Do sprawdzenie prądniczka tachometryczna znajdująca się na silniku (mogła się poluzować).Użyj funkcji szukaj - wpisując: prądniczka tachometryczna. Powodzenia.
Do wkręcenia wirniczka można zastosowac środek zapobiegający odkręcaniu się śrub,a jeśli go nie masz zwykły lakier do paznokci mógłby pomóc.Jeśli chodzi o dostępność wirniczka,to występuje razem z silnikiem,ale możesz poszukać na szrotach.
Czy prądniczka tachometryczna na silniku ok?
Uszkodzona prądniczka tachometryczna silnika . Trzeba dobrać się do tyłu silnika , sprawdzić uzwojenie prądniczki , magnes .
-prądniczka tachometryczna (kilkadziesiąt Ω) Małe sprostowanie. Cewka prądniczki ~ 17Ω (więc kilkanaście).
Sprawdź rezystancję prądniczki tachometrycznej silnika.
Poluzowany magnes prądniczki tachometrycznej znajdujący się na końcu wirnika za komutatorem. Można go wkleić na kropelkę.
Przepraszam,że się wtrącam do tematu ale zaciekawiła mnie ta prądniczka tachometryczna co to jest i do czego to służy w pralce,wiem,że przetworniki tachometryczne są w wagach ale mogę się mylić,tak dla ciekawośći pytam bo cały życie człowiek się uczy? Witam. Przy silniku a dokładnie na osi w tylnej części znajduje się prądniczka tachometryczna zamieniająca...
po podłączeniu miernika i zakręceniu wałem silnika na wyjściu prądniczki tachometrycznej indukuje się napięcie 0,5-1 mV( czy nie jest to za mało? Mało, nie mało - wszystko zależy od miernika i metody pomiaru. Podłączyłem tester ciągłości obwodu do cewki prądniczki tachometrycznej i wyszło mi, że nie ma ciągłości obwodu, Podłącz omomierz, a nie tester...
Możliwe przyczyny 1. Pompa myjąca lub czujnik prądniczki tachometrycznej 2. Moduł główny (nie tylko przekaźnik ale i logika jego sterowania) 3. Opcja 1 i 2 naraz 4. Grzałka (prawie że niemożliwe)
Proponowałbym sprawdzenie prądniczki tachometrycznej zamocowanej na silniku(cewka-czy ma " przejście , wirnik ferrytowy- sprawdzić zamocowanie. Pozdrawiam.
Moduł, albo prądniczka tachometryczna na silniku, choć jeśli wciąż wiruje od razu bez pobory wody to stawiam na moduł. Napisz jeszcze czy wykonuje jakieś inne czynności oprócz wirowania.
Sprawdź prądniczkę tachometryczną ( uzwojenie i magnes ) , przewody prowadzące sygnał prądniczki do modułu .
A masz w ogóle z czego wyprowadzić sygnał na obrotomierz? Jest przy tym skuterze jakaś prądniczka tachometryczna lub coś w podobie? Jeśli skuter fabrycznie nie ma pewnych wyprowadzeń sygnału na przewodach, to trudno będzie ci coś samemu podłączyć/wykombinować.
na 90% to wina prądniczki tachometrycznej zainstalowanej na silniku. Mogła się odsunąć od silnika , mogły się rozczepić kabelki od niej lub w gorszym przypadku uszkodził się jej magnes lub uzwojenie. Prądniczka ta znajduję się z tyłu na wale silnika.
Witam. Co ma do tego silnik ...a no ma jeżeli w ciągu kilku sekund silnik sie nie obróci a prądniczka tachometryczna nie da sygnału do modułu do zostanie wyświetlony komunikat (otwarte drzwi) W pierwszej kolejnosci do sprawdzenia szczotki silnika. Pozdrawiam
Na aledrogo kupisz. Wpisz w szukajkę: prądniczka tachometryczna silnika. Jak nie znajdziesz, to pewnie ten Kolega ma tyle tego, że głowa mała: http://www.elektroda.pl/rtvforum/uzytkow... Zapytaj go na PW lub zadzwoń.
Jeżeli jest to 2-ga i 3-cia dioda licząc od dołu to błąd F 06 - brak odczytu z prądniczki tachometrycznej .Sprawdż , czy nie zużyły się szczotki silnika , sprawdż tacho na silniku .
Wkręć magnes prądniczki tachometrycznej w silniku. Jak to zrobić, użyj funkcji szukaj . A to na dobry początek: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic30...
Kolego, nie czytałeś wcześniejszych postów na temat prądniczki tachometrycznej silnika!! :| Poszukaj gdzieś pod pralką magnesu (blaszki zabezpieczającej w kształcie "słoneczka"), który Ci wylatał...
Według opisu to problemem może być zafałszowany pobór prądu przez silnik, lub odczyt z prądniczki tachometrycznej. Gdyby słyszeć i widzieć jak pracuje, byłoby łatwiej coś doradzić. Sprawdź czy magnes na osi silnika jest w porządku, bo tu dopatrywałbym się przyczyny. W drugiej kolejności usterka programatora. Jeśli wszystko co opisałeś się zgadza.
Ten element to prądniczka tachometryczna. Służy do pomiaru prędkości obrotowej silnika, napięcie które generuje wykorzystuje moduł pralki do odpowiedniego sterowania silnikiem. Możesz popytać się w serwisach AGD może mają na zbyciu z jakiegoś uszkodzonego silnika. Nie wiem czy można dokupić osobno. Pozdrawiam.
Oj tam... Przerwa na tacho nie generuje napięcia podającego na silnik z elektroniki (sprzężenie zwrotne). Błąd E62. Zwarcie triaka silnika, również powoduje ten sam błąd. Wniosek: - wymienić triak silnika - sprawdzić ciągłość obwodu tacho od silnika (w tym rezystancję prądniczki tachometrycznej), do modułu (włącznie z rezystorami zapinającymi układ).
Wiem że jest w nim prądniczka tachometryczna, czy za pomocą niej można płynnie regulować obroty ? \ Można, z tym że prądniczka to tylko czujnik służący do układu stabilizacji obrotów i zwiększenia momentu obrotowego. W praktyce ściemniacz na triaku - układ wielokrotnie opisywany na forum. Z tym że o regulacji od "0" obrotów możesz zapomnieć - silnik...
Kultura techniczna też jest inna. W Parkside oraz innych podobnych zwykła regulacja obrotów to regulator napięcia natomiast w markowych narzędziach jest prądniczka tachometryczna i podtrzymanie obrotów niezależnie od obciążenia. Pierwsze słyszę o prądniczkach tachometrycznych w takich urządzeniach. Masz może jakiś przykład? Model albo zdjęcie? Nie...
Potrzebuję uzwojenie prądniczki tachometrycznej silnika arcelik 2818570100 do pralki Beko. Jeśli ktoś może zaoferować, proszę o kontakt.
witam mam taki stół jak jesteś zainteresowany jeszcze to sprawą to mogę wrzuć zdębieć dej część
Witam Jeśli na praniu zasadniczym występują zbyt wysokie obroty, to mogła się poluzować prądniczka tachometryczna na silniku, np. podczas wspomnianej w poście wymiany amortyzatorów. Należałoby sprawdzić także wszystkie połączenia przy programatorze. Skoro czasem udaje się przeprowadzić pranie poprawnie, to mogą występować zimne luty w module. Pozdrawiam
a D9 Dioda impulsowa małej mocy , np. 1N4148 . Pozostaje do sprawdzenia , dlaczego w ogóle nastąpiło takie uszkodzenie , aby po wymianie elementów znowu nie zadymiło .Do sprawdzenia kostka silnika , uzwojenie prądniczki tachometrycznej , przecieki wody w okolicach silnika .
Szukam prądniczki tachometrycznej do amica comfort plus 1200.
Dzięki za odpowiedź. Wiem, że podłączając bezpośrednio pod 230V i nie podłączając prądniczki wejdzie na obr. max (taki miałem zamiar, by sprawdzić czy wolne obroty nie są winą silnika). Czytałem już też, że prądniczka jest odpowiedzialna za kontrolę obrotów. Tak więc silnik ma możliwość pracy na wysokich obrotach, sądzę że elektronika tez jest sprawna...
Jakie tacho? Normalne. Tak zwana prądniczka tachometryczna. Jak będzie popsuta na pompie myjącej, to zmywarka nie zagrzeje wody. A nawet, jak będzie sprawna na początku badań i wskaże prawidłowości podczas pomiaru, to podczas pracy maszyny może się popsuć. Taki myk. teraz zamienię pompę i zobaczymy I jest to bardzo słuszny tok postępowania w diagnozie/naprawie...
Witam - to jest silnik komutatorowy szeregowy ( wysokoobrotowy 13000 obr/min ) Można połączyć tak 2+3 mostkujemy , zasilanie pod 6 oraz 7 albo odwrotnie . Pin 4 oraz 5 prądniczka tachometryczny . Dodano po 38 https://obrazki.elektroda.pl/6950215400_...
Uszkodzone złącze gniazdo grzałki-wtyczka instalacji, uszkodzony któryś z termików grzałki. Nie grzeje również wtedy, gdy uszkodzona jest prądniczka tachometryczna pompy myjącej. Jeśli to co napisałem jest trudne dla Ciebie do ogarnięcia, to oddaj zmywarkę do naprawy kumatemu fachowcowi. Piszę serio i bez złośliwości, bo możesz narobić sobie bigosu...
Witam. Może ktoś wie, gdzie mozna dostac prądniczkę tachometryczną? tomek(at)szarik.rr.nu
Układ sterowania jest oparty na tranzystorach mocy prawdopodobnie polowych ze sprzężeniem zwrotnym w postaci prądniczki tachometrycznej do układu automatyki regulującej zadaną prędkość obrotową silnika i prądu jednocześnie . Układ i silnik pracuje przy napięciu 24V a to z tego powodu aby pobór prądu był mniejszy a moc silnika duża . Może ta podpowiedź...
prądniczka tacho pełni funkcje kontroli obrotów na podstawie napięcia Taką właśnie funkcję ona pełni. O symulacji zapomnij. Poszukaj magnesu z jakiegoś "dawcy".
Chodzi dokładnie o nią :) Ktoś ma jakieś dane na jej temat? Skoro o taką prądniczkę chodzi - to na tym zdjęciu widać, że wyprodukował ją Zakład Automatyki Przemysłowej - Ostrów Wlkp. A zatem zapewne w archiwum zakładowym można poszukać wszystkich potrzebnych danych (schematy, instrukcje) tych prądniczek tachometrycznych TP-2. Dane "wrażliwe" usunięto/trymer01...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/program... A i tak do wymiany jest cała elektronika (o ile triak sterujący silnikiem jest sprawny) :(
Witam No wyjaśniło sie jest to prądniczka tachometryczna np. https://sklep.ardomex.pl/pradnica-tachom...
Szukam cewki prądniczki tachometrycznej silnika pralki AWT 2084 , może ktoś ma na zbyciu
Ciągnie iskrę bo szczotki za krótkie i brak właściwego docisku . Silnik uzwojeniowo sprawny , natomiast według mnie brak sprzężenia zwrotnego pomiędzy prądniczką tachometryczną a elektroniką . Sprawdź ciągłość uzwojenia cewki prądniczki , zamocowanie magnesu pradniczki , okablowanie prądniczki do modułu . Poza tym pralka powinna sygnalizować jakiś kod...
Quarz napisał: Z tego też powodu nie zaleca się wyjmowania wirnika z prądniczek tachometrycznych - prądniczka obcowzbudna. Dlaczego? Przecież prócz braku wytwarzania napięcia przez prądnicę, to nic innego się nie stanie.
Do sprawdzenia prądniczka tachometryczna na pompie.
Witam . Przywizłem z niemiec w/w sprzęt . Okazało się że nie chce wirować ( mułowato się obraca ) i po pewnym czasie pralka staje i zaczyna mrugać na przemian weichspulen i 4 . Sprawdziłem wszystko i okazało się że jest spalona prądniczka tachometryczna . Z tego co z niej zostało można odczytać 247 . Co można w zamian wstawić ??? . Pozdrawiam i z góry...
Dołączę się do tematu, gdyż również potrzemuje prądniczki tachometrycznej do pralki Whirpool. Rezystancja prądniczki to 67 Ohmów. Czy ma może ktoś do sprzedania taką prądniczkę?
Do sprawdzenia prądniczka tachometryczna, moduł główny (przekaźnik grzałki, luty), kable w progu drzwi. Najłatwiej w takiej kolejności. Powodzenia.
Magnes wygląda OK (plastikowy gwint). Wkręć ten magnes z powrotem (na lakier do paznokci); zamontuj cewkę tacho (wraz z zabezpieczeniem). Następnie, celem sprawdzenia działania całej prądniczki tachometrycznej robisz: ustawiasz voltomierz na napięcie zmienne (to taki miernik, jak nie posiadasz, to dostępny w każdym "oszołomstwie", za ok. 16PLN); podpinasz...
W przypadku tacho informacją o prędkości silnika jest częstotliwość sygnału z tacho, nie jego napięcie. Napięcie wzrasta wraz z obrotami, ale jest to efekt "uboczny". Bzdury wierutne Pan gadasz. Elektronika dostaje sygnał napięcia z prądniczki tachometrycznej silnika, a nie częstotliwości. W zależności od skoków napięcia z prądniczki, decyduje o podaniu...
Sprawa jest bardzo prosta, gdy w kostce silnika znajduje się 6 styków. Dwa styki, to prądniczka tachometryczna, które pomijamy. Kolejne dwa, to styki szczotek, a następne to początki stojana. Napięciem 230v zasilamy: jednym stykiem jeden z początków stojana, drugim styk szczotki [obojętnie której]. Pozostałe dwa styki tzn. stojan i szczotkę mostkujemy....
Pęknięty magnes prądniczki tachometrycznej (tachogeneratora) może powodować, że nie będzie generować odpowiedniego napięcia (lub wcale- silnik wchodzi na maksymalne obroty). Elektronika czyta to jako błąd i przestaje podawać napięcie na silnik. Sprawdzenie działania prądniczki możesz sprawdzić w prosty sposób. Podłączasz woltomierz (ustawiony na napięcie...
Poszukuję magnesu tachometru lub całego tachometru do silnika pralki Electrolux EW 1110T.
Witam. Moje pytanie dotyczy prądniczki tachometrycznej pralki Dalia pdh 885. Jaka powinna być rezystancja? Czy 445 omów to prawidłowa rezystancja?
Witam , może którys z kolegów na przed sobą w/w moduł - potrzebne wartości oporników smd na wejściu prądniczki tachometrycznej - znalazłem na forum foto ale nieczytelne
święcą diody 2, 3 Jeśli od lewej, czyli pranie zasadnicze i płukanie - błąd f12 i do sprawdzenia obwód grzałki. W pierwszej kolejności proponuję sprawdzić grzałkę na przejście oraz upływność do masy Jeśli od prawej, czyli stop płukanie (lub nieopisana) i płukanie - błąd f06 - błąd prądniczki tachometrycznej. Skoro silnik obraca w pierwszej kolejności...
Użytkownik do mnie napisał: "Stwierdziłem że nie opłaci się w nią inwestować bo nie ma dostępności części tzn uszkodzony był modół, prądniczka tachometryczna, fartuch. Dziękuję wszystkim za podpowiedzi i pozdrawiam. "
Witam - tak wygląda układ połączeń tego silnika ; https://obrazki.elektroda.pl/5008355800_... Dodano po 1 Zgodnie ze schematem numeracja ; https://obrazki.elektroda.pl/6492554300_... Dodano po 4 Numer 6 oraz 7 ( dwa czerwone to prądniczka tachometryczna ) . Proszę zmostkować 4 z 5 zasilanie proszę podłączyć pod 2 oraz...
Okazało się że uszkodzona prądniczka tachometryczna. Uzwojenie było w jakiś sposób uszkodzone. Dziękuję za pomoc.
klon111 Mam problem z wyjściem przewodów bo są dwa gniazd jedno masywne drugie jakby do sterowania . te drugie to wyjście z tachogeneratora(prądniczki tachometrycznej) 0,02V na 1 obr/min czyli przy 10obr/min powinno być tam 0,2V, przy 100 2v a przy 500 10V
Mam silnik z candy, oporność tacho 51 om. Ale moduł mam tylko remco 5036.
Sprawa jest bardzo prosta, gdy w kostce silnika znajduje się 6 styków. Dwa styki, to prądniczka tachometryczna, które pomijamy. Kolejne dwa, to styki szczotek, a następne to początki stojana. Napięciem 230v zasilamy: jednym stykiem jeden z początków stojana, drugim styk szczotki [obojętnie której]. Pozostałe dwa styki tzn. stojan i szczotkę mostkujemy....
Poruszany był jeszcze temat prądniczki tachometrycznej..ale jak dobrze rozumiem prądniczka mierzy obroty i jeśli nie przekazuje sygnału to także jest sygnalizowane błędem E21 ale po kilku obrotach bębna tak? bo u mnie silnik nawet nie rusza, ani nie buczy- nie reaguje wcale
Popatrz na obwód prądniczki tachometrycznej z silnika. Może moduł nie dostaje informacji o tym iż silnik ruszył.
Witam, rozwiązań, ja osobiście, znam wiele, jedno z nich to odpowiednia prądniczka tachometryczna (nie wymaga zasilania), inne (ale już z zewnętrznym zasilaniem) to różnego rodzaju przetworniki parametryczne n/U , czyli ilości obrotów n w jednostce czasu na proporcjonalne napięcie U (stałe), a więc z założenia liniowe, które są opisane zależnością:...
Prądniczka tachometryczna do sprawdzenia.
Trudny temat.Sprawę komplikuje prądniczka tachometryczna zabudowana w silniku. załóż temat w dziale Inne/Serwis albo poproś Moderatora o przesunięcie..
Witam Proszę o podanie przyczyny następującej usterki w pralce: podczas wykonywania ruchów rewersyjnych słychać jakby jednorazowe uderzenia przeciwprądu w silniku przy każdym kierunku ruchu. Do czego służy prądniczka tachometryczna jak jej działanie ma się do pracy pralki.
To prądniczka tachometryczna. Jeżeli silnik ma być używany poza pralką pomijasz to ustrojstwo.
Sprawdź czy wirniczek prądniczki tachometrycznej jest wkręcony do końca i czy cewka prądniczki nie jest poluzowana. Było o tym wiele razy.... Powodzenia!!!
Do sprawdzenia szczotki silnika i prądniczka tachometryczna.
Zajrzyj do prądniczki tachometrycznej i sprawdź magnes czy nie poluzowany.
A gdzie jest ta prądniczka tachometryczna?
Jest to prądniczka tachometryczna, nie podłączaj. Pozdrawiam Adam
Prądniczka na silniku daje sygnał zwrotny do uP, że za wysokie obroty, więc ten obcina zasilanie na przekaźniku k2. Silnik zatrzymuje się, czeka minutę i powraca do programu. I to by się zgadzało, z tym, że nie sprawdziłeś samej prądniczki tachometrycznej (pachnie mi pękniętym magnesem na osi wirnika). Zdemontuj silnik z pralki i sprawdź. Dane (opór)...
Do sprawdzenia prądniczka tachometryczna na silniku.
Czy ten pozycjoner da się pominąć ? Niestety, nie. To jest zbyt mądre urządzenie współpracujące ściśle z obrotami koła pasowego bębna, prądniczki tachometrycznej silnika i elektroniki. Nie przeskoczysz tego: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic64... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic61... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic55...
sprawdź czy masz światło cofania i stop. Jeżeli nie to zmień bezpiecznik.Częsta awaria w transicie,licznik wisi na tym samym bezpieczniku. Licznik nie jest na linkę-przy skrzyni jest prądniczka tachometryczna.
Tradycyjnie zacznij od sprawdzenia prądniczki tachometrycznej na silniku, czyli połączenia i działanie samej prądniczki. Ten temat jest poruszany wielokrotnie na forum.
Witam. To nie jest silnik komutatorowy. Tak jak zaznaczyłeś te dwa czerwony przewody są od prądniczki tachometrycznej. 5 przewodów jest on uzwojeń silnika a pozostałe 2 są od bezpiecznika termicznego (chyba). Daję pomocną rozpiskę wyprowadzeń: http://obrazki.elektroda.net/58_12752317... http://obrazki.elektroda.net/54_12752318... Tylko...
Sprawdź czy jest dobre połączenie w kostce silnika, prądniczki tachometrycznej. Sprawdź prądniczkę. Na pewno sprawdziłeś CAŁY układ hydrostatu?
Przedstawiony na zdjęciu miernik, jest częścią układu pomiarowego obrotów, w skład którego wchodzi prądniczka tachometryczna. Mierniki sprzedawane w kompletach z prądniczkami (tachogenerator).
Witam. Uszkodzony triak - prądniczka tachometryczna - silnik i wszystko co związane z zasilaniem silnika.
Prądniczka tachometryczna - na forum jest na ten temat wszystko.
Przy taśmociągach prądniczki tachometryczne się stosowało.
Prawdopodobnie poluzowany lub pęknięty magnes prądniczki tachometrycznej
Sprawdź czy się magnes na prądniczka tachometryczna nie wykręcił.
Powodem rozłączania silnika może być zwarcie triaka lub brak sygnału z prądniczki tachometrycznej.
Sprawdź dokładnie czy nie poluzował się magnes prądniczki tachometrycznej, jakość styków i ciągłość okablowania od prądniczki do samego modułu (może być złamany, przetarty przewód).
Aleś uparty! No dobra, sprawdź magnes prądniczki tachometrycznej oraz dotrzyj komutator za pomocą pumexu.
Może być uszkodzona prądniczka tachometryczna
...prądniczka tachometryczna??? pozdrawiam. mon
Posiada Pan jakiś schemat podpięcia oraz model prądniczki tachometrycznej???
Poszukaj silników firmy Komel. Silniki obcowzbudne tej firmy mocy 1,2 kW, 2,2 kW i 3 kW można znaleźć na różnych stronach z ogłoszeniami pod hasłem "silnik prądu stałego", w cenie 300 - 600 zł. Komel także nadal oferuje te silniki. Dostępne są także prądniczki tachometryczne do nich. Ja też mam taki silnik mocy 1,2 kW (zdjęcia poniżej) i planuję zrobić...
Do sprawdzenia prądniczka tachometryczna, prawdopodobnie poluzował się magnes.
Jak ma 2 przewody, to to jest prądniczka tachometryczna a nie enkoder.
Witam! Zmień biegunowość z prądniczki tachometrycznej i sprawdź.
Czy wie ktoś może dlaczego nie wiruje? mam schemat i jest w niej regulator obrotów a w silniku jakaś prądniczka tachometryczna? Jak to sprawdzić? Jak "pykam" redukcją obrotów 800/600 to silnik na 1s startuje a potem znowu zwalnia. Pomocy! Treść tematu poprawiono.
Sprawdź mocowanie magnesu prądniczki tachometrycznej silnika .
Zobacz, czy do prędkościomierza doprowadzona jest z silnika zwyczajna linka. Czasem w silniku może być zamontowana mała prądniczka tachometryczna i napięcie z takiej prądniczki doprowadzone jest do komputera i obrotomierza. Nie wiem czy do szybkościomierza też bywa ale czasem też może być.
Może prądniczka tachometryczna? Edit bo nie zauważyłem, że obraca lewo/prawo.
prądniczka tachometryczna pralki amica prądniczka tachometryczna prądniczka tachometryczna bosch
bq8011 24c01 blokada skrzyni podłączenie wyświetlacza graficznego
kenwood ddx4015bt telewizor technika przyciski
Kod błędu na płycie Schott Ceran - dwa palniki nie grzeją Kod błędu PWM9101-12 w koparce Volvo EC160