Najpierw sprawdź wylot do syfonu wody z pralki. Wszystko wyjmij i wyczyść. Wąż do wiaderka jak będzie wylewać po płukaniu, woda powinna szybko schodzić z pralki ok 1 min. Jeśli ok to sprawdzić jak woda jest pobierana do pralki, też powinno być ok1,5 min nie może lecieć pomału. Później silnik czyli tacho i szczotki. Do pracy!
Witam. Szczotka (4) w szereg ze stojanem (2) a zasilanie na drugi koniec stojana (3) i drugą szczotkę (5), prądniczkę tacho (6,7) zostaw wolną.
Trzeba było, zresztą nadal można, sprawdzić ten silnik. Podłącz go pod 24V prądu stałego, stojan szeregowo z wirnikiem. Powinien ruszyć. Prądniczka tacho może mieć przerwę albo inne parametry. Może szczotka zawieszona. Samo roznitowanie i potem włożenie prętów gwintowanych to mały pikuś, Nie zdejmiesz koła pasowego by ściągnąć łożysko.
jeśli chcesz sprawdzić pomijając elektronike to podłacz go bezpośrednio pod 230v~ ja do tego uzywam jeszcze autotransformatora z płynną regulacją napiecia w celu zmniejszenia obrotów wiec : na kostce jest 6 przewodów zatem pomijasz zupełnie 2 idące do cewki tacho robisz mostek na 1 przewodzie na stojan i 1 na szczotke a 2 pozostałe czyli 2 szczotka...
Dobrze by było silnik z tego kanału i któryś z pozostałych podłączyć do jakiegoś zasilacza i sprawdzić jak się zachowują (czy obroty i poziomy nap. z tacho są jednakowe) Zastanawiające jest to skażenie sygnału z prądnicy - warto by pokręcić ręcznie bez załączonego zasilania i zaobserwować co wychodzi, jeżeli będzie OK a po włączeniu układu pojawia się...
co to znaczy przedzwonić. Czy to jest tożsame z wymienić ? Jeśli chodzi o ścisłość to przewody sprawdzałem omomierzem i voltomierzem i wiem, ze są dobre. Jestem skłonny sądzić, że to jednak ten paskudny :) silnik. Zaraz idę sprawdzić go jeszcze raz. A może mi podpowiecie jaka jest najlepsza metoda sprawdzenia czy silnik jest dobry. A to małe "ustrojstwo"...
Witam. Samochód jak w temacie. Usterka polega na tym że silnik szarpie podczas spokojnej jazdy. W związku z tym mam prośbę o pomoc w sprawdzeniu sprawności czujnika. Czujnik znajduje się w pompie wtryskowej pomiędzy rurkami wysokiego ciśnienia. Jest to czujnik Bosch 1.467.200.308. Co to za czujnik, do czego służy i czy jest możliwość sprawdzenia go...
Witam Temat dotyczy pralki Bosch WFC 1600. Prała, prała i niby skończyła, ale nie wypłukała i wywirowała. Uruchamiając program prania od początku, napuszcza wodę, pierwszy obrót w lewo z kopyta i koniec. Tak jak by straciła możliwość regulacji obrotów. Myślałem, że to triak, wymontowałem i zbadałem na stole - wg. mnie sprawny Pomiar rezystancji: tacho...
Jak przetestować, sprawdzić silnik bez szczotkowy pralko-suszarki Maxx5 Bosch WVH28540/01. Jeśli nie 230V to może akumulatorem? Jak to podłączyć?
Witam Serdecznie wszystkich. Mam Poloneza na Boschu i problem polega na tym że zaczyna szarpać na ciepłym silniku (czasem na zimnym) i nagle traci moc a nawet gaśnie. Nowe kable WN nowe świece nowa sonda lambda wydaje mi się że cewka ok. Jakiś czas temu zakupiłem starego laptopa z fizycznym COMEM i interfejs z allegro l za pierwszym razem po podłączeniu...
Koledzy, dziś zauważyłem, że moja nastoletnia pralka nie obraca bębnem. Jutro zabieram się za jej wybebeszanie, ale czy możecie mi napisać jak sprawdzić silnik? Jakoś do dnia dzisiejszego nie potrafię zrozumieć zasady działania silnika od pralek (skąd te różne prędkości) :) Znalazłem schemat, mam nadzieję że do WFL1200. Co to za wyłącznik F7 - akurat...
Witam jak sprawdzic czy jest sprawny ten regulator szlifierki katowej BOSCH 1 607 233 024 230V sa tam cztery kabelki brazowy przezroczysty szary i fioletowy .Jak go podłaczyc do silnika zeby go sprawdzic czy działa http://obrazki.elektroda.pl/4021355800_1...
Witam zasuwa posiada numer 0280140135. Jest to fiatowski silnik 1,5 na wtrysku wielopunktowym wszystko jest sprawne czujnik temperatury. położenia przepustnicy, lambda itd, wolne obroty na w granicach 1500 pozostał mi do sprwadzenia ten czujnik, wtyczka jest 2 pinowa cały czas występuje napiecie jak odłacze zasuwe na pracującym silniku nic sie nie dzieje...
Witam!!! Mam wirnik od wiertarki firmy BOSH i nie wiem czy działa. Niestety nie mogę go podłączyć ponieważ nie mam stojana. W jaki sposób mógłbym go sprawdzić? Pozdrawiam
wtryskiwacz nie podaje paliwa, jak sprawdzić czy jest zapchany czy też nie dostaje sygnału elektrycznego?
Jak sprawdzić 4 przewodową sonde firmy BOSCH na płaską wtyczke jest wyciągnieta rok temu z auta i nie mam pewności,że jest ok??????????????
Witam od jakiegoś czasu zaczął palić się bezpiecznik wtrysku i rozłączać się przekaźnik pompki paliwa, dodam, że przy przygazowaniu silnika opada wskaźnik paliwa ( nie wiem czy ma to związek z tym co się dzieje ) , kiedy przerywa przekaźnik pompki silnik zaczyna nierównomiernie pracować i gasnąć (dzieje się tak przy pracy na paliwie jak i na gazie)...
Witam mam takie pytanie jak sprawdzić czujnik położenia wału korbowego konkretnie chodzi mi o samochód polonez z jednopunktowym wtryskiem BOSCHA. Czujnik taki jak w linku: Usunięto link Allegro - Regulamin, p.10.11. Czujnik ma 3 piny. Czy jest możliwe sprawdzenie tego czujnika multimetrem?
Witam Mam problem z Citroenem na wtrysku takim jak w temacie. Czy ktoś może mi powiedzieć jak sprawdzić w takim gażniku- czujnik zasysanego powietrza. Tzn chodzi mi o to czy muszę go wymontować z gażnika czy wystarczy podłączyć omomierz pod odpowiednie piny na wtyku do gażnika. Ps czy awaria tego czujnika może mieć taki skutek że kiedy temp. na zewnątrz...
Witam. Proszę o radę jak wyczyścić ten zespół przepływowy Zmywarki Bosch Silent? Na zdjęciu widać czarny brud, który może utrudniać przepływ. Technicznie jest to trudne do zrobienia, może jednak jest jakiś sposób sprawdzony... https://obrazki.elektroda.pl/5448657300_...
Witam, szlifierka kątowa Boch nie wchodzi na obroty. Co to może być ? Wirnik wizualnie nie wykazuje przepaleń, nadpaleń. Jak go ewentaulnie dokładnie sprawdzić? Jaka powinna być rezystancja uzwojeń? A może kondensator jest przyczyną ? Jest tam 220 nF na 250 V.
Mam problem z sinikiem poloneza na jdnopunktowym wtrysku boscha który jest wsadzony do łódki.Przestał odpalac ;-(.Elektryka jest troche przerobiona. Do wiązki silnika dochodzą tylko przewody czerwono-zielony, czerwono czarny i niebieski.Na tych wszystkich przewodach po przekreceniu zaplonu jest podawane 12V.Sinik nie chce zapalić.Chyba nie jest podawane...
Witam, Wymontowałem silnik. Wirnik lekko się obraca w palcach. Podłączyłem na krótko do sieci - zdjęcie na dole- czy dobrze podłączyłem? Wirnik ani drgnie. Silnik cicho burczy 50Hz. Kondensator sprawdzony multimetrem trzyma pojemność. Tej pompy z silnika nie da się zdjąć. Trzyma jakby scalona z silnikiem na zawsze a na prawdę dużej siły użyłem. Jeśli...
Witam jak w temacie nie można wykasować blędów zamieniłem sterownik i wszystko jest ok czy można coś z tym zrobić?. Występujące błędy to: -potencjometr przepustnicy przerwa lub zwarcie do plusa -czujnik temp. cieczy przerwa lub zwarcie do plusa -czujnik temp. powietrza przerwa lub zwarcie do plusa
Witam. Mam problem z passatem 1.6 B5. Rok temu silnik zaczął mocno przerywać, szczególnie mocno przy przyspieszaniu. Wymieniony został przepływomierz, przepustnica i cewka i świece. Problem zniknął. Po pół roku problem znowu się pojawił, ale tylko przy zimnym silniku. Jakby czasem nie palił na jedną świecę. Po jakimś czasie jakby na dwie - rano już...
Witam, mam problem w moim polonezie, na zimnym jak i na rozgrzanym silniku, powyżej 4tyś obrotów silnik zaczyna przerywać i zapala się check engine. Do 4 tyś niema żadnych objawów, wkręca się ładnie bez problemów. Silnik 1.6 z wtryskiem bosch, jaka może być przyczyna? Co sprawdzić?
wirnik łapie obroty przez jakieś 3 sekundy Nie bardzo rozumiem co to znaczy są to dobre obroty takie jakie mają być czy też może są za szybkie?. Jak był uszkodzony triak to trzeba też sprawdzić też okolice triaka czy nie są spalone jakieś opory itd.. Trzeba też było by sprawdzić czy impulsy z tacho dochodzą do modułu jak do procesora. Te 3sekundowe...
przesunięcie fazowe kolego stojan szeregowo z szczotką tylko nie spal tacho :!:
Który element pralki może być uszkodzony. Albo prądnica tacho silnika albo jego triak w module.
Ta pralka, to klon Whirlpoola AWG681. Zwarty triak silnika, to najczęstsza przyczyna takiego zachowania. Silniki i tacho są tam pancerne.
Jaka jest wartość cewki tacho w tym silniki Na przyszłość zapamiętaj, że nieważna jest oporność cewki tacho. Sterownik i tak to sobie policzy, bo jest "zerojedynkowy" z dość dużą tolerancją. Prądnica na silniku pralkowym póki co, jest analogowa. Zwyczajnie ma wytworzyć jakieś napięcie na zaciskach prądnicy. Cewka nie może mieć zwarcia, ani przerwy....
Silnik ruszy gwałtownie półobrotem i stoi Klasyczny objaw dla uwalonego sterowania lub tacho silnika.
Do sprawdzenia tacho i połączenie silnika z modułem.
Sprawdź pradniczkę tacho na silniku.
czy w tym układzie mogę wykorzystać te dwa przewody od tacho Nie. Chyba że zbudujesz regulator na dedykowanym układzie np. TDA1085C.
Ten pierścień to magnesy cewki tachometrycznej bez tego pralka nie bedzie działać. Szukać należy w serwisach może przy spalonych silnikach będzie coś takiego do wymontowania. Pozdrawiam.
Wyciągnij ceweczkę z tacho, podjedz do jakiegoś szpeca od pralek i za dobre piwko Ci gość coś znajdzie, najważniejsze wymiary cała reszta nie ma znaczenia. Kanał procesora jest zabezpieczony diodą, prawdopodobnie wszystkie rezystory do wymiany w gałęzi od tacho. Ścieżki oderwij i zastąp je cienkimi przewodami. Powodzenia
Wygląda na silnik, tacho lub moduł. Ale trzeba by wszystko przy silniku sprawdzić.
To, że procesor jest w krainie wiecznych prądów jest oczywiste, natomiast nie trafiłem na takie lub podobne uszkodzenie w/w modułu. Co bym obstawiał? Zwarcie tacho lub kostki silnika -> bum.
Z tyłu silnika jest tzw. tacho , pierścień wyglądający jak magnes i możliwe iż jest pęknięty.
Sprawdź, czy jest sprawna prądniczka tacho.
według opisu jest uszkodzony triak silnika lub układ tacho generatora powodzenia
Uszkodzony silnik i obwód tacho na płycie.
na początek sprawdź jeszcze raz dokładnie silnik odpal go na krótko i spradź ile bierze prądu i czy nie upływa do masy sprawdź działanie tacho i zlustruj komutator potem triac i przekaźniki i ściezki z wiązką
sprawdź tacho silnika i szczotki
Przy tym silniku proponowałbym poszukać sterownika który wykorzysta wyjście tacho. Tylko czy będzie taki gotowy?
Sprawdź silnik poza pralką oraz sprawdź czy tacho daje napięcie.
Do sprawdzenia silnik (tacho, kostka podłączeniowa) i moduł.
Problemy w sterowaniu silnikiem, nieprawidłowy odczyt tachometru w stosunku do wysterowania z PCB. Pozostaje sprawdzić tacho silnika i przede wszystkim wiązkę moduł - motor, bo ich jakość była wątpliwa i potrafiły się łamać lub urywać przewody. :arrow: Poprawiłem TONI_2003
Bardzo prosty do podłączenia silnik. Pochodzi między innymi z pralek Bosch WFB 1604. Wystarczy pominąć 2 cienkie przewody od cewki tacho a reszta standard podłączenia. Oczywiście musisz zastosować regulator obrotów bo silnik nie wytrzyma ciągłej pracy pod napięciem sieciowym no chyba że masz autotransformator: https://youtu.be/PmsoYS5UVvY?si=K7XuIsyb...
Jak kręci silnik?.Wolno czy wchodzi na max.obroty?.Jeżeli wchodzi na obroty to leży moduł.Prądniczka tacho.dobra?.
Napisałem na początku tego wątku, że wymieniłem triaka na nowy a później sprawdziłem ten wymontowany. Przepraszam, widocznie umknął mi ten fakt uwadze jak czytałem. Tak jeszcze z czystej ciekawości zapytam czy przy lekko zaniżonym napięciu z tacho spowodowanym np. częściowym zwarciem międzyprzewodowym cewki w jego obwodzie procek nie przerwie pracy...
sprawdz dokładnie tacho czy magnes się nie odkleił lub coś innego
(...) Elektronika nie chce przyjąć „przeszczepów”. Próbowałem na programie wirowania –programator pozycjonuje się prawidłowo, ale po starcie silnika zaczynają mrugać diody, sygnalizując błąd i programator kończy program.(...) A czy ten "przeszczep" posiada z tyłu cewkę tacho? Większszość silników Boscha z tym kołem ma hallotron, a...
Wysokie napięcie poszło po przewodach od tachogeneratora. Bo zasilanie silnika i sygnał z tacho idzie jedną kostką. Tachogenerator to taka mała ceweczka na silniku która generuje sygnał o obrotach wirnika. Zobacz jak podawane jest to napięcie do procesora. Pomierz elementy na płytce. Jeżeli procesor nie uległ uszkodzeniu to sterownik da się uratować....
(at)kenworth18 Tutaj oryginalną wtyczkę można chyba odratować. To nie whirlpool czy bosch że trzeba rzeźbić. Po za tym, wystarczy ze taki konektor się wypnie i napięcie fazowe pójdzie na sekcję tacho lub do obudowy. Triak silnika i pewnie moduł zasili elektrośmieci
Silniki się naprawia i dla amatora jest to najprostrze rozwiązanie. Silniki można zamieniać, ale musi się zgadzać rozstaw łap, długość osi i jej koło zębate, musi być taki sam układ tacho i ilość uzwojeń stojana. Po cyferkach z silnika wątpię, by ktoś określił czy podejdzie, czy nie.
W tym zabytkowym sprzęcie był wyczuwany zapach spalenizny. Przeglądałem kable i wszystko ok. Pralka startuje z pełnymi wysokimi obrotami zarówno podczas prania jak i wirowania. Wyjąłem silnik i sprawdziłem tacho, wygląda bez uszkodzeń. Pomiar przy kręceniu wirnikiem wskazuje zmienne niskie napięcie. Szczotki Ok. Czy to może być wina programatora?
Witam.Do sprawdzenia elementy na module, gdzie podłączone jest tacho, tam jest przyczyna.
chwilowy uslizg paska napędowego Zaznacz markerem punkt na pasku i na kole pasowym, puść cykl i dowiesz się czy ma uślizg. Do wglądu też tacho silnika i triak na module. O ile pralka nie jest przeładowana.
(at)ElektrodaBot Bosch MUM58258, miga na czerwono, silnik nie startuje. Podstawowe elementy elektroniczne sprawdzone, bezpieczniki, rezystory niskoomowe, mikro przełączniki kontaktuja, nic nie ma zwarcia lub przerwy, silnik podłączony osobno działa. Bezpośrednia odpowiedź - Czerwone miganie w MUM5 zwykle oznacza, że sterownik widzi niespełnione warunki...
Skoro sterownik otrzymuje informację ze pompa obiegowa nie daje rady - to blokuje grzanie. Sprawdź tacho silnika, magnes, o ile jest w tym modelu.
Można samemu jakoś sprawdzić ten element, w sensie czy działa poprawnie. To konstrukcja mastercooka, a więc powtarzająca się usterka, czyli zwarcie w złączu silnika( z powodu zalania), a co za tym idzie, uszkodzenie uzwojenia tacho.
Wredny producent nie dość że nie ponumerował przewodów to jeszcze wszystko w jednym kolorze!! Jakbyś wlączył myślenie to dwie skrajne 2 żyłki są od tacho i wystarczy je wpiąć tak by było zgodność z wtyczką sterownika to następne tak by była zgodność pomiędzy kolejnymi przewodami we wtyczkach i po temacie. Zacznij od ustalenia które we wtyczce programatora...
Sprawdź konektory w kostce silnika - zaśniedziałe nie kontaktują - te od cewki tacho, a także samą cewkę - jakie daje napięcie przy ręcznym pokręcaniu silnikiem. Do obejrzenia moduł i silnik, najlepiej przez fachowca.
Obejrzyj prądniczke tacho powinna siedzieć ciasno. Jest ona z tyłu silnika. Ewentualnie coś z modułem.
Teraz seria pytań; 1. Czy mogę rozkręcić 4 śruby, bezpiecznie rozebrać silnik, aby wyczyścić go IPA i jakimś miękkim pędzelkiem? 2. Uzwojenia silnika mogę pewnie sprawdzić omomierzem, tylko nie wiem przejście na których stykach mierzyć? 3. Szczotki oczywiście kupię nowe, choć tych pozostało niespełna pół, jeśli oczywiście cała "reanimacja" ma Waszym...
uszkodzony silnik a dokładnie "tacho " element na przeciwległym od koła pasowego koncu silnika lub hydrostat nie widzi wody zablokowany wezyk gumowy od strony zbiornika
Do dopisania posiadam inny sprzęt, v-scan ds936. Do sterowników 7,1 wystarczał. Czy VAG TACHO usb 5,0 podoła?
sprawdzić silnik tacho silnik bosch tacho silnik sprawdzić sprawdzić tacho pralka bosch
denon regulator układy scalone audio renault laguna pasek rozrządu
bezpiecznik tylny światła peugeot adaptacja przepustnicy peugeot
Zmiana czułości wejść Satel, DSC, Paradox z 320 ms na 20 ms – skutki, fałszywe alarmy, EN 50131 Kondensator filtrujący w prostowniku dwupołówkowym – filtr dolnoprzepustowy w zasilaczu sieciowym