Dla silnika OHV 0.5 mm luzu to stanowczo za dużo. Ustaw 0.15 mm. dla obu zaworów.
W takim razie, życzę powodzenia.
Jedyna możliwość, to frezowanie gniazda aby zmniejszyć, luz lub szlifowanie trzonka zaworu, dla zwiększenia luzu. W większości przypadków luzy się zmniejszają. Luzy zaworowe, nie maja wpływu na spalanie oleju, zostaw zawory lepiej w spokoju. W jaki sposób sprawdzałeś pierścienie? W jakim stanie jest tłumik, nie jest przypadkiem zapchany nagarem?
Witam, servisówka gaźników tecumseh poniżej,
Element, o który pytasz, to odśrodkowy regulator obrotów. Dźwignia opiera się o górny kołnierz regulatora. Prowadnice zaworów w Tecumsehu są wymienne, zawory również. Na rysunku jest pokazane położenie dźwigni względem regulatora. http://obrazki.elektroda.net/5_125022801...
Ciśnienie 5 Bar to za mało. Tak jak pisałem zrobić trzeba jeszcze pomiar z próbą olejową , jak po nalaniu oleju na tłok ciśnienie podskoczy to znaczy ze problem jest po stronie tłoka , pierścieni , gładzi na cylindrze. Jeżeli nie ulegnie zmianie , tudzież zmieni się minimalnie na wyższe , to problem jest z którymś z zaworów.
W tych silnikach niema regulacji zaworów.
Witam, moduł zapłonowy ma być przykręcony na sztywno do bloku silnika, nie powinien mieć żadnego luzu, sam dekompresor da się ocenić i zdiagnozować dokonując pomiaru jego skoku czujnikiem zegarowym, pomiar dokonywany na klawiaturze zaworów. Pozdrawiam.
Witam W trakcie jazdy spadła krzywka od zaworu ssącego, włożyłem krzywkę i cały czas zawór jest otwarty no i nie można odpalić. Silnik kręci ale popychacz w ogóle się nie rusza, nieumożliwiając odpalenie. Co może być przyczyną i jak to naprawić.
Ja zawsze badam czujniem zegarowym czy występuje uchylenie zaworu (dekompresja). Jak nie ma to walek do wyjęcia oraz popychacz do sprawdzenia.
Kolego nie byłem przy składaniu silnika, więc tylko mogę gdybać, że może źle złożyłeś rozrząd. Twierdzisz, że znaki się pokrywały, a w jakiej pozycji był wówczas tłok, wg mej wiedzy powinien być w GMP. Zalewanie świecy może wynikać m.in. ze zbyt wysokiego stanu paliwa w gaźniku (nadal dziurawy pływak lub źle wyregulowany poziom) lub z niemożliwości...
Jest przesunięcie koła na klinie, nie odpalałeś przypadkiem silnika bez noża. Zapłon jest opóźniony, skutkiem jest strzelanie w tłumik. Koło magnesowe musi być przesuniętw w prawo zgodnie z ruchem wskazówek zegara) Luz mierzy się szczelinomierzem, dostęp do popychaczy jest po odkręceniu prostokątnej pokrywy, która jest za tłumikiem. Mierzy sie luz między...
Regulacja zaworów, sprawdź kompresję
Skoro paliwo ucieka przez zawór to pomyślałem że wymienię miseczkę na taką bez zaworu. Pozdrawiam
Witam, mam pytanie, jakie są luzy zaworów w silniku Tecumseh OHV 130? https://obrazki.elektroda.pl/1352757200_...
Rozrząd jest ustawiony domyślnie w punkcie gdy dwa znaki na kołach zębatych mają do siebie najkrótszą drogę. Innej możliwości nie ma (mowa o modelu Vantage itp) A przyczyną wyrzutu oleju może być również silne zużycie prowadnic zaworów. Pozdrawiam
Teoretycznie dotyczy to obu zaworów ale na wydechu możesz dać 0.15mm
Witam, zabrałem się za remont starej kosiarki tecumseh, był szarpak uszkodzony, do tego klin magneta zerwało, wymieniłem, teraz kosiarka odpala, ale gaśnie 3 sekundach, chyba, że cały czas pompuję pompką paliwo. Dyszę wyczyściłem, pływak chodzi, uszczelki WYGLĄDAJĄ w porządku, króciec nie jest uszkodzony. Czy coś poza uszczelkami może powodować takie...
Cewka ustawiona na 0,3 wg. paska blachy o tejże grubości, natomiast ustawienie koła zamachowego przyznam ,że tylko oglądałem- patrzyłem czy nie jest luźne, i nie przeanalizowałem wg.położenia tłoka i zaworów .... pozdrawiam Sławek
Porządne czyszczenie gaźnika, luz zaworowy 0,10 mm. dla obu zaworów. Oczywiście filtr powietrza sprawny. Paliwo, mam nadzieję, świeże.
Oczywiście, jeżeli oleju będzie zbyt dużo to, może być wyrzucany przez odmę. Do silnika wlewamy około 0,6 litra oleju. Może zawór odmy jest uszkodzony lub źle założony. Odpowietrznik jest, z boku czy ma górze silnika? Dwie setne milimetra to nie jest aż tak tragicznie, możliwe że gdy pierścienie się dotrą to przestanie wyrzucać olej. Sprawdzałeś luz...
Kol. niutat ma rację. Pierścienie i prowadnice zaworów pewnie już zużyte, Założenie nowych pierścieni, do tak wyeksploatowanego silnika może tylko pogorszyć sprawę. Prowadnic zaworów w tym silniku nie wymienisz, w silnikach Tecumseh można wymienić tulejki, w tym ich po prostu niema. Przy nieszczelnych prowadnicach zaworów, będzie wyrzucało olej na zewnątrz...
Praktycznie nie ma możliwości ustawienia zapłonu. Czasami, ulega uszkodzeniu elektroniczny przerywacz w module. Uszkodzenie polega na przesunięciu punktu powstawania iskry, w takim wypadku tylko wymiana modułu. Sprawdź odległość cewki od koła zamachowego, 0.3 mm. Spróbuj zwiększyć przerwę, na świecy. Nie rozbierałeś, przypadkiem, tego silnika? W tym...
Być może problem z zaworem dolotowym i dlatego nie dostaje paliwa. Kiedy były zawory regulowane?
A luz zaworów w miarę zużycia silnika się powiększa czy maleje? Przecież popychacze się wycierają, więc powinien rosnąć? Jak to jest?
Raczej nie cały nr bo w internecie po tym- tego modelu nie znalazłem. Potem napisze co potrzeba kolega będzie od tego co zgubił -to wyjaśni trochę. Części są widzę ale problem z doborem raczej po modelu. Dodano po 3 Tak jak myślałem ta uszczelka pod iglice na zdjęciu. I gumowa "przycisk pompka" membrana do pompowania paliwa. Kupuję zestawy naprawcze...
Musisz zrobić tak jak kolega pisał, dotrzeć zawór jak się jeszcze da albo nowy i koniecznie sprawdź i wyreguluj luzy na zaworach. Jak wsadziłeś stary wypalony zawór to tak się dzieje. Podrzuć fotkę zaworu i głowicy.
Kolego miałem też takie trudne przypadki, ale do zdjęcia piasty z wału silnika mocującej nóż trzeba się wcześniej przygotować. Zwykle przygotowuję dobry-silny ściągacz, "psikam" płynem WD - 40 na oś silnika, nawiercam w oryginalnej śrubie mocującej nóż wiertłem np. 5-tką otwór, w którym kręcić się będzie śruba ściągacza np. w kropli oleju. Następnie...
Aż dziwne, że kosiarka nie pali. Moim zdaniem do sprawdzenia rozrząd, może kolego podmieniłeś wałek rozrządu z innego typu silnika, a może podczas składania silnika odwróciłeś korbowód. Uważam, że większe luzy zaworów są mniej szkodliwe niż za małe. Jeśli świeca jest mokra podczas uruchamiania silnika i jest iskra, to silnik nie zapala, bo nie ma kompresji...
Moim skromnym zdaniem, silnik to Tecumseh OHV 12, ale mogę się mylić. OHV jest na obudowie zaworów,ale chyba to 11.5 HP Rycho T - Czytałem trochę Twoich postów i widziałem, że Dysponujesz dużą wiedzą i literaturą w tym zakresie, może Masz schemat, opis takiego lub podobnego silnika, mogę zrobić fotki jakby było trzeba. pozdrawiam
Jest cos takiego ze przy odpalaniu nie wsysa powietrza jak sciagne filtr powietrza.klade na wlot do gaznika kapsel po piwie ciagne za linke startera a zamiast wsysac kapsel zdmuchuje go.a powinno go zasysac bo to suw zasysania otwiera sie zawor ssacy a tlok idzie w dul.a gdzie ten zaworek odmy?
Witam serdecznie, Bardzo wszystkim dziękuję za trafne podpowiedzi bez Was nic bym nie zrobił. O godzinie 3.00 silnik po złożeniu bez problemu odpalił. Trudno w to uwierzyć ale sprzedawca od którego kupiłem kosiarkę wrzucił przez gniazdo świecy małą śrubkę, która zablokowała zawór. Nie ma innego wytłumaczenia śrubka mogła dostać się tylko przez celowe...
Witam szanownych forumowiczów. Mam gorącą prośbę o pomoc w ustawieniu rozrządu w tym silniku. Problem polega na tym że brak znaków na zębatce wału i nie widoczny znak na kole wałka rozrządu. Potrzebował bym fotkę ze znakiem na wale oraz opis pozycji krzywek wałka a dokładniej jak ustawione są krzywki w stosunku do zaworów w momencie zbieżności znaków....
Powodem słabnącego napędu może być przegrzanie oleju, który utracił swoja lepkość. Sprawdź hamulec, może się blokować. Dźwignia zmiany biegów jest założona na stożku, możliwe że niedokręcona, przestawiła się i przy ustawieniu na jazdę do tylu, nie otwiera całkowicie zaworu sterującego. Przy ustawieniu neutralnym, dźwignia musi być pod kątem 90 stopni,...
Klin jest OK. Co do zaworów to oba ustawiłem na 0,15 z tym, że na przemian, czyli pierwszy wydechowy jak był u góry potem wydech, nie jak to piszą oba w pozycji góra i jednocześnie. Po tym zabiegu luźniej zaczął kręcić i już go nie stopowało na ssaniu, tylko kręcił. Zapalił po dawce samostarta, coś jeszcze jest z gaźnikiem. Musze sprawdzić, ale zapalił...
Spaliny wydostające się przez odmę to skutek przedmuchów do komory korbowej (pierścienie lub prowadnice zaworów) Jeżeli wyciągałeś tłok to pierścienie ustawione są teraz w innym położeniu, stąd te przedmuchy. Cylinder, w tych silnikach, wyciera się zawsze owalnie. Powinny się ułożyć gdy silnik trochę popracuje. Uszczelka głowicy w Tecumsehach powinna...
1. Podparty zawór dolotowy. Regulacja luzu zaworowego. Choć jak to jest silnik z 98r to raczej dolnozaworowy a tu regulacja luzu zaworowego przy podpartym zaworze wymaga zeszlifowania popychacza lub zaworu. 2. To że iskra jest nie znaczy ze jest w odpowiednim momencie. Sprawdź czy koło magnesowe nie obróciło się. Zdarza się że ścina klin i przestawia...
W sumie to, nie jest nigdzie napisane jaki kolor ma dym, przydało by się to wiedzieć. Jeżeli dym i olej wydostaje się też przez odmę, to pierścienie, cylinder lub prowadnice zaworów, są w złym stanie. Jeżeli dymi na czarno, to tak jak napisał stan2300, istnieje wtedy możliwość że wyciek oleju z odmy to wina zawieszonego zaworka. Gdy kolor dymu jest...
Zdemontuj głowicę i sprawdź działanie zaworów, może jest uszkodzony wałek rozrządu. Jeśli masz odpowiedni przyrząd z manometrem, to wcześniej sprawdź rzeczywiste ciśnienie w cylindrze, którego wynik da obraz o kondycji silnika.
Tutaj się to jednak raczej nie opłaca, ponieważ musiałbym jeszcze rozpołowić silnik, a potem kupić uszczelki bloku silnika i głowicy, możliwe że uszczelniacze wału + pewnie jakieś nowe śruby żeby go złożyć (śruby od spodu są nieźle zechlane przez soki z trawy), razem z tulejowaniem to pewnie już połowa ceny tego hipotetycznie nowego silnika. Przy czym...
Kupiłem zdekompletowaną kosiarkę z 2003 r. na złomie, bo dobrze wyglądał silniki Tecumseh. Był problem z odpaleniem, ale jak pochodziła z minutę to zaczęła ostro kopcić. Więc rozebrałem głowicę silnika i taki mam widok – jak na fotkach. W cylindrze bruzdy nie wyczuwa się nawet minimalnej, tylko ta strona od zaworów trochę nierówna. Kolega mi powiedział,...
Lewa od max obr, prawa od niskich obrotów. Nie ma w tym gaźniku składu mieszanki i nic nie pokręcisz żeby zmniejszyć dawkę. Proszę o oświecenie, jak zubożyc mieszankę. A jak filtr powietrza? Jak będzie mocno zaolejony to masz wszystko jasne, po prostu go odsącz w papier i sprawdź. Ewentualnie odpal bez filtra powietrza. Kiedyś (przed czyszczeniem gaźnika)...
Spróbuję zrobić jak radzicie - generalnie chciałbym rozkręcić jak najmniej żeby też nie dodawać sobie roboty więc się zastanawiam czy wystarczy odwrócić silnik do góry nogami, ściągnąć misję, założyć nową uszczelkę i przykręcić misę - bez rozbierania czegokolwiek innego? Wyciąganie zaworów jest konieczne? W internecie sporo ludzi narzekało na silniki...
Przyśpieszacz zapłonu wcale nie jest oczywistością w silnikach 2T. Nawet spore pojemności 1000ccm - Wartburg - go nie miały. Zmienne wyprzedzenie ma sens w wypadku stosowania zaworów obejściowych na wydechu. Podejrzewam, że ten przyśpieszacz a w zasadzie opóźniacz służy tylko do rozruchu. Potem zostaje stałe wyprzedzenie, ale większe niż startowe. Wniosek....
Jeżeli silnik bierze olej w takim stopniu to oznacza że " odchodzi do krainy wiecznego koszenia " i naprawa jest nieopłacalna. Cylinder w tych silnikach wyciera się zawsze w owal. Założenie nowych pierścieni do tak wytartego cylindra tylko pogorszy sprawę i poniesiesz tylko niepotrzebne koszty. Jest jeszcze możliwość że olej przedostaje się do cylindra...
Stuki, to możliwe luzy w układzie korbowym. 1 włóż popychacze zaworów. 2 załóż wałek rozrządu z pompką oleju, kulista końcówka trzpienia pompki musi wejść w gniazdo w misie olejowej. 3 znak na zębatce wału musi się zgadzać ze znakiem na kole wałka rozrządu. 4 załóż na zębatkę wału dużą metalową podkładkę. 5 zamontuj misę olejową ( pamiętaj o pompce...
Witam Podepnę się pod temat, jakiś czas temu wszedłem w posiadanie kosiarki Tecumseh Vantage 35. Kosiarka nie była używana przez dłuższy nieokreślony czas. Od samego początku był problem z odpaleniem na zimnym silniku. Pierwszym krokiem była wymiana oleju, paliwa i świecy, przeczyszczenie gaźnika. Kosiarkę udało się odpalić i skosić kilka metrów trawnika...
Z początku nie zwróciłem uwagi, ta twoja sprężarka to wygląda mi na leek , jeśli rzeczywiście to leek to lepiej go od razu wyrzuć i nawet nie próbuj odpalać pc bo sobie na bełtasz chińskiego badziewnego oleju, nic dziwnego że ci ucieka z zaworów w leek to norma i tego nie uszczelnisz a nawet jak ci się uda to jak dostanie w du... to z powrotem puści...
Jeżeli dasz mocniejsza sprężynę to zawór nie będzie się w ogóle zamykał. Odniesie to dokładnie odwrotny skutek od zamierzonego. Normalnie sprężynką wypycha bolec, który powoduje uchylenie zaworu. Siła odśrodkowa powoduje cofnięcie bolca i zawór nie jest już uchylany. Im mocniejsza sprężyna, tym siła potrzebna do wyłączenia odprężnika musi być większa,...
Mogła być przechylona i filtr powietrza jest cały w oleju. Odkręć filtr i odpal bez niego. Ewentualnie jest nieszczelny zawór iglicowy. Pod zaworem w gnieździe zaworowym jest gumowa uszczelka, czasami wystarczy przedmuchać, a czasami odwrócić gumkę, tylko uważaj bo lubi wypaść przy dmuchaniu. Sprawdź czy pływak nie jest dziurawy, bo i tak się zdarza.
Wiem, że 4t się nie przechyla, choć niekiedy to nieuniknione :) Ale tym razem nie przechylałem, kosiarka ni stąd, ni zowąd zaczęła dymić i rzygać olejem, dzień wcześniej była odpalana, ale dosłownie na 2 minuty, bo ją doprowadzałem do stanu używalności, dostałem od sąsiada na zasadzie "jak chcesz to się baw, albo oddaj se na złom" - nie paliła, a uszczelka...
Z tymi częściami to nie takie proste. Jest ich trochę w necie, oznaczenia katalogowe (a skąd jakiś katalog). Nawet fotka nic nie daje bo podobne, ale różne. Coś będę kombinował. Może trafię, bo sprzedawcy też za wiele nie doradzą. Z tym zaworem iglicowym to masz rację. Puści nie wiadomo kiedy. Ale proponuję załóż zaworek przelotowy na wężyku doprowadzającym...
Wydaje się, że Kolega ma zbyt wygórowane oczekiwania w stosunku do forumowiczów, a tekst: Więc normalnie w świecie ściągnąłem filtr powietrza, kolektor odkręciłem, później taką regulowaną płytkę z cięgnami... na pewno nie zwiększa szans na znalezienie Cycerona. Forum może pomóc w nakierowaniu na właściwy trop, a naukę podstaw pozostawiamy szkolnictwu...
Silnik Tecumseh 3,5.
Zmniejsz przerwę na zaworze wydechowym na 0,05 mm i spróbuj.
Witam mam problem z odpaleniem silnika Tecumseh formula 12.5 hp. Silnik ma taką kompresję w pewnym momencie że rozrusznik nie potrafi go przekręcić. Rozrząd ustawiony po znakach. Po zmniejszeniu luzu na zaworze wydechowym na taki zeby był uchylony silnik kręci, nie odpala a po podaniu paliwa w gaźnik zachowuje się tak jakby coś go nagle blokowało.
Pytanko do Kolegi Rycha T: W mojej kosiarce (TECUMSECH 3.5) na korpusie silnika, za tłumikiem jest płytka z wytłoczeniem przykrywająca (o ile pamiętam) trzonki zaworów. Zauważyłem, że nagle kosiarka zaczęła po nagrzaniu wyrzucać przez przetłoczenia w tej płytce olej (ok 2-3 cm3 na godzinę). Nagle to znaczy nie robiła tego ani na zimno ani na gorąco...
Cześć. Co to jest za maszyna, jakiej marki, model, numer serii może byś podał? Każdy producent robi instalację elektryczną pod siebie. Generalnie selenoid na gaźniku ma mieć napięcie cały czas gdy stacyjka jest włączona i w momencie startu również. A gaszenie realizowane jest poprzez odcięcie zasilania do zaworu na gaźniku oraz połączeniu modułu zapłonowego...
To strzelanie może też być spowodowane tym że tłumik jest dorabiany. Z małej, czterokonnej, kosiarki Tecumseha. Może też strzelać przy dużym luzie na prowadnicy zaworu wydechowego. Silnik ma już swoje lata i sporo godzin pracy za sobą. Strzela, tylko przy gwałtownym dodaniu gazu.
ten Tecumseh dobrze pracuje?? jeszcze nie widziałem w życiu dobrze równo pracującego tecumsecha... a kosiarek miałem mnustwo Nie było łatwo go wyprowadzić /wyregulować/ , ( np miał podparty / brak luzu / na zaworze rozrządu )ale teraz pracuje jak powinien , hondą gxv 140 kosze czasem u ojca , Dodano po 11 Jak znajdę chwilkę to Ci zrobię fotkę jak to...
Witam. Posiadam kosiarkę z takim silnikiem. Była kupiona za parę groszy jakiś czas temu. Paliła wtedy za drugim pociągnięciem sznurka. Pracowała coraz gorzej. Teraz nie odpala wcale. Olej jest, iskra jest, benzyna jest, klin jest cały. Ktoś jednak sprzedał tą kosiarkę ze zbyt długą świecą. Świeca ma ślad po zaworze. Najprawdopodobniej to jest przyczyną....
Wstępna diagnoza była taka, że brak iskry, po odkręceniu koła magnesowego okazało się, że jest urwany kondensator. To on powodował blokowanie koła magnesowego. http://obrazki.elektroda.pl/1555105900_1... http://obrazki.elektroda.pl/5102996400_1... Lekko uszkodzona jest też cewka ale, to nie problem gdyż, identyczne były...
tecumseh świeca oleju tecumseh kosiarka tecumseh
ustawić zaworów ursus excel szablon trafic benzyna
dobre żelazko zawór mieszający grawitacyjny
Olej w kolektorze wydechowym Volvo FH13 - przyczyny i diagnoza Zwiększenie obrotów wirowania w pralkach Candy