https://obrazki.elektroda.pl/5081196400_... Oto nr części które są potrzebne - 03L 115 264A pasek -03L 105 263 kółko wału -03L 115 263 lub 03L 155 105C pompa oleju do tego trzeba jeszcze smok plus tzw uspokajacz fali ten plastikowy jak by ktoś szukał to od dłuższego czasu gotowe nowe OE zestawy widziałem na allllleeeedroogoo https://obrazki.elektroda.pl/7644372700_...
Podobny temat. https://www.volkswagenforum.co.uk/thread...
dane z Elsa... dla 2.0 TDI ; BPW warunki sprawdzania dla ciśnienia oleju; - poziom oleju prawidłowy - temperatura oleju silnikowego ok. 80st. ciśnienie oleju na biegu jałowym: min. 0,8 bar. ciśnienie oleju przy 2000 obr/min. : min. 2,0 bar. program serwisowy Nic nie podaje na temat max. ciśnienia oleju, niemniej jednak warto sprawdzić podczas wykonywania...
Witam, zna ktoś parametry ciśnienia oleju w silniku 3.0 TDI CRC, 2012 rok, 180 kW? Przy 80°C jest 1,2 bar na wolnych i 3,5 bar przy 2000 obr. Ok, mam takie dane: Autodata podaje 4 bary przy 2000 obr. Serwisówka, ale do trochę starszego silnika (ale też z regulowanym ciśnieniem oleju) podaje 2,5 bara na wolnych i ok. 4,5 przy 2500 obr. ESI Tronic podaje...
Sprawdzenie ciśnienia oleju i samego czujnika wg. elsa.
Ja jak już ciężko było stwierdzić gdzie jest problem to ze dwa razy odłączałem napęd pompy (tu jest słynny imbus) i przy zdjętej misce zanurzałem smok w oleju (jakiś pojemnik) i napędzałem pompę tak by miejsce gdzie uchodzi olej nadmiernie samo się pokazało. W nowszej wersji mam zrobiony pojemnik 2 litry wlewam olej i podłączam pod czujnik ciśnienia...
Jeśli ciśnienie jest dobre to padł czujnik .Pozdrawiam
Poziom to nie wszystko, trzeba sprawdzić ciśnienie manometrem a nie sugerować się czujnikiem. O skutkach braku ciśnienia oleju to sobie poszukaj w Google.
Obstawiam urwany wirnik turbosprężarki który zablokował wydech i pompuje spaliny rura splywowa oleju do silnika.
Mało oleju, to sterownik informował i w konsekwencji zatarty silnik.
Uszkodzony zawór regulujący ciśnienie oleju, skutkiem czego jest zbyt wysokie ciśnienie oleju.
Siema, T5 1.9 TDI, pierwsza turbina wymieniona przez kogoś z powodu niby jej niesprawności na ponoć regenerowaną, po 300 km urwało oś. Wymieniłem na używkę, po 3 miesiącach urwało oś. Ciśnienie oleju na wejściu turbiny ok. 1,2 bara, zresztą, po urwaniu wirnika wpompowuje olej do tłumika więc raczej smarowanie jest.
Strasznie cienkie ciśnienie
Pytank jakie jest prawidłowe ciśnienie oleju w passacie B5 1.9 TDI 115km?
Skoro ciśnienie jest prawidłowe a czujnik sprawny, to pozostaje instalacja od czujnika do zegarów, lub problem tkwi w nich samych. W tym samochodzie kontrola ciśnienia oleju odbywa się w ten sposób, że komputer w zestawie wskaźników sprawdza czy powyżej 1200 rpm czujnik jest zwarty (podaje masę), gdy jej nie ma włącza alarm akustyczny i wyświetla stosowny...
Sprawdzałeś może ciśnienie oleju?
Sprawdź ciśnienie oleju w układzie. Pozdrawiam.
Te silniki jeżdżą na różnych cudach i nic nie klepie, wg. mnie masz zalepione kanały olejowe lub liche ciśnienie oleju. Podaj wartość ciśnienia oleju na wolnych obrotach
Tak ja znam.Wałkowałem taki śmietnik nie tak dawno. Zacznij od rady emeryta.
Sprawdź zaślepki na dźwigniach od pompo wtrysków czy nie powypadały, bo jak powypadają silnik traci ciśnienie góra pracuje głośno , wałek i szklanki szybko się zużywają.
Wymiana napinacza niewiele dała. Ciśnienie u góry jest lepsze ale nie prawidłowe. Dalej kopci na potęgę... Zaslepki układu smarowania są na miejscu. Zawór nadcisnienia też jest ok. Jutro sciagamy głowice.... Chyba że ktoś ma jeszcze inny pomysł
szukaj kolego zegarow albo te wyslij do naprawy
Ciśnienie mieżyłeś manometrem ? Może czujnik oszukuje?
Silnik 2.0 TDI 143 KM.Symbol CJC. Niskie ciśnienie oleju przy temp. 90°C, przebieg 300 000 km.
Najlepiej jest zmierzyć ciśnienie oleju.
Problem rozwiązany :) Wieśniaki przy wymianie pompy nie zatkali kanału smarującego oryginalną pompę. Może komuś się przyda na przyszłość.
http://obrazki.elektroda.pl/4221939600_1... [/img]
Witam Czy ktoś może mi podać prawidłowe ciśnienie oleju w tym aucie jakie powinno być na zimnym silniku oraz na rozgrzanym proszę o pomoc.
Wróć do starej podstawy filtra zmierz ciśnienie oleju.
Kolego niewiele można zrozumieć z tego co napisałeś o oleju. Nie ma to żadnego sensu. Jeśli dolewasz 0.5l na 2tys km to wychodzi 250ml na 1 tys km. Idealnie nie jest, ale to też nie tragedia. Podejmij auto pod komputer i sprawdź parametry silnika i pompowtryskow. Kopcenie na siwo może być od spalania oleju, ale i od tego że stare turbo napchalo oleju...
W etce nie ma nic takiego. Mierzyles fizycznie ciśnienie? Zacznij od podmiany czujnika ciśnienia oleju.
Miska oleju do zrzucenia i czyszczenie smoka powinno uratować ciśnienie . To rutynowa operacja demontaż miski i czyszczenie smoka + wymycie układu dolotowego + filty i olej przy regeneracji turbo takie są wymogi do jakiejkolwiek reklamacji. My zawsze robimy sobie zdjęcia w trakcie naprawy żeby nie było ;) . Możesz jeszcze wcześniej zmierzyć ciśnienie...
Hej kolego i co miało winę?
Sprawdziliśmy ciśnienie drugi raz i do 2000obrotow cicnienie 0 powyżej no to ciekawie scie zrobili rem9nt.
Co za różnica, czy olej ma 70 czy 90 stopni jak ciśnienie co najmniej o połowę niższe od prawidłowego przy wyższych obrotach
Uszkodzona turbosprężarka - ukręcony wałek. Wirnik turbiny (str. gorącej) zablokował ujście spalin i wydostają się poprzez spływ oleju. Naprawiałem podobny przypadek w TDI. Dobrze mówisz to będzie to :spoko: :
Jak odkrecisz turbinę razem z kolektorem to chyba będzie widać skąd przechodzi olej. Zmierz ciśnienie oleju.
Jeżeli silnik ma luz zaworowy kasowany hydraulicznie, to spadek ciśnienia oleju słychać po pracy zaworów. Po zwiększeniu obrotów silnika ciśnienie oleju wzrasta, powinien wtedy hałas z głowicy ustać. Nie w tym przypadku. Tu jest ręczna regulacja.
Zmierz ciśnienie oleju , myśle że wałki były całe robiłem to pare razy siadają pompy oleju.
Dźwięk jak by na panewce był luz lub na zaworach jak by się coś działo z popychaczami ,spuścić olej i zobaczyć czy nie ma opiłków w oleju i w filtrze można też zmierzyć ciśnienie oleju
Jeżeli wymieniałeś alternator to najprawdopodobniej uszkodziłeś kabel czujnika ciśnienia oleju lub sam czujnik." Nie szukaj tam gdzie jasno tylko tam gdzie zgubiles"
jakie ciśnienie powinno byc prawidłowe?
Przy wyższych obrotach wałek zaczyna,, omykać '' tłumaczyłoby to Twój objaw.
Puchną bo jest tam ciśnienie
Witam odłączyłem alternator i nadal to samo.To nie jest moja pierwsza zmiana oleju na starym filtrze robi to samo.Co jeszcze mogę zrobić ciśnienie oleju jest dobre.
360 tys, ma No wiadomo, jak każdy 20-letni TDI w naszym kraju. W układzie dolotowym jest zbyt dużo oleju, i ten olej jest wyduszany przez ciśnienie z dolotu wszystkimi połączeniami. Można wymieniać węże, uszczelki itp. ale to niewiele pomoże. Trzeba usunąć przyczynę nadmiernej ilości oleju. Może turbina przepuszcza, czy może uszkodzona jest odma, ale...
Jeśli z króćca na deklu nie dmucha w ogóle, a po wyjęciu bagnetu lub odkręceniu korka oleju wyraźnie czuć ciśnienie to odma w pokrywie jest zatkana, jeśli dmucha tak samo z dekla jak z bagnetu to jest ok
Wyszukiwarka -----jest na ten temat sporo Zmierz ciśnienie oleju na zimnym silniku przy przegazowaniu jeżeli będzie za dużo zacina się zawór w pompie oleju
Jeżeli masz tak duże ciśnienie na odmie to winna może być turbina, przepuszczająca spaliny przez wąz odpływowy oleju Ciekawe w jaki sposób.
Jakie jest ciśnienie oleju ?
Witam, nie ruszaj, sztangi, powinna być ustawiona prawidłowo, dodatkowo zakłady regenerujące zabezpieczają gwint lakierem aby było widać czy ktoś nie kręcił sztangą. Dobrze by było wymienić przewód zasilania olejem, lub chociaż go dobrze przedmuchać. Sprawdź również, czy odpływ oleju z turbiny do bloku jest drożny, ewentualnie wyczyść. Nie zapalaj od...
Jak myślisz co możemy Ci powiedzieć na początek? Zmierz ciśnienie oleju. Bez tego możemy gdybać.
Do roboty pompa oleju , nie domykają się zawory przez zbyt duże ciśnienie. Resztę postów pozostawię bez komentarza.
Jaki przebieg? Silnik 105km pompowtryski i ich wada konstrukcyjna się może odzywa, jeżeli nie ma błędów, odczyty czujników w normie, ewentualnie na płaka odpalic, jak zapali i będzie chodził to do weryfikacji parametry vag 013, 018 021, pompa tandem, potem uszczelniacze pompek i głowica. Dodano po 19 Kiedyś pisałem w innym temacie. Jak silnik był ciepły...
Sprawa z kontrolką ciśnienia nie jest taka prosta. Tu występuje dynamiczna kontrola ciśnienia oleju. Szczerze mówiąc czytałem o tym miesiąc temu i nie zagłębiałem się w to, bo nie dotyczyło mnie to (Passat'95 benzyna) z uwagi na brak problemu (ODPUKAĆ !). zrzuty:
wymieniony został. Jutro będziemy się dostawać do tej pompki to ją zweryfikujemy . No jeśli napiecie będzie to coś pompką może być . To się już zobaczy co jak jak na wierzchu będzie. Jedynie jak można ją poprawnie zweryfikować to zmierzyć jakie daje ciśnienie ale w aucie nie na zewnątrz.
Jak była zamontowana i puszczona w ruch, nim poszło ciśnienie oleju, to masz do powtórnej regeneracji. Natomiast co do metody regeneracji, w ogóle się nie orientuję.
ciśnienie oleju ?
Witam, Mam problem z samochodem AUDI Q5 2013r. 2.0 TDI 177KM po przejściu z wyższych obrotów (normalna jazda po mieście) i zatrzymaniu się przed światłami wyświetla mi się komunikat "NISKIE CIŚNIENIE OLEJU, PRZERWIJ JAZDĘ, WYŁĄCZ SILNIK" połączona z sygnałem dźwiękowym (piszczkiem) sytuacja występuje tylko przy rozgrzanym silniku i oleju. Lekkie dodanie...
Poluzuj zawór w pompie zobacz czy olej pocieknie. Jeżeli tak to dobry znak. Jeżeli nie to wstrzyknij tam olej i szybkoo wszystko zakreć zawsze coś zostanie do uszczelnienia gładzi pompy i jej pomoże. Podstawa filtra coś złapie ale i tak bedzie wszystko ściekało do miski. Zalej ją do pełna i szybko zakreć plastikową podstawke oring zatka kanał spustowy...
No to wygląda że ciśnienie oleju jest ok. Dzięki.
Podpowiem. Nie masz wrażenia, że auto działa dobrze, jak dostanie wszędzie ciśnienie oleju...
ciśnienie wynosi 0. chodził silnik przez 30 sekund i nic oleju na czujniku nie bylo po wykreceniu zegara.
No przecież ci nikt nie powie jakie masz ciśnienie oleju przez forum.Do warsztatu.
Więc powiedz mi trans-serwis w jaki sposób silnik mierzy ciśnienie oleju? A od kiedy to silnik mierzy ciśnienie oleju??
Ciśnienie na pompie wysokiego ciśnienia sprawdzałeś? Oleju w silniku nie przybyło? Możesz spróbować zacisnąć (zaślepić) przewód powrotowy z pompy i próbować odpalić.
Na żółto świeci nie czujnik ciśnienia, tylko poziomu oleju, a przyczyną może być równie dobrze mikrowyłącznik maski
To normalne jak deska stwierdzi ładowanie (zgaśnie kontrolkla alternatora) a nie stwierdzi prędości obrotowej silnika, i dodatkowo zobaczy, że spracował czujnik ciśnienia, to zapala kontolkę oleju i piszczy. Stan taki jest dla niej anormalny-silnik niby chodzi (jest ładowanie, jest ciśnienie) a nie ma informacji o obrotach. Zajął bym się wpierw jednym...
Wczoraj przyjechał mechanik z manometrem sprawdzał ciśnienie oleju. Manometr na zimnym silniku pokazuje 0 więc prawdopodobnie padła pompa oleju ale to dokładnie co poszło to będę wiedział dopiero jutro bo autko jest u mechanika:)
problem zaczął się wczoraj musi kręcic ok.30 sek zanim zapali ,ciepły czy zimny nie ma znaczenia,vag nie wykazuje żadnych usterek .Silnik 1.9 TDI rok 96,stawiałem na pompę ,ale spec od pomp stwierdził: za duże ciśnienie oleju co poduje ,że zawory się nie domykają:czy to możliwe?
Niestety nie wiem jaka powinno być prawidłowe ciśnienie w tym silniku jednak przyjmuje się że powinno wynosić od 25 do 35 atm, jednak powinno ono być równe we wszystkich cylindrach a różnice nie powinny być większe niż 10 %. Jeśli w którymś będzie niższe robisz próbę olejową, tzn badasz ciśnienie normalnie i po wlaniu około 50 gram oleju do cylindra....
Mógł się wyrobić ten inbus, to jest częsta bolączka silników TDI w WW
Po podłączeniu do kompa wyświetla coś takiego: "4608 check in service notebook" i niedaje się usunąć tego błędu. Zapomniałem dodać, że poziom oleju był z 4cm ponad max - najprawdopodobniej do oleju przedostał się olej napędowy. Spuściłem olej - było z 6 litrów. Wlałem świeżego tyle ile trzeba, odpaliłem ale olej nadal się świeci. I wtedy zacząłem mierzyć...
a na zimnym nie? Na zimnym silniku jest wyższe ciśnienie oleju.
A który tdi nie wali spalinami w skrzynie korbowa??.... Ewidentnie widać zatkana odmę...
Mierzyłeś ciśnienie oleju?
Sam sobie poradziłem. Przyczyną okazał się zapchany filtr odpowietrzenia skrzyni korbowej .
Nie ma tam czasem pompy duocentric? Jeśli tak to powinna mieć zmienną wydajnośc....
passacik ma 320000 tys niby hihihi kupiłem go jak miał 220000 przez te 100000 nic nie dołożyłem tylko wymiany oleju, rozrządu,chodzi przecudnie i nie myśle o zmianie no i wkońcu ta awaria z tą kontrolką,dodam że na zimnym silniku przy wyżysz obrotach jak go przeciągne lubi czasami zgasnąć pisali że to zawór w pompie oleju że za duże ciśnienie daje i...
dzieje się to na zimnym , czy rozgrzanym silniku ? pewnie podpiera zawory - za duże ciśnienie oleju
Witam. Auto z przebiegiem 121000km, problem z czujnikami ciśnienia oleju. Serwis Long Life. Przed wymianą oleju problem pojawiał się sporadycznie, po wymianie oleju, problem występuje ciągle. Nie wiem jaka jest historia serwisowa, jestem nowym posiadaczem tego pojazdu. Poniżej wklejam odczyt kodu usterki z VCDS-a. Na desce zaczyna migać kontrolka świec...
Przed robotą niestety nie wiem jakie było ciśnienie bo nie miałem barometru. Jeszcze mam pytanie czy pasuje pompa oleju z 1.9 tdi? I jak taka pompę sprawdzić ta co mam teraz czyli z wałkami balansującymi?
Zawor nadcisnienia jest w pompie olejowej, moze on sie zaciac w pozycji otwartej (malo prawdopodbne ale mozliwe ), moze to byc czujnik cisnienia oleju , najlepiej by bylo zmiezyc cisnienie oleju, oraz czy nie masz nagle 2 stanow oleju ( nadmiaru ).
Do warsztatu z tym. Jakie jest ciśnienie oleju?Wyniki z pomiaru poproszę.
sprawdzone ciśnienie, które na zimnym było praktycznie zerowe, Mechanik zajrzał do panewek, mówi, że nie są mocno zużyte że auto nie wydaje metalicznych odgłosów Puki nie wydaje metalicznych odgłosów szykować się na remont silnika
Należało by sprawdzić ciśnienie na ciepłym podczas odpalania na tandem pompie. Ale to trzeba manometr podpiąć a nie komputer. Bo to raczej ona mogła troszkę zetrzeć płytki od oleju napędowego z benzyną. Zawory iglicowe w pomp wtryskach też.
Ale tandetne te silniki tdi. Dobrze że się nie skusiłem Dodano po 3 Co za debil wymyślił elektrozawór w ukłedzie smarowania silnika.
Masz dwa czujniki brązowy, wyłancza przy 0.3 bar i biały załancza przy 1.8 bar.Ciśnienie musi być ok 2 bar przy 2000 tys.obrotów bo inaczej włączy się brzęczyk. Zwarcie na stałe do masy czujnika 1.8 bara przynosi poprawę tzn; nie miga i nie brzęczy nawet gdy ciśnienie oleju jest zbyt małe. Jest to metoda pośrednio załatwiająca problem sygnalizacji niskiego...
Witam.Jakie masz te ciśnienie?próba z olejem była robiona czy to tylko przypuszczenia mechaników?
Przecież masa na tym przewodzie to normalne zjawisko. Ten czujnik zwiera do masy lub nie więc to nie mogło uszkodzić licznika. Sprawdzić czujnik, podłączyć pod niego żarówkę i dać drugi biegun żarówki do masy. Sprawdzić ciśnienie oleju w silniku na rozgrzanym silniku. Może brak ciśnienia.
Ja w swoim seaci miałem tak samo. po wymianie popychaczy jest juz wszystko ok. Bedą to popychacze , albo słabe ciśnienie oleju
witam jak sprawdzi czujnik cisnienia oleju trzy przewodowy komputer pokładowy w liczniku pokazuje olej , stan oleju oczywiście jest i ciśnienie , jest możliwoś ze jest uszkodzenie licznika
Nic poza turbiną nie uległo uszkodzeniu, ciśnienie oleju ok. Auto żyje.
To sprawdź jakie jest ciśnienie oleju na ciepłym samo się nie naprawi.
Niech mechanik wkręci manometr i sprawdzi jakie faktycznie jest ciśnienie , jak nie ma to niech dobierze się do pompy - były one wadliwe w 2.0TDI PD. P.s Trochę dziwi mnie że twoj mechanik o tym nie wie i zamiast zacząć od tego to ci pompę vacum wymienia.
Witam.U mnie był podobny problem ale to benzyna 1,8 20V .Winna była pompa oleju(zbyt duże ciśnienie i zawory opadły na szczęście nie na tyle by uszkodzić tłoki lub odwrotnie)
Witam Od dwóch lat jestem posiadaczem T5 2,5 TDI 130 KM 4 Motion. Auto zostało odkupione od Tauronu i jest używane rekreacyjnie jako kamper. Było przez poprzednich właścicieli ostro katowane po terenie. M.in jest pospawana miska olejowa i to chyba nie pierwsza - jest w niej niepodłączony czujnik poziomu oleju -wygląda jakby miska już była tam wymieniona....
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... U mnie ciśnienie na rozgrzanym silniku jest właściwe, ponad 2 bary. Zresztą prewencyjnie jeden mechanik wymienił pompę na nowy zamiennik, ale jak zobaczył że to nic nie daje to wyczyścił starą i ponownie ją założył :-/ jest możliwe, że coś z prądami? tzn. wtyczka albo przewód od wtyczki, który idzie...
Mam problem w audi 13 1.9 tdi. Z 2 miesiące temu wymieniałem olej i filtry. Ostatnie 2 tygodnie auto nie jeździło. Dziś wsiadam, chce odpalić i auto zgasło po chwili, chce odpalić 2 raz, kontrolka oleju się zapaliła, czerwona a nie żółta. No i pomyślałem. No i dolałem oleju i odpalił. Ale wydaje mi się dziwne, że mogło ubyć oleju od tego, że auto stało?...
Wracam do tematu - w poprzednich postach brak odpowiedzi: VW TDI 2001 r. 2,5 - co ok. 100 km zapala się pomarańczowa kontroka ciśnienia oleju. Po otwarciu pokrywy silnika kontrolka gaśnie na następne ok. 100 km. Wymieniony czujnik otwarcia pokrywy i czujnik ciśnienia oleju. Ciśnienie sprawdzone manometrem.
ciśnienie oleju manometr ciśnienie oleju turbina bezpiecznik ciśnienie oleju
statecznik indukcyjność konica minolta drukuje funkcja serwisowy junkers
odkurzacz przemysłowy bosch odkurzacz przemysłowy bosch
Centralny zamek nie działa w Fiacie Punto 2012 - prawe drzwi pasażera Wsad pamięci do TV Blaupunkt B23a207BBKE048