusoida Udało mi się zgrać przebiegi wszystkich faz tacho z silnikiem. Jeżeli oznaczę fazy tacha TU, TV, TW a silnika U, V, W przebiegi między TU->TV zgadzają się z U->V itd. po przesunięciu wirnika prądniczki o 120stopni przebiegi nadal się zgadzają. Czy to oznacza,...
Witam Mój problem jak w temacie - na wirniku trzeba wymienić wyjące łożysko. Obawiam się jednak ściągania magnesu prądniczki tacho aby jej nie uszkodzić. Sporo szukałem na forum jak to zrobić, ale nie znalazłem nigdzie jak konkretnie w tym przypadku to zrobić aby nie uszkodzić kruchego magnesu. Rozważam założenie ściągacza na łożysko tak, aby łożysko...
W silniku znalazłem jeszcze jeden kawałek folii... Była to osłona wirnika przed pyłem ze szczotek. Silnik sprawdzony, wszystko ok. Prądniczka tacho przy obracaniu silnikiem wytwarza napięcie kilku V, nie widać uszkodzeń mechanicznych, nie ma też przebić pomiędzy uzwojeniami i na obudowę. Szczotki prawie nowe, komutator w miarę czysty. Zresztą w chwili...
cały program prania przechodzi bez zarzutu do momentu wirowania i tu jest problem, bęben obraca się tylko z prędkością jak podczas prania przez cały cykl wirowania . sugerując się wypowiedziami w podobnych tematach sprawdziłem prądniczkę tacho - OK (odłaczając samo tacho silnik na chwile wchodzi na wysokie obroty i wraca do wolnych) pierścień (magnes)...
Przelutowałem sterownik zwłaszcza elementy idące od prądniczki tachometrycznej. wymieniłem kondensatory, rozebrałem silnik wyczyściłem komutator, stan szczotek nie budził zastrzeżeń, sprawdziłem stan magnesu na wirniku, oraz cewkę tacho. Po podaniu napięcia 230V silnik pracuje poprawnie z pełnymi obrotami, napięcie mierzone na cewce tacho wynosi 29V....
prądniczka tacho tacho prądniczka prądniczka tacho napięcie
ustawienia zapory dobre marco filtr analogowy cyfrowy
tacho prądniczka wirnik rozładowany akumulator passat
Aktualizacja map w GoClever Navio 540 - krok po kroku Dedra DED7536 – słabe grzanie grotu, przyczyny i diagnostyka lutownicy pistoletowej