Chciałem się tylko zapytać jakim czujnikiem/układem zrobić taki pomiar temperatury na uzwojeniu silnika Praktycznie możesz zastosować dowolny czujnik. Wszystko zależy od wielkości silnika. Skoro to ma być do zabawy, to może być termistor, dioda, układ scalony typu DS18B20, LM35, KTYxx itp. itd.
Ja takie otarcia izolacji na uzwojeniach leczyłem lakierem do paznokci. Ostatnio (kilka lat temu) taką terapię zastosowałem na uzwojeniu stojana agregatu prądotwórczego. W tym przypadku, przy wysokich temperaturach szukałbym jakiegoś lakieru znoszącego wysokie temperatury.
Pompa głębinowa dobrze funkcjonuje w temperaturze 20st/C. Podczas pracy pompy przy otwartym zaworze opływająca woda chłodzi silnik. Przy zamkniętym odpływie woda stoi w filtrze i nie schładza silnika, wskutek czego podnosi się temperatura na uzwojeniu silnika i uzwojenie silnika jak osiągnie temperaturę 50st/C ulega uszkodzeniu gdyż topi się w tej temperaturze...
Nowa szkoła mówi, żeby ustawiać na In, bo uzwojenia silników są robione z ryżu. Jak ten termik jest połączony ze sterownikiem, albo co to za sterownik i czy kontroluje prąd znamionowy silnika czy temperaturę uzwojenia?
Więc trafo z postu #3 ma 32VAC biały/biały + 12VAC czarny/czarny, nie ma środkowego "0" odczepu ani do jednego ani drugiego uzwojenia wtórnego. Za to żółto lub żółto/zielony przewód to PE prawdopodobnie rdzenia transformatora. A i wejściowe 230VAC to niebieski/niebieski.. Zasilacza symetrycznego potrzebnego do wzmacniaczy audio raczej ciężko z niego...
W tej zmywarce jest za pewnie taki silnik pompy myjącej: http://obrazki.elektroda.net/56_12884496... Z tego wynika, że kondensator powinien mieć pojemność 6µ (z reguły tolerancja +/-10%), klasa izolacji F, czyli temperatura uzwojenie nie powinna przekraczać temperatury 100-105°C. Podczas pracy silnik się nagrzewa.
Transformator posiada na uzwojeniu pierwotnym (w kontakcie termicznym)bezpiecznik termiczny włączony w obwód tego uzwojenia.Po przekroczeniu odpowiedniej temperatury uzwojenia,przerywa obwód.Jest nienaprawialny.Sugestia:po delikatnym usunięciu uszkodzonego bezpiecznika,przyłączyć końcówkę uzwojenia i zamontować zewnętrzny bezpiecznik topikowy. Przypominam...
Zgadza się - do policzenia dopuszczalnej gęstości prądu przy krótkotrwałym włączeniu wystarczy oporność właściwa miedzi (i jej zależność od temperatury), ciepło właściwe miedzi (dobrze, jakby było na jednostkę objętości), dopuszczalną temperaturę uzwojenia (zwykle ile wytrzyma izolacja) i temperaturę początkową. Orientacyjnie: 1A/mm2 ogrzewa miedź o...
Ograniczeniem dla tego sinika jest wytrzymałość termiczna uzwojeń, do oszacowania prądu maksymalnego można silnik nagrzać prądem stałym i metodą techniczną zmierzyć przyrost rezystancji po nagrzaniu, z tego wyliczyć średnią temperaturę uzwojenia. Przy pracy przerywanej silnik można przeciążać.
Czujniki wału w Renówkach uszkadzają się w taki sposób, że pod wpływem temperatury uzwojenie dostaje zwarcia lub przerwy i fałszuje odczyt, łatwo to zaobserwować, podgrzewając taki czujnik np. opalarką z podłączonym do czujnika omomierzem.
Jak będzie oblepione błotem to tez się spali. Zresztą zwarcia międzyzwojowe często się trafiały - wibracje, temperatura.
do czego mogą być 2 niebieskie przewody oznaczone znakiem zapytania na zdjęciu nr 3. Te dwa przewody to zapewne wychodzą z czujnika temperatury umieszczonego w uzwojeniu stojana. Podłączone do obwodu sterowania silnikiem mają zabezpieczać silnik przed nadmierną temperaturą uzwojenia czyli przed przegrzaniem. Sam silnik jest przystosowany do przełącznika...
Dodatkowego ciepła przy tym samym przekroju nie będziesz miał. Będziesz miał za to wyższą temperaturę przy uzwojeniu jednowarstwowym - mniejsza powierzchnia na odprowadzanie ciepła. No i możesz to zrobić tylko wtedy, gdy masz miejsce na karkasie lub w otworze.
Z zewnątrz to uzwojenie pierwotne. Powód trudno określić, zwarcie międzyzwojowe, przepięcie, .... Wysoka temperatura roztopiła żywicę i rozrzuciło ją dookoła. Podobną sytuację widziałem ale na przekładniku napięciowym 20√3kV/50V.
termik to po prostu bezpiecznik. Jeżeli po 2 minutach pracy uzwojenie jest gorące to zwarcie zwojów i trafo na śmietnik lub do przewinięcia. Możesz jeszcze sprawdzić czy nie jest zwarty mostek prostowniczy odłączając uzwojenie wtórne i kontrolując temperaturę transformatora. Jeżeli nadal się grzeje to j.w.
Czy mógłbyś trochę bardziej rozwinąć co masz na myśli jako długotrwałe ? Dyplomatycznie odpowiem - zależy od wielkości przeciążenia ale i warunków w którym to przeciążenie występuje. Przy zimnym silniku (pierwszy rozruch) pojemność cieplna uzwojenia powoduje wolniejszy przyrost temperatury. Przeciążenie może trwać dłużej niż włączenie silnika po jego...
Wszyscy piszą że bez sensu, a miedź ma współczynnik temperaturowy niewiele różniący się od platyny która jest bardzo popularna w czujnikach temperatury. Wymaga to precyzyjnej elektroniki, ale są na to sposoby, są nawet gotowe scalaki do PT-100. Miedź w porównaniu z platyną ma kilka wad, nie nadaje sie do wysokich temperatur i łatwo wchodzi w reakcje...
To może być termicznie przypalony brud. Gdyby uzwojenia były zwarte, silnik by nie ruszył, a bezpieczniki by poleciały. Negatywny wpływ na temperaturę to ma.
Ja na Twoim miejscu rozważyłbym dołożenie bezpiecznika termicznego włączonego w obwód uzwojenia pierwotnego transformatora- powinien dać się upchnąć między cewkę a rdzeń lub jakoś przytulić do uzwojenia. Coś w tym guście: https://www.piekarz.pl/21179-bezpiecznik... Koszt żaden, a pomoże chronić sprzęt przed kompletnym zjaraniem. Próg temperaturowy...
Moc zależna jest od obrotów. Na pewno lecz nie rośnie w nieskończoność.Jest chyba ograniczona temperaturą uzwojenia oraz gęstością płynącego prądu (ampery) w drucie jakim została nawinięta.
Jeżeli częstotliwość prądu pod obciążeniem silnikiem pompy głębinowej będzie mniejsza od 50Hz to prąd poboru będzie wzrastał a ponadto podniesie się temperatura uzwojenia prądnicy.Ten temat jest mi znany gdyż obsługiwałem w terenie agregaty prądotwórcze o mocy powyżej 50 kW a pompy głębinowe miały moce rzędu 50 kW W agregatach częstotliwość prądu ustalało...
Wygląda to na uszkodzoną blokadę programatora - mechanicznie lub przerwa w uzwojeniu cewki.
I tutaj znalazłem wiele sprzecznych danych, bo od 2A do 10A/mm² I to jest generalnie wartość poprawna. Jeżeli chodzi o gęstość prądu, patrzymy tylko na aspekt wydzielanej na drucie mocy. Chodzi o to, by uzwojenie się nie przegrzało, czyli było w stanie oddawać wydzielaną moc do otoczenia przy sensownej temperaturze. Tylko że uzwojenie oddaje też...
Co do grubości to im grubszy tym więcej pobiera prądu ale działa przy niższym napięciu lepiej się rozgrzewa , ja stosuję od 0.6 mm do 0.8 mm mam transformator (36V) i na pierwotnym uzwojeniu sciemniacz dla możliwości regulacji temperatury . Pod uwagę trzeba też brać długość drutu . Do zamocowania stosuje kostki ceramiczne skręcaNe i sprężynkę do naciągania.
Zdejm wtyczkę z czujnika i na kablu zółty z czerwonym masz miec 10V.Jak jest to sprawdź masę (brązowy).Jak masa ok-to leży czujnik. Jak nie ma owych 10 V to problem w instalacji,ale raczej uwalony sam zegar-przerwa w uzwojeniu grzałki termobimetalu.
Czy szydzenie z niewiedzy innych użytkowników na forum, Może nie z użytkowników tylko ich przywar - lenistwa - pytam o wszystko zamiast samemu sprawdzić. Wracając do tematu - obawiam się, że taki silnik elektryczny jeśli istnieje to raczej jest jak yeti bo u różnych producentów wspominają o klasach izolacji uzwojeń i te raczej kończą na 220°C ale to...
Do regulacji transformatorów są dostępne gotowe regulatory typ KDSF.... Potrzebujesz jedynie dołożyć do niego potencjometr około 500kohm(oczywiście regulator podłączasz po stronie pierwotnej) Montowałem takie regulatory do regulacji napięcia transformatorów do cięcia styropianu drutem oporowym i działają doskonale. Możesz też odwijać po kilka zwojów...
Można rozważyć możliwość rozruchu z przeciążaniem transformatora - tylko przydałby się czujnik temperatury uzwojeń. Przy gęstości prądu w uzwojeniu 25 A/mm2 gęstość mocy jest około 11 W/cm3, to daje wzrost temperatury poniżej 4 C na sekundę - ze 20 sekund można, potem trzeba poczekać na ostygnięcie. Trzeba by używać uzwojenia na 24V - przy takim przeciążeniu...
A silnik to piec akumulacyjny czy kable grzewcze, nie opowiadaj głupot. Pomylił kolega adresy , a tak od siebie to radzę poczytać do jakich temperatur może nagrzać się silnik elektryczny (chodzi o jego uzwojenie bo z niego wychodzą przewody zasilające ) . Więc silnik to nie piec , a koszulka termokurczliwa to nie izolacja chroniąca dobrze w warunkach...
Witam ! Wentylator to nie tylko obudowa i śmigło, wentylator ma też uzwojenie które trzeba chronić przed wysoką temperaturą. Tu jest wentylator fi 100 ( automat ), włącza się przy 30stopniach C, a wyłącza się przy 80stopniach C. https://www.wkladykominkowe.net.pl/2573-... Przeczytaj opis jak ma być zamontowany, w...
pytanko. Czemu trafo się spali po podłączeniu do 120v? Nie po podłaczeniu do 120V tylko po podłaczeniu 230V do odczepu 120V na transformatorze. W dużym uproszczeniu spali się z tego samego powodu co podłaczenie żarówki 120V do sieci 230V a dokładniej przy takim zasileniu mocno wzrośnie prąd w uzwojeniu pierwotnym, transformator rozgrzeje się do takiej...
witam mam taki problem w pompie Wilo Para OTMA 6/43 - Ecodens wyskakuje błąd e020 z tego co znalazłem to wina Nadmierna temperatura uzwojenia niestety sprawdziłem uzwojenie i tam jest wszystko dobrze . rozebrałem sterownik warystor jest dobry. co może być ? jaki element może być uszkodzony ?
Koleg,elwer1990! Dla transformatora taki parametr jak ciepło nie istnieje! Zastosowano parametr-przekroczenie temperatury elementów transformatora (rdzeń , uzwojenie ) nad temperaturą zewnętrzną. Dla większości transformatorów bytowego przeznaczenia przekroczenie to wynosi - dla rdzenia-75 stopni , dla uzwojeń-60 stopni. Tak więc przy temperaturze zewnętrznej...
Wyznaczyć można chyba tylko znając długość i przekrój drutu którym nawinięto uzwojenia oraz materiał z którego wykonano drut. Również temperatura będzie miała wpływ na wartość rezystancji. Nie ma wzorów ani tabel przypisujących określonej mocy konkretną wartość rezystancji, poza tym silnik może być uszkodzony a rezystancje uzwojeń mieć dobre, więc nie...
Panowie, transformator to nie półprzewodnik który może się spalić po przekroczeniu jakiejś tam temperatury... Może nagrzewać się do grubo ponad 100*C i nic mu nie będzie, oczywiście należy wciąć poprawkę na to, że wewnętrzne uzwojenia będą miały większą temperaturę niż zewnętrzne.
Po 10 minutach na 3. biegu czuć lekki swąd izolacji, czyli temperatura uzwojenia jest wyższa, niż temperatura rdzenia. Zamawiam nowy silnik.
Może być w jakiej kolwiek pustej przestrzeni w środku? Wyjaśnij w jakim celu chcesz zamontować ten czujnik? Jeżeli ma pełnić rolę podobną do bezpiecznika termicznego to powinien być wpasowany pomiędzy uzwojenie a korpus stojana. Jeżeli ma tylko pokazywać temperaturę do jakiej nagrzewa się obudowa to wystarczy przykleić go do wewnętrznej części obudowy.
Czyli dobrze podejrzewałem, że był stabilizator prądu, silnik mógł być np na niskie napiecie i pracować z forsowaniem. Jak podasz na uzwojenia 40V pójdzie z dymem silnik, sterownik, transformator.
wydaje mi sie ze jest zrobione poprostu zwarcie przez wczesniejszego wlasciciela, moze dotknął cos czego nie powinien no i swiatlo zgaslo Nawet gdyby tak było, to uzwojenie nie spala się tak szybko. Żeby tam doszło do przerwy lub zwarcia w uzwojeniu to potrzeba by było trochę czasu, aby trafo się nagrzało do temperatury tak wysokiej że uszkodziła by...
Witam . Właśnie taki układ elektrod miałem na myśli jak w urządzeniu za 1500zł . Proponuję nie schodzić zbytnio z mocy transformatora podanej poprzednio , a reg. uzyskiwanej temperatury zastosować na odczepach w uzwojeniu pierwotnym , lub zastosować prosty reg. fazowy na triaku (oczywiście w uzwojeniu pierwotnym ) . Powodzenia .
Tak jak kolega wyżej opisał, im większe obciążenie mechaniczne, tym większe opory i tym samym wyższa temperatura uzwojenia, a bez obciążenia to tylko łożysko ciepłe. Twoje badanie jest ok, ale brakuje dociążenia. Pozdrawiam
Z Twoich pomiarów, najbliżej jest czujnik typu PT500: 25°C - 548Ω https://telmal.com/pl/p/Czujnik-NTC-20K-...
Wersję kolegi należy sprawdzić, to tylko jedna z wersji. Należy od wyprowadzeń wtórnych uzwojen odlutować druty, i włączyć transformator do sieci bez obciążenia. Jeśli transformator będzie dalej grzał się _ wersja kolegi potwierdzi się. Lecz transformator będzie grzał się i przy przebitych diodach prostownika, kondensatorach filtru, tranzystorach koncowek...
Do ciągłego przepływu prądu 4A w uzwojeniu drut o przekroju nawet 0.75mm2 jest za cienki - to by oznaczało gęstość prądu ponad 5A/mm2. Dopuszczalna gęstość prądu zależy od materiału (jaką temperaturę wytrzyma izolacja), od grubości uzwojenia, od sposobu chłodzenia (można brać pod uwagę np. użycie pasty termoprzewodzącej, żeby ciepło lepiej odpływało)....
Powinna być regulacja od 17V do 24V ! średnica powinna być OK. Można przykleić czujnik termiczny tak by jak zostanie przekroczona temperatura transformatora to się wyłączy. I jeszcze uzwojenie wtórne powinno być obok pierwotnego.
Witam !!! Masz całkowitą rację. Uszkodzenie polega na tym, że z biegiem czasu zwiększyła się rezystancja styku uzwojenia ze ścieżkami miedzianymi co spowodowało wytworzenie się w tym miejscu wysokiej temperatury i wypalanie laminatu. Prąd płynący w uzwojeniu jest dosyć duży (kilka do kilkanaście amperów) i o dużej częstotliwości więc występuje tu zjawisko...
(at)jareklnx jak masz czas i sondę termo do multimetru to spróbuj zmierzyć temperaturę uzwojenia (w szczelinie między rdzeniem a cewką pierwotnego) po, powiedzmy, minucie :) V.
istnieje ograniczenie wynikające z dopuszczalnej mocy strat w uzwojeniu i związanego z tym wzrostu temperatury uzwojenia. I uważasz, że dwukrotne przeciążenie uzwojenia przez okres dokładnie 10 milisekund, to za dużo?
A co pokazała oporność uzwojeń . Podczas dużej temperatury lakier izolacyjny robi się kleisty więc może uzwojenie wtedy gdzieś dotykać . Po zastygnięciu mogło to się zaizolować i pokazuje dobry stan izolacji. W takim przypadku zawsze rozebrać silnik i pomiary zrobić na otwartym silniku . Wizualnie widać wtedy uszkodzenia .
nie da się go wyciągnąć z tej czarnej rurki. Bo jest dociśnięty uzwojeniem wtórnym. Jeżeli masz dojście do obu końców tego bezpiecznika to najpierw bym proponował zewrzeć je (pominąć bezpieczni8k) i sprawdzić pobór prądu jałowego (bez obciążenia uzwojeń wtórnych) transformatora - być może bezpiecznik nie uszkodził się "sam z siebie", a jest np. zwarcie...
temperatura uzwoić temperatura uzwoić silnik czujnik temperatura uzwoić
volvo silnika gniazdo żelazka mastercook kuchenka
schemat pilota creative inspire p5800 prostownik dedra
Jak zbudować układ kierowniczy w gokarcie? Schemat czujnika napięcia Futaba SBS-01V – odtworzenie, zamiennik, S.Bus2, zakres 0-100 V