Witam, mój post/zapytanie dotyczy Fiata Grande Punto 1.4. Rocznik 2007, wersja Activ, 180 000 km. Problem polega na tym, że samochód jest zadbany, serwisowany regularnie i niby wszystko jest OK, ale... w okresie zimowym, kiedy temperatura spada poniżej -10 st (tak jak obecnie) zaczyna się stały kłopot. Samochód nie chce odpalać. Akumulator naładowany...
Ponownie to samo, temperatura w nocy ponizej 0 i zaraz po uruchomieniu problem sie powtorzył, co ciekawe znow przy skrecie w lewo. Zaswieci sie kontrolka, trzeba wylaczyc i znow wlaczyc, troche pojezdzic zeby silnik byl cieply, potem juz ta usterka w czasie jazdy na ''cieplym'' sie nie pojawia.
Obstawiam uszkodzony sterownik, po podpieciu pod autocom - błędów brak jednak parametry szaleją Temperatura płynu chłodniczego 700stopni powietrze zasysane 65 stopni przy 17 na dworze. Nie.Albo źle wybrałeś silnik albo twój kabelek to bubel.Podłącz czymś dedykowanym albo czymś innym.Sterownik może byc uszkodzony ale nie stwierdzisz tego w taki sposób...
W moim punto też pokazuje się "kropidełko" ale jak dodam gazu to zaraz znika. No i jak stoję to obroty silnika potrafią nagle skoczyć do 2 tys. Poza tym niepokoi mnie niska temperatura silnika. Czyżby też broiła cewka zapłonowa i może jest walnięty termostat? Proszę o odpowiedź
Witam! Mam pytanie odnośnie mojego Kropka :) otóż do jakiegos czasu silnik przestał mi sie dogrzewać, zakupiłem nowy termostat i jest jakby lepiej lecz wskaznik nadal nie pokazuje odpowiedniej temperatury.CO to może być ? podłączałem pod kompa i tam w parametrach temp. cieczy była taka jak trzeba 80-83 stopnie, proszę o pomoc. Druga sprawa to błędy...
Witam. Autko kupiłem dwa tygodnie temu i od razu wymieniłem termostat, bo silnik był niedogrzany. Zalałem nowy płyn chłodniczy i odpowietrzyłem układ, ale niestety urwał się odpowietrznik na wężu do nagrzewnicy (widać było, że był już nadłamany). Wkręciłem w to miejsce śrubkę owiniętą taśmą teflonową i jak na razie nic się nie poci. Od tamtej pory silnik...
60KM (8V) czy 80KM (16V), który rocznik? Temperatura silnika rzeczywiście gwałtownie idzie do góry czy tylko wskaźnik tak pokazuje? Czujnik temperatury został sprawdzony (wiem, że był wymieniony ale czy po kolejnej przygodzie został sprawdzony - choćby zestawem omomierz + kubek z wrzątkiem)? Czy samochód ma instalację LPG? Układ chłodzenia był odpowietrzany...
Akumulator jest ładowany wtedy kiedy silnik pracuje.
Witam! Posiadam auto punto 2 1.2 8V 2000R. Gdy spadła temperatura akumulator nie odpalił, jego sprawność na przeglądzie wykazała 64% (mechanik powiedział że podczas niskiej temperatury auto może nie odpalić i się sprawdziło, zresztą aku ma 5 lat). I teraz w moim sklepie jest przeceniony Akumulator bottari 45Ah 360A. Czy ktoś wie kto to produkuje? Doczytałem...
Cześć, mam punto II 1.2 8v 44KW Pierwszym objawem było chłodne powietrze podczas postoju, stania na światłach na skrzyżowaniu, gdy podczas jazdy normalnie grzało. Jakiś czas później temperatura weszła na max, zaświeciła się kontrolka temperatury. Zgasiłem auto, trochę ostygło, kupiłem płyn, dolałem niewiele i pojechałem do domu ale dalej się grzał (do...
Ciekawy problem ...Minowicie ; Gdy jest zimny, odpala prawie za każdym razem i chodzi normalnie,czasami miimo to świeci się kontroka sinika (!) po wykasowaniu będu( którego nie identyfikuje ELM SCAN) gaśnie lampka silnika i "niby" jest wszystko dobrze, ale patrząc na odczyt obrotów sinika w komputerze obserwuję 260 OBR/min a na obrotomierzu auta jest...
Nie mam gazu. Silnik pracuje dobrze tylko w momencie silniejszego nacisniecia gazu zakrztusza sie. Potem wraca do normy. Podobnie gdy nacisne gaz wskazowka obrotomierza wedruje na powiedzmy 3000 obr/min. i mimo trzymania gazu caly czas w tej samej pozycji opadado 2500 by po chwili wrocic znowu do 3000. Oczywiscie nie zawsze sie to dzieje, ale w 70%...
Zawsze gdy jest zimno ogrzewanie mam wyłączone aby silnik mógł się szybciej zagrzać. Ale w zimę jak silnik już osiągnie 90st i włącze ogrzewanie to temperatura szybko spada, tak jakby silnik nie był wstanie poradzić sobie z ogrzewaniem(za mała wydajność cieplna)
Witam raz jeszcze. Dźwięki "pianki" zniknęły. Przejechałem około 150km i nic nie słyszałem. Bulgotanie jest lecz tylko przez chwilę od włączenia zimnego silnika. To jednak nie koniec problemów. Po zmianie płynu jest bardzo ciężko osiągnąć temperaturę. Termostat faktycznie może być do wymiany. Dziś poszukam w sklepach i wymienię. Zimny silnik pracuje...
Mam problem z autem. Uruchamiam silnik z benzyny i po przekroczeniu 2500 obrotow przelacza sie na LPG. Kiedy jest zimny silnik po przejechaniu kilkuset metrow samochod gasnie po wrzuceniu biegu jalowego. Mam pozniej problem z uruchomieniem silnika. Nie odpala za pierwszym razem, tylko trzeba pare razy zakrecic zanim sie uruchomi silnik. A najlepiej...
tylko jesli zatarł by się jeden albo drugi wałek to teoretycznie jak zagrzał dobrze silnik i popracował troche mogło chwycic którys wałek i rozrząd przeskoczył i sie zawory spotkały z tłokami a jak temperatura mu spadła auto juz nie chcialo zapalic bo zawory mial pokrzywione
Parametry wyglądają znośnie, jedynie podciśnienie w dolocie trochę małe ale silnik jeszcze nie był w pełni zagrzany i krokowy jest uchylony. To jest pojedynczy odczyt - lambda 0,96 czyli trochę za bogata mieszanka, a jeśli waha się między 0,96 a 1,04 to jest ok. No i oczywiście temperatura - powinna osiągać na postoju ok 92-94 *C.
Witam wszystkich forumowiczów. Kupiłem używany Fiat Punto 1.1 z 1999 roku i mam problem z uruchomieniem silnika poniżej 8 stopni C. Silnik zapala mi dosłownie na 1 sekundę i gaśnie. Kręcenie rozrusznikiem nic nie daje. Podpiąłem prostownik do akumulatora i kręciłem robiąc przerwy co jakieś 20 - 30 sekund. W między czasie zadzwoniłem do mechanika i on...
nie taka temperatura kolego tylko parenaście razy większa tak jak może silnik pracowac poprawnie przy 18barach gdy jego stopiń sprężania to 17,6:1
Witam, mam podobny problem z nagrzewnicą po jej wymianie na zamiennik - w aucie jest po prostu zimno i nie da się nagrzać wewnątrz. Opis z informacjami które udało mi się sprawdzić dla zobrazowania problemu: Układ był odpowietrzany na wężu nagrzewnicy i przy chłodnicy przez dwóch różnych mechaników kilkakrotnie (jeden z autoryzowanego serwisu fiata...
Tak, ktoś się spotkał - wymień akumulator ;) Opisujesz typowe objawy padniętego akumulatora (komunikat NADMIERNA TEMPERATURA PŁYNU CHŁODNICZEGO PROSZĘ ZATRZYMAĆ POJAZD I WYŁĄCZYĆ SILNIK przy kręceniu rozrusznikiem). Przy kręceniu rozrusznikiem masz takie spadki napięcia, że cała elektronika szaleje, sterowniki nałapią różnych dziwnych błędów i potem...
fiat punto 1.1 grzeje sie silnik, brak chlodzenia, wentylator sie nie zalancza, usterka pojawila sie w momencie zrobienia zwarcia przy podlanczaniu radia samochodowego... bezpieczniki sprawdzone zaden nie spalony....silniczek od wentylatora po podlaczeniu pod 12v dziala mimo wszystko nie zalancza sie gdy temperatura silnika podnosi sie...chlodnica przy...
Witam, Proszę o radę. Mam problem z układem chłodniczym w fiat punto 1 1.1 96r 5-dzwiowy. Silnik bardzo szybko się nagrzewa a wentylator się nie włącza. ( Sprawdzałem wentylator na krótko do akumulatora i działa). Lampka od temperatury cieczy chłodzącej zapala się w upalny dzień po 15km czyli czujnik temperatury cieczy chłodzącej działa poprawnie (dodam...
Witam wszystkich.Mam takie pytanko.Od niedawna posiadam Fiata Doblo 2001 silnik 1,2.Cały układ napędowy praktycznie to samo co PuntoII z tym samym silnikiem.mam w nim bardzo ubogą deskę rozdzielczą.Tylko licznik i paliwo.Z tego co przeglądałem w internecie to deska z zewnątrz jest taka sama jak w Punto II gdzie tam jest obrotomierz i temperatura.Nie...
dałem sobie spokój z tym ;/ za duży mróz jest garażu ogrzewanego nie mam muszę poczekać aż będzie dodatnia temperatura ale czy 1 na plusie wystarczy żeby odmarzł i dało się uruchomić silnik ?
Na razie zmierzyłem rezystancję na zimnym silniku. Dla czujnika temperatury płynu chłodzącego 6.7kΩ, z charakterystyki czujnika wynika, że to temperatura kilku stopni celcjusza, więc niby poprawnie. Z ciekawości zmierzyłem też rezystancję czujnika temperatury powietrza i wynik wyniósł 13kΩ wg. charakterystyki odpowiada to temp. poniżej zera...
Czujnik temperatury silnika - to można sprawdzić na komputerze jaką temperaturę widzi sterownik, na zimnym silniku powinna się zgadzać z temperaturą powietrza, na gorącym powinna wynosić około 90*C, po zgaszeniu silnika na chwilę zacznie rosnąć (może nawet przekroczyć 100*C), później powoli opadać. Czujnik położenia wału - jeśli miałby sprawiać jakieś...
Dzięki, mam jeszcze pytanie mozna jeżdzic bez tego wężyka , bo jak sie go załozy i temperatura silnika osiągnie ok połowę to samochód sie zamula, leci czarny dym, ale jak się wyłączy silnik i zaraz włączy to jest ok
Witam, Mam problemy z moim samochodem, od jakiegoś czasu samochód podczas dodawania gazu nie reaguje ma przerwę ok. 1 - 2 sekund zdarza się to bardzo rzadko, ostatnio też zauważyłem że podczas jazdy tak jakby przygasał na ok 0,5 sekundy lecz nie musiałem go zapalać ponownie, a wczoraj to już przeszedł samego siebie i gasł co chwilę, nie można było go...
Ostatnio przy temp -20 stopni wypłynął mi płyn przez rozszczelnoną pompę ciczy chłodzącej. Temperatura cieczy w porywach przekroczyła maximum. Wymieniłem pompe, pasek i napinacz. Niby wszystko jest ok. Pali ok, ale przy około 2000 obr/min słychać jakby odgłosy tarcia (jakby coś wpadało w rezonans). Sprawdzam od tygodnia płyn w zbiorniczku i go nie ubywa....
To znaczy, że za mało napisałem, tak? A proszę, co mi tam zależy. Pompę wody masz na pasku rozrządu, więc nie ma opcji że się ślizga. Jest opcja wyłamanych łopatek, ale to w zimie i na wodzie. Wtedy temperatura rośnie niesamowicie szybko, brak obiegu powoduje drastyczne przegrzewanie się silnika. Objawy widać na zegarach i po wiecznie chodzącym wentylatorze...
Witam. Po zmianie rozrusznika na wersję z Grande Punto pojawił się problem z odpalaniem. Silnik nie chce odpalić bez wciśnięcia pedału przyspieszenia. Gdy odpali się z wciśniętym pedałem należy przytrzymać go chwilę na obrotach gdyż inaczej znowu silnik gaśnie. Ponadto czasami po odpaleniu silnik się dławi przy dodawaniu gazu. Jeśli dłużej pokręcę rozrusznikiem...
Masz silnik 1.1 . Pewnie podobny do tego w SC i w fabrycznej instrukcji SC którą posiadam napisali że luz zaworów na zimnym silniku wynosi ssący 0.35-0.45 mm wydechowy 0.45-0.55 mm tak że potwierdź to i zweryfikuj z mechanikami a może to będzie to. Ponadto temperatura spalania gazu jest wyższa niż benzyny co by powodowało chyba jeszcze większe zacieśnianie...
1. Odpal silnik i niech pracuje na wolnych obrotach. Kontroluj temperaturę węży dochodzących do chłodnicy. Jeżeli temperatura jednego z gumowych węży zacznie się podnosić to będzie oznaczać że termostat otworzył się i pracuje prawidłowo. 2. Nalej płynu chłodzącego do pełna (pod korek) do zbiorniczka wyrównującego. Uruchom silnik i trzymaj go na obrotach...
(...) po za tym punto palące 9 litrów to ja bym go sprzedał szybciej niż się zastanawiał. W/g książki ma palić 7,8 l/100km w warunkach miejskich więc 9l nie jest tragicznie, dane producenta co do spalania zawsze są sporo zaniżone. Średnio rocznie robię nim 1500-2000km na odcinkach 5-8km (teraz będzie trochę więcej jeździło) więc specjalnie spalaniem...
Jesli 37 stopni jest ok , problem bedzie jesli bedzie -40 badz 140 czyl wartości graniczne "niemożliwe" dla normalnego uzytkowania. skoro uważasz że czujnik źle wskazuje porównaj go z temperatura zmierzoną termometrem. Możliwe ale sądze że skoro silnik chodzi to mapsensor wskazuje poprawnie różnice między ciśnieniami. Czy sterownik zarejestrował jakieś...
Nie meczy mnie to zbyt chce tylko zeby ten silnik palil jak najmniej bo po co mam wydawac wiecej kasy na paliwo jak moge mniej ? :) a ze czujnik kosztuje 40zl to zmieniam go i juz bedzie wszystko zrobione :). Wszystkie inne czujniki wydaja sie byc sprawne. Przejade sie kiedys z laptopem na i spojrze podczas jazdy po jakim dystansie przechodzi w zamknieta...
Witam, Podczas jazdy samochodem w okresie pażdziernik-kwiecień wszystko jest w porządku,ale gdy na dworze temperatura powietrza się podnosi automatycznie zapala się kontrolka wtrysku paliwa.Byłem sprawdzić silnik na komputerze,serwisant kazał wymienić mi filtr paliwa i świece zapłonowe.Po wymianie dalej kontrolka się zapala.Kiedy silnik jest zimny wszystko...
Witam, posiadam Punto I 1,2 8V 60KM z instalacją Elpigaz Voila plus i reduktorem Emmegas który poddałem regeneracji. Problem polega na tym że auto z rana jak jadę do pracy nie chce jechać na lpg, po prostu dusi się jak wrzucę na luz i gaśnie. Nie ważne czy silnik zimny czy rozgrzany bo dojechałem do pracy na benzynie gdzie silnik już był dobrze rozgrzany...
Witam! Mniej więcej od pół roku mam powracającym problem z układem chłodzenia w swoim kropku. W czasie jazdy nie ma absolutnie żadnych problemów, ale wystarczy, że samochód jest na chodzie na parkingu przez kilka minut. Nagle włącza się wentylator na krótki czas, potem zaraz wyłącza. Jeśli zostawię samochód na chodzie dalej, wentylator włącza się cyklicznie....
Nie, przy prawidłowej regulacji im szybsze i bardziej precyzyjne wtryski, tym powinno mniej palić, ale ten silnik do oszczędnych nie należy, miałem Punto z tym silnikiem (75KM) i po mieście potrafił spalić 9l/100km (benzyny). Valteki rzeczywiście są tanie i łatwe w regeneracji ale to tyle jeśli chodzi o zalety. Najlepsze wtryski do tego silnika (oczywiście...
Problem polega na tym że po kilkunastu kilometrach jadąc na gazie samochód sam przełącza się na benzyne i wtedy przełącznik benzyna -gaz nie reaguje . Gdy silnik zgasze i ponownie zapalę następnie dodam gazu auto nie przełącza sie na gaz ( a powinno) . Nie wiem czy temperatura ma coś z tym wspólnego ale auto zawsze rano ( gdy zimne ) pezłaczy się na...
Więc tak dzisiaj pod pracą odpaliłem silnik całkowicie zimny stał 8 godzin nie odpalany. Ruszyłem do przodu przejechał 4 metry i zgasł. Odpalił po jakiś 5 min. Więc temperatura o czym się przekonałem nie ma wpływu na jego gaśnięcie. Jak wyżej napisał TZOK w czym mi pomógł pojadę jeszcze raz go gościa z komputerem i powiem mu co i jak trzeba zrobić mam...
Szukam pomocy, Przejrzałem forum ale mojego przypadku nie znalazłem. Zatem auto: Grande Punto 2005/06 1.4 8V (+ gaz) Zaczelo sie od zapalającej i szybko gasnącej kontrolki wspomagania. Doszły problemy z zegarami: predkosciomierz, obrotomierz i temperatura spadały do zera po chwili zaczynały znow działac Poniewaz wyczytałem w instrukcji żeby po zapaleniu...
zibi733 Witam. Podłącz kompa i sprawdź wskazania Map-sensor ,jest to czujnik który odczytuje temperaturę zasysanego powietrza i ciśnienia powietrza ,ten czujnik odpowiada za załączenie "ssania".Imoże być że jak autko jest ciepłe to ECU silnika widzi zimny silnik i da mu "ssanie".Podłącz kompa i zobacz jaka temperatura jest na zimnym a jaka na ciepłym...
Witam Jestem posiadaczem Fiata Punto II 1.2 2002r. Moje problemy zaczęły się po założeniu instalacji LPG(sekwencja), od samego początku po odpaleniu na zimnym silniku i przełączeniu się na gaz szarpało autem do momentu jak się rozgrzał. Na ciepłym był ok. Po jakimś czasie zacząłem mieć problemy z odpalaniem, wyskakiwała kontrolka check engine i trochę...
Witam. Jakieś 3-4 miesiące temu zostalem szczęśliwym posiadaczem Fiata Punto 1.7D, rocznik 96, 3 drzwiowy. Auto spisuje się dobrze, jest ekonomiczne, jednakże mam jeden dość denerwujący problem. Gdy na dworze spada temperatura do 5 stopni, a gdy teraz są mrozy po -20 to już całkowicie, jest problem z odpaleniem. Świece grzeje 2-3 razy, czasem i 4, bezskutecznie,...
Nie nie mam gazu ale byłem u kolega mechanika i odkręcił na chodzącym silniku korek wlewu płynu chłodzącego i syczalo i podniósł się poziom płynu i trochę wyleciało ale dolaśmy i na pracującym bulgotało w tym zbiorniczku i odkręcił jakieś odpowietrzenie na gumowym wężu i też syczało i po czasie silnik zaczoł równo pracować i stwierdził,że mam uszkodzoną...
Witam Mam problem w swoim Punto taki że podczas jazdy nie zależnie od prędkości czy 80 czy 40 km/h samochód gaśnie. Dzieje się tak że obroty silnika spadają do zera i samochód gaśnie czyli świeci się kontrolki od akumulatora i oleju i muszę odpalić auto jeszcze raz... nie ma problemu z odpaleniem auta. Problem ten występuje rożnie czasem jest tak że...
Podepnę się pod temat. Sytuacja u mnie: - samochód VW Golf 1.9 TDI PD 2001, olej 5w30 - akumulator BERGEN mam go miesiąc (tzw Ca-Ca) 74 Ah, 720A-prąd rozruchowy (takie dane katalogowe), poprzedni był Varty i wymieniłem go bo miał parametry troche słabsze i podczas -15st słabo kręcił i padał po pełnym naładowaniu po 4 próbach uruchomienia silnika, każda...
Witam Dwe sprawy: 1. Peugeot 307 r:2001 instalacja gazowa LOVATO z 2011r reduktor: rgj3 (nie znam dokładnej wersji ale zatyczke od filtra w reduktorze odkręca się na duzy imbus) Problem polega na tym ze jak się coś nagrzeje to jest odrazu sygnalizacja braku lpg i auto jedzie na benzynie. Dwa miesiące temu wymieniłem dwa filtry od gazu i wydawało mi...
Witam, mam problem z Fiatem Punto I, 1,2 benz + gaz. 95r. Wygląda to tak, auto na początku chodzi bez problemu, odpala od sztycha, po przy gazowaniu przełącza się na gaz i jest ok. Wydaje mi się, że za szybko się grzeje. Po 10 minutach jazdy temperatura rośnie w oczach i nie słychać aby włączał się wentylator. Włącza się on dopiero po minucie jak już...
witam zrobiłem tak: niewielka instalacja elektr. do włączania wentylatora chłodnicy z przełącznika ... jadę na próbę rozgrzać silnik ... gdy wskazówka była w połowie załączyłem wentylator, ale temperatura nadal rosła, - zatrzymałem samochód i dotykam chłodnicę (płyn/woda w zbiorniczku wrze)- co ciekawe, góra chłodnicy jest ciepła , ale dół chłodnicy...
troszke sie zdenerwowałem na tych "mercedesiarzy". Piszą o fiatach że to gówno a nigdy takiego nie mieli. Nie powiem że jestem znawcą bo mam fiata punto II z 2002roku i jest to dopiero mój dryugi samochód ale ludzie, bez przesady. Kupiłem go dokładnie rok temu. Do tamtej pory był serwisowany w aso i miał udokumentowany przebieg 81 tys km. Pojechałem...
Kolego wldk. Pewnie już ten temat olałeś (tunning uno - kto by pomyślał??) Lecz jeżeli nie to mam dla ciebie szczęśliwą wiadomość. Piterek i marek nie mają tutaj racji. Nie gniewajcie się chłopaki. Silnik z Uno 1.0 ma potężne możliwości - szczególnie dla amatorów bez dużej kasy i bez dwóch lewych rąk. A gaźnik jest tutaj twoim sprzymierzeńcem (wtrysk...
witam.. problem polega na nierównej pracy silnika na lpg na zimnym silniku (jednak gdy przytrzymam pedał gazu silnik pracuje normalnie). problem pojawia się gdy np w takcie jazdy dojeżdżam do skrzyżowania i trzeba puścić pedał gazu nacisnąć sprzęgło i hamulec- wtedy gdy silnik jest zimny czasem "zdechnie", czasem później ma problem z odpaleniem... nadmieniam...
Steruje nim sterownik silnika na podstawie danych z szeregu czujników, m.in. temperatury silnika, temperatury powietrza, pozycji przepustnicy, czujnika prędkości obrotowej silnika, czujnika podciśnienia czy nawet sondy lambda. Głównymi czujnikami (mającymi największy wpływ) są jednak czujnik temperatury silnika i czujnik pozycji przepustnicy.
Nie kombinuj, tylko zatrzymaj się samochodem w miejscu osłoniętym od wiatru i nagrzej porządnie silnik. Przy tych temperaturach płyn szybko puści w wężykach w masce. Następnie wypsikaj wszystko i zalej porządnym płynem.
Masz niesprawny tzw MAP-sensor, czyli zintegrowany czujnik ciśnienia i temperatury w jednym.
Czy temperatura silnika widziana przez ECU jest poprawna? Jakie jest ciśnienie w układzie klimatyzacji?
Jaki poziom płynu, czy układ odpowietrzony, czy silnik osiąga temperaturę roboczą, czy węże od nagrzewnicy mają taką samą temperaturę i najważniejsze czy otworzyłeś w ogóle maskę ?
Czym diagnozowane i przydałby się log parametrów z próby rozruchu, zwłaszcza temperatura silnika, dawka wtrysku, przepływ powietrza, ciśnienie paliwa i napięcie instalacji.
Sprawdź czujnik temperatury - może tu leży problem. Najlepiej za pomocą komputera na zimnym i kilka minut po rozgrzaniu silnika. Pozdrawiam.
Po czym poznajesz, że temperatura wody się podnosi? Wskaźnik temperatury? Na rozgrzanym silniku sprawdź węże chłodnicy (tak jak kolega powyżej wspomniał). Jeśli będą ciepłe (czyli termostat OK) to obstawiał bym czujnik temperatury.
Witam Jeśli katalog nie kłamie , to wszystkie te modele mają ten sam czujnik . Dla uspokojenia powiem , że gama silników z tym czujnikiem / bez krućca / jest bardzo duża . Pozdrawiam .
Jesli tylko to on okaze sie winny. Dla swietego spokoju sprawdziłbym tez czujnik temperatury silnika dla komputera. Na zimnym po nocy rano tez nie odpala bez dodania gazu? Sprawdz tez czujnik temperatury zasysanego powietrza który jest przy wtryskiwaczu
Jeśli mruga kontrolka mil to musisz zrobić adaptację koła fonicznego tzn nagrzać auto do normalnej temperatury pracy , następnie trzy razy maksymalnie nadusisz pedał gazu o kontrolka gasnie sama.
W starych samochodach wszytko jest możliwe nawet to, że ktoś kontrolkę zakleił. Może poprzedni właściciel założył jakieś zabezpieczenie antykradzieżowe własnego projektu jak w samochodzie majstra? [youtube]https://www.youtube.com/watch?v... Auto ma LPG? Może są zwykłe świece nie przystosowane go gazu (wyższej temp spalania) i tracą...
Zobacz jakie ciśnienie widzi na mapsensor. Przy zerowym ciśnieniu ten Stag zapali kontrolkę na awaryjnym odpaleniu a silnik będzie będzie pracował na benzynie. Do sprawdzenia instalacja - jak przekręcisz na zapłon to pamięta ustawienie z ostatniego gaszenia silnika. Warunki które ma na pewno to temperatura, obroty i ciśnienie gazu (tylko tu wywali błąd...
Program niestety przestaje działać jak przełączę na LPG :( więc nie mogę niestety nim nic sprawdzić. Odkręciłem w międzyczasie tą sondę nr 2 (ciężko było ). Grzechotało lekko w jej środku. Sprawdziłem omomierzem pomiędzy dwoma białymi przewodami i żadnych zmian na wyświetlaczu. Może stąd ten błąd - grzałka padła? Praca drugiej sondy jest na dole każdego...
To teraz sprawdź jak wygląda uszczelka. W którym miejscu puściła oraz sprawdź, czy głowica faktycznie była planowana. Jeśli głowica, jest dobra tzn. była planowana, to pozostaje uszczelka. ale nie koniecznie musi to być wina uszczelki, przyczyną może być także przegrzewający się silnik. Masz auto z gazem, więc teoretycznie pracuje pod większą temperatura,...
Masz zapowietrzony układ albo kończy się pompa wody. Z każdego odpowietrznika ma lecieć płyn. To, że na rozgrzanym silniku płyn ze zbiorniczka uchodzi to normalne, co nie znaczy, że jest go właściwa ilość. Poziom płynu sprawdź na zimnym silniku z autem ustawionym na równym podłożu. Czy wentylator chłodnicy włącza się?
Po tym co podajesz to wychodzi raczej na błędne mapowanie wtryskami. Wymontuj mapsensor i zmierz rezystancję termistora. Może sterownik jest ogłupiany , ostatnio temperatury zewnętrzne wariują. Jak będzie map szwankował to cuda się będą działy w tym silniku.
witam na 100% uszczelka pod głowicą na postoju będzie wszystko ok , właczy ci się wentylator temp bedzie w normie , natomiast w czasie jazdy temperatura zbyt wysoka , ciśnienie z któregoś cylindra dostaje się do układu chłodzenia , układ się zapowietrza i silnik się przegrzewa pozdrawiam
sprawdź też czujnik temperatury,może się okazać że temperatura jest prawidłowa a czujnik szwankuje
Test na CO2 ;)
punto nie ma wskaznika temperatury silnika?
Ja bym termostat sprawdził.
Spróbuje to zrobić w najbliższym czasie. Mam tylko jeszcze jedno pytania. Czy nie jest dziwne to, że teraz po całej nocy postoju ładnie się przełącza na gaz, a po 2-3 godzinach nie ? Przecież auto jeździ w takich samych warunkach zmienia się tylko czas postoju i pewnie temperatura :D
Proste. Na zimnym silniku sprawdzasz co widzi ten czujnik. Tj temperatura powietrza oraz ciśnienie w kolektorze ssącym
Witam. Auto Fiat Punto 2 1.8 16V HGT. ... Błędów brak. Przepustnica podmieniana 4 krotnie. Bez zmian. Świece nowe. Cewki podmieniane. Czujnik temperatury na termostacie sprawny. Wszystkie 3 sondy lambda dają prawidłowe odczyty. Lewego powietrza nie widać, psikałem dookoła zmywaczem do hamulców i brak reakcji silnika. ... Pozdrawiam Wariator nie blokuje...
Sprawdź na diagnostyce sondę lambda oraz wskazania temperatury silnika pod kątem czujnika temperatury i działanie termostatu.
sprawdzić czujnik temperatury jaki silnik dokładnie i rok
Jak nie masz żadnych wycieków, silnik nie bierze oleju, to możesz wrócić na półsyntetyk. Wiem, że panuje opinia, że po mineralu nie powinno się już wlewać nic innego, ale jeśli stan silnika jest bardzo dobry, to nie ma przeszkód. Mineralny to powolna śmierć do tego silnika, tym bardziej przy naszych temperaturach zimą.
Czym to było diagnozowane ? czujnik temperatury sprawdzony ?
Zdaje się, że w tym aucie nie ma wskaźnika temperatury. Zapewne jest tylko kontrolka która zapala się po osiągnięciu przez silnik zbyt wysokiej temperatury (tak jest np. w seicento).
Nieodpowiedni czujnik temperatury kupiłeś.
Wentylator nie włączył mi się nawet wtedy kiedy wczoraj temp zew 30 st.C silnik pracował na bezynie 15 min na postoju, czy tak może być
0,2 litra to nie tak wiele, a skąd - efekt jeżdżenia z prawie pustym zbiornikiem zimą - woda skrapla się na ściankach zbiornika przy zmianach temperatury.
Jakieś błędy w sterowniku silnika są ?? Diagnostyka komputerowa mogła by coś podpowiedzieć . Spróbuj odpiąć czujnik temperatury płynu chłodniczego .
O ile te skoki, jaki silnik ?
Jak będzie coś nie tak to wentylator będzie chodził cały czas, lub zaświeci się kontrolka przegrzania silnika, a jeżeli chcesz sprawdzić temperaturę, to tylko komputer diagnostyczny
koledzy ma ktos do punta 1.7td schemat lub zna sie troche na podlaczeniu czujnikow temperatury Dodano po 1 wkoledzy ma ktos do punta 1.7td schemat lub zna sie troche na podlaczeniu czujnikow temperatury
Dzisiaj wymieniłem termostat i to samo, wentylator się załączył gdy wskazówka byłą ok 0,5cm pod połową skali. Wychodzi na to,że jest to wina czujnika temperatury?
Wartość w porządku, a znaczenie tego czujnika - marginalne. Wymień przewody zapłonowe... ot co ;) a jak już sprawdzać jakiś czujnik to ten od temperatury silnika, tylko nie ten od wskaźnika, tylko od ECU (koło termostatu).
A gdzie ten czujnik znajdę? By go wymienić. A jaki masz silnik? By Tobie doradzić.
Problemy z chłodnicą PUNTO 1 Wiadomo że prawidłowe chłodzenie silnika jest jedną z najważniejszych cech wymaganych do prawidłowego działania silnika samochodu. Chciałem podzielić się swoim doświadczeniem jakie nabyłem w czasie eksploatacji samochodu Punto 1. Pewnego dnia zauważyłem, że w czasie jazdy w mieście zbyt mocno rozgrzewa się silnik (płyn chłodzący)....
Moim zdaniem moze to byc wina czujnika temperatury silnika i na zimnym nie zalancza ssania.
Przecież w Astrze H nie ma wskaźnika temperatury (właśnie dlatego). Mam Punto z tym samym silnikiem i temperatura na wskaźniku stoi w miejscu, ale wskaźnikiem steruje komputer i nie wiem na ile jego wskazania są odzwierciedleniem rzeczywistości. Nie masz tam czasem sterowanego (elektrycznie podgrzewanego) termostatu? Termostat zaczyna się otwierać przy...
Zależy która usterka, bo inną przyczyną są duże zmiany temperatury i wibracje (sterownik przymocowany do silnika).
punto temperatura silnik punto temperatura temperatura punto
schemat siłowy schemat unitra merkury dobra tablet
dzwonki polifoniczne dzwonki polifoniczne
Optymalne ustawienie przedziału beacon w routerach ASUS Schemat elektryczny Nokia 3 - dostępność i źródła