Masz niesprawny tzw MAP-sensor, czyli zintegrowany czujnik ciśnienia i temperatury w jednym.
Witam Jeśli katalog nie kłamie , to wszystkie te modele mają ten sam czujnik . Dla uspokojenia powiem , że gama silników z tym czujnikiem / bez krućca / jest bardzo duża . Pozdrawiam .
Steruje nim sterownik silnika na podstawie danych z szeregu czujników, m.in. temperatury silnika, temperatury powietrza, pozycji przepustnicy, czujnika prędkości obrotowej silnika, czujnika podciśnienia czy nawet sondy lambda. Głównymi czujnikami (mającymi największy wpływ) są jednak czujnik temperatury silnika i czujnik pozycji przepustnicy.
Uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodniczego.
Tz ten z foto,tu np niebieski tak? A czy on jest też odpowiedzialny za nawiew? Bo zimne leci z nawiewu,tak jak by termostat padł. I jak by do kupna zaszła potrzeba tj Czujnik temperatury Punto 2 ?
Sam jestem ciekaw co to masz z tym Twoim gazem. Postawiłem na czujnik temperatury w reduktorze. No jestem ciekaw.
To pewnie termistor NTC 10k. Przepływ powietrza sprawia spadek rezystancji a w wyniku tego zwiększenie ilości paliwa. Gdzie jest czujnik? Mierzyłeś go?
Sprawdź czujnik temperatury silnika.
Po czym poznajesz, że temperatura wody się podnosi? Wskaźnik temperatury? Na rozgrzanym silniku sprawdź węże chłodnicy (tak jak kolega powyżej wspomniał). Jeśli będą ciepłe (czyli termostat OK) to obstawiał bym czujnik temperatury.
Termostat sprawdzony? Ile płynu w układzie, układ chłodzenia nie jest zapowietrzony, nigdzie nie cieknie? Bezpiecznik wentylatora cały, przekaźnik sprawny? Pomierzyłeś/posprawdzałeś cokolwiek po za wymianą czujnika temperatury?
Co jeszcze może powodować ten problem. Chciałbyś usłyszeć, że to jakiś "kabelek" nie styka...? Sam sprawdź ciśnie pompy paliwa ciśnienie sprężania (może nawet na zimno), parametry czujnika temperatury....
Czujnik2 pinowy -komp Czujnik 1 pinowy -licznik 1 nic nie ma do 2
Powinieneś zacząć od podłączenia komputera i podglądu parametrów i może by się okazało że masz uszkodzony np. czujnik temperatury . O nim nic nie pisałeś .
Czym to było diagnozowane ? czujnik temperatury sprawdzony ?
Przepustnice wyczyść, sprawdź sonde i czujnik temperatury.
sprawdz tez czujnik temperatury
Tak , ale musi być też z czujnikiem temperatury powietrza.
Sprawdź czujnik temperatury , termostat.
A czy nie jest to sygnalizacja braku płynu chłodzącego w zbiorniku?
Nieodpowiedni czujnik temperatury kupiłeś.
sprawdź też czujnik temperatury,może się okazać że temperatura jest prawidłowa a czujnik szwankuje
Znajomy tak miał i po wymianie czujnika położenia wału problem z odpalaniem znikł, chociaż wszyscy obstawiali czujnik temperatury.
Jesli tylko to on okaze sie winny. Dla swietego spokoju sprawdziłbym tez czujnik temperatury silnika dla komputera. Na zimnym po nocy rano tez nie odpala bez dodania gazu? Sprawdz tez czujnik temperatury zasysanego powietrza który jest przy wtryskiwaczu
Sprawdz czujnik temperatury chłodziwa.
Dzisiaj wymieniłem termostat i to samo, wentylator się załączył gdy wskazówka byłą ok 0,5cm pod połową skali. Wychodzi na to,że jest to wina czujnika temperatury?
Pod korkiem czysto.Plyny ok uszczelka pod glowica ok.spaliny nie śmierdzą paliwem oleju nie bierze nic .Jak temperatura spadnie to działa wszystko ok.Na gorącym silniku odpala ale trzeba ldodaću gaz Normalnie przekrecam kluczyk i odpala Bez gazu.Rece opadają mi już Odepnij czujnik temperatury płynu.
Po czym poznajesz, że "się grzeje"? Czujnik temperatury sprawny?
Niesprawny czujnik położenia wału korbowego daje taki efekt.
ja bym stawiał na termostat a w drugiej kolejności czujnik temperatury cieczy.
Czy auto ma LPG? Błąd czujnika MAP może być spowodowany nieszczelnością w obrębie dolotu. Sprawdź wężyki dochodzące do przepustnicy. Spójrz też w Live Data na Examinerze na odczyty z czujników temperatury.
przecież masz jak byk-sygnał wałka rozrządu i czujnik temperatury. Nienawidzę fejsiarzy.
A jak wyglądają wskazania czujnika temperatury powietrza zasysanego?
Sprawdz wtrysk, morze lać i go zalewa. Dodano po 1 I proponowałbym wymienić czujnik temperatury
Witam Posiadam instalację gazową II generacji (Punto I 75KM 1.2). Ostatnio gazownik zamontował mi załączenie gazu za pomocą czujnika temp. - ustawił 20 stopni. Przy obecnej temperaturze 26 stopni rankiem na zimnym silniku, gaz załącza mi się po 3 - 4 km. Wymieniłem termostat, z nawiewu leci ciepłe powietrze. Dzisiaj po dojechaniu do pracy organoleptycznie...
Gdzieś znalazłem możliwe rozwiązanie tylko proszę o potwierdzenie. Czy to może być walnięty czujnik temperatury powietrza?
W moim punto z tego samego roku obroty tez robily co chciały. Pomogła wymiana czujnika temperatury cieczy chłodzącej
Poco znów wymieniałeś tą pompę skoro nic Ci już nie ciekło i ciśnienie było OK a w dodatku jeszcze tak długo się utrzymywało?? strata pieniędzy kable do świec nie przebijają? jak nowe to czy aby nie Janmor?? świece wymienione? (byle nie NGK...) Rozrząd nie przeskoczony? Nie pamiętam czy tam jest mapsensor na wężyku, ale jak tak to wężyk do sprawdzenia...
lepiej farelką nie grzej przy tej butli bo to jednak temperatura. może czujnik?
Popraw wtyczkę czujnika temperatury płynu chłodniczego.
wymieniłem czujnik temperatury i nic
Sprawdź czujnik temperatury - może tu leży problem. Najlepiej za pomocą komputera na zimnym i kilka minut po rozgrzaniu silnika. Pozdrawiam.
Czujnik podłączony pod 4pin (masę) i 6pin poprawnie wskazuje temperaturę.
Sprawdź na diagnostyce sondę lambda oraz wskazania temperatury silnika pod kątem czujnika temperatury i działanie termostatu.
Jeśli nie ma klimatyzacji to jest jeden przekaźnik i bezpiecznik od wentylatora, natomiast sterowanie przekaźnikiem odbywa się z ECU wiec temperatura jest mierzona tym czujnikiem na termostacie i to komputer decyduje kiedy załączyć wentylator. Przekaźnik oznaczenie R6, bezpiecznik F6 30A. Trzeba szukać przewodów.
Jakieś błędy w sterowniku silnika są ?? Diagnostyka komputerowa mogła by coś podpowiedzieć . Spróbuj odpiąć czujnik temperatury płynu chłodniczego .
punto nie ma wskaznika temperatury silnika?
Jak będziesz wiedział że auto w tym momencie źle odpali to ściągnąć wtyczkę z czujnika temperatury i wtedy pal.
czujnik temperatury płynu chłodzącego. pozdrawiam
Tak, to ten czujnik w głowicy, z jednym stykiem. Będzie pasował czujnik z Poloneza albo z Punto I (w wersji ze wskaźnikiem), a może i z Alfy. Czy będzie współgrał ze wskaźnikiem - trzeba zobaczyć jakie parametry miał oryginalny czujnik od tych wskaźników.
Na nowym czujniku jest tak samo. W sumie to jest tylko wskaźnik i wystarczy. W Fiacie Punto widziałem brak czujnika temperatury. Jedynie sygnalizacja przegrzania silnika.
Witam. Auto Fiat Punto 2 1.8 16V HGT. ... Błędów brak. Przepustnica podmieniana 4 krotnie. Bez zmian. Świece nowe. Cewki podmieniane. Czujnik temperatury na termostacie sprawny. Wszystkie 3 sondy lambda dają prawidłowe odczyty. Lewego powietrza nie widać, psikałem dookoła zmywaczem do hamulców i brak reakcji silnika. ... Pozdrawiam Wariator nie blokuje...
Źle ustawiony tzn ? Na co na wielopunkcie ustawiać zapłon skoro wszystko leci z automatu i nie ma żadnej mechaniki od CPWK aż do świecy ?? Chyba że się mylę Check engine się nie świeci. Ciepły trzyma obroty, podejrzewałem czujnik temperatury powietrza.
Proszę o potwierdzenie jaki czujnik mam wymienić. Temperatury plynu chłodzącego, czy czujnik temperatury silnika.W którym miejscu się on znajduje?
Lekkie pierdzenie z tłumika to normalne w Unie choć nie wiem jak o jest u Ciebie. Co do spalania także dużo pali. Kiedy jeszcze miałem Uno 1.0 paliło 10-11/100km. Jeśli bardzo dużo dużo pali warto sprawdzić/wymienić czujnik temperatury oleju.
Dokładnie czujnik temperatury powietrza. Co ciekawe jak widzi dziwna temperaturę oleju silnikowego to trafiłeś.
Być może uszkodzony czujnik temperatury i ECU podaje złe dawki paliwa.
Iskra jest? paliwo podaje? Jeżeli problem wystęuje w zależności od temperatury to sprawdź czujniki temperatury, czujnik w kolektorze i ewentualnie przepustnicę....
Wentylator nie włączył mi się nawet wtedy kiedy wczoraj temp zew 30 st.C silnik pracował na bezynie 15 min na postoju, czy tak może być
Obydwie rady są dobre sprawdz termostat a jak tam nie znajdziesz rozwiązania problemu to zapewne lezy on w czujniku.
Tak jak wyżej kolega czujnik temperatury jest prawdopodobnie winien ale też czujnik halla jest do sprawdzenia
Jeżeli silnik się przegrzewa to znaczy, że prawdopodobnie termostat nie otwiera dużego obiegu płynu chłodzącego (nie włącza w obieg chłodnicy). Tak długo jak chłodnica będzie zimna czujnik temperatury znajdujący się przy chłodnicy nie włączy wentylatora. Sprawa jasna - sprawdź termostat - prawdopodobnie konieczna będzie jego wymiana. Powodzenia.
miałem już wymieniać reduktor.... a tu taka niespodzainke mi moje punto zaserwowalo... padl juz drugi raz czujnik temperatury chlodnicy... zagotowal.. do domu trzeba bylo sie jakos dostac... i tak zagotowal ze 3razy... po wymianie czujnika odpalam (wentylator oczywiscie sprawdzany sprawny termostat puszcza) i bardzo kopci na bialo.. raz pracuje jakby...
Dziekuje wszystkim za sugestie,a w szczegolnosci podziekowania dla Immo.Poprawnie zdiagnozowal usterke.Po wymianie czujnika temperatury wszystkie dziwne zachowania ustapily.Pozdrawiam!
Bardzo przydałaby mi się charakterystyka (lub kilka jej punktów temp.-rezystancja) czujnika temperatury płynu od wskaźników (czerwonego) z Punto 75 (mk. 1). Oznaczenie tego czujnika w ePER to 6100371962/26 NADAJNIK (eng. TRANSMITTER), nr rys. 7588802. Z góry dziękuję za pomoc!
To jak wytłumaczyć, że przy rezystancji odpowiadającej rezystancji czujnika w temperaturze ok 85*C wskazówka ani drgnie? Skąd tyle Punt jeździ z wskazówką na 1/4 skali mimo, że ECU widzi właściwą temperaturę, a czujnik był wymieniany i niczego to nie zmieniło?
U mnie jest chyba w listwie coś takiego (ID:1297) CZUJNIKI - Mapsensory - DE802053 BRC Czujnik ciśnienia do Sequent 24 Myślałem wcześniej, że to czujnik temperatury
Witam. Mianowicie mam problem z wskaznikiem temperatury w moim Punto 1 1.2 benzyna. Wskazówka wzrośnie do 1/4 i dalej nie ruszy. Wie ktoś może w czym tkwi problem. Wymieniony termostat i czujnik temperatury i nie mam pojęcia co dalej.
Wykręć to co masz a kup taki jak powinien być bardzo duże prawdopodobieństwo że nie zadziała ci to tak, czasem czujniki są identyczne a różnią się parametrami i nie pokazuje temperatury.
Witam, Brudny filtr powietrza, uszkodzony czujnik temperatury cieczy chłodzącej, bądź sonda lambda
Witam.Testowałem ostatnio Grande Punto 1.3 Multijet EcuScanem.Wyrzuca błąd P0110 - błąd czujnika temperatury powietrza przepływomierza -przerwa/zwarcie do +V baterii/sporadyczny.Nie zapala się kontrolka awarii silnika.Jedynym objawem pewnej niesprawności jest trochę gorszy rozruch silnika na ciepłym niż na zimnym. Podstawienie innego przepływomierza...
Problem rozwiązany. Rozebrałem BCM, niby jest ślad zalania, ale ścieżki całe. Miganie rezerwy to wina tego, że skaner się nie zawsze chce dogadać z ECM. Migający check, to brak adaptacji koła fonicznego. Czujnik temperatury wody wymieniony i już jest ok. Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł"....
Według mnie przekaźnik czujnika temperatury parownika. Jeśli uszkodzony to sprężarka nie ruszy.
Kolego sprawdz rezystancje czujnik i się dowiesz czy masz właściwy.
Więc czekam na dostawę innego czujnika. Nie wiem czemu wysłali taki jaki mam teraz. Czujnik temperatury (przegrzania) silnika do 900-setki wkręcany w głowicę ma być z czarnym plastikiem, obudową, żaden inny, więc patrz co ci przyślą... Ma wyglądać tak. https://obrazki.elektroda.pl/2690028000_... https://www.autodoc.pl/meyle/15827929...
To Punto chyba nie ma wejścia OBDII ? A co odpowiada za odcięcie paliwa ? Nie czasem czujnik położenia wału ? Miało by to coś wspólnego ? Albo sonda lambda ? Ma trzypinowe wejście przy wtyczce sterownika do podpięcia diagnostyki. Odczytaj błędy i idź tym tropem . Jest dużo czujników od temperatury(2 szt) po MAP i otwarcia przepustnicy oraz jak pisałeś...
Do opisu możliwych usterek opisanych przez Zbyszka można dodać ... ciśnienie w lewej tylnej oponie lub dojazdówce. Tak diagnostyka wskazana , ale wcześniej sprawdz czujnik temperatury chłodziwa dla sterownika.
Wartość w porządku, a znaczenie tego czujnika - marginalne. Wymień przewody zapłonowe... ot co ;) a jak już sprawdzać jakiś czujnik to ten od temperatury silnika, tylko nie ten od wskaźnika, tylko od ECU (koło termostatu).
Objawy wskazują na przerwę w obwodzie czujnika temperatury. Sprawdź czy gdzieś kabel od czujnika, albo styk nie przerywa.
czyli jeśli u mnie przy silniku nagrzanym tak że się załącza wentylator na chłodnicy czyli temp ~ 90oC a czujnik temperatury płynu wtedy ma rezystancje ~290 ohm to znaczy że mam czujnik do wymiany?
Ta wskazówka ma Ci pokazywać przybliżoną temperaturę, czujnik ma swoją tolerancję. Jest ok. Na wskaźniku masz 90 a w głowicy ponad 100 więc czym się tu przejmować. Jest ok.
Jeśli dźwięk dobiega z pompy wodnej, a jest napędzana z rozrządu,( a obudowa jest odsunięta) to na pierwszym miejscu wymieniłbym pompę(oraz pasek, napinacz,uszczelniacze,itd), zanim walnie pasek, (nie wiem czy w Punto 2 silnik jest bezkolizyjny) Zapowietrzenie układu chłodzenia raczej nie włącza czujników temperatury, więc to nie ten problem.
Zaciski 1 i 2 na biegu jałowym 0-0,9V(zmienny), Zaciski 3 i 4 10 ohm, Zaciski 3 i 4 11-14V (wtyczka od instalacji auta) Sprawdź czujnik temperatury zaciski 1 i 2 przy 20C 2000ohm 80C 300ohm Oczywiście taki pomiar nie daje 100% pewności co do uszkodzenia badanego elementu !
rozumiem ze po przekręceniu kluczyka na rozruszniku powinienem około 12 v uzyskać. Mam pytanie czy wada jednego z czujników (np. temperatury) może powodować takie objawy?
sprawdzić czujnik temperatury jaki silnik dokładnie i rok
Miałem podobny przypadek w Fiacie Punto. Przyczyną był uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego. Usterka została zlokalizowana po podpięciu w serwisie do komputera
Moim zdaniem moze to byc wina czujnika temperatury silnika i na zimnym nie zalancza ssania.
Ja tam widze jeden czujnik. Od temperatury 2 pinowy ale to jest od wskazówki temp
Poszukuje pilnie schematu do Punto 1.7 Td, najbardziej interesuje mnie gdzie są podłączone czujniki temperatury, będę wdzięczny za pomoc.
Fiat Grande Punto 1,4 8v 2006r
W pierwszej kolejności do sprawdzenia czujnik temperatury silnika (są 2) i regulator wolnych obrotów.
ma klime?? Dodano po 1 ma klime?? wentylator sie wlaczy takze jesli niesprawny bedzie czujnik temperatury silnika
co do sondy, to w grudniu założyłem nową, więc zakładam, że jest dobra :D gdzie znajduje się czujnik temperatury powietrza? jak go sprawdzić "domowymi sposobami"?
Witam, mam Punto 1,2 8v. Obroty silnika falują na ciepłym silniku. Silnik krokowy wymieniony, gniazdo silniczka krokowego czyste, nowy termostat. Na zimnym silniku jest wszystko ok. obroty 1100, ale tylko jak sie rozgrzeje dostaje kopa na 2000 obr., i zaczyna bujać go pomiędzy 1500 a 2000. Może czujnik temperatury? Z góry dziękuje za pomoc.
Termostat raczej odpada bo kolega mowi, ze duzy obieg goracy i wentylator sie wlacza a czujnik jest wlasnie w duzym obiegu. Ja stawiam na korek bo on trzyma cisnienie w ukladzie, przy wysokim cisnieniu temperatura wrzenia wody jest sporo wyzsza albo czujnik wentylatora.
Niestety nie ma to wpływu na ilość spalanego paliwa. Bardzo dużo spala to znaczy ile??? Sprawdź czujnik temperatury płynu chłodzącego co daje sygnał do ECU.
wymieniłem czujnik temp w sc na czujnik z punto i podłączyłem pod wskaźnik paliwa, jednak przy załączonym wentylatorze chłodnicy strzałka jest 2-3 mm poniżej połowy, jak zwiększyć sygnał z czujnika o 10-15%
Sprawdź ten czujnik temperatury silnika od ECU. Gdzie dokładnie go znajdę?
Miałem ten sam problem. Wymieniłem czujnik temperatury wody i było ok. Są jednak dwa takie czujniki i należy wymienić właściwy sprawdzając wcześniej który jest zepsuty.
napięcia w porządku, ale dla pewności jutro zaprowadzę auto do mechanika, zmierzę jeszcze raz, przy okazji wymienię filtr oleju i dam rzadszy mineralny 15w40, dodatkowo wymienię czujnik temperatury silnika. Napiszę później czy to pomogło.
Sprawdz czujnik temperatury chłodziwa , po prawej stronie silnika , jak otworzysz maskę , szary.
punto czujnik temperatura grande punto czujnik temperatura punto czujnik temperatura oleju
biquad wymiary przetwornik impulsowy termopara przewody
modernizacja instalacji elektrycznej lombardini silnik
Czujnik położenia wału w Polonezie 1.9 Diesel - podłączenie i diagnostyka Podłączenie obrotomierza w Polonezie 1.9 diesel