Czujnik2 pinowy -komp Czujnik 1 pinowy -licznik 1 nic nie ma do 2
Steruje nim sterownik silnika na podstawie danych z szeregu czujników, m.in. temperatury silnika, temperatury powietrza, pozycji przepustnicy, czujnika prędkości obrotowej silnika, czujnika podciśnienia czy nawet sondy lambda. Głównymi czujnikami (mającymi największy wpływ) są jednak czujnik temperatury silnika i czujnik pozycji przepustnicy.
Sprawdź czujnik temperatury silnika.
Masz niesprawny tzw MAP-sensor, czyli zintegrowany czujnik ciśnienia i temperatury w jednym.
Czy temperatura silnika widziana przez ECU jest poprawna? Jakie jest ciśnienie w układzie klimatyzacji?
Nie kombinuj, tylko zatrzymaj się samochodem w miejscu osłoniętym od wiatru i nagrzej porządnie silnik. Przy tych temperaturach płyn szybko puści w wężykach w masce. Następnie wypsikaj wszystko i zalej porządnym płynem.
witam.. problem polega na nierównej pracy silnika na lpg na zimnym silniku (jednak gdy przytrzymam pedał gazu silnik pracuje normalnie). problem pojawia się gdy np w takcie jazdy dojeżdżam do skrzyżowania i trzeba puścić pedał gazu nacisnąć sprzęgło i hamulec- wtedy gdy silnik jest zimny czasem "zdechnie", czasem później ma problem z odpaleniem... nadmieniam...
W starych samochodach wszytko jest możliwe nawet to, że ktoś kontrolkę zakleił. Może poprzedni właściciel założył jakieś zabezpieczenie antykradzieżowe własnego projektu jak w samochodzie majstra? [youtube]https://www.youtube.com/watch?v... Auto ma LPG? Może są zwykłe świece nie przystosowane go gazu (wyższej temp spalania) i tracą...
Program niestety przestaje działać jak przełączę na LPG :( więc nie mogę niestety nim nic sprawdzić. Odkręciłem w międzyczasie tą sondę nr 2 (ciężko było ). Grzechotało lekko w jej środku. Sprawdziłem omomierzem pomiędzy dwoma białymi przewodami i żadnych zmian na wyświetlaczu. Może stąd ten błąd - grzałka padła? Praca drugiej sondy jest na dole każdego...
Jaki poziom płynu, czy układ odpowietrzony, czy silnik osiąga temperaturę roboczą, czy węże od nagrzewnicy mają taką samą temperaturę i najważniejsze czy otworzyłeś w ogóle maskę ?
Po czym poznajesz, że temperatura wody się podnosi? Wskaźnik temperatury? Na rozgrzanym silniku sprawdź węże chłodnicy (tak jak kolega powyżej wspomniał). Jeśli będą ciepłe (czyli termostat OK) to obstawiał bym czujnik temperatury.
Aktualizacja centralki silnika, zapewne masz stara, podaj odczytany nr testerem to sprawdze I oczywiście jakie temperatury widzi sterownik
Czym diagnozowane i przydałby się log parametrów z próby rozruchu, zwłaszcza temperatura silnika, dawka wtrysku, przepływ powietrza, ciśnienie paliwa i napięcie instalacji.
punto nie ma wskaznika temperatury silnika?
Po pierwsze to jaki termostat kupiłeś?tzn. chodzi mi o temperaturę otwierania się.
Sprawdź czujnik temperatury - może tu leży problem. Najlepiej za pomocą komputera na zimnym i kilka minut po rozgrzaniu silnika. Pozdrawiam.
sprawdź też czujnik temperatury,może się okazać że temperatura jest prawidłowa a czujnik szwankuje
Sprawdź na diagnostyce sondę lambda oraz wskazania temperatury silnika pod kątem czujnika temperatury i działanie termostatu.
Witam Jeśli katalog nie kłamie , to wszystkie te modele mają ten sam czujnik . Dla uspokojenia powiem , że gama silników z tym czujnikiem / bez krućca / jest bardzo duża . Pozdrawiam .
Jesli tylko to on okaze sie winny. Dla swietego spokoju sprawdziłbym tez czujnik temperatury silnika dla komputera. Na zimnym po nocy rano tez nie odpala bez dodania gazu? Sprawdz tez czujnik temperatury zasysanego powietrza który jest przy wtryskiwaczu
sprawdzić czujnik temperatury jaki silnik dokładnie i rok
Po tym co podajesz to wychodzi raczej na błędne mapowanie wtryskami. Wymontuj mapsensor i zmierz rezystancję termistora. Może sterownik jest ogłupiany , ostatnio temperatury zewnętrzne wariują. Jak będzie map szwankował to cuda się będą działy w tym silniku.
Test na CO2 ;)
Ja bym termostat sprawdził.
Masz zapowietrzony układ albo kończy się pompa wody. Z każdego odpowietrznika ma lecieć płyn. To, że na rozgrzanym silniku płyn ze zbiorniczka uchodzi to normalne, co nie znaczy, że jest go właściwa ilość. Poziom płynu sprawdź na zimnym silniku z autem ustawionym na równym podłożu. Czy wentylator chłodnicy włącza się?
Spróbuje to zrobić w najbliższym czasie. Mam tylko jeszcze jedno pytania. Czy nie jest dziwne to, że teraz po całej nocy postoju ładnie się przełącza na gaz, a po 2-3 godzinach nie ? Przecież auto jeździ w takich samych warunkach zmienia się tylko czas postoju i pewnie temperatura :D
Zdaje się, że w tym aucie nie ma wskaźnika temperatury. Zapewne jest tylko kontrolka która zapala się po osiągnięciu przez silnik zbyt wysokiej temperatury (tak jest np. w seicento).
Proste. Na zimnym silniku sprawdzasz co widzi ten czujnik. Tj temperatura powietrza oraz ciśnienie w kolektorze ssącym
Jeśli mruga kontrolka mil to musisz zrobić adaptację koła fonicznego tzn nagrzać auto do normalnej temperatury pracy , następnie trzy razy maksymalnie nadusisz pedał gazu o kontrolka gasnie sama.
Czym to było diagnozowane ? czujnik temperatury sprawdzony ?
Zobacz jakie ciśnienie widzi na mapsensor. Przy zerowym ciśnieniu ten Stag zapali kontrolkę na awaryjnym odpaleniu a silnik będzie będzie pracował na benzynie. Do sprawdzenia instalacja - jak przekręcisz na zapłon to pamięta ustawienie z ostatniego gaszenia silnika. Warunki które ma na pewno to temperatura, obroty i ciśnienie gazu (tylko tu wywali błąd...
Nieodpowiedni czujnik temperatury kupiłeś.
Jak nie masz żadnych wycieków, silnik nie bierze oleju, to możesz wrócić na półsyntetyk. Wiem, że panuje opinia, że po mineralu nie powinno się już wlewać nic innego, ale jeśli stan silnika jest bardzo dobry, to nie ma przeszkód. Mineralny to powolna śmierć do tego silnika, tym bardziej przy naszych temperaturach zimą.
To teraz sprawdź jak wygląda uszczelka. W którym miejscu puściła oraz sprawdź, czy głowica faktycznie była planowana. Jeśli głowica, jest dobra tzn. była planowana, to pozostaje uszczelka. ale nie koniecznie musi to być wina uszczelki, przyczyną może być także przegrzewający się silnik. Masz auto z gazem, więc teoretycznie pracuje pod większą temperatura,...
0,2 litra to nie tak wiele, a skąd - efekt jeżdżenia z prawie pustym zbiornikiem zimą - woda skrapla się na ściankach zbiornika przy zmianach temperatury.
O ile te skoki, jaki silnik ?
Wentylator nie włączył mi się nawet wtedy kiedy wczoraj temp zew 30 st.C silnik pracował na bezynie 15 min na postoju, czy tak może być
WITAM MAM PYTANKO NIEDZIALA MI WSKAZNIK TEMPERATURY W PUNTO 1.9 D CO TO MOZE BYC
Jakieś błędy w sterowniku silnika są ?? Diagnostyka komputerowa mogła by coś podpowiedzieć . Spróbuj odpiąć czujnik temperatury płynu chłodniczego .
Nie mam gazu. Silnik pracuje dobrze tylko w momencie silniejszego nacisniecia gazu zakrztusza sie. Potem wraca do normy. Podobnie gdy nacisne gaz wskazowka obrotomierza wedruje na powiedzmy 3000 obr/min. i mimo trzymania gazu caly czas w tej samej pozycji opadado 2500 by po chwili wrocic znowu do 3000. Oczywiscie nie zawsze sie to dzieje, ale w 70%...
Akumulator jest ładowany wtedy kiedy silnik pracuje.
Jeśli swiatła przygasają na jałowych obrotach to akumulator może być nie pierwszej młodości. Miałem tak u siebie i po wymianie akumulatora jest ok. Ja bym podmienił sterownik . Pisałeś o czujniku MAP że jak go odepniesz to jest w miarę dobrze a ten czujnik ma wpływ na ustalenie kąta wyprzedzenia zapłonu obliczonego przez sterownik. Masz jakieś logi...
Jak będzie coś nie tak to wentylator będzie chodził cały czas, lub zaświeci się kontrolka przegrzania silnika, a jeżeli chcesz sprawdzić temperaturę, to tylko komputer diagnostyczny
Dzisiaj wymieniłem termostat i to samo, wentylator się załączył gdy wskazówka byłą ok 0,5cm pod połową skali. Wychodzi na to,że jest to wina czujnika temperatury?
Wartość w porządku, a znaczenie tego czujnika - marginalne. Wymień przewody zapłonowe... ot co ;) a jak już sprawdzać jakiś czujnik to ten od temperatury silnika, tylko nie ten od wskaźnika, tylko od ECU (koło termostatu).
Zależy która usterka, bo inną przyczyną są duże zmiany temperatury i wibracje (sterownik przymocowany do silnika).
W moim punto też pokazuje się "kropidełko" ale jak dodam gazu to zaraz znika. No i jak stoję to obroty silnika potrafią nagle skoczyć do 2 tys. Poza tym niepokoi mnie niska temperatura silnika. Czyżby też broiła cewka zapłonowa i może jest walnięty termostat? Proszę o odpowiedź
Wymieniłem przewody WN kolejny raz bo zaobserwowałem delikatny przeskok iskry, obroty na biegu jałowym utrzymują się na poziomie 900obr/min. To wskazuje na problem z czujnikiem temperatury od ECU, na rozgrzanym silniku wolne obroty powinny wynosić 650-700rpm. Kup ten kabel, podepnij się i odczytaj jaką temperaturę silnika widzi ECU.
witam na 100% uszczelka pod głowicą na postoju będzie wszystko ok , właczy ci się wentylator temp bedzie w normie , natomiast w czasie jazdy temperatura zbyt wysoka , ciśnienie z któregoś cylindra dostaje się do układu chłodzenia , układ się zapowietrza i silnik się przegrzewa pozdrawiam
Jeżeli silnik się przegrzewa to znaczy, że prawdopodobnie termostat nie otwiera dużego obiegu płynu chłodzącego (nie włącza w obieg chłodnicy). Tak długo jak chłodnica będzie zimna czujnik temperatury znajdujący się przy chłodnicy nie włączy wentylatora. Sprawa jasna - sprawdź termostat - prawdopodobnie konieczna będzie jego wymiana. Powodzenia.
Moim zdaniem moze to byc wina czujnika temperatury silnika i na zimnym nie zalancza ssania.
Problemy z chłodnicą PUNTO 1 Wiadomo że prawidłowe chłodzenie silnika jest jedną z najważniejszych cech wymaganych do prawidłowego działania silnika samochodu. Chciałem podzielić się swoim doświadczeniem jakie nabyłem w czasie eksploatacji samochodu Punto 1. Pewnego dnia zauważyłem, że w czasie jazdy w mieście zbyt mocno rozgrzewa się silnik (płyn chłodzący)....
koledzy ma ktos do punta 1.7td schemat lub zna sie troche na podlaczeniu czujnikow temperatury Dodano po 1 wkoledzy ma ktos do punta 1.7td schemat lub zna sie troche na podlaczeniu czujnikow temperatury
Podgladnij jak widzi temperatury
A gdzie ten czujnik znajdę? By go wymienić. A jaki masz silnik? By Tobie doradzić.
Może warto sprawdzić czujnik temperatury powietrza zasysanego, bo rozumiem, że problem występuje w mroźne dni. Sterownik silnika widzi wyższą temperaturę powietrza i do niej dobiera ilość paliwa.
A co z paliwem? W JTD, ECU sprawdza temperature oleju napędowego na listwie wtryskowej. Jeśli paliwo jest "dorabiane"-przy temperaturze 120 st C ECU wyłączy silnik
W pierwszej kolejności do sprawdzenia czujnik temperatury silnika (są 2) i regulator wolnych obrotów.
ma klime?? Dodano po 1 ma klime?? wentylator sie wlaczy takze jesli niesprawny bedzie czujnik temperatury silnika
Witam. Auto Fiat Punto 2 1.8 16V HGT. ... Błędów brak. Przepustnica podmieniana 4 krotnie. Bez zmian. Świece nowe. Cewki podmieniane. Czujnik temperatury na termostacie sprawny. Wszystkie 3 sondy lambda dają prawidłowe odczyty. Lewego powietrza nie widać, psikałem dookoła zmywaczem do hamulców i brak reakcji silnika. ... Pozdrawiam Wariator nie blokuje...
sprawdz tez czujnik temperatury
Nadmienię iż temperatura silnika w czasie operacji przegazówek winna wynosić powyżej 80 celcjuszy.
Przecież w Astrze H nie ma wskaźnika temperatury (właśnie dlatego). Mam Punto z tym samym silnikiem i temperatura na wskaźniku stoi w miejscu, ale wskaźnikiem steruje komputer i nie wiem na ile jego wskazania są odzwierciedleniem rzeczywistości. Nie masz tam czasem sterowanego (elektrycznie podgrzewanego) termostatu? Termostat zaczyna się otwierać przy...
Witam Od kilku dni mam kłopoty z silnikiem w Punto 1.9 JTD Diesel. Silnik gaśnie po osiągnięciu temperatury nominalnej. Po ochłodzeniu pali normalnie. Elektronika sprawdzana była na 'komputerze", który nie wykazał żadnych usterek. Może ktoś miał podobny problem i rozwiązał go. Będę wdzięczny za każdą informację. Pozdrawiam
Na nowym czujniku jest tak samo. W sumie to jest tylko wskaźnik i wystarczy. W Fiacie Punto widziałem brak czujnika temperatury. Jedynie sygnalizacja przegrzania silnika.
Zawsze gdy jest zimno ogrzewanie mam wyłączone aby silnik mógł się szybciej zagrzać. Ale w zimę jak silnik już osiągnie 90st i włącze ogrzewanie to temperatura szybko spada, tak jakby silnik nie był wstanie poradzić sobie z ogrzewaniem(za mała wydajność cieplna)
Znajomy tak miał i po wymianie czujnika położenia wału problem z odpalaniem znikł, chociaż wszyscy obstawiali czujnik temperatury.
napięcia w porządku, ale dla pewności jutro zaprowadzę auto do mechanika, zmierzę jeszcze raz, przy okazji wymienię filtr oleju i dam rzadszy mineralny 15w40, dodatkowo wymienię czujnik temperatury silnika. Napiszę później czy to pomogło.
W czasie kilkudziesięciu sekund po wyłączeniu zapłonu sterownik silnika wczytuje ustawienia do pamięci tak by wiedział jak pracował ostatnio. Nie masz możliwości podpięcia pod komputer i przed odpaleniem sprawdzić co widzi sterownik tzn jakie parametry? Chodzi o temperaturę silnika, powietrza ciśnienie w kolektorze ssącym itp
Mam problem z autem. Uruchamiam silnik z benzyny i po przekroczeniu 2500 obrotow przelacza sie na LPG. Kiedy jest zimny silnik po przejechaniu kilkuset metrow samochod gasnie po wrzuceniu biegu jalowego. Mam pozniej problem z uruchomieniem silnika. Nie odpala za pierwszym razem, tylko trzeba pare razy zakrecic zanim sie uruchomi silnik. A najlepiej...
Sprawdz czujnik temperatury chłodziwa , po prawej stronie silnika , jak otworzysz maskę , szary.
wymieniłem czujnik temperatury i nic
Witam raz jeszcze. Dźwięki "pianki" zniknęły. Przejechałem około 150km i nic nie słyszałem. Bulgotanie jest lecz tylko przez chwilę od włączenia zimnego silnika. To jednak nie koniec problemów. Po zmianie płynu jest bardzo ciężko osiągnąć temperaturę. Termostat faktycznie może być do wymiany. Dziś poszukam w sklepach i wymienię. Zimny silnik pracuje...
Sprawdź ten czujnik temperatury silnika od ECU. Gdzie dokładnie go znajdę?
Tak? Więc jak wyjaśnisz fakt, że silnik nierozgrzany pracuje dużo głośniej niż rozgrzany? Ustawiałem już zawory w paru autach i jakoś chodzą... Podobnie jest z tłokami drogi kolego - rozszerzają się w temperaturze...
W FES nie było błędów, świece i przewody WN wymieniane ok 10kkm temu. Temperatura w programie raczej ok na rozgrzanym silniku. To odłączenie aku ma na celu jakiś reset?
Witam , zauważyłem że ubyło płynu chłodzącego . Wcześniej stan wskazywał na "klejeniu zbiornika " czyli w połowie a teraz na min jest . Poprzedni stan sprawdzałem jak temperatury były dodatnie . Na korku od oleju nic się nie pojawiło , na korku od zbiorniczka płynu chłodzącego też nic nie ma . Czy taka różnica może być naturalna na skutek zmiany temperatury...
Po pierwsze po co zakładałeś LPG do niesprawnego samochodu? Po drugie - po co wymieniasz w ciemno rzeczy? Pierwsze co bym sprawdził to klin na kole pasowym. Druga rzecz to temperatura cieczy i powietrza jaką widzi sterownik silnika. Na koniec kompresję i płyn chłodzący na obecność spalin.
Tylko nie mam pewnosci ile jest w baku i temperatura silnika. Nie wiem jak sie za to zabrać żeby dobrz pokazywało?
Co znaczy wyrzuciłem " czarną skrzynkę"? Chodzi Ci o wymianę przekaźnika na nowy, lub wykluczenie w znaczeniu "wyeliminowałem" go, jako przyczynę randomowego czyli sporadycznego gaśnięcia swiateł mijania? Przyczyną może było to, że przy większym obciążeniu systemu poprzez włączenie tylnej szyby podgrzewanej, włączeniu wentylatora nawiewu powietrza na...
Dzięki za schematy, znalazłem nawet podobny z kolorami :). Zrobiłem bezsensowny swap, zamontowałem 1,2 16v z brava do punto 2 w którym oryginalnie siedział 1,2 8v 60km. Potrafi ktoś podpowiedzieć gdzie się wpiąć w wiązkę punto 2 żeby działał: 1. obrotomierz 2. kontrolka ciśnienia oleju 3. check 4. wskaźnik temperatury silnika W wiązce silnika bravy...
Pod korkiem czysto.Plyny ok uszczelka pod glowica ok.spaliny nie śmierdzą paliwem oleju nie bierze nic .Jak temperatura spadnie to działa wszystko ok.Na gorącym silniku odpala ale trzeba ldodaću gaz Normalnie przekrecam kluczyk i odpala Bez gazu.Rece opadają mi już Odepnij czujnik temperatury płynu.
odpal auto, nagrzej do temperatury pracy ok 80 Celc, trzykrotnie zwiększ obroty silnika do ok. 5500.
Temperatura silnika ponad 80 st. Dodać 4 razy gazu tak aby prędkość wału przekroczyła 4000 obr.
Który czujnik - ten od ECU czy ten od wskaźnika na desce? Ten od zegarów, a właściwie sam wskaźnik temp. na desce ma taką charakterystykę (przynajmniej u mnie taką miał - musiałem ją trochę skorygować by zgadzała się z charakterystyką nowego czujnika, po wymianie): T[°C] R[Ohm] 60800 65504 70317 75196 80173 85153 90135 95120 100106 10594...
ladamaniac mimo że sterownik nie jest zasilany podczas startu (kluczyk w położeniu start a nie praca) załącza wentylator a nie rozrusznik, a jak to robi skoro nie jest zasilany. Trochę to dla mnie skomplikowane. Napisz czego szukać i gdzie. Jak sprawdzić obwód czujnika temperatury oraz obwód zasilania sterownika silnika.
Każda instalacja LPG mogła się sama przełączać, nawet I generacja zamontowana do silnika z wtryskiem. Tylko I/II zazwyczaj przełączała się po przekroczeniu ustalonych obrotów (pierwszej "przegazówce") bez względu na temperaturę. IV generacja zawsze przełącza się dopiero po osiągnięciu zadanej temperatury parownika/silnika (zazwyczaj min. 35-40*C).
Nie wiem co ma hamulec do biegu jałowego Wbrew pozorom ma - serwo jest zasilane podciśnieniem z kolektora dolotowego. silniczek możesz sprawdzić odpinając rurę dolotową od przepustnicy i na zimnym silniku niech druga osoba odpali auto, a Ty patrz czy przepustnica się porusza. Bzdura, bo silnik krokowy regulacji biegu jałowego nie uchyla w tym silniku...
A lpg w aucie jest? i czy lampka samodiagnostyki sie zapala ? Na poczatek proponawałbym zmierzyc cisnienie paliwa, cz. temperatury , luzy zaworowe.
Sprawdzić czujnik jeszcze z 10 razy przy różnych temperaturach, a najlepiej to kontrolować przez cały czas nagrzewania silnika. Takie buble jak FAE i Topran (najczęściej sprzedawane) co najmniej połowa nowych trafia się niesprawnych.
Przy ECU 28 i 11 ale masz też łatwo dostępne złącze przy osłonie paska rozrządu. Wskazania czujnika temperatury powietrza faktycznie mi się nie podobają, po całonocnym postoju czujnik temperatury powietrza powinien pokazywać taką samą temperaturę jak czujnik temperatury silnika. Informacja o napięciu sondy lambda w tym sterowniku niestety nie jest dostępna......
Witam Mam taki problem, otóż gdy silnik jest dobrze rozgrzany wentylator nie włącza się. Sprawdzałem na krótko tz. zdjołem kostkę od czujnika temp. który znajduje się w głowicy (zaraz pod termostatem) włączyłem stacyjkę zapaliła się kontrolka od temp. poczekałem chwilkę i zaraz zapaliła się kontrolka od wentylatora i wentylator zaczyna pracować. Dodam...
Jeśli dźwięk dobiega z pompy wodnej, a jest napędzana z rozrządu,( a obudowa jest odsunięta) to na pierwszym miejscu wymieniłbym pompę(oraz pasek, napinacz,uszczelniacze,itd), zanim walnie pasek, (nie wiem czy w Punto 2 silnik jest bezkolizyjny) Zapowietrzenie układu chłodzenia raczej nie włącza czujników temperatury, więc to nie ten problem.
Wskaźnik temperatury działa, silnik się nie przegrzewa, ogrzewanie też działa... Mam założone z tyłu zakola.
Do opisu możliwych usterek opisanych przez Zbyszka można dodać ... ciśnienie w lewej tylnej oponie lub dojazdówce. Tak diagnostyka wskazana , ale wcześniej sprawdz czujnik temperatury chłodziwa dla sterownika.
dałem sobie spokój z tym ;/ za duży mróz jest garażu ogrzewanego nie mam muszę poczekać aż będzie dodatnia temperatura ale czy 1 na plusie wystarczy żeby odmarzł i dało się uruchomić silnik ?
Witam, Fiat Punto ZFA 188 1.9 jtd 54kW 2000r z klimą manualną. Po włączeniu zapłonu sterownik silnika załącza obydwa wentylatory na 1 biegu. W parametrach widzę prawidłową temperaturę silnika np 46 stopni i zezwolenie na uruchomienie 1 biegu wentylatora. Co to może być ?
Witam, Posiadam Punto 2 1.2 16v LPG - punto raz chodzi prawidłowo, a czasem słychać że nie pali na wszystkie cylindry równo. Na start zrobiona cewka świece,przewody oraz sonda lambda - bez większego zastanawiania wymieniłem - Wcześniej jeździł starszy znajomy Pan,czyli nie wiecej niz 100km/h A ja chciałem dodatkowe auto na dojazdy na budowe,do sklepu....
nie taka temperatura kolego tylko parenaście razy większa tak jak może silnik pracowac poprawnie przy 18barach gdy jego stopiń sprężania to 17,6:1
Dzień dobry, mam problem z Fiatem Grande Punto 1,2. Po przejechaniu nieco ponad 100 km traci moc i gaśnie. Po chwili można go odpalić i jedzie dalej. Po dwóch takich akcjach podpięty pod komputer - błędy: świece, cewka i kable. Wszystko wymienione. No i niespodzianka, po przejechaniu ok. 120 km samochód traci moc i gaśnie. Po ponownym odpaleniu przejechał...
temperatura punto kontrolka temperatura silnik punto temperatura kontrolka punto
oporność kabel antenowy odliczanie samych sekund gwarancja tabliczka znamionowy
pilot uniwersalny samokopiujący pilot uniwersalny samokopiujący
Lotto.pl: Czy odsłonięcie zdrapki bez logowania jest płatne? Wyświetlacz radia gaśnie po włączeniu świateł - przyczyny i rozwiązania