To wszystko co było napisane to tylko przypuszczenia. Diagnoza polega na pomiarze ciśnienia na tandem i kontroli grup 13.18.23. A do tego kontroli sprężania, stanu wałka i popychaczy. Nikt ci nie napisze to NA PEWNO to.
Planuję zmodyfikować mojego Ursusa 4512, o niezależną hydraulikę zewnętrzną. Chcę dokupić zewnętrzną pompę typu tandem ( wspomaganie i hydraulika zewnętrzna). Mam pytania? - skąd zasilić w olej pompę do hydrauliki zewnętrznej (przez filtr) ? - czy pomiędzy pompą a rozdzielaczami trzeba dać jakiś zawór bezpieczeństwa?
Tylko że tdi pd są dwie pompy. Jedna w baku a druga na głowicy tzw pompa tandem. Raczej zawór zwrotny jest potrzebny do pompy tandem od filtra. W filtrze zawsze w normalnych warunkach jest paliwo. Niewiele ale wystarczy do odpalanie i przejechania 200-300 metrów i nie ma jak z tego filtra zejść (z przewodów tak). Natomiast z pompy tandem to już inna...
Witam Posiadam taki zawór TANDEM 830. Jest mi niepotrzebny, ale nie wiem czy jest sprawny. Wie ktoś jak mogę go sprawdzić ?
Należało by sprawdzić ciśnienie na ciepłym podczas odpalania na tandem pompie. Ale to trzeba manometr podpiąć a nie komputer. Bo to raczej ona mogła troszkę zetrzeć płytki od oleju napędowego z benzyną. Zawory iglicowe w pomp wtryskach też.
Nie wiem do czego to ma służyć, ale twoje założenia nie bardzo są w zgodzie z praktyką. Czyli albo układ nie będzie stabilny, albo nie będzie precyzyjny. Chyba, że to nie istotne... Czujniki mogą tylko sygnalizować pozycję, a nie nią sterować, bo mają dość dużą histerezę pracy. Żeby był stabilny i precyzyjny musisz użyć dwóch siłowników: skrajna pozycja...
ack63 napisał: Przy ew. wymianie czynnika proponuję zrobić próbę działania zaworu zwrotnego zabudowanego w samej sprężarce o ile nie jest dołożony zewnętrzny. Co się z resztą praktykuje przy scrolach. Jest dołożony zewnętrzny elektrozawór za skraplaczem. Coś nie kumasz. Pisałem o dodatkowym zaworze zwrotnym na tłoczeniu sprężarki. Scorll'e maja zawór...
Dlaczego zaraz zawór , nie wiemy tego , jaka tam jest pompa powtarzam , tandem?
Z filtra paliwo fizycznie nie jest wstanie zejść paliwo schodzi z pompy tandem do filtra paliwa i tu trzeba montować zawór. U mnie np niedawno padł czujnik wałka w temp 60-70 C nie działał. Na zimnym 1 obrót na ciepłym 3-5 sekund kręcenia.
No i jak kolego maestrus udało się coś ustalić w sprawie cofającego paliwa? Zmagam się podobnym problemem , mam silnik ATJ. Mam AJM. Właśnie wymieniłem pompę tandem i założyłem nowy wąż na powrocie + zawór jednokierunkowy z ciśnieniem otwarcia 0,8bar. Obserwuję i dam znać w po weekendzie jak będę pewien rezultatu...
Dokładnie co masz na myśli jeśli chodzi o powrót? Zawór na filtrze paliwa?
Wysłałem zapytanie do firmy Vectron czy posiadają na sprzedaż same kondensatory tzn cewki od modelu SIT - 830 Tandem 0830034 Jeżeli nie, to rozumiem że będę musiał kupić cały zawór...
Wymieniłem cały kompletny zawór na fabrycznie nowy oryginalny. Jutro mam zamiar wyciągnąć siłownik i dla pewności wymienić w nim uszczelnienia. Trochę dziwi mnie jego budowa - wygląda jak tandem, jednak wejście jednej komory jest połączone z wyjściem drugiej. Tak, po próbie kalibracji, po około pół minuty oś wraca do pozycji 0. Jeżeli zgaszę samochód...
ewentualnie, spróbuję podłączyć go na krótko pomijając bak i filtr paliwa, wtedy będę widział co się stanie... Nie pomijaj filtra w żadnym wypadku, ponadto ten zawór o którym pisałem w poście 16 ma za zadanie utrzymać ciśnienie wstępne na poziomie 0,8 bara miedzy zbiornikiem, filtrem paliwa, pompą tandem. Jak podłączysz bez pompy, może odpalić podobnie.
Olej taki bo były wycieki i mechanik powiedział że to załatwi sprawę Ale coś nie bardzo. A teraz chyba raczej nie zmienia z powrotem na tamten bo tak nie można. Wymieniłem pompę tandem, wtryski sprawdzone i są ok (wymienione uszczelki), wałek ok, świece grzeją, drugie świece też działają, zawór egr nowy, nowy czujnik temperatury, i dalej to samo
Mam problem z golfem silnik 1.9 tdi 101 km axr, po dłuższym postoju, np po nocy odpali normalnie i po sekundzie gaśnie przy drugiej próbie łapie na jeden tłok i po kilkunastu sekundach odpala, wnioskuję że gdzieś się zapowietrza lub jest problem z paliwem. Do tej pory sprawdziłem ciśnienie pompki elektrycznej (0.5bar) zawór przy pompce też trzyma, ciśnienie...
Według grupy 13 do wymiany pompowtrysk 3i4 Choć wiadomo trzeba sprawdzić ciśnienie sprężania, wiązkę ciśnienie na pompie tandem będzie prawdopodobnie prawidłowe Pompowtrysk i wyregulować na 180stopni A dlaczego tak twierdzę... pokrótce opiszę Wymieniałem uszczelkę pod głowicą w tym silniku Wiadomo sprawdzenie głowicy na szczelność płaszcza wodnego,...
Witam! Auto po nocnym postoju jest w stanie odpalić ale z małym bólem, tzn "rozkręca się" coś na zasadzie jak przy odpowietrzaniu po wymianie pompki. Jak odpali to jakiś czas pracuje dobrze ale jeszcze silnik nie zdąży osiągnąć 50 st aby ruszyła wskazówka a już zaczyna dygotać i pojawiają się dodatnie korekty na pompkach i to różnie druga trzecia czwarta...
Bardzo ubolewam nad faktem, że nikt nie kontynuuje tych nie łatwych wątków do końca... Kolego przemo33 w tym wątku dość aktywnie ostatnio "walczę" z podobnym problemem, w którym doszedłem do podobnego wniosku jak Kolega ciuqu podpowiedział. http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Dzisiaj przyszła paczka, jest zawór zwrotny...
Strzykawka, przewód 8mm między aktuatorami a strzykawka i jak zasysasz strzykawka to muszą być szczelne, np sztanga od turbiny musi się podnieść i tak pozostać do puki nie rozłaczysz strzykawki. I tak każdy po kolei. Masz gruszke, zawór egr i pod zbiornikiem płynu chłodniczego siłownik chłodnicy paliwa. Sprawdź też kruciec pompy tandem i przewodu do...
Jeśli za prawym tylnym kołem tuż nad filtrami masz taki zawór jak na rysunku z trzema odpowietrznikami to masz instalacje ham. do przyczepy. Sygnal brany jest z prawej rurki hamulca tylnego (8). Rurka do zlącza przyczepu to (14).(5) to linia LS-a spelniajaca tu także role boostera(wzmacniacza siły ham.) Nie byly montowane zbyt często bo w wielu krajach...
Witam, otóż niedawno nabyłem mieszkanie i pod zlewem w kuchni nie posiadam zaworu pod zimną wodę, chciałem w razie jakichkolwiek problemów założyć zawór i przy okazji dodać trójnik lub czwórnik na przyszłościową zmywarkę i wyjście na wąż ogrodowy, więc: 1) zastosować http://obrazki.elektroda.pl/1157731400_1... wraz z tandemem jakiegoś trójnika...
Przewód dotykał tylko do gumki w metalowej obudowie serwa, ale nie był wciśnięty i podciśnienie uciekało bokiem, a z racji tego, że przewód idący od pompy tandemowej ma zamontowany zawór jednokierunkowy, to turbo i EGR działały prawidłowo.
Trzeba poprawić łącza pompowtrysków, doginając złączki w kostkach. Zmierzyć ciśnienie paliwa na tandem pompie i podać wartości na wolnych i przy 3 tyś obrotów, oraz sprawdzić ciśnienie paliwa przed filtrem paliwa, na pracującym silniku. beep'y wskazują na problem z ciśnieniem paliwa, lub brak kontaktu na kostkach elektrycznych pompowtrysków. Jeżeli...
Jak masz problem z tandempompą to ciężko pali. Zostaw ja w spokoju. Sprawdź wężyk podciśnieniowe. Możesz też mieć problem z geometria turbine, dopiero początki, lub sam zawór sterujący geometria.
Kolego grassi20, Domyślam się, że pisząc o dawkach masz na myśli korekty na PD, które odczytujesz. Twoje wcale nie są takie złe jakby się mogło wydawać... Warto wiedzieć, że korekty nie świadczą o tym w jakim stanie są pompki ale o tym w jakim stanie są Twoje cylindry ponieważ dawki na "+" oznaczają, że cylinder jest nieco słabszy i dlatego są one większe...
1️⃣ Ciśnienie paliwa – pompa tandemowa Silnik BMN nie ma klasycznej pompy CR, lecz pompę tandemową, która dostarcza paliwo do pompowtryskiwaczy i generuje podciśnienie dla układu wspomagania. Sprawdź ciśnienie paliwa na listwie – jeśli pompa tandemowa nie daje odpowiedniego ciśnienia, wtryski mogą nie pracować poprawnie. 2️⃣ Problem z uszczelnieniem...
Jeżeli się boisz o kolizję wału z zaworami to prostu zdemontuj wałek rozrządu. Wszystkie zawory się schowają i nie musisz się bać. Koło pasowe wału ma klin, koło pasowe wałka rozrządu nie zejdzie - trzeba użyć prasy. Bodajże od wałka rozrządu ma klin, albo odpowiedni wypust - chociaż nawet bez tego odpowiednio założysz - demontując pompę tandem (paliwa...
Witam Właśnie jestem po wymianie pompy tandem, założyłem prawie nową roczną pompę. Oczywiście bipy w grupie 023 od razu podniosły się z wartości ujemnych na dodatnie. Wszystko działa pięknie ślicznie i cudownie, jednak nurtuje mnie jedna rzecz. Czytając wszelakie mądre artykuły wszędzie jest opisane że w grupie 018 powinny być same zera tylko nie do...
No rzeczywiście to ma sens. Zupełnie zapomniałem o tandemach. Czy przy takim układzie i zaworze 5/2 wymienionym w pierwszym poście mogą być realizowane funkcje zgrzewarki typu docisk pod zmniejszonym naciskiem, funkcja przekucia (dodatkowy nacisk elektrod na zgrzewany materiał) itp?? Niby mam je w konsoli z parametrami zgrzewania ale przy zmianie tych...
Witam, w naszej premiumce 340 z 99 roku od dłuższego czasu juz pojawił się czarny dym i to dość dużo niestety.... zwiększone spalanie oraz brak mocy przy 20 tonach ładunku (jest to tandem) jest po prostu masakra górkę to widzi bardzo wcześnie niestety. No i spalanie przy takich ładunkach to 36 to minimum raczej oscyluje w granicach 38... Co do kierowcy...
o przepraszam. zle przeczytałem... wydaje mi sie ze cisnienie jest nieco małe.... z tego co sie orientuje to chyba kole 2-3 bary powinno byc... ja mam pompki i u mnie są dwie wstepne czyli elektryczna 1bar tandemowa 7,5 i dopiero pompki. wkład kupisz za 100-200zł. ja bym zmienił dla swiętego spokoju,
Cewek brak.Na tandemie do tej scanii podnoszenie pokładu jest identyczne,tam chodzi prawie idealnie,dla wyrównania poładów służy zwykły zawór kulowy którym odcina sie jeden hydromotor.Taki zabieg robi się sporadycznie bo chodzą równo.
Widocznie wymaga rejestracji- skopiowałem Ci zawartość posta Doświadczenie własne na żywca- kilka tygodni temu objechałem trasę ok. 100 km do Krakowa i z powrotem, bez żadnych problemów, przyjechałem na parking pod firmą. Po robocie wsiadam, kręcę kluczykiem i **** blada- rozrusznik kręci, i nic więcej... Kolega lawetą zwiózł mi grata pod dom, komputer...
Zasugeruję dwie pompy tandemowe do wyboru, przy czym ta druga będzie łagodniej prowadzić maszynę: https://obrazki.elektroda.pl/6772604900_... Pompy w przybliżeniu wyglądają tak: https://obrazki.elektroda.pl/6080348500_... https://obrazki.elektroda.pl/8076641300_... Oczywiście trzeba jeszcze dodać zawór...
Miałem wyciek na pompie tandemowej uszczelnilem wyczyscilem zawór egr nie działał zabity był niby jest wszystko w porządku ale jednak tylko do 120km/h pozniej mol i jedzie tylko 160km/h ale do 120km/h ładnie się zbiera i dość duże spalanie nie wiem co może być jakieś pomysły?
Info z jednej ze strona na temat diagnozy PD. [ ]..."Jak sprawdzić stan pompowtryskiwaczy Oprócz wyczuwalnych objawów uszkodzonych pompowtryskiwaczy, takich jak nierówna praca silnika, szarpanie, brak pracy na wszystkich cylindrach, można z grubsza ocenić stan tych elementów za pomocą komputera, kabla diagnostycznego i oprogramowania VAG-COM. Korekcje...
Zawór zwrotny zamontowałem profilaktycznie pomiędzy filtrem a pompą tandemową i żeczywiście się nieco poprawiło. Gdzie mogą wystąpić nieszczelności skoro wykonałem już czynności opisane w poprzednim poście. Prosze o sugestię. Czy jeśli jeździłem z otwartym EGR przez pewien czas to czy czasami nie mam zawalonych zaworów sadzą połączoną z resztkami oleju...
Mysle nad tym czujnikiem temp.spalin sa one odłaczone moze powinny byc jednak podłaczone. Na chłopski rozum jezeli sa odłaczone to cały czas daje duza dawke ropy bo mysli ze jest zimny. Dobrze rozumujesz, ale nie do końca... Czujnik temperatury pod autem, czyli w okolicach "bywszego" DPF, nie steruje bezpośrednio wtryskiem paliwa, jak się wydaje, tylko...
Zrobiłem trochę krótki bo do 3,6tys ponieważ mi auto wyskoczyło i musiałem zakończyć bo bałem się że nie wyhamuje:) 003,008,011- [url=http://vaglog.pl/log-003_008_011_1k... Co do porannego odpalania ściągłem dziś waż paliwa przed pompa tandemową i dalej w węzach jest mało paliwa, tak jak by wracało do baku, a wczoraj wymieniłem zawór zwrotny,...
Jeszcze raz powtarzam, czarne spaliny równają się zbyt małej ilości powietrza w stosunku do dawki paliwa, czyli niewydolność turbiny, lub nieszczelność dolotu. Możesz powtarzać i sto razy, ale nie znaczy, że masz rację. Niestety, silnik dymi na czarno właśnie tylko w jednym, jedynym przypadku, tj. wtedy, gdy do cylindra dostaje się nadmierna, podkreślam...
Opisze problem od poczatku , zakupiłem Passata z silnikiem avf . W samochodzie jest turbosprężarka po świeżej regeneracji , ale wstaje dopiero od 2200obr. Przejrzałem dolot brak nieszczelności oraz syczenia. Zaślepiłem egr by wykluczyć zawieszony zawór . Przewody podciśnienia również zmienione , geometria pracuje normalnie nie zacina sie . Przepływomierz...
Kolego 2krzysiek2 o wszystkim co tu napisałeś dobrze wiem i zapewne masz racje ale to nie jest profesjonalna instalacja warsztatowa ale mala instalacja komórkowa :D . Zbiornik jest tak zamontowany że woda z niego spływa przez złączkę . Co do zaworu odcinającego to go na razie nie ma bo go poprostu nie miałem . Naolejacz był w tandemie z odwadniaczem...
Pompę bym odrzucił bo zmieniłem na drugą podobno po regeneracji, 4 stówy poszły z gwarancją.. I objawy dokładnie takie same jak na starym tandemie, jest opcja że założyłem drugi śmietnik ale raczej wątpię..Teraz mi przyszło do głowy bo wcześniej nie zwróciłem uwagi, ale jak przy teście sztanga nie chodziła i ciśnienie się nie zmieniało to nie jestem...
Dzięki za odp. No to co mówisz byłoby logiczne, gdyby moja zmywarka była najnowszym osiągnięciem techniki i producent uwzględniłby to, że dziś ludzie używają tabletek Xw1. Moja zmywarka ma naklejkę z jakiegoś serwisu z 2002., więc prod około 1997-98. Nie ma żadnych bajerów, żadnych filtrów (tylko kratkę na dnie zmywarki), nie ma pojemnika na proszek...
Witam . Posiadam przyczepę do tandemu Fruehauf Gladau z 2004 r , dwuosiową . Niestety padł mi zawór i modulator ABS . Po wymianie mechanik nie był w stanie zgrać program z siłami hamowania przez co przy hamowaniu blokuje koła . Czy jest jakiś gotowy program który mógłbym pobrać i wgrać? Producent nie posiada danych plików ponieważ model jest przestarzały...
witam. Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Przedstawie swój pomysł . Mi chodzi po głowie zrobienie tego na zasadzie zawieszenia w camperach tylko rozbudowany układ o zbiornik ze sprężonym powietrzem. Ze zbiornika gdzie jest powiedzmy cieśnienie na poziomie 5 atmosfer dzielę zaworem ( rozdzielaczem) powietrze na 2 osie. Każda z poduszek ma swój manometr...
Zawór 5/3 ma trzy położenia przy zasileniu którejś z dwóch cewek - położenia skrajne siłownika, natomiast bez zasilania cewek możemy mieć trzy opcje (rodzaje zaworów): 1. obydwa zasilenia siłownika są "pod ciśnieniem" 2. obydwa zasilenia siłownika są "odcięte" (zaślepione) 3. obydwa zasilenia siłownika są połączone z atmosferą Przy dwóch pierwszych...
EGR jest zmieniony na nowy czy używany? Nie odpowiedziałeś na pytanie o gniazda PD, to pięta achillesowa głowic silników PD 8-zaworowych. Trop z korbowodem, też jest dobry, może wcześniej zaliczyły kolizję tłoki z zaworami. Jedyne co nie pasuje do tego, to trudności w uruchamianiu. To świadczy o problemach z dostawą paliwa do PD. Czyli tandem, pompa...
Rozwiązałeś problem? Mam podobny przypadek ,po zmianie UPG i głowicy wystąpiła pewna trudność z ustawieniem rozrządu.Na znakach trochę stukają zawory Przy próbach ząbkowania ,po przestawieniu o ząbek na wałku już nie , ale brak mocy do 2tys.,spalania nie znam. Także podejrzewam zmiany w wysokości tandemu uszczelka-głowica i > skrócenie< paska...
Pomijając zapewnienie sterowania, jest to nie do zrealizowania. Po pierwsze aby podgrzać bańkę należało by podgrzać rurę, do której ta bańka ma być solidnie przymocowana, oraz sam czynnik. Wszystko razem powinno być zaizolowane aby zminimalizować wpływ temperatury otoczenia na odzwierciedlanie temperatury czynnika. Ogólnie ... nie polecam. Do sterowania...
pompa tandem głośniki tandem karty tandem
sprawność energetyczna akumulatora filtr górnoprzepustowy mikrofon arduino joystick
derbi senda mikrokomputer cobra1
Przestrojenie radiomagnetofonu RMS 475 na pasmo CCIR Lokalizacja bezpiecznika w klimatyzacji split