Element, o który pytasz, to odśrodkowy regulator obrotów. Dźwignia opiera się o górny kołnierz regulatora. Prowadnice zaworów w Tecumsehu są wymienne, zawory również. Na rysunku jest pokazane położenie dźwigni względem regulatora. http://obrazki.elektroda.net/5_125022801...
W takim razie, życzę powodzenia.
To akurat najmniej prawdopodobna przyczyna usterki. Pozostałe wymienione są bardziej prawdopodobne. Silnik jest pewnie dolnozaworowy, więc zawory są popychane wałkiem rozrządu. Jeden z zaworów może być stale otwarty albo stale niedomknięty. Trzeba pewnie zdemontować głowicę, żeby to zobaczyć. Od razu trzeba się zaopatrzyć w uszczelkę głowicy. Mogą być...
Zawory były szlifowane, a luz zaworów był mierzony po tej operacji? Przy prawidłowo ustawionym rozrządzie, jeżeli tłok znajduje się w GMP pomiędzy suwem wydechu i ssania, oba zawory powinny być minimalnie uchylone.
Z początku nie zwróciłem uwagi, ta twoja sprężarka to wygląda mi na leek , jeśli rzeczywiście to leek to lepiej go od razu wyrzuć i nawet nie próbuj odpalać pc bo sobie na bełtasz chińskiego badziewnego oleju, nic dziwnego że ci ucieka z zaworów w leek to norma i tego nie uszczelnisz a nawet jak ci się uda to jak dostanie w du... to z powrotem puści...
Luzy dla obu zaworów wynoszą po 0,1 mm. Pomiar na zimnym silniku przy zamkniętych zaworach czyli tłok w górze między suwem sprężania i pracy.
Ten silnik najdłużej będzie pracował na luzie zaworów ustawionym na 0,16mm, czyli takim ustawieniu,jakie podaje producet w instrukcji obsługi.
Klin jest OK. Co do zaworów to oba ustawiłem na 0,15 z tym, że na przemian, czyli pierwszy wydechowy jak był u góry potem wydech, nie jak to piszą oba w pozycji góra i jednocześnie. Po tym zabiegu luźniej zaczął kręcić i już go nie stopowało na ssaniu, tylko kręcił. Zapalił po dawce samostarta, coś jeszcze jest z gaźnikiem. Musze sprawdzić, ale zapalił...
Silnik CTR 172E-6202 7A Dodano po 11 Ciśnienie sprężania ma około 5 bar, na ciepłym podobnie. Czy luz zaworów można wyregulować?
Teoretycznie dotyczy to obu zaworów ale na wydechu możesz dać 0.15mm
Witam Podepnę się pod temat, jakiś czas temu wszedłem w posiadanie kosiarki Tecumseh Vantage 35. Kosiarka nie była używana przez dłuższy nieokreślony czas. Od samego początku był problem z odpaleniem na zimnym silniku. Pierwszym krokiem była wymiana oleju, paliwa i świecy, przeczyszczenie gaźnika. Kosiarkę udało się odpalić i skosić kilka metrów trawnika...
A luz zaworów w miarę zużycia silnika się powiększa czy maleje? Przecież popychacze się wycierają, więc powinien rosnąć? Jak to jest?
Aż dziwne, że kosiarka nie pali. Moim zdaniem do sprawdzenia rozrząd, może kolego podmieniłeś wałek rozrządu z innego typu silnika, a może podczas składania silnika odwróciłeś korbowód. Uważam, że większe luzy zaworów są mniej szkodliwe niż za małe. Jeśli świeca jest mokra podczas uruchamiania silnika i jest iskra, to silnik nie zapala, bo nie ma kompresji...
Kupiłem zdekompletowaną kosiarkę z 2003 r. na złomie, bo dobrze wyglądał silniki Tecumseh. Był problem z odpaleniem, ale jak pochodziła z minutę to zaczęła ostro kopcić. Więc rozebrałem głowicę silnika i taki mam widok – jak na fotkach. W cylindrze bruzdy nie wyczuwa się nawet minimalnej, tylko ta strona od zaworów trochę nierówna. Kolega mi powiedział,...
Witam ponownie, na forum znalazłem budowę mojego gaźnika (gaźnik jest oryginalny), ze schematu wynika że brakuje mi elementu 38 (sprężynki). Dziwi mnie tylko czemu by miała służyć skoro rurkę nr 36 wchodzi na wcisk (może to jakaś modyfikacja albo moja zła logika) :?: Zauważyłem też że tłok w górnym położeniu, a spory luz na jednym z zaworów (dolny)...
Cewka ustawiona na 0,3 wg. paska blachy o tejże grubości, natomiast ustawienie koła zamachowego przyznam ,że tylko oglądałem- patrzyłem czy nie jest luźne, i nie przeanalizowałem wg.położenia tłoka i zaworów .... pozdrawiam Sławek
Kiedy były zawory regulowane? Przy tych silnikach dolnozaworowych to raczej jakiejś prostej (śrubą) regulacji zaworów się nie doszukasz, najwyżej (chyba) tylko szlifowanie trzonka zaworu (skrócenie). Pierwsze co bym zrobił to na początek to sprawdził czy ten silnik ma jeszcze jakąś kompresję wystarczająca do tego aby odpalił.
Nic nie kręć przy regulatorze obrotów, wyczyść gaźnik i sprawdź sprężynkę regulatora, może jest za bardzo naciągnięta. Luz zaworów ustawiłeś? Ten ogień z wydechu nie jest wcale takim normalnym objawem.
Kol. niutat ma rację. Pierścienie i prowadnice zaworów pewnie już zużyte, Założenie nowych pierścieni, do tak wyeksploatowanego silnika może tylko pogorszyć sprawę. Prowadnic zaworów w tym silniku nie wymienisz, w silnikach Tecumseh można wymienić tulejki, w tym ich po prostu niema. Przy nieszczelnych prowadnicach zaworów, będzie wyrzucało olej na zewnątrz...
Jeżeli silnik bierze olej w takim stopniu to oznacza że " odchodzi do krainy wiecznego koszenia " i naprawa jest nieopłacalna. Cylinder w tych silnikach wyciera się zawsze w owal. Założenie nowych pierścieni do tak wytartego cylindra tylko pogorszy sprawę i poniesiesz tylko niepotrzebne koszty. Jest jeszcze możliwość że olej przedostaje się do cylindra...
Spróbuję zrobić jak radzicie - generalnie chciałbym rozkręcić jak najmniej żeby też nie dodawać sobie roboty więc się zastanawiam czy wystarczy odwrócić silnik do góry nogami, ściągnąć misję, założyć nową uszczelkę i przykręcić misę - bez rozbierania czegokolwiek innego? Wyciąganie zaworów jest konieczne? W internecie sporo ludzi narzekało na silniki...
Witam szanownych forumowiczów. Mam gorącą prośbę o pomoc w ustawieniu rozrządu w tym silniku. Problem polega na tym że brak znaków na zębatce wału i nie widoczny znak na kole wałka rozrządu. Potrzebował bym fotkę ze znakiem na wale oraz opis pozycji krzywek wałka a dokładniej jak ustawione są krzywki w stosunku do zaworów w momencie zbieżności znaków....
Odkręć tłumik i kolektor ssący, pod kolektorem jest pokrywka, odkręć ją, pod nią są widoczne sprężyny, trzonki zaworów i popychaczy, sprawdź czy coś się nie dostało pomiędzy trzonek i popychacz, sprawdź gniazdo zaworu bo może być luźne w bloku. Jeśli gniazdo jest całe i nic nie podparło zaworu, rozepnij sprężynkę przesuwając podkładkę na bok, wyjmij...
Przyśpieszacz zapłonu wcale nie jest oczywistością w silnikach 2T. Nawet spore pojemności 1000ccm - Wartburg - go nie miały. Zmienne wyprzedzenie ma sens w wypadku stosowania zaworów obejściowych na wydechu. Podejrzewam, że ten przyśpieszacz a w zasadzie opóźniacz służy tylko do rozruchu. Potem zostaje stałe wyprzedzenie, ale większe niż startowe. Wniosek....
Zrobisz jak uważasz. Podałem tylko kierunek, w jakim ja poszedłem w tym wypadku. Miałem i mam sporo sprzętu ogrodniczego (kupowanego jako nowy lub używany) i mogę stwierdzić na podstawie własnych doświadczeń: zakup używanego sprzętu za każdym razem wiązał się z mniejszą lub większą (przeważnie większą) koniecznością naprawy w mniej lub bardziej krótkim...
Wiem, że 4t się nie przechyla, choć niekiedy to nieuniknione :) Ale tym razem nie przechylałem, kosiarka ni stąd, ni zowąd zaczęła dymić i rzygać olejem, dzień wcześniej była odpalana, ale dosłownie na 2 minuty, bo ją doprowadzałem do stanu używalności, dostałem od sąsiada na zasadzie "jak chcesz to się baw, albo oddaj se na złom" - nie paliła, a uszczelka...
Jedyna możliwość, to frezowanie gniazda aby zmniejszyć, luz lub szlifowanie trzonka zaworu, dla zwiększenia luzu. W większości przypadków luzy się zmniejszają. Luzy zaworowe, nie maja wpływu na spalanie oleju, zostaw zawory lepiej w spokoju. W jaki sposób sprawdzałeś pierścienie? W jakim stanie jest tłumik, nie jest przypadkiem zapchany nagarem?
Witam, servisówka gaźników tecumseh poniżej,
W tych silnikach niema regulacji zaworów.
Ja zawsze badam czujniem zegarowym czy występuje uchylenie zaworu (dekompresja). Jak nie ma to walek do wyjęcia oraz popychacz do sprawdzenia.
Witam, moduł zapłonowy ma być przykręcony na sztywno do bloku silnika, nie powinien mieć żadnego luzu, sam dekompresor da się ocenić i zdiagnozować dokonując pomiaru jego skoku czujnikiem zegarowym, pomiar dokonywany na klawiaturze zaworów. Pozdrawiam.
Jest przesunięcie koła na klinie, nie odpalałeś przypadkiem silnika bez noża. Zapłon jest opóźniony, skutkiem jest strzelanie w tłumik. Koło magnesowe musi być przesuniętw w prawo zgodnie z ruchem wskazówek zegara) Luz mierzy się szczelinomierzem, dostęp do popychaczy jest po odkręceniu prostokątnej pokrywy, która jest za tłumikiem. Mierzy sie luz między...
Witam W trakcie jazdy spadła krzywka od zaworu ssącego, włożyłem krzywkę i cały czas zawór jest otwarty no i nie można odpalić. Silnik kręci ale popychacz w ogóle się nie rusza, nieumożliwiając odpalenie. Co może być przyczyną i jak to naprawić.
Skoro paliwo ucieka przez zawór to pomyślałem że wymienię miseczkę na taką bez zaworu. Pozdrawiam
Witam, zabrałem się za remont starej kosiarki tecumseh, był szarpak uszkodzony, do tego klin magneta zerwało, wymieniłem, teraz kosiarka odpala, ale gaśnie 3 sekundach, chyba, że cały czas pompuję pompką paliwo. Dyszę wyczyściłem, pływak chodzi, uszczelki WYGLĄDAJĄ w porządku, króciec nie jest uszkodzony. Czy coś poza uszczelkami może powodować takie...
Rozrząd jest ustawiony domyślnie w punkcie gdy dwa znaki na kołach zębatych mają do siebie najkrótszą drogę. Innej możliwości nie ma (mowa o modelu Vantage itp) A przyczyną wyrzutu oleju może być również silne zużycie prowadnic zaworów. Pozdrawiam
W przypadku np. złamania się wałka rozrządu obydwa zawory nie otwierałyby się. Może trzonek zaworu został skrzywiony lub ułamany. Wałek pęka między krzywkami i gdy jego łożyskowanie jest w dobrym stanie to wtedy otwiera się tylko zawór dolny. Ssący lub wydechowy, zależnie od modelu silnika.
Porządne czyszczenie gaźnika, luz zaworowy 0,10 mm. dla obu zaworów. Oczywiście filtr powietrza sprawny. Paliwo, mam nadzieję, świeże.
Praktycznie nie ma możliwości ustawienia zapłonu. Czasami, ulega uszkodzeniu elektroniczny przerywacz w module. Uszkodzenie polega na przesunięciu punktu powstawania iskry, w takim wypadku tylko wymiana modułu. Sprawdź odległość cewki od koła zamachowego, 0.3 mm. Spróbuj zwiększyć przerwę, na świecy. Nie rozbierałeś, przypadkiem, tego silnika? W tym...
Oczywiście, jeżeli oleju będzie zbyt dużo to, może być wyrzucany przez odmę. Do silnika wlewamy około 0,6 litra oleju. Może zawór odmy jest uszkodzony lub źle założony. Odpowietrznik jest, z boku czy ma górze silnika? Dwie setne milimetra to nie jest aż tak tragicznie, możliwe że gdy pierścienie się dotrą to przestanie wyrzucać olej. Sprawdzałeś luz...
Moim skromnym zdaniem, silnik to Tecumseh OHV 12, ale mogę się mylić. OHV jest na obudowie zaworów,ale chyba to 11.5 HP Rycho T - Czytałem trochę Twoich postów i widziałem, że Dysponujesz dużą wiedzą i literaturą w tym zakresie, może Masz schemat, opis takiego lub podobnego silnika, mogę zrobić fotki jakby było trzeba. pozdrawiam
Raczej nie cały nr bo w internecie po tym- tego modelu nie znalazłem. Potem napisze co potrzeba kolega będzie od tego co zgubił -to wyjaśni trochę. Części są widzę ale problem z doborem raczej po modelu. Dodano po 3 Tak jak myślałem ta uszczelka pod iglice na zdjęciu. I gumowa "przycisk pompka" membrana do pompowania paliwa. Kupuję zestawy naprawcze...
Jest cos takiego ze przy odpalaniu nie wsysa powietrza jak sciagne filtr powietrza.klade na wlot do gaznika kapsel po piwie ciagne za linke startera a zamiast wsysac kapsel zdmuchuje go.a powinno go zasysac bo to suw zasysania otwiera sie zawor ssacy a tlok idzie w dul.a gdzie ten zaworek odmy?
W sumie to, nie jest nigdzie napisane jaki kolor ma dym, przydało by się to wiedzieć. Jeżeli dym i olej wydostaje się też przez odmę, to pierścienie, cylinder lub prowadnice zaworów, są w złym stanie. Jeżeli dymi na czarno, to tak jak napisał stan2300, istnieje wtedy możliwość że wyciek oleju z odmy to wina zawieszonego zaworka. Gdy kolor dymu jest...
Zdemontuj głowicę i sprawdź działanie zaworów, może jest uszkodzony wałek rozrządu. Jeśli masz odpowiedni przyrząd z manometrem, to wcześniej sprawdź rzeczywiste ciśnienie w cylindrze, którego wynik da obraz o kondycji silnika.
(...) chem tylko przez filtr powietrza, próba palenia na płaka podlanie paliwa na denko tłoka tym samym się kończy linka gazu i rozruchu w dobrej pozycji. 1. Iskra jest. 2. Świeca mokra. 3. Kompresja jest. 4. Pływak w gaźniku cały sprawny. 5. Gaźnik wyczyszczony. Co może być powodem problemu z rozruchem? Witaj! Rozumiem, że masz problem z uruchomieniem...
Spaliny wydostające się przez odmę to skutek przedmuchów do komory korbowej (pierścienie lub prowadnice zaworów) Jeżeli wyciągałeś tłok to pierścienie ustawione są teraz w innym położeniu, stąd te przedmuchy. Cylinder, w tych silnikach, wyciera się zawsze owalnie. Powinny się ułożyć gdy silnik trochę popracuje. Uszczelka głowicy w Tecumsehach powinna...
Powodem słabnącego napędu może być przegrzanie oleju, który utracił swoja lepkość. Sprawdź hamulec, może się blokować. Dźwignia zmiany biegów jest założona na stożku, możliwe że niedokręcona, przestawiła się i przy ustawieniu na jazdę do tylu, nie otwiera całkowicie zaworu sterującego. Przy ustawieniu neutralnym, dźwignia musi być pod kątem 90 stopni,...
Stuki, to możliwe luzy w układzie korbowym. 1 włóż popychacze zaworów. 2 załóż wałek rozrządu z pompką oleju, kulista końcówka trzpienia pompki musi wejść w gniazdo w misie olejowej. 3 znak na zębatce wału musi się zgadzać ze znakiem na kole wałka rozrządu. 4 załóż na zębatkę wału dużą metalową podkładkę. 5 zamontuj misę olejową ( pamiętaj o pompce...
Lewa od max obr, prawa od niskich obrotów. Nie ma w tym gaźniku składu mieszanki i nic nie pokręcisz żeby zmniejszyć dawkę. Proszę o oświecenie, jak zubożyc mieszankę. A jak filtr powietrza? Jak będzie mocno zaolejony to masz wszystko jasne, po prostu go odsącz w papier i sprawdź. Ewentualnie odpal bez filtra powietrza. Kiedyś (przed czyszczeniem gaźnika)...
Jeżeli dasz mocniejsza sprężynę to zawór nie będzie się w ogóle zamykał. Odniesie to dokładnie odwrotny skutek od zamierzonego. Normalnie sprężynką wypycha bolec, który powoduje uchylenie zaworu. Siła odśrodkowa powoduje cofnięcie bolca i zawór nie jest już uchylany. Im mocniejsza sprężyna, tym siła potrzebna do wyłączenia odprężnika musi być większa,...
Mogła być przechylona i filtr powietrza jest cały w oleju. Odkręć filtr i odpal bez niego. Ewentualnie jest nieszczelny zawór iglicowy. Pod zaworem w gnieździe zaworowym jest gumowa uszczelka, czasami wystarczy przedmuchać, a czasami odwrócić gumkę, tylko uważaj bo lubi wypaść przy dmuchaniu. Sprawdź czy pływak nie jest dziurawy, bo i tak się zdarza.
Z tymi częściami to nie takie proste. Jest ich trochę w necie, oznaczenia katalogowe (a skąd jakiś katalog). Nawet fotka nic nie daje bo podobne, ale różne. Coś będę kombinował. Może trafię, bo sprzedawcy też za wiele nie doradzą. Z tym zaworem iglicowym to masz rację. Puści nie wiadomo kiedy. Ale proponuję załóż zaworek przelotowy na wężyku doprowadzającym...
Wydaje się, że Kolega ma zbyt wygórowane oczekiwania w stosunku do forumowiczów, a tekst: Więc normalnie w świecie ściągnąłem filtr powietrza, kolektor odkręciłem, później taką regulowaną płytkę z cięgnami... na pewno nie zwiększa szans na znalezienie Cycerona. Forum może pomóc w nakierowaniu na właściwy trop, a naukę podstaw pozostawiamy szkolnictwu...
Luzy na obu zaworach są jednakowe .004"wymiar w calach, 0.1016 mm. Czyli 0.10 mm.
Trzeba zdjąć głowicę i sprawdzić zawór wydechowy.
Chyba trzeba odkręcić głowicę i sprawdzić cylinder i zawory, czasami potrafią się zawieszać.
Witam, zawór/selenoid od gaźnika możesz zostawić tylko odłącz ten przewòd od A, dodaj do niego dodatkowo bezpiecznik ( jako dodatkowe zabezpieczenie)i połącz go z czerwonym plus po zapłonie czyli L , I to by było rozwiązaniem tego problemu.
Z tego co piszesz wnioskuje ze urwała się elektroda ze świecy. Nie wiadomo czy urwała się sama i została w cylindrze, czy urwał ja ktoś przy próbie regulacji przerwy na elektrodach. Jeżeli została w cylindrze, istnieje duże prawdopodobieństwo ze została wydmuchana przez zawór wydechowy, do tłumika. jedyny sposób to odkręcenie głowicy cylindra i sprawdzenie....
Silnik Tecumseh 3,5.
ten Tecumseh dobrze pracuje?? jeszcze nie widziałem w życiu dobrze równo pracującego tecumsecha... a kosiarek miałem mnustwo Nie było łatwo go wyprowadzić /wyregulować/ , ( np miał podparty / brak luzu / na zaworze rozrządu )ale teraz pracuje jak powinien , hondą gxv 140 kosze czasem u ojca , Dodano po 11 Jak znajdę chwilkę to Ci zrobię fotkę jak to...
Zawory do sprawdzenia.
Będziesz miał problem z prawidłowym ustawieniem tej zębatki. Jest jedno wyjście, załóż zębatkę, ustaw tłok idealnie w górnym położeniu i ustaw wałek rozrządu, tak aby oba zawory były lekko otwarte.
A jak tam wygląda cała reszta w tym silniku? Ile ma sezonòw przepracowanych? Zrobiłeś jakieś oględziny, testy, pomiary, jakie ma zużycie cylinder-tłok-pierścienie, jak tam głowica- zawory szczelne, itd,itp.
Po zdjeciu fajki ze swiecy jest to samo. Przy minimalnie uchylonym zaworze wydechowym jak podaje mu paliwo na gaznik to z szarpnieciami ale odpali i chodzi normalnie.
Wałek rozrządu ustaw tak żeby zawory się mijały, czyli że jeden się zamknie to z chwile drugi się otwiera i tak po środku żeby oba były zamknięte, a wał wtedy tak żeby tłok był na górze.
Zmniejsz przerwę na zaworze wydechowym na 0,05 mm i spróbuj.
Zapłon lub rozrząd. Sprawdź czy podczas awarii wałka nie zostały uszkodzone popychacze (ssący może się klinować w prowadnicy) lub tak jak pisze kol. LoLek85, rozrząd jest przestawiony. Druga sprawa, to klin koła zamachowego, jeżeli zatrzymanie silnika było gwałtowne, to mógł się uszkodzić (przestawiony zapłon). Co zostało uszkodzone w wałku, zęby, złamał...
mam problem podpaleniem traktorka silnik Tecumseh OHV 130 nie może zaskoczyć jak mu psiknę samostartem w filtr powietrza odpala i normalnie pracuje czasami mu się zdarza że pali od strzału bez samostartu cewka ustawiona na 0.3 zawory 01 gaźnik czyszczony świeca jest jakaś założona od motoru nie mam pojęcia jaka powinna być oryginalna.
Myślałem przeczyścić gaźnik i tak zrobie, ale czy może być coś z zaworami i jak się mają domykać Zawory są ok (a tak pozatym jak sie zamieni stukacze to bedzie coś nie tak), czy może to być wina pierścieni?
Tecumseh ale silniki Briggsa mają tak male luzy zaworowe w granicach 010mm. Kolego,tam niema trzonka zaworowego długośći 15cm ani popychacza 50cm.Nie ma co się wydlużać czy skracać.
Na początek czyszczenie gaźnika, zawory też można sprawdzić.
Z taką kompresją nie ma prawa zapalić. Głowica sprawdzona? Zawory nie wypalone? Silnik raczej do kapitalnego remontu.
Tak gaźnik oryginalny. Silnik był rozbierany przeze mnie; rozrząd jest ustawiony prawidłowo; oba zawory zamykają się podczas max wychylenia tłoka. Klin jest ok, bo ściągałem magneto. Mam jeszcze drugie, to sprawdzę, jak silnik pracuje na nim.
BSV 143 dostałem kosiarkę przywiezioną z Niemiec - nie odpala, iskra jest, zawory chodzą, gaźnik jest bez pompki, model włoski. Jeżeli ktoś jest w stanie mi pom óc będę bardzo wdzięczny. https://obrazki.elektroda.pl/6703355000_... https://obrazki.elektroda.pl/7798146200_... Gaźnik taki jak na foto. Silnik Tecumseh Typ:...
Witam, mam kosiarkę Tecumseh (nie znam modelu) która rzuciła palenie najpierw ciężko paliła a teraz nie pali w ogóle, nie ma cold starta tzn. jeśli pompuje pompką nic sie nie dzieje paliwo w gaźniku jest zawór otwiera zamyka lecz nie ma możliwości rozruchu. Iskra też jest a świeca po wykręceniu sucha zawory się poruszają, co może być nie halo? dodam...
Na zdjęciu masz pokazane, jak policzyć. Przy prawidłowo ustawionym rozrządzie, gdy ustawisz tłok w maksymalnym górnym położeniu, pomiędzy suwem wydechu i ssania, oba zawory powinny być lekko uchylone. http://obrazki.elektroda.pl/8000744800_1...
Różne mogą być tego powody, świeca, zbyt duża odległość cewki od koła magnesowego, uszkodzony klin koła zamachowego, zawory, stare paliwo i ogólnie wiek silnika.
Iglica z uszczelką nowa, i sprawdzając na "sucho" dmuchając to pływak odcina paliwo. U mnie to ramię jest całkowicie luźne i mogę obracać je o 180° bez żadnego oporu. Jak sprawdzić ten zawór czy to na 100% on?
Wał zdemontowałem i jest wyprostowany. Złożyłem całość, koło na wale i wałka rozrządu ustawiłem zgodnie ze znakami. Czy trzeba jeszcze ustawiać zawory i jak ustawić zapłon, koło magnesowe na wale?
Pytanko do Kolegi Rycha T: W mojej kosiarce (TECUMSECH 3.5) na korpusie silnika, za tłumikiem jest płytka z wytłoczeniem przykrywająca (o ile pamiętam) trzonki zaworów. Zauważyłem, że nagle kosiarka zaczęła po nagrzaniu wyrzucać przez przetłoczenia w tej płytce olej (ok 2-3 cm3 na godzinę). Nagle to znaczy nie robiła tego ani na zimno ani na gorąco...
Bo przeważnie problemem nie jest rozrusznik a dekompresator w silniku. Niestety malutki rozrusznik nie jest wstanie bez dekompresji zakręcić silnikiem około 500ccm w jednym cylindrze (ta sama pojemność pojedynczego tłoka co w 2 litrowej benzynie) z mniejszym kołem zamachowym. Niestety dekompresator to precyzyjne ustrojstwo i gołym okiem nie sposób stwierdzić...
Witam. Takie gaśniecie po rozgrzaniu to tak jak pisze Rycho T albo niski poziom paliwa w gażniku, albo ma Pan Kolega problem z zaworami a konkretnie z gniazdem zaworowym, po rozgrzaniu w bardzo sporadycznych przypadkach lubi sie obluzować i traci sprężanie. Sprawdz kolego Wojtech po tym rozgrzaniu i zgaśnięciu czy kosiarka ma sprężanie. A może pracowała...
To zostało wyregulować zawory i tylko to pomoże. W domowych warunkach sobie nie poradzisz, jest to silnik dolnozaworowy bez możliwości regulacji konikami zaworowymi, jedynie poprzez frezowanie gniazd zaworowych można zmniejszyć luz zaworowy. Oddaj do serwisu, zaoszczędzisz na rozrusznikach :) A koszt takiej usługi to nowa uszczelka i jak np u nas w...
To strzelanie może też być spowodowane tym że tłumik jest dorabiany. Z małej, czterokonnej, kosiarki Tecumseha. Może też strzelać przy dużym luzie na prowadnicy zaworu wydechowego. Silnik ma już swoje lata i sporo godzin pracy za sobą. Strzela, tylko przy gwałtownym dodaniu gazu.
Witam serdecznie. Mam problem z pierwszym odpalaniem silnika jak wyżej 15.5 Tecumseh. Ssanie nic nie daje, gaz na maksa nic nie daje. Iskra jest. Zrobiłem remont - głowica po planowaniu, zawory uszczelnione, świeca nowa, paliwo nowe. Mogę go odpalić jedynie przez wlanie paliwa do gaźnika od strony filtra, czyli zdejmuję filtr wlewam paliwo zamykam i...
Witam, próbuję reanimować starą kosiarkę i mam problem jak w temacie, silnik gaśnie już po lekkim otwarciu przepustnucy ssania. Gaźnik był czyszczony - dysza, zawór igłowy, etc. Wygląda to tak, jakby bez ssania kosiarka w ogóle nie pobierała paliwa, ale dlaczego? Dodam, że próbowałem utrzymać silnik odpalony bez ssania na różne sposoby, np manewrując...
Witam ponownie! Tak się tydzień ułożył, że nie było czasu na kosiarkę. Dziś sobota czyli czasowy zawór bezpieczeństwa i działam :-) Sprawa się ma tak. Sąsiad się uparł, że będzie "pryskał" cyną w ten pływak. Czarno to widzę, ale niech mu będzie. Wyleciało z niego wszystko przez ten czas i odparowało. Zacząłem do kupy to składać, jeszcze raz przedmuchałem...
Witam, posiadam traktorek-kosiarkę Murray z silnikiem Tecumseh Formula, który nie chce odpalić. W zeszłym roku, po prostu z koszenia na koszenie przestał działać i tyle. Sprawdziłem iskrę, świeciła, zdjąłem głowicę - zawory pracują dobrze, fazy się zgadzają, gniazda pod zaworami są czyste, więc wykluczam brak sprężania. Gaźnik został wyczyszczony, filtr...
Nadal sugeruję sprawdzenie, czy nie został ścięty klin na wale. Jeśli odkręcisz nakrętkę od koła magnesowego, to będzie widać ewentualne przesunięcie koła magnesowego (zamachowego) względem wału i wówczas należy zamontować nowy klin. O odstępie cewki WN od koła magnesowego pisałem wcześniej ( ok. 0,3 mm ). Zwróć uwagę na stan gaźnika, jego regulację...
Miałem podobny problem, uszkodzona membrana w gaźniku. Z oględzin nic nie było widać ale po wymianie na nową problem ustąpił. Obyś miał rację bo się załamię. Co i jak, dowiem się dopiero za 2 tygodnie jak pojadę na działkę. Ps. Co powoduje (wykluczając uszkodzone tłoki, zawory, cylindry), że do komory spalania przedostają się szczątkowe ilości oleju?...
Witam, Szukam informacji jakie powinny być luzy na zaworach w odśnieżarcw Tecumseh LH195SA 67418v Ktoś jest w stanie podpowiedzieć?
Dzień dobry, mój problem z tym silnikiem jest taki, że stracił moc, przy większym obciążeniu zaczyna się dusić i troszkę dymi na szaro. Dodatkowo po jakimś czasie zaczął wyrzucać olej. Odkręciłam głowicę i wygląda to wszystko tak: http://obrazki.elektroda.pl/4714490600_1... http://obrazki.elektroda.pl/1527309500_1...
Problem z odpaleniem silnika Tecumseh ohv 13,5 od TRAKTORKA AL-KO T-800 Witam serdecznie CO SPRAWDZONE 1 sprawdzałem już klin kola zamachowego, dobry 2 ustawienie rozrządu, w porządku 3 gaźnik sprawny, dysze czyste (grawitacyjny) 4 kolo zamachowe brak małego kawałka magnesu ale to nie szkodzi bo już odpalał 5 zawory ustawiłem za pierwszym razem pierwszy...
Wstępna diagnoza była taka, że brak iskry, po odkręceniu koła magnesowego okazało się, że jest urwany kondensator. To on powodował blokowanie koła magnesowego. http://obrazki.elektroda.pl/1555105900_1... http://obrazki.elektroda.pl/5102996400_1... Lekko uszkodzona jest też cewka ale, to nie problem gdyż, identyczne były...
Dzień dobry, mam problem z traktorkiem i chciałbym prosić Was o pomoc. Silnik zaczął ciężko odpalać, strzelał w dolot a po uruchomieniu miał mało mocy. Sprawdziłem zawory, ustawienie rozrządu wszystko ok. Okazało się że kąt wyprzedzenia zapłonu jest bardzo duży. Teraz moje pytanie ;), kiedy cewka wyzwala iskrę? Nigdzie nie znalazłem na to odpowiedzi...
Witam, dostałem za darmo kosiarkę z tym silnikiem, która ma problem z odpalaniem. Gdy chwilę postoi to da się ją odpalić tylko wiertarką (nasadka i kręcenie od góry), natomiast gdy silnik jest już mocno ciepły i ledwo zgaszony to da radę odpalić za pomocą szarpaka. Gaźnik i filtr powietrza został dokładnie wyczyszczony, ale mało pomogło. Czyściłem...
tecumseh świeca oleju tecumseh kosiarka tecumseh
wyczyścić zaparzacz elektroniczny statecznik schemat biały pionowy pasek matryca
iphone zablokowany przez właściciela iphone zablokowany przez właściciela
How to Type č on Windows PC: Alt Codes, Keyboard Layouts, Language Settings, AutoHotkey Lenovo G710 80AH DUMBO2 – maksymalna obsługiwana pamięć RAM, DDR3L, limity BIOS