Zacznij od sprawdzenia czy podział na strefy działa. Bo tu jest problemem a nie w nagrzewnicy. Zatkana nagrzewnica przestanie grzać obie strony a nie jedną.
Witam, "Jak dobrać do tego nagrzewnicę wodną, jeśli miałbym 2x50kw czy oznacza to że muszę mieć piec 100kw" Tego fragmentu nie rozumiem co miałeś na myśli i chyba podchodzisz do tematu od "tyłu" Masz szacunkowe zapotrzebowanie mocy 12-25kW. Załóż gorszy wynik to potrzebujesz 25 kW mocy ciągłej. Dodaj margines z 15% i masz 30 kW kocioł. Klimosz to paliwo...
Temperatura będzie różna w rożnych punktach wymiennika. Im bliżej rurki tym chłodniejszy. Na samym końcu lameli najcieplejszy. Od strony wody zimnej chłodny, a przy wyjściu CWU gorący. Jeśli wymiennik jest czysty i nie ma w nim warstwy kamienia to temperatura wymiennika będzie moim zdaniem o około 20*C wyższa od temperatury wody wychodzącej z tego wymiennika....
Skoro brak ogrzewania to i brak obiegu wody (płynu) termostat chodzby sie nie otwieral to ogrzewanie i tak by bylo.
To na spokojnie - dla mnie jeżeli po dłuższej jeździe ze sprawnym termostatem - nie ma ogrzewania w kabinie jest problem z nagrzewnica - czytaj .... Temperatura robocza a z nawiewow zimne - robię jak ty na początku szlauf i płukanie nagrzewnicy jeżeli jest lepiej to za chwilę i tak jest do wymiany, a jeżeli nie pomaga - ściągam deche i organoleptycznie...
Skoro twardość węży spada po spadku temperatury do 85°C to raczej nie wina przedmuchów, a więc przypuszczalnie nie jest to związane z pęknięciem bloku, głowicy czy uszczelki. 1. Odpal zimny silnik, włącz ogrzewanie i obserwuj, czy w miarę wzrostu temperatury chłodziwa na wskaźniku, temperatura powietrza wdmuchiwanego do kabiny rośnie płynnie, czy też...
A jaka byla temperatura na wlocie ?
Cześć, dzięki i gratuluję tematu. Problem z P20E8 rozwiązałem dodając szeregowo rezystor 10 kohm do czujnika temperatury nagrzewnicy (żółte przewody). Odczyt czujnika wynosił 330 omów. Teraz temperatura wydaje się prawidłowa w stosunku do temperatury otoczenia (około 30 ° C), system denox działa i prawidłowo wtryskuje AdBlue. Był to problem z czujnikiem...
1. Zapchana nagrzewnica - są patenty na czyszczenie ale mechanik się tego nie podejmie, w domowych warunkach, poczatkujacemu, odradzam. Lepiej i pewniej wymienić. 2. Zapowietrzony układ chłodzenia. W tych BMW układ chłodzenia to koszmar tak kierowcy, jak i mechanika. Jest w stanie się sam odpowietrzać tylko przy bardzo niewielkim zapowietrzenie. Za...
Jeśli masz SSRy z izolacją wejście/wyjście, a większość jest taka, to wystarczy zwykły regulator PID - może sterować trzema SSRami jednocześnie (ich wejścia trzeba równolegle połączyć. Inna sprawa, że osobiście uważam że regulator PID do nagrzewnicy tego typu nie jest potrzebny, no i nastroić go trzeba a to nie jest takie proste. Z drugiej strony tanie...
Myślałem, że nagle ginie duża ilość. Na Twoim miejscu nie szukałbym dziury w całym. To może być jakaś niezauważalna nieszczelność układu lub samego korka, może uciekać przez odpowietrznik. Ciężko coś takiego zlokalizować. Ogólnie benzyna czy diesel, nagrzewnica oddaje ciepło z płynu chłodniczego. Dlatego temperatura może spaść przy grzaniu wnętrza auta...
Tak jak napisał kolega dziubek, kocioł kondensacyjny i nagrzewnica wodna zasilana kotłem kondensacyjnym to sprzeczność. Kocioł kondensacyjny, aby mógł pracować w kondensacji musi mieć jak najniższą temperaturę wody w obiegu zaś nagrzewnica potrzebuje wysokiej temperatury wody w obiegu. Do ogrzewania hal będzie szła ogromna ilość gazu, koszty będą bardzo...
Termostat wymieniałeś czy tylko sprawdzałeś, temperatura na zegarach 90°C czy poniżej, ja miałem przypadek że termostat trochę nie domagał temperatura na liczniku pokazywała jakieś 85-87 stopni, przy -5°C i więcej musiałem jeździć dobrze opatulony w zimowe ubrania. Że była zima termostatu nie wymieniałem ale płukałem nagrzewnice bo nie przypuszczałem...
WDB9056231R784615 Auto ma kod HH9 - SEMI-AUTOMATICALLY CONTROLLED TEMPMATIC A/C Jest to półautomatyczna klimatyzacja jednostrefowa. Ta NIN-iarka "łapie" twoje auto: https://www.ilcats.ru/mercedes/ Jak wbijesz VIN i klikniesz "VIN search" to znajduje twoje auto. Potem masz "options list" - pokaże wszystkie kody wyposażenia i "open catalogue" do katalogu...
Tak klima manualna... Innej nie bylo w M49. W 2002 chyba jeszcze nie bylo M59. jest to mozliwe ze gdy jest zbyt niska temp. To klima się nie załączy?? Nie. Temperatura na poziomie parownika musialaby zejsc ponizej 2°C, co jest malo prawdopodobne, a po uruchomieniu silnika nagrzewnica na to nie pozwoli. ub brak gazu w układzie? Trzeba szukac... Brak...
W końcu wyciągnąłem nagrzewnicę. Udało się ją wyjąć po zdjęciu pokrywki od strony pedału gazu, odkręceniu pokrywki plastikowej nagrzewnicy oraz jednej śrubki osłony rurek aluminiowych przy grodzi silnika. Moja nagrzewnica firmy Kamoka miała trochę pod innym kątem wyjście z dołu ale udało się nagiąć rurkę do podłączenia. Zdemontowana nagrzewnica po wylaniu...
Jak kolega wyżej - uszkodzony termostat ( za wcześnie lub cały cas otwarty ) Wyłącz ogrzewanie i odpal auto, poczekaj aż temperatura płynu się podniesie np do ok 70stopni. Podnieś maskę i sprawdź wąż gumowy, który idzie od termostatu do chłodnicy - powinien być zimny.
W tym silniku układ chłodzenia jest bardzo wrażliwy na jakiekolwiek nieprawidłowości. Dopóki nie doprowadzisz go do stanu fabrycznego nawet nie ma sensu szukać usterek. Dość powiedzieć, że bez termostatu może się przegrzewać (tak, to nie pomyłka, zweryfikowane w praktyce, dzięki za wyjaśnienie że to termostat przełączający, bo nie znałem przyczyny zjawiska)...
Po pierwsze nie ma potrzeby zasłaniania chłodnicy jeżeli termostat jest sprawny, kiedyś tak zrobiłem i po 4 km zagotował się. Po drugie w Atu/Caro plus nie ma zaworu na wężu, nagrzewnica jest cały czas gorąca. Jeżeli nie jest zakamieniona i wszystko sprawne to masz w polcie jak w piekarniku :-) Ja tak miałem, he he. Atu plus 1.6gli 1998r. Kilka lat...
http://obrazki.elektroda.pl/8865551600_1... Witam, Jest to mój pierwszy projekt wstawiony na forum elektroda, które czytam już od dawna. W związku z tym, że posiadam dosyć spory garaż wolnostojący i co nieco "dłubię" przy samochodach zdecydowałem że w zimie nie będę już więcej marzł... Mój pomysł (inspirowany min. tematami na elektrodzie...
Jaka roznica w cenie? W wiekszosci przypadkow jesli nie zależy Ci na wygladzie zdecydowanie rozsadniej jest kupic chłodnice niededykowana. Wielkiej filozofii w tych chlodnicach nie ma, te do samochodow tez ktos wymyslal i na pewno nie robili ich tak, zeby mialy slaba moc chlodzaca. Zdecydowanie bardziej martwilbym sie o pompke - to co masz jest co najmniej...
Ogrzewanie grzeje bo nagrzewnica jest na krótkim obiegu (niezależnie od termostatu). Przewód do chłodnicy po nagrzaniu silnika musi być ciepły jeśli wszystko z termostatem jest dobrze. Wniosek - coś dalej jest nie tak z termostatem bo się nie otwiera. Napisz czy po nagrzaniu do tych 110 stopni przewód też jest zimny i czy wentylator pracuje. Swoją drogą...
Czyli masz z wersji 318, bo ten miał 118 KM. Mechanicznie powinno wszystko pasować, nie wiem jak ze sterownikiem (chyba, że kupiłeś uzbrojony), ale ogarnięty mechanik nie powinien mieć z tym problemu. Co do układu chłodzenia, już Cię wcześniej pytałem o kontrolki. Dlaczego? Bo jak zaświeci kontrolka niskiego poziomu płynu to znaczy, że poziom już nie...
z opisanych przez Ciebie objawów; za taki stan rzeczy najprawdopodobniej odpowiadać będą dwa elementy... a dokładniej mówiąc uszkodzenie jednej z Nich... - termostat ( o nim już wspominałeś ) - pompa wodna a może być również niedrożna sama chłodnica jak i Jej przewody... żadnej z tych usterek Nie należy lekceważyć , bo jeśli kilka razy (a wystarczy...
Sposób chłodzenia jest prosty .Wystarczy nagrzewnica lub chłodnica od jakiegoś pojazdu ,kilka przewodów ,wentylator i pompka wody od pralki .Łączysz to w układ ,dając pompkę najniżej w układzie i masz chłodzenie .Ja mam kompresor na 2 szt tych sprężarek i wykorzystałem dośc sporą chłodnicę od jakiejś lady chłodniczej których pełno na złomowiskach ....
Sun Harvester, to prototyp sterownika włączającego rożne obciążenia w zależności od aktualnego nasłonecznienia. https://obrazki.elektroda.pl/1808215000_... Prototyp sterownika działa ponad rok i sprawdza się w praktyce. Tzn. najpierw był testowany ze 2-3 miesiące na płytkach stykowych prototypowych i jak już okrzepł hardwarowo to ponad...
No dobrze Inne pytanie, czy cewka 45uH jest konieczna? Mam z nią trochę problemów (brak miernika L). Czy wartość 45uH jest krytyczna? Jaka jest temperatura przy obciążeniu?
Witajcie koledzy, czy ktoś z Was podejmował próbę przeróbki nagrzewnicy olejowej z odprowadzeniem spalin na syfol ? Nagrzewnica niskociśnieniowa Ekonair BLC20 oryginalna dysza K50 (0.5mm), dorobiłem grzanie drążka, do tego dołożony elektrozawór na lini syfolu i trójnik Y przed dyszą. Dało mi to możliwość swobodnego przełączania między ON a OP. Syfol...
Dziś wymieniłem chłodniczkę oleju. Jak się okazało kanał wodny był całkowicie zablokowany. Wymieniłem, zalałem nowym płynem i odpaliłem pojazd. Temperatura węży i nagrzewnicy rosła identycznie jak temp silnika. Gdy temp już dobrze wzrosła to nagle znowu zaczęło lecieć zimne powietrze z kratek. Mam takie wrażenie że otworzył się termostat i znowu zaciągnęło...
Cześć, mam problem z moim Oplem Corsa D 1.2 Z12EXP z LPG, mianowicie w aucie nagrzewnica zapowietrza się sama z siebie, gdy się ją manualnie odpowietrzy, wieje ciepłe powietrze, takie jakie powinno być. Problem zaczyna się, gdy samochód działa na wolnych obrotach, temperatura powietrza spada, nagrzewnica się zapowietrza i znowu ciepłe powietrze nie...
http://obrazki.elektroda.pl/6804362800_1... Witam serdecznie Szanownych Forumowiczów. Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że to mój pierwszy projekt, którym postanowiłem się pochwalić. Jest to nic innego jak prosty termostat z wyjściem zwieranym (przekaźnik). Zakres był dobrany do aktualnych potrzeb pomieszczenia, mianowicie od 16 do 28...
Witam. Posiadam garaż w którym zamontowany mam piec c.o na paliwo stałe. Piec jest dość duży i nagrzewnica (1) która jest obecnie zamontowana nie radzi sobie z wystarczającym odprowadzeniem ciepła z pieca (pojemność nagrzewnicy to tylko 8 litrów), chwila nie uwagi i temperatura na piecu szybko przekracza 100 stopni. Chcę dołożyć drugą nagrzewnicę (2)....
Temat rozwiązany. Dla chętnych zostawiam info jak rozwiązano problem: Po za czynnościami wymienionymi wyżej dodatkowo jeszcze: 1. Wyjęty i wyczyszczony czujnik temperatury klimatyzacji (1K0907543F) - łatwo się dostać od strony pasażera 2. Wyjęte nagrzewnice - podłączona do obiegu cieczy chłodzącej sprawna i nie zatkana, była niedawno wymieniana; elektryczna...
Suzuki Swift Sport 1,6 benzyna z 2009 roku, model RS416, silnik M16A Samochodem jeździ mój syn, według jego opowieści Swift zaczął się gotować i wywalać płyn zbiorniczkiem wyrównawczym, pierwsza diagnoza – termostat. Termostat wymieniony (Gates), sprawdzony czujnik temperatury - OK, sprawdzony wentylator chłodnicy – OK, załącza się około 100 i wyłącza...
Ten niebieski ma chyba dodatkowo komunikację w obie strony dzięki czemu widać temperatura i co się dzieje z nagrzewnicą na wyświetlaczu w pilocie.
Ale silnik i tak powinien chyba się nagrzać do około 100 stopni. Chyba nawet przy tak niskiej temperaturze. Poza tym jak temp. pokazuje 80 to i tak powinno lecieć gorące powietrze. Może być tak, że nagrzewnica się zatkała jakimś syfem? Tylko jakim, jak tylko płyn jest lany.
(at)ElektrodaBot AUDI A3 8P 2003R 1.9TDI Witam, mam problem z ogrzewaniem w moim Audi. Wymieniłem już płyn, termostat, dogrzewacz i dalej nic. Nie mam już pomysłu, co jeszcze można zrobić. W ogóle nie grzeje, po dłuższej jeździe leci lekko letnie powietrze i nic poza tym. Co może być przyczyną? Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najczęstszymi przyczynami...
Mniejsza średnica większe pole magnetyczne i większa temperatura proste i logiczne.
Zakupiłem używany klimatyzator przenośny Honeywell Coolmaster 75G.Temperatura w kratkach nawiewu raz 8 raz nawet 13 stopni.Po pomiarach temperatury w kratkach w moim samochodzie gdzie temperatura jest około 0 stopni skłoniło mnie do przemyśleń.Po załączeniu klimatyzatora,nagrzewnica chłodząca chłodzi się do 8 stopni od dołu,powolutku przechodzi potem...
Skoro temperatura silnika jest w normie to masz zamuloną nagrzewnicę.
Zawsze jak otworzy się termostat(chłodnica robi się ciepła) to temperatura pójdzie w dół o te kilka stopni. Masz problem z nagrzewnicą, nie grzeje całą powierzchnią, druga opcja to nie domyka się klapa mieszalnika i powietrze ciepłe miesza się z zimnym, zacznij od przepłukania grzejnika Czyli to ze jest 90 st i zimny gorny waz jest ok?potem sie otwiera...
Ja instalowalem (sprawy elektryczne) dwie pompy ciepla. W obu przypadkach wlasciciele + hydraulicy popelniali bledy wymuszajace dodatkowe koszty ale ostatecznie uklady pracuja i zarabiaja na siebie (moze za 30 lat sie zwroci :) ). Generalnie zalecam mocno policzyc wydajnosci, przeplywy itd. i kozystac z prostych wzorow fizycznych i parametrow urzadzen....
Farelka ma dużo większy "przemiał" ogrzanego powietrza niż ww nagrzewnica. To by oznaczało, że temperatura na wylocie nagrzewnicy będzie zdecydowanie wyższa niż na wylocie farelki. Nie bardzo wierzę, że nagrzewnica o sześciokrotnie większej mocy niż farelka ma mniejsze natężenie przepływu powietrza ale nie neguję, że farelka może dmuchać mocniej.
Cześć, jestem na etapie modernizacji starego budynku i muszę zdecydować się na typ ogrzewania. Początkowo stawiałem na klasyczne CO z grzejnikami, ale po głowie zaczyna chodzić mi nagrzewnica wodna połączona z kotłem kondensacyjnym. Mam jednak obawy, czy kondensat, pracujący na raczej niskich temperaturach, da radę efektywnie ogrzać to pomieszczenie...
W moim pięcioletnim przepływowym podgrzewaczu wody Termet Electronic G-19-02 (rok prod 2016) nagrzewnica (wymiennik ciepła) zaczął przeciekać. Jako, że piec do tej pory nie sprawiał większych problemów, postanowiłem wymienić samą nagrzewnicę na nową (400zł) zamiast kupować nowy piec (>1000zł) + koszty montażu. Od momentu zakupu wydawał mi się on popularnym...
Rozwiązałem problem poprzez powtórną wymianę termostatu. Mam silnik 1.3 i temperatura płynu powinna oscylować koło 80-82 st C, a kiedy nagrzewnica nie grzała, to było tak, że temperatura płynu skakała nawet do 87 st. Przy nagrzewaniu silnika było słychać we wnętrzu dziwne trzaski z okolic nagrzewnicy, teraz tego nie ma. Pojeździłem trochę z podpiętym...
Jeździłem teraz z 3 dni zakręconym gazem..dalej ciezko odpala na letnim silniku ;/ czasem jest tak że jak by odpalił zaraz zgaśnie i już nie odpalisz dopiero gdzieś za godzinę.. Zamówiłem wtryski i termostat poniewaz przy jezdzie okolo 100 km/h zaczela mi malec temperatura i nagrzewnica slabiej grzać ;/będą w środę jak założę dam znać co i jak
Może maksymalna temperatura nie zależy tylko od mocy ale i od budowy fizycznej metalu ? Pomijając moc nagrzewnicy, maksymalna temperatura jaką może osiągnąć nagrzewany element zależy od jego własności magnetycznych, masy i intensywności wymiany ciepła z otoczeniem. W praktyce wygląda to tak, że im dłużej go rozgrzewasz do temp. wiśniowego żaru tym...
Witam serdecznie Mam sprawę do wyjaśnienia. Pacjent to Skoda Faworit 1.3 1993r. 135L, gaźnik, aparat zapłonowy na rozdzielaczu Mam dziwny objaw wahania temperatury płynu chłodzącego w układzie silnika przez co zbiornik wyrównawczy wywala co jakiś czas płyn. Wymieniłem aparat zapłonowy bo od niego zaczęły się problemy [ale to inny temat] , ustawiłem...
2 stopnie różnicy wynikają z dwóch czynników: - ogrzewam 20m³ wody tylko 200mb rury PE25 + 30mb rury PE32, - panele są skierowane na zachód (a nawet trochę na północny zachód) pod kątem ok 40° do poziomu ziemi. A to jasne w takim razie. Taki układ nie ma sensu. Ale ponieważ przez noc basen nie wychładza mi się o więcej niż 2-2,5°C, to codziennie...
witam nie mam problem z nagrzewaniem sie silnika nagrzewa sie tylko do 70 stopni i pozniej temperatura zatrzymuje sie w miejscu , termostat juz wymienilem i nadal ta sama usterka czy ktos moze mi pomoc??????????
mimo przejechania 100 km w środku samochodu mam zimno. Wymieniłem termostat i nic nie pomogło. Co może być przyczyną? Czy może to być wina zbyt małego poziomu płynu w chłodnicy i zbiorniu wyrownawczym (uzywam borygo)? Czy może powinienem na początkupo odpaleniu samochodu suwaki od ustawiania powietrza ustawić na minimalnej wartości i po jakimś czasie...
Witam wszystkich od pół roku posiadam mazde 323f 1,5 ba (z5) 98r to jest od wiosny teraz mamy już jesień i zauważyłem że przy niższych temp silnik ciężko zagrzać do odpowiedniej temp boje się co będzie jak temp spadnie do -10 dodam też że po przejechaniu 10 - 12 km ogrzewanie jak i wskażnik temp działa ok termostat też jest sprawny po prostu im niższa...
temperatura powrót nagrzewnica siłownik temperatura nagrzewnica nagrzewnica czujnik temperatura
podgląd kamera android wstawianie linków wentylator trzeci kabelek
odkurzacz festool ładowarka parkside
Jak sprawdzić transil dwukierunkowy TVS – pomiar V_BR, test multimetrem, Littelfuse, Vishay Harman Kardon AVR 235 – reset pilota, procedura fabryczna, miękki reset, kody LED