Norma. Temperatura otwarcia termostatu fazowego to 103 stopnie. Oczywiście może się wcześniej otworzyć kiedy zdecyduje o tym sterownik silnika wykrywając większe obciążenie - wtedy podgrzewa wkład termostatu grzałką. Płacimy w ten sposób za czystość spalin w normie Euro5. Mam tak samo w corsie ale mam silnik A14XER . Ludzie przerabiają montując elektronikę...
Nie czytałeś dokładnie:– temperatura silnika wyższa niż 200C – napięcie sondy lambda musi przynajmniej raz wyjść poza zakres 0,3..0,6V - warunek przejścia silnika do pracy w pętli otwartej, 13 – SONDA LAMBDA OBWÓD OTWARY Błąd występuje gdy: silnik pracuje nie mniej niż 1 min temperatura silnika powyżej 850C napięcie sondy lambda przez...
Witam Z dotychczas przeczytanych postów na forach nie znalazłem podobnego problem choć dotyczy on obrotów silnika na biegu jałowym. Sytuacja ma miejsce zarówno kiedy silnik nie został nagrzany ale również kiedy jest już temperatura silnika w granicach 85-90 stopni C - obroty silnika w granicach 1200-1400. Przypadki: 1. uruchamiam silnik - obroty 1100-1200...
Ogolnie to benzyniaki Oplowskie pracuja ok 85-92stopni. Mam omegę 3litry benzyna, temperatura oscyluje podczas normalnej pracy w granicach 95-98 stopni.
To zalezy od tego jakie parametry elementow ma TWOJ samochod : - termostatu - wlacznika wentylatora (bo po 10 letnim uzytkowaniu poprzedni wlasciciele mogli rozne wsadzic - niekoniecznie takie jakie byly orginalnie w 1.4) jezeli jest w granicach niebieski czerwony to jest ok :D ale jezeli przy dluzszej jezdzie temperatura jest ledwo ponad niebieskie...
Witam, Od pewnego czasu zauważyłem dziwne zachowanie wskazówki temperatury. Mianowicie po odpaleniu zimnego silnika i rozpoczęciu jazdy temperatura normalnie wzrasta do około 80*C po czym zauważalnie spada do około 70*C. Co ciekawe po przejechaniu kilku kilometrów silnik dogrzewa się do około 80*C i tak już zostaje. W zasadzie nie udaje mi się dogrzać...
witam przy pomocy jednego drucika i w miarę sprawnych oczu można w prosty sposób rozpoznać rodzaj usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym. Wszystkie benzynowe silniki Astry wyposażone są w elektronicznie sterowany wtrysk paliwa. Mikroprocesor w urządzeniu sterującym rozpoznaje usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym, takie jak uszkodzony czujnik,...
Jak silnik uzyska temperaturę 109/110 stopni Celsjusza wentylator się załączy i temperatura spadnie na komputerze do ok 90 stopni i tak samo utrzymuje się na liczniku. Nie wiem jaka jest normalna temperatura pracy silnika w tym silniku i nie wiem przy jakiej temperaturze powinien się załączać wentylator, ale mnie się wydaję, że jeżeli korek na zbiorniku...
Węże czasem ci się nie robią twarde podczas pracy silnika?
Sprawdź czujni temperatury silnika :D ten dwu przewodowy.
KodOpis kodu 0100Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0101Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0102Sygnał z przepływomierza powietrza za niski 0103Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki 0104Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - usterka pojawia się okresowo 0105Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP 0106Nieprawidłowy...
witam czytalem podobne posty o przegrzewaniu ale ja mam problem z niedogrzewaniem silnika i nie trzymaniem temperatury. nawet gdy dojdzie w korku do 90 to po ruszeniu spada na niebieskie pole
Astra F 1.6, gaz, 8 zaworów, jeżdżę od 12 lat, prawie zabytek. Od wiosny porobiło mi się, że jak temperatura na dworze ponad 15 st. C, po przejechaniu 15 km temperatura na silniku skacze do 100 st. C. Załącza się wentylator, ale temperatura cały czas w okolicy 100 stopni. Co ciekawe, wcześniej przy szybkiej jeździe (wysokie obroty, prędkość pow. 80km/h)...
polo benzyna rocznik 99 ostatnio miałem wymianę oleju i tak się zastanawiam czy to, że mam cały czas na liczniku temperaturę silnika 70-75 to jest uzależnione od temperatury minusowej na zewnątrz czy może coś nie tak po wymianie oleju bo jakby nie było ma być 90 Pisownia p. 8.2 manta
Witam ! Posiadam astre z silnikiem x18xe 16v problem mój dotyczy zbyt wysokiej temperatury wody. Silnik bardzo szybko się nagrzewa do temperatury 100 stopni w trasie przy upalnym dniu z włączoną klimą potrafił się nagrzać do temperatury 105 stopni,blisko czerwonej krechy ,poza tym zaobserwowałem dziwne zachowanie wskazań przy prędkosci 60kmh temp wynosi...
witam. jaka powinna być temperatura silnika diesla. chodzi o auto opel astra 1.7 TD 95'. Bo wydaje mi sie że w moim oplu jest zbyt niska czy być moze uszkodzony jest termostat?
Witam wszystkich. A więc było tak. Bujnąłem się kiedyś przez pół godziny z pełną obsadą na pokładzie jakieś 180km/h bez przerwy. No i jak zawsze miałem temperaturę silnika 90 stopni C tak po tym fakcie patrzę a tu nawet 100 się robi i pływa temperatura. Kiedyś było 90 i nawet nie drgnęło a teraz jak oszalałe. Wymieniłem termostat i czujnik temperatury...
ASTRA 2 1,4 16V po uruchomieniu silnik wchodzi na 1500 obr/min i tak zostaje, niezależnie czy ciepły, czy zimny silnik, przy hamowaniu gaśnie i terzeba go uruchamiać. W serwisie sprawdzili i wyczyścili silnik krokowy i sprawdzili zawór recyrkujacji spalin, podejrzewają że to wina czujnika temperatury płynu chłodzącego - nowy 400 zł - czy to możliwe...
Czy silnik jest zimny, czy ciepły, obroty są takie same powyżej tysiąc, a wydaje mi się, że jak się zagrzeje, to powinny spadać. Co może być tego przyczyną????
Witam, mam spory problem, kupiłem niedawno Astrae f 1.7 td,z 1994 (silnik opla) wszystko ładnie pięknie, póki nie zrobiło się ciepło. O ile wczśniej trzymał mi temperaturę zawsze około 90, tak teraz w czesie jazdy po mieście ok. 95, a jak stoję już w korku to 100 stopni w 5-7 minut. Nie znam się za bardzo więc proszę o pomoc. Chłodnica jest gorąca,...
Jaki masz czas wtrysku na wolnych obrotach i normalnej temperaturze pracy silnika ?
mam opla astrę 1.7 dti w dieslu silnik isuzu z 2003. nie podosi mi się tem. silnka może tylko delikatnie nad 1 kreskę a przejechałem 40 km tylko że w temperaturze -18 stC. co to może być za przyczyna?
Witam. Jakiś czas temu miałem wymieniony termostat. Wydaje się być sprawny bo po jednej stronie gumowy przewód jest chłodny a jak się silnik nagrzeje to z obu zaczynają być gorące. Jedynie co mnie martwi to wentylator uruchomił się dopiero przy takich wartościach (wartości odczytane z OPCOMu) : ECT Sensor: 108 iAT Sensor: 40 Ambient Air temperature...
Witam Mam problem z temp silnika: jest tak przy temp zew ok 17st. C przy jeździe na 5/6 biegu i ogólnie przy przyspieszaniu podnosi mi się temp. silnika ponad 90st(nawet do 97) tak samo jest czasami gdy stoję w korku, zaś gdy temp. zew. jest ok 7st to temp silnika jest ok 80 i tak się waha od 82-93 przy przyspieszaniu i przy puszczonym pedale gazu....
Mam astre 1.6 16v i ostatnio zauważyłem ,że silnik ma chyba za wysoką temperaturę.Jak stoję w korku osiąga 102,103 stopnie , jak ruszam spada.Generalnie,im szybciej jadę ,tym temperatura bardziej spada,czego juz w ogole nie rozumiem.Co to może być?
Cześć, Astra J 1.4 140KM z 2015 silnik B14NET. Objawy: przegrzewający się do 130 stC silnik, trzeci już termostat i jednocześnie zimna chłodnica. Dwa tygodnie temu wymieniana pompa wody. Pytanie jak wygląda sterowanie grzałką termostatu? Tam pojawia się w napięcie? Co tam się powinno dziać w warunkach normalnej pracy?
Dokładnie tak wygląda (jak jest nowy). I jak się dobrze wsłuchałem przy silniku pracującym z założonym paskiem, to piski dochodziły z okolic tej dużej nakrętki pomiędzy tymi trzema mniejszymi śrubami koła pasowego pompy, jak natomiast pasek zdjąłem to nie piszczało, ale równie dobrze przyczyną braku piszczenia wtedy mogła być niższa temperatura silnika...
Witam, Astra G 1.6 8v 75 km benzyna bez LPG. Już od bardzo długiego czasu falują obroty w zakresie ok +-100, czy na biegu jałowym czy trzymając gaz w ok. 2 tys czuć wypadanie zapłonu, wahania obrotów silnika oraz pyrkania z wydechu które czasem można odczuć po budzie samochodu. Z przyspieszeniem, dynamiką :lol: i ogólną jazdą nie ma problemów, szarpnięć...
Mam ten sam problem co autor Astra 2.0 101kM y20dth walczę z nim od roku co najmniej zrobiłem: *wymiana regulatora napięcia wraz ze szczotkami 140zł (ogrom pracy by wyciągnąć alternator) *nowy pasek alternatora *świece wymienione na nowe ngk 5A -150zł potem pomyślałem ze to może one wymieniłem na oryginalne nowe beru15A- 200zł<--auto lepiej odpala...
http://astra.autokacik.pl/ tu masz dokładny opis błędów z tego co piszesz to wygląda na czujnik temp. do kompa-stąd może być wyższe spalanie z drugiej strony 530km na 50 l to daje ok 9,5 l więc jak na Ecoteca do nieźle-no zależy czy to spalanie na mieście,średnie czy na trasie dla dwóch pierwszych to możne być ale jeśli trasa to za dużo WYKRYJ TO SAM!...
Witam, mam kilka pytań odnośnie mojej Astry G 2.0DTI 101KM z 2001roku. Do rzeczy. Wczoraj odpaliłem auto i zacząłem jechać, na prostym odcinku drogi wcisnąłem pedał gazu i auto strasznie mulasto zaczęło się zbierać. Początkowo myślałem, że mi się hamulce zapiekły, stanąłem i sprawdziłem ale tarcze były zimne. Po ujechaniu kilkunastu metrów zapaliła...
Witam Kupiłem auto Opel Astra II z silnikiem 1.7DTL i jak zapaliła mi się rezerwa wyzerowałem licznik i zatankowałem auto. Po wyjeżdżeniu paliwa wyszło mi spalanie ok 7,8l/100km. Jest teraz ciepło i zauważyłem że bardzo wolno wzrasta temperatura silnika. Jeżdżę przeważnie krótkie trasy- ok 10km i w tym czasie praktycznie silnik nie łapie temperatury....
Dzisiaj zrobiłem test. Wziąłem czujnik spalania stukowego do kabiny samochodu. Podczas jazdy (w czasie dużego otwarcia przepustnicy) lekko uderzałem w niego metalowym przedmiotem. Efekt - kod 18 się nie wystawił. Wnioskuję zatem, że jeśli czujnik jest wkręcony w blok silnika to wykrywa dużo różnych stuków i ECU nie może sobie z tym poradzić i wystawia...
moze i bylo ale niezbyt dokladnie chcialbym wiedziec najlepiej od uzytkownikow tego silnika jak jest praktycznie i jeszcze jedno podobno sa tam dwie predkosci pracy bede wdzieczny za pomoc
może go podpiąć pod komputer i zobaczyć ? Tego nikt Ci nie zabroni. Szukasz sobie problemów, standardowo to prawidłowa/optymalna temperatura pracy silnika wynosi 90*C, po co wentylator ma się włączać i ją zbijać, co, nadążasz teraz???
Mam pytanie szanowni koledzy. Czy zacinający sie termostat (opel astra f X16SZR - gaz) ma wpływ na kulturę pracy silnika - dławienie, dziura w gazie w przedziale 1800 - 2000, mułowatość, głośny warkot??? Latem jest nawet ok a teraz zrobiło się już chłodniej i autko zaczyna mieć swoje humory...
sprawdż ciśnienie w cylindrach,po odkręceniu korka wlewu oleju nie powinna nastąpić zmiana w pracy silnika jesli tak jest lub bardzo dymi przez wlew to faktycznie cos z głowica,po wykreceniu świecy nie powinna byc mokra,sprawdz to wszystko,jesli ok to coś z napięciem,sprawdz kolor iskry
Witam . Jeżeli przez pewne przeróbki udało Ci się zwiększyć ilość energii dostarczonej do silnika z paliwem na pracę efektywną , to taką samą ilość energii musisz odprowadzić do atmosfery przez chłodziwo . Niekiedy czujniki włączania i wyłączania silnika wentylatora mają w obudowie wkręty regulacyjne co pozwala w pewnych granicach zmienić temperatury...
Sprężarka bezsprzęgłowa ma zmienną wydajność, sprężarka tradycyjna - stałą. Sprężarkę bezsprzęgłową można włączać i wyłączać w dowolnym momencie, sprężarkę tradycyjną powinno się załączać wyłącznie podczas pracy silnika na wolnych obrotach. Sprężarka tradycyjna w automatycznej klimie chodzi cały czas - temperatura nawiewu ustalana jest przez klapy mieszające,...
Astra 16i - Objawy pojawiają się rano i wieczorem(prawdopodobnie niższa temperatura i wilgoć) Po włączeniu zapłonu - na desce nie włączają się żadne kontrolki(silnik, olej, akumulator, ręczny- a jest zaciągnięty) Odpala normalnie (słychać załączenie komputera) po kilku chwilach pracy silnika zapala się komtrolka akumulatora (blado świeci a po zaciąniięciu...
Mam taki problem, podczas jazdy świeci się kontrolka elektronicznego sterowania chłodzenia silnika (taki prostokącik z gwiazdką). Auto odpala, równo chodzi, temperatura cały czas utrzymuje się na poziomie 80 stopni. I generalnie nie zauważam jakiś niedomagań w pracy auta. Co może być przyczyną? może ktoś miał już podobny problem.
Napisz jak zachowywał się silnik przy próbie ruszania,objawy zbliżone do silnika który pracuje na 3 cylindry i niema siły uciągnąć auta po całkowitym puszczeniu sprzęgła.Pisałeś że takie objawy były gdy temperatura powietrza była 0-5°C czyli wtedy gdy jest największa wilgotność powietrza.Doczytałem też że gdy silnik pracował kilka minut na postoju to...
Witam koledzy. Niedawno poruszyłem mojego staruszka po prawie 3 letnim postoju w garażu. Opel astra f 1.4 gl. Jedyne co przez ten czas go spotykało to jazda na wymianę oleju, oraz przeglądy. Teraz muszę go używać częściej. Po zrobieniu około 100km zaskoczyło mnie, że obok lewego koła mam rozpryśnięty na chodniku jakiś płyn (niczym prysznicem). Po otworzeniu...
Kolego czasami jest tak że diagnoskop pokazuje błąd nie związany bezpośrednio z usterką. Miałem kiedyś dziwny przypadek z astrą H 1.7CDTI a mianowicie auto jeździło do końca i zostało normalnie zgaszone i już nie odpaliło. Błąd czujnika położenia wału, parametry w rzeczywistych wszystkie ok. sygnały na oscyloskopie też ok. a auto nie odpaliło normalnie,...
Witajcie, Usterki poszukuję dalej. Rozrząd jest w porządku, nic się z nim nie dzieje. 3 miesiące temu był wymieniany nawet na nowy. Dziś odebrałem komputer z naprawy której defakto nie było ponieważ okazało się że jest sprawny. Błędy występują dalej. Chyba że uszkodzenie jest jakieś bardzo nietypowe powiedział elektronik ale wtedy już tylko wymiana...
Wygląda na to że pod dużym obciążeniem paliwa brakuje. Na początek zmienić filtr paliwa. Potem ewentualnie pomiar ciśnienia paliwa pod obciążeniem - tam jest taki zaworek serwisowy, można podjeść z manometrem.. Jeżeli ciśnienie OK to wtryskiwacze mogą być pozatykane (ale to raczej wątpliwe, były by objawy nie równej pracy - raczej trudno żeby się wszystkie...
Witam, mam problem z moja astra 2.0 DTI 101 KM 2002 1. Podczas jazdy zapaliła się zolta kontrolka symbol chłodnicy z wentylatorem ( słyszalny dziek jakby coś sie rozprężyło, wyrzuciło olej przez korek ok 2l. - korek prawdopodobnie byl nie dokręcony ) temperatura silnika byla w normie=) 2. Auto kompletnie straciło moc ale nie do "0" zjechałem na stacje...
Witam ponownie jestem po wstępnych testach, autko gdy jadę np na 4 biegu bez gazu to zapala sie kontrolka silnika i autko słabn ie, gdy dodam więcej gazu to dostaje sił, przed regeneracja też miałem podobny problem z tym że z czasem coraz częściej się pojawiała ta kontrolka. jakiś tydzień temu zczytałem błąd P0400 - Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego...
Na początku układu wydechowego masz żeliwny kolektor wydechowy osłonięty blachą, i jak spojrzysz pod maskę to z prawej strony tego kolektora jest wkręcona sonda i od niej odchodzi pojedynczy kabelek u mnie fioletowy. Sprawdź czy po dodaniu gazu (energicznym) nie kopci z wydechu na czarno, jeśli tak to prawie pewne, że to sonda. Nie wiem dokładnie kiedy...
Być może zostaje jednak skasowanie adaptacji - u mnie tak było. Wprawdzie inne auto (BMW E46) ale zasada działania osprzętu silnika jest podobna chyba w każdym z elektronicznym wtryskiem pośrednim. U mnie sonda stała - po wymianie elementów instalacji LPG od reduktora w górę, elementów układu zapłonowego i dolotowego została już tylko "martwa" sonda...
Pozwoliłem sobie założyć, że samochód to astra I lub astra II ewentualnie Vectra I lub Vectra II. Istnieje też opcja z corsą II. Sam pomysł super. Automatyka też. Właściwie pólautomatyka jak to kolega konstruktor określił. Automatycznie jest włączana sprężarka i regulowana siła nadmuchu. Domniemywam, że temperatura jest regulowana ręcznie, za pomoca...
To jest normalna rzecz. Tak się robi często gdy jeździ się na krótkich odcinkach, gdy silnik nie zdąża złapać swojej normalnej temperatury pracy.
Ale dlaczego mówisz, że to jest problem? W większości aut 90 stopni to optymalna temperatura pracy silnika.
Z16XEP nie ma przepływomierza.Te dwa przewody to czujnik temperatury zasysanego powietrza.Do obliczenia dawki korzysta z czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym i jeszcze paru parametrów.Pozdrawiam.
Temperatura silnika jaką widzi ECU gdy jest problem plus temperatura na dolocie.
Podejrzyj parametry czujników podczas złej pracy silnika kiedy gaśnie,jaką temperaturę pokazują czujniki płyny chłodzącego i powietrza zasysanego no i tak jak kolega napisał co się dzieje z czasami wtrysków.
Prawdopodobnie sonda okopcona i przewodzi. Panowie, jest tak-z odpięta sondą albo do czasu aż silnik nie uzyska temperatury pracy ( 68st) jest podawane napięcie 450mV. Po tych warunkach napęcie to wynosi 1096mV . Sonda poprzez zmianę rezystancji to napięcie tłumi.
Zawór ten możesz zaślepić, wkładając małą blaszkę pomiędzy egr a kolektor , ale to metoda nie do końca dająca pełen obraz jego stanu, jak tak zrobiłem miałem problem z przepływem spalin (sygnalizacja z ecu odpowiednim błędem) , auta łapało tzw muła. Ale jak koledzy sugerują jechać na diagnostykę, egr łatwo mozna zdiagnozować podglądając jego stan otwarty/zamknięty...
Co za ignorancja zmieniać sobie samemu temperaturę pracy silnika. To jest jeden z najważniejszych parametrów w jednostce.Jest pod nią zaprojektowany.
Jest kilka podstawowych zasad w układzie chłodzenia jaki najczęściej występuje: __________________________________ Układ jest ciśnieniowy, czyli wszystko musi być szczelne, gdyż dopiero wtedy płyn (woda) wrze w temperaturze 120'C, inaczej nie będzie to działało. Termostat otwiera się przy 88'C powodując wymianę płynu pomiędzy obwodem silnika, a chłodnicą,...
Sprężarka klimatyzacji oraz wentylatory chłodnicy sterowane są z jednego modułu znajdującego się pod zderzakiem przy zbiorniku od płynu do spryskiwaczy, ten moduł lubi się psuć ale żeby go wykluczyć to przydałby się ktoś kto potrafiłby sprawdzić ciągłość przewodów w instalacji między nim a sprężarka i wentylatorami, tak podstawowe rzeczy powinien umieć...
https://m.youtube.com/watch?v=Ih-Z6XtSUL... Wrzuciłem filmik z objawami mojej Astry, zwrocie uwagę na temperaturę silnika podczas normalnej pracy auta a przy wysokich obrotach, dodam jeszcze ze przez cały film nie dotykalem gazu.
Podobny problem miałem w Astrze J 1.6 turbo. Od czasu do czasu wywalało trochę płynu ze zbiorniczka i co kilka, kilkanaście dni trzeba było go uzupełniać. Nowy termostat, płyn i na życzenie klienta nawet zbiornik wyrównawczy z korkiem. Tester obecności dwutlenku węgla w układzie nic nie pokazywał. Problemem okazała się uszczelka pod głowicą. Przy niskiej...
Sprawdź czujnik temperatury silnika, miałem tak samo w astrze.
temperatura silnika astra astra temperatura silnika temperatura pracy silnika pralki
jasny nieostry ustawi dmuchawa wymiana płyty głównej samsung
peugeot boxer kierunkowskazy centrum multimedialne
VN02H STMicroelectronics – zamiennik, czym zastąpić inteligentny high-side switch Audi S4 B5 1.8 benzyna – niedziałający lewy kierunkowskaz, przerywacz, żarówki, manetka