Emeryt 2 - jak nie masz pojęcia o tym problemie to nie ubliżaj innym :) Bo sprawa wyglada tak : kolega ma silnik K9K wyznacznik 728 i teraz dokumentacja renault wyraznie podaje PR059 Temperatura Powietrza w układzie dolotowym Zalecenia : Cechy szczególne Ten Parametr jest nie istotny i jest ustawiony na - 50 C dla silników K9K 728 Wiec jak wcześniej...
nie radze sie w to w ogole bawic, szkoda silnika...
dokładnie tak
No ta powinien posiadać.
Dzisiaj sprawdziłem, że na włączonym zapłonie jest cały czas 12V na wtrysku Tak ma byc.
Czujnik jest zintegrowany z przepływomierzem. Wyjście we wtyczce na pinach 4 i 5 (niebiesko-czerwony i brązowo-zielony). Nie ma wpływu na rozruch silnika.
Z tego co kojarzę to w przepływomierzu.A jak nie to na dolocie dwu pinowy.Odłącz wtyczkę od przepływomierza jak załapie błąd to będziesz wiedział że na pewno tam.
Czujnik temperatury powietrza zasysanego (G42) jest zintegrowany z czujnikiem ciśnienia doładowania (4-pinowy).
IAT = Intake Air Temperature (Sensor) = (Czujnik) Temperatury Powietrza Zasysanego.
Temperatura powietrza zasysanego... Na syberii mieszkasz?
Nie ma co bić piany jak to auto nawet nie zostało pod komputer podłączone, 90% tego typu problemów to wina sterownika i starego oprogramowania które nie pokazuje prawidłowej temperatury powietrza zasysanego, 10 minut roboty z wyjęciem sprzętu.
http://ford.sklep.pl/pl,product,319392,c...
Wchodzisz w silnik, bloki pomiarowe, blok nr. 7 - ma cztery okienka. 1 - temperatura paliwa 2 - temperatura oleju 3 - temperatura powietrza zasysanego 4 - temperatura płynu chłodzącego Teoretycznie po nocnym postoju powinny być one zbliżone do siebie i być w okolicach temperatury otoczenia.
Im temperatura powietrza chłodniejsza tym jest go więcej w objętości - jest gęstsze i analogicznie, im cieplejsze tym tym rzadsze. W takim razie jesli ECM bedzie myslał ze dostaje cieplejsze powietrze - zuboży teoretycznie mieszanke. Nie wiem jaką tam masz sonde - czy jest to WB czy NB, ale ja bym sie raczej postarał poszukać jakiegos tańszego zamiennika...
Czujnik masz zaraz za przepustnicą, dobry dostęp, dwupinowy
No to rzeczywiście kanci.
4 procentowe naciśniecie pedału przyspieszenia 6- temperatura chłodziwa 7- temperatura powietrza zasysanego 8 ciśnienie 9 napięcie zasilające sterownik, zacisk KL30
Silnik Blok 1, okienko 1 - temperatura silnika z G62 Blok 4, okienko 3 - temperatura silnika z G62 Blok 4, okienko 4 - czujnik temperatury powietrza zasysanego G42 Blok 6, okienko 3 - czujnik temperatury powietrza zasysanego G42 Licznik: Blok 2, okienko 4 - czujnik temperatury zewnętrznej G17 Blok 3, okienko 1 - czujnik temperatury silnika G62 Blok...
Czy rano czy w nocy niema różnicy. Tylko jak się silnik zagrzeje to takie są temperatury na tym dolocie. Nawet i 70 stopni. Dodano po 51 Dodam jeszcze że tak ogólnie wzrosło spalanie. Jeżeli jest zimny chodzi normalnie jak się zagrzeje trochę traci na mocy. Co to może być?
http://obrazki.elektroda.pl/2472230400_1... mam nadzieje ze sie autospeedy nie obrazi
Ten drugi czujnik temperatury na wymienniku zamontowano nie bez powodu. Chroni przed zalodzeniem parownika i uszkodzeniem sprężarki. Z wodą w obiegu powinno być już ok. Elektrozawór podłącz pod zacisk nr. 1 i N. Najlepiej najpierw podłącz "na krótko" i sprawdź temperaturę powietrza zasysanego, nawiewanego, temperaturę wody zasilającej, powrotnej i ile...
Dzieki.Jeszcze jedno pytanie...Co to za czujnik na 1 fotce? nie moge nigdzie takiego znalesc...
Mam takie niejednoznaczne tłumaczenie tych kodów błędów i do końca nie wiem, czy chodzi mu u czujnik. temp zewnętrznej (który znajduje się w obudowie prawego lustra na dole), czy o czujnik temperatury powietrza zasysanego, ale bardziej myślę, że o ten drugi. Jest on koło obudowy filtra powietrza na rurze dolotu.
Cześć. Tak to jest ten sam czujnik.
Co do czujnika to trzeba sprawdzić czy będzie pasował gwint i czy w programie da się ustawić na taki (4,7K jak dobrze zauważyłem). Co do podpinania rezystora to Ty się wpinasz w czujnik dla deski rozdzielczej i z tego powodu w sterowniku silnika nie ma różnicy. Druga sprawa to czy Ty na pewno patrzysz na temperaturę silnika w PP2000 a nie na temperaturę...
Ten czujnik jest razem z czujnikiem temperatury powietrza zasysanego (jeden element), dochodzą do niego 4 przewody. Masz VAGa to poprostu go odłącz i wtedy wogóle nie będzie się dało go skasować, ponadto powinien wyskoczyć drugi błąd od czujnika temp powietrza G72. W ten sposób możesz sobie sprawdzić, który to. Ten błąd może oznaczać uszkodzony czujnik...
Podpatrz jaką temperaturę powietrza i chłodziwa widzi sterownik na zimnym silniku.
załóż na ostatni przewód potencjometr 10 k i odkręć na max:)
pozycja czujnika temperatury
IAT(intake air temperatur) nie odpowiada za temperaturę na desce i nie ma nic do klimatyzacji IaT to czujnik temperatury powietrza zasysanego przez silnik, ty masz problem z czujnikiem temperatury zewnętrznej. Nie wiem gdzie pn jest w Volvo, najczęściej siedzi w lusterku zewnętrznym lub w zderzaku
Czujnik temperatury powietrza w przepływomierzu przekazuje temperaturę zasysanego powietrza do komputera silnika. Komputer na podstawie temperatury i przepływu oblicza masę powietrza i na jej podstawie ustala czas wtrysku paliwa. Ta temperatura nie jest wyświetlana na liczniku, czy w wyświetlaczu centralnym. Czy schemat masz po VINe pojazdu czy po modelu...
Podłącz samochód pod CLIPa - on najrzetelniej pokaże błędy. Uszkodzony czujnik temperatury powietrza zasysanego może być efektem używania "chińskich" interfejsów. Na sam początek CLIP.
Internety pojadą czujnik temperatury płynu chłodzącego, czujnik temperatury powietrza zasysanego, czujnik temperatury spalin, czujnik temperatury otoczenia. Nie wiem, czy jeszcze występuje w dieselach, ale w moim jedynym dieselu był czujnik temperatury paliwa. Poza tym jakiś czas temu moderator rzeczowo wytłumaczył, że chyba od 15 lat stosuje się tylko...
Było to sprawdzane. Auto we wrześniu miało wymianę silnika, na poprzednim silniku było to samo. Dodano po 1 Jednak co ciekawe. Sprawdziłem pracę po odłączeniu czujnika temperatury powietrza zasysanego w dolocie i o dziwo silnik pracuje prawidłowo. Czujnik sprawny, map sensor sprawny, wskazania prawidłowe. Po odłączeniu w/w temperatura powietrza zasysanego...
Chyba się nie rozumiemy, w logach widzę jakie są przepływy powietrza i są dużo większe niż wynikające z mapy smoke limitera - tam max chyba mam 850 mg. Mam logi z zimy i są wartości bardzo podobne jak teraz. Jednak dawka paliwa nie była wycinana o ok. 5 mg na suw pracy jak teraz. Wpadłem na szybki pomysł dla sprawdzenia czy ogranicza mnie temperatura...
wg. instrukcji informuje, że jest za duża temperatura powietrza zasysanego. A ile wynosi faktycznie ta temperatura?
Błąd E-1 to usterka czujnik temperatury powietrza zasysanego,E-2 czujnik temp. zewnętrznej.
Tylko że paliwo może schodzić z układu do baku i potrzebuje czasu dlatego mierzy się gdy jest problem. Ale wg mnie bardziej pasuje zalany silnik oparami benzyny z systemu EVAP przez niezamykający się zawór. Można by też podejrzeć parametry silnika jak jest problem (temperaturę zasysanego powietrza, odczyt temperatury silnika). Ewentualne błędy.
Może nie ma przepływomierza ? Co Cię naprowadziło na ten przepływomierz ? Masz w rurze dolotu jakiś czujnik ? Czujnik IAT sensor, temperatury zasysanego powietrza, ten jest dostępny ?
Ok, czujnik temperatury powietrza ( w czujniku ciśnienia doładowania) pokazuje złą temperaturę powietrza zasysanego blok 007, pozycja w VAG-COM. Podmieniłem na nowy i dalej jest to samo to jest: na zewnątrz jest dziś około 5 stopni na plusie a VAG pokazuje temperaturę zasysanego powietrza gdzieś w okolicy +20 stopni, gdzie szukać przyczyny? Po schłodzeniu...
Pinout przepływomierza: 1 - sygnał MAF 2 - masa 3 - plus 4 - sygnał temperatury powietrza zasysanego Między 2 a 3 masz mieć ok 12V po włączeniu zapłonu. Przy pracującym ciepłym silniku na biegu jałowym pomiędzy masą a 1 ma być ok 1,2V Plus jest podawany ze stacyjki. Masa idzie z ECU. Połączenie przepływomierz - ECU: 1 - 13 2 - 12 Piny 12 i 13 są w dużej...
Dziękuję, dziś zmierzę ile pali mi palnik przy ciągłej pracy przez 1h. Szacuję że około 2,5l, ale to się okaże. Rado.....fakt że Twój kocioł ma zadeklarowane 21 kW jest przy idealnym ustawieniu spalania palnika na OO. Jeżeli posiadasz palnik OP w kotle na paliwo stałe, deklarowane przez producenta osiągi na paliwo stałe są dla Ciebie bezużyteczną informacją....
P0070 — czujnik temperatury powietrza zasysanego, ale on jest w przepływomierzu P1105 — tu nie jestem pewien, bo to czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze ssącym, lub czujnik ciśnienia atmosferycznego który w niektórych wczesnych wersjach był montowany oddzielnie (wg. schematu wraz z przewodem od przepływomierza). Trzeba sprawdzić jaki wartości...
np odpowietrznika chłodnicy znajdującym się najczęściej w jej najniższym punkcie w rogu Nigdy nie widziałem tam odpowietrznika, jak już to kranik do spuszczania płynu. Od kiedy to odpowietrznik jest na dole? prawa fizyki Jak się zna prawa fizyki to się wie że odpowietrznik jest na górze a nie na dole odpowietrzanego elementu. Z tego powodu w górnym...
Rura aluminiowa przy kolektorze ssącym, tam gdzie ma być podpięty EGR, nie ma nic, czysta, ładna rura, bez jakichkolwiek przeróbek. I też miałem wątpliwości, ale to jest fakt. Sterowniki podmienił wraz z kluczem i z modułem UCH i też nic to nie dało. Map sensor pokazuje ciśnienie atmosferyczne, ciśnienie doładowania i temperaturę powietrza zasysanego....
Jesli tylko to on okaze sie winny. Dla swietego spokoju sprawdziłbym tez czujnik temperatury silnika dla komputera. Na zimnym po nocy rano tez nie odpala bez dodania gazu? Sprawdz tez czujnik temperatury zasysanego powietrza który jest przy wtryskiwaczu
Odpowiedziałeś sobie niejako sam - czujnik temperatury zasysanego powietrza informuje komputer o temperaturze zasysanego powietrza :D Mając nawet minimalne pojęcie o prawach fizyki wiesz na pewno że wraz ze wzrostem temperatury zwiękrza się objętość powietrza w jednostce pojemności. Co za tym idzie w stałej jednostce objętości będzie go wraz ze wzrostem...
Wlodek, ja planuję ~70mb fi 200 >1,5m głębokości z przepływem 50-70m3/h w zimie przy domu 120m2. Do tego moje DZ ma mieć około 20-22 sC (ciepło odsysane z budynku), plus dużo wyższa temperatura powietrza zasysanego. Sprawdność powinna być IMHO bardzo wysoka. Zbigniew, takie pompy podobno dają ogólnie radę, ale traci się sporo energii i czasu na rozmrażanie...
Czujnik temperatury powietrza zasysanego.
Tutaj czujnik temperatury powietrza zasysanego nie jest zintegrowany z przepływomierzem, to osobny element. Tutaj masz przepływomierz 3 pionowy a czujnik jest dwupinowy i jest w kolektorze ssącym, zaraz za przepustnicą. W VAGu oprócz odczytu błędów można również podejrzeć temperaturę z tego czujnika. Jego nazwa to G42. Mosesz zdemontować czujnik i np....
Temperatura turbo jest podobna do temperatury powietrza zasysanego, natomiast temperatura silnika wyraźnie odstaje od pozostałych. Postawił bym na czujnik temperatury płynu w silniku. Nie mogę odczytać błędu 1134.
Tak z zieloną. To na zdjęciu to najwyraźniej termistor bo ma dwa przewody więc powiedziałbym że to czujnik temperatury powietrza zasysanego. Co do stacyjki to demontaż i do "kluczykarza", ten naprawi stacyjkę. Ta Ci nie jest zbytnio potrzebna do uruchomienia silnika. wyjmij kostkę stacyjki i przekręć ją śrubokrętem w pozycję zapłonu i później w pozycję...
Podpinałem komputer wyskoczyło kilka błędów: Stopien koncowy ukladu zaplonowego Zawór biegu jalowego Przeplywomierz powietrza Potencjometr przepustnicy Czujnik temperatury powietrza zasysanego Przeplywomierz odpinalem podpinałem inny i nic się nie zmieniło przepustnice wyczyściłem i też to samo dodam że sonda nie jest podpięta ponieważ różni się wtyczka
Sonda PT1000 to termopara mierząca temperaturę "pieca", a termistor NT100k to temperatura zasysanego powietrza. Termopara i termistor NTC mają całkowicie odmienne charakterystyki pracy i nie są zamienne.
Dolicz do tego % straty ciepła która idzie w przewody. Myślę że masz rewelacyjny wynik. Ale określ jeszcze temperaturę powietrza zasysanego z zewnątrz, bo to priorytet określenia sprawności rekuperacji. Ok. Widzę schemat. Z 2,5°C podnosi do 16°C Moim zdaniem jest ok.
Ad1. Nie to nie jest dużo. Żywotność stopnia śrubowego jest określana na około 25-30 tyś godzin. Ale zaleca się wymiana łożysk co 10tyś. Ad2. Pobór prądu w normie temperatura też. W elektrycznych wyłącznik przegrzania jest nastawiony na 100°C. Ad3. Tam nie masz możliwości przelania oleju. Może go być lekko za dużo. Ale to na nic nie wpływa. Wręcz jest...
A temperatura powietrza zasysanego jaka jest?
Witam, pytanie do specjalistów od grupy VAG. Trafił do mnie Golf 4 1.6 16V AZD z dziwną przypadłością a mianowicie na wyświetlaczu klimatronika wylicza dziwną temperaturę a mianowicie wszystkie temperatury czyli temperatura płynu chłodzącego w silniku i na zegarach ok 15 stopni, temperatura zewnętrzna, temperatura zasysanego powietrza z czujnika na...
Do wolfika: Jest to ogrzewanie Webasto o najmniejszej mocy, więc trudno mówić o dużej wydajności cieplnej, a pozostałe teorie w Twoim poście nie świadczą o znajomości tematu. Do meritum: Warto sprawdzić umiejscowienie czujnika temperatury. Może być w urządzeniu i mierzyć temperaturę powietrza zasysanego lub zewnętrzny umieszczony gdzieś w kabinie. Wskazanym...
W tym silniku nie ma czujnika ciśnienia w przewodzie dolotowym,test tylko czujnik temperatury powietrza zasysanego.
Oto rysunek: http://img235.imageshack.us/img235/2696/...
Szukałem informacji na temat tego, czy czujnik temperatury powietrza służy do czegokolwiek innego niż określenie masy powietrza. Dowiedziałem się że prawdopodobnie do niczego innego nie służy ale nie znalazłem definitywnego potwierdzenia tej informacji. W wielu silnikach z przepływomierzem masowym (drucikowym) jest czujnik IAT czyli temperatury powietrza...
Jeden jest od czujnika temperatury powietrza zasysanego, a drugi od odmy.
Jeśli padnie tylko czujnik temperatury powietrza zasysanego, to sterownik podstawia wartość domyślną, żeby mógł w ogóle przeliczyć dane z przepływomierza. Wartość 50°C jest prawie maksymalną, więc zmniejszy nieco dawkę max, zmieni kąt wtrysku itp.
Co to jest ten czujnik MAT i co ma wspólnego z temperaturą powietrza zasysanego kolego gasior5? Dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam :D
Tylko dziwi mnie jedna rzecz bo w parametrach temperatura powietrza zasysanego jest zgodna z rzeczywistą a właśnie gdy wejdę w parametry temperatury powietrza przed turbiną to pokazuje caly czas 100 stopni
Ew. możesz sprawdzić jeszcze temperatury powietrza zasysanego i płynu chłodzącego.
Przepustnica czysta , co pokazuje czujnik temperatury powietrza zasysanego.
koledzy podłączyłem dzis do kompa i pokazało następujace błędy czujnik temperatury powietrza zasysanego i przepływke czy to ma do spalania nadmiernej ilosci benzyny ? i w którym miejscu znajduje sie ten czujnik ?? z góry dziekuje
O.K. Niech będzie czujnik temperatury powietrza zasysanego.
temperaturę sprawdza się jak silnik jest odstany nabierze temperatury zewnetrznej najlepiej rano, później sprawdzasz czy wszystkie temperatury są równe(temp. wody dla sinika, zegarów, temperaturę powietrza zewnętrznego ,temperaturę powietrza zasysanego
Proponuje sprawdzić czujnik temperatury powietrza zasysanego(turbo) lub jego obwód (P0098), przecież taki błąd wyskakuje. Przepływomierza nie trzeba konfigurować.
Witam! Potrzebowałbym podpowiedzi gdzie jest czujnik ciśnienia doładowania i temperatury powietrza zasysanego...jakoś tak wprost go nie widać, chyba że coś przeoczyłem.....mam błąd P0651 (napięcie odniesienia czujnika B)....
Jest sonda lambda ,czujnik podcienia w kolektorze ,temperatury cieczy chłodzącej , czujnik temperatury powietrza zasysanego, czujnik kąta otwarcia przepustnicy i czujnik położenia wału a w aparacie czujnik Halla. Całość zbierana jest w sterowniku silnika i na ich podstawie wystawiany jest impuls otwarcia wtryskiwacza (moment i czas otwarcia).
z tego wynika kod 0110 , czujnik temperatury powietrza zasysanego
Witam sprawdz połaczenie albo wymien czujnik temperatury powietrza zasysanego
Proszę o podanie mi parametrów sprawnego czujnika temperatury powietrza zasysanego do CC 900 .Z góry dziękuję.
poluzowane szczeki hamulcowe tzn nie trzymaja zabezpieczenia szczek takie sprezynki a co do spalania troche za duzo sprawdz termostat i czujnik temperatury zasysanego powietrza byc moze silnik jes niedogrzany i pracuje na wzbogaconej mieszance wzglednie sonda lambda powinien palic w granicach 5,5-7l
Czujniki pokazują parametry. Czujnik doladowania tak samo egr tez chodzi temperaturę powietrza zasysanego tak samo trzymałem go na obrotach i temp wzrasta
P0530 - Czujnik ciśnienia klimatyzacji - duża wartość na wejściu Napięcie przy zacisku 13 (XC53) modułu sterującego wynosi ponad 4,9 V Uznanie kodu błędu będzie aktywowane, jeśli spełnione zostaną następujące warunki: Silnik pracuje na biegu jałowym Temperatura powietrza zasysanego wynosi powyżej 5 °C Powyższe warunki muszą być spełnione na przynajmniej...
Oporność czujnika temperatury powietrza zasysanego wynosi 1050 ohm na lekko cieplym silniku, więc wydaje się być w porządku, okolo 40st.
pojedz na vaga na adaptacje jesli nie bedzie zmian to po lewej stronie kolektora jest czujnik temperatury powietrza zasysanego przykrecony na 2 torxy ktory trzeba wyjac i wyczyscic jesli i to nie pomoze to wroze ci lewe powietrze . twoj kolektorw m miejscu mocowania do glowicy uszczelniany jest za pomoca o-ringow ktore czaszasami potrafia sie rozszczelnic...
Temperaturę powietrza zasysanego dobrze czyta?
problemem falowania i gaśnięciem silnika był czujnik temperatury powietrza zasysanego w kolektorze dolotowym. Po odłączeniu czujnika samochód równo pracuję po podłączeniu gaśnie. aktualne temperatury które pokazywał to 30 stopni i 100 stopni. Temat do zamknięcia
A jak wyglądają wskazania czujnika temperatury powietrza zasysanego?
W tym rzypadku druga pokazuje, że pierwsza już nie wyrabia. Temperaturę powietrza zasysanego sprawdż podczas jazdy.
Problem rozwiązany, winnny był czujnik temperatury. Samochód wskazywał jak zimny 45stopni. Mam jeszcze jeden problem, błąd 17924 , regulowany kolektor dolotowy, zawór przełączający. Przerwa w obwodzie, Czujnik temperatury powietrza zasysanego, sygnał za niski. Błąd 16496
Co do dawki paliwa , to zwróciłbym uwagę na sygnał o masie zasysanego powietrza , temperaturze cieczy, pompki nowe czy używka?
sprawdziłbym czujnik temperatury powietrza zasysanego koszt około 40zł
Może warto sprawdzić czujnik temperatury powietrza zasysanego, bo rozumiem, że problem występuje w mroźne dni. Sterownik silnika widzi wyższą temperaturę powietrza i do niej dobiera ilość paliwa.
Jeśli jest wkręcony w kolektor ssący to jest to czujnik temperatury powietrza zasysanego.
Ok dzięki. To wiemy. Im powietrze zimniejsze tym gęstsze czyli więcej jest tlenu w danej objętości. A jak to ma się do spalania? Czy to prawda że ECU zwiększa dawkę paliwa w oparciu o temperaturę powietrza zasysanego przez silnik?
Ale tylko to jest stałe: 17812 - Układ recyrkulacji spalin P1404 - 35-00 - niewykonane nastawy podstawowe 17847 - Potencjometr zaworu recyrkulacji spalin (G212) P1439 - 35-00 - błąd nastaw podstawowych 17564 - Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym (G71) P1156 - 35-00 - przerwa / zwarcie z masą 16497 - Czujnik 1 temperatury zasysanego powietrza (G42)...
Czujnik temperatury powietrza zasysanego, ale nie mam poskrecanego filtra kolektora i przepustnicy do kupy wiec jak poskladam to będzie zero błędów, kręci zwawo ale bezskutecznie
X 16 SZR nie posiadaja czujnika temperatury powietrza zasysanego. Wiec cos ten mechanik faktycznie mial cuda
Witam. Widzę, że nie czytałeś tego co pisałem wyżej. Zakładając że to jest prawda, że ten wynalazek ma działać. ( wg mojej skromnej osoby to nie ma prawa działać, ale nie jestem profesorem i mogę się mylić). Przyznam, że nigdy nie czytałem o tym wynalazku, wiec to co napiszę poniżej może nie być dla ciebie pomocne. Nie wiem czy podanie pary wodnej do...
okazało sie ze jest uszkodzony czujnik temperatury powietrza zasysanego przez klime
Dość często przy źle wyregulowane instalacji LPG dzieją się takie rzeczy. Sterownik podczas jazdy na LPG zmienia korekcję dawki paliwa. Przypuśćmy że masz ustawioną zbyt bogata mieszankę na LPG. Sterownik silnika widzi że jest zbyt bogato i zmniejsza czas wtrysku. Później odpalasz silnik ale czasy są pomniejszane przez co jest ubogo a ty musisz dodać...
Jakiego czujnika? Bo jak czujnik temperatury powietrza zasysanego w TDDI jest wkręcony w intercooler, zaraz jak prawy reflektor.
czujnik temperatury powietrza zasysanego nieraz jest zintegrowany razem z przepływomierzem, jeśli przepływomierz ma pięć przewodów jest tam też czujnik temperatury powietrza zasysanego ,jeśli trzy to jest osobny czujnik gdzieś w kolektorze. Co to jest ssanie w silniku zasilanym wtryskiem? "Ssanie " w silniku na wtrysku to wydłużenie czasu i ilości wtryskiwanego...
temperatura zasysać powietrza powietrza zasysać zasysać powietrza
panele dachy płaskim naprawa drukarki brother liczba parzysta
pomiar indukcyjności pomiar indukcyjności
Wymiana turbiny wentylatora w suszarce Beko - krok po kroku Sterownik do skanera SnapScan Touch - gdzie znaleźć?