Jaki masz czas wtrysku na wolnych obrotach i normalnej temperaturze pracy silnika ?
To jest normalna rzecz. Tak się robi często gdy jeździ się na krótkich odcinkach, gdy silnik nie zdąża złapać swojej normalnej temperatury pracy.
Ale dlaczego mówisz, że to jest problem? W większości aut 90 stopni to optymalna temperatura pracy silnika.
Dokładnie tak wygląda (jak jest nowy). I jak się dobrze wsłuchałem przy silniku pracującym z założonym paskiem, to piski dochodziły z okolic tej dużej nakrętki pomiędzy tymi trzema mniejszymi śrubami koła pasowego pompy, jak natomiast pasek zdjąłem to nie piszczało, ale równie dobrze przyczyną braku piszczenia wtedy mogła być niższa temperatura silnika...
Temperatura silnika jaką widzi ECU gdy jest problem plus temperatura na dolocie.
Z16XEP nie ma przepływomierza.Te dwa przewody to czujnik temperatury zasysanego powietrza.Do obliczenia dawki korzysta z czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym i jeszcze paru parametrów.Pozdrawiam.
Co za ignorancja zmieniać sobie samemu temperaturę pracy silnika. To jest jeden z najważniejszych parametrów w jednostce.Jest pod nią zaprojektowany.
Podejrzyj parametry czujników podczas złej pracy silnika kiedy gaśnie,jaką temperaturę pokazują czujniki płyny chłodzącego i powietrza zasysanego no i tak jak kolega napisał co się dzieje z czasami wtrysków.
Nie czytałeś dokładnie:– temperatura silnika wyższa niż 200C – napięcie sondy lambda musi przynajmniej raz wyjść poza zakres 0,3..0,6V - warunek przejścia silnika do pracy w pętli otwartej, 13 – SONDA LAMBDA OBWÓD OTWARY Błąd występuje gdy: silnik pracuje nie mniej niż 1 min temperatura silnika powyżej 850C napięcie sondy lambda przez...
Prawdopodobnie sonda okopcona i przewodzi. Panowie, jest tak-z odpięta sondą albo do czasu aż silnik nie uzyska temperatury pracy ( 68st) jest podawane napięcie 450mV. Po tych warunkach napęcie to wynosi 1096mV . Sonda poprzez zmianę rezystancji to napięcie tłumi.
Sprawdź czujni temperatury silnika :D ten dwu przewodowy.
Zawór ten możesz zaślepić, wkładając małą blaszkę pomiędzy egr a kolektor , ale to metoda nie do końca dająca pełen obraz jego stanu, jak tak zrobiłem miałem problem z przepływem spalin (sygnalizacja z ecu odpowiednim błędem) , auta łapało tzw muła. Ale jak koledzy sugerują jechać na diagnostykę, egr łatwo mozna zdiagnozować podglądając jego stan otwarty/zamknięty...
Sprężarka klimatyzacji oraz wentylatory chłodnicy sterowane są z jednego modułu znajdującego się pod zderzakiem przy zbiorniku od płynu do spryskiwaczy, ten moduł lubi się psuć ale żeby go wykluczyć to przydałby się ktoś kto potrafiłby sprawdzić ciągłość przewodów w instalacji między nim a sprężarka i wentylatorami, tak podstawowe rzeczy powinien umieć...
https://m.youtube.com/watch?v=Ih-Z6XtSUL... Wrzuciłem filmik z objawami mojej Astry, zwrocie uwagę na temperaturę silnika podczas normalnej pracy auta a przy wysokich obrotach, dodam jeszcze ze przez cały film nie dotykalem gazu.
Sprawdź czujnik temperatury silnika, miałem tak samo w astrze.
Podobny problem miałem w Astrze J 1.6 turbo. Od czasu do czasu wywalało trochę płynu ze zbiorniczka i co kilka, kilkanaście dni trzeba było go uzupełniać. Nowy termostat, płyn i na życzenie klienta nawet zbiornik wyrównawczy z korkiem. Tester obecności dwutlenku węgla w układzie nic nie pokazywał. Problemem okazała się uszczelka pod głowicą. Przy niskiej...
sprawdz czujnik temperatury
Wszystko co związane z pracą silnika (nie jestem mechanikiem i nie znam tego interface), a najlepiej nagrać filmik przy rozruchu i podczas rozgrzewania i nagrać tabele z: prędkości obrotowej, temperatury powietrza i płynu (tu może być więcej niż jeden czujnik), przepływu powietrza, ciśnienia paliwa, czasu otwarcia wtrysków, pracy sondy lambda, EGR jeśli...
No bo nie pojechał Piszę co ja bym u siebie posprawdzał, gdybym stanął przed problemem "gotowania" się płynu, bez pojechania wskaźnika do góry (ponad normalną temperaturę pracy silnika). Przy normalnej temperaturze pracy silnika 100*C i powyżej (podobno są takie silniki) sprawdziłbym sprawność zaworków w korku. Przy niesprawnym korku (nie trzymającym...
1,7 Isuzu lubiły się przegrzewać co skutkowało albo uszkodzeniem uszczelki albo pęknięciem głowicy - prawda taka że ciężko znaleźć silnik wysokoprężny bez popękanej głowicy (kwestia jak bardzo). Po naprawie polecam dodatkowy obwód do załączania wentylatora na chłodnicy i w sytuacjach w których wyczujesz możliwość przegrzania (korki) włącz wentylator...
Sprawdzałem szczelność głowicy i jest szczelna, ale robokop łapka w górę!!! To jest bardzo ważne!!! Może jescze jakiś pomysł? Dzieki urzytkownikowi piotrek25801 który podesłał mi plik pdf ustaliłem wznios krzywek wałków rozrządu (8,5mm). Dzisiaj pomiary. Co do popychaczy hydraulicznych to czy jest taka opcja żeby pukały tylko w jednym przedziale obrotów...
te silniki stosunkowo długo sie nagrzewają. Po jakim czasie silnik osiąga normalna temperaturę pracy?
1 wyczyść silnik krokowy możliwe że się zacina http://astra.autokacik.pl/technika/napra... 2 sprawdź czujnik temperatury (ten co daje sygnał do komputera) (znajdziesz go w okolicach kolektora dolotowego) 3 jeśli w czasie pracy zapala się kontrolka z silnikiem i błyskawicą to sprawdź kody błędów http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.ht...
Węże czasem ci się nie robią twarde podczas pracy silnika?
Co sam sprawdziłeś obok manewrowaniem pedałem gazu i obserwowanie obrotomierza? Sprawdź przynajmniej czujnik temperatury dla ECU.
często to wina czujnika temperatury niebieski 2 pinowy
Więc niemal napewno zrobiłeś gdzieś zwarcie. Mam nadzieję że skonczyło się to na bezpiecznikach, sprawdź wszystkie ale pamiętaj. Ostrożnie z wyjmowaniem bo w aucie które ma poduszki powietrzne nie powinno się tak robić bez zdjęcia klemy akumulatora a najlepiej sprawdzać bez wyjmowania , lampką kontrolną i wiedzieć które bezpieczniki mogły polecieć....
Jest kilka podstawowych zasad w układzie chłodzenia jaki najczęściej występuje: __________________________________ Układ jest ciśnieniowy, czyli wszystko musi być szczelne, gdyż dopiero wtedy płyn (woda) wrze w temperaturze 120'C, inaczej nie będzie to działało. Termostat otwiera się przy 88'C powodując wymianę płynu pomiędzy obwodem silnika, a chłodnicą,...
CO trochę za duże, ale nie tragedia. Przy uwalonej sondzie leci na ponad 2%. Silnik uzyskuje temperaturę pracy? Termostat dobry?
im chłodniej tym ciężej zapala, im niższa temperatura tym dłużej "kuleje"
Czołem, miałem podobny problem z gaśnięciem astry, u mnie winny był brak linki prędkościomierza, urwała się a zanim wymieniłem to trochę czasu upłynęło. Z tego co pamiętam, co mówił serwisant z Opla, komputer nie widział prędkości auta a widział obroty silnika i głupiał, zapalał się wtedy check engine i gasł po hamowaniu silnikiem. Po wymianie linki...
przy dodawaniu gazu wartości wzrastały i malały a przy wolnych obrotach wartości w miejscu I jest możliwość, że to właśnie tak powinno być. To sonda z jednym drutem - bez podgrzewania. Jej odczyty brane są pod uwagę tylko przy pracy w zamkniętej pętli - czyli przy temperaturze silnika i przepływie spalin gwarantującym jej właściwą temperaturę pracy.
Sprawdź jakie napięcie widzi ECM na potencjometrze klap. Musi się zawierać pomiędzy 0.3V do max 4.95V , czyli na włączonym zapłonie napięcie musi być wyższe niż 0.2V a po odpaleniu silnika napięcie nie może przekroczyć 4.95V. W każdej temperaturze !! . Jeżeli nie jest tak , jak napisałem , to kombinuj z zakresem pracy cięgna klap twinport...
Witam. Mam kłopot z silnikiem - Astra c14nz Jest słaby, wolno wkręca sie na obroty. Sprawdzałem już prawie wszystko. Dziwi mnie jedna rzecz - Dlaczego komputer nie pokazuje żadnych błędów gdy jeżdżę na odłączonej sondzie lambda??? Silnik rozgrzany do temperatury pracy. Pomocy
Pomoże ktoś? W Astrze siedzi digital z impulsatorem od kadett'a, ale Mid pokazuje teraz tylko temperaturę i godzinę oraz spalanie na godzinę pracy silnika, a nie na 100km. Jakieś pomysły?
Bo tutaj nie termostat czy wentylator jest bezpośrednim problemem dotyczącym temperatury pracy, tylko oprogramowanie sterujące pracą silnika. Włożenie termostatu z niższą temperaturą otwarcia to jedynie półśrodek i sam w sobie nie do końca poprawny, bo silnik będzie i tak dążył do temperatury, którą ma, potocznie mówiąc, w mapie, zaś ECU i tak wysteruje...
Podczas odpalania, spadek poniżej 10 V odbija się na zasilaniu płyty wskaźników. zbyt mały zapas napięcia podany na stabilizator nie pozwala mu na utrzymania poziomu koniecznego do wysterowania np wskaźnika poziomu paliwa, temperatury etc. Proponuję nic z tym nie robić jeżeli nie ma innych objawów a pomiary poziomu paliwa temp i inne dokonywać po ustabilizowaniu...
Przy wskazaniu temperatury silnika -40 stopni po zagrzaniu silnika praca jego byłaby raczej niemożliwa dlatego iż czas wtrysku byłby zbyt długi i nastąpiło by zalanie świec paliwem.Zrób tak kolega zeimp ci radzi.
Witam Kupiłem auto Opel Astra II z silnikiem 1.7DTL i jak zapaliła mi się rezerwa wyzerowałem licznik i zatankowałem auto. Po wyjeżdżeniu paliwa wyszło mi spalanie ok 7,8l/100km. Jest teraz ciepło i zauważyłem że bardzo wolno wzrasta temperatura silnika. Jeżdżę przeważnie krótkie trasy- ok 10km i w tym czasie praktycznie silnik nie łapie temperatury....
To częsta przypadłość, zwłaszcza po osiągnięciu temperatury przez czujnik, fajnie że udało mi się Ci pomóc.
Samo to że check zapala się po kilku kilometrach mówi już że to nie sam czujnik stuków, ten świeciłby od razu. Czy była robiona próba zagrzania silnika na postoju, bez jazdy? Tak jak robokop napisał - trzeba popatrzeć na parametry - dawkę paliwa, wyprzedzenie zapłonu, pracę sondy lambda. Może również temperaturę silnika czy czujnik nie daje jakichś...
Dodatkowo możesz te dwa białe przewody wychodzące z sondy sprawdzić omomierzem(nie pamietam jaki zakres ale gdzieś w porzedziale od 5-14ohm zależnie od temperatury sondy i układu katalitycznego)). Jeżeli będzie miała więcej tj.niż 50 ohm to napewno jest uszkodzony podgrzewacz sondy,tym samym sonda do wymiany.Druga ważna rzecz to jak kolega wspomniał...
Na ogół trzeba zacząć od czujnika temperatury płynu chłodzącego. To że na desce widać 90st nie znaczy że komp też widzi taka temp. Czasem są dwa czujniki, a czasem jeden dwuobwodowy. Dobrze byłoby podpiąć pod komputer i sprawdzić błędy. Oby ta praca na ssaniu była jednym problemem, a nie maskowaniem innych problemów ukrytych przez sprzedającego.
Najpierw dokładna diagnoza i sprawdzenie temperatury jaka widzi silnik w momencie pracy wentylatora i przy jakiej się włącza. Jeśli jest ok to może być problem w module wentylatora (jeśli takowego nie ma niech mnie ktoś poprawi).
Co do nierównej pracy silnika po odpaleniu to jest stały ból astry zgazowanej. Przyczyną jest najczęściej czujnik temperatury silnika(nie temperatury płynu). Spróbuj go wymienić koszt około 25 zł. Pompkę paliwa- to powinieneś sprawdzić ciśnienie .
dowodem jest wyższa temp cieczy chłodzącej czyli 97 stopni To jest normalna temperatura pracy tego silnika, na zegarach i tak zawsze pokazuje trochę mniej dla lepszego samopoczucia kierowcy.
Podczas postoju (podjeżdżanie do skrzyżowania itp) zapala się kontrolka serwisowa. Autko przełącza się w tryb awaryjny, słabo się rozpędza i nie wchodzi na obroty aż do czasu, kiedy kontrolka nie zgaśnie. Kontrolka nie włącza się na zimnym silniku po uruchomieniu, najczęściej włącza się na ciepłym silniku, ale takim który nie osiągnął jeszcze właściwej...
Autko przywiozłem z Niemiec, ale do Niemiec trafiło z Italii. Podejrzewam (a nawet jestem pewien), że ma termostat na niższą temperaturę. Efekt jest taki, że temperatura cieczy osiąga 87-88 stopni. Jaki to ma wpływ na pracę silnika i czy powinienem zmienić termostat?
Niestety, wymiana termostatu i czujnika zaowocowała tym ,iż wentylator nie włącza się podczas pracy silnik ale zaraz po jego wyłączeniu. Wskaźnik temperatury i kontrolka bez zmian :/ Auto wędruje do kolejnego mechanika elektryka...
Czytałem , że jeśli zgasi się silnik przed zakończeniem wypalania DPF to przybywa oleju w misce Wszystko zależy od systemu wtrysku dodatkowej dawki paliwa na dopalanie sadzy. Jeżeli jest to realizowane przez wtrysk główny (wtryskiwacze) pomiędzy cyklami pracy, to dodatkowe paliwo powinno dostać się do filtra i tam zapalić wypalając sadzę. Jeżeli przerwiesz...
Witam obydwa czujniki temperatury w tym silniku są podłączone bezpośrednio do sterownika silnika .Są dwa ponieważ kontrolują pracę termostatu który również jest sterowany przez ecu (nie jest prawdą że jeden jest do wentylatora a drugi do ecu licznika itd ..) Niestety temperatura na liczniku nie przedstawia rzeczywistej temperatury silnika tylko przeliczoną...
Problem rozwiązany . Serwis Boscha pomógł . Termostat był zepsuty i silnik nigdy nie miał odpowiedniej temperatury ledwo 70 st.C , po wymianie jest w czasie jazdy około 82 st.C i silniczek pracuje elegancko . Dzięki za pomoc
No to ciągła praca wentylatorów zazwyczaj spowodowana jest błędem "czujnik temperatury silnika-częstotliwość poza wymaganym zakresem". A co jest u ciebie to nie wiem, mogę tylko dywagować.
Pewnie są tu mądrzejsi ode mnie (więc może mnie skorygują) ale wydaje mi się że nie ma czegoś takiego w tym silniku jak czujnik temperatury świec żarowych. Coś ci namieszał ten fachowiec lub ty coś namieszałeś
Witam Wszystkich Serdecznie. Potrzebuję pomocy. Na wiosnę wymieniłem pompę. Samochód odpala i chodzi idealnie do czasu jak temperatura nie spada poniżej 0 st. Przy ujemnych temperaturach asterka odpala ale: 1. przez jakiś 8-10 sek. nie reaguje na pedał gazu 2. silnik pracuje nierówno (szarpie) Potem wszystko działa ok. - jak chwile pochodzi i ponownie...
Na zimnym silniku moja Astra chodzi cudnie, ma odpowiednia moc jednak jak silnik się nagrzeje do 80-90 stopni to staje się zamulona. Słyszałem, że w ty astrach czujnik temperatury, który wysyła sygnał do kompa jest innym czujnikiem niż ten, który daje odczyt na deskę. Czy może to być wina właśnie tego czujnika? Przez jego błędne działanie, komputer...
może go podpiąć pod komputer i zobaczyć ? Tego nikt Ci nie zabroni. Szukasz sobie problemów, standardowo to prawidłowa/optymalna temperatura pracy silnika wynosi 90*C, po co wentylator ma się włączać i ją zbijać, co, nadążasz teraz???
Witam serdecznie. Mam problem z moim Oplem Astra H 1.6 105 KM. Przy ruszaniu gdy silnik jest zimny szarpie, aż podskakuje cały przód. Gdy przejadę jakiś odcinek, auto złapie swoją temperaturę pracy problem znika. W zimie gdy jest zimno problem się nasila, a odwrotnie gdy jest sucho i upalnie ( powyżej 30 stopni C) problemu praktycznie nie ma. Spalanie...
Witam ponownie to nie EGR tylko uszczelka pod głowicą problem w silniku był z temperaturą komputer jakieś złe sygnały wysyłał ale wszystko zrobione i jest ok pozdrawiam dzieńki za zainteresowanie
Sprawdź czujnik temperatury silnika ten dla ECU czasem jak siądzie zaniża temp. A w efekcie ECU zwiększa dawkę paliwa.
moze i bylo ale niezbyt dokladnie chcialbym wiedziec najlepiej od uzytkownikow tego silnika jak jest praktycznie i jeszcze jedno podobno sa tam dwie predkosci pracy bede wdzieczny za pomoc
Bez przesady -metoda Macajewa dotyczy sprawdzenia poprawnej pracy termostatu a nie sposobu dotarcia do niego w różnych silnikach . W Astrze np.zalecany jest demontaż paska rozrządu choć idzie to w prosty sposób ominąć!
No więc tak. Ciśnienie w dolocie na rozgrzanym silniku na biegu jałowym około 350 mBar. Według mnie w porządku. Wydaje się jakby za dużo lał wtryskiwacz. Jest taka możliwość że założony jest o innym wydatku? Były w ogóle różne typy wtrysków np. dla 1.6 i 1.4? Jak ciśnienie paliwa obniżę do około 0,2 bar to lambda zaczyna oscylować. Ewidentnie za dużo...
A nie pytałeś czy kasowali ci adaptację, jak byłeś w aso? Trochę mnie dziwi ten czas wtrysku, bo u mnie przy 3,2-3,3ms sonda już zaczyna reagować, więc niby nie wiele ci brakuję. Ja zimą postaram się zabawić i poeksperymentować na sondzie chcę zamontować drugą cyrkonową i emulator, by porównać pracę silnika, cyrkonowa jest podobno sporo szybsza, ale...
No więc tak. Wczoraj gdy wracałem z pracy nie było żadnych objawów dymienia tylko trochę na czarno. Komp wykrył nieszczelność w dolocie powietrza (błąd ukazuje się powyżej 3tys. Dodam że DPF wycięty i podobno wylogowany z systemu. Piszę podobno ponieważ kompem można uruchomić wypalanie ale nie pokazuje żadnych wartości poza temperaturą spalin. W momencie...
Na plaku to i bez iskry odpali. Ta... Ciekawostka biologiczna. Kolejne dziecko Neostrady, bez szkoły podstawowej...... Kolego zanim kogoś zaczniesz obrażać to się upewnij że masz rację, ponieważ na plaku to i diesla odpalisz, w twojej podstawówce nie uczyli co to jest samozapłon? Uczyli że diesel to ma stopień sprężania większy od benzyniaka. Wiec...
Czy stan przewodu czujnika temperatury cieczy chłodzącej pokazany na zdjęciu może mieć wpływ na pracę jednostki napędowej? Temperatura na zegarach w porządku, w programie diagnostycznym też w porządku. Objawy: szarpanie podczas dodawania i ujmowania gazu, mniejsza moc silnika, drżenie na wolnych obrotach. https://obrazki.elektroda.pl/4169251600_...
Diesla można odpalać na "pych" ale trzeba robić to delikatnie - jeżeli ostro puścisz sprzęgło to może się zerwać pasek rozrządu (w oplu 2.0 nie ma strachu - łańcuch rozrządu ) . Bardzo ważne jest natomiast oszczędne używanie pedału gazu na zimnym silniku - diesel tak naprawdę jest gotowy do pełnego obciążenia dopiero po osiągnięciu nominalnej temperatury...
jak pracuje na wysokich obrotach odłącz kostkę od czujnika temperatury silnika i zobacz czy zwiększą się obroty. sprawdź też czy nie masz zbyt mocno naciągniętej linki od gazu. podczas pracy na wysokich obrotach spróbuj "podnieść" delikatnie stopą pedał gazu
Witam, Przyczyną złej i nierównej pracy silnika mogą być świece lub przewody WN. Do wymiany. Jeśli odłączony jest czujnik temp- to nie ma inf o temp silnika. Wtedy silnik krokowy jest max otwarty. Trzeba sprawdzić jak auto chodzi na wolnych obrotach bez krokowego cxzy nie zgaśnie-! Być może ten "nowy czujnik temp jest uszkodzony również. Pozdrawiam.
Auto naprawione. Pojechałem do innego serwisu Opla. Gość posłuchał pracy silnika, podpiął komputer, ogladnął parametry silnika, sprawdził kompresję i stwierdził ze zawory do regulacji. Diagnoza okazala sie byc prawidłowa. Po regulacji luzów zaworowych auto silnik zaczął normalnie pracować.
tak jak pisał "sandamiano" najpierw do sprawdzenia/wymiany czujnik temperatury płynu - niebieska kostka, na kolektorze ssącym z tyłu silnika pod przepustnicą, zimny powinien mieć ok 2.8k ohm wymontowanie gazu z powodu skończonej ważności butli było najgłupszym pomysłem świata... wystarczyło wymienić butlę (nowa ok 250zł) i tyle, a teraz jak już zrobiłeś...
Witam, Mam dziwny problem z pracą silnika w astrze. Odpala normalnie i po odpaleniu pracuje prawidłowo. Po osiągnięciu pewnej temperatury (ok. 60-70 st. na wskaźniku) zaczyna się warkot. Jeżeli w tym momencie zejdzie się na niższy bieg i przegazuje do ok. 3000 tys obrotów to zapali się błąd i auto jedzie w miarę normalnie. Jeżeli się tego nie zrobi...
Motronic , przepraszam ale nie doczytałeś postu ( jak czyjnik odpięty temperatura 45 , napisał autor) , to jest normalna praca ecu, jak jest obwód otwarty to symuluje temperaturę optymalną do pracy silnika, bo to jest mało istotne przy pracy tego silnika. Dodano po 12 I jeszcze jedna rzecz , nie wiem czy te auto ma klapkę na zimne i ciepłe powiertrze...
Astra H 2004 z silnikiem Z17DTH. Auto dotarło do mnie na lawecie. Nie zapala. Podczas pracy rozrusznika nie pojawia się ciśnienie paliwa - cały czas 0 MPa Po odłączeniu wtyczki czujnika, ECU widzi max ciśnienie czyli 24 MPa. https://obrazki.elektroda.pl/3177619500_... Czujnik ciśnienia na CR wymieniony - bez zmian. Na przelewach nie...
Nominalna praca disla to 90 stopni i przy takiej też otwiera sie termostat +- 2 stopnie. Skoro silnik się rozgrzał do 85 (możemy tez zakładać że wskaźnik przekłamuje +-2 stopnie) to termostat się nie otworzył i dlatego masz zimną chłodnicę. Czyli układ chodzi na krótkim obiegu. Z racji tego że na zewnątrz jest -10 to silnik się po prostu nie rozgrzał....
Witam. posiadam Opla Astrę II z silnikiem 1.6 8V 75 km. Auto spisuje się ogólnie dobrze poza jednym szczegółem. Otóż problem jest złożony. Po nagrzaniu silnika w trasie do temperatury pracy, czyli 90 st. i po zatrzymaniu auta, na biegu jałowym obroty wynoszą około 1200 do 1300 na minutę. Co dziwne po zgaszeniu gorącego silnika i po ponownym odpaleniu...
mam pytanie Mam problem z silnikiem 1.6 16v rozruch jest prawidłowy i praca na wolnych obrotach jest prawidłowa przy wciskaniu pedłu gazu silnik nie wchodzi na obroty(jakby sie dławił) przy zwlanianiu pedału gazu silnik zaczyna prawidłowo pracować po podłaczeniu do komputera komputer nie wykrywa żadnych usterek Po wymianie cewki wysokiego napiecia bez...
Witajcie. Ostatnio zauważyłem że klimatyzacja załączona z obiegiem wewnętrznym jak i zewnętrznym zaczęła schładzać silnik. Po pomiarze temperatury w wywiewu miernik wskazał aż 16 stopni a temperatura silnika z 97 stopni schładza do ok 88. Dobra sprawa na korki dla silnika i chociaż po schłodzeniu kabiny nie zakatarzę się.Czy sterowanie nadmuchem ma...
W mojej astrze 1.4 wentylator załącza się gdy temperatura wynosi 98st. A normalna praca auta to 92st Kilka miesięcy temu wymieniłem termostat bo auto sie nie dogrzewało(80st), termostat sie otwierał, ale zbyt szybko. Sprężyna w termosracie straciła swoje właściwości.
witam, mam pytanko odnośnie podobnej usterki, po remoncie silnika czyli druga głowica ( planowana , końcówki nowe wtryskiwaczy, uszczelniacze itp) silnik odpala dobrze ciepły jak i zimny , jest suchy zero wycieków przejechałem już ok 3 tys km , jedna przyczyna to głośna praca jakby to dzwoniło w silniku wcześniej na starej głowicy było ciszej, a na...
W czujniku temperatury i przepływomierzu zapewne - silnik jest zalewany paliwem, stąd ten kabaret z odpalaniem i gaśnięciem. Zobacz czy klapa przepływomierza nie uwięzła w pozycji otwartej, zmierz albo podmień czujnik temperatury
Witam! Jak nie czujnik temperatury (ten co podaje sygnał do sterownika 2-pinowy), to dokonać pomiaru ciśnienia sprężania żeby ocenić stan silnika oraz sprawdzić czy regulator ciśnienia paliwa jest sprawny (ciśnienie paliwa) Pozdrawiam
Witam. Astra 1 1991 1.6 i 75 km 8 zaworowy. Mam kłopot z nierówna pracą silnika na biegu jałowym. Przy rozruchu zimnego silnika nie ma problemu, po rozgrzaniu silnik pracuje nierówno. Mam wrażenie jakby zaraz miał zgasnąć a nawet słychać gwałtowne zadławienie. Wymieniłem przewody wysokiego napięcia, świece, silnik krokowy, gumowy przewód dolotowy powietrza...
Są problemy przy każdej temperaturze silnika, np jak mi zgaśnie na gazie - to czasem od razu już nie chce odpalać - kręcę czasem 3 razy po minucie aż coś zaskoczy.
silnik 1.6 8V. ja wymieniłem ten czujnik temperatury dzięki któremu zimny silnik dostaje bogatszą mieszankę bo tak mi gość w serwisie lpg zalecił i mówił ze to wystarczy. ale jednak nie. co znaczy ECU? to jeszcze coś innego?
24 stopnie to żadna temperatura dla silnika, dlatego sekwencyjne instalacje ustawiane są na 40 stopni temperatury przełączenia, niektórzy ustawiają na 35 stopni ale też podobno są problemy z pracą silnika na gazie przy takiej temperaturze. Spróbuj tak jak pisałem z odczekaniem godziny i wtedy próbuj, większe zużycie gazu też tłumaczy ta sytuacja bo...
ale przesunięcie ECU o 1cm raczej niewiele zmieni, bo wysoka temperatura generowana przez silnik utrzymuje się w dużej części komory No popatrz , nie naprawił ani jednego przypadku opla a poucza jak mamy to robić.
Wentylatory chodzą non stop dlatego, że moduł chłodzenia silnika nie otrzymuje żadnej informacji o temperaturze silnika. Nie otrzymuje, dlatego iż jest inny sterownik silnika. Uklad elektrowentylatorów należy przekonstruować, najprościej zamontować termowłącznik, jednak to wymaga nakładu pracy aby go wbudować w chłodnicę, dlatego chyba prostszym rozwiązaniem...
Ciężko tutaj zgadnąć jak będzie zachowywała się temp. silnika latem. W dużej mierze zależy to również od sprawności chłodnicy. Jednak ja bym się skusił na włącznik na niższą temperature. Niedawno sprzedałem Carinę II '90 1.6 102KM. Japońskie auta są niezawodne, jednak bardzo wrażliwe na przegrzania. Wskazówka temperatury nawet latem w korkach oraz przy...
Witam! Mam problem z układem świec żarowych w swoim samochodzie Opel Astra F z silnikiem 1.7 Isuzu 82KM, na który nikt nie może znaleźć rady. Całość się zaczęła z 3 lata temu tym że jak tylko zrobiło się zimniej (10°C i niżej) to silnik zaczął gorzej odpalać. Czym zimniej tym gorzej. Gdzie nie pytałem, kto co nie sprawdzał to wszystko jest dobrze, a...
Witam . Jeżeli przez pewne przeróbki udało Ci się zwiększyć ilość energii dostarczonej do silnika z paliwem na pracę efektywną , to taką samą ilość energii musisz odprowadzić do atmosfery przez chłodziwo . Niekiedy czujniki włączania i wyłączania silnika wentylatora mają w obudowie wkręty regulacyjne co pozwala w pewnych granicach zmienić temperatury...
Pozwalam sobie na małą aktualizację Podmieniłem: -sterownik LPG, -sterownik PB, -wtryskiwacze PB, -regulator ciśnienia listwy PB, -pompę paliwa, -chwilowo odłączyłem sterownik LPG, -naprawiłem/poprawiłem wtyczki od wtryskiwaczy PB i poprawiłem połączenia z sterownikiem LPG, -sprawdziłem silniczek krokowy regulacji wolnych obrotów, -sprawdziłem czujnik...
Walczę u siebie od pół roku z identycznym problemem we Fiacie Bravo 1.6 16V + sekwencja. Zauważyłem że u mnie problem ten jest ściśle powiązany z temperaturą silnika. Na zimnym jest ok. Problemy zaczynają się po jego lekkim rozgrzaniu czyli przy temp. ok. 40 stopni, a kończą w momencie gdy silnik nabierze optymalnej temperatury pracy. Błędu czujnika...
dzis sprawdziłem klimę w układzie chłodzenia mam bład 39 uszkodzony czujnik cisnienia klimatyzacji.Wypięcie go nic nie zmienia wentylatory nadal chodzą-czemu oto jest pytanie.Kolego tzok z reguly jest tak ze jesli klima jest pusta to nie ma mozliwosci zalaczenia jej bo cisnieniowy nie pozwoli.CZY uszkodzenie tego czujnika moze powodowacć ciągła prace...
Uszkodzona uszczelka może mieć taki wpływ na temperaturę i pracę wentylatora? Termostat sprawny, ECU również był sprawdzany i jest git termostat także silnik nagrzewa się dobrze. Tylko że często dochodzi do 94-95 stopni i non stop włączający się wentylator nawet przy 40/60 stopniach... nowy płyn czujnik temperatury tez sprawny. To wina uszczelki?
witam przy pomocy jednego drucika i w miarę sprawnych oczu można w prosty sposób rozpoznać rodzaj usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym. Wszystkie benzynowe silniki Astry wyposażone są w elektronicznie sterowany wtrysk paliwa. Mikroprocesor w urządzeniu sterującym rozpoznaje usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym, takie jak uszkodzony czujnik,...
Mam pytanie szanowni koledzy. Czy zacinający sie termostat (opel astra f X16SZR - gaz) ma wpływ na kulturę pracy silnika - dławienie, dziura w gazie w przedziale 1800 - 2000, mułowatość, głośny warkot??? Latem jest nawet ok a teraz zrobiło się już chłodniej i autko zaczyna mieć swoje humory...
To tylko teoria (ale potwierdzona praktyką w moim samochodzie) - sprawdź po wystąpieniu tych objawów na gazie temperaturę parownika. Jeśli masz uszkodzony układ podgrzewania parownika (np. zbyt niski poziom płynu chłodzącego), to parownik po pewnym czasie jazdy na gazie wychłodzi się. I gaz do cylindrów dociera schłodzony - powodując niepoprawną pracę...
Jeszcze raz odłącz aku (ujemna klemę!) na ok 1-2min i załóż zdezydowanym ruchem bez iskrzenia styków. Jeśli nie pomoże to sprawdź czy radio dostaje oba zasilania na swoim złączu, jeśli tak to namieszało się w procesorze radia i bez przeprogramowania go się nie obejdzie. Dodam że po zdjęciu klemy warto przeprowadzić adaptację sterownika silnika przez...
aster praca silnik temperatura silnik aster aster temperatura silnik
ładowanie chińskiego skutera temperatura termostat lodówka karta zabezpieczona zapisem
silnik zaburtowy mercury kawasaki vulcan
Buczenie kotła gazowego: przyczyny i rozwiązania Lokalizacja kostki czujnika temperatury Fiat Scudo