Wymiana oleju na odpowiedni powinna usunąć "cykanie". Co do obrotów to poczekaj aż wypowiedzą się mądrzejsze głowy.
spróbuj jeszcze raz opisać pracę silnika na wolnych obroytach
Skoro delikatnie puka w tłumik, to zainteresuj się stanem zaworów wydechowych.
A nie możesz ustalić czego brakuje podczas tego niepalenia?Odkręć kopułę i zobacz czy wtrysk podaje zanim wymienisz cały silnik.I zmień tego elektryka, bo to jest dramat żeby nie ogarnąć takiego opla.
Nie czytałeś dokładnie:– temperatura silnika wyższa niż 200C – napięcie sondy lambda musi przynajmniej raz wyjść poza zakres 0,3..0,6V - warunek przejścia silnika do pracy w pętli otwartej, 13 – SONDA LAMBDA OBWÓD OTWARY Błąd występuje gdy: silnik pracuje nie mniej niż 1 min temperatura silnika powyżej 850C napięcie sondy lambda przez...
Ten silnik na 100% nie jest bezkolizyjny. W AD jest wiele błędów.
przepustnica i silniczek krokowy do umycia,kopułka do przejrzenia,ewentualnie poprawić styki na niej i na palcu,, jak już zapali pojedz w dłuższą trasę i nie żałuj jej gazu, przegon ja niech sie wygrzeje i wydmucha, ,po tym wszystko powinno wrócić do normy. Ostrzeżenie nr. 2. Gratuluję pomysłu mycia przepustnicy w monopunkcie. Ponadto informuję, iż...
Żeby postawić diagnozę dla 1cylindra ściągnij przewod w.n. ze świecy na 1cylindrze w czasie pracy i zobacz jaka będzie reakcja.
We własnym zakresie , przy pomocy"jakiś" fejsów nic nie zrobisz , jedz na diagnostykę.
Jaki masz czas wtrysku na wolnych obrotach i normalnej temperaturze pracy silnika ?
Z16XEP nie ma przepływomierza.Te dwa przewody to czujnik temperatury zasysanego powietrza.Do obliczenia dawki korzysta z czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym i jeszcze paru parametrów.Pozdrawiam.
Ewidentnie problem leży w spalaniu mieszanki (charakterystyczne "pyrkanie" w wydechu, to dopalanie niespalonych części w układzie wydechowym. Sprawdź cewki zapłonowe. Być może któraś sekcja "pada" i stąd problem. Ponadto należy sprawdzić uszczelki kolektora dolotowego, czy przypadkiem nie ma uszkodzeń/ubytków i nie zasysa "lewego" powietrza (choć w...
Podmianami części nie naprawia się samochodu. Masz jakieś ustrojstwo , zobacz co widzi na MAP w czasie pracy silnika.
Wszystko jest ok. Jakby świeciły podczs pracy silnika to sie martw.
Opel Astra II 1.7 DTI-okresowo niestabilna praca silnika.
W moich okolicach około 600zł. Ile u Ciebie - nie wiem. To oczywiście sama głowica. Musisz doliczyć rozrząd, uszczelkę głowicy, robociznę.
Zmienię olej na nowy i zobaczę, jaka będzie reakcja co do łańcucha rozrządu. Nie wiem, kiedy był wymieniany, ale tylko po nagrzaniu słychać głośniejszą pracę silnika.
Do diagnozy potrzebne są wszystkie parametry dla loop closed bieg jałowy: położenie przepustnicy, integrator, przepływomierz, czas wtrysku itp. Do tego wszystkiego słuchowa ocena pracy silnika podczas badania.
Bo "mocniejszą" pompę do mniejszych silników można dać, odwrotnie nie. Po za tym prawie wszystkie co wymieniłeś są na MPI, poza C18NZ.
Czujnik położenia wału? Sprawdź.
Może rozrząd się przestawił z tego co wiem jest na pasku.
Na tej stronie znajdziesz odpowiedzi na wszystkie nurtujące cię pytania związane z Oplem http://www.ktk.prv.pl/
Ten błąd to skutek złej pracy silnika a nie przyczyna.
witam !! sprawdz rególator napięcia powiniena na zapalonym samochodziedawac ok 14,4V. Mam pytanie czy jak właczysz światła to przygasają same w rytm pracy silnika ??
Mozesz mu wysterowac zmiane kąta? Np KTS lub Techem? Co CPW? Rozrząd?
może warto też wymienić filtr paliwa i sprawdzic drozność układu wydechowego .pozdr.
weź od normalnego "gazownika" ( lub stacji kontroli pojadzów ) zaświedczenie że instalacja jest niesprawna technicznie i zarządaj jej naprawy lub demontażu na koszt nieudolnego zakładu sugerując że sprawe skierujesz do sądu lub do rzecznika obrony praw konsumenta - podobny problem był poruszany na elektrodzie - pani miała problem z jakims oplem ( chyba...
Można cewkę zdjąc, położyć na silniku i skoczyć krótkimi kabelkami do świec. Można tez po drodze stosownie zamienić kabelek WN i kabelek i ew. w sterowniu. Czasem tak robię do sprawdzenia cewy.
Silnik 1.6 benzyna.
Napisz jaka to jest instalacja, sekwencja, pompka w baku, LPI?
A w jakim stanie są świece po pracy na rozgrzanym silniku?
http://lmgtfy.com/?q=x16xel+egr Znajdziesz całe tutoriale. Najwięcej tych silników było w przedliftowych Vecrach B.
Strzały w dolot to za uboga mieszanka czyli z reguły za mało paliwa ew. przestawiający się zapłon co na razie w wypadku twojego układu zap. pominiemy.Opel stosuje regulacje krańcową szyny zasilania ,problem może być nie w ciśnieniu a w wydajności pompy paliwa.Sprawdz ciśnienie paliwa podczas pracy silnika.
Sprawdż najpierw błedy. Po opisie wygłąda na zawór EGR(
Na razie nie mam numeru tego wtrysku. Astra musi swoje odleżeć... ;) A tak na poważnie to dużo innej roboty mam. Myślę, że szkoda czasu na jego sprawdzanie, podmienię, części są za grosze. Czy to będzie wtrysk czy nie to już nie ważne. Problem jest z paliwem i to już znajdę. Dzięki za zainteresowanie, temat zamykam...
Jeśli są metalowe to rozpiąć np małym śrubokrętem później ładnie się je spina z powrotem, jeśli plastilowe to z dwóch stron ścisnąć i schodzą, wypiąć wtyczkę, później już "tylko" duży pierścień przekręcić i pompa nasza:) zasilanie tam jest na stałe po bezpieczniku, sterowanie masą podczas kręcenia i pracy silnika. pozdr
Kolego a jak ze spalaniem? Nie szkodziło by zrobić analizę spalin, tak dla pewności, a i wyjaśni conieco.
Podobno perfekcjonizm to choroba. Nie przyjacielu, dłuższa żywotność i prawidłowa praca silnika
Zrobiłem diagnostykę komputerową i wywaliło mi 2 błędy: sonda i czujnik membranowy kolektora ssącego. Sonde kupiłem nową i założyłem. Check teraz już zgasł silnik trochę lepiej pracuje, nie dławi i nie szarpie na małych obrotach, ale ciągle nie ma pełnej mocy. Jak pisałem check zgasł, ale zapalił się samochód z kluczykiem i wywala cały czas błąd P1112(napięcie...
To jest normalna rzecz. Tak się robi często gdy jeździ się na krótkich odcinkach, gdy silnik nie zdąża złapać swojej normalnej temperatury pracy.
Odnośnie pytania zadanego przez pilh. Po zapaleniu cheka nic się nie zmieniało w pracy silnika.
Witam, pacjent Astra H 1.6 XEP 2005. Silnik nie równo pracuje, są sytuacje, że nie reaguje na kluczyk przy odpalaniu, wtedy otwieram klapę i zamykam i auto odpala. Podczas jazdy miga ikona silnika, jakby była uszkodzona cewka, ale ona jest wymieniona. Podejrzewam sterownik silnika, czy może coś innego?
I tu jest problem :D manometru brak :( http://www.youtube.com/watch?v=vuvd6M7pW... filmik z pracą silnika.
Witam, Dziś zmierzyłem ciśnienie oleju. Okazało się że na jałowym biegu jest 0,8-1 bar. W drugiej takiej astrze na rozgrzanym pokazało 2,5 bar. Zamówiłem zestaw naprawczy pompy. We wtorek założę. Miał ktos taki przypadek?
Proponuję jeszcze sprawdzić filtr powietrza i paliwa i czyszczenie i adaptacja przepustnicy. Filtr gazu kiedy był wymieniany?
Tak był podłączany kom. wskazał kilka błędów po sondy lambda, przepustnica, EGR. Każdy z mechaników który to oglądał miał swoją wersję usterki. Jeden mówi że to korektor ssący , drugi że to winna sond. I sam już nie wiem jaką wersję przyjąć. Jutro jeszcze raz podjadę do mechanika i zostawię go najdłużej w warsztacie.
Temperatura silnika jaką widzi ECU gdy jest problem plus temperatura na dolocie.
Silnik krokowy GETZ 0817254 dedykowany do mojego silnika. Adaptacji nie robiłem a jest ona konieczna przy tym silniku??
Przy pracującym silniku będzie tam ok 13,5v ale nawet te 11v powinno wystarczyć do prawidłowej pracy EGR. Więc jednak najprawdopodobniej to EGR będzie uszkodzony - zatarty mechanizm.
Skoro sterownik dogadał się z pompą to może być wiele przyczyn niedostatecznie dobrej pracy silnika,nie można wykluczać wtrysków ale i nie trzeba od razu ich podejrzewać.
Co było sprawdzane w tym temacie, jakieś błędy?
Zrób jeszcze jeden pomiar napięcia po pięcio minutowej pracy silnika, ponieważ posiadają one tak zwane dogrzewanie silnika świecami żarowymi.
W Astrze G układ się odpowietrza samoczynnie podczas pracy silnika.
tak nie ma roznicy czy na biegu czy na luzie dodam że tydzien temy była wymieniana pompa olejowa. i po tej całej zabawie zaóważyłem że asterka stał sie mniej dynamiczna ;( błędow na silniku nie ma żadnych w poniedziałek działają dalej tylko chciałbym ominąc niepotrzebne koszty. a mechanik uparty na tą głowice aby sciągnąć :(
Znalazłem przewód niebiesko żółty po prawej stronie silnika. Jest odłaczony. Mechanik dotykał jego końcówkę i zapalała się kontrolka poziomu oleju . Czy to może być przyczyna nierównej pracy silnika.
na zielonym kablu z altka masz mieć napięcie podczas pracy silnika.
Witam wszystkich :D Mam problem z moja astra clasic 1.4 normalnie paliła od 7 do 8 litrów a zaczęła 12-13, samochód na zimno "pierdzi" a jak się rozgrzeje to przestaje, silnik nierówno chodzi, od czasu do czasu pojawia się lampka kontrolna od silnika, zanim pojadę do jakiegoś mechanika to może jakieś Wasze sugestie co może być tego przyczyną dodam jeszcze...
Jeżeli auto ma klimatronic to nie jest usterka, bynajmniej nie ten element.
Robiłem to w swoim Kadecie parę lat temu. Silniczek za pomocą komputera dawkuje ilość paliwa. Praca nie jest skomplikowana wymaga tylko nieco zdolności manualnych.
witam mam asterke i mam problem mianowicie ni z tad ni z owad zaczela pracowac nierwono i ma problemy z wkreceniem sie w obroty. mialem pol roku wczesniej zdiagnozowana blad pompy paliwa ale autko smigalo wiec sie nie przejalem. wyglada mi to na pompe paliwa ale nie jestem pewien. co to jest i gdzie mam tego szukac. po odpaleniu trzyma obroty ale strasznie...
Odnośnie EGR zerknij [url=http://nubira.autokacik.pl/lektury/...
Jeśli to silnik c14nz sprawdz na oscyloskopie czunik halla.
Samo odłączenie akumulatora nie powinno wpłynąć w ten sposób na pracę silnika, źle zestawiony rozrząd owszem może, jeśli wywala check to diagnoskop i wszystko będzie wiadomo. pozdr
1 wyczyść silnik krokowy możliwe że się zacina http://astra.autokacik.pl/technika/napra... 2 sprawdź czujnik temperatury (ten co daje sygnał do komputera) (znajdziesz go w okolicach kolektora dolotowego) 3 jeśli w czasie pracy zapala się kontrolka z silnikiem i błyskawicą to sprawdź kody błędów http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.ht...
Czy po przełączeniu na gaz masz wyłącznik pompy paliwa? Może zbyt długo chodziła na sucho?
Wiedziałem że będzie trudno. Na pewno nikt nie wie? Pytam głównie użytkowników astr. Proszę o pomoc.
Gaz BINGO M na monowtrysku. Filtry powietrza, paliwowy i gazu są nowe. No pisałem że byłem u gościa na diagnostyce i żadnych błędów nie wykazało i miał program do mojego silnika X16SZR. Pytałem o MAP sensor (czujnik podciśnienia w kolektorze) to powiedział że wg wskazań na kompie jest ok. Jeśli macie jakiegoś dobrego mechanika który zna się na rzeczy...
W mojej Asterce również Febi starczają na niecały rok, ale zawsze mam paragon i wymieniam je na gwarancji. :D
Dobrze ale tu MAFu nie ma, więc nawet jak będzie nie szczelnie nie powinno to wpływać na obroty i prace silnika??
Takie przypadki zdarzają się przy pożyczaniu prądu i podkręcaniu obrotów silnika. Wówczas układ prostowniczy alternatora pracuje na absolutnie maksymalnym obciążeniu ponieważ regulator pilnuje tylko wiekości napięcia a to spadło. W tej sytuacji zdiodami dzieją się rzeczy różne czyli uszkadzają się . A czasem uszkodzenie objawia się dopiero pod obciążeniem....
Modułu od świec nie sprawdzisz na diagnostyce pod kompem. Zmień te świece, a jeśli cewka jest walnięta to będziesz słyszał po pracy silnika. OP-COM i zaczynasz zabawę. Tylko aby ktoś miał takie urządzenie...
Używane alternator jest uszkodzony (bardzo często w tym silniku pada - trzeba wymienić mostek diodowy o nr arc2020) oraz cały czas grzeją świece żarowe - stąd siada napięcie podczas pracy.
Zmiana świec i kabli wysokiego napięcia wydaje się że wszystko w porządku
A powiesz mi jak go wyregulowac?
Poluzuj wydech lub wykręć sondę lambda, jeśli wróci kultura pracy silnika to masz rozwiązanie, zatkany wydech, jeśli nie to podążaj dalej drogą, którą wskazują Koledzy.
Witam kolego. Czym diagnozujesz auto? Musisz sprawdzić parametry silnika co pokazuje czujnik ciśnienia doładowania przed odpalaniem auta i co pokazuje w trakcie pracy silnika
Tak. Problemem może być uszkodzony regulator napięcia przez co podając za wysokie napięcie wszystko szaleje.
Wyjaśnione, rolka od paska alternatora się poluźniła i latała obijając się o silnik...
Jeśli ruszałeś przewodami i trochę pomagało, to może wymień te przewody, ewentualnie sprawdz świece.
czujnik pracy silnika A co to za czujnik?
A sprawdzałeś silniczek krokowy?.
Węże czasem ci się nie robią twarde podczas pracy silnika?
Witam ponownie, niestety poziom oleju się podniósł.
Gdzieś ci kolego masa ucieka. Jeśli jest to przy odpalonym silniku. Sprawdz podłączenie tablicy, i wiązki od niej prowadzące do masy pojazdu.
Witam Podpowie mi ktoś jak sprawdzić czy pompa wody podaje wodę przy pracującym silnik w Oplu Astrzeu
Generalnie siedzę w Warszawie ale nie mam tutaj praktycznie żadnych narzędzi dlatego chcę zgromadzić jak najwięcej informacji zanim pojadę do Białej P. i zacznę rozkręcać poszczególne części. W ostatnim czasie z małej dziurki w końcowym tłumiku zaczęły, a nawet "wyłazić" jakieś włókna, chyba wyciszające. Czy może być tak, że przy "check engine" podczas...
Witam Mam problem z nierówną pracą silnika i szarpaniem na benzynie w Opel Astra G 1.8 116km z LPG. Jedyny błąd jaki jest to sonda lambda została wymieniona na inną na pewno sprwną a błąd czasami dalej się pokazuje. Na gazie chodzi trochę lepiej ale nie idealnie. Sporo części zostało już wymienione przepływomierz sonda lambda i cewka zapłonowa oraz...
Dobra, nie wchodząc w szczegóły-skontroluj układ zasilania silnika w powietrze.
Sprawdź czujnik temperatury silnika, miałem tak samo w astrze.
Ster zapewne na głowicy silnika. Diagnostyka zrobiona??
U mnie kat.
Witam mam problem przy uruchamianiu silnika gdy jest zimno przy temeraturze ponizej kilku stoptni C powiedzmy ponizej +5C. Samochod uruchamiam na benzynie Objawy: Ciezki start, pierwsze obroty silnika po przekereceniu kluczyka bardzo powolne ale silnik odpala Spore drgania silnika w stosunku do tego gdy silnik odpali kiedy jest cieplo Te spore drgania...
Astra H 1.6 pracuje w temp. 110 stopni vectry B też mają wysoką temp. pracy.
Steruje komputer silnika.
Tam masz silnik opla i pompe elektroniczna tak?Podiagnozuj to.
swiece nowe, ale pewnie nie grzeją bo juz jest powyzej 0. Załącz grzanie na stałe na moment i zobacz czy bedzie poprawa.
Panowie, to standardowa usterka w astrach G z silnikiem X16SZR, jest uszkodzony sterownik silnika ( jest koło akumulatora). Ja rozprawiam się z tym w 30 min.
Tolerance Data i Autodata podaje 0 Volt. Oscyloskopem można podglądnąć jego prace! Dlaczego robisz wymiany , co się dzieje , tylko zapala się kontrolka , czy też silnik ma inne objawy? słabnie ? strzela w dolot? jaka to pojemność silnika? rocznik.
Sprawdź czujni temperatury silnika :D ten dwu przewodowy.
Mam podobne objawy jeśli chodzi o pracę silnika. Sprawdziłem świece i na jednej jest olej. Doszedłem, że to wyniku nie trzymającej uszczelki aparatu zapłonowego. W najbliższym czasie wymienię uszczelkę. Czy w.w może powodować nierówną pracę silnika, przy zimny silniku, przy przyspieszaniu? Czy to może uszczelka pod głowicą...?
aster nierówny praca silnik temperatura praca silnik aster aster nierówny praca
pompa wspomagać renault laguna akumulator nożyce sterownik lm339
obdii interfejs obdii interfejs
Kabel minus i plus kierunkowskazów w skuterze 4T Lokalizacja czujnika wałka rozrządu w BMW E39 M47D20