Co tam dużo pisać, wszystkie plastiki a zwłaszcza polibromowane difenyle (PBDE), które dodaje się do plastików, by zwiększyć ich wytrzymałość na wysoką temperaturę (kolektory plastikowe w samochodach) ehhh.....a o ilu rzeczach nie wiemy!!!!!
Może roleta zasłaniająca kolektor? Można wykorzystać napęd od podnoszenia szyby w samochodzie. Coś na zasadzie rolety okiennej. Po przekroczeniu temperatury rozwija się zasłaniając kolektor.
Jeśli juz taka jest sytuacja to proponuje owinąć kabelek taką specjalną tkaniną odporną na temperature(zapomniałem jak sie nazywa) którą owija sie kolektory wydechowe w samochodach !!!
Ten czujnik temperatury powinien być wkręcony w kolektor dolotowy, tam gdzieś między wężami od obiegu wody, z lewej strony (patrząc od przodu samochodu. Wystarczy przeczyścić kostkę połączeniową czujnika. Przynajmniej tak jest w silniku C12NZ, w innych powinno być podobnie.
Witam czy istnieje możliwość sprawdzenia temperatury spalin EGT bez umieszczania sondy w kolektorze wydechowym chodzi o sposób mobilny i szybki odczyt w każdym samochodzie bez wiercenia otworu w kolektorze . Pozdrawiam
Witam. Chcę zrobić czujnik temperatury spalin w kolektorze wydechowym samochodu osobowego benzynowego. Zakres temperatu do 1200 stopni. Potrzebuję charakterystyki takiej termopary z dokładnie przypisanymi temperaturami i wartościami napięcia na termoparze. Czy każda termopara typu K ma taki sam wykres? Jakie sa rozbieżności? Czy ktoś może mi zaproponować...
Bardzo proste,z tego samego powodu przez który auta na doładowaniu maja chłodnice powietrza. Tu jest właśnie przewaga silnika z wtryskiem nad silnikem gaźnikmowym.,który nie uswzględznia zmian temperatury. Ecu mierząc temperaturę i przepływ powietrza lub ciśnienie w kolektorze ,wie dokładnie ile ono waży. W zażności od tego dolewa odpowiednio paliwa....
miałem to samo wykręś zaworek do którego dochodzą węzyki cisnieniowe w poblizu turbiny ( z lewej strony) przedmuchaj z wykorzystaniem sprężarki, następnie oczysć zawo EGR chyba sie na zywa na kolektorze ssącym taki okrągły, plastikowy, i oczyść czujnik (dopełnienia chyba)z prawej strony kolektora ssącego. (podobny do czujnika temperatury) Samochod bedzie...
A kiedy ostatnio czyszczony był kolektor dolotowy....
Pożycz od siostry suszarkę do włosów(jak nie masz siostry to od sąsiadki :D) i na zupełnie zimnym silniku ogrzej czujnik położenia wału i zobacz czy maluszyna odpala.Podobne próby zrób przy ogrzewaniu cewki i modułu.Wyeliminujesz w ten sposób "termiczne uszkodzenia" w/w elementów bo same oględziny czy pomiary multimetrami tego nie wykażą.Oczywiście...
Może i bazaltowy ten bandaż, szklany z mojej strony to skrót myślowy. Sorry za to. Jeżeli uważasz że "stanowi rolę wymiany termicznej" jak to napisałeś, to jesteś w błędzie. Izoluje wydech termicznie i tyle. I jeśli chciałeś poprawić chłodzenie cylindra to uzyskales dokładnie odwrotny efekt. Teraz wydech jak i spaliny chłodzone są dopiero za bandażem....
To ten czujnik z niebieską izolacją, szukaj z prawej strony samochodu w kolektorze ssącym
Zadziała. Gdy projektowałem pierwszy komparator do regulatora temperatury też miałem wątpliwości jak to zadziała. Jeden układ testowy i wszystko jasne. TL431 do tego powinien wystarczyć,a ma tylko 3 nóżki. On reaguje jak komparator odwracający. Przekroczenie napięcia odniesienia powoduje obniżenie napięcia na wyjściu. LM393 jest w stanie przewodzić...
Panel na dachu samochodu, 300W albo nawet 2,4KW "pod" soczewkami, ze sprawnością 25% - nadal słabo, do tego te temperatury. To już lepiej "zwykły" próżniowy kolektor na dach samochodu bo da nam 8000W z "pod" soczewek?. Wytwornica pary jak się patrzy, do tego turbina napędzająca prądnicę ładująca aku, woda zbierana z deszczówki czy z potoka, hehe. Pełna...
Masz miernik ?, jeśli tak to zmierz rezystancję czujnika temperatury cieczy, tego z tyłu na kolektorze ssącym z niebieską wtyczką. W samochodzie z 10pin złączem diagnostycznym możesz sobie "wymigać" błędy [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t...
Witam ponownie, trochę to trwało do tej pory mechanik wyregulował luz zaworowy. Sprawdził MAP sensor i mówi, że jest OK. Zabieg pomógł na ok. 300 km. Po przejechaniu tego dystansu objawy powróciły. Zauważyłem, że wskaźnik temperatury cieczy podczas jazdy okresowo spada o jedną podziałkę od temperatury pracy optymalnej. Podczas szarpnięć silnika również...
Normalnie ten czujnik współpracuje z elektronicznym czujnikiem przepływu powietrza, ten przepływomierz nie ma elementów mechanicznych( dobre dla samochodów na gaz - wystrzały w kolektorze dolotowym nie mogą go uszkodzić) Komputer z informacji o temperaturze powietrza i różnicy w szybkości stygnięcia dwóch spiralek bierze informacje o szybkości przepływu....
Czujnik odpowiada tylko za wskaźnik/kontrolkę. Nie ma żadnych efektów ubocznych jego niedziałania poza brakiem podglądu temperatury silnika. Jednostka sterująca silnika ma swój czujnik. Czujnik jest wkręcony w głowicę od strony rozrządu i kolektora dolotowego (czyli stojąc przed samochodem - z tyłu silnika po lewej), dochodzi do niego pojedynczy przewód...
Ciekawy układ, jak rozumiem całe ciepło produkuje T1 i nie potrzebuje on żadnego rezystora mocy w kolektorze? Czy próbowałeś tego w konfiguracjach typu np. 15S4P, czy tym podobnych? Można dać rezystor w kolektorze, w takiej wersji maksymalny prąd układu będzie ograniczony wartością rezystora, w rezystorze łatwej rozpraszać ciepło niż w tranzystorze...
Witam. Nie wiem czy ktoś jeszcze tutaj zagląda. Temat teoretyczny do rozwiązania. Samochód zasilany LPG. Ze spalania LPG powstaje para wodna i dwutlenek węgla. Moje auto jak też wiele innych ma obwód powrotu spalin do kolektora ssącego. Czyli zasilamy częściowo samochód parą wodną ze spalin. Spoko. Nic się nie dzieje. Jest po prostu wtrysk pary wodnej....
Witam A ja się bym skupił nad tym grzejącym się do czerwoności kolektorem wydechowym . 1. Wyeliminować katalizator i ogólnie cały wydech - przytkanie nie musi być ciągłe . 2. Jeśli kat ok to : dlaczego rozgrzewa się kolektor, jeśli spaliny mają swobodny ruch? a może to nie spaliny tylko dawkowanie powietrza lub coś co na to ma wpływ !!! Co ma wpływ...
Utleniony i przerwany przewód. Kiedyś kabel mógł mieć przetartą izolację i tak jeździć latami. Teraz izolacja nie naruszona a miedź zielona jak trawa latem. Nie no, kiedyś też to się zdarzało, może mniej niż teraz, ale aut tez było mniej. Kiedyś asortyment przewodów dla motoryzacji, jako najmniejszą wartość przyjmował powiedzmy 1,5mm², nawet jeśli...
Witam poszukuję w moim samochodzie czujnika temperatury powietrza zasysanego IAT, na rurze pomiędzy filtrem powietrza a kolektorem jest czujnik tylko nie wiem czy to jest on, bo ma 3 przewody a IAT wydaje mi sie że powinien mieć 2, bardzo proszę o pomoc, za podpowiedzi w którym miejscu dokładnie jest umiejscowiny wszystkim z góry dziękuję.
Witam! Mam maly problem z moim passatem, mianowicie podczas jazdy od czasu do czasu szarpie silnikiem,nie zależnie od tego czy przyspieszam,odejmuje gazu czy jade stałą prędkością co może być przyczyną? Ostatnio nawet kilkukrotnie mi zgasł po czym odpalił i pojechał. Jakieś pomysły? Czujnik temperatury? Dodam że samochod pracuje dziwnie, zdaje sie jak...
Witaj. twój pomysł z zamontowaniem innej nowoczesnej turbosprężarki nie jest zły, ale by zrobić to fachowo trzeba uwzględnić parę szczegółów. Pierwsze moje pytanie dotyczy -czy nowoczesna turbosprężarka o dużej prędkości wirnika i małych tolerancjach pasowania będzie w dłuższej perspektywie poprawnie działać na oleju silnikowy jaki leje się do tego...
Nie, taka uroda tego samochodu. Prawdopodobnie nagrzewa się czujnik temperatury powietrza w kolektorze i zaburza regulację składu mieszanki utrudniając rozruch, kiedy silnik zacznie zasysać powietrze, czujnik się schładza i silnik zapala, otwarcie przepustnicy zwiększa ten przepływ nieco przyspieszając schłodzenie czujnika... ale to tylko moja, niczym...
Jak w każdym aucie zasilanym benzyną, olejem napędowym, gazem . No nie do końca, w niektórych nowszych samochodach benzynowy na marne szukać filtra paliwa bo go po prostu nie ma, jedyna filtracja to ta zapewniana przez sitko na pompie paliwa. Tu akurat jest pełnoprawny filtr paliwa i warto też go sprawdzić. Instalacja LPG raczej nie będzie tu miała...
Kilka lat temu tuleje zostały wymienione ale nawet po wymianie nie zauważyłem żeby lepiej palił, poza tym w samochodach też się chyba zużywają. Co do podgrzewania powietrza dolotowego to niektórzy robią tzw kopcia czyli podpalona szmatka z benzyną jak silnik przy rozruchu złapie ognia to od razu zapali. Świeca płomieniowa - muszę nad tym pomyśleć. Na...
W sprawnym samochodzie na zagrzanym do normalnej temperatury pracy silniku, bez obciążenia (wyłączona klima) itp ( pomijając wynalazki typu Vanos THP itp) podciśnienie w kolektorze ssącym ma wynosić między 320 a 370 milibarów licząc wartości bezwzględne. Większe wartości to niesprawny silnik, nadpalone gniazda zaworowe, ciasne luzy, rozrząd, EGR, nieszczelnośći...
Michcio997 - prubkowanie sondy jest nastepujace: - 0 do 0,1V - zawartosc procentowa tlenu wynosi okolo 4 - 5%,co wskazuje na mieszanke 0,7 - 0,8 V - zawartosc procentowa tlenu wynosi okolo 0 - 0,5% co wskazuje na mieszanke bogata 0,5V - Lambda=1,czyli mieszanka ma prawidłowy stosunek stechiometryczny. Musisz tez wiedziec,jaka masz sonde - z grzalka...
zauwazylem ze jesli katalizator jest daleko od silnika a sonda bezposrednio przed nim i powiedzmy katalizator jest wydmuchany /czyli pusty/ to szczegolnie podczas jazdy po miescie temperatura pracy sondy jest nizsza od zalecanej to sa moje obserwacje poparte na przykladzie clio 94 z silnikiem 1,2 Kiedy wstawilem sonde w kolektor bylo dobrze, w drugim...
A ile jest tam czujników? Bo ja wiem o dwóch: temperatury powietrza w kolektorze ssącym i temperatury płynu chłodniczego. Jest jeszcze ważna temperatura pracy sondy lambda która ma grzałkę - i bez podgrzania daje inne wartości. Przy czym obie temperatury mają poprawne wskazania. Sonda lambda oscyluje na zimnym jałowym od 0.1 do 0.3V - więc też ok. Wymieniłem...
Starsze układy wtryskowe nie miały przepływomierza, masa powietrza zasysanego była szacowana przez program na podstawie położenia przepustnicy, podciśnienia w kolektorze ssącym i temperatury zasysanego powietrza. Tak działał np. wtrysk motronic firmy BOSH. Napisz jaki dokładnie masz silnik, rok prod. samochodu i jakiej firmy jest układ wtryskowy a spróbuje...
Albo czujnik temperatury cieczy chlodzacej podaje zle informacje do ECU sprobuj odlaczyc kostke od czujnika i zapalic samochod. Temperatura bedzie wtedy wskazywac do ECU -40 st C i na zimnym powinien zapalic. Druga rzecz to moze byc spalona grzalka w kolektorze ssacym. Grzalka ta jest zamontowana od spodu kolektora za pomoca pierscienia Zegera. Najlepiej...
Tutaj masz do siln. o oznaczeniu BBY = 55KW/75KM http://obrazki.elektroda.pl/3771949300_1... G1Alternator FBezpiecznik T1Cewka zapłonowa B83Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym B54Czujnik kąta wychylenia wału korbowego B138Czujnik pedału przyspieszenia B169Czujnik położenia silnika przepustnicy B132Czujnik położenia wałka rozrządu B33Czujnik...
Jeśli ktoś się tematem interesuje to odpowiem dla przyszłych pokoleń- uszkodzony był czujnik temperatury spalin na kolektorze wydechowym tzw EGT- dla porównania wszystkie moje pozostałe samochody mają silniki z rodziny caa i tam nie występuje ten czujnik, jest tylko zaślepka. Za to 1.6tdi rodzina cay też ma ten czujnik. przy odczytach czujników nie...
Także zdziwiony byłem. One mają minimum komponentów a mimo to bardzo fajnie pracują i mają niskie spalanie (jak na silnik 1.4 103 konny i 6.6 l/100km średnio). Ogółem zamiast przepływki wsadzili czujnik podciśnienia i temperatury w kolektor dolotowy i z tego ECU wylicza. W modelach po 2000r. jest już czujnik stukowy i położenia wałka (bo niema także...
eurotips - Może podaj namiary na te przepisy (link do dokumentu, nie do wyszukiwania w Google, ani nie porada "poszukaj sobie")? Jeśli jest akceptowalny spadek napięcia na oporniku pomiarowym około 0.1V, to można zrobić układ z 2 tranzystorów PNP; jeśli jest akceptowalny 0.02V, to można użyć komparatora, ale nie wiem, czy łatwo będzie znaleźć taki,...
Witam czy ktoś mógłby mi pomóc w zidentyfikowaniu czujnika w polonezie z jedno punktem bosch'a. Dwa czujniki temperatury znajdują się z przodu na obudowie termostatu ok., ale jest jeszcze jeden czujnik, który znajduje się, stojąc od przodu samochodu, z prawej strony silnika pod kolektorem ssącym, w bloku silnika, wychodzi z niego jeden przewód z wsuwką...
I w tym rzecz, kolego. Tam masz common rail, tu - klasyczny diesel. 1. W swoim samochodzie, jak wyzej napisalem, masz zamontowane swiece szybkiego grzania (oryginalnie powinny tam takowe byc i pewnie sa). Jesli masz problemy z rozruchem - sprawdz czy wszystkie swiece grzeja, czy masz czysty filtr powietrza, itd. 2. Nie mozna porownywac silnika HDi (wtrysk...
czynnniki oparte na CO2 tez nie są takie fajne bo wymagają sporo większych ciśnień w instalacji (ponad 5 bar) by czynnik był płynny i nie zapychał instalacji. plus jest szansa że podczas rozszczelnienia by automatycznie rozszadzał sprężarkę (bo CO przy niższych ciśnieniach resublimuje) Taki problem to nie problem. Zawór bezpieczeństwa w sprężarce a...
Witam, samochód jest zasilany zarówno benzyną jak i gazem. Na Pb brakuje mocy, szczególnie jak silnik jest zimny (wyglada na to jakby miał za ubogą dawkę - strzelanie w kolektor ssący przy gwałtownym dodaniu gazu) Na LPG w zasadzie problem nie wystepuje. Brak mocy występował już wcześniej przed zamontowaniem instalacji gazowej(więc zapieczone wtryski...
Potem "tacy" przyjeżdżają i mówią jakie mają błędy i żeby im naprawić samochód. Ja oczywiście muszę i tak przetestować swoim sprzętem no i oczywiście pobrać za to odpowiednią kasę. Odczyt błędów bez znajomości działania silnika, różnych układów jest bez sensu, to tak jakby dać małpie brzytwę, narobi tylko szkód. Prosty przykładzik z dzisiejszego dnia,...
Witam Mam Sharana z 2002 1.9 TDI 116 KM z silnikiem AUY i dwa te same błędy: "2. 17564 - Czujnik ciśnieniaw kolektorze ssącym - zwarcie do masy/przerwa,brak osprzętu/nie związany ze sprzętem 3. 17569 - Czujnik temperatury powietrza - przerwa/zwarcie do plusa,brak osprzętu/nie związany ze sprzętem" U mnie objawy to brak mocy ale dopiero przy prędkości...
http://obrazki.elektroda.pl/1100423500_1... Witam wszystkich forumowiczów. Uff jak gorąco. ;-) Dziś chciałbym Wam zaprezentować moją wakacyjną konstrukcję, niewiele ona ma wspólnego z elektroniką, ale myślę, że jest ciekawym rozwiązaniem na wakacyjne upały. Zacznijmy od początku. Inspiracją do wykonania tego projektu stał się opisany...
Witam Mam problem z Peugeotem 308 1.6 VTI 120KM. Tak jak w filmiku. Po zapaleniu samochodu i wróceniu z pracy 6km, samochód wydaje mi się lekko ospały ale sprawa tego typu iż obroty utrzymują się 900(+/- 10) i lekko falują chodź samochód ma temperaturę 90. Wygląda ja gdyby był na lekkim ssaniu? Po ponownym uruchomieniu i kilku chwilach temperatura ma...
U Ciebie bedzie jedna wtyczka 28-pinowa , w pozostalych zegarach jest taka sama . Ilosc pinow wykorzystanych zalezy od wersji licznika , czym lepsza wersja licznika tym wiecej pinow . Tak wogole to liczniki do golfa II z tego rocznika w duzym skrocie sa trzy rodzaje . Ten ktory posiadasz , z obrotomierzem i zegarkiem elektronicznym , oraz z obrotomierzem...
Filtr paliwa wymieniany miesiąc temu wraz ze zdjęciem obudowy i jej czyszczeniu, mój filtr nie posiada grzałki . Ciekawe, że te błędy wyskoczyły po wczorajszej robocie. Dziś kupię plecionkę masy, przykręcę ją do silnika w innym miejscu niż kolektor wydechowy bo temperatura robi swoje i będę monitorował co jakiś czas czy wychodzą nadal. Edit: Przed chwilą...
golf 3 falujące obroty na zimnym silniku ,silnik1.6AFT WTRYSK WIELOPUNKTOWY po sprawdzeniu vag-em wyskoczył błąd 1249,1250,1251.1252 zwarcie wtryskiwacza do masy błąd sporadyczny ORAZ 1243 zawór zmiany długości kolektora dolotowego nadmienie iż w samochodzie jest gaz i nie ma z nim kłpotów po wejściu w bloki danych nie prawidłowy odczyt temperatury,obrotow...
Panowie nie podniecałbym się tym "komputerkiem" bo aby dokonać poprawnego pomiaru trzeba dysponować choćby mapą wtrysku i jeszcze paroma parametrami typu temperatura powietrza, wielkośc podcićnienia w kolektorze ssącym. Jeśli samochód ma prymitywny układ wtryskowy to i tak do jego wnetrza się nie dostaniecie dla tych bardziej nowoczesnych tak samo tylko...
Specjalistą nie jestem, (moja praktyka z LPG to niecałe 3 tygodnie) więc moje uwagi mogą nie być trafne. Po pierwsze nie zwalałbym winy na mikser. On był istotny w instalacjach I generacji, w krótkich należało zachować odpowiednią proporcję gazu do obrotów, bo nie było "dynamicznej" nastawy registra. Instalacje II generacji moim zdaniem nie są tak czułe...
ja w swoim samochodzie też miałem zawalony sadzą nie tylko zawór egr ale i cały kolektor dolotowy a samochód też jeździł na ON więc żeby to się nie powtarzało zaślepiłem powrót spalin do kolektora dolotowego. Zawór EGR jest po to żeby samochód mieścił się w normie euro2. Aha i jeszcze jedna sprawa, jak zaślepi się ten zawór wzrasta temperatura spalania...
Jeśli się uda to na pewno to zaprezentuję. Wszystko jednak zależy od finansów i ilości wolnego czasu - jak by nie patrzeć, wyświetlacz kosztuje ponad stówę, ceny modułu GPS 10 Hz i akcelerometru też niskie nie są... Jedyne co może być proste to sterowanie przekaźnikiem lub podłączenie termometru do sterowania ekspresem do kawy, jednakże to i tak przydałoby...
U mnie wczoraj, kiedy było bardzo wilgotno z rana, odpalił jak zwykle za pierwzym razem ale kontrolka silnika po chwili zaczeła migać. Po jakiejś minucie może dwóch zapaliła się ponownie na stałe. I jak zwykle silnik nie pracował na wszystkie cylindry. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu pracował już na wszystkie cylindry ale póki temperatura nie przekroczyĺa...
nie zauważyłeś zwiększonego zużycia paliwa ? jeśli np. czujnik temperatury płynu chłodzącego (czyli popularnie zwany czujnikiem temp. silnika) ten 4-ro pinowy G62/G2 (jest to podwójny czujnik w jednej obudowie, G62 daje wskazania do sterownika a G2 na wskaźnik temp. w zegarach) pokazuje Ci normalną temperaturę silnika na wskaźniku w desce rozdzielczej...
Dzień Dobry, dziękuję za odpowiedź, właśnie informacje z Pana postu pokazały mi kierunek poszukiwań usterki, słabego uruchamiania na zimno i potem falujących obrotów aż do zagrzania silnika do odpowiedniej temperatury. W moim samochodzie jedna metalowa rurka - grubsza ok 12 mm średnicy - łączy zawór EGR, który jest przymocowany do kolektora wydechowego,...
Plak to jest do konserwacji pulpitu w samochodzie,tylko psikaj z dala do kolektora ssącego.Przysłuchaj się czy załącza się pompka zasilająca (niskiego ciśnienia) bo musi podać paliwo do pompy wysokiego ciśnienia.
Mam taki elektrolizer zamontowany w samochodzie i przeprowadzam próby wydajności, temperatur pracy, zasilania prądem, itp. Reasumując działa dość sprawnie i mam ciekawe rezultaty. Moja propozycja jest nieco inna a mianowicie zastosowanie pirolizy w kolektorze wylotowym lub rozpylanie wody w kolektorze dolotowym. Efekt będzie dokładnie taki sam jak w...
problemem falowania i gaśnięciem silnika był czujnik temperatury powietrza zasysanego w kolektorze dolotowym. Po odłączeniu czujnika samochód równo pracuję po podłączeniu gaśnie. aktualne temperatury które pokazywał to 30 stopni i 100 stopni. Temat do zamknięcia
nie pomogło. wentylator nadal szaleje Nic nie piszesz jaki tm jest układ zasilający, czy gaźnik czy wtrysk, ale wtych samochodach był zastosowany dodatkowy czujnik temperatury komory silnika [ taki z pojedynczą wsuwką w gaźniku zamontowany na gaźniku a we wtrysku to koło kolektora sącego. I on właśnie przejmuje działanie po wyłączeniu stacyjki, poprostu...
Witam, Posiadam octavie 2 1.9 tdi 105km BJB aktualnie zrobiona na 170 km ponieważ jest założona turbina hybrydowa i program pod nią, ale do rzeczy. Problem polega na tym że auto wpada w tryb awaryjny na zimnym silniku lub do 10 min po odpaleniu, lecz nie zawsze. Po rozgrzaniu lub przejechaniu 10 km, problem już się nie pojawią można jeździć autem normalnie...
Witam!, też miałem taki problem z Fiatem Uno 1,0 rocznik 96 - nie miałem instalacji gazowej. Problem z gaśnięciem po zapaleniu pojawił sie po stłuczce (przy naprawie blacharskiej wyciągano silnik z osprzętem). Najpierw próbowałem usunąć usterkę w ASO Fiat - oczywiście wydałem duzo kasy, a efektu żadnego. Byłem też w Serwisie Autoryzowanym Bosh - zero...
Fajny ten wynalazek ale zastanawia mnie kilka rzeczy. Jak badasz szczelność komina koncentrycznego jeżeli zakres pomiarowy tego "cuda" kończy się na 11%tlenu i 20% CO2? Jak rozliczasz pierwsze uruchomienia u producentów? Wysyłasz im screena z programu i oni to akceptują płacąc CI za uruchomienie i udzielając gwarancji na urządzenie? Czy Twoja firma...
Patrzyłem w opcomie i nie ma możliwości sprawdzenia czy i jak działają wentylatory. Czy to uboga wersja sterownika czy programu!? Kontrolka zapala się na dal jak silnik dobrze rozgrzany i uruchomiony po kilku minutach. Zauważyłem też że chłodnica klimatyzacji po bokach rozgrzewa się choć klimatyzacja nie jest używana. Bardziej zagrzana od strony gdzie...
Nie warto. Oprogramowanie w Texa to porażka. Posiadam Multihub z oprogramowaniem OFF oraz Car+. W przypadku maszyn rolniczych w wielu przypadkach pokazuje jedynie podstawowe parametry jak obroty silnika, temperaturę, napięcie. I to wszystko, co zobaczysz, żadnych wartości w zakresie wtrysku itd. Jeśli chodzi o oprogramowanie do samochodów, to jest...
Skoro ma być to układ komparacyjny to niech będzie, użyj LM393. Ma wyjście typu otwarty kolektor z tranzystorem npn i obciążalności kilkunastu mA. W nocie katalogowej znajdziesz gotowe rozwiązania, przykładowe schematy. LM393 ma też wersję o poszerzonym zakresie temperatur pracy LM2903. Możliwą do stosowania w warunkach zewnętrznych jak i w samochodzie.
W zagazowanych samochodach czasem zdarza mi się ją blokować, ale odwrotnie niż to zrobiłeś, tak żeby nie ciągnął ciepłego powietrza z nad kolektora, bo wtedy traci na mocy, szczególnie na gazie. Jak powinna oryginalnie działać? Tak żeby się utrzymywała w miarę stała temperatura powietrza w dolocie, w okolicach 20°C.
Witam, Mam Matiza rocznik '99. Autko jakies 4 miesiace temu miało wymieniony termostat a 3 miesiace temu kolektor ssacy bo ubywalo plynu chlodniczego a kolektor był pęknięty. Od momentu wymiany kolektora auto wogole się nie grzeje. Przejezezdzam 20 km do pracy a wskazówka temperatury silnika nawet nie drgnie. Po dojechaniu do pracy ogrzewanie lekko...
Jeździłem na benzynie dziś i nie miał siły, przerywał ale do 130km/h dojechał jakoś ale ciężko było. Postoi chwile i już problem z zapalaniem - nawet jak ciepły. Przed odpaleniem na zimno czy ciepło podłącz komputer i sprawdź temperatury czujników jakie podciśnienie w kolektorze ssącym (także po odpaleniu) I jeszcze pytanie sterownik tzn. moduł, ten...
Witam. W starszych samochodach jest jedna sonda i znajduje się zaraz przy kolektorze ,ona załącza się wtedy jak temperatura osiągnie 300stopni to jej czujniki zmieniają bogatą mieszankę i w ten sposób ograniczają zużycie benzyny.Sonda feler-uje wtedy jak niedomaga w silniku spalanie ,nie spalona mieszanka robi nagar na głównych częściach sondy ,na tej...
Najczęsciej samochody z LPG przystosowane są do tego by odpalać je na benzynie, bo parownik musi być podgrzany do odpowiedniej temperatury. Inaczej (podczas odpalania na LPG) parownik może zamarznąć. Poza tym podczas odpalania na gazie istnieje ryzyko wybuchu nagromadzonego w kolektorze dolotowym gazu (tzw. "strzał").
Oj nie wiem czy namierzyłeś własciwy czujnik.Ten od gażnika jest z przodu samochodu i powinien być w kolorze niebieskim .Żaś ten w kolektorze ssącym z tyłu silnika to mierzy temperature powietrza. Od gażnika są oby dwa czujniki. W niemieckiej literaturze własnie ten tylni jest nazwany czujnikiem temperatury do ssania. z przodu mam identyczny jak z...
Czujnik jest w głowicy, jak staniesz przodem do samochodu to po prawej stronie silnika, pod kolektorem ssącym. Nie wiem jaki czujnik masz przy ścianie, no chyba ze w kolanku na gorze głowicy z tyłu ale nie przypominam sobie tam takiego rozwiązania. Mam na myśli silnik m43, bo innego 1.6 w tym roczniku chyba nie bylo
Można by rzec za księciem poetów polskich "Niósł ślepy kulawego...": Pani Aneto proszę brać pod uwagę, że swój post mam w dziale Audio Poczatkujący i jak już wcześniej wspominałem nie jestem elektronikiem, tylko hobbystą. Kierowanie samochodem nie wymaga znajomości szczegółowej budowy samochodu. Naprawiany sprzęt jest prawnie moją własnością. Cieszę...
Witam. Mam problem z corsa C 2003r silnik z10xep. Wcześniej autko miało problemy z odpalaniem, lecz za 2-3 razem kręcenia rozrusznikiem odpalało. Teraz gdy spadła temperatura samochodu rano nie dało się odpalić. Zaholowane do diagnosty. Kody błędu które wystąpiły to: P1112 - coś z kolektorem P1526 - Przepustnica P0560 - zanik napięcia po usunięciu samochód...
W większości samochodów układ chłodzenia jest nadciśnieniowy - w czasie pracy podnosi się ciśninie dzięki czemu rośnie temperatura wrzenia płynu. Jeśli pojawi sie jakaś nieszczelność nie może tam utrzymać się prawidłowe nadciśnienie. Jeśli w kolektorze ssącym pojawia Ci się ciecz i nie jest to paliwo to raczej będzie to płyn chłodniczy. Zwróć uwagę...
Pracuję w serwisie Ford i głowice wcale nie padają jeżeli się o nie dba(nie wolno ich przegrzewać i oczywiście dobry olej M-1 Super Syn).Głowice są aluminiowe ,gniazda też.Te silniki jeżdżą w Fordach od wielu lat i nic im się nie dzieje.Serwisujemy Focusy z gazem które mają przbiegi ponad 300000 km i jest ok.Ponadto układy tradycyjne są wystarczjące...
sprawdziłem połączenie z ecu a kolektorem , tzn zaprawiłem wężyk przy kolektorze na nowo i nasunąłem z powrotem na kolektor nie udało mi się tego uczynić w komputerze ponieważ nie udało mi się go wyjąć dmuchałem w wężyk nasłuchując i wygląda na w porządku , miałem zerwane dwa przewody od sądy zlutowałem na ja powrót i testowałem z podłączoną i odłączoną...
Zastanawia mnie ten MAP sensor. Gdzie on się znajduje w silniku ahf ? Bo google nie pomaga :( Map sensor znajduje się praktycznie w każdym samochodzie albo jako wbudowany w filtr powietrza albo na demontowalnym króćcu wylotowym z filtra, zależy jaka konstrukcja. Natomiast jeśli jest intercooler to dodatkowy czujnik przepływu znajduje się na rurze prowadzącej...
Gdyby temperatura promieni słonecznych była na tyle wysoka by cokolwiek nagrzać, to nie byłoby ujemnej temperatury i nie trzeba byłoby grzać Bardzo ciekawe, a to, że ciemne samochody odmarzają w temperaturach ujemnych (i dachy budynków też) przy słonecznej zimowej mroźnej pogodzie to pewnie przypadek ;) Warto zauważyć, że przy tej samej szerokości...
Moim zdaniem problem może tkwić w termostacie, jeżeli instalacja gazowa ma trochę przebiegu to w kolektorze dolotowym napewno osadził się osad z gazu ,bo jakość jego jest jak wiemy bardzo różna.Następnie w trakcie rozprężania gazu w parowniku występuje niska temperatura w efekcie czego do kolektora ssącego zasysane są nawet odrobinki lodu powstałe z...
Jeśli to abimex to czujnik temperatury silnika ( ten dla komputera) znajduje się na kolektorze dolotowym w okolicy 4 cylindra, ale raczej to będzie silnik krokowy ( wd 40 plus szmatka załatwi sprawę) , lub uszkodzony regulator napięcia ( napięcie ładowania powyżej 14,4 v ) Dodano po 10 panie DWDM to zapewne byli naciągacze , jeśli to był wtrysk abimex...
W bezchmurną noc na powierzchniach wystawionych w stronę nieba temeratura spada kilka stopni poniżej temperatury powietrza, jest to efekt zjawiska zwanego chłodzeniem radiacyjnym. Zauważcie że jeżeli w nocy jest np +5*C to na dachu np samochodu który stoi na otwartej przestrzeni występuje szron. Kolego konstuktorze radze obserwować pogodę, albo zmienić...
Przedwczoraj był utworzony temat o tym samym problemie , a ty zakładasz nowy.Tam są dwa czujniki , z konektorkiem do wskaźnika znajduje się z lewej strony kolektora i pod kolektorem z wtyczką do komputera.W chłodnicy masz termostat tylko do zasilania wentylatora i jest on ustawiony na około 98stC. W swoim samochodzie wywaliłem termostat z obudowy ,która...
Witam serdecznie Mam sprawę do wyjaśnienia. Pacjent to Skoda Faworit 1.3 1993r. 135L, gaźnik, aparat zapłonowy na rozdzielaczu Mam dziwny objaw wahania temperatury płynu chłodzącego w układzie silnika przez co zbiornik wyrównawczy wywala co jakiś czas płyn. Wymieniłem aparat zapłonowy bo od niego zaczęły się problemy [ale to inny temat] , ustawiłem...
Sposobów na podłączenie ogrzewania reduktora jest kilka, można to zrobić równolegle w obieg nagrzewnicy, można podłączyć szeregowo w powrót z nagrzewnicy (upewniając się przy tym czy nie ma w tym obiegu zaworu), podłączyć można się także w podgrzewanie kolektora, przepustnicy, czy też wymiennik ciepła (chłodnica oleju), ten ostatni sposób szczególnie...
Dobry pomysł ze strony autora wykorzystując turbosprężarkę ze zmienną geometrią. Dobrze wysterowana taka geometria zwiększa moment obrotowy w szerszym zakresie obrotów, niż w przypadku zwykłej turbosprężarki na wastegate. Lepszy przyrost około 8 km z ładna charakterystyką silnika niż 15 km, gdzie najwyższa wartość momentu będzie się zaczynała np od...
Koła w porządku, Świce dobre, termostat nowy i działa poprawnie. A o jakich czujnikach mówisz?? Sonda lambda jest 4 przewodowa. Właśnie czytałem o tym że trzeba wpiąć się między czarny a szary i powinno być tam napięcie między 0,1-0,9V na niskich obrotach i rozgrzanym silniku.. A i mam odrazu zapytańca- czy to prawda że w tym samochodzie wentylator...
witam ja posiadam cos takiego jak na zdjeciu poniżej tylko już bez zlaczki bo przy samej złączce był przeterty przewód teraz jest to zlutowane i zaizolowane. ten czujnik znajduje się tuż przy pomce paliwowej dokładnie po prawej stronie przed popmką patrzac od przodu samochodu na allegro ten czujnik nosi nazwę czujnika temperatury tylko ze kosztuje 99zł...
Kolego na początek - opis jest nieprecyzyjny: Problem jest taki, że po pierwszym przełączeniu z PB na LPG auto gaśnie. Za chwilę zaczyna pracować bardzo nierówno, gaśnie, obroty szaleją. sam się uruchamia i pracuje na gazie czy na benzynie?, bo jeżeli na benzynie, a tak powinno być po uruchomieniu, to nie powinien szaleć tylko równo pracować. Reduktor...
Przy niższych wartościach może dojść do spalania stukowego ( wypalą się dziury w tłokach :D). Zapewniam kolegę że żadne dziury w tłokach się nie wypalą od spalania stukowego - o coś innego chodzi. Według osób prezentujących te poniższe zdjęcia uszkodzenia powstały od spalania stukowego (w seryjnych samochodach raczej nie zdarza się to często )(w niektórych...
Witam. Od kilku miesięcy posiadam audi a3 8l 2002 z silnikiem 1.6 AVU oraz LPG. Auto kupione od "znajomego znajomego". W samochodzie było do ogarnięcia kilka rzeczy, ale po ich wymianie przez jakiś czas jeździłem normalnie. Ubywało także płynu chłodniczego. W aucie został wymieniony rozrząd oraz pompa wody. Gazownik zmienił świece, cewkę zapłonową i...
http://obrazki.elektroda.pl/8052760400_1... Witam. Dzisiaj chciałbym zaprezentować konstrukcję kolektora słonecznego, który wykonaliśmy wraz z kolegą. dotychczas u kolegi na ciepłą wodę pracował kocioł gazowy dwufunkcyjny pracujący w systemie przepływowym. Z racji ładnej pogody, nieładnych rachunków za gaz oraz chęci pogrzebania przy...
Zdecydowanie jest to czujnik podciśnienia w kolektorze BOSCH 0 261 230 043, stosowany w samochodach grupy PSA. http://obrazki.elektroda.pl/9908627100_1... Connector-pin assignment Pin 1 Ground Pin 2 NTC resistor Pin 3 +5 V Pin 4 Output signal Czyli potrzebujesz zasilacza 5V, pompki próżniowej z manometrem i woltomierza oraz ew. omomierza...
Witam wszystkich. Temat śledzę od dawna. Dom ma 9,5 x 12m działka 20ar ale kiszkowata 17m szerokości. Grunt pod kolektor raczej super, bo od posadzki w piwnicy licząc 1,35m do 1,5m jest poziom lustra wody gruntowej. Posadzka w piwnicy 90cm poniżej poziomu gruntu. Studnia głębinowa sama wyciska wodę głębinową jakieś 20cm nad poziom posadzki w piwnicy....
I nie jestem pewien czy tranzystor odprowadzi tyle ciepła. Bez radiatora 1-1,5W, a jak chcesz więcej to dajesz radiator policzony na taką moc jaką chcesz odprowadzić, możesz dać rezystor w obwodzie kolektora, przejmie do 3/4 mocy, pozwala to na pewną "miniaturyzację" kosztem wyższych temperatur. Balancer podobnej konstrukcji z mniejszym tranzystorem...
Np. to że nie jest do tego przewidziana. Jest przewidziana do gazu pod określonym ciśnieniem. Niektóre uszczelki owszem mogą być podatne, ale to nie jest żadna norma. Zatem z punktu widzenia szczelności zasadniczych różnic nie ma. Różnica jest w innych parametrach, z czego jeden z istotniejszych to współpracujący z danym czynnikiem olej. Ale i na to...
Czujnik temperatury sa dwa lub jeden zalerzy od rodzaju wtrysku. Jeden to czujnik do którego podpinany jest tylko jeden przewód na zwykłą wsówke i jest on odpowiedzialny za wskazania temperatury na desce drugi to czujnik dający informacje do kompa sterujacego wtryskiem podpinany na złączke z dwoma przewodami oba są umieszczone przy termostacie nad pompa...
Objawy są takie, że wzrosło zużycie paliwa (ok. 2-3 litry), spaliny śmierdzą (są można powiedzieć takie duszące). Po podłączeniu analizatora spalin, CO - ok. 5,0 bez względu czy pracuje na benzynie, czy na gazie. Sondę wymieniłem już na trzecią, po podłączeniu pod kompa sonda pracuje na benzynie, na gazie stoi w okolicy ok. 0,8 V. Układ zapłonowy prawidłowy...
Silnik 1AZ-FE Objawy: W czasie gdy samochód jest w ruchu i w momencie gdy silnik po obciążeniu (na. zwalnianie przed światłami) ma zejść do wolnych obrotów schodzi znacznie poniżej nich (w granice 500 obr/min). Następnie wychodzi na około 1200 obrotów i dopiero stabilizuje się na właściwym poziomie ~750 obrotów. Tak dzieje się najczęściej. Sporadycznie...
temperatura kolektorze strzały kolektorze kolektorze dolotowym
drugi pilot samochodu czujnik wzorcowy cylindra ne555 odstraszacz
radio internetowe radio internetowe
Jak odzyskać hasło do nawigacji Navigon 33XX? Samsung Galaxy A32 5G - Ekran gaśnie na ułamek sekundy