Benzyna mogła zaszkodzić samym pompo-wtryskom albo pompie tandem. Wg mnie raczej kombo. Lekkie nieszczelności na pompkach (gniazda gumki) z którymi dobra pompa tandem (szczelna) radziła sobie. Teraz benzyna lekko ją przytarła i ma problem ze zrobieniem ciśnienia na niskich obrotach. Jak będziesz miał VCDS to sprawdź czy czasem nie masz błędów od wałka...
Jeżeli dobrze to coś odczytuje bloki pomiarowe to BIP-y sporo na minusie. Co świadczyło by od braku paliwa. Za wstępne ciśnienie pompowtryskiwaczy (bo pewnie tam siedzi 1,9 Tdi PD - przydał by się kod silnika) odpowiada pompa tandem (pompa podciśnienia i paliwa w jednym). Choć problem to może być również zasilanie jej paliwem czyli sitko w baku i pompa...
tandem-pompa (zintegrowana pompa paliwa z pompą podciśnienia) jest stricte mechaniczna... nie ma żadnego zasilania po stronie elektrycznej... napędzana jest mechanicznie z wałka rozrządu... jeśli pompa paliwa (elektryczna) która jest w baku podaje poprawnie paliwo, to tak jak już Ci pisałem... najprawdopodobniej tandem pompa do wymiany...
Ewidentny brak paliwa przy starcie. Zmiana węży od filtr do pompy tandem na przeźroczyste. Wtedy ładnie widać czy są bąble w paliwie do pompy tandem. Jak nie ma pomiar ciśnienia na pompie tandem przy odpalaniu. Bo albo pompa w baku lub przewody mają nieszczelność. Albo pompa tandem lub uszczelka pompy tandem ewentualnie uszczelnienia pompo-wtrysków....
Wiązka ok i cisnienie ma garach ok to coś popsułeś przy robocie. Jak byś jeszcze wiedział jakie daje ciśnienie pompa tandem to by mozna było co myslec.
Bez diagnostyki to zgadywanie, ale strzelam, że standardowo dla TDI rozrusznik i alternator do wymiany. Ktoś pewnie stwierdzi, że trzeba ruszać dawki startowe - ale to pudrowanie syfa. Ale tam siedzi raczej coś pokroju ATD a te nie miały mapy startowej. To raczej albo padający czujnik wałka rozrządu. Ale zapisuje się jako błąd w sterowniku. Uszkodzony...
Turbo nie jest w stanie utrzymywać stabilnego ciśnienia (do sprawdzenia sterowanie turbo jak i samo turbo, pompa podciśnienia i wężyki). Dwa BIP-y na - wszystkie plus szarpanie czyli pompa tandem (paliwa plus podciśnienia) do weryfikacji ciśnienie na pompie. Jaki przebieg? Oringi na pompkach były robione?
Jest napisane że kod silnika BMS to 1.4 TDI na pompowtryskiwaczach. Takie objawy daje brak paliwa. Czyli zaczynając od baku pompa z sitkiem, filtr paliwa, pompa tandem ,same pompowtryskiwacze. Wrzuć logi na vaglog i daj linki. Jak zacznie przerywać zgaś i zajrzyj do filtra paliwa (przez zaworek z zawleczką możesz sobie sprawdzić jak wygląda normalny...
To wszystko co było napisane to tylko przypuszczenia. Diagnoza polega na pomiarze ciśnienia na tandem i kontroli grup 13.18.23. A do tego kontroli sprężania, stanu wałka i popychaczy. Nikt ci nie napisze to NA PEWNO to.
Jak nie błędów to problem jest zasilaniu paliwem. Sprawdź jak zgaśnie czy jest paliwo w filtrze. Łatwo tam zajrzeć odpina się zawleczkę i widać czy paliwo jest ponad materiałem filtrującym. Zanim paliwo trafi do pompowtryskiwaczy są dwie pompy. W baku niskiego ciśnienia ok 1 bar podaje paliwo do filtra. Druga to pompa tandem pobiera paliwo z filtra...
Pierwsze jeśli się da trzeba zajrzeć do filtra paliwa czy jest paliwo. Jak kręcisz dłużej to czy wskazówka obrotomierza się podnosi (czy czasem nie padł czujnik na wale). Dwa najlepiej komputer i sprawdzenie błędów. Potem weryfikacja czy parametry pracy są ok przed odpaleniem jak i w czasie odpalania. Można podczas odpalania delikatnie (tak z 1-2 sekundy...
BMM to PD? Jeżeli tak to tandem pompa jeszcze podejrzana.
Masz VCDS to blok pomiarowy 11 przełącz się nastawy podstawowe/Basic Stetting i test działania sterowania VNT. Wtedy silnik wskoczy sam na 1400 RPM a ECU będzie sterowało turbiną na max doładowanie i po 30 sekundach minimalne doładowanie. Ciśnienie doładowania powinno się zmieniać choć o 100 mbar. A zaglądając na silnik powinieneś zobaczyć sztangę regulacji...
głowice ściągnie i zmierzy gmp tłoków ,czasami na oko widać .Jeszcze sprawdz kolor ropy w zbiorniku czy nie jest czarna z olejem ,jak jest to nie jest głowica pęknięta tylko tandem pompa do wywalenia . Tutaj w serwisach tak czytali technicial solution że ściągali głowice i dawali do sprawdzenia ,a problem był w tandem pompach o którym wszyscy wiedzą...
Pompa tandem powinna sobie zassać paliwo i zrobić ciśnienie. Pompa w baku ma za zadanie tylko podać paliwo do filtra dlatego opisana jest jako 1bar. Kiedyś nawet przyjechałem 300km jak padła pompa w baku. Silnik chodził na butlece podłączonej do tandem pompy. Tandem sobie zasysał z butelki sam. Tak ja bym zrobił pomiar ciśnienia na tandemie. Bo mi pachnie...
.No to pewnie padła pompa zasilająca.Z opisu nie wynika czy tylko puki co zapala sie kontrolka ale hydraulika nadal działa czy pada hydraulika. Pompe zobaczysz jak odkrecisz prawą pokrywe z filtrami. Tam jest pompa zebata w systemie tandem /podwójna.Ta w korpusie integralnym z pokrywa to pompa ładująca.Ta druga to wspomaganie kierownicy. Czsami doraznie...
Do sprawdzenia, ciśnienie pompy paliwa w zbiorniku, ciśnienie pompy tandemowej na głowicy, następnie wtryski do sprawdzenia, albo ktoś Ci włożył wtryski od 115-stki lub 130. Pompa 0,8 bara na filtrze. Tandem od 3,5 bara na wolnych do 7 bar przy 4 tys. obrotów. Katalizator, zostaw w spokoju, to nie jego wina.
Gumki na pompowtryskiwaczach wymienione i pompa tandem wymieniona
Czyli według wykonanych przeze mnie pomiarów pompa tandem działa nieprawidłowo?
Uszczelniacze na pompowtryskach (ewentualnie gniazda w głowicy) pompa tandem do sprawdzenia.
Albo pompki padły (trefne paliwo) albo są nie do tego silnika (BIP poza zakresem) albo wiązka w głowicy wymaga przeglądu (brak styku na kostkach). Zdarza się też że jak jest kompletny brak ciśnienia wstępnego to też się pojawi (wyleci poza zakres). Wtedy do sprawdzenia czy w filtrze paliwa jest paliwo (podane z baku) i czy pompa tandem robi ciśnienie.
Jak skasujesz błąd to wraca? Bo typowo te silniki miały problem z odpalaniem ale winny był układ paliwowy. Nieszczelność na uszczelce pompy tandem. Sama pompa tandem i wisienka na torcie uszkodzone uszczelnienia pompowtrywkiwaczy i/lub wyrobione gniazda po nie. Drugim podejrzanym jest czujnik ale na wałku i te faktycznie padają ale inny kod błędu. Jak...
Witam, chciałbym odgrzać kotleta. Pacjent Passat B6 2.0tdi 170KM BMR 2007rok produkcji (Siemens) W aucie było zrobione: -Uszczelnienie wtryskiwaczy -Nowy Rozrusznik -Świece żarowe wraz ze sterownikiem -olej, filtr paliwa, filtr oleju, filtr powietrza -Nowa Pompa Tandem -Sprawdzona wydajność pompy wstępnej. Auto miało usterkę pompy tandem, ropa w zbiorniku...
No to typowe objawy dla TDi PD. Czyli dekiel zaworów w górę i sprawdzenie stanu wałka, szklanek ,uszczelnień na pompkach. Dodatkowo czy pompa tandem nie cieknie lub króciec od podciśnienia nie jest luźny. PS Błędów sterniku silnika brak?
Pierwsze VCDS i sprawdzenie czy sterownik widzi obroty wału , aktywuje dawki na wtryskiwacze (statusy pompowtryskiwaczy). Potem sprawdzenie czy paliwo dochodzi do tandem pompy i pompa tandem robi ciśnienie powyżej 2 bar. PS Jak na plaku chodzi to ewidentny brak paliwa. Pytanie czy wtryskiwacze nie podają czy nie mają co podać. Zdarza się trefne paliwo...
to może ja pierwszy : przy takiej mocy to aż się prosi tandem zamiast jednej sprężarki. Z bardzo wielu powodów.
Poczytaj o typowych bolączkach 1.9 TDi PD(na pompowtryskach). W tych silnikach jest problem z uszczelnieniem pompowtrysków. Dokładnie łapka trzyma pompowtrysk w głowicy tylko z jednej strony. Powoduje to kiwanie się pompki w głowicy w efekcie uszkadzanie uszczelnień (oringów) i wyrabianie gniazda oraz samego pompowtrysku. W zależności od stanu czasem...
Bo jest to pompa niskociśnieniowa (max 1bar) i jej zadaniem jest podanie paliwa do filtra. Z filtra pompa tandem zasysa sama (pod lekkim ciśnieniem ale wstanie zassać sama) paliwo by podbić ciśnienie do wymaganego na pompwtryski by mogły się napełnić prawidłowo w fazie zasysania paliwa ( od 2 do 8 bar). Pompa tandem jest napędzana z wałka rozrządu (prędkość...
Raczej pompa tandem czy daje odpowiednie ciśnienie i czy pompki p montażu były regulowane. Wałek rozrządu w dobrym stanie bez oznak zużycia.
Jeżeli brak błędów i dodatkowo BIP-y na minusie. To do sprawdzenia pompa tandem (ta na końcu wałka). Można zrobić pomiar ciśnienia paliwa. Poniżej 1,5-2 Bary jest problem z napełnianiem pompowtrysków. Niskie ciśnienie nie koniecznie musi oznaczać awarię samej pompy. Często pada uszczelnienie czy rozjechane są gniazda i nawet nowe gumki nie dają rady...
tandem niema tu żadnego znaczenia po pierwsze gdyby był uszkodzony byłby problem z twardym chamulcem Pompa tandemowa swoją nazwą wzięła z tąd, że jest to tandem dwu oddzielnych pomp we wspólnej obudowie: jedna to pompa podciśnieniowa (wakupompa), a druga to mechaniczna pompa paliwa zasilająca pompowtryski ropą pod ciśnieniem od 2 do 10 bar
Pompa tandem czasem nie cieknie?
Jak dwa stany oleju w misce, to puścił tandem albo uszczelniacze na pompkach, ale rozbieganie się silnika/olej w dolocie, to trzeba zajrzeć do turbo.
Mnie to wygląda na uszczelki pompek albo pompa tandem duagnozuje się to przez wpiecie manometru w pompę tandem wtedy kręci aż ciśnienie wzrośnie ponad 1.5-2 bary i wtedy odpala. To potwierdza nieszczelonść pompy tandem albo pompowtryskiwaczy czyli gumki lub rozjechane ich gniazda.
Nie wydaje sie koledze ze to może mieć związek z obwodem świec żarowych??A pompa ma się załączac za każdym przekreceniem zapłonu Pompa pracuje po każdym włączeniu zapłonu na około 2 sekundy i podczas pracy silnika. Zdrowy silnik odpali bez świec spokojnie do minus 10 stopni, ewentualnie nim delikatnie zakołysze. W tym temacie mamy problem z opróżnianiem...
Walczę z szarpaniem Passata podczas przyspieszania - po pomiarach ciśnienia pompy w baku (0.3 bara) i pompy tandem (0?? na jałowym 3.5 bara przy 4000 obrotow)postanowiłem je obie wymienić. Pompa w baku nowa ciśnienia nie mierzyłem ale węże twarde przed i za filtrem. Pompę tandem wymieniłem na używkę ale niestety nadal brakuje ciśnienia - na jałowym...
Ta pompa nie ma zaworu przeciążeniowego, więc albo musisz dać pomiędzy pompą a rozdzielaczem, bądź zakupić rozdzielacz właśnie z takim zaworem wbudowanym.
Dopóki ON miał swoją płynność (temperaturę), pompa tandem sama mogła zaciągnąć paliwo. Teraz przy obecnych temperaturach ma już za ciężko.
Dziwne bez pompki powinien pochodzić chwile i zgasnąć i ne dawać się odpalić. Należało by sprawdzić ciśnienie pompy tandem podczas problemu. Przewody z filtra do pompy tandem. Czy czasem nie zamienione przewody do filtra. Samą pompę tandem. Plus uszczelniacze na pompach oraz przy okazji czy nie ma rantów w gniazdach pompek.
Ja pytam do ilu rośnie ciśnienie na listwie na plaku, a nie do ilu obrotów dochodzi. 400 bar, obroty 700-800 obr/min sprawdzałeś przy okazji czy wstępna pompa paliwa w baku działa poprawnie? Tam nie ma wstępnej pompy w baku, tam jest pompa tandem napędzana z wałka rozrzadu
Pompa tandem sprawdzona ale jest dalej ten sam problem
Odpinałem wtyczkę i cewki mają ok. 0.8 ohma oporności. Według autodaty powinno być 0.4 ohma. Popraw mnie ale czegoś nie rozumię. Skoro zatkanie przelewu świadczy o tym że tandem pompa buduje ciśnienie ale to nie świadczy też o tym że leją pompowtryski na przelewy, bo skoro tandem pompa nie jest w stanie zbudować ciśnienia bez zatykania powrotu to coś...
BIP-y poza skalą plus kod 6 na wtryskach. Pierwsze ciśnienie paliwa na pompie tandem ( wygląda na brak paliwa ). Szarpanie pojawia się od razu przy 2000 RPM i wyżej czy chwilę ciągnie i dopiero dostaje czkawki. Bo podejrzane są pompa w baku (sitko na niej jak i sama pompa - ale wtedy chwilę by szedł chyba że poziom paliwa jest zawsze niski w filtrze)....
1. Woda destylowana nie jest dobra bo pompa wody wtedy cierpi (glikol ma lepsze właściwości smarujące jak woda). 2. Jak przelewem wraca brąz to do sprawdzenia pompa tandem czy nie leci paliwo oraz węże od chłodzenia pod nią czy nie spuchły od paliwa lejącego się po nich. 3. Rok 2001 czyli wadliwe głowice w 1.9 tdi pd. Niektóre mają takie wady odlewnicze...
BKC czyli pompowtryski. Czyli typowe bolączki TDI PD jak uszczelki pompek ,wyrobione gniazda pompek ,wałek wytrzymujący 200-250 tyś km i zjadający szklanki ,padające pompy tandem i luz na wałku rozrządu (na panewkach). Sprawdź czy problem nie jest zależny od długości postoju bo typowe dl tdi pd jest jak są słabe uszczelki pompek że jak codziennie się...
Pompa w baku pracuje. Ciśnienie 0,5 bara.. Tandem pompa również wymieniona,( czarna ropa). Filtr paliwa nowy.
101 koni (pompowtryskiwacze) czyli musi być olej z normą VW 505.01. Producent dowolny. Olej pobiera? Ściągnij rurę od intercoolera i spójrz czy tam nie jest pełny w czarnej oliwce. Dodatkowo pompa tandem do sprawdzenia, i oraz czy masz olej w paliwie.
Żużyte pompowtryski, pompa tandem, pompa w zbiorniku paliwa, nieszczelność w układzie paliwowym. EGR, uszkodzenie sterowania turbo, nieszczelność w dolocie.
Wersja na pompowtryski? Najpewniej króciec pompy tandem.
Przyjmuje się że do prawidłowego odpalenia (napełnienia pompowtryskiwaczy) jest potrzebne 2 bary (absolutne minimum to 1,5 bar). Trzeba by sprawdzić czy to nieszczelność czy słaba pompa tandem. Czasem problem jest w pustych wężykach od filtra do pompy tandem. Dla diagnozy warto założyć przezroczyste i sprawdzić czy nie schodzi paliwo lub wracają bąbelki...
tandem pompa tandem pompa oring tandem pompa sprawdzenie
router astra silnik spalinowy zamontowanie pompy picture publisher
Lodówka Samsung piszczy i brak światła - co robić? Termostat grzałki w lodówkach Samsung No Frost - działanie i diagnostyka