a sprawdz czy plyn dobrze dochodzi gdy jest zimno na dworze.
Najłatwiej podnieść samochód na podnośniku i zakręcić kołem, druga osoba wciśnie hamulec zwolni i zakręć kołem.Możliwe też że klocki wymienione ale nie wyczyszczono jażma oraz gniazda zacisku,ważne tez są prowadnice które trzeba wyczyścić i przesmarować smarem miedziowym.
W sumie to nie chce mi się za bardzo komentować ostatniej wypowiedzi, ale w większości tyczy moich wypowiedzi więc co nieco napisze. Pozwoliłem sobie trochę policzyć moce i energię i zakładając masę auta 1000kg, przyspieszenie opóźnienia przy hamowaniu a=7,5m/s2 i prędkość początkową v=50km/h wyliczyłem moc hamulców 57kW rozkładając to na 4 koła potrzeba...
wymienine były opony, zimówki ściagane i na te same felgi załozone letnie Dodano po 2 może rzeczywiście podniose auto odkręce z tyłu koła i założe jeszcze raz albo zamienie koła stronami może to coś da????
Jak podnoszę i kręcę kołami to nie słychać huczenia, a jeśli chodzi o tarcie to osłona nie ociera generalnie jak podniosę do góry i kręcę kołem to nic nie słychać ani huczenia ani tarcia, tarcie pojawia się przy hamowaniu
No im dalej w las tym bardziej ciemny jestem... Ale naprawdę producent zaleca nie hamować silnikiem! Także jeżeli kierowca zadziała prawidłowo, wówczas podczas hamowania silnikiem nie dojdzie do awarii, a jedynie sprzęgło będzie nieco szybciej się zużywało (oczywiście przy pracy w częściowym poślizgu). Dodatkowo podczas hamowania silnikiem układ zasilania...
Witam od paru dni przy mocniejszym hamowaniu słyszę tarcie w tylnym prawym kole. Jeśli hamuje spokojnie bez mocniejszego wciskania pedału hamulca nic nie słychać. W czym może być problem ? Rok temu wymieniałem tarcze i klocki.
ciągle przy każdym hamowaniu ,ale gdy troche pohamuje to przestaje na chwile i to na pewno nie wina wody i mrozu
po rozłożeniu skrzyni, złożeniu jeszcze raz, jest dobrze do temp 70 stopni, póżniej skrzynia lekko sie ślizga, przy hamowaniu silnikiem słuchać tarcie czegoś metalowego, przy niewielkim przyśpieszaniu nic nie ociera. przy temp 120 stopni w skrzyni, nawet nie rusza z miejsca. Decyzja zmiana na manuala. trzy miesiące myślenia główkowania, 6 razy wyciągania...
Przeczytałem pracę Pana dr inż Robert Piekarski i zaiste, wyliczenia dla t=1 s, będą identyczne dla kinematyki oraz "Przekształceń Paryskich" (ale nazwa....). ". Trochę rozjedzie się to dla czasu t<>1 s. Cały czas wiedziałem, że chodzi o jakiś specjalny kąt, masę itp niedostępną zwykłemu badaczowi a znaną tylko twórcą tej kosmicznej technologii...
witam, Po lekturze i wyciągnięciu wskazówek z omawianym problemem z abs wymieniłem pierścienie, bębny, szczęki, poluzowałem linkę ręcznego by się wszystko dotarło. Nie słychać już po przyciśnięciu hamulca jakby naciągającego regulatora, pierścieni, ale problem z "skaczącym" pedałem nadal mi doskwiera. Mało tego, przy hamowaniu ostrzejszym słysze jakby...
Sprawdź czy nie masz rantu na tarczy. Jeśli nie to przejedź kilometr dwa i daj im się ułożyć. Jeśli sprawdzasz ciepłotę tarcz zaraz po hamowaniu to nie dziw się że będą gorące. Ja zawsze gdy zmieniam klocki przejadę się kawałek delikatnie hamując potem dwa trzy razy do podłogi aby ułożyć ewentualnie klocki. A że tarcze się grzeją to jest norma jak się...
Ja miałem sytuację, że po wymianie hamulców z tyłu po kilkuset kilometrach zacząłem słyszeć metaliczny dźwięk. Takie tarcie jakby metal o metal. Rozebrałem hamulec i okazało się że samoregulator spadł i ocierał się. Był tak wytarty, że trzeba było nowy założyć.
No właśnie. Jak koła zablokujesz to na pewno szybciej nie wyhamujesz. Tarcie statyczne jest większe od dynamicznego. Jak jedziesz to pomiędzy kołami a asfaltem jest tarcie statyczne dzięki czemu "trzymasz" się jezdni. A jak blokują się koła to występuje tarcie dynamiczne czyli tarcie zmniejsza się! To tak w dużym uproszczeniu. No ale mi nie chodzi...
Olleo, chłopie, zlituj się i obejrzyj u licha te pierwsze dwa filmy. To raczej ty obejrzyj i to z otwartymi oczami i umysłem. Wcześniej napisałeś: Ten Pan co prowadził "Laboratorium" wyraźnie podkreśla, że tłoczek i sprężyna w obu testach działają normalnie! Tylko, że w drugiej próbie z wyłączonym mechanizmem, koło z tyłu jest unieruchomione. Jest...
Dzięki. Teraz już wiem iż ABS jest sprawny, a przyczyną jego włączania jest niehamujące jedno koło. Tylko cały czas zastanawiam się, dlaczego przy wyższych prędkościach nawet przy dość ostrym hamowaniu się nie włącza? A, zapomniałem wcześniej napisać, że kiedy działa ABS to z pod maski dobiega dziwny pisk, jakby tarcie metalu o metal choć to tylne koło...
to nie perpetum mobile zadnej mocy tak nie odzyskacie bo alternator dodatkowo obciazy silnik aprad pobieze z akumulatorow wy go tam oddacie spowrotem ale pomniejszony o sprawnosc silnika i alternatora aby to dzialalo alternatorow nalezalo by uzywac jako pomoc w hamowaniu (czesc energi zamienaiajaca sie w cieplo przez tarcie na hamulcach byla by odzyskiwana...
Witam są takie układy jak sztuczne obciążenia co zwierają za pomocą tranzystora i to na nim wytracana jest moc a regulatorem tych strat jest potencjometr ale ni jest to potencjometr mocy bo on tylko steruje przez niego nie płynie duży prąd płynie on przez tranzystor mocy. Dokładnie o tym pisałem post wyżej. Ja co prawda pisałem o PWM, ale można zrobić...
kolego najpierw to się zastanów gdzie ci huczy z przodu czy z tyłu samochodu a potem można diagnozować amortyzatory nie huczą a pukają tyne okładziny szczęk chamulcowych tzeszczą i słychac tarcie metalu a przednie zichrowane tarcze to nie słychać a czuć przy hamowaniu duzymi drganiami na kierownicy widze że naprawiasz auto na macajewa wymieniać na koszt...
Witam, mam problem ze skuterem elektrycznym Crooser, mianowicie od jakiegoś czasu zauważyłem, że wózek czasami jest wolniejszy, na wstecznym to już prawie wogóle nie ma mocy, pod górkę nie da rady cofnąć, gdzie wcześniej nie miał z tym problemów.. Może to ma coś wspólnego, problem jest też przy hamowaniu przy jeździe do przodu, wcześniej hamował do...
Zważ że ta energia, którą dasz układowi na rozruchu zostanie stracona na przekroczenie martwego punktu, energia zyskana na odepchnięciu(i późniejszym hamowaniu przez przyciąganie boków magnesów) już nie starczy by przepchnąć kolejną łopatę śmigła przez ten martwy punkt i układ stanie. Tarcie jedynie to jedynie przyspieszy, oprócz tego energia jest tracona...
Zwykle w tarczy jest dodatkowy otwór zaślepiony gumową zaślepką. Służy do regulacji luzu na szczękach. Najlepiej zjechać na zero wtedy jest lepiej ściągnąć tarczę.
Dojeżdżasz na poziomej drodze do skrzyżowania i musisz wytracić prędkość, możesz wtedy: 1. wrzucić na luz i naciskając hamulec wytracać prędkość - bardziej zużywają się hamulce, silnik zużywa paliwo. 2. hamować silnikiem i w końcowej fazie zatrzymania użyć hamulców - silnik nie zużywa paliwa hamulce się mniej zużywają (krócej są używane). Co twoim...
Witam Problem jak w temacie. Zaczęło się na autostradzie – w pewnym momencie zapaliła się kontrolka ABS i prędkościomierz zaczął falować pokazywał 75-85 kmh przy 140. Zatrzymałem się bez problemu – jedyne co zauważyłem na postoju to to że ABS nie działa i przy gwałtownym/silnym hamowaniu koła po prostu się blokują ale hamulce są sprawne....
Przy cofaniu jest dobrze i nie sciaga na bok
Może "skończyło się łożysko w pompce. Przy teście pompy pojawił się błąd - przeciążenie. Taki błąd może na to wskazywać bo zbyt duże tarcie hamuje pompkę.
Mimo że izolowane łożyska zostały sprawdzone i nie wykazują luzu, nadal mogą być lekko naprężone lub dokręcone, gdy są gorące. Oto jak łożyska mogą nadal powodować problemy: Jeśli łożysko ma opór wewnętrzny (nawet bez luzu bocznego), może to spowodować lekkie ugięcie wirnika. To niewielkie ugięcie spowoduje wciśnięcie klocków hamulcowych w tarczę na...
(at)pylos Nie kwestionuję że łożyska będą zużyte i na tyle że rdza je hamuje i prawdopodobnie będzie to wyglądać tak po demontażu boków pralki: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Próbowałeś powiesić jakąś gładką kulkę z namalowanym znacznikiem i sprawdzić jak długo się będzie kręciła? W zasadzie tylko tarcie powietrza powinno ją hamować.
Najprościej to zdjąć koło i zobaczyć grubość klocków hamulcowych. Ich minimalna grubość to 2mm. Skoro słyszysz tarcie podczas hamowania to klocki się skończyły i metal trze o metal. Jak najszybciej zmień klocki bo porysujesz tarcze i też będą do wymiany.
Mnie kiedyś przyszło do głowy nasmarowanie regulatorów luzu szczęk w FIAT. Pręciutko naprawiałem ten błąd. Ale to tyczy działania całego układu. Sam regulator ma o tyle wpływ, że cżęść siły hamowania jest zużywana na tarcie. Jednak on ma być.
Więcej robię teraz w starych cegłach to najgorsza taniocha się wgryza, ale no nie wiem to moje zdanie mam wiertła hitachi, sirius, globus (polskie zakłady wapienica kupione podobno przez tego od kołków rozporowych koelnera plotki ale nie wnikam ) boscha i jeszcze co by się znalazło i jakoś dawały radę najgorzej jest jak wiercisz w betonie i wiertło...
Witam. Szukam jakiegoś tropu odnośnie mojego problemu. Obciera mi coś w lewym kole przy skrecie w prawo, tylko przy jeździe bez gazu gdy silnik jest naprezony nic nie Obciera. Nieraz nawet przy jeździe na wprost po szybkim puszczeniu gazu słychać tarcie, jest to tarcie pulsacyjne hamowanie nic nie pomaga jedynie po dodaniu gazu obcieranie ustaje. Blacha...
Jak zrobisz ślizgający się styk łączący magnesy wirujące w przeciwną stronę, to rzeczywiście prąd popłynie. Ale w magnesach będzie miał składową radialną, i to w obu taką, że będzie je hamował. Tarcie styku też.;)
Klocki hamulcowe w hamulcu tarczowym zawsze będą dotykały tarczy hamulcowej, w związku z tym będzie występowało delikatne tarcie. Podobne tarcie wprowadzają uszczelniacze piasty i napędu licznika oraz napięcie osiowe pomiędzy łożyskami. Skuter to nie rower, gdzie liczy się wszystkie straty powodowane oporami toczenia. To nie hamulec bębnowy, gdzie szczęki...
Jeśli bieg źle wchodzi, to masz problem z synchronizatorami w skrzyni biegów. Są to elementy które podczas zmiany biegów wyrównują prędkości obrotowe kół zembatych poprzez tarcie (hamuje jeden element rozpędzając drugi) tak, abyś mógł zmienić bieg. Przy wyrównanych prędkościach obrotu koła zazębiają się bez chrobotania. Gdy te części są zużyte - sam...
Czyli połączenie powinno mieć taką kolejność? Gniazdo 230-wyłącznik bezpieczeństwa-włącznik falownika-poprawnie ustawiony włącznik silnika-silnik. W momencie gdy będę miał zatrzymać maszynę puszczam wył.bez., silnik hamuje poprzez tarcie o posadzkę, zatrzymuje się i teraz dopiero wyłączam falownik?
Czy na pewno silnik jest do przewinięcia ? Czy lakier na uzwojeniach jest zwęglony i śmierdzi ? Ja rozebrałem swój silnik. Uznałem, że uzwojenia są w porządku. Łożyska obracają się lekko. Przesmarowałem oring. Cofnąłem wentylator prawie do segerka (mniejsze tarcie klocków hamujących). Przy wkręcaniu szpilek należy zachować ostrożność (kruchy materiał...
W hybrydach energia elektryczna powstaje przez tarcie? Pewnie mu chodziło o odzysk energii podczas hamowania
SeaTools mi nie odpalał, dysk mam już wymieniony. Ten ma S.M.A.R.T. w porządku, ale przy rozpędzaniu się i hamowaniu słychać okropne tarcie. Talerze powinny wydawać takie dźwięki ? Dodam, że tamten tak nie miał
Moc pobierana przez silnik jest zużywana na wykonanie pracy zewnętrznej i pokonanie własnych oporów ruchu, oczywiście z uwzględnieniem sprawności. Jeżeli silnik pobiera 20W, a nie jest obciążony żadną "działalnością zewnętrzną", to widocznie tyle wynoszą jego opory ruchu (takie jak tarcie szczotek o komutator, opory łożysk, efekt hamujący powietrza...
Kolego, podstawowy problem, jaki musisz zrozumieć (może jeszcze tego nie wiesz ze względu na wiek) to podstawy fizyki, zwłaszcza procesy zachodzące podczas wiercenia. Musisz wiedzieć, że wiercenie polega na zeskrobywaniu materiału przez obracające się wiertło, więc w miejscu styku ostrza wiertła z materiałem skrawanym (i nie tylko, ale głównie) powstaje...
Witam. Ostatnio jadąc samochodem (Partner 1.9D 2001) słyszałem kilka razy jakieś tarcie podczas hamowania (teraz już tego nie słychać). Ściągnąłem tylny bęben i mam pytanie czy te bębny i szczęki kwalifikują się już do wymiany? http://obrazki.elektroda.pl/2693428700_1... http://obrazki.elektroda.pl/4087194200_1... http://obrazki.elektroda.pl/7106334000_1...
Witam Dzisiaj usłyszałam dziwne tarcie w skrzyni biegów (dźwięk przypominający trzeszczenie metalu). Tarcie występuje tylko i wyłącznie przy jeździe na 6 biegu. Nie słychać go na żadnym innym biegu ani na luzie. Hałas jest słyszalny od razu przy przerzuceniu na 6 bieg. Nie pojawiają się żadne inne dźwięki przy zmianie biegów. Tarcie jest jednostajne,...
Bo jak hamujesz silnikiem to energię kinetyczną samochodu zamieniasz na sprężanie powietrza w cylindrach. A jak jedziesz na luzie to jedyne co cię hamuje to opory powietrza i tarcie kół. Więc będziesz wolniej wytracał prędkość, może i dalej zajedziesz, ale tylko od momentu wrzucenia luzu. Gdybyś miał przejechać 100km stylem że rozpedzasz się do 100km/h...
witam, kiedy odpale silnik ,to przez pierwsze 2-3 minuty nie wyswietla sie zaden 'nienormalny' komunikat na zegarach ,ale jak ruszam i przydusze hamulec to prawie nie hamuje i slychac jakby tarcie blachy o blache i czuc 'odbijanie' na pedale hamulca. po chwili te objawy znikaja i zaczyna swiecic kontrolka ABS i trojkat w kolku- auto hamuje juz normalnie....
Jeżeli na ręcznym i na nożnym nie ma hamulca to nie jest to wina serwa, wyreguluj poprostu hamulce i powinno być ok. Inna sprawa, może być też tak, że cylinderek puszcza płyn (punto I, tylne hamulce bębnowe), zalało okładziny i skończyło sie tarcie.
(at)johnny833 No cóż,- przód do góry i sprawdzić , czy się koła lekko obracają, a później tył do góry i to samo. Dodano po 3 Może się nie znam ale czy po naciśnięciu na hamulec tylko przód wtedy działa? Po naciśnięciu nogą pedału hamulca, hamują wszystkie koła.
10 okresów to 1/5 sekundy - a ile czasu kręci się dmuchawa po odłączeniu zasilania? 20 sekund? To by było 100 razy dłużej, więc przez 10 okresów obroty zmienią się może ze 3% (gdyby hamowanie było tylko przez tarcie, to poniżej 1%, ale opór powietrza rośnie z prędkością, i to dość szybko).
Tu należy uwzględnić masę, nacisk w kg na cm2. Zmiana szerokości opony nie zmieni znacząco masy, więc ta sama masa przekłada się na większą szerokość, tarcie zostaje ale z racji mniejszej masy na cm2 nie będzie lepiej hamować.
drgania hamowaniu sprinter hamowaniu tarcie jazda
renowacja starego wzmacniacz zamek klamce mercedes uszkodzone zasilanie nagrywarki
ogrzewanie podłogowe ogrzewanie podłogowe
Czas rozruchu silnika indukcyjnego 1 MW z pompą wirową Kod błędu P173F w Skoda Octavia 2 - DSG, czujnik selektora biegów