No więc i ja wtrącę swoje kilka groszy do tego tematu, bo już wiem jaki obrót wzięły sprawy. Spółdzielnia uwarunkowała zgodę na montaż klimatyzatora split od zgody pozostałych lokatorów. Dzięki jednej sąsiadce "mutantce" plan legł w gruzach. Planowałem zamontować takie urządzenie http://www.dawklim.pl/p401,klimatyzator-...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
W dzisiejszym artykule przyglądamy się zasadzie działania nowego dwusuwowego silnika z zaworami, który nie zużywa oleju. Został on niedawno opatentowany przez japońskiego producenta Mazda, który planuje zastosować go w swoich samochodach. Zastanówmy się więc, jak to działa. https://obrazki.elektroda.pl/1963567700_... Źródło: https://www.motor1.com/news/565427/mazda...
Najpierw podejrzeć parametry skąd visko dostaje impuls w momencie kiedy się uruchamia , a potem będziemy mogli dywagować dalej. Dodano po 10 elektromagnetyczny wentylatora - Funkcja Funkcja Czujnik prędkości obrotowej wentylatora Zawór elektromagnetyczny wentylatora Funkcja Czujnik prędkości obrotowej wentylatora Zawór elektromagnetyczny wentylatora...
Witam, który schemat przedstawia najlepsze schłodzenie czerwonej plamki? A - zamknięty obrót powietrza, czy B - otwarty? Te schematy nie przedstawiają żadnego schłodzenia, bo żeby przedstawiały to powinny być co najmniej jakieś temperatury. Jeśli masz na myśli najbardziej typowy przypadek - że powietrze pochodzi z zewnątrz, a plamka się grzeje to zdecydowanie...
Witam, mam problem z uruchomieniem Seata Leona. Autem nie jeżdżę ja, więc ciężko mi wymyślić gdzie może być problem i kiedy pojawiły się pierwsze objawy i jakie one były. Gdy temperatura spadła poniżej zera, pojawiły się problemy z uruchomieniem silnika. Trzeba było długo kręcić rozrusznikiem, ale zawsze silnik odpalał. Gdy przy kręceniu rozrusznikiem...
Witam Mam problem z pewną wielkością fizyczną. Na zamieszczonym rysunku znajduje się element mechaniczyn odpowiedzialny za wygrzanie półproduktu. Grzałka wygrzewa materiał w którym są zrobione kanały poiwetrzne. W momencie osiągnięcia zadanej temperatury otwiera się zawór i zostaje wpuszczone powietrze do kanałów powietrznych. Ogrzewa się i wychodzi...
Wmontowałem poprzedni mixer, dałem ten z Poloneza z tym, że zaślepiłem tymczasowo bypass by nie było jakiś zafałszowań - chciałem zachować te same warunki układu zasilania LPG do porównania. Uruchomiłem silnik, troszkę rozgrzałem i poszło na LPG. Zaraz dziwny objaw podobny co poprzednio ano taki, że po przełączeniu na LPG przytrzymało mi chwilkę obroty...
Mam jakiś pomysł. Bo chciałem żeby tel laptop był cienki cichy mały chłodny i wydajny Paluchy sobie odmrozisz. Daruj.
Nie wiem czy dobrze zrobiłem umieszczając post w starym temacie ale chciałem być w porządku z zasadami forum. Mam podobne objawy. Lodówka Samsung RL39WBSW włącza sie mrozi do określonej temperatury i wyłacza sie na stałe, Po upływie najwyżej kilku godzin, lodówka i zamrażarka są całkowicie rozmrożone. Powyżej kolega poradził wymianę grzałki rozmrażającej....
Czujnik temp. powietrza nie ma raczej nic wspólnego z "ssaniem". Jeśli już to ... czujnik temperatury silnika albo ... "zacięty" stabilizator "wolnych obrotów" ;)
Temperatura powietrza w tico osiąga ok 160 stopni Celsjusza przy 1000 obr/min ja walę, Tutaj obroty na sprężarki są wyższe lub równe obrotom silnika 1420obr/mini i temperatura powietrza będzie większa niż 160 stopni. Sprężyny mogą stracić sprężystość.
Komputer steruje dawkowaniem posiłkując się odczytami m.in. obrotów wału, temperatury silnika, pomiarem ilości zasysanego powietrza (przepływomierz), położenia pedału Jak nie masz możliwości odczytania komputera, sprawdź jakość połączeń do tych elementów
Podpinasz komputer na zimnym silniku i w parametrach technicznych patrzysz jakie wartości widzi ECU. Temperatura silnika i powietrza.
Te silniki miały problem z przepływomierz powietrza. Jak nie odpala sprawdzasz parametry tj. temperatura wody oraz powietrza dolotowego, obroty wału i wałka jeśli możesz
Wentylator pracuje na wysokich obrotach i wieje z wylotów mocno ciepłym powietrzem? Temperatury odczytane z Win? Sprawdzałeś czy rzeczywiście jest tyle *C?
Wtrysk to nie gaznik gdzie ssanie można wyłączyć samemu.Przy wtrysku komputer dawkuje ilość paliwa w zależności od temperatury silnika ,temperatury powietrza ,obrotów i .stopnia uchylenia przepustnicy.Proponuje sprawdzić czujnik temperatury silnika. i elementy odpowiedzialne za bieg jałowy,silnik krokowy lub nastawnik przepustnicy.
Witam! Potrzebujesz wiedzy z zakresu pracy i sterowania silnika spalinowego. Antykwariat/alledrogo i tam raczej starsze książki, gdzie o tym pisano. W nowszych jakby mniej esencji. Zapłon zależy od obrotów i obciążenia silnika, temperatury silnika, powietrza i liczby oktanowej paliwa, stopnia sprężania, konstrukcji komory spalania itd. Obroty wiadomo,...
Bo tutaj układ wtryskowy pracuje w otwartej pętli, brak sondy lambda. Dawka paliwa obliczana wg. mapy na podstawie ilości powietrza obliczonej z kąta otwarcia przepustnicy, podciśnienia, temperatury powietrza i obrotów silnika. W motocyklach nie stosuje się przepływomierzy masowych powietrza, tak jak w silnikach samochodowych. W silniku było coś robione?...
...tylko mieszanka w/g sond uboga i ECU próbuje wzbogacić wydłużając czas wtrysku. Temperaturę silnika i powietrza widzisz jaką widzi sterownik - jest ok.
Skoro to silnik 2T to olej ma mieszany z paliwem, a najpewniej linka od pompki z olejem dozuje ilość tego oleju zależnie od obrotów. A przypadkiem nie masz zbyt ubogiej mieszanki paliwa z powietrzem? Uboga mieszanka spala się w wyższej temperaturze stąd ew przegrzanie.
ad 2 przy kolektorze ssacym ad3 czujnik przepływu powietrza (tzw. przepływomierz) ad 1 najczęsciej pod zderzakiem
Ta biała emulsja powstaje przy jeżdżeniu na krótkich odcinkach przy niskich temperaturach nawet w 126p chłodzonym powietrzem.
To sprawdź ten czujnik temperatury powietrza , wyczyść lub wymień. Jak ten czujnik nie działa to może przyjmować że jest -40st mrozu
Witam Z moich doświadczeń z 126p w podobnego rocznika (1991) pamiętam iż takie objawy, to właśnie źle wyregulowany gaźnik, a dokładnie obroty biegu jałowego. Napiszę krótko: uruchamiasz silnik po nocnym postoju, po 10 sekundach pracy wyłączasz ssanie, czy bez ssania silnik choć kulawo, ale pracuje nadal? Jeśli pracuje, bo bez ssania nie powinien, to...
Zwiększenie obrotów wentylatora zawsze powoduje zmniejszenie temperatury, ponieważ szybszy przepływ powietrza szybciej schładza radiator. Nie jest to równoznaczne z poprawą pracy procesora. Po prostu procesor będzie pracował w niższej temperaturze i tyle. Zwykle obroty wentylatora są regulowane w pewnym zakresie aby w momencie zwiększonego obciążenia...
Opisz jak to się kiedyś zachowywało. A może czujnik pokazuje temperature w zależności od ilości przepływu powietrza. Sprawdź czy wyniki dla tych samych obrotów wentylatora są porównywalne. Pozdrawiam
sprawdz czujnik temperatury , czy nie lapie gdzies lewego powietrza oraz silniczrk krokowy czy nie jest zaciety.
Jakie są korekty ?. Błędu EGR nie ma,ale może jest nieszczelny. Obroty nie falują? Wskazania temperatur są realne? Sprawdź rano czy pokazują mniej więcej to samo (odchyłka kilku stopni nie ma znaczenia) Przemyj na początek przepływkę jakimś zmywaczem (nie dmuchaj powietrzem). zbiornik jest wyraźnie „zasysany” Tak ma być.
Fakt to ja źle zinterpretowałem Twoją wypowiedz masz rację... fakt czujnik ten mierzy temp. powietrza wlotowego czyli inaczej już ogrzanego w kabinie przez piec..... (czujnik w piecu mierzy temperaturę powietrza za dmuchawą...odebrałem to jak czujnik na wylocie pieca) co to hallotronu ....tak mierzy on obroty silnika poprzez magnes wbudowany w wiatrak...
Zawór ten możesz zaślepić, wkładając małą blaszkę pomiędzy egr a kolektor , ale to metoda nie do końca dająca pełen obraz jego stanu, jak tak zrobiłem miałem problem z przepływem spalin (sygnalizacja z ecu odpowiednim błędem) , auta łapało tzw muła. Ale jak koledzy sugerują jechać na diagnostykę, egr łatwo mozna zdiagnozować podglądając jego stan otwarty/zamknięty...
Mam problem. Samochód przez około godzinę chodzi na wolnych obrotach, a wskaźnik temperatury wskazuje 70 stopni. Jednocześnie ogrzewanie dmucha ciepłym, ale nie gorącym powietrzem. Czy to może być wina termostatu? Zanim usłyszysz stado dziwnych porad odpowiedz na pytanie kolegi kayaba autoserwis
Błąd od nowa się pojawił ten sam. Na wolnych obrotach i rozgrzanym silniku 6kg/h po dodaniu gazu do oporu koło 100kg/h powietrza 1,35V czujnik przepływu powietrza 36oC temperatura powietrza Obroty 1000 1 czujnik położenia przepustnicy 6,65 2 czujnik położenia przepustnicy 4,33 Uboga mieszanka Sonda przed kat. 700 ,200,100 na wolnych obrotach tak skakała...
Pompa cyrkulacyjna chłodnicy powietrza doładowująca - przerwa w obwodzie. Szukalem tego cuda teraz przez dluzsza chwile, ale zabijcie mnie - nie wiem o co chodzi i z niczym sie nie kojarzy. Znowu pewnie winny jest tlumacz ktory "przetransferowal" kody bledow OBD z angielskiego na polski. Biora sie za to czesto humanisci nie majacy pojecia o budowie...
W tym silniku układ chłodzenia jest bardzo wrażliwy na jakiekolwiek nieprawidłowości. Dopóki nie doprowadzisz go do stanu fabrycznego nawet nie ma sensu szukać usterek. Dość powiedzieć, że bez termostatu może się przegrzewać (tak, to nie pomyłka, zweryfikowane w praktyce, dzięki za wyjaśnienie że to termostat przełączający, bo nie znałem przyczyny zjawiska)...
Tak jak pisałem, przyczyn może być wiele, podpinasz komputer patrzysz w dane rzeczywiste i oglądaj co się dzieje, ciśnienie powietrza, paliwa, temperatury itp. Nie mówiąc już o sprawdzeniu szczelności kolektora dolotowego...
Silnik krokowy to urządzenie wykonawcze sterujące ilością dodatkowego powietrza na wolnych obrotach taki czrny walec z tworzywa obok przepustnicy. Natomiast "czujnik ssania" to czujnik temperatury silnika jest wkręcony w glowicę.Informuje jaka jest tęperatura silnika.
Ten czujnik znajduje się(stojąc przed silnikiem)przy łączeniu silnika ze skrzynią biegów taki „motylek "pod puszką podłączoną do filtra powietrza i poniżej czujnika temperatury. Sam na pewno dasz rade Na allegro części używane czujnik obrotów – zobacz jak wygląda bo są dwa rodzaje wkręcany I na płaskowniku na dwie śruby mocowany. Dodano...
Kolego a może zamiast termostatu masz do wymiany czujnik temperatury cieczy ten na zegary.Co do obrotów to tak jak kolega bartez844 pisze,spróbuj najpierw może wyczyścić "krokowca" i poszukaj czy nie łapie gdzieś lewego powietrza
Cześć, mam problem z moim Oplem Corsa D 1.2 Z12EXP z LPG, mianowicie w aucie nagrzewnica zapowietrza się sama z siebie, gdy się ją manualnie odpowietrzy, wieje ciepłe powietrze, takie jakie powinno być. Problem zaczyna się, gdy samochód działa na wolnych obrotach, temperatura powietrza spada, nagrzewnica się zapowietrza i znowu ciepłe powietrze nie...
11, Czujnik górnego martwego położenia cylinder 1 Błąd w obwodzie elektrycznym 12, Czujnik przepływu masowego powietrza Błąd w obwodzie elektrycznym 13, Czujnik temperatury czynnika chłodzącego Błąd w obwodzie elektrycznym 14, Czujnik prędkości pojazdu Błąd w obwodzie elektrycznym 21, Moduł zapłonu Błąd w obwodzie elektrycznym 22, Pompa paliwowa Błąd...
Jaką temperaturę powietrza widzi sterownik?
Alfred to nie jest tak, że masz za niskie ciśnienie bo się kończy pompa czy wtryski, delphi tak ma, poza tym jeśli ciśnienie będzie nie odpowiednie, sterownik zgasi silnik, po prostu tak ma być i tyle. Co do narastania ciśnienia podczas przyśpieszania to już trochę inna bajka, tutaj decyduje kilka parametrów, miedzy innymi pedał gazu, obroty silnika,...
Wygląda to tak jakbyś miał słaby obieg wody na nagrzewnicę i gdy są większe obroty to płyn szybciej krąży w układzie. Na postoju też przy wyższych obrotach tak się dzieje??
Przyczyną był silnik krokowy i uszkodzona jego uszczelka przy okazji wymieniony został czujnik temperatury zasysanego powietrza i obroty wróciły do normy.
Czujnik temperatury jest do wymiany na co wskazuje błąd albo ktoś źle zamontował przepustnice i dostaje lewe powietrze. Najlepiej zacząć od sprawdzenia vagiem co pokazuje czujnik temperatury. Następnie sprawdził bym czy coś nie syczy pod maską i nie zaciąga lewego powietrza. Problem był już przed wymianą? Nowa przepustnica została adaptowana?
Sprawdz jeszcze temostat czy nie jest caly czas otwarty wtedy tez dlugo bedzie chodzil na ssaniu.Moze tez gdzies zasyssac lewe powietrze i mieszanke wzbogacac.Moze byc temistor powietrza itd.Swiece zaplonowe sa czarne?obroty nie sa zwiekszone?
Jakiś bardzo kiepski ten płomień,mały. Odkręć wentylator i sprawdź czy dolot powietrza nie jest przytkany, sprawdź czy zdemontowany wentylator dobrze dmucha. Zdarza się też że łopatki wentylatora obrosną brudem,pyłem i nie osiąga on odpowiednich obrotów.
To sprawdź zwiększając pomału obroty.
Ciekawe rozwiązanie. Ja właśnie poszukiwałem regulatora do wentylatora, którym zamierzam wentylować pawlacz wypełniony pracującą elektroniką. Chciałem zrobić coś cichego jednak działającego z minimalnymi obrotami które w przypadku podniesienia się temperatury powietrza są zwiększane. Czy poprzez zmianę PR1 ustalamy temperaturę dla której wentylator...
temperatura powietrza obroty temperatura powietrza zasysa wysoka temperatura powietrza
kabel electrolux odkurzacz prestige instrukcja schemat sterownika pompy pieca
najlepszy multimetr przekaźnik sterownik fabia
Jak naprawić klejący się palmrest laptopa? Lokalizacja czujnika przyspieszenia wzdłużnego Golf 6