Najwyższy czas odświeżyć temat. Wszystkie tematy na forum elektroda.pl zostały zamknięte. Pragnę zaś, odświeżyć ten temat i wznowić dyskusję na temat akumulatorów, gdyż jak ktoś szuka informacji jaki akumulator kupić na tym forum to znajduje najwięcej informacji pochodzących z roku 2007, i o akumulatorach zakupionych w latach 2000-2003. Jednak czasy...
Witam. EDC 3868 ; uzgodnienie temperatury doładowanego powietrza z chłodnicą.Kontrola przy wł. zapłonie pod kontem zmiany wskazania czujnika tj.czy temperatura doładowanego powietrza przy zatrzymanym silniku spadła do temperatury płynu chłodzącego. kontrola podczas pracy , czy czujnik jest zamontowany/podłączony ( dwa różne ciśnienia doładowania muszą...
1. Temperatura na wylocie jest mocno zależna od wydajności chłodniczej sprężarki (oczywiście przy niezmiennych pozostałych parametrach pracy , np przepływ powietrza przez parownik, temp powietrza, temp. czynnika za skraplaczem). Ogólnie, to cała konstrukcja układu decyduje tu o ile stopni powietrze będzie schłodzone. 2. Oziębienie powietrza o ok 15*C...
Zacznij od temperatur powietrza doładowanego, tym bardziej że miałeś wcześniej zapisany błąd. Jeżeli temperatura będzie za wysoka to będzie ograniczał moc.
Kod EMS 8449 nr części 2098556; czujnik temperatury powietrza doładowanego - zwarcie w obwodzie tego czujnika . Czujnik temperatury i ciśnienia powietrza doładowania to dwa w jednym. Sprawdź czy temperatura płynu chłodzącego a temperatura powietrza doładowanego ma mniej więcej tę samą temperaturę gdy silnik jest zimny bo może być znaczna rozbieżność...
Dwa piny - jest to czujnik temperatury powietrza doładowanego.
Z turbinką jest OK, w silnikach na pompie wtryskowej chodzi o kąt wtrysku a w silnikach na pompowtryskiwaczach chodzi o kąt synchronizacji ale o to jest to co myślisz. Tu masz fotkę z zaznaczonym czujnikiem G71/G72 (jest podwójny bo w jednej obudowie jest również czujnik G72 wskazujący temperaturę powietrza doładowanego) : http://obrazki.elektroda.pl/6812430400_1...
Masy H4, G4, H1. 244 czujnik temperatury wody 1474 czujnik ciśnienia doładowana z wbudowanym czujnikiem temperatury powietrza :D Szczęśliwego Nowego Roku 2016 :wink:
Pierwszym powodem może być uszkodzony czujnik temperatury powietrza doładowanego. Polecam sprawdzenie tego czujnika - jeśli on jest w porządku, to druga przyczyna może leżeć w samym sterowniku turbospręzarki. Proponuje rozebranie i oczyszczenie czujnika położenia. Pozdrawiam, Mariusz - Doradca ProfiAuto.pl
Ten błąd to czujnik temperatury powietrza doładowanego.
2516 - to problem z poziomem oleju, lub uszkodzony czujnik ( ew. uszk.MR ) 1215 - usterka czujnika temperatury powietrza doładowanego
Cześć, 630A00 - współczynnik recyrkulacji spalin jest zbyt wysoki. Jeżeli nie występują żadne inne kody usterek odnośnie nastawnika AGR, to odpalamy Xentry i robimy tak: Krótki test -> MCM -> Testy -> Test układu powietrza doładowanego. Warunkiem testu jest dodatnia temperatura na czujniku temperatury zewnętrznej - oszukasz go, ogrzewając...
To jest bodajże czujnik G72 - temperatury powietrza doładowanego.
Dzisiaj problem rozwiązałem, uszkodzona była instalacja elektryczna czujnika temperatury powietrza doładowanego G72. Dziwne że nie generowało to błędów i odczyty parametrów były prawidłowe.
Czyli dla biegu jałowego i rozgrzanego silnika: dawka paliwa, kąt wtrysku, ciśnienie doładowania, temperatura powietrza doładowanego, masa powietrza zassanego, procentowe otwarcie egr. To samo dla wysokich obrotów.
Słuchaj....pompka paliwa też nowa......na wolnych daje do 5 bar....wszystko jest ok....a jak podłączysz autocom to pokazuje non stop temperaturę powietrza doładowanego 0ºC i ciśnienie non stop 0,0 bar.
Czy ktoś jest w stanie mi podać rezystancję spoczynkową czujnika doładowania żeby nie wymieniać wszystkiego. To też powinni sprawdzić.Z tym czujnikiem jest taka sprawa, że ma on wspólne źródło zasilania z czujnikiem temperatury płynu,czujnikiem temperatury powietrza doładowanego, ciśnienia paliwa oraz prędkości obrotowej wentylatora. Usterka któregokolwiek...
Konkretnie to chyba czujnik temperatury powietrza doładowanego. To nie jest to samo co czujnik powietrza dolotowego. Wygląda tak: https://obrazki.elektroda.pl/2627636400_... Ma numer części A6511530028 I jest tu (B17/8): https://obrazki.elektroda.pl/4716939800_... 170km ? Chyba 170 TYSIĘCY kilometrów.
Alfred to nie jest tak, że masz za niskie ciśnienie bo się kończy pompa czy wtryski, delphi tak ma, poza tym jeśli ciśnienie będzie nie odpowiednie, sterownik zgasi silnik, po prostu tak ma być i tyle. Co do narastania ciśnienia podczas przyśpieszania to już trochę inna bajka, tutaj decyduje kilka parametrów, miedzy innymi pedał gazu, obroty silnika,...
Zgadza się, im chłodniejsze powietrze doładowane tym jego gęstość jest większa i więcej cząsteczek tlenu dla efektywnego procesu spalania powietrze doładowane zawiera, z tego też powodu przy modyfikacji mocy silnika stosuje się wydajniejsze chłodnice powietrza doładowanego czyli najczęściej centralnie montowane intercoolery zwane potocznie FMIC. Dla...
Jak masz komputer diagnostyczny to jesteś w stanie stwierdzić czy jest ograniczenie dawki. Robiłem auta w których były takie bicia kół biegunowych, że EBS wchodził w tryb pracy awaryjnej a regulacji ze strony ASR nie było. Żeby sterownik dawał pełną dawkę to muszą być sprawne wszystkie elementy układanki a nie tylko jeden. Jak to jest auto z dużym przebiegiem...
Jesteśmy w tym samym miejscu, EGR drożny, a podczas rozruchu klapa zamknięta. Sprawdziłem też rezystancję grzałki sondy lambda, wynosi 2,3 oma, więc sprawna. Ciekawe, dlaczego wraz ze wzrostem temperatury auto po dodaniu gazu potrafi osiągnąć wyższe obroty. Powietrza według klipa ciągle mało, a doładowanie prawie żadne.
To niech wsadzi z przepływki i po problemie.Co do zmian temperatury powietrza to zależy czym jest silnik doładowany turbina czy kompresor.Przy jakims vortechu wystarczy nawet czujnik wody.
Czujnik temperatury głowicy jak sama nazwa mówi znajduje się w głowicy, jest przykręcony do drugiej lub pierwszej głowicy jak jest, a raczej w to wątpię. W silnikach doładowanych bardziej się mierzy temperaturę oleju i on jest w podstawie filtra.
A może zwyczajnie intercoooler przestaje chłodzić powietrze jak się nagrzeje? To normalne że w upalne dni diesle silniki turbo doładowane słabną.
Co masz dokładnie na myśli pisząc: zauwazylem jeszcze jedno glupie zachowanie bardzo dziwne ilosc paliwa ma wplyw na to jak ten samochod sie zachowuje Jakie jest ciśnienie mechanicznej pompki paliwa? -na biegu jałowym i powiedzmy przy 1500 Obr/min ? Pompka paliwa w wielu przypadkach jest odpowiedzialna za małą moc i duże spalanie. Przy zbyt małej dostawie...
Dodajmy tylko, że istnieje sporo silników doładowanych bez czujnika temperatury powietrza zasysanego. W nowszych, gdzie występuje jego wpływ na sterowanie jest znikome, korekty są minimalne. Trochę większy w CR. Ja wiem jaka padnie odpowiedź, już tu była kiedyś taka dyskusja...
Odczytaj temperatury paliwa, cieczy i powietrza doładowanego, także dawki wtryskiwane w mg. czy też timing wtrysków. Prozaiczną przyczyną, może być idealna kondycja wtrysków.. To charakterystyczne ćwierkanie w dafach, świadczy właśnie mndz. inn o tym. O ile chodzi o ten dżwięk. Nie zwracaj na to uwagi, albo jedż do ASO jak cię męczy to. Bał bym się...
Więc tak : wymontowujesz rurę powietrza doładowanego od intercoolera do kolektora ssącego, następnie zdejmujesz 3 lub 4 (nie pamiętam dokładnie) zaczepy sprężyste górnej plastikowej osłony paska rozrządu i zdejmujesz tę górną osłonę, luzujesz 2 z 3 śrub zewnętrznych koła pasowego pompy wtryskowej, zakładasz klucz (najlepiej oczkowy) na środkową śrubę...
przy wycieku paliwa przez oringi sekcji tłoczących, paliwo wraca przez przewód powrotny do zbiornika paliwa, a nie do kolektora dolotowego.Ale ja nie dopatrywałbym się przyczyny w cieknących oringach, gdyż ta usterka powoduje głownie symptom ciężkiego odpalania po dłuższym postoju. Ja sprawdziłbym po pierwsze czy auto dymi przy pełnym gazie, tzn. czy...
Witam. Widzę, że nie czytałeś tego co pisałem wyżej. Zakładając że to jest prawda, że ten wynalazek ma działać. ( wg mojej skromnej osoby to nie ma prawa działać, ale nie jestem profesorem i mogę się mylić). Przyznam, że nigdy nie czytałem o tym wynalazku, wiec to co napiszę poniżej może nie być dla ciebie pomocne. Nie wiem czy podanie pary wodnej do...
Problem znaleziony i usunięty. Pritarder po wszystkich testach okazał się niewinny. Termostaty wyjęte, sprawdzone, otwierają się prawidłowo, więc zostały tylko chłodnice, bo są dwie. Jedna od silnika, druga od chłodzenia powietrza doładowanego, przez wymiennik ciepła w kolektorze ssącym. Chłodnice okazały się zarośnięte kamieniem. Fabrycznie mają bardzo...
To mało prawdopodobne. Zasilacze puszkowe stosuje się do zasilania czegoś na stałe i mają być schowane. Ładowarki ładują akumulatory okresowo i nie wymagają ukrywania. Protezą może być ograniczenie prądu ładowania opornikiem, ale to rozwiązanie obarczone wieloma wadami. Pierwsza - będzie gorąco, druga - opornik jest głupi, opór stawia ciągle taki sam...
Polemizowałbym z stwierdzeniem "tym bardziej" akurat woda ma bardzo wysokie ciepło parowania - w przybliżeniu 3 - 4 razy większe niż alkohole. https://pl.wikipedia.org/wiki/Ciep%C5%82... parowania Poza tym woda w dolocie raczej nie paruje (temperatury dolotów są raczej niskie) - parowanie zachodzi w komorze spalania. Toteż dla tego tym bardziej alkohol,...
Dobry wieczór. Zdiagnozowany brak mocy w pompowtryskach, to nie wina końcówek, tylko całego pompowtryskiwacza. Końcówki wymienia się jak jest moc i dymi! W Stralisach często brakuje mocy przez słabe doładowanie: filtr powietrza, turbina i sterowanie turbiny, zamarznięty intercooler. Ograniczenie mocy może również wypływać z przekroczonej temperatury...
Domyślam się, że jest to podobny problem do silników doładowanych diesla: tam też jest pojęcie "chłodnica sprężonego powietrza". Wobec powyższego śmiem wątpić, że powietrze jest tam dogrzewane. Inną sprawą jest sposób dogrzewania takiego powietrza. Elektrycznie jak suszarka? Czy może już od strony "ognia"? Trochę bez sensu. Temperaturę oleju ustawia...
Oczywiście intercooler od jakiegoś busa. Po co do tak mikrego ciśnienia. On nic przy tym nie wniesie. Ten sam efekt jak doładujesz 0.45 bara, a mniej złomu i zbędnych objętości Za dużo powietrza to większe obciążenie podczas sprężania i mniejsza sprawność Sprawność większa, mniej dymu, lepsza jakość spalania. Może nawet jakiś zawór upustowy... Nie...
Trzeba jeszcze tylko uwzględnić opory przepływu, czasy otwarcia i współotwarcia zaworów ewentualnie doładowanie dynamiczne, podciśnienie w kolektorze,zmiany temperatury i parę innych czynników i zasadniczo mamy wynik. :D Ale powiedzmy, że jest to maksymalna ilość powietrza, jaką może ten silnik przepuścić przez siebie.
Domyślam się zatem że koszty mogą sięgnąć nawet 2000zł wiec rzeczywiście jest to nieopłacalne, pozostaje jeszcze tylko jedno ale - dlaczego komputer pokazuje mi to spalanie chwilowe i średnie bardzo zaniżone / falszywe tzn. jak jadę np. na piątym biegu po prostej drodze i mam 2000 obr/min to spalanie chwilowe pokazuje 2litry/100km - jest to wartość...
Zrobiłem dzisiaj VCDS odczyt temperatur z wszystkich czujników nie pokoi mnie ta rozbieżność temperatur czy może ktoś mi pomóc czy jest coś nie tak z tymi temperaturami czy nie powinny być takie same zaznaczam że samochód jest po nocy nie odpalany temperatura na termometrze na zewnątrz -6 C po niżej parametry temperatur sczytane vcds. Błędów w komputerze...
Chłodzenie powietrza powietrzem o tej samej temp... No właśnie - ale jeśli byłoby chłodniej o powiedzmy 2-3 stopnie w porównianiu z błotnikiem? Hmmm... I tutaj pytania: - nosi to znamiona sesnu, czy tylko kolejna chora mżonka? (taki IC dostanę za ok 100PLN plus rurki srurki) - nie lepsze będzie poprostu samo skierowanie powietrza z chwytu pod zderzakiem...
Moc to nie wszystko, liczy się też sposób przekazywania ciepła do pomieszczenia. Jeżeli postawię na środku pokoju np. żelazko o mocy 2 kW, to czy ogrzeje mi pokój tak samo jak grzejnik? Ja wymieniłem u siebie piec akumulacyjny dynamiczny o mocy 4 kW na grzejnik akumulacyjny 1800 W i zmniejszyło mi się zużycie energii oraz wzrósł komfort cieplny. Stopień...
witam, Panowie tak sie zastanawiam czy temperatura otoczenia spowodowała takie dziwne teksty doradcze czy zakamuflowana złośliwość postowiczów? KOMUTATOR ,SZCZOTKI ORESZCIE NIE WSPOMINAM, po pierwsze turbina napedzana jest spalinami i umieszczona na wylocie a wentylator w kolektorze dolotowym, całość na jednym wałku łożyskowanym slizgowo smarowanym...
Wyczytałem takie coś o TDi: Turbodoładowanie sprawia że mieszanka paliwowo-powietrzna jest bardziej wybuchowa poprzez wtłoczenie do cylindrów więcej powietrza, co wytwarza większą siłę działającą na tłok w czasie spalania. Powietrze pod ciśnieniem jest skompresowane, cząsteczki są bliżej siebie, więc można zmieścić większą ilość powietrza w tej samej...
W takim razie, jeśli nie ma żadnej możliwości przedostawania się oleju do paliwa, czy do komory spalania, to według mnie, pozostają trzy opcje: 1. Paliwo złej jakości (np. duża domieszka oleju silnikowego, mazutu, itp); 2. Przestawiony rozrząd o niewielki kąt, np. wskutek zbyt luźnego łańcucha rozrządu - patrz sprawność działania napinacza łańcucha....
Sory, ale teraz z kolei Ty piszesz niejasno. Po pierwsze, w przepustnicy owszem, są dwa czujniki, ale jeden to cz. temperatury powietrza za sprężarką, a drugi to czujnik ciśnienia powietrza doładowanego. Nigdzie wcześniej nie pisałem o czujniku przepustnicy. "Czujnik położenia" jak się wyraziłeś (rozumiem, że masz na myśli czujniki położenia przepustnic)...
witam, Panowie normalna cena dla zakładów to około 180zł za 29 zł to chyba popłuczyny z baniaka hehehe, troszkę napisze o sobie , pracuje w tym zawodzie od 1973 roku, nieskromnie może ale troszku szkół pokończył w tej materii , popisał na temat zasilania wtryskowego i diesli ,i benzyną zasilanych silników , sam eksploatowałem sam, WV wariant na full...
ciśnieniem paliwa temperaturą spalin temperaturą powietrza wlatującego możesz się pobawić i to przyniesie pewne efekty. Pobawić to wiesz czym sobie możesz, kombinująć przy elektronice możesz ubić jakiś czujnik lub sterownik i PLN lecą szybciej niż ON z baku. Co kusi żeby takie czary robić.
Zadaniem układu EGR nie jest ogrzewanie powietrza. Zresztą zazwyczaj pomiar temperatury powietrza wykonywany jest przed EGR (a nawet przed przepustnicą). W większości samochodów z silnikiem benzynowym powietrze zasysane jest z komory silnika (zazwyczaj chwyt jest za reflektorem, skierowany w stronę błotnika), stąd jego wysoka temperatura ale nie jest...
Witam ponownie. Udało mi się zdobyć nowy przepływomierz (pożyczyłem od znajomego z hurtowni) i co się okazało po zamontowaniu nie było żadnej różnicy. Dalej powyżej 3000obr/min traci moc i nie rozpędza się więcej niż 160km/h. Jedynie co udało się zdiagnozować to tak jak wcześniej że jest za mała masa powietrza powyżej 3000 obr/min 500 zamiast 850. Doładowanie...
doładować powietrza czujnik powietrza doładować temperatura powietrza kominka
folia aluminiowy samoprzylepny piła spalinowa odpala makro wyszukuje
naprawa udaru makita bateria parkside
Toyota Yaris 1 2003 – bezpiecznik deski rozdzielczej, GAUGE, TAIL, lokalizacja, wymiana Schemat pinów żółtej kostki wyświetlacza Citroen C4 Picasso 2009 1.6 HDI