Problem rozwiązany okazał się termostat uszkodzony. Po wymianie temperatura na wskaźniku rośnie:) Dziękuje wszystkim za pomoc w mojej sprawie temat uważam za zamknięty. Pozdrawiam
Podobny problem miałem w Astrze J 1.6 turbo. Od czasu do czasu wywalało trochę płynu ze zbiorniczka i co kilka, kilkanaście dni trzeba było go uzupełniać. Nowy termostat, płyn i na życzenie klienta nawet zbiornik wyrównawczy z korkiem. Tester obecności dwutlenku węgla w układzie nic nie pokazywał. Problemem okazała się uszczelka pod głowicą. Przy niskiej...
Witam wg mnie w korku silnik nie ma naturanlego chłodzenia powietrzem więc się nagrzewa i włącza się wentylator prawidłowo przy ok 100st. jak jedziesz to opływające powietrze chłodzi płyn w chłodnicy a także sam silnik.
Problem wow e jest w tym, na że na postoju auto się nie przegrzewa. Przegrzewa sie przy dużym obciazeniu. Temperatura bardzo szybko rośnie jak przygazuje. Właśnie przeczytałem na 2 innych forach, że astry H nie posiadają tego elektrozaworu. Pozdrawiam.
Benzyna 1,4. Całość zachowuje się prawidłowo - bardzo szybko nawiew jest ciepły, temperatura dochodzi do 87°C i trzyma się na tym poziomie. W korkach, albo w górkach rośnie do ≈97° i włącza się wentylator. Pytam raczej ogólnie - jaka jest prawidłowa temperatura cieczy i czy zbyt niska ma wpływ na eksploatacje silnika?
Po uruchomieniu silnika około 50A, po paru minutach spada na 25A. Silnik jeszcze chłodny, a temperatura alternatora rośnie. Nawet bez zwiększania obciążenia alternator po chwili jest wyraźnie gorący. W chwili gdy silnik zwalnia obroty prąd nie rośnie. Maleje tylko napięcie, tak jakby coś obciążało alternator wewnątrz jego układu.
Ja w tej sytuacji sprawdziłbym połączenia masowe: alternator-silnik, silnik-karoseria, karoseria-akumulator (-) oraz alternator(+)-akumulator(+). Podejrzewam, że nie będzie większych zastrzeżeń odnośnie ich oporności. Nie wiem jak to wygląda w tej Astrze. W kilku współczesnych samochodach, w których to z ciekawości sprawdzałem mając podobny problem,...
Witam, podłącze się pod temat... wczoraj wymieniłem termostat i teraz sprawa wygląda tak że, jak wejdę w TEST MODE w komputerze pokładowym pozycja coolant rośnie do 103-104 stopni i nagle spada do 95-96 i znowu do 103 i znowu do 95-96 to tak ma być? silnik Z16XER Astra H GTC?
A może obluzowało się na wałku rozrządu? Jako objawy takiej usterki podawano większą hałaśliwość silnika (i możliwość jego uszkodzenia) Mam Astrę 1.4 z roku 2005, benzyna (montowane w Gliwicach) Producent rozsyłał chyba rok temu pisma by zgłosić się do serwisu Opla w celu dokręcenia - tyczyło pewnej grupy opli. Zdjęcie pokrywy głowicy, dokręcie (chyba...
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej podmieniałem. W programie diagnostycznym nie pokazuje nic niepokojącego. Temperatura rośnie płynnie i nie ma żadnych wahań. Na zimnym silniku nie działa cutoff i faktycznie mogłoby to tak wyglądać jakby sterownik czasami dostawał nieprawdziwe informacje o temperaturze silnika i podlewał paliwem podczas hamowania...
Są dwa wentylatory i oba powinny pracować jednocześnie. Jeśli ciśnienia rośnie ponad 25bar to nie oddaje prawidłowo ciepła. Być może chłodnica płynu jest fizycznie zatkana i nie ma przepływu powietrza. Oba wentylatory pchają w stronę komory silnika.
Witam.Astra f 98rok silnik X14NZ. Klient zgłosił wieksze zużycie paliwa.Sprawdzając parametry zauważyłem zły odczyt temperatury silnika, na gorącym 18-20 C.Po wymianie czujnika problem nie ustąpił. Sprawdziłem zachowanie sie tego czujnika w czasie nagrzewania i zauważyłem że pokazuje temperature prawidłową do temperatury 52 stopnie potem spada na -8...
Pojechałem podłączyć autko pod TECH-2. No i mogę powiedzieć tyle - wskaźnik, a raczej elektronika kłamie! Celowo! Ale po kolei. Rozgrzewanie silnika - temperatura rośnie mniej więcej podobnie na wskaźniku na desce i na wyświetlaczu TECH-a. Różnica - no może kilka st. C. Jeśli na wskaźniku jest ok. 86 st. to na TECH-u ok. 89-90st. Temperatura dochodzi...
Witam mam problem z temp. silnika problem polega na tym, że odpalam temp. wzrasta i jest dobrze do czasu, aż włączy się wentylator wtedy fizycznie na silniku temperatura spada, a na wskaźniku i na komputerze wzrasta na max i po chwili spada na 90 stopni i wentylator wyłącza się, a czasem łapie błąd i wskaźnik spada do zera. Zdarza się że jest dobrze...
Przecież normalne jest że temperatura rośnie na zimnym silniku w miare szybko. później jak się termostat otwiera to temperatura spada dość szybko przyjmując później w miare stałą wartość. W to że od 80 stopni temperatura spada nagle do zera to nie chce mi się wierzyć. Może masz coś z czujnikem.
Witam .. Mam Opla Astra 2.0 silnik 1996r. Mam problem ze wskaźnikiem gdyż podczas jazdy wskazówka rośnie do 90 i po chwili opada.... I ciśnienie robi się w przewodach od płynu gdy odkręcę zbiorniczek to bańki w płynie.. Proszę o Pomoc ;].
Witam. Moja astra tylko ze 1.7d ma podobnie przy czym czasem akumulator całkiem padnie. Dziś pogrzebałem trochę pod maską i znalazłem jedno... moze to przyczyna... Czujnik temperatury paliwa. Znajdujący się na filtrze, pierwszy kabel od góry , odłączyłem go, sprawdziłem miernikiem akumulator(wczesniej napiecie spadało przy uruchomionym silniku) a po...
Witam. Mam następujący problem z przegrzewaniem się silnika, otóż podczas jazdy temperatura jest w normie, równe 90* ale gdy tylko stanę na światłach temperatura rośnie a w korku dochodzi prawie do czerwonego pola czyli ok. 107* i wtedy załącza się wentylator który pracuje dopóki temp. nie zejdzie poniżej 90* co trwa ok. 5-7 minut. Dodam że silnik nagrzewa...
Chłopaki mam prawie identyczny problem w astrze G 2007 Z14XEP 1,4 TWINPORT auto siostry kupione kilka miesięcy temu. Auto kupione po przeglądzie w serwisie opla więc nie wymieniłem oleju - kupione z firmy od znajomego ... bez komentarza... mój błąd - olej trzeba było podmienić na początku ale zapewniali i potwierdzali, wszystko jest na papierze i w...
Witajcie :) otóż mam taki problem odpalam zimny silnik (wszystko na ssaniu) obroty wchodzą na 1300 po 3s spadają na 800 i taka się trzymają, po chwili rosną do 1000 i znowu 800, z rury wydechowej zaś strasznie dmucha powietrze aż bije w rękę po tym jak już skończy 'ssać' jeździ normalnie, no temp. trzyma dość wysoko bo 94*C i taka się utrzymuje cały...
Tak może to być jedna z przyczyn. Jeżeli termostat jest ciągle otwarty to płyn chłodzący krąży cały czas po dużym obiegu czyli też w chłodnicy. W takiej sytuacji podczas postoju jego temperatura po pewnym czasie osiągnie 90 st. ale gdy ruszysz będzie spadać a jeśli spadnie znowu do 50 czy nawet 30 to włącza się ssanie i spalanie rośnie. Poza tym silnik...
Teraz popatrzyłem jeszcze na termometr i jest 7.4 pod ocieplaczem i -3 w garażu ale odczyt z termometru samochodowego czyli po 6 godzinach różnica jest ok 10 stopni Więc - teoretycznie masz rację co do reakcji W czasie ładowania temperatura środowiska ogniw rośnie i ocieplacz utrzymuje ją na wyższym poziomie niż otoczenia. No i co to dalej? Że ładuje...
Jeśli nigdzie nie ma wycieków to oczywistym jest iż po zalaniu do MAX i przejechaniu jakiegoś dystansu ubędzie płynu bo powietrze ze wszystkich szczelin zostanie wypchnięte przez ciecz. Dolewasz poniżej MAX jak ubyło, odpalasz silnik nie zamykając korka wlewu i czekasz aż się odpowietrzy (ze dwa razy po 10 - 15 minut). Czemu tak? Bo praw fizyki nie...
jeżeli są dwie chłodnice tzn.że kol. ma klimę. I tu już się zaczynają schody .Nie mam schem .el. corsy i nie zamierzam go szukać to już zadanie dla kol. . Mogę jedynie podpowiedzieć że jeżeli kol.wykona test Macajewa na wejściu do chłodnicy to może wskazać na zaciety termostat lub uszkodzoną pompę płynu lub też brak płynu w zbiorniczku . ten czas jest...
co jeszcze chciałbym wiedzieć to, jak w takim razie działają silniki zasilane tylko mieszanką hho (bo działają) skoro ciśnienie gazów po spaleniu hho jest mniejsze niż mieszaniny zassanej i sprężonej Ciśnienie po spaleniu nie jest mniejsze niż sprężonej mieszanki. To, że ze spalenia dwóch cząsteczek wodoru i jednej tlenu powstają dwie cząsteczki wody...
Również posiadam ten samochód. Bardzo byłem zdziwiony spalaniem. Wcześniej posiadalem Corolle E12 z 2.OL, jednostka o mocy 110km, która potrafiła w trasie, przy stałej prędkości 120 km/h, spalać 4,2 l . Z Astra myślałem, że będzie jeszcze lepiej przez pryzmat silnika JTD, miała być oszczędna w połączeniu z 6 biegowa skrzynią. Pierwsze km rozwiały wątpliwości,...
Witam, opiszę w skrócie problem: CEL: próba zbicia stanu podgorączkowego u pacjenta: OPEL astra f 1.6 8v lpg X16SZR 96r. WYWIAD: Pacjent skarży się na podwyższoną temperaturę - ok. 96st. podczas jazdy. Czasami, gdy na zewnątrz cieplej, przy szybszej jeździe, przy prędkości powyżej 100km/h temperatura rośnie do ok. 98, 99 i włącza się wentylator, który...
Zatem odpowiadam na Twoje pytania i wrzucam trochę fotek: ad 1 Czy dysze są dobrze wwiercone w kolektor - niestety nie wiem jak powinno być prawidłowo bez ich wykręcania, ale wykręce i sprawdze, tylko czy będe musiał założyć nowe uszczelniacze? ad 2 Sprawdzę i napiszę wieczorem czy reduktor nie popuszcza gazu. ad 3 Wrzucam print scr sam zobacz, rośnie...
https://youtu.be/IxBd80omIZc Nie jeżdżę, nie jeżdżę. A co sądzicie o chłodnicy oleju możliwe ze jest jakaś nieszczelność i dlatego tak się dzieje ? Temperatura rosła razem z obrotami
Witam. Mam takie pytanie wymieniłem dwa czujniki pierwszy przed termostatem, drugi w chłodnicy i mam taki problem, bo któryś się zawiesił i ciągle pokazuje 73 C i ani drgnie. Nawet jak przejadę 100 km po przekręceniu stacyjki pokazuje już prawidłowo ale rośnie do ponad 108 obieg wody jest ale nie słyszę wentylatora, żeby się załączał. Tech nie pokazuje...
Witam. Pewnego dnia przetarł się wąż od chłodzenia i w efekcie pękł po jego naprawie poszła nagrzewnica (od pół roku auto parowało i schodził płyn więc dłuuuugo ciekła) i podczas tych wycieków auto kilkukrotnie doszło do temperatury 105 stopni tak więc odłączyłem nagrzewnice i do zimy (3mies) jeździłem na odpiętej a przewody od niej złączyłem ze sobą....
Witam forumowiczów. Temat szeroko opisywany na forach, przyjrzałem już chyba wszystko i sugerowałem się wskazówkami lecz problem nadal nie rozwiązany. Otóż moja Astra (98r kombi 1.6 16v 74kW silnik X16XEL) w lipcu 2017 dostała lekki strzał w lewy przedni błotnik. Auto zaprowadzone do blacharza i lakiernika. Po odbiorze gdy wracałem od lakiernika do...
Witam, Od jakiegoś czasu w mojej Astrze H GTC wyskakuje mi kontrolka "żółty samochód z kluczykiem" byłem na komputerze tech2 wykazało błąd "czujnik temperatury płynu chłodzącego", mechanik powiedział mi, że są jakieś dwa czujniki i te dwa czujniki mierzą temperaturę czegoś tam i jakoś wyśredniają czy coś podobnego wynik i przekazują gdzieś tam i jeden...
Raczej dogrzewanie jest Tobie potrzebne przed, w czasie i chwilę po uruchomieniu silnika. Tak jak napisałem wyżej. W moim przypadku jak świece grzały do 90 stopni albo wyżej to wtyczka od czujnika była po prostu zaśniedziała! Prześwietl dobrze ten kabel i jego połączenia (piny rozgięte itp) Na twoim miejscu narysował bym sobie wykres zależności rezystancji...
Problemem jest izolacja na odcinku od cewki do świec. Świece nie miałby nic do rzeczy. A co do zmniejszania szczeliny to strzał ślepakiem - mam świece dwu eleketrodowe (a tak właściwie, elektrody są 3), takie jak zaleca producent. Jak właśnie sprawdziłem to cewki w tym aucie są zespolone w listwie nałożonej bezpośrednio na świece. Odległość od głowicy...
No okey, zakupilem nowy akumulator VARTA BLACK 56 Ah, troszke szybciej autko odpala to fakt Po zakupie sprawdzilem ile V ma od nowego rowne 12 V swiezo ze sklepu. Podlaczylem nowy akumulator, na monitorze w aucie pokazuje mi non stop ladowanie okolo 13 V - 13.5 V niestety nie wiecej, nawet po wlaczeniu klimy nie ciagnie zbyt w dol, moze o 0.1 V. Chyba...
Słaba masa silnika, opornośc rosnie wraz ze wzrostem temperatury.
To logiczne, że temperatura spada jak jedziesz. Strugi powietrza schładzają chłodnice i temp. spada. W korku jest to normalne, jeśli jest na stałym poziomie i nie rosnie, wszystko jest OK. Ale bądź czujny. Pozdrawiam
temperatura normalnie rosnie na zegarach dochodzi do 94 98 i wylaczam silnik. Weze sa gorace ale jak startujejsz z chlodnego silnika to nie czuc nic zeby w wezach byla cyrkulacja wody ale robia sie goraco chlodnica tez sie robi goraca i ogrzewanie w srodku samochodu grzeje czyli wskazuje ze uklad nie jest zapchany nie ma wyciekow i wody nie ubywa a...
u mnie w silniku 1,4 temp dochodzi do 90st wtedy otwiera sie termostat i spada do okolo 85, jak jest zimno to tak zostaje juz natomiast jak jest cieplo to podczas jazdy trzyma okolo 90 natomiast w korku idzie na 102 i zalacza wentylator poczym spada do 100 i znowu rosnie, jak wyjade z korka to podczas jazdy znowu jest 90st
Mam problem z moim oplem ostatnio pękł mi maly przewód oo magistrali, przy okazji zauważyłem że zasysa mi przewód od chlodnicy do termostatu. Pomyslalem że jest słaby i trzeba wymienić obydwa. Po wymianie zasysa mi przewód który idzie od chlodnicy do bloku. Na zimnym silniku stan chłodziwa w zbiorniku jest do połowy po rozgrzaniu stan max. Dodam że...
Witam, nabyłem wczoraj samochód ASTRA 1,7 TDI i wskaźnik nie pokazuje temperatury silnika. Znalazłem jeden wiszący przewód pod maską (czarny), który prawdopodobnie jest od tego wskaźnika, bo po podłączeniu np. do masy wskazania rosną na max ! W przewodzie jest napięcie 10V. A problem w tym, że właściwie nie wiem gdzie do włączyć ? Znalazłem co prawda...
Witam, Astra 1996r. silnik X16SZR. Auto jeździło na obrotach 1400-1500 i po uszczelnieniu dolotu powietrza obroty spadły... na 2 tygodnie. Później wzrosły na 1500, po paru dniach na 1700 teraz jest już 2000. Wymrugane błędy: 1503 - nieprawidłowa identyfikacja modułu immobilizera (to nie wiem skąd??) 0505 - usterka w układzie regulacji obrotów biegu...
własnie byłem sprawdzić po wyjeciu gumowego przewodu obroty silnika wzrosłe,a co do tego sterownika co pisałeś masz na mysli przekaznik?.Jeżeli byłby to czujnik temperatury cieczy to można go zastapic do próby rezystorem czy nie tak chyba dobrze mysle,w miare nagrzewania sie silnika rezystancja czujnika maleje czy rosnie?,a kontrolka o której pisałeś...
Energia za Darmo? Silnik Johnsona – PPM. Jest to silnik, który przekracza barierę 100 %, używa magnesów stałych do generowania i podtrzymywania swojego ruchu. Inż. Howard Johnson stwierdził, że przy odpowiednim ułożeniu magnesów energia poruszających się na nich elektronów może stanowić nieskończone źródło energii, dzięki której będą mogły się...
Witam, jak w temacie astra g 1,6 szr temperatura płynu zaczyna się od 61st.C i podczas przegazówki skacze 88-100-103, oczywiście czytana testerem bo w liczniku jest prawidłowy odczyt. Rezystancja czujnika ok, przewody do ecu ok, ecu drugie i to samo. Drugi problem to obroty silnika, na liczniku 900, a czytane testerem 300 obr, dodając gazu zamiast rosnąc...
Witam, od pewnego czasu zaświeca mi się podczas jazdy, bądź od razu po zapaleniu silnika kontrolka układu chłodzenia. Płyn w układzie chłodzenia jest na odpowiednim poziomie, nic nie ubywa. Jest to o tyle irytujące, że samochód przy wyżej prędkości traci czasem 'moc', a także na biegu 1 lub 2 falują mu obroty tzn. sam przyśpiesza i za chwilę zwalnia....
Witam wszystkich, mam pytanie co moglo sie stac w Oplu astrze 1.4 16v rok 2000 czerodrzwiowy, na zimnym chodzi dobrze a na cieplym plywa na obrotach i na gazie (bez sekwencji) i na benzynie czujnik temperatury jest doby, silnik krokowy nowy, cvczujnik hala dobry, czasami obroty rosna do 2000 (wolne), dobrze sie wkreca, nie stracil mocy, stalo sie to...
Witam, na początku chciałem powiedzieć, że jestem zielony w elektryce i elektronice, ale jakies podstawy znam, umiem niektóre rzeczy zrobić, ale mam pewien problem, ponieważ mam u siebie w samochodzie Opel Astra F 1995r fabrycznie wyświetlacz z zegarkiem, datą i temperaturą (TID). Problem polega na tym, że mój termometr oszukuje wartosci temperatury...
opel astra 1.7tdi isuzu 94r.Witam nie mialem problemow z tym autem dlugi czas.Czasami w mrozy po odpaleniu trzeslo silnikiem przez okolo pol minuty i dymil na siwo potem sie to wszystko normowalo.Jakis tydzien temu jadäc temperatura wzrosla do 95stopni silnik zgasl,krecilem nie chcial sie odezwac.Gdy przestygl wziolem go zaciägnolem bo akumulator byl...
Witam. Wiec w czasie normalnie jazdy autko powinno nagrzac sie do temp ok 90 stopni, u mnie jest to kreska przed czyli mniej wiecej 80 stopni. wiec postawilem na termostat, wymienilem termostat i dalej to samo, czyli temp ok 80 stopni wedlug wskaznika na desce. w czasie postosu na zapalonym silniku temp powoli rosnie az do momentu zalaczenia sie wentylatora...
Witam. Podczas tegorocznych mrozów powstał mały problem z autem. Po odpaleniu auta, obroty wchodzą na 1000 i cały czas tak trzymają, nawet jak auto jest ciepłe. Takie obroty towarzyszą w moim aucie na ssaniu i z nagrzaniem się auta powoli spadają lecz teraz cały czas utrzymują się. Inna rzecz jaką zauważyłem to, podczas odpalenie ciepłego auta obroty...
Tez mi sie wydaje, ze to moze byc cos z termostatem. Wczoraj jescze dokładnie sprawdziłem po jakim czasie łapie ta temperature i jestem zaniepokojony... podczas postoju juz po 15 minutach temperatura dochodzi do 93 -95 stopni pozniej włacza sie wentylator i spsda do 90... To jest dosc dziwne tymbardziej, ze uruchomiłem silnik po nocy ,wiec był zimny....
Witam Mam przedziwny problem z moim nowym nabytkiem tj. Oplem Astra F 1.6 16v (ecotek) 1996r Zacznę od początku. W chwili zakupu wszystko było OK, jeździła jak wściekła. Po przyjeździe do domu zabrałem się za przegląd i poprawki jak to zwykle bywa. wymieniłem telepiące się na boki koło pasowe na wale (guma sparciała) na koło całe metalowe z Astry 8V,...
rośnie temperatura silnika temperatura silnika astra astra temperatura silnika
zasilanie blaupunkt prowadnica piła stołowy lusterka elektrycznie
technics autostip cżęści elektroniczne sklepy
Komunikacja sterownika BT auta z chińską stacją multimedialną Zwrotnica w głośnikach Wharfedale - diagnostyka i naprawa