okodenim napisał "silnik robi jeden ale gwałtowny obrót że aż nią rzuca i staje".Trzeba sprawdzić tacho silnika.
Do sprawdzenia tacho i połączenie silnika z modułem.
Triak silnika sprawdziłeś? Elementy obwodu tacho?
Witam. Szczotka (4) w szereg ze stojanem (2) a zasilanie na drugi koniec stojana (3) i drugą szczotkę (5), prądniczkę tacho (6,7) zostaw wolną.
Sprawdź pradniczkę tacho na silniku.
Wygląda na silnik, tacho lub moduł. Ale trzeba by wszystko przy silniku sprawdzić.
Najpierw sprawdź wylot do syfonu wody z pralki. Wszystko wyjmij i wyczyść. Wąż do wiaderka jak będzie wylewać po płukaniu, woda powinna szybko schodzić z pralki ok 1 min. Jeśli ok to sprawdzić jak woda jest pobierana do pralki, też powinno być ok1,5 min nie może lecieć pomału. Później silnik czyli tacho i szczotki. Do pracy!
sprawdź tacho silnika i szczotki
Sprawdź, czy jest sprawna prądniczka tacho.
Do sprawdzenia silnik (tacho, kostka podłączeniowa) i moduł.
Sprawdź silnik poza pralką oraz sprawdź czy tacho daje napięcie.
na początek sprawdź jeszcze raz dokładnie silnik odpal go na krótko i spradź ile bierze prądu i czy nie upływa do masy sprawdź działanie tacho i zlustruj komutator potem triac i przekaźniki i ściezki z wiązką
według opisu jest uszkodzony triak silnika lub układ tacho generatora powodzenia
heh, ścieżka cała, ale R72 sfajczony. Jutro kupię i lutuję. Jednak jeszcze tacho do sprawdzenia...
Trzeba było, zresztą nadal można, sprawdzić ten silnik. Podłącz go pod 24V prądu stałego, stojan szeregowo z wirnikiem. Powinien ruszyć. Prądniczka tacho może mieć przerwę albo inne parametry. Może szczotka zawieszona. Samo roznitowanie i potem włożenie prętów gwintowanych to mały pikuś, Nie zdejmiesz koła pasowego by ściągnąć łożysko.
co to znaczy przedzwonić. Czy to jest tożsame z wymienić ? Jeśli chodzi o ścisłość to przewody sprawdzałem omomierzem i voltomierzem i wiem, ze są dobre. Jestem skłonny sądzić, że to jednak ten paskudny :) silnik. Zaraz idę sprawdzić go jeszcze raz. A może mi podpowiecie jaka jest najlepsza metoda sprawdzenia czy silnik jest dobry. A to małe "ustrojstwo"...
jeśli chcesz sprawdzić pomijając elektronike to podłacz go bezpośrednio pod 230v~ ja do tego uzywam jeszcze autotransformatora z płynną regulacją napiecia w celu zmniejszenia obrotów wiec : na kostce jest 6 przewodów zatem pomijasz zupełnie 2 idące do cewki tacho robisz mostek na 1 przewodzie na stojan i 1 na szczotke a 2 pozostałe czyli 2 szczotka...
Skoro sterownik otrzymuje informację ze pompa obiegowa nie daje rady - to blokuje grzanie. Sprawdź tacho silnika, magnes, o ile jest w tym modelu.
przesunięcie fazowe kolego stojan szeregowo z szczotką tylko nie spal tacho :!:
sprawdz dokładnie tacho czy magnes się nie odkleił lub coś innego
W tym zabytkowym sprzęcie był wyczuwany zapach spalenizny. Przeglądałem kable i wszystko ok. Pralka startuje z pełnymi wysokimi obrotami zarówno podczas prania jak i wirowania. Wyjąłem silnik i sprawdziłem tacho, wygląda bez uszkodzeń. Pomiar przy kręceniu wirnikiem wskazuje zmienne niskie napięcie. Szczotki Ok. Czy to może być wina programatora?
Witam.Do sprawdzenia elementy na module, gdzie podłączone jest tacho, tam jest przyczyna.
Problemy w sterowaniu silnikiem, nieprawidłowy odczyt tachometru w stosunku do wysterowania z PCB. Pozostaje sprawdzić tacho silnika i przede wszystkim wiązkę moduł - motor, bo ich jakość była wątpliwa i potrafiły się łamać lub urywać przewody. :arrow: Poprawiłem TONI_2003
Napisałem na początku tego wątku, że wymieniłem triaka na nowy a później sprawdziłem ten wymontowany. Przepraszam, widocznie umknął mi ten fakt uwadze jak czytałem. Tak jeszcze z czystej ciekawości zapytam czy przy lekko zaniżonym napięciu z tacho spowodowanym np. częściowym zwarciem międzyprzewodowym cewki w jego obwodzie procek nie przerwie pracy...
Witam! Odepnij tacho i pokręcając ręcznie sprawdź jego wyjście, jeżeli jest OK to dalej przejrzyj przewód tacho - sterownik. Jeśli zakłócenie pojawia się po włączeniu sterownika w pracę to należy dokładnie sprawdzić masy układu, a gdy to nie pomoże to w przypadku gdy napędy są takie same dla obydwu osi można by je zamienić na chwilę. Pozdrawiam.
Obejrzyj prądniczke tacho powinna siedzieć ciasno. Jest ona z tyłu silnika. Ewentualnie coś z modułem.
Który element pralki może być uszkodzony. Albo prądnica tacho silnika albo jego triak w module.
wirnik łapie obroty przez jakieś 3 sekundy Nie bardzo rozumiem co to znaczy są to dobre obroty takie jakie mają być czy też może są za szybkie?. Jak był uszkodzony triak to trzeba też sprawdzić też okolice triaka czy nie są spalone jakieś opory itd.. Trzeba też było by sprawdzić czy impulsy z tacho dochodzą do modułu jak do procesora.
Sprawdź rezystancję prądniczki tacho (z tyłu silnika), oraz ciągłość jej połączeń - także na module. Jeśli nie wiesz o czym piszę - wezwij serwis.
Sprawdź konektory w kostce silnika - zaśniedziałe nie kontaktują - te od cewki tacho, a także samą cewkę - jakie daje napięcie przy ręcznym pokręcaniu silnikiem. Do obejrzenia moduł i silnik, najlepiej przez fachowca.
Sprawdź połączenie cewki tacho z wtyczką silnika a nasępnie połączenie z modułem bo jeżeli będzie przerwa to objaw będzie taki sam .Pozdrawiam.
Można samemu jakoś sprawdzić ten element, w sensie czy działa poprawnie. To konstrukcja mastercooka, a więc powtarzająca się usterka, czyli zwarcie w złączu silnika( z powodu zalania), a co za tym idzie, uszkodzenie uzwojenia tacho.
Cześć! Kolega zapytał czy pomogę w podmianie zmęczonego już silnika w maszynie z wałem gwintowanym(?). Zadanie silnika to przesuwanie lewo-prawo przedmiotu, a sterowanie odbywa się za pomocą przełącznika nożnego (również lewo-prawo i przesuwanie trwa tylko gdy przełącznik jest dociśnięty w jedną ze stron). Maszyny były robione X lat temu przez jakiegoś...
To, że procesor jest w krainie wiecznych prądów jest oczywiste, natomiast nie trafiłem na takie lub podobne uszkodzenie w/w modułu. Co bym obstawiał? Zwarcie tacho lub kostki silnika -> bum.
Witam Temat dotyczy pralki Bosch WFC 1600. Prała, prała i niby skończyła, ale nie wypłukała i wywirowała. Uruchamiając program prania od początku, napuszcza wodę, pierwszy obrót w lewo z kopyta i koniec. Tak jak by straciła możliwość regulacji obrotów. Myślałem, że to triak, wymontowałem i zbadałem na stole - wg. mnie sprawny Pomiar rezystancji: tacho...
Jak to kolega podłączył i sprawdził ^^ Domniemam, że prawidłowo?[/quote] Z mostkiem na 3-5 , , - tacho - tacho - mostek - zasilanie L lub N - mostek - zasilanie N lub L Tylko tego używanego silnika nie sprawdziłem, od razu zamontowałem w pralce, ale mam go z pewnego źródła. Złącze dwa razy wkładałem. Zastanawia mnie, że przekaźnik słychać jak ma obracać,...
(...)Pralka po ustawieniu pobiera wodę kręci się ale po jakimś czasie staje (...) Na pulpicie jednocześnie zapala się kontrolka z dwoma łezkami oraz kontrolka z wanienką według zdjęcia. Do wymiany szczotki silnika! :D Pralka wykazuje kod błędu silnika (brak info o obrotach), stąd taki błąd. A ponieważ ta pralka jest trochę leciwa, więc szczotki w silniku...
Sprawdź silnik. Wyciągnij wtyk z gniazda silnika, weź omomierz lub żarówkę w szereg i sprawdź przejścia. Zobaczysz 6 zacisków, przejscie musi być między parami. Jedna para (cienkie przewody) to prądnica tacho, pozostają 4 przewody, które muszą mieć przejście w ten sposób, że utworzą kolejne 2 pary. Powodzenia.
Na razie połączę konektorami i sprawdzę czy działa. Marna szansa, do pomiarów cewka tacho, uzwojenia silnika i do przejrzenia elektronika która zwykle obrywa przy takim uszkodzeniu. No i do usunięcia wyciek wody który był prowodyrem tego wszystkiego.
Faktycznie może być to problem ze szczotkami.Przy okazji sprawdziłbym czy w silniku nie ma bezpiecznika termicznego i czy nie jest uszkodzony.Najlepiej silnik wpiąć na krótko i zobaczyć czy ruszy. Szczotki są O.K.-sprawdzone. Żadnego bezpiecznika nie widzę, magnes od tacho - O.K. Natomiast nie wien pod które styki na kostce silnika podłączyć napięcie....
Jaka jest wartość cewki tacho w tym silniki Na przyszłość zapamiętaj, że nieważna jest oporność cewki tacho. Sterownik i tak to sobie policzy, bo jest "zerojedynkowy" z dość dużą tolerancją. Prądnica na silniku pralkowym póki co, jest analogowa. Zwyczajnie ma wytworzyć jakieś napięcie na zaciskach prądnicy. Cewka nie może mieć zwarcia, ani przerwy....
Uszkodzony silnik i obwód tacho na płycie.
Lutowanie lutowaniem ale masz na bank zniszczona cewkę tacho w silniku i bez wymiany nici z naprawy. Płytkę "poceruj" ale chyba to jej nie wystarczy bo pali rezystor? obok ,musisz ustalić. Sprawdź cewkę tacho powinna mieć rezystancje około 15Ω. To co robi pralka obecnie to normalne jak nie ma kontroli nad obrotami, trzy próby i do domu !
(...) Elektronika nie chce przyjąć „przeszczepów”. Próbowałem na programie wirowania –programator pozycjonuje się prawidłowo, ale po starcie silnika zaczynają mrugać diody, sygnalizując błąd i programator kończy program.(...) A czy ten "przeszczep" posiada z tyłu cewkę tacho? Większszość silników Boscha z tym kołem ma hallotron, a...
Przy tym silniku proponowałbym poszukać sterownika który wykorzysta wyjście tacho. Tylko czy będzie taki gotowy?
Ok. dzięki za szybką odpowiedź, sprawdzę za moment. Dodano po 1 Coś na rzeczy było - przewody zaraz za kostką były ponadgryzane przez jakieś zwierzątko, zaizolowałem, sprawdziłem przejścia - ok, silnik i tacho - ok, jednak nic się nie zmieniło. Programator jednak się kręci ale na początku każdego programu (A,B,C,D..) startuje na pełnych obrotach silnik....
:arrow: KARL1982 I PS663BIO Już w szkole podstawowej uczysz się, że do pomiaru rezystancji (w tym wypadku cewka tacho) stosujesz omomierz; natomiast do pomiaru napięcia (obracając silnikiem generujesz napięcie na wyjściu cewki tacho) stosujesz woltomierz. Sprawdzając te wartości masz odpowiedź na pytanie, czy prądniczkę masz dobrą, czy nie. Czy jest...
Jak kręci silnik?.Wolno czy wchodzi na max.obroty?.Jeżeli wchodzi na obroty to leży moduł.Prądniczka tacho.dobra?.
Triak jest na 100% walnięty, ma zwarcie pomiędzy anodami. Włożony jest tam BTB15 na 600V. Podczas ostatniej próby termostat zamontowany w silniku dostał przerwy, jest on połączony w szereg z wirnikiem. Zwarłem go, ale nie wiem, czy mogę to tak zostawić ... Z tachoprądniczką wydaje się że wszystko w porządku, rezystancja wewnętrzna : 42Ω, a po lekkim...
Pęknięty magnes prądniczki tachometrycznej (tachogeneratora) może powodować, że nie będzie generować odpowiedniego napięcia (lub wcale- silnik wchodzi na maksymalne obroty). Elektronika czyta to jako błąd i przestaje podawać napięcie na silnik. Sprawdzenie działania prądniczki możesz sprawdzić w prosty sposób. Podłączasz woltomierz (ustawiony na napięcie...
Ten pierścień to magnesy cewki tachometrycznej bez tego pralka nie bedzie działać. Szukać należy w serwisach może przy spalonych silnikach będzie coś takiego do wymontowania. Pozdrawiam.
czy w tym układzie mogę wykorzystać te dwa przewody od tacho Nie. Chyba że zbudujesz regulator na dedykowanym układzie np. TDA1085C.
Sprawdź elementy wykonawcze jak: Tacho silnika, Pompa, Silniczek na odpompowaniu, Grzałkę. Pomierz czy idzie napięcie na płytce i na każdej części Multimetrem, tylko nie jakimś klocem z biedronki :D Możliwe, że i wsad pamięci jak napisałeś, ale jak nie odkręcisz panelu i nie dostaniesz się do środka aby zobaczyć co się tam dzieje to nic nie będziesz...
Najlepiej osobnym regulatorem, poza pralką... (pewnie nie masz). Sprawdź na "oko" wygląd komutatora wirnika (brak widocznych wypaleń); miernikiem uzwojenia stojana; ewentualnie zwarcia wirnika i stojana do masy. Ale najpewniej, jak zaniesiesz silnik do warsztatu przezwajania, tam Ci dokładnie sprawdzą. Pozdrawiam. PS. Prądniczka tacho w ostateczności...
miałem ten sam problem, popsuła się pralka Bosch classixx 6 ładowanej od góry. Gdzieś doszło do wycieku i nadpaliła się kostka przy silniku. W wyniku zwarcia spaliły sie dwa rezystory. Moduł naprawił mi Pan Arkadiusz tel. 730335460, dosłownie za grosze. Ma on swoją stronę na allegro. Jak najbardziej polecam tego Pana, jest to bardzo dobry specjalista...
Uszkodzony jest napęd osi Z (posów). Sprawdziłem sam silnik i jest sprawny, prądnica tachometryczna sprawna, silnik jest DC sterowany prostownikiem sterowany BOSCH. Prostownik pobiera sygnał z prądniczki tacho i na wejściu przyjmuje sygnał +-10V. jest on sprawny (sterowany z zasilacza działa). Regulator jest jeden - jeden przetwornik DAC i jedna płyta...
Witam ! Mam problem z pralką typu Bosch Maxx WFL 1600 , pralka ma dziwne objawy jak tylko zostanie zadany obojętnie jaki program to startuje tylko pompa ,mało tego nie muszę naciskać przycisku start .Dodam że oglądałem elektronike co mogłem to sprawdziłem ,silnik ok. tacho ok.blokada działa.Zastanawiam się czy ową elektronikę można resetować podobnie...
Z tyłu silnika jest tzw. tacho , pierścień wyglądający jak magnes i możliwe iż jest pęknięty.
Witam Pralka ładowana od góry Bosch WOP 2051. Po wybraniu dowolnego programu sterownik włącza odpowiedni diodę led na wyświetlaczu. Po naciśnięciu START. Załącza blokade klapy, a przekaźnik na płycie pyknie i co kilkadziesiąt sekund pyknięcie się powtarza. Wygląda to na działanie przekaźnika rewersu silnika, ale niepokoi mnie, że nie pobiera najpierw...
Jeżeli masz silnik BOSCH, to tacho u nich to typowe szczęśliwcom padają na gwarancji, poza tym obejrzyj czy niema nadpaleń na niektórych klatkach komutatora (to że szczotki są jeszcze długie o niczym nie świadczy) i przerw na kostkach szczególnie jeśli są to krótkie kopniaki. Czasem wieszają się szczotki, czasem nie łączą styki silnik zwalnia moduł...
chwilowy uslizg paska napędowego Zaznacz markerem punkt na pasku i na kole pasowym, puść cykl i dowiesz się czy ma uślizg. Do wglądu też tacho silnika i triak na module. O ile pralka nie jest przeładowana.
Jaka amatorszczyzna!!! Zapomniałem tylko dodać że pali "TYLKO z podłączonym programatorem" (wszystko inne odłączone cewka tacho również). jak odłącze programator to nie pali. pozdr. Zapomniałem dodać, że cewka ma jak dobrze pamiętam około 100ohmów. Tylko amator po takim uszkodzeniu nie poszuka przyczyny , o to chodziło kol.zayzayer a F to zasilanie...
Czy mógłbyś kolego nawet odręcznie naszkicować schemat podłączenia? Mam ze dwa silniki od pralki i nie bardzo wiem jak je podłączyć. Z góry dziękuję. A jeszcze pytanie, jak stabilizowane są obroty? Napisałeś, że z tacho, ale co napięcie z prądnicy podłączone jest do AVT1007? Tak można? Silnik zasilałem zgodnie ze schematem poniżej trzeba określić gdzie...
uszkodzony silnik a dokładnie "tacho " element na przeciwległym od koła pasowego koncu silnika lub hydrostat nie widzi wody zablokowany wezyk gumowy od strony zbiornika
Do dopisania posiadam inny sprzęt, v-scan ds936. Do sterowników 7,1 wystarczał. Czy VAG TACHO usb 5,0 podoła?
Witam wszystkich. Problem z moją scanią został rozwiązany. Otóż nie tak dawno byłem na rozładunku na budowie gdzie w deszczową pogodę zakopałem się i musieli mnie wyciągać sprzętem budowlanym . Nie wiem czy to miało wpływ ale urwała ,pękła opaska zbiornika pod akumlatorami. jadąc usłyszałem wyciek powietrza myślałem, że któryś zawór się zaciął ale jak...
Witam. Sprawdz czy to silnik czy regulator. Z silnika wychodzi 6 przewodów jak piszesz są to wyprowadzenia: - wzbudzenia stojana biegunów (mała oporność w przedziale 0-5om) - wirnika ( mała oporność 0 - 2om mierzona przez szczotki) - prądnicy tachometrycznej (oporność kilkadziesiąt om może być i więcej zależy od wykonania) Jężeli silnik jest dobry to...
Witam mam taki problem z pralką Bosch WOR16151PL. Objawy: Po włączeniu do sieci od razu zaczynają migać wszystkie kontrolki, czasami się zdarzy ze uruchomi się normalnie i można nastawać jakiś program, drzwi się blokują, rusza silnik krokowy od kierowania strumieniem wody i na chwile rusza silnik główny, wszystko cichnie i tak jeszcze kilka razy, wtedy...
Witam ponownie. Pradniczka tacho sprawna. Wiec jaka przyczyna, programator raczej sprawny, podejrzewam układ, prosze o pomoc.
W stojanie jest wpięte zabezpieczenie termiczne silnika i być może rozkalibrowało się , stąd niemal że natychmiatowe zatrzymanie silnika. Pozostaje je "zmostkować" po odszukaniu przewodow termika , ktory to jest uszkodzony, powiedzmy "rozkalibrowany" ! Jak masz bzdety pisać na forum to ugryź się w język. Rozkalibrowac to może się waga, dotyk w telefonie,...
Dzień Dobry, Pralka to Bosch Logixx 6 WLM24440PL. Płyta sterująca AKO 731799-06 / BSH 9000449412 Płyta już była naprawiana parę lat temu pod kątem spalonego rezystora/mostka i do tej pory pracowała. Objaw: Pralka włącza się, wyświetlacz działa normalnie, pokazuje tryby pracy, można wybierać tryby pracy. Po wybraniu np. wirowania i wciśnięciu Start rygiel...
Silniki się naprawia i dla amatora jest to najprostrze rozwiązanie. Silniki można zamieniać, ale musi się zgadzać rozstaw łap, długość osi i jej koło zębate, musi być taki sam układ tacho i ilość uzwojeń stojana. Po cyferkach z silnika wątpię, by ktoś określił czy podejdzie, czy nie.
Zapomniałem zaznaczyć. Od sprawdzenia szczotek zacząłem. Są sprawne Niestety, nie jestem serwisantem i do grzebania w pralce zmusił mnie tylko brak funduszy na fachowca. Stąd może dziwne pytanie: co to jest ten tachogenerator a przede wszystkim, jak go sprawdzić?
Bęben kręci sie lekko (jeśli ciężko to silnik jest "zatarty"?), raczej się nie grzeje, szczotki "potraktowałem" papierkiem sciernym, komutator pumeksem (zawieszanie się szczotek to chyba najczesciej dotyczy nowych szczotek?). Własnie spędziłem kolejną godzine szukając inf. na tym forum i znalazłem post, na którym POLO2 napisał: "Sprawdz czy to silnik...
Jeśli masz troszeczke wiedzy elektronicznej to sprawdz moduł. Jeśli na module nie ma widocznych usterek to sprawdz silnik (szczotki i tacho) czujnik temperatury, grzalkę i pompkę. Tyle na początek. O wynikach napisz. Pozdrawiam.
Prosze o pomoc - stwierdziłem wypaloną kostkę przy silniku (zwęglona) daje zwarcie między tacho a jednym przewodem szczotki -moje pytanie: czy mozna gdzies zdobyc to ustrojstwo czy połączyć na zwykłą kostkę-na pająka? --na kostce jest numer:373.60119
Dostałem od znajomego silnik z pralki Bosch (nie wiem jaki model pralki) a chciałbym go jeszcze wykorzystać, tylko że nie wiem jak go podłączyć,gdzie ma być kondensator jak są lewe a jak prawe obroty jak wysokie.... Dodam że z kostki silnika wychodzi sześć przewodów. Jeśli ktoś posiada taki schemacik to prosiłbym o pomoc. Witam. Silnik jest ze szczotkami?...
(at)kenworth18 Tutaj oryginalną wtyczkę można chyba odratować. To nie whirlpool czy bosch że trzeba rzeźbić. Po za tym, wystarczy ze taki konektor się wypnie i napięcie fazowe pójdzie na sekcję tacho lub do obudowy. Triak silnika i pewnie moduł zasili elektrośmieci
Sprawdzanie takiego silnika było już w tym tygodniu co najmniej 2 razy.Wyjmij silnik połącz 1 zacisk idący od szczotek z zaciskiem który idzie na stojan pod 2 pozostałe daj 230 i silnik powinien wskoczyć od razu na wysokie obroty.Nie pomyl i nie podłącz cewki od tacho. Jak wskoczy na obroty to jest dobry.
Przeważnie tak się dzieje ,jak w opisanym temacie. Jeżeli naprawisz programator i wymienisz tacho ,to daj potem dużą plastykową osłonę na silnik i uszczelnij fartuch na bebnie ,bo zaraz będzie powtórka.
a inne pytanie : czy można podmienić silnik z innej pralki z prądniczką tachometryczną i włożyć do tej i czy to będzie trybić? pomijająć oczywiście kwestię zamocowania
Właśnie napięcie z podłączonym silnikiem wynosi zero co to oznacza? a jeśli to ten triak, to co mogło być przyczyną, i jak sprawdzić czy jest zepsuty? http://obrazki.elektroda.pl/1809200500_1... Jeszcze jedno, czy prądniczka tachometryczna może mieć tu jakieś znaczenie, bo wydaje się być uszkodzona. Dodano po 2 Pralka naprawiona. zepsuta...
Sprawdż tacho i magnes przy silniku? Schematu nie ma, musisz o nim zapomnieć i radzić sobie bez niego. Opisz więcej szczegółów.
Pierwsze co to do sprawdzenia silnik ( szczotki, tachoprądnica) w drugiej należy sprawdzić moduł sterujący.
Na kostke od silnika czy nie jest wypalona, stan szczotek. Jeżeli kostka wypalona, usunąć wypalone elementy zastępując nowymi, wykonać pomiar tacho oraz oględziny modułu programatora, usunąć wyciek.
Zrobię to, choć wydaje się, że że hydrostat działa (delikatnie dmuchnięty - słychać jak załączają się styki) - obawiam się jednak, że padł moduł sterujący silnikiem, czy może ma ktoś schemat takiego modułu, przydałby się. Moje podejrzenia kierują się równiez w stronę regulatora obrotów (tacho).
Witam! Nie mogę sobie poradzić z pralką jak w temacie. Kiedy do mnie trafiła nie chciał wystartować program, okazało się, że winne niechęci pralki do pracy były szczotki silnika. Po wymianie silnik ruszył ale pralka na każdym z programów zachowuje się według jednego schematu: -Wybieram program, zaświeca się dioda 'gotowa do pracy', mogę ustawić też...
wołać od radu fachowca żeby nie zalało sąsiadów czy spokojnie używać do następnego błędu? Używać niespokojnie czyli pod nadzorem, przynajmniej przez trzy kolejne zmywania. Jeżeli nie wyskoczy ten sam lub inny błąd, uznać że sygnalizacja błędu była przypadkowa. Co dokładnie ten błąd oznacza? Miałem błąd w pralce - wyskakiwał raz na dwa-trzy miesiące,...
Silnik Siemens 3047420AB4. Z hallotronem (to ten "czujnik") w tacho jak wnioskuję z lektury niektórych postów kol. Skryn w podobnych tematach. Pełnym typem pralki nie dysponuję obecnie. Napięcie na wirowaniu rośnie skokowo na kostce silnika.
Jeśli młotkiem to gumowym albo trzonkiem tak aby nie rozwalić tacho Szczotki proponuję oryginalne ponieważ są 2 warstwowe i odpowiedniej twardości są niby dotarte, ale nawet takie trzeba dotrzeć Docierasz przy uruchomionym silniku naturalnym suchym pumeksem pociętym w wąskie długie kostki
Bądź triak sterujący silnikiem jest na zwarciu. Ale jako że jest to mechanika Mastercooka, Brandta, to pociekła woda spod fartucha na kostkę silnika i załatwiła cewkę tacho i kilka elementów na module. Skomplikowana naprawa, najpierw trzeba załatwić cewkę tacho, potem dobrego elektronika do naprawy modułu i porządnie uszczelnić krawędź fartucha.
Witam ponownie. Wymiana czujnika NTC nie pomogła w tej pralce. Jeszcze raz wyjąłem silnik. Jest w idealnym stanie wizualnym i pracuje bardzo cicho. Rezystancja izolacji do masy i między zwojowa mierzona napięciem 500V to powyżej 1999MΩ. Izolacja prądnicy tachometrycznej do masy 250V też bardzo duża. Piny złącza bardzo czyste, ale mam silnik też...
Witam .Problem polega na tym, że podczas końcowej fazy wirowania wywala korki.Kiedy pralka zaczyna wirować wszystko działa normalnie powoli wzrastaja obroty aż do momentu ostatniej fazy kiedy pralka wchodzi na najwyższe obroty wywala korki.Najpierw przy ustawieniu na 1400 obr, potem zmniejszyłem obroty do 1200 i parę prań było ok, teraz już wywala korki...
Historia smutna ale prawdziwa postanowiłem wymienić lekko szumiące łożyska w silniku mojej niezniszczalnej pralki ,niestety zleciłem wyprasowanie łożysk "fachowcom" który uszkodzili mi pierścień tacho po nie udanych próbach sklejenia pozostałem bez sprawnej pralki w domu , ze względu na wiek pralki nie mogę znaleźć całego silnika o samym pierścieniu...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Witam, jak w temacie, chcę podłączyć regulator obrotow do silnika po pralce bosch/siemens. Silnik komutatorowy, siedmiopinowy. I wlasnie szkoda, że nie sześć, bo tu sprawa jest dla mnie prosta, dwa styki tacho, dwa szczotki, dwa komutator. A tu wisi mi siódmy. Można by zrobić loterię i podłączyć na chybił-trafil ale chyba nie w tym rzecz żeby palić...
Panowie prośba o poradę. Mamy w pracy maszynę z przed 25 lat firmy Rachenbacher. Po weekendzie zaczęła dziwnie się zachowywać osie chodzą jakby drżąc a wrzeciona nie załączają obrotów. Maszyna normalnie się zeruje i nie pokazuje żadnych błędów(ani na komputerze ani na modułach). Wariuje też wyświetlacz pokazujący obroty wrzecion choć one się nie załączają....
sprawdzić tacho pralka bosch sprawdzić tacho silnika bosch sprawdzić tacho silnik gorenje
czujnik czarny czujnik zielony dozownik płynu zmywarki sharp migające podświetlenie
zafira schemat włącznik wyłącznik świateł
Silnik diesla nie gaśnie po wyjęciu kluczyka - przyczyny i rozwiązania Sterownik TECH ST-480: Komunikat "brak 50Hz" - przyczyny i rozwiązania