Uściślając, jest tam cała tarcza hamulcowa z łożyskiem, jeśli chłop ma bębny to kupuję piastę z łożyskiem. Ostatnio się producenci wycwanili i zaczęli produkować łożyska same, lecz w takiej cenie ze warto kupić nową tarczę razem z łożyskiem. A dlaczego od razu lepiej obydwa, a od tak sprawdzone na 2 przypadkach ze jak łożyska od nowości, to jak jedno...
Mam zamiar odświeżyć/wymienić elementy przedniego zawieszenia w RENAULT MEGANE SCENIC (końcówki drążka, tuleje, sworznie, amortyzatory) oraz tarcze hamulcowe. Jakich producentów polecacie. Co sądzicie o zastosowaniu wyrobów firmy Daco?
Problem jak w temacie. Kontrolki kiedyś zapaliły się (z rok temu) i nigdy nie gasną. Mostkowany czujnik poziomu płynu hamulcowego (płynu full), przełącznik przy ręcznym - bez zmian, próba mostkowania przewodów zielonego i czarnego przy kostce przy pedale hamulca też nic nie daje. Brak przewodów przy tarczach (po prostu ich nie ma). Hamulec działa poprawnie,...
Problem jak w temacie. Kontrolki kiedyś zapaliły się (z rok temu) i nigdy nie gasną. Mostkowany czujnik poziomu płynu hamulcowego, przełącznik przy ręcznym - bez zmian, próba mostkowania przewodów zielonego i czarnego przy kostce przy pedale hamulca też nic nie daje. Brak przewodów przy tarczach (po prostu ich nie ma). Hamulec działa poprawnie, diagnostyka...
Dzięki sta44kr za pomoc! Temat już mam rozwiązany. Okazało się, że tarcza i piasta to jeden element. W nim wciśięte jest łożysko i zabezpieczone pierścieniem osadczym (tzw. sieger). Udało mi się kupić łożysko w tzw. zestawie naprawczym tzn. z pierścieniem, nakrętką i kapselkiem. Wymianę zrobiłem sam, jedynie wypchnięcei i wciśnięcie łożyska wykonałem...
do tego 3 z 4 tarcz się mocno grzeją Jak to stwierdzasz?
Bo akurat chwilę wcześniej to przeczytałem - sorki. Ale na drugi raz daj przynajmniej 24 godziny aby ludkowie z forum dali radę ogarnąć pytanie. Ale może nie wszystko stracone, bo mam radę jak to naprawić. Najpierw musisz zrzucić tarczę hamulcową. W moim szczeniaku była zintegrowana z piastą. Na piaście jest pierścień ABS. Sprawdź czy nie jest pęknięty....
Cześć kolego.Przestan słuchać mechaników,ja już u nich kilka tyś zostawiłem ,potrafia tylko wymieniać az trafia na to co zepsuło sie. Masz czas i kilka kluczy ,kładz sie pod kierownice i próbój .... dasz rade. Też szukałem kogos kto to naprawi.... i sam zrobiłem.. ostatnie prace które probowano mi wpoic to: 1.wymiana dwumasy przy okazji wymiany słupka...
Pół roku temu Oddałem do remontu auto , wymienili mi w serwisie tarcze hamulcowe na nowe i myśląc że jest wszystko dobrze jeździłem tak przez pół roku jadąc do innego serwisu na wymianę uszczelki pod miską olejowa mechanik zauważył że mam złe tarcze hamulcowe Są za małe a klocki hamulcowe wystają 2 cm za tarcze . Czy serwis ma obowiązek wymiany tarczy...
Witam, Problem dotyczy nie wracającego pedału sprzęgła w Renault Scenic II 1.9 dci 2004 rok skrzynia ND0. Sprzęgło LUK, wysprzęglik VALEO wymieniony w sierpniu bądź wrześniu 2016 roku. Problem powstał w niedzielę, po wciśnięciu pedał sprzęgła na włączonym silniku raz pozostaje w podłodze, innym razem odbija. Natomiast na wyłączonym po wciśnięciu powraca...
Przy kołach są zębate koła, kóre czasem się tak zapaprają, że zapala się kontrolka błędu abs. Inny powód: czujniki na tych samych kołach zębatych mogą być luźne lub się zbytnio odsunęły od siebie. Niestety trzeba sprawdzić wszystkie koła! Zębatki o których... są widoczne po zdjęciu koła za tarczą hamulcową. Czujniki są umieszczone na brzegu tej zębatki.
Dzisiaj wymieniłem tarcze tylne hamulcowe na nowe, bębnienie ustało. Przyczyną były skorodowane i mocno zużyte tarcze, temat uznaje za zamknięty, dziękuje za pomoc innym użytkownikom forum.
Zmierz auto od spodu. Zobacz czy wymiary podłużne są takie same z lewej i prawej (np od tylnego amortyzatora do określonych elementów z przodu, potem zrób takie same pomiary po przekątnej. Wypadałoby także zmierzyć odległość górnych końcówek amortyzator od centralnego punktu pojazdu - środka pasa przedniego oraz od rogów szyby (wszystkich). Da ci to...
zaczynam hamować do pewnego stopnia można powiedziec do połowy naciśnięcia pedału jest ok Mi to nadal wygląda na hamowanie połową tarczy, po drugie skoro taki duży skok jest pedału to któryś z elementów układu hamulcowego jest zużyty i to pokaźnie.
Witam, przepraszam, że długo nie pisałem na tym forum. Wymiana pierścienia ma sens ponieważ tarcz razem z łożyskiem i tym pierścieniem kosztuje 250 zł, wówczas musiałbym kupić komplet (2 koła) żeby tarcze się nie różniły pomiędzy sobą. A pierścień kosztuje jakieś 70 zł (jeden), więc jest to duża różnica w cenie. Dziękuję za tak rozbudowane odpowiedzi,...
tarcza hamulcowa pompka hamulcowa usługa hamulcowa
lodówka elektrozawór korad ka3005 wentylator blaupunkt pobór prądu
Układy powielaczy napięcia dla lampy EL34 Volvo FH: Brak działania turbiny po serwisie