Witam. To są rezystory R5-13kom , R6-13kom
Do sprawdzenia silnik, a dokładnie tachometr.
Na aledrogo kupisz. Wpisz w szukajkę: prądniczka tachometryczna silnika. Jak nie znajdziesz, to pewnie ten Kolega ma tyle tego, że głowa mała: http://www.elektroda.pl/rtvforum/uzytkow... Zapytaj go na PW lub zadzwoń.
Wracam do tematu. A czy nie będzie to problem tachometru?
Jakiej firmy jest silnik i jaki typ?
https://www.elektroda.pl/rtvforum/find.p... Przejrzyj, myślę, że znajdziesz rozwiązanie.
Do wymiany silnik jeżeli nie masz jak zdobyć tachometru.
Tachometr, czyli co?
F6 - Brak sygnału z tachometru.
Zacznij od sprawdzenia silnika- szczotki, tachometr.
Moduł sterujący - strona 7, pozycja 21 na załączonym rysunku. Sprawdź jednak najpierw tachometr i szczotki silnika.
Witam, Nie posiadam zbyt wielu informacji, lecz wiem że jest to moduł od tachometru jakiejś pralki i posiada takie dane na płytce! AKO 564 754 AKO5 EEP 49 288-01 BSH 5500 005 987 I potrzebuje wartości rezystorów R6 R29 R 127 Może ktoś pomoże?
a klient czeka I poczeka w świetle tego: Pralka miała uszkodzony magnes tachometru. Udało mi się go naprawić Czyli :arrow: naprawa magnesu się nie udała :|
Średnio 50÷70Ω. Na module jest triak. Też mogło go "załatwić".
Witam. Może być coś nie tak z tachometrem. To takie soś z tyłu silnika:) .
Sprawdź tachometr.
do sprawdzeniaa obwód tachometru
Sprawdź tachometr silnika.
Witam! Sprawdz droznosc wezyka ze zbiornikiem poprostu dmuchnij w niego,nastepnie dmuchnij w kruciec hydrostatu powinienes uslyszec charakterystyczne klikniecia jego stykow.
może być luźny magnes w silniku w tachometrze...
Po kolejnej wizycie, tym razem z tachometrem, i podmianie tachometru pralka działa już dłuższy czas bezawaryjnie.
Sprawdź tachometr.
witam opis błędu ( dwie migające diody) ,,Brak sygnału tacho podczas sterowania tyrystora silnika Blokada wirnika lub bębna, tachometr lub podłączenia silnika uszkodzone ,,
niezła pralka poważnie>>>sprawdż triaka sterującego silnikiem i tachometr http://obrazki.elektroda.net/49_11641697...
Prawdopodobnie Tachometr.
hey! A czytane od góry czy od dołu?? kod błędu odczytuje się od dołu... ale wydaje mi się ze chodzi o E51 problem z triakiem od Silnika lub tachometrem.
wygląda na to ze moduł ma problem z wyważeniem wsadu, może tez być jakaś usterka tachometru
Przyczyną mogło być uszkodzenie uzwojeń silnika. Trzeba jeszcze zwrócić uwage na tachometr
gdy nagle wyrywa silnik na obroty, sprawdź tachometr, czy czasami nie wyleciał magnes
Tachometr do wyniany Ta pralka to już chyba została na złom oddana :D Poza tym w tej pralce pierwsze co siądzie to ten niewydarzony Z82 a dopiero gdzieś tam na końcu tachometr
Poszukuję magnesu tachometru lub całego tachometru do silnika pralki Electrolux EW 1110T.
Mikroprocesor i traik- ale rządzą w Twoim przypadku chyba zimne luty- obejrzyj elektronikę i przelutuj co nieco a szczególnie wejscie sygnałowe z tachometru.
to po co pytasz ? skoro i tak nie wiesz co to tachometr :idea:
Jest to błąd F06, błąd tachometru na silniku, do sprawdzenia cewka tachometru, magnes na osi wirnika, połączenia wiązki elektrycznej silnika, moduł
Ta palka teraz jest daleko więc nie bardzo mam możliwość sprawdzenia tego tacho ale może wytłumaczysz jeśli na wirowaniu jest ok oprócz tego że podczas rozkładania kręci się tylko w jedną strone to co może być z tachometrem pralka wchodzi delikatnie na obroty tzn płynnie. mi też się wydawało że troche ten klient sciemnia ale takie cuda się zdażają że...
Witam Dołączę się do tematu, razem z inf. F06 mrugają diody od obrotów 100 i 400 - czy jest to dodatkowa informacja czy tylko powielona razem z wyświetlaczem LCD ? Szczotki wymienione kilka miesięcy temu - gdzie znajduję się tachometr ?
- wyczytałem, że jest to błąd silnika i warto sprawdzić tachometr a więc pytanie jak to zrobić? Jak go przemierzyć? Przede wszystkim pełne pomiary silnika, materiału o pomiarach silnika jest w bród na forum. W następnej kolejności moduł.
Witam. Jaka powinna być rezystancja cewki tachometru do pralki Electrolux EWT 10120W? Cewka tachometru w silniku nie ma przejścia więc nie mogę zmierzyć oporności. Pozdrawiam
Trzeba wyciągnąć silnik i sprawdzić czy nie wykręcił się wirnik tachometru .
Jaka prądniczka tachometr silnika pralki.
Witam Według serwisówki to: Błąd F06 Błąd tachometru silnika napędowego Urządzenie sterujące nie może prawidłowo określić szybkości silnika (Kilka razy) dlatego pralka zostaje wyłączona. Jeśli ten błąd występuje podczas fazy wirowania, to drzwiczki zostaną odblokowane po zatrzymaniu się bębna. Potencjalne przyczyny -sprawdzić połączenia wiązek przewodów...
wymień TDA1085C i triak / tachometr sprawdzałeś
Witam Cewka tachometru wymieniona, pralka realizuje programy jak należy. Dziękuję Wszystkim za pomoc a w szczególności Koledze Peter Falk za link, gdzie bardzo szybko i tanio dostałem cewkę tachometru. Proszę o zamknięcie tematu. pozdrawiam
Sprawdź hydrostat i kubek hydrostatu.
Sprawdź silnik i tachometr.
Mam problem z pralką a mianowicie próbuje ona ruszyć to w prawo to w lewo ale niestety za bardzo się to jej nie udaje. Gdy dam na wirowanie to ruszy ale kręci się bardzo wolno. Na zwykłym praniu po wystartowaniu szarpie jakby się próbowała rozpędzić...Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc... Sprawdź mocowanie tachometru:!::!::!:
Nikt nic nie wie ? Kurcze, to jak te pralki w ogóle działają jak nikt nie wie co wychodzi z tachometru !
Nie wiem skąd wiesz że to jest FB - a nie Fb ...a może F6 w tej pralce raczej trudno tak jak w kalkulatorze posługiwać się literami dlatego może to duże "F" i małe "b" co by oznaczało F6 a to już jest błąd tachometra i pralka nie będzie wirowała i zacznie się zatrzymywać sygnalizując awarię.... zdejmij "plastikową" pokrywkę z prądniczki "tacho" i zobacz...
Po którymś z pomiarów okazało się, że padł czujnik temperatury, tymczasowo zastąpiłem go rezystorem 22kOhm aby sprawdzić czy pralka odwiruje i fakt faktem pralka ruszyła silnikiem, i po chwili sie zatrzymała, zaczęły migać diody 100 i 400 i z tego co wiem jest to tachometr. Nie wiem, jak go sprawdzić, ale słyszałem, że jest to ceweczka, więc sprawdziłem...
sprawdź prądniczkę tachometru
Generalnie musząc się z domu ruszyć to było od razu ruszyć do elektronika i tego triaka wymienić dla świętego spokoju. Resztę tematu i możliwych przyczyn w zasadzie kolega Skryn wyczerpał. Pro forma można dodać sprawdzenie kostek elektrycznych i przewodów silnik - moduł. W kwestii przerwania pracy gdy silnik się wymyka spod kontroli, to sprawa jest...
to tez już czytałem ale nie znam sie na elektronice a tam jest coś o tachometrach i tyrystorach
na rezystorach obwodu tachometru odkłada się ok 200V czyli pralka ma gdzieś przebicie.
Przerwa obwodu tachometru na silniku, do sprawdzenia cewka tachometru (rezystancja na stosowanych silnikach 1:Ceset: 42 Ohm, 2:Selni: 90 Ohm, 3:Sole: 184 Ohm) sprawdzić wiązkę pomiędzy silnikiem a modułem oraz sam moduł
Sprawdż tachometr (cewką, magnes, przewody)
a może tachometr?
Uszkodzona elektronika po zwarciu kostki silnika, konkretnie tor tachometru. Było o tym na forum nie raz, szukajka pomoże. Szukaj również jako pralki Mastercook, Brandth, Fagor, bo to samo.
Sprawdź cewkę tachometru i połączenia do niej.
Sprawdź sterowanie blokadą, triak. Miałem podobny przypadek z płynącym czasem w pralce Beko, winny był tachometr. Warto sprawdzić na wszelki wypadek.
sprawdź cewkę tachometru na silniku i czy nie poluzował się magnes tachometr do tego nic nie ma, uszkodzone jest uzwojenie silnika !!!! nowy silnik 260zł. Kod silnika 481236158439. Jak pralka na gwarancji to wezwij serwis.
Cześć! F6 Brak sygnału z tachometru lub nie obraca się bęben, a możliwe usterki to: Zerwany pasek klinowy, wypadł magnes z koła pasowego, uszkodzone szczotki w silniku, uszkodzona wiązka przewodów do silnika lub kontaktronu.
Ot serwis od siedmiu boleści....(chyba podwórkowy, u pana Franka). Zrób porządek z prądniczką tacho (słynny magnes w silnikach SOLE), a pralka będzie wirować (o ile pompa spustowa, hydrostat oraz jego układ są OK). Powodzenia.
hymm... mi także wydaje się ze problem tkwi w silniku,może to tachometr. silnik można podłączyć pod autotransformator jeżeli taki posiadasz i sprawdzić jak pracuje na wysokich obrotach :) pozdrawiam
Jest to prądniczka tachometru, który pełni rolę sprzężenia zwrotnego przy regulacji obrotów silnika przez programator - regulator obrotów.
A te obroty to są szybkie czy normalne i czy w jedną stronę czy możę rewersy. Sprawdzić tachometr silnika . Zwarcie triaka silnika to poprostu jego uszkodzenie bardzo często bez powodu poprostu trzeba go wymienić.
Pozostaje w takim układzie sprawdzić tachometr czy nie uległ uszkodzeniu.
Może spróbuj najpierw sprawdzić okolice tachometru na silniku ,kostki silnika.
Cóż,pozostaje jeszcze sprawdzić stan uzwojenia tachometru ( na tylnej końcówce osi silnika),oraz ew. wtyczkę i płytkę wybieraka obrotów.Potem zostaje to wszystko sprawdzić solidnie jeszcze raz,bo już powinno działać.Powodzenia.
Kupię w przystępnej cenie cewkę tachometru do pralki Amica AWCE12DA.
sprawdź tachometr-bo to jego sprawa
Rozbierz silnik i sam sobie ustalisz rozpiskę - połączenia proste jak budowa cepa :) Dwa lub trzy przewody ze stojana, dwa ze szczotek, czasem dwa z termika i dwa z tachometru. Również za pomocą zwykłego omomierza to ustalisz. Zdecydowanie trudniejsza jest budowa regulatora obrotów ze sprzężeniem zwrotnym.
Witam Dzięki uprzejmości Kolegi jozek_i problem rozwiązany. Cewka tachometru wymieniona, pralka realizuje programy jak należy. Ta uszkodzona w stanie zimnym ma oporność ok 183 ohm, podgrzanie jej do ok 30~40 stopni powoduje pojawienie się przerwy w obwodzie i ogłupienie pralki czyli bład nr 8. Ponieważ konstrukcja to plastykowy pierścień nie podjąłem...
A co powiecie na takie objawy: Najpierw podobnie jak u przedmówców - kłopoty z wirowaniem - czasami... a teraz nie może obrócić bębnem podczas prania i wcale nie jest przeładowana... Sprawdziłem szczotki - są na wykończeniu ale jeszcze ok. Stawiać na tachometr czy elektronikę???
Po wejściu w tryb serwisowy znalazłem błąd E52 Brak sygnału z tachometru silnika. Jesteś pewien, że dawca i biorca przeszczepu miały identyczne silniki i wyprowadzenia przewodów ?
Sprawdź prądniczkę tachometru- może jest rozkręcona- części takich jak magnes na gwincie i koronka poszukaj pod pralka- radzę bez uzywania odkurzacza, a potem poskładaj do kupy , magnes wkręć na Loctite- tylko nie klej sekundowy, ale preparat przeciwdziałajacy odkręcaniu śrub, włoż cewkę i zamknij od zewnatrz koronką. Powinno zakończyć sprawę. To tacho...
Kostki na pewno sa dobrze, bo zresztą jak wywala błąd, to jak kliknal przekaźnik i krecilem ręcznie to obroty były zczytywane przez tachometr, co zapewnia silnikowi napięcie?
hmm wszystkie wtyczki podociskalem... a jesli to by byla awaria tachometru?? jak sie go sprawdza??
Sprawdź cewke tachometru oraz jej połączenie(konektory).Powodzenia.
Pralka wiruje i traci obroty i tak cały czas.Podczas prania nie ma siły wykonać obrotów,silnik sprawdziłem na krótko i jest sprawny.Oporność uzwojeń tachometru wynosi 0.5 kiloma, wirnik dokręcony.Czy powodem może być uszkodzenie regulatora obrotów, który jest w programatorze czy wina leży po stronie tachometru. Bardzo proszę o sugestie. Dziękuję.
Sprawdź tachometr i wszystkie połączenia do niego.
witam.Proszę o pomoc gdyż konkretnie chodzi o błąd E09. Po włączeniu prania po ok.10-20 minut pracy pralki zaczyna zrywać obroty silnika jak przy uszkodzonym tachometrze i w efekcie pojawia się ten błąd. Dodam że silnik jest sprawny a tacho zminiłem. Pralka ma ok. 3 mies.. pozdrawiam Monsterro
sprawdź czy tachometr nie jest luźny...(taki magnesik na osi silnika)
A więc trochę jest tutaj mojej winy, ponieważ nie zwróciłem uwagi na to, iż pralka posiada tachometr na stronie biernej (rzadko naprawiam te pralki) i testowałem moduł i nową wtyczkę na sprawnym silniku, ale nie zamontowanym w pralce :( Efekt był taki, że po wykonaniu paru obrotów moduł sygnalizował usterkę, a ja nie pomyślałem, że nie wykrywa obrotów...
Pewnikiem wykręcił sie magnes od cewki tachometru ( bedzie chyba pod spodem pralki).Sprawdź to i zamontuj na swoje miejsce .Powodzenia.
Sprawdź silnik, tachometr silnika, połaczenia w kostce silnika
Cześć! Jak pralka na gwarancji to nie ruszaj nic. jak po gwarancji to trzeba przykleić pierścień magnesu na osi silnika (magnes od tachometru).
Walka z pralką sugeruje uszkodzony tachometr, można to wymienić samemu? Albo jak go sprawdzić?
2.Uszkodzony jakiś czujnik obciążenia (jeśli istnieje) Tachometr jest takim czujnikiem, na postawie przebiegu sygnału z niego pralka rozpoznaje, czy dochodzi do "bicia" bębna. Jeśli timer stoi, to pralka prawdopodobnie próbuje "wyważyć wsad", czego nie jest w stanie zrobić. Obawiam się, że coś się skrzywiło mechanicznie, raczej - bo tachometr jest...
No i pralka na chodzie :) tachometr wypadł ;) założyłem i wszystko działa, wielkie dzięki za pomoc. Pozdrawiam.
Witam błąd E33 / E34 – problemy z temperaturą i czujnikiem NTC To jest usterka czujnika poziomu wody, a nie grzania i NTC. Napotkałem kolejny błąd numer E21. W internecie znalazłem dla innego modelu amici: "uszkodzona prądniczka tachometru lub cewka , zwarty triak silnika na programatorze, błędny odczyt napięcia z tachometru na programatorze"....
wystarczy wymiana grzalki czy grzałka plus tachometr?
Tachometr? Ma obwód? Wirniczek się nie wykręcił?
Witam nie znam tego modelu pralki ale sprawdź czy na silniku jest tachometr, jeżeli jest to sprawdź cewke i magnes na osi wirnika czy nie jest poluzowany
Mam taką pralkę na części, jeśli jeszcze szukasz?
Wystarczy sama cewke.
Silnik przy tym starcie nie idzie od razu na wysokie obroty ? Zdarzało się tak, przy uszkodzeniu magnesu tachometru, silnik dostawał napięcie, nie było zwrotnej z tacho do modułu, silnik szedł na wysokie obroty, po chwili elektronika wyłączała zasilanie i już więcej nie zasilała solnika do momentu wyłączenia pralki. Trzeba zdjąć z silnika osłonkę tacho,...
Witam. Pociekło trochę wody po kostce silnika i wypaliło na module rezystory w obwodzie tachometru . Może ktoś podrzuci ich wartości.
Poczyściłem i nic dalej to samo. Kolejne moje pytanie czy do 2 styków z prawej na zdjęciu silnika (dwa czerwone kable idące do czegoś na wałku silnika, jakby jakaś cewka ? Bynajmniej okrągłe) ma programatorze styki oznaczone jako M71 i M72 powinno docierać 220 V ~ bo taki odczyt dostałem na wtyczce przy testowaniu kostki na pralce. To jest tachometr...
Problem z tachometrem .Albo przerywa uzwojenie cewki tacho albo luźny magnes wirujący.
Na tachometrze jest 97 Ohm Tachometry są w samochodach (dziwna to nazwa). W pralkach jest prądnica tachometryczna, a to jest inna bajka. 97Ω powiadasz (cewka)? To dobrze. A jakie generuje napięcie przy obrotach silnika? Jest i mówią że to problem z tachometrem, pierwszy raz się biorę za pralkę i chciałem się upewnić czy dobrze odczytałem błąd,...
pralka tachometr sprawdzi tachometr pralka tachometr pralka electrolux
schemat ogranicznika prądu chińskie testery akumulatorów multiswitch naprawa
pilot uniwersalny schemat zwrotnicy
Niedziałający odtwarzacz DVD w Ford S-Max - przyczyny i rozwiązania Optymalizacja ustawień pieca Termet Silver Pro 20 kW