Na aledrogo kupisz. Wpisz w szukajkę: prądniczka tachometryczna silnika. Jak nie znajdziesz, to pewnie ten Kolega ma tyle tego, że głowa mała: http://www.elektroda.pl/rtvforum/uzytkow... Zapytaj go na PW lub zadzwoń.
Moduł sterujący - strona 7, pozycja 21 na załączonym rysunku. Sprawdź jednak najpierw tachometr i szczotki silnika.
witam opis błędu ( dwie migające diody) ,,Brak sygnału tacho podczas sterowania tyrystora silnika Blokada wirnika lub bębna, tachometr lub podłączenia silnika uszkodzone ,,
Sprawdź tachometr silnika.
Jest to błąd F06, błąd tachometru na silniku, do sprawdzenia cewka tachometru, magnes na osi wirnika, połączenia wiązki elektrycznej silnika, moduł
Do sprawdzenia silnik, a dokładnie tachometr.
Jaka prądniczka tachometr silnika pralki.
niezła pralka poważnie>>>sprawdż triaka sterującego silnikiem i tachometr http://obrazki.elektroda.net/49_11641697...
Witam. Może być coś nie tak z tachometrem. To takie soś z tyłu silnika:) .
Poszukuję magnesu tachometru lub całego tachometru do silnika pralki Electrolux EW 1110T.
Zacznij od sprawdzenia silnika- szczotki, tachometr.
nie to na osi to prądniczka zlicza prędkość obrotową silnika hydrostat jest montowany zazwyczaj na w górnej części pralki dochodzi do niego parę kabli i połączony jest wężykiem z dołem pralki z zbiornikiem
Witam Według serwisówki to: Błąd F06 Błąd tachometru silnika napędowego Urządzenie sterujące nie może prawidłowo określić szybkości silnika (Kilka razy) dlatego pralka zostaje wyłączona. Jeśli ten błąd występuje podczas fazy wirowania, to drzwiczki zostaną odblokowane po zatrzymaniu się bębna. Potencjalne przyczyny -sprawdzić połączenia wiązek przewodów...
Jakiej firmy jest silnik i jaki typ?
Przerwa obwodu tachometru na silniku, do sprawdzenia cewka tachometru (rezystancja na stosowanych silnikach 1:Ceset: 42 Ohm, 2:Selni: 90 Ohm, 3:Sole: 184 Ohm) sprawdzić wiązkę pomiędzy silnikiem a modułem oraz sam moduł
Uszkodzona elektronika po zwarciu kostki silnika, konkretnie tor tachometru. Było o tym na forum nie raz, szukajka pomoże. Szukaj również jako pralki Mastercook, Brandth, Fagor, bo to samo.
sprawdź cewkę tachometru na silniku i czy nie poluzował się magnes tachometr do tego nic nie ma, uszkodzone jest uzwojenie silnika !!!! nowy silnik 260zł. Kod silnika 481236158439. Jak pralka na gwarancji to wezwij serwis.
Jest to prądniczka tachometru, który pełni rolę sprzężenia zwrotnego przy regulacji obrotów silnika przez programator - regulator obrotów.
Sprawdź silnik, tachometr silnika, połaczenia w kostce silnika
Sprawdź tachometr posprawdzaj kostkę zaciskową na silniku sprawdź styki
gdy nagle wyrywa silnik na obroty, sprawdź tachometr, czy czasami nie wyleciał magnes
Po wejściu w tryb serwisowy znalazłem błąd E52 Brak sygnału z tachometru silnika. Jesteś pewien, że dawca i biorca przeszczepu miały identyczne silniki i wyprowadzenia przewodów ?
Sprawdź silnik i tachometr.
do czego sa te 2 piny po prawej To termik silnika (8 9). Kostka silnika: 1 2 3 4 5 6 7 X 8 9 Podłączasz 230V do 7 i 6, a kondensator 25µF do 5 i 6, i są "szybkie" (wirowanie). Te 7 można podłączyć szeregowo przez termik 8 9. Podłączasz 230 do 7 i 3, a 25µF do 3 i 4 i masz wolne obr. Albo 230 do 7 i 4, a 25µF tak samo, to masz też...
Najczęściej F 06 oznacza, że skończyły się szczotki w silniku. Spotkałem się też z wysunięciem wtyczki wchodzącej do silnika. Tachometr to rzadkość.
może być luźny magnes w silniku w tachometrze...
Może spróbuj najpierw sprawdzić okolice tachometru na silniku ,kostki silnika.
witam.Proszę o pomoc gdyż konkretnie chodzi o błąd E09. Po włączeniu prania po ok.10-20 minut pracy pralki zaczyna zrywać obroty silnika jak przy uszkodzonym tachometrze i w efekcie pojawia się ten błąd. Dodam że silnik jest sprawny a tacho zminiłem. Pralka ma ok. 3 mies.. pozdrawiam Monsterro
Kostki na pewno sa dobrze, bo zresztą jak wywala błąd, to jak kliknal przekaźnik i krecilem ręcznie to obroty były zczytywane przez tachometr, co zapewnia silnikowi napięcie?
Silnik przy tym starcie nie idzie od razu na wysokie obroty ? Zdarzało się tak, przy uszkodzeniu magnesu tachometru, silnik dostawał napięcie, nie było zwrotnej z tacho do modułu, silnik szedł na wysokie obroty, po chwili elektronika wyłączała zasilanie i już więcej nie zasilała solnika do momentu wyłączenia pralki. Trzeba zdjąć z silnika osłonkę tacho,...
hymm... mi także wydaje się ze problem tkwi w silniku,może to tachometr. silnik można podłączyć pod autotransformator jeżeli taki posiadasz i sprawdzić jak pracuje na wysokich obrotach :) pozdrawiam
A te obroty to są szybkie czy normalne i czy w jedną stronę czy możę rewersy. Sprawdzić tachometr silnika . Zwarcie triaka silnika to poprostu jego uszkodzenie bardzo często bez powodu poprostu trzeba go wymienić.
nie ma czujnika wibracji, o równomiernym rozłożeniu prania moduł "wie" od tachometru znajdującym sie na osi silnika głównego((stały równy przyrost napięcia w określonym czasie) spróbuj przejrzeć moduł, jakość połączeń, silnik, kostkę połączeniową silnika, tachometr
Witam. Jaka powinna być rezystancja cewki tachometru do pralki Electrolux EWT 10120W? Cewka tachometru w silniku nie ma przejścia więc nie mogę zmierzyć oporności. Pozdrawiam
Do wymiany silnik jeżeli nie masz jak zdobyć tachometru.
Nie podłączaj silnika bezpośrednio pod 230V bo ten silnik jest sterowany przez układ z triakiem i przy podłączeniu pod 230V może się uszkodzić tachometr z tyłu silnika. Ja do sprawdzenia silnika używał autotransformatora i zawsze zaczynam od 30V i stopniowo podnoszę napięcie do max 100V.
Przyczyną mogło być uszkodzenie uzwojeń silnika. Trzeba jeszcze zwrócić uwage na tachometr
Cześć! F6 Brak sygnału z tachometru lub nie obraca się bęben, a możliwe usterki to: Zerwany pasek klinowy, wypadł magnes z koła pasowego, uszkodzone szczotki w silniku, uszkodzona wiązka przewodów do silnika lub kontaktronu.
hey! A czytane od góry czy od dołu?? kod błędu odczytuje się od dołu... ale wydaje mi się ze chodzi o E51 problem z triakiem od Silnika lub tachometrem.
sprawdź czy tachometr nie jest luźny...(taki magnesik na osi silnika)
Cóż,pozostaje jeszcze sprawdzić stan uzwojenia tachometru ( na tylnej końcówce osi silnika),oraz ew. wtyczkę i płytkę wybieraka obrotów.Potem zostaje to wszystko sprawdzić solidnie jeszcze raz,bo już powinno działać.Powodzenia.
To sprawdź nie na cewce silnika tylko na tachometrze który jest z tyłu silnika. O, cezet mnie wyprzedził :)
ale bez cewki powinny być maksymalne obroty na silniku
układ sterowania silnikiem
Sprawdź hydrostat i kubek hydrostatu.
Prawidłowe zachowanie się pralki przy uszkodzeniu zespołu tachometru.Wymień te opory R71, R72. Następnie sprawdź prądniczkę tachometryczną czy nie spalona cewka i dobrze zamocowany magnes wirujący oraz czy po pokręceniu ręką wirnikiem silnika na cewce tachometru występuje jakieś małe napięcie.Sprawdź też czy kostka silnika i kostka od strony instalacji...
Rozbierz silnik i sam sobie ustalisz rozpiskę - połączenia proste jak budowa cepa :) Dwa lub trzy przewody ze stojana, dwa ze szczotek, czasem dwa z termika i dwa z tachometru. Również za pomocą zwykłego omomierza to ustalisz. Zdecydowanie trudniejsza jest budowa regulatora obrotów ze sprzężeniem zwrotnym.
Pralka wiruje i traci obroty i tak cały czas.Podczas prania nie ma siły wykonać obrotów,silnik sprawdziłem na krótko i jest sprawny.Oporność uzwojeń tachometru wynosi 0.5 kiloma, wirnik dokręcony.Czy powodem może być uszkodzenie regulatora obrotów, który jest w programatorze czy wina leży po stronie tachometru. Bardzo proszę o sugestie. Dziękuję.
Witam nie znam tego modelu pralki ale sprawdź czy na silniku jest tachometr, jeżeli jest to sprawdź cewke i magnes na osi wirnika czy nie jest poluzowany
Obejrzyj czy nie jest pęknięty sprawdź wszystkie połączenia cewki tachometru, od silnika do modułu, zmierz rezystancję cewki
Silnik wydaje się być sprawny niestety po uruchomieniu pralki nawet nie drgnie. Prawdopodobnie uszkodzony inwerter silnika.
Sprawdziłbym szczotki silnika. Gdzies wyczytałem że to jest silnik bez szczotkowy. No chyba że opierasz się na dokumentacji do tej pralki.
Sprawdż tachometr na silniku i przewody wraz z wtyczką od niego.
Cześć! Jak pralka na gwarancji to nie ruszaj nic. jak po gwarancji to trzeba przykleić pierścień magnesu na osi silnika (magnes od tachometru).
Trzeba wyciągnąć silnik i sprawdzić czy nie wykręcił się wirnik tachometru .
Witam . Przy okazji sprawdzania silnika warto sprawdzic tachometr . Cewkę oraz oraz magnes zamocowany do osi wirnika (wewnącz cewki) .
Niestety ,ale poszła także cewka od tachometru .Mam podobną od silnika tej samej firmy, ale nie wiem czy oporność jest dobra. Czy ktoś wie ile powinna mieć omów?
Tachometr możesz sprawdzić czy jest uszkodzony tylko czy w tym przypadku silnik by się tak zachowywał?
Po włączeniu pralki wszystko jest ok Załączamy poszczególne programy to: Pralka się załącza Pobiera wodę Pierze, pierze trwa to nawet 3 godziny nie dochodzi program do płukania Gdy się wybierze samo płukanie raz pobiera wodę i płucze i tak potrafi bez końca Gdy się załączy wirowanie pralka wchodzi dwa razy na obroty po czym tak jakby zaczynała od nowa...
Do sprawdzenia pro forma tachometr silnika, a następnie moduł, przy czym na 95% problem będzie w elektronice.
Tachometr zwiera? Tachometr czyli prądniczka ma dawać napięcie proporcjonalnie do prędkości obrotowej silnika
W dniu dzisiejszym został wymieniony pasek na nowy i nic to nie dało. Tak jak myślałem bo co miało dać? Miało by to sens gdyby był zbyt luźny, a nie siedział ciasno jak powinien. Tak jak myślałem na początku stawiam na programator coś się tam rozjechało. Na silniku bez paska wchodzi na obroty bo robi to szybko i tachometr szybko zwiększa wartości, pod...
Widzę że tu do wszystkiego trzeba dochodzić samemu, dzięki tym co usiłowali pomóc. Dla przyszłych pokoleń, po przebrnięciu i wymianie triaka, sprawdzaniu grzałek, zamków, całych układów itd doszedłem że to musi być tachometr. Serwis stwierdził że tych urządzeń nie wymieniają tylko trzeba kupić cały silnik - koszt 400-600zł, gdzie cała pralka nie jest...
Sprawa rozwiązana. Wymiana szczotek i pralka ruszyła. Diagnoza została przeprowadzona w prosty sposób. Po pochyleniu pralki i komp jecie kilka razy od spodu silnik zaczął się kręcić. Miało to świadczyć o wytartych szczotkach i tak tez się okazało. Pralka kręci aż miło Dodano po 5 Kod E52 mógł świadczyć o kilku problemach. Ustawiła silnika, usterka tachometru...
Silnik był sprawdzany Tachometr też? Sprawdź na zwarcie triak sterujący obrotami silnika , jeśli pralka stała w wilgoci przemyj spirytusem wtyczki i pola stykowe modułu elektronicznego . To taka ? http://www.ceneo.pl/showPicture.aspx?pro...
Triak w spoczynku nie może przewodzić między anodami, a miedzy bramką a jedną anodą (nie pamiętam czy A1 czy A2 - to szybko zweryfikujesz) będzie miał jakieś 65-75 Ω, z drugą anod nieskończony opór. Co do cewki tacho, zależy jaka jest włożona, jedne mają po 50 Ω, inne i po 250 Ω. Generalnie nie ważna jest oporność, ważne jest, żeby tachometr...
Witam Padł silnik w pralce Elektrolux EW506S prod. nr. 914740071. Czy ktoś dysponuje danymi do tego silnika , schematem połączeń?. Albo takim silnikiem? Zastanawiam się czy byłaby możliwość adaptacji silnika np. z Wiatki ? ,chociaż w oryg. jest 7 wyprowadzeń. Ma ktoś może schemat takiego silnika? Nie mogę go rozprówać, bo być może pójdzie do przezwojenia....
Trzeba sprawdzić tachometr który znajduje się na osi silnika po drugiej stronie koła pasowego. Może być odkręcony wirnik tegoż.
Witam sprawdzić można w ten sposób niebieski i czerwony to są wyjścia szczotko trzymaczy biały i szary uzwojenia stojana te przewody trzeba połączyć szeregowo wtedy silnik wystartuje, dwa żółte nie interesują to jest tachometr, co do pytania o szlifierkę to na zwykłą tarczę do szlifowania odradzam on ma obroty jak odkurzacz jedynie tarcza od diaksa...
Sprawdź tachometr na silniku.
Silnik prawdopodobnie jest nitowany. Trzeba rozwiercić nity, a potem złożyć na śrubach. Uwaga na magnes tachometru na końcu osi, żeby go nie uszkodzić.
Pomylone były wtyczki od tachometru silnika i czujnika temperatury ( ale że wtyczki pasują w inne miejsca) wymiana szczotek pomogła ,pralka pierze działa . Dziekuję za pomoc .
Witam Według mnie to tak u góry 2 uzwojenia stojana później zasilanie wirnika i na dole prądniczka tachometru. A tu ten silnik i modele pralek https://www.fiyo.pl/silnik-napedowy-do-p...
Ok zmieniłem szczotki, ale nic to nie dało. Po pierwszym pobraniu wody, zakręciłem bębnem z tyłu tym kołem i ruszyło dalej czyli zaczęła pralka dawać następną wodę z góry. Może wzbudziłem tachometr w silniku i poszło dalej. Prąd zmienny idzie na silnik? Jak sprawdzić czy napięcie podawane jest na silnik? Mogę to zrobić dotykając pin-ów przy wtyczce...
A co powiecie na takie objawy: Najpierw podobnie jak u przedmówców - kłopoty z wirowaniem - czasami... a teraz nie może obrócić bębnem podczas prania i wcale nie jest przeładowana... Sprawdziłem szczotki - są na wykończeniu ale jeszcze ok. Stawiać na tachometr czy elektronikę???
W specyfikacji błędów, E22 oznacza zwarcie triaka. Sprawdziłem omomierzem, triak, jak i elementy, z jego obwodu wyglądają na dobre. Natomiast na wtyczce z cewki tachometru brak jakiejkolwiek oporności, cewka tachometru wygląda na to że ma przerwę. Po zdjęci pokrywy z przodu pralki widać jakąś puszkę metalową na wałku silnika prawdopodobnie jest w tej...
Wygląda jakby elektronika nie miała odczytu z tachometru, sprawdź czy nie odkręcił się magnes tachometru z wirnika silnika. no i oczywiście połączenia tacho z modułem
Miałem ostatnio problem z tym modelem pralki. Błąd 08, czyli błąd od tachometru. Silnik nawet nie ruszał. Tachometr na zaciskach miał rezystancję zgodna z danymi podanymi już w kilku tematach na tym forum i przy zakręceniu ręcznie silnikiem pojawiało się na nim napięcie. zaciski silnika też miały odpowiednią rezystancję. Problem udało się zdiagnozować...
gdzie mozna kupic sama cewke,czy tez kompletna tachopradnice W serwisie Ardo. Sprzedają komplety. A moze podejdzie z jakiejs innej pralki Jak ma ten sam silnik....... Czy wszystkie ARDO maja te same tachopradnice? Oczywiście że nie. Tachometr przypisany jest do konkretnego modelu silnika, a nie do marki pralki.
Dwa czerwone to tachometr te cię nie interesują tylko 4. Opis podłączenia masz tu z innego silnika do pralki. https://pl.beauti-home.com/45321-how-to-...
2.Uszkodzony jakiś czujnik obciążenia (jeśli istnieje) Tachometr jest takim czujnikiem, na postawie przebiegu sygnału z niego pralka rozpoznaje, czy dochodzi do "bicia" bębna. Jeśli timer stoi, to pralka prawdopodobnie próbuje "wyważyć wsad", czego nie jest w stanie zrobić. Obawiam się, że coś się skrzywiło mechanicznie, raczej - bo tachometr jest...
Mikroprocesor i traik- ale rządzą w Twoim przypadku chyba zimne luty- obejrzyj elektronikę i przelutuj co nieco a szczególnie wejscie sygnałowe z tachometru.
Witam Dołączę się do tematu, razem z inf. F06 mrugają diody od obrotów 100 i 400 - czy jest to dodatkowa informacja czy tylko powielona razem z wyświetlaczem LCD ? Szczotki wymienione kilka miesięcy temu - gdzie znajduję się tachometr ?
M0że jest coś z tachometrem. Dodatkowa cewka na silniku podająca do sterowania dane o jego obrotach.
Dziękuje za pomoc. Niestety po skasowaniu silnik wchodził na od razu na wysokie obroty i zatrzymywał się. Okazało się że pękł magnes na wirniku od tachometru. Silnik wymieniony na używany z alegro i pralka hula aż miło. Skasować błąd udało mi się poprzez - pokrętło na wyłączone wcisnąć wirowanie+start i trzymając wciśnięte przekręcić pokrętło na 11....
Witam. Mam problem z pralką Indesit IWSE61051, która nie działa, błąd F02. Wyczytałem, że jest to błąd silnika i warto sprawdzić tachometr, a więc pytanie jak to zrobić? Jak go przemierzyć?
Dwa fioletowe to prądniczka tachometryczna - nie podłączasz. Reszta jak w każdym innym silniku indukcyjnym od pralki, schematów jest całe multum. Szary wspólny, jedna para (czerwony czarny) to wirówka, druga to rewersy. Potrzebujesz oczywiście kondensator. Swoją drogą dość (jeśli nie bardziej) prawdopodobne jest uszkodzenie regulatora, tachometru (zmierz...
Sprawdź szczotki w silniku, tachometr i elektronikę (pod lupą)pod kątem zimnych lutów.
Cewka tacho wraz z magnesem wirującym znajduje się z tyłu osi wirnika silnika.Ale jeśli nie orientujesz się w działaniu tego ustrojstwa to zgłoś naprawę fachowcowi bo niepotrzebnie wydasz pieniądze na niepotrzebne części.Tu nikt nie odpowie ci wprost wymień to i to bo nikt oprócz ciebie nie stoi teraz obok twojej pralki.Musisz sama dedukować , my służymy...
Podstawiając drugi sprawny silnik.Niekoniecznie od tego modelu pralki , aby pasowało mocowanie a kostkę silnika spróbuj sobie przystosować do istniejącej instalacji.Przed tymi działaniami proponuję sprawdzić szczotki , tachometr i wiązkę połączeniową starego silnika.Przelutuj też płytkę elektroniki szczególnie pod przekaźnikami.Pozdrawiam.
Co może być tego przyczyną? Uszkodzony tachometr silnika, uszkodzenie obwodu sterowania silnika na elektronice, uszkodzenie układu pozycjonera jeśli występuje, ale w tym modelu chyba go nie ma. I basta, nic innego nie ma co kombinować. Czy taką cewkę tacho sama mogę sprawdzić czy muszę dzwonić po serwis? Przepraszam, ale czytając twoje posty raczej...
Właśnie takie uszkodzenie przytrafiło mi sie przed chwilą w Amice PA5560A420. Magnesik (wirnik tacho) kompletnie się wykręcił z osi silnika pralki. Wystarczyło wkręcić ten wirnik, poprawić zamocowanie uzwojenia tachometru i jest O.K.
Po dokładnym sprawdzeniu tachometru stwierdziłem, że jest uszkodzony. Zakupiłem podobny silnik i przełożyłem z niego tacho. Pralka działa bez zastrzeżeń. Dziękuję wszystkim za podpowiedzi i pomoc. Temat do zamknięcia.
Wtakim razie to ja napisze o przyczynie ( bo znalazłem usterkę), może się komuś przyda. Była przerwa na złączce przy silniku na sygnale z tachometru- poprostu wypalił się stuk w złączce.
jak nie spuszcza wody to cos z pompką a jak zaczyna wirowac na rewersach to cos ze sterowaniem silnika w tych modelach czasami odkręcaja sie wirniczki na tachometrze albo tak jak mówił Rychomuch pomierz cewkę tachometra ewentualnie do wymiany triak na płytce sterującej silnika (ten z radiatorem)
Witam błąd E33 / E34 – problemy z temperaturą i czujnikiem NTC To jest usterka czujnika poziomu wody, a nie grzania i NTC. Napotkałem kolejny błąd numer E21. W internecie znalazłem dla innego modelu amici: "uszkodzona prądniczka tachometru lub cewka , zwarty triak silnika na programatorze, błędny odczyt napięcia z tachometru na programatorze"....
A sprawdzałeś tacho i połączenie z prądniczki do modułu (kostka silnika)? Moduł dostaje sygnał z tachometru? Pomierz napięcia na wyjściu tacho do modułu podczas pracy pralki.
Problemem był tachometr na ośce silnika (niestety wymienny tylko razem z silnikiem), miał po prostu przerwę, choć chwilami coś podawał.
Jeśli kręci tylko raz i do tego robi to szybko jakby próbowała wirować, to masz uszkodzenie obwodu tachometru, czyli jak wyżej wspomniane tacho - przewody - moduł. Tacho pomierz na kostce silnika, ponadto zdejmij te z motoru i sprawdź czy magnes pod cewką cały jest. Jeśli tam będzie ok to pro forma przewody do sprawdzenia, ale w zasadzie można moduł...
Witam. Pociekło trochę wody po kostce silnika i wypaliło na module rezystory w obwodzie tachometru . Może ktoś podrzuci ich wartości.
tachometr pralki tachometr silnika pralki whirlpool tachometr silnika pralki electrolux
mercedes dioda czujnik filtr hydraulik odzyskanie certyfikatów
automatyka przemysłowa satel flashx
Resetowanie Marantz UD5005: Przywracanie ustawień fabrycznych Instrukcja obsługi Grundig Vivance GV 3005 VPS po polsku