Najwyższy czas odświeżyć temat. Wszystkie tematy na forum elektroda.pl zostały zamknięte. Pragnę zaś, odświeżyć ten temat i wznowić dyskusję na temat akumulatorów, gdyż jak ktoś szuka informacji jaki akumulator kupić na tym forum to znajduje najwięcej informacji pochodzących z roku 2007, i o akumulatorach zakupionych w latach 2000-2003. Jednak czasy...
Witam. EDC 3868 ; uzgodnienie temperatury doładowanego powietrza z chłodnicą.Kontrola przy wł. zapłonie pod kontem zmiany wskazania czujnika tj.czy temperatura doładowanego powietrza przy zatrzymanym silniku spadła do temperatury płynu chłodzącego. kontrola podczas pracy , czy czujnik jest zamontowany/podłączony ( dwa różne ciśnienia doładowania muszą...
1. Temperatura na wylocie jest mocno zależna od wydajności chłodniczej sprężarki (oczywiście przy niezmiennych pozostałych parametrach pracy , np przepływ powietrza przez parownik, temp powietrza, temp. czynnika za skraplaczem). Ogólnie, to cała konstrukcja układu decyduje tu o ile stopni powietrze będzie schłodzone. 2. Oziębienie powietrza o ok 15*C...
Zacznij od temperatur powietrza doładowanego, tym bardziej że miałeś wcześniej zapisany błąd. Jeżeli temperatura będzie za wysoka to będzie ograniczał moc.
Kod EMS 8449 nr części 2098556; czujnik temperatury powietrza doładowanego - zwarcie w obwodzie tego czujnika . Czujnik temperatury i ciśnienia powietrza doładowania to dwa w jednym. Sprawdź czy temperatura płynu chłodzącego a temperatura powietrza doładowanego ma mniej więcej tę samą temperaturę gdy silnik jest zimny bo może być znaczna rozbieżność...
Dwa piny - jest to czujnik temperatury powietrza doładowanego.
Z turbinką jest OK, w silnikach na pompie wtryskowej chodzi o kąt wtrysku a w silnikach na pompowtryskiwaczach chodzi o kąt synchronizacji ale o to jest to co myślisz. Tu masz fotkę z zaznaczonym czujnikiem G71/G72 (jest podwójny bo w jednej obudowie jest również czujnik G72 wskazujący temperaturę powietrza doładowanego) : http://obrazki.elektroda.pl/6812430400_1...
Masy H4, G4, H1. 244 czujnik temperatury wody 1474 czujnik ciśnienia doładowana z wbudowanym czujnikiem temperatury powietrza :D Szczęśliwego Nowego Roku 2016 :wink:
Pierwszym powodem może być uszkodzony czujnik temperatury powietrza doładowanego. Polecam sprawdzenie tego czujnika - jeśli on jest w porządku, to druga przyczyna może leżeć w samym sterowniku turbospręzarki. Proponuje rozebranie i oczyszczenie czujnika położenia. Pozdrawiam, Mariusz - Doradca ProfiAuto.pl
Ten błąd to czujnik temperatury powietrza doładowanego.
2516 - to problem z poziomem oleju, lub uszkodzony czujnik ( ew. uszk.MR ) 1215 - usterka czujnika temperatury powietrza doładowanego
Cześć, 630A00 - współczynnik recyrkulacji spalin jest zbyt wysoki. Jeżeli nie występują żadne inne kody usterek odnośnie nastawnika AGR, to odpalamy Xentry i robimy tak: Krótki test -> MCM -> Testy -> Test układu powietrza doładowanego. Warunkiem testu jest dodatnia temperatura na czujniku temperatury zewnętrznej - oszukasz go, ogrzewając...
To jest bodajże czujnik G72 - temperatury powietrza doładowanego.
Dzisiaj problem rozwiązałem, uszkodzona była instalacja elektryczna czujnika temperatury powietrza doładowanego G72. Dziwne że nie generowało to błędów i odczyty parametrów były prawidłowe.
Czyli dla biegu jałowego i rozgrzanego silnika: dawka paliwa, kąt wtrysku, ciśnienie doładowania, temperatura powietrza doładowanego, masa powietrza zassanego, procentowe otwarcie egr. To samo dla wysokich obrotów.
Słuchaj....pompka paliwa też nowa......na wolnych daje do 5 bar....wszystko jest ok....a jak podłączysz autocom to pokazuje non stop temperaturę powietrza doładowanego 0ºC i ciśnienie non stop 0,0 bar.
Czy ktoś jest w stanie mi podać rezystancję spoczynkową czujnika doładowania żeby nie wymieniać wszystkiego. To też powinni sprawdzić.Z tym czujnikiem jest taka sprawa, że ma on wspólne źródło zasilania z czujnikiem temperatury płynu,czujnikiem temperatury powietrza doładowanego, ciśnienia paliwa oraz prędkości obrotowej wentylatora. Usterka któregokolwiek...
Konkretnie to chyba czujnik temperatury powietrza doładowanego. To nie jest to samo co czujnik powietrza dolotowego. Wygląda tak: https://obrazki.elektroda.pl/2627636400_... Ma numer części A6511530028 I jest tu (B17/8): https://obrazki.elektroda.pl/4716939800_... 170km ? Chyba 170 TYSIĘCY kilometrów.
Alfred to nie jest tak, że masz za niskie ciśnienie bo się kończy pompa czy wtryski, delphi tak ma, poza tym jeśli ciśnienie będzie nie odpowiednie, sterownik zgasi silnik, po prostu tak ma być i tyle. Co do narastania ciśnienia podczas przyśpieszania to już trochę inna bajka, tutaj decyduje kilka parametrów, miedzy innymi pedał gazu, obroty silnika,...
Zgadza się, im chłodniejsze powietrze doładowane tym jego gęstość jest większa i więcej cząsteczek tlenu dla efektywnego procesu spalania powietrze doładowane zawiera, z tego też powodu przy modyfikacji mocy silnika stosuje się wydajniejsze chłodnice powietrza doładowanego czyli najczęściej centralnie montowane intercoolery zwane potocznie FMIC. Dla...
Jak masz komputer diagnostyczny to jesteś w stanie stwierdzić czy jest ograniczenie dawki. Robiłem auta w których były takie bicia kół biegunowych, że EBS wchodził w tryb pracy awaryjnej a regulacji ze strony ASR nie było. Żeby sterownik dawał pełną dawkę to muszą być sprawne wszystkie elementy układanki a nie tylko jeden. Jak to jest auto z dużym przebiegiem...
Jesteśmy w tym samym miejscu, EGR drożny, a podczas rozruchu klapa zamknięta. Sprawdziłem też rezystancję grzałki sondy lambda, wynosi 2,3 oma, więc sprawna. Ciekawe, dlaczego wraz ze wzrostem temperatury auto po dodaniu gazu potrafi osiągnąć wyższe obroty. Powietrza według klipa ciągle mało, a doładowanie prawie żadne.
To niech wsadzi z przepływki i po problemie.Co do zmian temperatury powietrza to zależy czym jest silnik doładowany turbina czy kompresor.Przy jakims vortechu wystarczy nawet czujnik wody.
Czujnik temperatury głowicy jak sama nazwa mówi znajduje się w głowicy, jest przykręcony do drugiej lub pierwszej głowicy jak jest, a raczej w to wątpię. W silnikach doładowanych bardziej się mierzy temperaturę oleju i on jest w podstawie filtra.
A może zwyczajnie intercoooler przestaje chłodzić powietrze jak się nagrzeje? To normalne że w upalne dni diesle silniki turbo doładowane słabną.
Co masz dokładnie na myśli pisząc: zauwazylem jeszcze jedno glupie zachowanie bardzo dziwne ilosc paliwa ma wplyw na to jak ten samochod sie zachowuje Jakie jest ciśnienie mechanicznej pompki paliwa? -na biegu jałowym i powiedzmy przy 1500 Obr/min ? Pompka paliwa w wielu przypadkach jest odpowiedzialna za małą moc i duże spalanie. Przy zbyt małej dostawie...
Dodajmy tylko, że istnieje sporo silników doładowanych bez czujnika temperatury powietrza zasysanego. W nowszych, gdzie występuje jego wpływ na sterowanie jest znikome, korekty są minimalne. Trochę większy w CR. Ja wiem jaka padnie odpowiedź, już tu była kiedyś taka dyskusja...
Odczytaj temperatury paliwa, cieczy i powietrza doładowanego, także dawki wtryskiwane w mg. czy też timing wtrysków. Prozaiczną przyczyną, może być idealna kondycja wtrysków.. To charakterystyczne ćwierkanie w dafach, świadczy właśnie mndz. inn o tym. O ile chodzi o ten dżwięk. Nie zwracaj na to uwagi, albo jedż do ASO jak cię męczy to. Bał bym się...
Więc tak : wymontowujesz rurę powietrza doładowanego od intercoolera do kolektora ssącego, następnie zdejmujesz 3 lub 4 (nie pamiętam dokładnie) zaczepy sprężyste górnej plastikowej osłony paska rozrządu i zdejmujesz tę górną osłonę, luzujesz 2 z 3 śrub zewnętrznych koła pasowego pompy wtryskowej, zakładasz klucz (najlepiej oczkowy) na środkową śrubę...
przy wycieku paliwa przez oringi sekcji tłoczących, paliwo wraca przez przewód powrotny do zbiornika paliwa, a nie do kolektora dolotowego.Ale ja nie dopatrywałbym się przyczyny w cieknących oringach, gdyż ta usterka powoduje głownie symptom ciężkiego odpalania po dłuższym postoju. Ja sprawdziłbym po pierwsze czy auto dymi przy pełnym gazie, tzn. czy...
Witam. Widzę, że nie czytałeś tego co pisałem wyżej. Zakładając że to jest prawda, że ten wynalazek ma działać. ( wg mojej skromnej osoby to nie ma prawa działać, ale nie jestem profesorem i mogę się mylić). Przyznam, że nigdy nie czytałem o tym wynalazku, wiec to co napiszę poniżej może nie być dla ciebie pomocne. Nie wiem czy podanie pary wodnej do...
Problem znaleziony i usunięty. Pritarder po wszystkich testach okazał się niewinny. Termostaty wyjęte, sprawdzone, otwierają się prawidłowo, więc zostały tylko chłodnice, bo są dwie. Jedna od silnika, druga od chłodzenia powietrza doładowanego, przez wymiennik ciepła w kolektorze ssącym. Chłodnice okazały się zarośnięte kamieniem. Fabrycznie mają bardzo...
To mało prawdopodobne. Zasilacze puszkowe stosuje się do zasilania czegoś na stałe i mają być schowane. Ładowarki ładują akumulatory okresowo i nie wymagają ukrywania. Protezą może być ograniczenie prądu ładowania opornikiem, ale to rozwiązanie obarczone wieloma wadami. Pierwsza - będzie gorąco, druga - opornik jest głupi, opór stawia ciągle taki sam...
Polemizowałbym z stwierdzeniem "tym bardziej" akurat woda ma bardzo wysokie ciepło parowania - w przybliżeniu 3 - 4 razy większe niż alkohole. https://pl.wikipedia.org/wiki/Ciep%C5%82... parowania Poza tym woda w dolocie raczej nie paruje (temperatury dolotów są raczej niskie) - parowanie zachodzi w komorze spalania. Toteż dla tego tym bardziej alkohol,...
Dobry wieczór. Zdiagnozowany brak mocy w pompowtryskach, to nie wina końcówek, tylko całego pompowtryskiwacza. Końcówki wymienia się jak jest moc i dymi! W Stralisach często brakuje mocy przez słabe doładowanie: filtr powietrza, turbina i sterowanie turbiny, zamarznięty intercooler. Ograniczenie mocy może również wypływać z przekroczonej temperatury...
Domyślam się, że jest to podobny problem do silników doładowanych diesla: tam też jest pojęcie "chłodnica sprężonego powietrza". Wobec powyższego śmiem wątpić, że powietrze jest tam dogrzewane. Inną sprawą jest sposób dogrzewania takiego powietrza. Elektrycznie jak suszarka? Czy może już od strony "ognia"? Trochę bez sensu. Temperaturę oleju ustawia...
Oczywiście intercooler od jakiegoś busa. Po co do tak mikrego ciśnienia. On nic przy tym nie wniesie. Ten sam efekt jak doładujesz 0.45 bara, a mniej złomu i zbędnych objętości Za dużo powietrza to większe obciążenie podczas sprężania i mniejsza sprawność Sprawność większa, mniej dymu, lepsza jakość spalania. Może nawet jakiś zawór upustowy... Nie...
Trzeba jeszcze tylko uwzględnić opory przepływu, czasy otwarcia i współotwarcia zaworów ewentualnie doładowanie dynamiczne, podciśnienie w kolektorze,zmiany temperatury i parę innych czynników i zasadniczo mamy wynik. :D Ale powiedzmy, że jest to maksymalna ilość powietrza, jaką może ten silnik przepuścić przez siebie.
Moc to nie wszystko, liczy się też sposób przekazywania ciepła do pomieszczenia. Jeżeli postawię na środku pokoju np. żelazko o mocy 2 kW, to czy ogrzeje mi pokój tak samo jak grzejnik? Ja wymieniłem u siebie piec akumulacyjny dynamiczny o mocy 4 kW na grzejnik akumulacyjny 1800 W i zmniejszyło mi się zużycie energii oraz wzrósł komfort cieplny. Stopień...
Domyślam się zatem że koszty mogą sięgnąć nawet 2000zł wiec rzeczywiście jest to nieopłacalne, pozostaje jeszcze tylko jedno ale - dlaczego komputer pokazuje mi to spalanie chwilowe i średnie bardzo zaniżone / falszywe tzn. jak jadę np. na piątym biegu po prostej drodze i mam 2000 obr/min to spalanie chwilowe pokazuje 2litry/100km - jest to wartość...
Zrobiłem dzisiaj VCDS odczyt temperatur z wszystkich czujników nie pokoi mnie ta rozbieżność temperatur czy może ktoś mi pomóc czy jest coś nie tak z tymi temperaturami czy nie powinny być takie same zaznaczam że samochód jest po nocy nie odpalany temperatura na termometrze na zewnątrz -6 C po niżej parametry temperatur sczytane vcds. Błędów w komputerze...
Chłodzenie powietrza powietrzem o tej samej temp... No właśnie - ale jeśli byłoby chłodniej o powiedzmy 2-3 stopnie w porównianiu z błotnikiem? Hmmm... I tutaj pytania: - nosi to znamiona sesnu, czy tylko kolejna chora mżonka? (taki IC dostanę za ok 100PLN plus rurki srurki) - nie lepsze będzie poprostu samo skierowanie powietrza z chwytu pod zderzakiem...
witam, Panowie tak sie zastanawiam czy temperatura otoczenia spowodowała takie dziwne teksty doradcze czy zakamuflowana złośliwość postowiczów? KOMUTATOR ,SZCZOTKI ORESZCIE NIE WSPOMINAM, po pierwsze turbina napedzana jest spalinami i umieszczona na wylocie a wentylator w kolektorze dolotowym, całość na jednym wałku łożyskowanym slizgowo smarowanym...
Wyczytałem takie coś o TDi: Turbodoładowanie sprawia że mieszanka paliwowo-powietrzna jest bardziej wybuchowa poprzez wtłoczenie do cylindrów więcej powietrza, co wytwarza większą siłę działającą na tłok w czasie spalania. Powietrze pod ciśnieniem jest skompresowane, cząsteczki są bliżej siebie, więc można zmieścić większą ilość powietrza w tej samej...
W takim razie, jeśli nie ma żadnej możliwości przedostawania się oleju do paliwa, czy do komory spalania, to według mnie, pozostają trzy opcje: 1. Paliwo złej jakości (np. duża domieszka oleju silnikowego, mazutu, itp); 2. Przestawiony rozrząd o niewielki kąt, np. wskutek zbyt luźnego łańcucha rozrządu - patrz sprawność działania napinacza łańcucha....
Sory, ale teraz z kolei Ty piszesz niejasno. Po pierwsze, w przepustnicy owszem, są dwa czujniki, ale jeden to cz. temperatury powietrza za sprężarką, a drugi to czujnik ciśnienia powietrza doładowanego. Nigdzie wcześniej nie pisałem o czujniku przepustnicy. "Czujnik położenia" jak się wyraziłeś (rozumiem, że masz na myśli czujniki położenia przepustnic)...
witam, Panowie normalna cena dla zakładów to około 180zł za 29 zł to chyba popłuczyny z baniaka hehehe, troszkę napisze o sobie , pracuje w tym zawodzie od 1973 roku, nieskromnie może ale troszku szkół pokończył w tej materii , popisał na temat zasilania wtryskowego i diesli ,i benzyną zasilanych silników , sam eksploatowałem sam, WV wariant na full...
ciśnieniem paliwa temperaturą spalin temperaturą powietrza wlatującego możesz się pobawić i to przyniesie pewne efekty. Pobawić to wiesz czym sobie możesz, kombinująć przy elektronice możesz ubić jakiś czujnik lub sterownik i PLN lecą szybciej niż ON z baku. Co kusi żeby takie czary robić.
Zadaniem układu EGR nie jest ogrzewanie powietrza. Zresztą zazwyczaj pomiar temperatury powietrza wykonywany jest przed EGR (a nawet przed przepustnicą). W większości samochodów z silnikiem benzynowym powietrze zasysane jest z komory silnika (zazwyczaj chwyt jest za reflektorem, skierowany w stronę błotnika), stąd jego wysoka temperatura ale nie jest...
Witam ponownie. Udało mi się zdobyć nowy przepływomierz (pożyczyłem od znajomego z hurtowni) i co się okazało po zamontowaniu nie było żadnej różnicy. Dalej powyżej 3000obr/min traci moc i nie rozpędza się więcej niż 160km/h. Jedynie co udało się zdiagnozować to tak jak wcześniej że jest za mała masa powietrza powyżej 3000 obr/min 500 zamiast 850. Doładowanie...
Tam masz 3 wymienniki ciepła: chłodnica silnika, parownik klimatyzacji oraz intercooler (chłodnica sprężonego powietrza przez turbinę doładowującą). Elektronika wentylatorów steruje nimi w taki sposób, że uruchamia odpowiednie wentylatory w zależności od temperatur poszczególnych układów. Jeżeli zamienisz podłączenia wentylatorów to możesz doprowadzić...
Piszesz że temperatura silnika nie ma wpływu na mulenie a dalej że na ciepłym raz muli araz nie . Sprawdź przesłonę ciepłego powietrza czt się nie blokuje czasem, bo na bardzo gorącym silniku gdy będzie zasysać rozgrzane powietzre (rzadkie, rozpręrzone) to silnik jest niedoładowany i mułowaty.
Woda wtryskiwana do dolotu czyli wprowadzana do komory spalania podnosi wyraźnie moc. Jednak nie polega to na schłodzeniu powietrz. Woda pod wpływem wysokiej temperatury w komorze spalnia rozdziela sie na wodór i tlen a to mieszanka bardzo wybuchowa. Stad podniesienie mocy. najlepsze efekty osiaga sie przy stosunku 75% zwykłej mieszanki i 25% wody....
dokładnie ! samo zrozumienie podstawowych zasad w jaki sposób winols generuje widok mapy zajmuje trochę czasu .... ponieważ sam automatycznie wszystkich nie pokażę .... trzeba jeszcze umieć opisać osie , znać jednostki , czasami bardzo egzotyczne ( np. Kalvin ) .... znać factor i offset , no i oczywiście zasadę pracy silnika doładowanego .... jak zachowuje...
Dziś wymieniłem przepływomierz. Obserwacje: silnik pracuje dużo lepiej niż przed wymianą, temperatura powietrza zasysanego już nie jest jakaś nieprawdopodobnie niska, obroty dużo bardziej stabilne i już myślałem, że to koniec problemów, lecz po kilku przechłodzeniach silnika znów zaczęła się dziwna historia... Prawda, wcześniej nawet nie doszło do momentu...
Halo! Jest tu ktoś ? Znalazłem taki link: https://intercars.com.pl/pl/aktualnosci/... Jes tu co nieco o sterowanu dolotem powietrza silników doładowanych. Myślę w moim przypadku kluczem do rozwiązania obniżonej mocy na niskich obrotach może być nieprawidłowy sygnał z jakiegoś czujnika...
Jeśli sterownik silnika zgłasza kod błędu dot. braku połączenia lub zwarcie na G70, którego nie da się skasować a po odpięciu od przepływki wtyczki na włączonym zapłonie i sprawdzenie pinów wg opisu nie będzie miało żadnych odchyłek a nadto w logu dynamicznym grupy 003 w sterowniku silnika wartość MAFactual będzie ciągle stała mimo zmiany obrotów silnika...
Witam , pozdrawiam . Bedzie "ciezko" . Bateria sloneczna + regulator napiecia + bateria akumulatorow + pompa + ladowarka do akumulatorow . -Bateria sloneczna o mocy 50-70 Watt - koszt okolo 700 - 1200 Zl a potrzebujesz conajmniej 150 - 250 Watt by w miare "zapewnic" caloroczna exploatacje . Powierzchnia ogniwa slonecznego o mocy okolo 55Watt to jedyne...
Wracam do tematu w sumie nadal nie rozwiązanego, ponieważ po naprawie mechanicy nie chcieli mi powiedzieć co tak naprawdę siadło i co naprawili, więc nadal nic nie wiem a po czterech miesiącach, po pierwszej naprawie padła mi znowu pompa (samochód zaczął nierówno pracować i ciężko przyspieszał), dałem ją więc do regeneracji. Wszystko fajnie cena mnie...
Może warto zajrzeć do instrukcji czy nie ma tam opisu wyświetlania kodów błędów (ilość mignięć diody zwykle coś oznacza) Ponieważ problem pojawia się czasami przyczyny mogą być następujące: 1) problem z zasilaniem - sprawdź i oczyść klemy akumulatorów i silników, sprawdź czy problem nie pojawia się w niskich temperaturach lub po długiej pracy - tak...
Dziękuję wszystkim za cenne uwagi. Posprawdzałem wszystko co potrafiłem. Czujnik temperatury płynu chłodzącego, czujnik położenia wału, czujnik zasysanego powietrza, punkty masy. Wszystko wygląda OK. Akumulator jest trochę słabo naładowany, ale to raczej wynika z długiego kręcenia przy rozruchu, a ostatnio jeżdżę tylko po mieście na krótkich trasach,...
Honda CX500 też była doładowana, ale czy miała intercooler nie wiem. Poszukaj intercoolerów od małych silników TD, np 1.3, 1.4. W motocyklach raczej nie było, a gdyby były to ceny używanych pewnie były by nie do przyjęcia. Pewno, że można. Intercooler chłodzi tylko powietrze dostające się do turbo sprężarki. Wiele aut nie ma intercoolera (przeważnie...
Nie widzę sensu doładowywania przed zimą - a co to ma dać? Przecież to jest jednorazowe doładowanie które "pójdzie" w następne odpalanie i tyle będzie z tego śladu. Co to ma pomóc w żywotnośći akumulatora? Ujemne temperatury wpływają na pojemność akumulatora - wiec przy -20C zabranie go do domu na plusowe temperatury sporo daje przy odpaleniu niż by...
Witam Mam problem z sprinterem 413 CDI z 2002 r. Auto co jakiś czas nie odpala. Odczytane błędy : P0180-002 Czujnik temperatury paliwo - Napięcie sygnału jest za wysokie. P0201-008 Wtryskiwacz cylindra 1 - przewód ma -//- P0202-008 Wtryskiwacz cylindra 2 - przewód ma -//- P0204-008 Wtryskiwacz cylindra 4 - przewód ma -//- P0203-008 Wtryskiwacz cylindra...
Hej, Mam problem w moim 1.6tdi 105km CLHA 2014. Ubywa mi płyny chłodniczego - jakieś 100ml na 1500km. Trochę poczytałem i najczęstszymi przyczynami są: 1. Wodny schładzacz powietrza doładowanego zabudowany w aluminiowym kolektorze dolotowym. 2. Chłodnica/nagrzewnica EGR. 3. Wyciek przy pompie wody. 4. Uszczelka pod głowicą. Chciałbym sobie to zdiagnozować,...
a jeszcze raz wejde na temat tego ładowania.jeśli jest za niskie to czy akumulator po trasie nie powinien być lekko niedoładowany? Bo teraz jak wracam z trasy i powiedzmy po godzinie sprawdzam napięcie to ma 12,96V a przed trasą ma 12,60V czyli jest ladowany? Uwazam że to dobry wynik, ja bezpośrednio po wyłączeniu silnika miałem 13,3 V a po 12 godzinach...
Mniejsza masa = szybciej się rozpędza a nie z niższych obrotów. Zaleta hybrydy to to że pasuje p&p. I w teori jest tańsza. Roztacza się muszle więc mogą być lekko zjechane normalnie nie kwalifikujące się do wsadzenia seryjnego środka. Obroty od których turbo daje pełne doładowanie zależy do wielkości turbo ( z tąd uklady bi turbo z mała i duża turbiną)...
Nie chcę się mądrzyć a jedynie przedstawić swoje doświadczenia i coś, co kiedyś wyczytałem. A gdyby spojrzeć na ten problem z innej strony? Czytałem kiedyś artykuł w gazecie motoryzacyjnej o nowoczesnych silnikach TDI itp. Autor artykułu pisał, że w takich silnikach „występuję problem niedoboru ciepła”, a producenci myślą nawet nad elektrycznym...
Turbodoładowanie zwiększa moc i zwiększa spalanie, ale obniża sprawność! Wiara kontra wiedza ... Fizyka mówi: "... nic za darmo ..." Zaczniemy od wydechu: jeśli wydech nie jest dławiony (np. turbiną), to cylinder "rozładowuje się" do niższego ciśnienia, niż gdy mu damy "po drodze" jakieś ustojstwo, które ma odbierać część energii z wydechu. Silnik...
wydaje mi sie ze przepływomierz ma jakiś zapas po to tam jest żeby kontrolować ile powietrza wciąga silnik(masę). Przecież przy maksymalnym obciążeniu za każdym razem nie zasysa tyle samo powietrza;> to zależy od temperatury i ciśnienia jakie panują na dworze no i od prędkości samochodu. Tak łatwiej zrobić przepływomierz niż bawić się w jakieś limity,...
Chłodnice zwłaszcza typu baranek ( patrz rysunek, który wstawiłem poz. 99) lubią pękać jak nie są zamocowane i zdarza się, że ktoś później montuje taką bez termostatu, bo jest tańsza o 60%. Ta pokazana na tym rysunku jest bez termostatu, ale pokazałem ci na innej jak ten termostat wygląda. Bo było parę typów chłodnic i w Almmanie były właśnie baranki...
Cóż, ja od paru lat "dorzynam" pokoparkową 290X i paść nie chce. Ale to kwestia tego, że wszystkie moje karty są chłodzone wodą. Ciepło nie stanowi problemu. Mój brat HD7950 wymieniał dopiero w zeszłym roku. A karta też była kręcona ile się dało. 280X to po prostu nieco "doładowany" dziadek HD7970. Jeśli kolega ma już kartę to nieco oszczędzać pod kątem...
Dziękuję za masę poświęconego czasu i za przekazanie wiedzy, jestem pod wrażeniem zwyczajnie. Mam w zwyczaju nie mówić źle o ludziach i będę się tego trzymał, nadmienię tylko, że z całej budowy hydraulika kosztowała mnie ogromne pieniądze i pół roku przerwy z niefajnych powodów. Miał być Kominek na samo POWIETRZE (Znajomy 25 lat ogrzewa prawie 200m2...
witam, koledzy zamiast a może to ,lub tam to, po pierwsze posłuchajcie trans serwisa, jęzeli po diagnozie nic nie wykaze ( w co jestem 90% pewny), to te silniki troszke inaczej dobieraja ilość paliwa , zależy ona w dużej mierze od ilosci powietrza dopływajacego do dolotu, jeżeli czujnik doładowania , przepływka sa ok, to info do klakulatora jest o ilosci...
Na postoju na pewno ma, tylko po co - a w czasie jazdy ilość powietrza jest taka, że raczej żaden odkurzacz nie da rady. Wystarczy popatrzeć jakie ciśnienia wytwarza turbosprężarka. I poczytać, dlaczego eksperymenty z elektrycznym doładowaniem się nie powiodły. Z tą energią potrzebną na rozprężenie wody, to nie jest do końca tak prosto. W bilansie...
Witam , pacjent to Opel Meriva 1.7CDTI 2004 rok silnik Z17DTH, objawy to cieżki rozruch silnika na zimnym jak i ciepłym odpala po kreceniu rozrusznikiem około 5 sek, po dodaniu gazu do 1500 - 2000 obr szarpie silnikiem na innej skali obrotów jest ok. Kody błędów ; P1243 - zbyt duże doładowanie błąd nieciagły Wymienione zostało ; 4 komplety wtrysków...
Kolego Wiktor z Łap, chodziło mi o zasięg pojazdu w zimie i w lecie, przy identycznej ilości wtłoczonego powietrza w zbiorniki pojazdu. Do całej historii dodaj ogrzewanie pojazdu w okresie jesiennym i zimowym, chyba że pojazd ma być używany tylko w lecie. Jeśli ma być używany tylko w lecie to dalsza polemika nie ma sensu, wolę konstrukcję hybrydową,...
Co do konserwacji, uzywaj komputera pamiętając o jednym, jak już zaczniesz pracować na baterii i zużyjesz więcej niż 30% pojemności, pracuj do końca, potem ładuj. Chodzi tutaj o to, że licznik i tak już naliczył jeden cykl, a doładowanie baterii zacznie oszukiwać elektronikę. Jak dojdziesz do zera to pojemność baterii będzie mierzona od zera bez błędu...
niższa temperatura = niższe ciśnienie = niższe obroty ..... = niższa sprawność i moc Po prostu spadek ciśnienia spowoduje niższą prędkość obrotową łopatek turbiny, a turbina jest połączona z wałkiem i łopatkami kompresora, a co za tym idzie mniejsze doładowanie powietrza. Może się mylę. Niech koledzy poprawią. Powiem Ci jeszcze kolego że takie rozwiązania...
Cześć. Audi A3 Sportback 8P 2009rok silnik 2.0TDI CR oznaczenie CBxx, nr sterownika 03L 997 016R Dzieje się tak przy każdym przyspieszeniu. Po dojściu podczas jazdy do około 3500obr silnik totalnie traci moc, obroty spadają i w ogóle nie reaguje na gaz. Jeśli puścimy gaz, to po 2-3 sekundach jak się go wciśnie to znów ciągnie. Jeśli trzymamy gaz cały...
przyczyn może być kilka : zacinająca się przepustnica powietrza doładowanego tzw. "klapa gasząca" - jest ona we wspólnej obudowie z zaworem EGR, trzeba zdjąć wąż gumowy idący do obudowy zaworu EGR i klapy gaszącej przykręconej do wlotu kolektora ssącego (wąż gumowy montowany jest na szybkozłączce) i sprawdzić czy jest w pozycji otwartej tak jak na foto...
Witam, Od dłuższego czasu borykam się z problemem długiego kręcenia na ciepłym silniku w swoim MB C180 W202, 1994 rok, PB + LPG. Problem pojawił się już końcem kwietnia 2016 roku. Od samego początku było obstawiane że będą to świece bądź filtr paliwa. Początkiem maja 2016 roku zabrałem się za wymianę (i tu w kolejności napiszę co było robione) * Maj:...
Nie wszyscy wiedzą że akumulator w samochodzie nie jest ładowany do 100% tylko do jakiś 95%. Dlatego że żeby go naładować do pełna jest potrzebne napięcie około 15V w temp 20°C które to napięcie by skróciło jego żywotność gdyby występowało na nim ciągle. To napięcie rośnie ze spadkiem temperatury akumulatora i w temp. -10° powinno wynosić jakieś 15.6V....
Okazało się że masy były w fatalnym stanie, oczyściłem i wszystko zaczęło normalnie działać. Niestety podczas jazdy kiedy auto jedzie do 5tys obrotów wpada w tryb awaryjny I pokazuje błąd P0299 https://obrazki.elektroda.pl/2276974800_... https://obrazki.elektroda.pl/1715425900_... (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot...
Xsara 1.4i benzyna kupiona w 1998, produkcja z grudnia 1997. Od jakichś 2 miesięcy przy zapalaniu na zimno zegary dobijały do maxa (bez żadnego efektu ubocznego), przy zapalaniu jak silnik był ciepły - efektu nie było. Tuż przed Świętami przy włączeniu rano obroty wskoczyły na 3000 i za Chiny nie chciały zejść. Auto musiałem więc zostawić. Po Świętach...
W starszych wykonanych ta zależność była duża i ratowano się dużą pojemnością kondensatorów w filtrze prostownika. Jest jeszcze jedna kwestia w przypadku kondensatorów i zasilacza. W sytuacji gdy mamy znaczny zapas napięcia względem napięcia wyjściowego pozwalającego na uzyskanie maksymalnej mocy wyjściowej wzmacniacza możemy sobie pozwolić na większe...
Alternator który się kręci ma generować prąd. Jak go nie generuje, to i tak są siły tarcia. Alternator który generuje prąd, stawia opór, kóry trzeba przełamać, za pomocą paliwa spalonego w silniku. Żaden z tych procesów (spalanie paliwa w silniku spalinowym, przeniesienie napędu na alternator, generowanie prądu w alternatorze, potem za pomocą tego prądu...
1. Napięcie ładowania 27.6V to wartość max. jaką można traktować akumulatory w trybie pracy buforowej. Wydaje się, że analogiczne wartości podają w notach katalogowych wszyscy producenci. Wartość ta nie jest typowa, lecz wynika już z pewnych tolerancji. Wartość typowa to 13.65V/akumulator 12V. Wynika ona z procesów chemicznych zachodzących w poszczególnych...
Witam, jeżdżę suzuki swift MK III benzyna 1.3, z 2000 r., jeden wtrysk. Mam problem z gasnącym silnikiem, poniżej opisuję objawy. Jestem amatorem i nie wiem który z podobnych przypadków w sieci byłby podobny i do zastosowania. Objawy: 1. Jazda na wysokich obrotach lub puszczenie gazu z 3-4 tys. (podobnie przy wysokich obrotach na postoju przy zimnym...
Jak bzdury? To czy jest możliwe żeby wtryskiwacz wtryskiwacz podawał paliwo w inne miejsce niż komora spalanie? Nie. Na filmie podałeś przykład gdzie paliwo dopala się poza cylindrem poza jednym z małym płomykiem zaraz za głowica co nie jest niczym nadzwyczajnym. Więc gdzie dopalają się niespalone resztki? Na zaworach? Przecież to gołym okiem widać....
witam,niemam pojęcia ile ma doładowania,nikt mnie o tym nie poinformował ale warto to sprawdzic. Jak silnik jest zimny nie kopci nic,wraz ze wzrostem temperatury dymek robi sie gęściejszy i duzo wiekszy. Jak wskazówka temp.stoi na bacznosc jest na wolnych obrotach lekki dymek. Co do ERG to jest zaślepione tak mi stwierdzono,nieznam sie na tym i to mnie...
W stacji obsługi na akumulatorze w spoczynku przy - 10 C pokazało około 7 V, ale już za 2 dni jak było cieplej i pojeździłem dłuższe kawałki bez nawiewu i bez radia - to napięcie wzrosło do 10 V na akumulatorze przy wyłączonym silniku) nie garażuję samochodu, jeżdże do pracy któtkie trasy po 8 km , sprawdzono mi świece łacznie z wymontowaniem , wszystkie...
(...) obrazki.elektroda.pl/7532374100_17370607... https://obrazki.elektroda.pl/3643429000_... https://obrazki.elektroda.pl/1928348000_... https://obrazki.elektroda.pl/3246161900_... https://obrazki.elektroda.pl/7441126600_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Z informacji i zrzutów ekranu...
Teraz jak się nad tym zastanawiam, to nie nakrętka (jeżeli jest cała) będzie przyczyną wycieku, tylko uszkodzona uszczelka między pokrywa zespołu pompowego, a kołnierzem otworu w baku (o ile sobie przypominam, to ona była nakładana na kołnierz (rant) otworu w baku) i na to przychodziła pokrywa zespołu pompowego dociskana nakrętką, może także brakować...
Witam, OM642.920 190km 2006r. Opisze problem. Z góry przepraszam za nieprzejrzystość Na początku auto chodziło dobrze moc wszystko przyśpieszenie było. Po tym pękł mi kolektor wydechowy wymieniłem na sprawny od tamtej pory zaczęły dziać się cuda wianki. Tracił moc po mocniejszym dodaniu gazu ładowało prawie 2.5 bara ciśnienia. Turbo i nastawnik po regeneracji...
Wszedłem już w te avr za mocno. Przygotowalem sie psychicznie mentalnie i jakkolwiek zeby sprostac temu wszystkiemu :) Troche czasu juz im poswiecilem. Wymagający nie jestem aż nadto jeśli chodzi o różnorodność dołączanych peryferii. Dodatkowo "daje rade" pisać w Delphi i już się pod tym kątem przygotowałem i ciągle przygotowuję żeby połączyć Delphi...
Witam wszystkich, kope lat! Mam Volkswagena Multivan T5.1 (po lifcie) z zainstalowanym webasto, z którego mam zamiar korzystać czasami wiele godzin, a nawet całą noc (jakby co mam w środku czujniki dymu, CO, CO2 i innych parametrów jakości powietrza). Mam obecnie jeden akumulator rozruchowy i nie jest on w stanie zasilać dmuchawy przez cały ten czas....
Widzę następujące drogi: 1. Poznanie intencji autora Ten instalator zrobił podobno wiele takich układów na takich właśnie elementach i podobno wszystko działało bez zarzutu. Czy można ustalić gdzie On zrobił takie instalacje i skontaktować się z użytkownikami aby zobaczyć jak to zostało podłączone i jak są ustawione parametry sterowników. 2. Spróbować...
SP8JUX a nie chcąc się kłucić o to ile ma być luzem skoro ze 16 spada do 10? ....tu nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Spawarki oblicza się do pracy jako trafa w stanie zwarcia. Praktycznie w czasie spawania napięcie spada po stronie wtórnej o połowę. Jeśli pracuje jako rozruch to zanim uruchomi się stacyjką rozrusznik, nastąpi wczesniej jakieś doładowanie...
Rozruch auta w niskich temperaturach staje nie lada wyzwaniem, gdy wrażliwy na niskie temperatury akumulator ulega zużyciu. Z pomocą - w przypadku utraty nawet połowy mocy - przyjść może urządzenie rozruchowe, tzw. booster . Inteligentne urządzenie rozpoznaje głęboko rozładowane akumulatory i ułatwia ich reaktywację dzięki zintensyfikowanej mocy ładowania....
doładować powietrza czujnik powietrza doładować scania czujnik doładować powietrza
elektrozaczep dioda prostowniczy wymiana pompy pralce bosch service manual blaupunkt
pochłaniacz wilgoci pralka miele zakup
Skrzynie biegów z dwoma wałkami pośrednimi: DCT, DSG, PDK, PowerShift Wywalanie bezpiecznika po naprawie telewizora - przyczyny