No nie tylko czasem grzania świec, sygnał czujnika temperatury steruje też dawką wtrysku, kątem wtrysku, załączeniem wentylatora chłodnicy i pewnie jeszcze paroma rzeczami. Za brak grzania świec może być odpowiedzialny czujnik temperatury, sterownik, przekaźnik, bezpiecznik, okablowanie, i same świece.
powinno byc 200-300Ω przy temp ok 80°C a im zimniejszy to wieksza rezystancja - to prawidlowe wartosci; pewnie problem nie w samym czujniku a gdzies w aucie; sprawdzaj napiecie zasilania (5V) i jego spadek moze w ten sposob latwiej znajdziesz usterke
A czego chcesz to robic jezeli nie chce palic przy dodatnich tem. to nie jest wina świec.problem lezy gdzie indziej
Z podgrzewaniem świec żarowych w silniku TDI jest tak, że świece są załączane gdy temperatura płynu chłodzącego spadnie poniżej 5*C, wtedy są świece grzane 12 V a następnie odbywa się ich dogrzewanie bodajże 5 V przez okres około 2 minut - u siebie wtedy słyszę przełączenie przekaźnika nr 103. Kontrolka gaśnie np. po 3 sekundach ale jest to tylko sygnał...
Jak tak bardzo chcesz to masz.
Witam Tu masz ten schemat - VW Passat B3 1.9D Pozdrawiam
grzeja przy 5 stopniach z odchyłką okolo 1 stopnia
A widzisz kolego. Tak jak pisałem im niższa temperatura tym czas grzania świec dłuższy. Masz prawdopodobnie zwarcie na czujniku temperatury i komputer nie załącza świec. Odepnij wtyczkę od niego i zobacz czy lampka świeci dłużej, a wtedy zapali od obrotu.
Np uwalony czujnik temperatury powoduje ciagłe grzanie świec bo wtedy do niego wyglada to jak mróz minus 30 stopni jak dobrze pamiętam , tam jest kilka czujników temperatury a ten co odpowiada za grzanie świec jest podwójny tzn czteropinowy .
Czy kojarzycie który z czujników odpowiada za przesłanie informacji ze, temperatura została osiągnięta i świece można przestać zasilać czasem grzania świec steruje ECU, sygnał jest pobierany z czujnika temperatury płynu i im wyższa temperatura płynu tym krótszy czas to sterownik decyduje o czasie ich grzania.
W Volvo tak jest. O czasie grzania świec decyduje ecm na podstawie temperatury zewnętrznej. Jeśli świece są sprawne nie ma co szukać problemu.
Na 90% masz problem ze świecami, w tych silnikach to standard że przy tej temperaturze nie grzeją. Jeśli nawet wszystko jest sprawne to w tym silniku przy obecnie występujących zewnętrznych temperaturach świece nie grzeją tak niestety jest to zrobione.
Sprawdz czujnik temperatury
Odepnij wtyczkę z tego czujnika temperatury i wtedy spróbuj zapalić. Świece powinny długo grzać.
Gdy temperatura jest wyższa niż -2°c to świece nie będą grzały. Zobacz co będzie gdy zdejmiesz kostkę z czujnika temperatury (świece powinny grzać)
Sprawdź bezpiecznik nr.5!
Witam. Czy rozwiązał Pan problem ze świecami? Mam ta sama przypadłość tylko w 3.0 . Po odłączeniu czujnika temperatury świecę grzeją a po ponownym podłączeniu nie.
ale świece jak zimno to sie świeci kontrolka i gaśnie ta od swiec silnik pali ok bez szarpania równo odpala Czy ja piszę po chińsku!? To że kontrolka się zapala,to nie znaczy że świece są sprawne i że wszystke grzeją. A co do odpalania,to silniki HDI przy obecnych temperaturach będą odpalać nawet bez grzania świec. Sprawdź te świece bo niedługo wymienisz...
SN- ilość czujników obrotów wentylatora (w wewnętrznym sterowniku do pomiaru obr/min wentylatora) PF- moc grzania świecy (dla temperatur powyżej zera 2-3 zupełnie wystarcza do zapłonu, 6 max) OF- nie mam pojęcia
Może to Ci w czymś pomoże (K25 - przekaźnik czasowy świec żarowych). Sprawdź jeszcze czujnik temperatury płynu chłodzącego. Po wypięciu wtyczki z niego świece powinny grzać cały czas.
Witaj kolego zacznij od czujnika temperatury płynu, małe pieniądze, comp widzi wysoką temperaturę więc nie włącza świec, bo długość ich grzania zależy od temperatury silnika A jeszcze pytałeś o fap wystarczy pod niego wleżć i widać co ma.
Witam I ja mam podobny problem z grzaniem świec , mianowicie na zimnym silniku nie grzeją a jak odepnę czujnik temperatury silnika wskazówka wchodzi na czerwone pole to świece grzeją gdzie może tkwić przyczyna? doszedłem że grzaniem świec steruje pośrednio komputer poprzez sygnał z czujnika temperatury a dalej przez moduł grzania świec wie ktoś jakie...
Witam, moje audi już coraz gorzej odpala. Odłączyłem czujnik od temperatury i grzeje świece dłużej. Jest lepiej, ale dalej cięzko. Dziś kręciłem rozrusznikiem kilka minut zanim zapalił. A6 C4 2.5 TDI bardzo cięzki rozruch. https://www.youtube.com/watch?v=tyRfEiu1...
Sprawdziłeś przekaźnik na prawidłowość działania, czy tylko oględziny? Zasilania i odejścia w kostce przekaźnika sprawdzone? Grzanie świec żarowych zależy od temperatury silnika. Mogłeś sprawdzić świec bez wykręcania. No ale tak masz 100% pewności.
Witam serdecznie! A więc trafił do mnie pacjent j/w. Galaxy rok 97 z silnikiem AFN. Pacjent skarży się na brak grzania świec. Na pierwszy strzał odłączenie czujnika temp., świece grzeją jak powinny, max długo. Po założeniu wtyczki czujnika kontrolka tylko mignie, dodam że Fordzio stoi na mrozach nawet -25 stopni. Czujnik pokazuje temperaturę zbliżoną...
Świece grzeją? Przekaźnik sprawny? Bezpiecznik? Zdejmij na chwilę wtyczkę czujnika temperatury cieczy i zobacz czy jest napięcie na świecach żarowych, wtedy jest kilkanaście sekund od włączenia zapłonu.
Jest to wada tych silników. Nic nie da wymiana czujników temperatury ani przekażnika świec. Należy zrobić przeróbkę w grzaniu świec. Pozdrawiam.
Odszukać czujnik temperatury zewnętrznej i go odłączyć. potem wystarczy lekko zmodyfikować przekaźnik grzania świec i gotowe. jak znajdę to wrzucę schemat przeróbki. znajdź ten przekaźnik od świec i podłącz do styku T duży rezystor np. 1MΩ
Czy ktoś sprawdzał jaką ma pokazywać temperaturę na podpiętym VAGU po odpięciu wtyki z czujnika temperatury. Pokaże temperaturę zastępczą(paliwa). Jak świece nie grzeją to sprawdź rano przed odpaleniem jaką widzi temperaturę.Ma być zbliżona do temperatury otoczenia.
Poniżej 0 'C grzejesz. Im zimniej tym dłużej, przy -15'C trzeba ok 30 sekund . Jeśli ci nie odpala przy dodatnich temperaturach , to masz uszkodzenie więc do dzieła.
Odepnij czujnik temperatury płynu i sprawdź czy będzie ok.
Raczej nie stacyjka. Proponuje podłączyć pod "komputer" i sprawdzić jaki temperaturę silnika widzi sterownik silnika. To sterownik silnika decyduje kiedy mają być włączone świece na podstawie odczytu temperatury. Można też wysterować ten przekaźnik i odczytać błędy. Gdyby była uszkodzona instalacja to raczej kontrolka by się świeciła. Możesz spróbować...
Silnik AEF Volkswagen jeśli chodzi o grzanie świec to zachowuje się następująco. Gdy jest zimny czyli temperatura poniżej 70 stopni celcjusz grzeje świecami. Po odpaleniu grzeje świecami tak długo ąz temperatura osiągnie 70 stopni lub przez 5 minut. Świece żarowe są sterowane przez sterownik pompy Diesla diagnozowalny Vagiem kanał 44 o ile się nie myle....
Ale czy przy odłączonej wtyczce od czujnika temperatury, grzanie świec ustanie po odpaleniu silnika?
100% sterownik świec,on nie jest dożywotni ani rozbieralny pochodzi kilka lat i pada ,to elektronika.
Świece grzeją? Urządzenie rozruchowe przy pompie sprawne? Czujnik temperatury sprawny?
Zrzuć wtyczkę z czujnika temperatury grzania świec i zobacz czy kontrolka zaświeci się dłużej a przygaśnięcie lampki oświetlenia wnętrza będzie sygnalizowało że wszystko jest w porządku oprócz czujnika/najprawdopodobniej/P
Jaki to rocznik Sharan'a, były zmiany. Zasadniczo za sterowanie grzaniem odpowiada komputer samochodu, ale informację o konieczności grzania otrzymuje od czujnika temperatury płynu. Rozpocząłbym więc od jego (tego czujnika) kontroli, może najpierw zdjęcie tylko wtyczki z niego. Przekaźnik świec (103 jeśli rocznik do 99) przekazuje tylko prąd, nie on...
A tak ogólnie to świece grzeją czy masz błąd w sterowniku silnika bo to bardzo częsta usterka w tych silnikach. Nie patrz na to że zapala się spiralka jakby świece grzały bo to nic nie znaczy. Ja mam uszkodzony sterownik od świec i jak jest zimny to napewno ciężej odpala niż jak stoi w garażu i temperatura jest 18 stopni.
Masa podawana jest ze sterownika silnika. Przyczyną braku sterowania przekaźnika może być przerwa przewodu pomiędzy ECU a przekaźnikiem, uszkodzone ECU bądź nie spełnione warunki do załączenia świec i ECU nie załącza ich (czyli uszkodzony np. czujnik temperatury)
Mam pytanie który to przewód idzie do licznika z czujnika temperatury, bo grzeje świece zawsze długo tak jakby nie widział temperatury, na czujniku brak przewodu . I wogóle go brak w instalacji.
Tzn. że jak było np -1 na dworze po nocy to taką temperaturę "widział sterownik??
kolega viper 555 wydaje mi się że dobrze trafia chodzi o świece podepnij miernik lub kontrolkę pod świece i sprawdż jak długo grzeją świece często uszkodzony przekażnik lub czujnik temperatury od tego przekażnika
Jesteś pewien grzania świec, bo świecąca kontrolka nie zawsze świadczy o grzaniu świec żarowych. To, że rozrusznik kręci też nie świadczy o jego sprawności, ważne są jego obroty. Komputerem możesz sprawdzić m.in. sprawność czujników temperatury, obroty rozrusznika i grzanie świec.
Wtryski sprawdzone, tzn. jakie mają ciśnienie otwarcia?. Dalej, sprawdziłeś czy świece aby na pewno grzeją? Ponadto do sprawdzenia czujnik temperatury paliwa.
i nie wiem czy to ma wpływ na czas grzania świec żarowych. Nie ma.
Powyżej jakiejś temperatury świece nie grzeją wcale, tak ma być. Jeśli dobrze pamiętam nie grzeją powyżej 9°C dla silników z pompowtryskami.
To na jak długo i kiedy włączane są świece żarowe, to zależy od konstruktora silnika. W moim świece są włączane po przekręceniu kluczyka w zależności od temperatury silnika - czasem na krótko, czasem na dłużej i są wyłączane kilka sekund po rozruchu silnika. Można zgadywać czy gdzieś w okolicy świec jest termometr, czy komputer został zaprogramowany...
niestety nie działa wszystko poprawnie, ponieważ świece grzeją dopiero po odpięciu kostki od czujnika temperatury. Gdy jest on podpięty wtedy nie grzeją świece i nie ma na nich prądu.
sprawdź czy do świec dochodzi napięcie jeśli tak to przez jaki czas może grzeją zbyt krótko i winny może być czujnik temperatury, i tak jak kolega wyżej diagnostyka może ona coś więcej powie
volvo grzać świeca sterownik grzać świeca świeca żarowy grzać
transformator praca równoległa produkcja pelletu renault megane cabrio
mikrokomputer cobra1 mikrokomputer cobra1
Schemat kabli drzwi Mercedes W208 Coupe Czy można zwiększyć pojemność baterii Ryobi?