Komutator w silniku iskrzy?
Oj tam... Przerwa na tacho nie generuje napięcia podającego na silnik z elektroniki (sprzężenie zwrotne). Błąd E62. Zwarcie triaka silnika, również powoduje ten sam błąd. Wniosek: - wymienić triak silnika - sprawdzić ciągłość obwodu tacho od silnika (w tym rezystancję prądniczki tachometrycznej), do modułu (włącznie z rezystorami zapinającymi układ).
Jak wygląda tacho silnika może ono fałszuje i moduł źle steruje silnikiem . Przekaźniki na module też można sprawdzić .
Silnik przy tym starcie nie idzie od razu na wysokie obroty ? Zdarzało się tak, przy uszkodzeniu magnesu tachometru, silnik dostawał napięcie, nie było zwrotnej z tacho do modułu, silnik szedł na wysokie obroty, po chwili elektronika wyłączała zasilanie i już więcej nie zasilała solnika do momentu wyłączenia pralki. Trzeba zdjąć z silnika osłonkę tacho,...
święcą diody 2, 3 Jeśli od lewej, czyli pranie zasadnicze i płukanie - błąd f12 i do sprawdzenia obwód grzałki. W pierwszej kolejności proponuję sprawdzić grzałkę na przejście oraz upływność do masy Jeśli od prawej, czyli stop płukanie (lub nieopisana) i płukanie - błąd f06 - błąd prądniczki tachometrycznej. Skoro silnik obraca w pierwszej kolejności...
Najpierw sprawdź wylot do syfonu wody z pralki. Wszystko wyjmij i wyczyść. Wąż do wiaderka jak będzie wylewać po płukaniu, woda powinna szybko schodzić z pralki ok 1 min. Jeśli ok to sprawdzić jak woda jest pobierana do pralki, też powinno być ok1,5 min nie może lecieć pomału. Później silnik czyli tacho i szczotki. Do pracy!
Witam. Podłącz sam silnik i będziesz wiedział co jest uszkodzone. Żeby sprawdzić silnik musisz zrobić mostek na silniku. Zrób mostek między przewodem stojana i szczotki a 2 pozostałe podłączasz bezpośrednio pod 230v~. Masz jeszcze dwa styki do tacho ( uważaj żeby ich nie podłączyć )
Widocznie zbiegły się dwie awarie jednocześnie.Zacznij od sprawdzenia stanu szczotek w silniku.Po wymontowaniu powinny swobodnie się przesuwać i wystawać z obudów przynajmniej po ok.1,5cm.Przy okazji trzeba sprawdzić stan połączeń w całym silniku,oraz jeśli posiada on czujnik temperatury uzwojeń,to także jego przewodzenie, oraz stan prądniczki tacho...
Witam. Styk 6-7 68.70Ω ±7% Rotor Styk 4-5 3.07 Ω ±7% Stator Styk 2-3 2.40 Ω ±7% Tacho 825 rpm. 1-2 V podłącz dwa czerwone do prądu NIE !!!!!! rób tego bo spalisz tacho,jeśli dajesz takie rady to lepiej wcale.
Wygląda na to że spalił się obwód tachometru.Są różne przyczyny, może dostała się woda do kostki silnika , może przetarł się przewód wiązki silnika , może przebiła do masy ceweczka prądniczki tacho , musisz to sam sprawdzić wszak jesteś przy pralce.Sprawdź oporność cewki tacho ,znajduje się pod szczotkotrzymaczem.Sprawdź też przebieg drogi wiązki silnik-moduł...
Witam. Szczotka (4) w szereg ze stojanem (2) a zasilanie na drugi koniec stojana (3) i drugą szczotkę (5), prądniczkę tacho (6,7) zostaw wolną.
Musisz sprawdzić czy cewka tacho jest na tych samych zaciskach, szczotki czy są też na tych samych pozycjach jak w spalonym silniku itd.Pozdrawiam.
Witam. Białe od tacho gdzie obrocie wirnika indukuje napięcie. Sprawdzić silnik na tak zwanie krótko trzeba połączyć w szereg szczotki z uzwojeniem stojana tzn. szczotka-uzwojenie stojana-szczotka-uzwojenie stojana. Kondensatora rozruchowego nie ma w tej instalacji. Za pracę silnika odpowiedzialny jest moduł. czerwony - 230V czarny -mostek do brązowego...
Trzeba było, zresztą nadal można, sprawdzić ten silnik. Podłącz go pod 24V prądu stałego, stojan szeregowo z wirnikiem. Powinien ruszyć. Prądniczka tacho może mieć przerwę albo inne parametry. Może szczotka zawieszona. Samo roznitowanie i potem włożenie prętów gwintowanych to mały pikuś, Nie zdejmiesz koła pasowego by ściągnąć łożysko.
Mam taki problem, posiadam Junaka 905. Zmieniłem cylinder i tłok na 72 cm³, rozrząd ustawiony, wszystko porobione tak, jak powinno być, a motor nie chce mi się wkręcać na obroty. Zapala się check engine, wykasowałem błędy, nadal to samo. Teoretycznie pokazuje mi sondę lambda, nie wiem, jak ją sprawdzić, jakie powinna mieć parametry, jeśli jest dobra....
Witam mam stary Polski silnik trzy fazowy. Silnik nie ma przełącznika. Wychodzi z niego sześc przewodów. Jak sprawdzić czy jest sprawny, a potem podłączyć prawidłowo przełącznik.
Jak sprawdzić czy komputer nie jest uszkodzony. Ja mam taki problem. Odpalenie 4-5 sekund kręcenia Na zimnym chodził dobrze (znaczy zapier....) dopóki się nie rozgrzał lekko - zgasł. Po odpaleniu obroty równe na jałowym. Później muli - na zmianę po dodani gazu (pedał na linkę) raz się rozpędzał a za chwile jakby go coś trzymało. Błąd był na kompie że...
Jak podłączyć silnik żeby sprawdzić, czy nie jest spalony? Silnik jak na zdjęciu. https://obrazki.elektroda.pl/7648903000_...
Procedury sprawdzania dla silnika VW Passat 2.0 2e 115 KM - opis + rysunki.
mam ciągłe problemy z pracą silnika, postanowiłem sprawdzić wszystkie czujniki, niestety nie mam wartości tych czujników .... proszę o pomoc
Witam jak można sprawdzić czujnik i przewody zasilające czujnik? Jest to czujnik 4-przewodowy odpowiadający za mierzenie temp silnika i sterowaniem wtrysku! Jakie wartości powinny być na przewodach we wtyczce do czujnika?
Witam wszystkich serdecznie Mam pytanko w załaczniku schemat okapu czy można podłaczyc i sprawdzić jakośc silnik czy jest sprawny omijająć moduł sterujący
Problem polega na tym że silnik utrzymuje około 480 obrotów na biegu jałowym. na wyższych obrotach nie ma żadnych problemów ma moc itp. Przy przegazowaniu gdy silnik już schodzi na wolne obroty potrafi zgasnąć. Podejrzewam silniczek krokowy ale nie wiem jak mogę go sprawdzić (po wymontowaniu wygląda na sprawny ale nie wiem jak sprawdzić czy się wysuwa,...
jeśli chcesz sprawdzić pomijając elektronike to podłacz go bezpośrednio pod 230v~ ja do tego uzywam jeszcze autotransformatora z płynną regulacją napiecia w celu zmniejszenia obrotów wiec : na kostce jest 6 przewodów zatem pomijasz zupełnie 2 idące do cewki tacho robisz mostek na 1 przewodzie na stojan i 1 na szczotke a 2 pozostałe czyli 2 szczotka...
Możesz sprawdzić na "krótko". Podłącz przewód biały (C) z brązowym (L) na styku L. Dodano po 2 Po podłączeniu włącz pralkę. Dodano po 8 właśnie ten temat znalazłem jak sprawdzić ten silnik ,ale nie wiem jak połączyć z samego opisu - sprzydałby się jakiś rysunek ,kolory kabli są na foto ale jest ich 6-ść i nie wiem które mam połączyć ? Żółte przewody...
Witam, sprawdź przebicie silnika do masy, przy okazji można sprawdzić grzałkę. Odłącz tacho silnika, pomierz napięcie, jakie wytwarza, od razu zobaczysz, czy przy odpiętym tacho będzie się inaczej zachowywać, czy tak samo. Triak silnika wygląda na zdjęciu, jakby miał jakiś nalot, to może świadczyć o jego uszkodzeniu.
Był taki temat na Forum dokładnie z taką pralką 7 mignięć co 10 minut pracy silnika - poszukaj. Tam po kolei sprawdzono przekaźniki, tranzystory sterujące przekaźnikami a wyszło na to,że magnes od tacho poluzował się na osi silnika. Coś w tym rodzaju.
Tam masz silnik, tacho i enkoder chyba na 3 czujnikach halla. Czujniki i tacho możesz spróbować sprawdzić kręcąc za wałek ręką, wiertarką. Sam silnik potrzebuje sterownika, możesz próbował podłączyć go pod driver do BLDC, pytanie czy masz cokolwiek do takich silników? Możesz go też spróbować użyć jako prądnicy, Ale ogólnie zgadzam się z (at)jarzabek666...
Brakuje mi info co to za "igiełki". Na filmie wygląda jak metalowe wióry. Czy ten silnik - zapewne kilkaset watów - nie jest za duży do mieszania garści wiórów? Przy wykorzystaniu silnika z pralki, ze sprzężeniem tacho miałbyś prawie 100% momentu, w całym zakresie prędkości. Ostatnio bawiłem się chińskim kontrolerem jak na obrazku i silnikiem od pralki....
Sprawdź, czy silnik pompy ma tacho i jeśli ma to sprawdź oporność cewki tacho (coś powyżej 200Ω) i jeśli ma przerwę wymień a jeśli nie to się nie jeszcze ciesz, bo przerwa może sie pojawiać podczas pracy i wtedy jest też do wymiany. Po tym wstępnym rozpoznaniu rzuć okiem na płytę sterującą , rejon przekaźnika grzałki i luty. Podejrzane popraw....
cześć. Naprawiam pralkę beko WM5100W . Objawy głośna praca wybijanie bezpieczników przy odwirowaniu. Chciałem sprawdzić wirnik silnika Arcelik 220V 3.1A szczotkowy za pomocą regulowanego zasilacza laboratoryjnego z amperomierzem. Jakie wartości napięcia i prądu ustawić żeby nie uszkodzić uzwojeń i w jaki sposób testować. Przykładać do 2 przeciwległych...
Silnik powinni sprawdzić w warsztacie zajmującym się naprawami silników elektrycznych. Gdyby z tacho coś było nie tak, to pralka by z miejsca przerwała realizację programu, bo by wyszła niezgodność otwarcia triaka względem sygnału zwrotnego z tachometru. Poza tym w różnych silnikach cewki mają różne rezystancje, ale te 170 ohm możemy przyjąć, że jest...
Witajcie, przyszły mi dzisiaj triaki, oczywiście ich wymiana nic nie dała czego się spodziewałem i o czym pisaliście. Przyszedł mi też nowy regulator, na pierwszy rzut oka niewiele się różni, inna naklejka inne kolory kabli no ale w środku to już zupełnie inny laminat. Na dzień dobry mamy radiator na triaku, mały bo mały ale coś jest, wymieniłem na...
Moja siedemnastoletnia pralka w końcu odmówiła całkiem posłuszeństwa. Gdy włączam program, obraca na chwilę bębnem z dziwnym dźwiękiem (wydaje mi się, że chce dać za duże obroty) i przestaje. Na pustym bębnie przy programie odwirowywanie też wkręca na chwilę i przestaje. Jestem kompletnym amatorem jeśli chodzi o elektronikę. Chciałbym się upewnić, czy...
Szczotki są OK. Wymieniane były trochę wcześniej zanim się zepsuł czujnik drzwi. To od manipulowanie nim wywaliło mi moduł. Podejrzewam wymienione wcześniej tacho (przestaje działać silnik zanim dobrze się rozkręci, tzn. najpierw działa pompa, a później silnik zaczyna i szybko przestaje). Ewentualnie jeden kolega wcześniej sugerował triaka. Tylko nie...
Jeżeli czujesz się na siłach to silnik możesz podłączyć do prądu i sprawdzić czy Tacho generuje napięcie.
Co do tej chwili sprawdziłeś napisz. A na początek proponuję sprawdzić drożność odpływu łącznie z działaniem pompy spustowej, tacho silnika poprzez pomiar rezystancji uzwojenia cewki, stanu magnesu i wytwarzania napięcia, silnik t.j. szczotki , ciągłość uzwojenia stojana, wirnika oraz upływność do masy. Pisz o wynikach , o konkretnych pomiarach.
Czy sprawdziłeś obwód prądniczki tachometrycznej zarówno na silniku, jak i na programatorze? Sprawdzałem miernikiem w gnieździe silnika. Kręcąc ręcznie silnikiem, otrzymuję pojawiające się i znikające impulsy na mierniku. Tak więc na tej podstawie sądzę, że tacho jest ok. Poza tym, na filmie widać, że wirnik ma tak znikomy ruch, że taki obrót silnika...
Niby błąd tacho silnika ale czy grzałka nie ma upływności??? Sprawdź , bo silnik niby normalnie zachowanie ale grzałka do sprawdzenia.
Sprawdź szczotki. Tacho możesz sprawdzić podpinając woltomierz i obracając silnikiem - powinno podawać napięcie.
Witam ! moja rada to delikatnie się dobrać do uzwojeń bardzo często urywa się sama koncówka przy wyjściu , na połączeniu uzwojenie a przewód odejściowy kilka razy udało mi się to naprawić .Zawsze można spróbować zanim się ma to kupić .
Panowie: wiesiekmisiek i machefi , dziękuję za sugestie. Dzisiaj ponownie wyjąłem cały panel ze sterownikiem i podłączyłem tak żeby podczas pracy pralki mieć dostęp do przewodów. https://obrazki.elektroda.pl/1677085300_... Żeby jeszcze pomierzyć co wychodzi czy dochodzi do płyty sterownika. Przełączyłem pralkę w tryb diagnostyczny chcąc...
Sprawdzilem wizualnie moduł sterujący, nie znalazlem zimnych lutów, nadpalonych miejsc. Silnik został sprawdzony przez elektryków, stwierdzili że wszystko jest ok(brak nadpalonych, osmolonych elementów, tacho jest sprawne). Niestety nie przykładali do niego napięcia, więc nie jestem na 100 procent pewien. Chciałem sam sprawdzić silnik według podanego...
W ramach sprzątania. Okazało się, że programator jest sprawny. Przyczyna objawów były zużyte szczotki silnika. Silnik nie startował i prawdopodobnie brak sygnału z tacho silnika powodował zatrzymanie biegu programu.
na tyle ile dałem rade obejrzeć silnik przewody sa ok. A jak sprawdzić tacho ?
Pralka pobiera wodę programator pracuje wypompowywuje wodę, ale silnik ani drgnie. Kondensator wymieniony czujnik tacho zwarty na krótko, miernik na tym tacho pokazuje napięcie 220V na jednym z przewodów kostki silnika też jest 220V na pozostałych pokazuje się okresowo 30V, a co sprawdzić dalej?
Dziękuję za odpowiedź. Czy taką cewkę tacho sama mogę sprawdzić czy muszę dzwonić po serwis? Gdzie to się znajduje? Dodam, że 3 tygodnie temu przyjechał Pan z serwisu i zrobił przegląd pralki i wszystko było ok. Tak jak wcześniej pisałam pralka jeszcze tydzień temu prała normalnie. Taki silnik mógł się tak nagle zepsuć? Dodano po 1 Dziękuję za odpowiedz....
Rezystancja dowolna. Grunt, żeby cewka pasowała na miejsce starej... :)
Witam z tego co piszesz to kod oznacza E52-brak sygnału z tacho silnika/cykl zablokowany z zamkniętymi drzwiami[po pięciu próbach]/silnik,tacho,wiązka,elektronika... czy szczotki silnika nie są krótkie
Zobacz: https://obrazki.elektroda.pl/8386212100_... Na pewno tachogenerator do sprawdzenia i przekaźnik zwrotny. Tylko nie wiem jak sprawdzić (=co pomierzyć) Edit: Sprawdziłem tacho prądnicę, oporność 25Ω, więc chyba ok., a ten przekaźnik zwrotny to gdzie jest? Na płycie w silniku i jak go sprawdzić?
Wyłącz pralkę z sieci. Musisz dostać się do silnika i z drugiej strony silnik ma prądniczkę tacho dwa kabelki do niej idą. Zdjąć ostrożnie pokrywkę tacho i sprawdzić czy magnes nie jest uszkodzony. Podłączyć miernik na mały zakres napięcia i pokręcając wałkiem silnika zmierzyć jakie napięcia pokazuje miernik. Sprawdź przy okazji stan kabli do silnika...
Dziękuję że kolega Skryn stara się mi pomóc.Właśnie dwie godziny temu wróciłem z pracy i sprawdziłem to co sugerował Skryn i rzeczywiście nie zwróciłem uwagi na tacho .Silniki które podpinałem Rzeczywiście "na pokładzie" miały hallotron! Więc przyłożyłem się i wygrzebałem kilka silników z prądniczką, żonglowałam nimi na wszelkie sposoby, ale niestety...
Sprawdź tacho silnika , może się magnes odkręcił.
Próbuję samodzielnie naprawić pralkę. Poproszę o pomoc w zlokalizowaniu "tacho". Błąd E52 mówi: Brak sygnału z tacho/ blokada silnika/uszkodzenie wiązki kablowej. Kupiłem silnik, jeszcze nie wymieniłem, chciałbym jeszcze sprawdzić tacho, ale nie wiem gdzie jest :)
Witam, Możecie mi powiedzieć jak sprawdzić prądniczkę tacho ? Jak rozumiem wystawia ona napięcie , ale jak ja sparawdzić przy niepracującym silniku ? Dodano po 2 Witam , wymontowałem silnik podłączyłem sie pod prądniczkę i szybkim ruchem wprowadziłem wirnik w ruch obrotowy, nap na prądniczce chwilowo miało wartość poniżej 1V.
Wężyk od hydrostatu drożny. Ciągłość przewodów od tacho do modułu jest, ale gdy mierzę rezystancji tacho jest teraz przerwa, już raz wyciągałem silnik by sprawdzić tacho bo wyglądało, że padło po rozebraniu i złożeniu generowało napięcie a teraz znów nie działa. Coś nie tak z tym tachem, czy gdzieś przy plastiku niełączy. Gdzie dokupić samo tacho do...
Na początku podłącz silnik bezpośrednio do sieci i zobacz czy chodzi .Następnie do sprawdzenia rezystancja cewki tacho generatora . Jeśli ww rzeczy sprawne do wymiany moduł .To by było na tyle ;)
Sprawdz silnik, szczotki, komutator, prądniczkę tacho, podłącz silnik bezpośrednio na 230V. Na przednim panelu pisze WISL 105 na naklejkach jest napewno dopisane więcej. Jeżeli silnik dobry, pooglądaj moduł. Dodano po 18 Jeszcze zapomniałem dodać że podłączając silnik bezpośrednio do sieci, ruszy na pełnych obrotach, ponieważ pominięte zostanie tacho....
Ta blaszka o której wspominasz ma za zadanie jedynie zabezpieczenie cewki tachoprądniczki przed wysunięciem. Na osi wirnika silnika w tym miejscu jest magnes ( albo przykręcony śrubka albo też zanitowany). Sprawdź rezystancję tej cewki jak pisałem, jeżeli będzie OK to można powoli wysunąć tą cewkę na zewnątrz i obejrzeć magnes czy nie jest popękany...
sprawdzić tacho silnik bosch sprawdzić tacho silnik electrolux sprawdzić tacho silnik gorenje
kwasu szczawiowego bolec bolcy kolba ekspres zelmer
creed assassin assasins creed origins
Jak połączyć trzy głośniki 8 Ω, by uzyskać 8 Ω? Impedancja, transformator, selector box Liqui Moly, STP, K2 – skuteczność środka do czyszczenia wtrysków przy krótkich trasach