Witam, proszę o poradę, nie wiem czy coś mam źle skonfigurowane czy jest w porządku. BKDX30 R410, teraz na zewnątrz -6 zauważyłem, że nie jest w stanie osiągnąć żądanej temperatury. Regulator typu białego zapotrzebowanie na ciepło 38-40C ale temperatura max 33C, powrót to 21C, podłączenie bezpośrednio do ogrzewania podłogowego. Po włączeniu przechodzi...
Witam wszystkich Forumowiczów! Potrzebuję pomocy!Czytałem część waszych postów ale z braku czasu niestety nie mogę dotrzeć do nich wszystkich .Miałem przed tygodniem problemy ogólnie z ogrzewaniem całości auta Seat Alhambra 2001 ale po interwencji mechanika do dzisiejszego poranka było wszystko OK.Niestety tylna nagrzewnica nie grzeje w ogóle.Jest tam...
W książkach też zdarzają się błędy, przynajmniej ja kilkakrotnie się na nie natknąłem. Po zastanowieniu się, nie twierdzę, że kierunki przepływu są źle zaznaczone. Z rysunku nie wynika, co wymusza przepływ w małym obiegu (blok - nagrzewnica - termostat - blok), czy to robi pompa, czy obieg jest grawitacyjny (wg mnie nielogiczne). W poprzednim poście...
Pytanie w jaki sposób kocioł grzeje ci tą wodę. Czy prze wymiennik płytowy, wężownicą , czy płaszczem zasobnika. Dla sprawności kotła liczą się dwie sprawy temperatura na powrocie i wyjściu z kotła ( z nagrzewnicy która odbiera ciepło z płomienia i spalin kotła) oraz moc na jakiej pracuje a dokładnie szybkość przepływu gazów przez nagrzewnicę. Im wolniej...
Przytkany powrót w instalacji CO. Posiadam piec Junkers Eurostar ZWE 24 - 3 MFK zasilający instalację dwunastoletnią. Po załączeniu ogrzewania, we wszystkich kaloryferach góra ma prawidłową temperaturę (ok 55C), natomiast doły kaloryferów mają temperaturę niemal pokojową. Kaloryfery były odpowietrzane, pompa w piecu również. Podczas grzania ciepłej...
Nie, ale zawór ma 3 węże, przełącza między nimi obieg cieczy. Przy zdechłym zaworze, ten "mój" stał z syfem w środku, jeden grzybek już odpadł, w więcej nie wnikałem... Przy jakimś tam przelocie w zaworze, pompa wody przy 600obr pcha sobie w niego na luzie, od niechcenia, pcha tyle ile może, a dziurka może być niewielka - nagrzewnica to duży opór dla...
Witam wszystkich mianowicie mam problem z nową instalacją ogrzewania , a więc do rzeczy instalacja wykonana jest na warsztacie samochodowym, niby prosta otwarta dwu obiegowa , ponieważ pierwszy obieg działa na pięć pomieszczeń 75 żeberek aluminium G500 , w jednym jest dołożona nagrzewnica wodna o mocy 20kw ponieważ jest tam jedno stanowisko naprawcze...
To i co dalej jest napisane w poście sugerowałoby za mało intensywny przepływ płynu przez obwód parownik nagrzewnica (za duży opór dla płynu stwarza parownik +nagrzewnica) i przy niższych temperaturach może parownik przymarzać - i tu się nasuwa pytanie jaka jest temperatura zamarzania płynu. Mogło przy okazji dojść do jego uszkodzenia, ale wtedy węże...
witaj W tym układzie nie da się zrobić funkcji osuszania. Aby osuszanie działało należałoby najpierw schłodzić powietrze aż do wykroplenia a następnie je podgrzać do temperatury zadanej. W odwrotnym układzie się nie da. W Twoim przypadku nie powinno dość do równoczesnego otwierania nagrzewnicy i chłodnicy. Co do termostatu nagrzewnicy to otwieranie...
mimo przejechania 100 km w środku samochodu mam zimno. Wymieniłem termostat i nic nie pomogło. Co może być przyczyną? Czy może to być wina zbyt małego poziomu płynu w chłodnicy i zbiorniu wyrownawczym (uzywam borygo)? Czy może powinienem na początkupo odpaleniu samochodu suwaki od ustawiania powietrza ustawić na minimalnej wartości i po jakimś czasie...
Do zagotowania wody nie dopuszczam max co miał to chyba 103 stopnie Mam nadzieję że to nie jest głowica Po odpowietrzeniu układu nie widzę żadnych bąbelków . Tylko cos odnosze takie wrazenie ze jak ma wyzsza temp to cos slabnie silnik jak by slabszy
Witam Mam taką sprawę że po swapie słupka silnika wszystko działa jak należy poza tym że grzeje mi się płyn chłodniczy. Zwrot sytuacji następuje gdy odpalę ogrzewanie, momentalnie od włączenia temperatura spada i trzyma stałe 90-94 stopnie. Sprawdzając OBD wychodzi że odczyty są trochę inne niż pokazuje zegar. Kiedy mam 70 stopni na obd, na zegarze...
Witam mam taki problem iz mój samochód w trakcie jazdy ma temperaturę 80° a na postoju w korku temperatura wzrasta powyżej 90° lecz jak ruszę temperatura spada do 80 wymieniłem termostat i dalej to samo czego może być to przyczyna? Reg. 3.1.15. Nie pytaj od razu na forum, jeśli samemu nic wcześniej nie sprawdziłeś lub nie podjąłeś próby samodzielnej...
Witam, Problem jest następujący. (nie mam climatronika) Ogrzewanie nastawione na środku ok 22 st. Po kilku km jak auto się nagrzeje z nawiewów leci ciepłe powietrze. Auto ładnie się nagrzewa. Po następnych kilu km jak w aucie jest wyraźnie ciepło z nawiewów leci chłodne powietrze. Po przekręceniu ogrzewanie na maksa leci gorące. Po powrocie do 22 leci...
Witam. W ostatnim czasie kupiłem audi b3 . Temperatura na wskaźniku pokazuje lekko ponad 110 'C i nie dmucha cieple powietrze z nawiewu ,ae to już chyba inna sprawa... wiec wsadziłem drugi termostat i dalej tak samo się dzieje.Płyn w chłodnicy nie gotuje sie ,jest normalnie ,myślę ze może czujnik temperatury jest walnięty. Proszę o pomoc w tej sprawie...
Nagrzewnice potrzebują wysokiej temperatury, dlatego najlepiej jest wpiąć zasilanie prosto w wyjście z kotła. Czyli miejsce 3 Filtry montuje się przed pompami. Co masz na myśli pisząc "odpływ z nagrzewnicy"? Czy chodzi o powrót? Jeżeli tak to powrót z nagrzewnicy do powrotu kotła. I pamiętaj, że nagrzewnice podłącza się odwrotnie tzn. zasilanie od dołu,...
Jaka temperatura wody na powrocie nagrzewnicy bojlera? Zrób zdjęcie podłączenia bojlera wraz z zamontowaniem czujnika temperatury.
Kolego,- najprostszy sposób - węże od parownika,bo nie podałeś tutaj typu zasilania gazem i instalacji jaką posiadasz- po prostu zaciśnij jakimiś zaciskami,wtedy uwidoczni się podczas jazdy na wskaźniku temperatury odpowiedź...jeśli monter który zakładał instalację nieprawidłowo ją wpiął,to może być przyczyna...powrót z nagrzewnicy jest realizowany...
Termostat odpada bo układ chlod,enia pracuje prawidłowo. Jeżeli jest prosty termostat, to tak, ale jeżeli jest z dodatkowym 'talerzykiem' na końcu, to już nie jest tak prosto - przy zamkniętym termostacie jednocześnie jest otwarty 'skrót', czyli powrót płynu do pompy, omijający nagrzewnicę (łączy we i wy nie tylko nagrzewnicy, ale też chłodniczki oleju,...
Czasem motory potrzeba załączyć z trybu ręcznego, ale to tego dojdę jakoś. Trochę sobie pewnych rzeczy sam wykminiłem. W sumie to nie takie trudne. Siłowniki otwieram najpierw, opóźnienie i włączam nagrzewnicę, następne opóźnienie i włączam wentylator nawiewu, dlatego żeby było wstępnie ciepłe powietrze. kwestia tylko kiedy włączam obieg wody? No i...
Mam jeszcze taki pomysł, tylko umiejętności brak: Załączanie przyciskiem (tylko włączanie, wyłącznik automatyczny przy osiągnięciu odpowiedniej temperatury). Wmontowanie w układ czujnika temperatury. Skoro podgrzewacz jest na powrocie z nagrzewnicy to czujnik umieścić na przewodzie zasilającym nagrzewnicę. Po załączeniu grzania płynu świece będą działały...
Zawór 3D bez różnicy gdzie jest, ale zwyczajowo (tzn. najczęściej) jednak na powrocie chłodnicy/nagrzewnicy (jak narysowałeś) - przy zasilaniu nagrzewnic czynnikami o wysokiej temperaturze ma znaczenie, bo lepiej pracować po stronie chłodniejszej (dotyczy też pomp). Miedź bym chyba odradził, bo prawdopodobnie planujesz wykonanie typowe dla systemów...
W tym silniku termostat znajduje się na powrocie z chłodnicy. Podpieram się serwisówką do starszego Civica z silnikiem SOHC (D15, D16), ale układ chłodzenia wygląda podobnie. Do termostatu przychodzi wąż bypass od głowicy do obudowy termostatu, do zaworka małego obiegu. Do przestrzeni, w której znajduje się element „pomiarowy” termostatu, przychodzi...
Instalacje LPG mam.Ale z tego co mi wiadomo to nie ma żadnej pompy elektrycznej cieczy.Jesli gorąca woda dochodzi na zasilanie od nagrzewnicy,a zdejmując powrót nie leci nic lub jak dodam gazu to coś tam poleci,a później sucho.To moim zdaniem albo ta woda na zasianiu gorąca nie ma siły przebić się przez nagrzewnicę (zamulona nagrzewnica).Albo pompa...
Witam ! Pewnie zabrudzona nagrzewnica. Trzeba było by zlokalizować zasilanie i powrót z nagrzewnicy i dłonią sprawdzić czy temperatura jest podobna.Jeśli nie to rozłączyć (pewne straty w płynie chłodzącym wystąpią) i przedmuchać sprężonym powietrzem.Uwaga płyn może być szkodliwy dla nadwozia i należy unikać rozchlapań.
O to jest dobry pomysł. Jeszcze wcześniej spróbuję przywrócić płytce fabryczne ustawienia, choć to pewnie mało co da. Ew. jeszcze mam pomysł żeby D1 zdefiniować jako wejście uniwersalne S6 i je zewrzeć z ustawioną logiką na AND ....choć to pewnie mało co zmieni. Ale pomysł z aplikacją ma szanse na sukces :), spróbujemy jutro. W AS-1 wprawdzie nie ma...
Możliwe że manometr pracuje nienaturalnie (zapchany) albo naczynie przeponowe nie zostało napompowane w trakcie przeglądu....Inna przyczyna częstych włączeń, to zawieszanie się włącznika cw jeśli w tym modelu jest (była turbina albo włącznik klapkowy)...Również wspomniany filtr siatkowy na powrocie c.o. albo zakamienienie nagrzewnicy. Jeżeli kocioł...
Kolego .:bexa:. , z objawów o których piszesz wynika jednoznacznie, to o czym pisze kolega wytrych121 - nie działa mechanizm sterowania powietrzem (przez nagrzewnicę/ z jej pominięciem). Gdyby przepływ przez nagrzewnicę był ograniczony z powodu zapowietrzenia lub przytkania to różnica temperatur między zasilaniem i powrotem z nagrzewnicy byłaby co najmniej...
Witam a moze masz zasyfiana chlodniczke ja mialem tak ze swoja temperatura ok,weze do nagrzewnicy zasilanie i powrot gorace a w samochodzie niedogrzane.Sprawdz jeszcze cieglo od cieplego powietrza moze spadlo pod konsola.Pozdrawiam
Idzie, obieg jest. Problem w tym, że kocioł nagrzewa się dużo szybciej i mimo że powrót jest ciągle chłodny to woda idącą do nagrzewnicy jest już gorąca-kociol osiąga temperaturę zadaną. Wyłącza się, za chwilę pompa go chłodzi i znowu odpala. Po prostu miesza się woda która wychodzi z nagrzewnicy i idzie na grzejniki. W tym zaworze jest jakby bypass...
Na dniach sprawdze te ustawienia. W układzie jest około 7l płynu. Z tego co pamiętam do nagrzewnicy wchodzi poniżej 2l. Nagrzewnica ma pojemność 1,48l. Temperatury powrotu nie sprawdzałem. Jak mam ustawiony nadmuch na 2 biegu to temp na piecu rośnie, nie utrzymuje się i piec się wyłącza, czeka aż spadnie z 70 do 30 C i się załącza. Dlatego mam na 3...
ale wydaje mi się że zbyt mocno przydławimy w ten sposób mały obieg. No tak zakamienioną nagrzewnicą z pewnością. A mały obieg to pompa, blok, głowice, kolektor, łącznik gumowy, termostat i wzależności od temperatury chłodnica lub pompa z powrotem.
Witam, Mam problem z ogrzewaniem w Renault SFR1 GTX. Nagrzewnice mimo wysokiej temperatury wody są zimne lub letnie. Rurki doprowadzające wodę do nagrzewnicy są gorące ale powrót już zimny (tak mi się wydaje nie wiem która rurka to powrót a która zasilanie). Nagrzewnice są po odpowietrzane. Silniki nagrzewnic raz pracują a raz nie. Jak im się chce....
Wymieniony termostat,czujnik temperatury,płyn i teraz leci zimny nawiew,temperatura szybko rośnie,zimny wąż powrotu od nagrzewnicy,po odpowietrzeniu tym wężem kilka kilometrów było ok,potem to samo,zimne powietrze i coś bulgocze przy nagrzewnicy,wyświetlają się błędy 4.1;18.3;50;3 co to jest pomóżcie
— Zaczynają się problemy z działaniem najbardziej oddalonych grzejników (długie cienkie rurki powodują duży opór przepływu). 4. Każdy grzejnik zostanie wyposażony w termostat. — Najlepiej montować je w połączeniu krzyżowym, gdyż połączenia boczne powodują nierównomierny przepływ czynnika wewnątrz grzejnika. W wielu przypadkach takie połączenie...
Duży zład wody i zbyt niska temperatura zasilenia może powodować że każdy takt pracy kotła to przejście punktu rosy (ok 38*C) i wykraplanie się na lamelach nagrzewnicy kondensatu.... Podnieś temperaturę zasilania tak by na powrocie c.o. było min 40*C. Po takiej pracy kocioł obowiązkowo do czyszczenia... Widziałem już mokre nagrzewnicę z których kapał...
Ogrzewanie reduktora LPG (jeśli jest inaczej) trzeba wpiąć szeregowo z nagrzewnicą. Pierwsza idzie nagrzewnica, zasilenie reduktora z powrotu nagrzewnicy. Kiedy ten reduktor się nagrzeje do odpowiedniej temperatury? Tylko latem i zimą jak ogrzewania nie będzie używała?
Obieg cieczy jest cały czas. Regulacja polega na przestawianiu przesłony powietrza. Jest możliwość, że niedomaga silniczek do jej przestawiania, albo przesłona o coś ociera. Np u mnie sporadycznie muszę przestawić pokrętło temp. z max na minimum i z powrotem, żeby się właściwie ustawiła. Pewno coś tam haczy, ale nie chce mi się na razie tam grzebać....
No własnie też tak myśleliśmy z mechanikiem, ale jakby to były klapy to chyba wcale by nie leciało ciepłe powietrze a w tym przypadku na wysokich obrotach leci letnie a na niskich zimne. To nie trzeba myśleć tylko sprawdzić jak to działa. Bo jeżeli oba węże do i z nagrzewnicy są stale gorące to świadczy o tym, że przez nagrzewnicę jest pełny przepływ...
Co do sondy to nie sprawdziłem, ponieważ nagrzewnica złożona została z powrotem, a ograniczony czas uniemożliwia mi jej ponowne rozbieranie. Jest to nagrzewnica firmy Powermat, model EL22. Dane: Zasilanie:400 V Zakres temperatur:5-35 stopni Wydatek ciepła: 22 kW Przepływ powietrza: 2200 m^3/h Pozdrawiam
witajcie, kolego podłącz tak jak jest oznakowane,to znaczy zasilanie od dołu a powrót na górze ,ale pamiętaj że trzeba zasilić taką średnicą jak wychodzi z nagrzewnicy ,bo jak dasz mniejszą to będzie lipa.Może się również okazać że temperatura podawana taka jak na grzejniki będzie za mała,wtedy trzeba to przerobić na oddzielnej pompie i wyższej temperaturze....
Witam ponownie Dopiero teraz znalazłem trochę czasu aby się za to zabrać i oto efekty Co mam Kocioł Termet Gold 20kW 1F Nagrzewnica Volcano VR3 Sterownik EC nagrzewnicy Dokupiłem zawór trójdrogowy z siłownikiem,stycznik Tak jak planowałem,zasilanie do nagrzewnicy pociągnąłem z CWU Zawór trójdrogowy podłączyłem do rury zasilającej zasobnik Od zaworu...
Jeżeli to kocioł na ekogroszek to bufor jest niepotrzebny. Potrzebny jest natomiast wymiennik płytowy odseparowujący podłogówkę od kotła. Po pierwsze po stronie podłogówki powinien być ukłąd zamknięty, bo wtedy podłogówką działa lepiej. Ponadto wymiennik płytowy zabezpieczy Ci podłogówkę przez zamuleniem szlamem, który powstaje w kotle. Zatem trzeba...
Witam. Tak jak w temacie nie mam ogrzewania na wolnych obrotach. Podczas jazdy dmucha gorącym powietrzem z kratek jednak gdy się zatrzymam to po chwili leci ledwo cieple powietrze. Nagrzewnica płukana kilkukrotnie ze zmiana kierunku wody, dolewany środek na przeczyszczenie tez nic nie pomógł. Układ odpowietrzałem kilka razy i nic. Zmieniłem także pompę...
Oraz dodatkowo powinien być czujnik temperatury czynnika grzewczego na powrocie. W przypadku zbyt mocnego wychłodzenia powinie spowodować otwieranie się zaworu. Sam frost często doprowadza do uszkodzeń nagrzewnic wodnych - wiem z doświadczenia.
Witajcie koledzy, czy ktoś z Was podejmował próbę przeróbki nagrzewnicy olejowej z odprowadzeniem spalin na syfol ? Nagrzewnica niskociśnieniowa Ekonair BLC20 oryginalna dysza K50 (0.5mm), dorobiłem grzanie drążka, do tego dołożony elektrozawór na lini syfolu i trójnik Y przed dyszą. Dało mi to możliwość swobodnego przełączania między ON a OP. Syfol...
Wpinasz się w układ do powrotu z silnika - to idzie na pompe pieca. Wyjście pieca idzie na nagrzewnice w kabinie. Pamiętaj żeby dobrze odpowietrzyć układ. W tym celu odpal samochód, nagrzewnicę ustaw na max i doprowadź do normalnej temperatury pracy. Jeżeli masz odpowietrzniki na przewodach, to oczywiście należy z nich skorzystać. Gdybyś miał sytuację,...
Potrzebna Ci jest tylko pompa A żeby napełniać zbiornik. I jakiś trójnik aby do nagrzewnicy dochodziła jakaś woda. Do nagrzewania wystarczy grawitacja. Teraz tak- przez nagrzewnicę musi stale płynąć woda żeby się nagrzewnica nie przepaliła. A równocześnie temperatura w zbiorniku ma być nie większa niż 50 stopni. To potrzebny jest zawór trójdrożny- najlepiej...
Co chcesz osiągnąć przy użyciu zaworu 3D (3-drogowego)? Pompę przed zaworem 3D montuje się po to, aby mieszała wodę w kotle. Ale takie podłączenie to można wykonać jak instalacja jest grawitacyjna, a Ty takiej nie masz. Będziesz chciał przymknąć zawór 3D to przez grzejniki nie będzie chciała płynąć woda, ponieważ przymykając zawór 3D bardzo mocno ograniczasz...
Tak jak kolega pszczyna napisał - wpierw sprawdź, czy działa elektrosiłownik klap nagrzewnicy. Zlokalizowany jest z lewej strony zespołu nagrzewnicy (tam gdzie nogi kierowcy), zakryty jest osłonami z plastiku, które trzeba zdemontować. Elektrosiłownik działa na zasadzie równoważącego się mostka opornościowego - potencjometr w elektrosiłowniku napędzany...
Ahm. No dobra to sprecyzuję. Choć nie chcę za bardzo precyzować bo potrzebna mi wiedza ogólna. Ale generalnie, mam centralę wdłg. schematu poniżej: http://obrazki.elektroda.pl/7684024700_1... Do centrali przychodzi zero automatyki, jedynie wentylatory i falowniki do wentylatorów. Mam temperaturę zadaną, jako temperaturę odniesienia biorę...
Jaka jest różnica pomiędzy zasilaniem a powrotem na nagrzewnicy? Czy przypadkiem nie jest tak że powrót jest praktycznie zimny? Przyznam, że nie mierzyłem temperatury, ale dotykając jest pewna różnica pomiędzy zasilaniem, a powrotem. Wydaje mi się jednak, że nie tak znaczna. Powrót jest nawet gorącawy. Miejscowy instalator twierdzi, że to jest duża...
1. Przy nagrzaniu buforu do 80 stopni, są prawie 3 bary w instalacji co. Panowie dali naczynie 25l, raczej nie montowali buforów na codzień wnioskuje. Mówią, że cisnienie z temperaturą się zwiększa i tak ma być. Duże ryzyko uszkodzenia spawów kotła i utrata gwarancji na dzień dobry. 1. Przy nagrzaniu buforu do 80 stopni, są prawie 3 bary w instalacji...
Witam samochód jak w temacie - nowa kasta - Nie grzeje w środku,wąż zasilania w wode gorący ale powrót z nagrzewnicy zimny. Klimatyzacja-Ogrzewanie automat z podziałem temperatury na dwie strony. Pytanie? Czy on ma klapy do regulacji temperatury, czy zawory ( jak w fieście). Nie mam żadnej dokumentacji, a po omacku robić to troche za dużo rozbierania....
Witam. 1. Ta cieknąca, to chyba oryginał, mam ją jeszcze, ale numery sprawdzę jutro. 2. Nie zastanawiałem się, na którym jest zasilanie, a na którym powrót. Zdjąłem je z króćców starej nagrzewnicy i tak samo założyłem do nowej. 3. W moim aucie nie było zaworka, nagrzewnica jest zasilana z małego obiegu na stałe, a temperaturę powietrza reguluje się...
Witam Wszystkich. Panowie mam problem z kotłem De Dietrich MCR3. Bez problemu działał 5 lat. Grzał wodę w zasobniku do samego końca bez problemu. Tryb kominiarza działa poprawnie. Problem zaczął się w tym roku gdy załączyłem ogrzewanie. Na początku nie reagował na sygnał załączenia. Po kilku resetach zaczął się załączać. Niestety bardzo długo grzeje...
temperatura nagrzewnica ustawić temperatura powrót niski temperatura powrót
dobrać bezpiecznik silnika silnik palnika olejowego obcinanie wierzchołków
odkurzacz festool ładowarka parkside
Jak odzyskać kod do radia Hyundai Tucson 2018? Podłączenie szyny CAN do radaru w Mercedesie W213