święcą diody 2, 3 Jeśli od lewej, czyli pranie zasadnicze i płukanie - błąd f12 i do sprawdzenia obwód grzałki. W pierwszej kolejności proponuję sprawdzić grzałkę na przejście oraz upływność do masy Jeśli od prawej, czyli stop płukanie (lub nieopisana) i płukanie - błąd f06 - błąd prądniczki tachometrycznej. Skoro silnik obraca w pierwszej kolejności...
Niby błąd tacho silnika ale czy grzałka nie ma upływności??? Sprawdź , bo silnik niby normalnie zachowanie ale grzałka do sprawdzenia.
Proszę: https://youtu.be/3wqQgOWzV_U https://youtu.be/HVlBv8Hkq3A Dwa czerwone przewody pomiń i nie używaj ich w ogóle bo to cewka tachogeneratora i ją spalisz jeżeli podłączysz do sieci. Jeżeli chcesz wykorzystać silnik do napędu jakiegoś urządzenia to musisz dokupić regulator obrotów bo silnik nie nadaje się podłączony bezpośrednio do napięcia 230V...
Witam. Styk 6-7 68.70Ω ±7% Rotor Styk 4-5 3.07 Ω ±7% Stator Styk 2-3 2.40 Ω ±7% Tacho 825 rpm. 1-2 V podłącz dwa czerwone do prądu NIE !!!!!! rób tego bo spalisz tacho,jeśli dajesz takie rady to lepiej wcale.
Witam dźwignia linki musi wchodzić od środka w pokrętło krzywki programatora.
klaban napisał :raz wiruje,raz wchodzi na pełne obroty,innym razem tylko kręci i pompuje lub nieco przyspiesza i rezygnuje. Mnie to wygląda na poluzowane tacho. Trzeba odkręcić silnik i sprawdzić tacho.
W takim razie sprawdź tacho i szczotki na silniku
brak obrotów silnika-tacho, okablowanie, szczotki do sprawdzenia
Do sprawdzenia silnik: szczotki, komutator i tacho. Warto ustalić na słuch co w danym etapie dzieje się w pralce? Może to być również winna pompa
Pozycjometr sprawdzony-działa.Prądniczka tacho przy kręceniu bębnem 3-5V~ To zostaje do wymiany silnik. Tam może być zamontowana chińszczyzna, więc na pi razy oko silnik będzie OK, jednak elektronika to wychwyci. Na F06 w "WH" już parę takich chińczyków wymieniłem... :) Tego się nie da jednoznacznie określić. A elektronika zawsze była OK i nie ma się...
A kto Ci kazał sprawdzać wirnik? W gnieździe silnika masz 7 miejsc a w nich 6 przewodów. Dwa cienkie czerwone do tacho, dwa następne to zasilanie wirnika i to te masz sprawdzić! Pozostałe dwa to są do stojana i ich nie ruszasz. Miejsce siódme jest nieobsadzone, a pominięcie termika wymaga demontażu silnika. :arrow: Poprawiłem TONI_2003
F06 to właśnie ten magnes, a dokładnie to błąd tacho. Na kostce silnika dwa najcieńsze przewody (powinny być czerwone) podłączając woltomierz AC i energicznie kręcąc wałkiem generuje się od 1 do kilku wolt. Samo tacho jest na silniku po przeciwnej stronie koła pasowego. Sprawdź połączenia na module i zimne luty. A szczotki jakie są długie?
Cześć. Z opisu błędu wynika, że masz problem z tacho na silniku. Musisz rozebrać tacho i sprawdzić połączenia przewodowe. Może tam będzie siedział błąd. Pozdrawiam.
Sprawdź wirnik czy nie ma przympaleń na lamelach komutatora. Prawdopodobnie zwarcie w uzwojeniach i pobiera za duży prąd i moduł rozłącza. Ale jeżeli wiruje na praniu to może spadł magnez z wirnika na tacho
Witam. Błąd F06 oznacza problem z prądniczką tachometryczną, bądź brak ruchu silnika. Jeśli pralka w ogóle nie obraca bębnem i nie słychać pracy silnika, należy sprawdzić połączenia w kostce silnika, przewody do modułu, przekaźniki silnika na module. Warto sprawdzić czy na silnik podawane jest napięcie. Jak zachowuje się na programie wirowanie, bez...
Tacho jest sprawne. Nic się nie rozsypuje i cefka ma przejście. Chyba, że coś jeszcze mam sprawdzić w tacho. pozdrawiam
Prawdopodobnie silnik a dokładnie tacho na silniku. sprawdź dokładnie silnik , wyczyść komutator , sprawdź cewkę tacho oraz magnez czy się nie odkleił . :spoko: Koledzy peterwolski i artur864 , zanim udzielicie złej porady, popatrzcie na zdjęcie które załączył autor: ...zaświeca serwis oraz 4 diody... http://obrazki.elektroda.pl/8007623300_1...
Tu masz schemat płytki: https://obrazki.elektroda.pl/9091976500_... Sprawdź wartości elementów i napięć oraz czy jest sygnał z prądniczki tacho. Na Twoim zdjęciu tranzystor Q2 wygląda podejrzanie - lekko spękana obudowa. Raczej nie on tu jest winny, ale mimo to sprawdź go. Kilka punktów lutowniczych na płytce też warto poprawić.
Nie, triaka jeszcze nie sprawdzałem,dlatego że,według mnie triak sie wysterowuje,jak odepne tacho silnik wchodzi na duze obroty,z tacho tak jak opisywłem wcześniej,ale triaka sprawdzę
Prawdopodobnie uszkodził się (zabrudził) czujnik obrotów ( w serwisówce nazwany TACHO). Jeśli coś znasz się na elektryczności, lub masz znajomego elektronika tutaj ma serwisówkę: http://www.eletrodomesticosforum.com/mat... Trzeba sprawdzić obwód zasilania silnika i impulsy wychodząc z TACHO, prawdopodobnie...
Problem z silnikiem, sprawdź szczotki i tacho. Ewentualnie elektronika uszkodzona.
Silnik sprawdziłem - wszystkie rezystancje zgodnie z dokumentacją. Podaj oporność cewki prądniczki tacho oraz wielkośc napięcia zmiennego generowanego przez tacho w czasie energicznego pokręcenia wirnikiem silnika.
Witam Według serwisówki to: Błąd F06 Błąd tachometru silnika napędowego Urządzenie sterujące nie może prawidłowo określić szybkości silnika (Kilka razy) dlatego pralka zostaje wyłączona. Jeśli ten błąd występuje podczas fazy wirowania, to drzwiczki zostaną odblokowane po zatrzymaniu się bębna. Potencjalne przyczyny -sprawdzić połączenia wiązek przewodów...
OK, ale F06 nadal oznacza błąd silnika. Co za problem sprawdzić tacho i ciągłość kabli z silnika do modułu? Kilka minut i po sprawie. [url=https://north.pl/baza-porad/kody-bl... Wyciągając/wkładając bęben istnieje możliwość zahaczenia...
Połączenia sprawdzone, pompka wypompowuje, Tacho sprawne - rezystancja OK, presostat sprawny. Skończyły mi się pomysły. A mi przychodzą na szybko takie pomysły w kolejności postępowania: sprawdzenie czystości kubka hydrostatu, sprawdzenie długości szczotek i ich niezakłóconego przesuwu w szczotkotrzymaczach, przetarcie pumeksem komutatora silnika na...
Witam. Sprawdziłem miernikiem opór na stykach 1-2, które wychodzą z tacho do kostki (dwa czerwone kable) i jest dokładnie tak jak w instrukcji serwisowej czyli 68.7 ohm. Jak się zakręci kołem pasowym to opór skacze w zakresie od 50-88 ohm choć to szczytowe wartości. Częściej jest 55-80ohm. Wczoraj starałem się troszeczkę dobić tę osłonkę metalową na...
Mam ten sam błąd F60 i objaw startowania szybkiego silnika zamiast wolnego w pralce Whirlpool WWCR9230B. Nie wiem jednak gdzie problem, bo sprawdziłem tacho i ma 180Ω i generuje do 1V AC, a także na module kontrolującym, idąc ścieżkami na tacho, prowadzą one do Kontrolera i nie ma złych wartości na elementach SMD, które są po drodze. Jakieś wskazówki?
A jak już się rozbiegał to uciekł? Ty, tak samo jak ja, na poczatek zajmij się pojęciem "rozbieganie sie silnika" bo mi się wydaje, że namąciłeś. Bo rozbieganie silnika to jest stan awaryjny, czyli w jakis sposób zepsucie, a Ty mówisz ze Ci się rozbiegał, to pewnie sie boisz zeby Ci nie uciekł, chociaż jak podłączasz to silnik Ci normalnie działa. Wydaje...
Może to być związane z przerywaniem cewek. W tym wypadku i tak muszę kupić jedną i próbować z obydwu stron. Kolega LODXX przyśle mi płytkę i tacho to sprawdzę. Tacho mam padnięte, ale to nie jest przyczyną, że silnik nie startuje. W sumie to tak mi się wydaje Pozdrawiam i dziękuje wszystkim za pomoc.
Witam.O schemacie płytki,wykazie elementów można zapomniec , nawet serwis fabryczny ich nie ma.Jedyna metoda to pomiar na sprawnym module/przy wylutowanej 1 nodze/ Jeśli te rezystory uległy spaleniu to proponuje sprawdzenie tacho i wtyczki silnika/może nastąpiło zalanie wtyczki i napięcie silnika uszkodziło obwód wejscia tacho. Pozdrawiam-powodzenia.
Jak sprawdzić cewkę tacho
Dzisiaj wreszcie znalazłem czas aby zobaczyć i sprawdzić "tacho" przy silniku o którym mi napisaliście. Tachometr był na sowim miejscu raczej nic się tam nie poluzowało, ale mimo to docisnąłem pierścień segera który dociska tacho do wałka, sprawdziłem styki na kostce, szczotki (wszystko tam jest ok). Po uruchomieniu jest o tyle lepiej, że pralka nadal...
Skoro po puknięciu działa, to masz gdzieś albo luźny kabel albo pęknięty lut na module. Ja bym odpiął wtyczkę od silnika, przeczyścił i zacisnął wsuwki, zwłaszcza od tacho, żeby był dobry kontakt. Zakręć ręcznie silnikiem i sprawdź czy tacho daje napięcie AC około 5-10V. Jeśli to nie pomoże, przetop luty na tranzystorze na module, bo mogły pęknąć. Poprawiłem...
Witam. Luźny magnes na wirniku silnika prania - od cewki tacho.
Czy cokolwiek zrobiłeś w kierunku pomiarów tachogeneratora silnika pralki, pomiary? Drugie pranie z rzędu to cewka rozgrzana i może być uszkodzona. Trzeba pomierzyć rezystancje, sprawdzić ciągłość przewodów aż do modułu. Również silnik do pomiarów gdyż F27 na to wskazuje. Tematów na tym forum jak w Moskwie rakiet. Sam reset bez usunięcia przyczyny nic...
Sprawdzić, czy nie pękł magnes na silniku, w miejscu, w którym jest zamontowane tacho
Daj spokój tacho:) Aż wziąłem silnik whirpoolowski z półki i sprawdziłem 66,7Ω więc masz ok tacho. Skoro silnik podłączony bezpośrednio do 230V działa i światło nie migocze a w pralce podczas prania miga to przypuszczam że coś na module. Wyślij mi zdjęcie modułu to Ci pokażę co masz sprawdzić (lub wymienić nawet)
Witam, Whirlpool podobno stan umysłu. Pierwszy film, nie udało się ustawić bębna powolnym kręceniem, to zaczęła szarpać silnikiem, może w ten sposób chce przerzucić pranie, jak jej się nie uda, to daj sobie spokój i zostawia nieustawiony. Hałas mogą powodować drzwiczki przy takim szarpnięciu. Może pasek jest już luźniejszy, dlatego nie może ustawić...
pralka nie startuje Przed poprawieniem sciezek wyswietlał komunikat drzwi otwarte teraz juz tego nie ma tylko jak np. załacze wirowanie pralka nie wiruje tylko zapo chwili wyskakuje komunikat 0-400 Dodano po 2 nadmienie ze na tacho jest 67ohma Dodano po 6 nadmienie ze na tacho jest 67ohma
Sprawdź szczotki i tacho silnika.
Witam. Do sprawdzenia tacho.
Do sprawdzenia jeszcze wirnik ew. tacho.
Tacho sprawdziłem miernikiem - rezystancja pomiędzy 50-90Ω, w zależności jak przekręcę silnikiem to zmienia się. Czy to prawidłowy wynik?
opornść tacho 68,7 ohma,silnikmożna sprawdzić na krótko.miałem przypadek przerwy na wiązce silnik program
Jak w tej pralce steronik określa wyważenie bębna? Czy ktokolwiek wie co mierzy sterownik elmarc miniQPC_dc z tej pralki? Czy z prądnicy tacho mierzone jest napięcie (różnica między max a min w jakimś okresie czasu) czy dewiacja częstotliwości. Jeśli jest to napięcie, to bardzo łatwo da się regulować czułość wyważania pralki nawet potencjometrycznie...
Witam Jeśli na praniu zasadniczym występują zbyt wysokie obroty, to mogła się poluzować prądniczka tachometryczna na silniku, np. podczas wspomnianej w poście wymiany amortyzatorów. Należałoby sprawdzić także wszystkie połączenia przy programatorze. Skoro czasem udaje się przeprowadzić pranie poprawnie, to mogą występować zimne luty w module. Pozdrawiam
W ramach sprzątania. Okazało się, że programator jest sprawny. Przyczyna objawów były zużyte szczotki silnika. Silnik nie startował i prawdopodobnie brak sygnału z tacho silnika powodował zatrzymanie biegu programu.
zmień fachowca •Sprawdzić połączenia wiązek pomiędzy silnikiem i programatorem. • Sprawdzić rezystancję obwodu prądniczki tachometrycznej na silniku • Sprawdzić rezystancję uzwojenia silnika
Grzałkę sprawdziłem 27 Ω czujnik 14Ω nie wiem ile powinna mieć prądniczka tacho ale poszukam dziękuje za odpowiedz sprawdzę resztę dalej jak mi sugerujesz pozdrawiam .Jest jakiś problem z zdjęciem programatora?
Poza tym co juz zostalo wymienione powyzej, sprawdz w pierwszej kolejnosci triak na plycie, jezeli dobry to czy nie ma przerwy tacho silnika. No i oczywiscie zasilacz na plycie (chociaz prymitywny to czasem pada. Pozdrawiam
Do sprawdzenia prądniczka tacho.
Cewka tacho sprawdzona?
Witam. Sprawdź "tacho" na silniku.
Niestety podłączając pod tacho prądniczkę multimetr nie wykrywa on żadnego napięcia. Czy pomiar dokonywany był miernikiem napięcia przemiennego i podczas obracania silnikiem? Proponuję najpierw sprawdzić kontakt na kostce od silnika i wiązkę.
Szczotki są OK, około 3 cm jeszcze zostaje do zjechania - tyle się chowa w szczotkotrzymaczu. Uprzedzając pytanie: rezystancja stojana: 2 Ohm, Rezystancja wirnika: 4,3 Ohm, rezystancja tacho: 70 Ohm.
Witam Sprawdź Tacho przy silniku.
sprawdź dokładnie magnes na tacho , przeczyść komutator
Sprawdź tacho , magnes na ośce i najlepiej podaj kod bł . Proszę nie wprowadzać w błąd użytkowników, domagając się w starej pralce podania kodu błędu, kiedy nie ma takiej możliwości! To jest inna epoka pralek.
Sprawdź wtyczkę zasilania na silniku, wygląda na to że moduł nie dostaje informacji od silnika. Chodzi o informacje z tacho silnika.
do sprawdzenia silnik ,tacho wiązka silnik>>> modół
Witam. Do sprawdzenia tacho prądnica. Tutaj podobny przypadek: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Witam. Sprawdziłem silnik-szczotki,tacho wszystko OK.Podejrzewam moduł.
Tak wode wylewa do końca, silnik, szczotki sa ok. A gdzie jest prądniczka tachometryczna? jak ją sprawdzić? silnik jest szczotkowy więc cewki niema...
A sprawdziłeś szczotki w silniku?Tacho to impulsator elektromagnetyczny kontrolujący obroty silnika
Silnik do sprawdzenia: szczotki i komutator oraz tacho. Wszystkie informacje o w/w są już na forum. Poszukaj ;)
sprawdź czy na silniku jest czujnik obrotów(prądnica tachometryczna) zdarzyło mi się że przewód w czujniku sie ułamał i były skutki identyczne. wychodzą z niego dwa przewody(o ile czujnik jest)
Żeby czegoś nie przeoczyć zacznę od początku. Żona stwierdziła że pralka przestała wirować, sprawdziłem ją (pralkę) po swojemu i okazało się że również nie kręci bębnem podczas prania okazało się że zużyły się szczotki. Po wymianie szczotek silnik ruszył i zaczęła nawet wirować ale po wykonaniu prania okazało się że ubrania są mokre, sprawdziłem jeszcze...
Tacho sprawdzone. Zdjęcia nie mam bo pralka jest u klienta ale pobieżnie sprawdzałem i nic dziwnego nie było widać.
tak jak kolega wspomniał najpierw sprawdzić szczotki,jeśli są ok. to należy sprawdzić połączenie prądniczki tachometrycznej z modułem sterującym . gdy nie będzie dobrego styku na zaciskach może być przyczyną nie pełnego sygnału przekazywanego z prąd.tachometrycznej
witam tak jak w temacie, a dokladniej to pralka "pusta" ladnie wchodzi na obroty i wiruje elegancko ale jak juz jest pranie i jest obciazona to nie moze sie zebrac, chodzi caly czas jakby prala, wymienilem triaka w module, tacho dobre, silnik byl podstawiony inny ale dalej to samo jakies propozycje???
sprawdź mocowanie magnesu w tacho - gdzieś czytałem o podobnych objawach - przyczyną była właśnie prądniczka
witam , Najpierw kolego trzeba sprawdzić rezystancje prądnicy tachometrycznej jest ona umieszczona na osi silnika i ma 2 przewody żółte albo niebieskie (niepamiętam) oporność około 180 Ohm, pożniej trzeba sprawdzić czy przy obracaniu wirnikiem pojawia sie napiecie na niej około 50V, Jeżeli sprawdzisz i bedzie wszystko ok to pozostaje wyiskrzyć komutator...
Z diod wynika, że to błąd F06, a to sugeruje problemy z silnikiem, konkretniej prądniczką tachometryczną lub kostką silnika. Sposób sprawdzenia opisany jest na elektrodzie. Na sam początek jednak sprawdziłbym szczotki silnika, nie wymaga to żadnych przyrządów pomiarowych, więc mąż może sam sprawdzić wizualnie ile wystaje ich ze szczotkotrzymaczy. Pierwsza...
Do sprawdzenia tachogenerator silnika i sam silnik. F06-błąd tacho.
możesz jeszcze sprawdzić prądniczkę tachometryczną. wklej magnes !
Witam. Sprawdź na sterowniku zimne luty ewentualnie wypalenia na płycie gdzie są przylutowane przekaźniki od silnika.
Sprawdź zamocowanie magnesu cewki tacho jak i przejście samej cewki,ewentualnie triak w module elektronicznym.
Witam. W prawie 3 letnim automacie dzieje się, ze jedno pranie przejdzie bez żadnego problemu, a już na innym po kilku chwilach wejdzie z 3-4 razy na wysokie obroty z praniem, poszarpie pralką i wyświetli błąd F-9. Silnik w tym tacho sprawdzałem i wyglądają na sprawne, bez uszkodzeń. Gdzie szukać dalej i co ten błąd oznacza?
Błąd F 06, sprawdź prądniczkę tacho na silniku i jej połączenia w kostce silnika, szczotki silnika.
Po dokładnym sprawdzeniu tachometru stwierdziłem, że jest uszkodzony. Zakupiłem podobny silnik i przełożyłem z niego tacho. Pralka działa bez zastrzeżeń. Dziękuję wszystkim za podpowiedzi i pomoc. Temat do zamknięcia.
Dobrałem się do elektroniki. Czy chodzi Ci o triak BTB16 ? Po co ? Powyżej masz wszystko opisane .Tacho masz do sprawdzenia.
Sprawdź prądniczkę tachometryczną.
Sprawdziłem tacho, grzałkę, silnik i czujnik temperatury. Podstawię triaka i w poniedziałek dam odpowiedz.
Proste pytanie czy filtr wyczyszczony i jak wylewa wodę ,bo jeśli nie wyleje całości to presostat nie przełączy na wirownie sprawdź wąż i filtr .Sprawdź tacho i cewkę na silniku .
Whirlpool AWO/D 41105 nie wiruje przygasają kontrolki :( Wszystko sprawdziłem jak w innych tego typu tematach, proszę tylko o pomoc jak puścić dodatkowe zasilanie do programatora żeby sprawdzić czy pomoże. W wcześniejszym temacie kolega w ten sposób zlokalizował usterkę zasilacza. A sam nie chce czegoś spalić. Silnik, hydrostat, tacho, węże - wszystko...
Jest to silnik szeregowy, czyli zrób mostek z jednej szczotki na końcówkę stojanu, a pozostałe (nie licząc tacho) pod 220V. Tylko zamocuj go bo ostro szrpnie bez regulacji. Jak zywalało bezpiecznik nadprądowy to pewnie mostek prostowniczy w module miał zwarcie na jednej diodzie.
Ząbkami sie nie przejmuj, to ma tylko przytrzymać magnes tacho by nie jeździł. Cewka też może mały luz mieć.
Witam Mam problem z pralką AWG680. Ma duże problem z obróceniem bębnem podczas prania. Z trudem ruszy, wykona 2-3 obroty i tyle. W przeciwną stronę to samo. Wirowanie przebiega normalnie, rozpedza się płynnie do max. obr. Sprawdziłem tacho (ok.40Ω, po zakręceniu silnikiem napięcie jest), szczotki w silniku nowe, silnik OK. Triak sterujący silnikiem...
Grzałka działa bo pranie jest robione w żądanej temperaturze, Ale to jeszcze nie oznacza że jest w pełni sprawna. Była mierzona? lekko okopcone elementy zasilacza, Okopcone czy obrudzone? Po prostu wyczyść i tyle... Na podstawie dość skromnego opisu usterki, do sprawdzenia: Triak silnika, Silnik - a w szczególności szczotki, tacho i okablowanie między...
Prana nie wiruje, nie startuje żadnego programu prania. Pobiera wodę czeka i wypompowuje wodę. Moduł sterujący sprawdzony odprysnął lut od jednego z przelączników zasilania silnika. ścieżka prowadzi bezpośrednio do silnika . Silnik posiada 8 wtyków . Z zebranych informacji wnioskuję ze jest to silnik komutatorowy. Czy może mieć przebicie i jak go sprawdzić...
Witam dziękuję za szybką odpowiedź Niestety wyprowadzeń ten silnik ma 7 2 wejścia to tacho 2 wejścia to szczotki 3 wejścia to stojan w poście który mi podałes gość pisze że jeśli jest więcej wyprowadzeń niż 6 to trzeba rozebrać silnik żeby zobaczyć wyprowadzenia stojana. Niestety ten silnik jest nitowany i jeśli będę miał 100% pewności że jest uszkodzony...
Okazało się że tacho było przepalone (nieskończona oporność). Wymieniłem stare na tacho o oporności 68,7 Ω, podłączam do pralki i nic nadal to samo (program po chwili zatrzymuje się i mruga blokada dzwiczek).Sprawdziłem silnik metodą Pana Stefciu_B i silnik zakręcił.Dodam jeszcze ze nie wyświetlają się już żadne błędy.Byłem dziś na złomie i dorwałem...
Jak tylko dostanę się do pralki to sprawdzę wypompowanie (niemal na pewno ok). Ewentualny szlam, rurka hydrostatu. Wymontuję silnik (o ile potrzeba) i sprawdzę szczotki, wyczyszczę komutator, i pewnie jakoś zdiagnozuję prądniczkę. Tak sobie myślę, że skoro pralka tańczy przy wirowaniu to może tacho się poluzowało czy posypało.
Ciezko mi powiedziec czym byl sprawdzany silnik, sprawdzili powiedzieli ze jest ok (silnik komutatorowy ) pralka wiruje bardzo dobrze(pasek to nie to-sprawdzilem ).Wydaje mi sie ze gdyby byl problem z silnikiem to sterowanie - elektronika- (triak) by padal a nie uklad sterowania gdzies przy -tacho-. Jak sprawdzic uklad tacho w silniku czy czasami on...
ok dzięki za sugestie ale poziomowałem ją kilka razy a wycie słychać bardziej z silnika niż z łożysk bębna. Pytałem w sklepie z częściami do AGD i facet powiedział że najczęściej przyczyną tłuczącego bębna jest amortyzator ale może też być nie równo ustawiona pralka i źle działające tacho na silniku i to może wyjaśniałoby wycie silnika jak też złe rozkładanie...
Pytanie czy pralka ma zryw przy rozruchu silnika, to znaczy czy wchodzi na wysokie obroty? Jeśli tak to wina leży w module, poszukaj przewodów tacho wchodzących na moduł na wejściu jest opornik sprawdź czy nie ma pękniętych lutów.
Co do silnika to pracuje normalnie w czasie prania prawo i lewo. Układ hydrostatyczny to rozumiem ten ze zbiorniczkiem z boku bębna, jeśli się nie mylę, bo jak pisałem pralki to nie moja specjalność, ale warto się czegoś nowego nauczyć ;). Co do tacho silnika to nie wiem gdzie jest, domyślam się tylko, że pewnie na module el. bo przy silniku nic nie...
Dzięki za podpowiedź.To nie było tacho, ale sprawdziłem na które styki programatora idzie sygnał z tachoprądnicy i poprawiłem luty na elementach na które wchodzi ten sygnał (2 rezystory smd i 2 diody). Usterka ustąpiła .Testowałem wielokrotnie- jest ok. Wielkie dzięki za pomoc!
Po wielkim mocowaniu pralka ruszyła tzn. pobiera wodę, i przekaźniki "stukają" i gdy ma ruszyć silnik- klapa. Przekaźniki sprawdzone z zasilacza innego i ok. Silnik sprawdziłem, szczotki ok. rezystancje- 3 i 4 ohm. Tacho-68 ohm. Podłączyłem w miejsce silnika 2 żarówki i też w momencie startu silnika- nic.Zmieniłem Triaka mocy BTB16, opornik w G 39 ohm...
Pozostaje w takim układzie sprawdzić tachometr czy nie uległ uszkodzeniu.
tacho whirlpool whirlpool tacho tacho whirlpool sprawdzi tacho
wymiana samsung świetlówki wskaźnik myszy blaszak skraplanie
zderzak naprawa zderzak naprawa
Moment dokręcenia łożyska VW Bora Kombi 1.9 TDI Lokalizacja przełącznika magnetycznego w ekspresie do kawy