(at)klm787 nie ma żadnego specjalnego obowiązku wykorzystywania zabezpieczenia termicznego silnika, zwłaszcza, gdy jest on zabezpieczany w inny sposób, choćby wyłącznikiem silnikowym lub stycznikiem z wyłącznikiem termicznym (termikiem) Na ogół projektując napęd należy brać pod uwagę możliwość wystąpienia przeciążenia termicznego uzwojeń silnika, a...
Wyznaczyć można chyba tylko znając długość i przekrój drutu którym nawinięto uzwojenia oraz materiał z którego wykonano drut. Również temperatura będzie miała wpływ na wartość rezystancji. Nie ma wzorów ani tabel przypisujących określonej mocy konkretną wartość rezystancji, poza tym silnik może być uszkodzony a rezystancje uzwojeń mieć dobre, więc nie...
Witam. Silnik ten możesz zasilić bezpośrednio z sieci. Klasa izolacji tego silnika to pewnie "F" to znaczy że max temperatura uzwojeń może wynosić 155C. Natomiast grzanie się silnika na biegu jałowym jest normalnym objawem. Silniki z kondensatorem pracy grzeją się bardziej na biegu jałowym niż przy obciążeniu w przeciwieństwie do silników trójfazowych...
Mam silnik 6,7MW/6kV. Uzwojenia klasy B. Dopuszczalna temperatura 130 stopni. Przez około godzinę na uzwojeniach było 136 stopni. Czy jest jakaś tolerancja temperatury, czy mogę się spodziewać najgorszego.
https://obrazki.elektroda.pl/4729786700_... Często podczas konstruowania różnych urządzeń powstaje potrzeba zwiększenia napięcia zasilania. O ile przy zasilaniu sieciowym możemy sobie łatwo poradzić dobierając odpowiednio transformator zasilający lub zmieniając konfigurację uzwojeń już posiadanego to w przypadku zasilania prądem stałym...
Temat się trochę zdezaktualizował, bo napisałem go już kilka lat temu ale tak jakoś mi zeszło z publikacją. No ale najwyższa pora to przepchnąć, i może się jeszcze komuś przyda. Zasilacze ATX są były często przerabiane do wykorzystania jako zasilacz laboratoryjny albo jako zasilacz do jakiegoś specjalnego obciążenia (np. do diod LED mocy). O przeróbkach...
witam Klasa izolacjiNajwyższe dopuszczalne temperatury A105 E120 B130 F145 H180 CPowyżej 180 To tabela dopuszczalnych temperatur uzwojeń silników w zależności od klasy izolacji. Nie są to temperatury korpusu!!
Czyli masz tam sprawny kontaktron Nie bardzo on sprawny skoro Zabrałem suszarkę do włosów i podgrzałem to z 32Meg ohm spadło do 400k. . A podgrzał suszarką do jakiej temperatury ? 40°C? Krytyczna temperatura uzwojeń takiego silnika to 120°C.
Ja uzasadniam, bez wezwania, zalety chłodzenia wodnego: lżejszy (mniejszy) silnik, mniejszy gabarytowo, odzysk ciepła z chłodzenia motoru (sporo, kilka kW), Chłodzenie wodne jest skuteczne jeśli temperatura wody jest mniejsza od temperatury otoczenia/powietrza . Skąd pomysł że kilka kW idzie w ciepło . Straty cieplne rdzenia i uzwojeń to pewnie jakieś...
Temperatura uzwojeń jest jeszcze pewnie wyższa, ale i tak nikt nie wykonuje już uzwojeń o klasie izolacji niższej niż F czyli 155 °C. Jest podana klasa izolacji na tabliczce znamionowej lub w instrukcji? Temperaturę silnika lepiej sprawdzać podczas pracy, a nie bez obciążenia. Ważne na jakim poziomie i w jakim czasie się stabilizuje i przestaje przyrastać.
Wcześniejszy układ był innego producenta, brak info co się z nim działo, wentylator na pewno ma mały wpływ na temperaturę uzwojeń silnika i grzanie się łożyska silnika. Zauważyłem, że przy prądzie około 420A, temperatura uzwojenia nie rośnie a utrzymuje się na około 120 stopni, łożysko ma około 97 stopni.
Podstawą do zabezpieczania silnika jest wyłącznik silnikowy. Jego zaleta to że jest relatywnie tani. "czułości na zanik fazy" Autor o tym wspomniał... wiec jego temperatura - wyłącznika czy silnika? Bo to ważne. Patrząc na dane katalogowe wyłączników silnikowych, podwyższona temperatura zewnętrzna spowoduje zadziałanie zabezpieczenia przy niższym prądzie....
Przedstawiam taki wrak generatorka z prądnicą trójfazową, nie będę go odbudowywał i aktualnie służy mi tylko do poszerzania wiedzy na ten temat. Generatorek jest produkcji made in China i już mocno rozszabrowany, ale po oddzieleniu od nieodpalającego silnika spalinowego i sprzęgnięciu z szybkoobrotową wiertarką Makity- jeszcze dycha i wygenerował około...
Ogólnie rzecz biorąc, to maszyny elektryczne (silniki, trafa) mogą się rozgrzewać do ok 70*C bez jakiejkolwiek szkody. Kiedyś jak nie było mierników to elektrycy mieli taki sposób: jak możesz utrzymać rękę na silniku to temperatura nie przekracza krytycznej. Dzisiaj są mierniki ale myślę, że wytrzymałość izolacji uzwojeń nie jest gorsza. Taki silnik...
Witam bardziej doświadczonych kolegów, potrzebuję porady z zakresu maszyn elektrycznych. Mianowicie chodzi tutaj o zwiększenie klasy izolacji uzwojenia stojana silnika indukcyjnego. Sam silnik jest sprawny, jest to obiekt badań potrzebny do realizacji mojej pracy dyplomowej. Problem polega na tym że przewiduję wzrost temperatury uzwojeń silnika ponad...
Wiem o tym, jednak nie rozumiem dlaczego ten czujnik po przekroczeniu temperatury 59 stopni utrzymywał rezystancję 350 ohm a potem powoli rezystancja zaczeła rosnąć wraz ze wzrostem temperatury, choć na początku gwałtownie malała Naniosłem zmierzone dane na wykres - wyliczyłem srednią dla każdego stopnia Celsjusza (między najwiekszą i najmniejszą progową...
:arrow: suszarnie 12robert12 - czy sam termokontaktor byłby w stanie dostatecznie zabezpieczyć silnik bez użycia włącznika silnikowego z wbudowanym termikiem ? zwarcia, przeciążenia, zanik faz to w rezultacie wzrost temperatury uzwojenia silnika czy więc samo zabezpieczenie w postaci termokontaktora nie wystarczyłoby? Kategorycznie - NIE, Nie możesz...
Pytanie czy można podłaczyć ten silnik w gwiazdę ,zmienić parametr napięcia na falowniku na 400V nap.wyj. ? pozwoli to uzyskać mniejszy prąd ,a co z tym idzie ,wydaję mi się że spadnie temperatura silnika . Prąd pobierany przez silnik spadnie, ale prąd w każdym z uzwojeń będzie taki sam. Wynika to z układu połączeń uzwojeń. Tak czy tak na każdym z...
Może pracować bez. Często się nie używa tych zabezpieczeń. Sprawdź zabezpieczenie nadpradowe czy jest prawidłowo nastawione. Silnik w zbiorniku oleju? Dość dziwne. W zbiorniku z chłodziwem to rozumiem. Silnik jak się przegrzeje może dojść do pożaru stad użycie tego zabezpieczenia. Zabezpiecza ono silnik przed zbyt wysoka temperatura niszcząca izolacje...
Wszystko zależy od materiału z jakich blach jest wirnik wykonany, generalnie często spotykam że magnesy są na wirniku. Spotkałem się też egzemplarzami które takowego nie miały. W Twoim przypadku bez znaczenia bo prądnica się wzbudza. Przedwczoraj oddałem klientowi pacjenta taki jak Twój, przybył na zapchany gaźnik. Korzystając z okazji porobiłem sobie...
Przy pracy na wysokich obrotach wspomniany silnik może pracować ciągle S1 zaś na niskich (pranie) tylko praca przerywana S3. Kiedyś widziałem taką kosiarkę i wbrew mojej opinii o niej pracowała bardzo długo. Kwestią krytyczną jest temperatura uzwojeń , wspomniana kosiarka zakończyła żywot po zamontowaniu na silniku obudowy hermetycznej.
Witam Do podgrzewania uzwojen silnika elektrycznego podczas postoju można wykorzystać metodę suszenia silników elektrycznych opisaną wyżej .Podczas suszenia można przez stycznik podać na uzwojenia silnika odpowiednio dobrane obniżone napięcie ok.10% z transformatora 3faz.lub 3 szt.transformatorów 1faz z uzwojeniami wtórnymi o napięciu 24V połączonymi...
Jeżeli ma być tylko dodatkiem do kontrolera to tak. Co więcej można później rozbudować pętlę zabezpieczeń bez zbytniej ingerencji np. dodatkowy wyłącznik bezpieczeństwa czy zabezpieczenie przed brakiem wody albo styk w kontroli temperatury uzwojeń silnika...co tylko wymyślisz.
Przy braku jednej fazy silnik pompy głębinowej ulega uszkodzeniu po około 40 sekundach gdyż podnosi się temperatura uzwojen na silniku a jest on nawijany drutem miedzianym w powłoce igielitowej i przy temperarurze 50 st już ulega uszkodzeniu powłoka drutu nawojowego i nieodwracalne uszkodzenie uzwojeń silnika. Brednie, 50 stopni to zazwyczaj dopuszczalna...
Silniki klatkowe ogólnie słabo wydajne - dlatego siłownik z silnikem AC o mocy 350W jest prównywalny z siłownikiem na silniku 60W 24V DC. Poza tym te silniki grzeją się w sposób mało zależny od obciążenia a temperatura się kumuluje (dlatego w napędach przeznaczonych do pracy intensywnej używa się silników DC lub AC ale 3-fazowych). Krótko - ten typ...
Witam, Niedawno miałem okazje podczas awarii mierzyć silnik zaklasyfikowany jako uszkodzony. Podczas pomiaru temperatura silnika była znaczna, a pomiar wskazywał na zwarcie z korpusem silnika. Po ostygnięciu silnika w ramach ćwiczeń ponownie zmierzono silnik i tutaj wynik mnie nie zaskoczył bo oczywiście po ostygnięciu izolacja "doszła do siebie" ale...
Silniki ulegają uszkodzeniu na wskutek zbyt dużej temperatury w uzwojeniach. Temperatura dopuszczalna wiąże się natomiast z prądem znamionowym silnika. Jeśli nie przekroczy się prądu znamionowego silnik nie będzie się nagrzewał i wszystko będzie w porządku. Natomiast zmniejszając napięcie znamionowe zmienia się poślizg silnika (obroty) i zmniejsza się...
alikatek napisał: Bez obciążenia (z gołym wałem) silnik 3.5kW wystartuje z tym "rozruchem" Nie,ponieważ: alikatek napisał: L1-N L2-N L3-N jest 9ohm Za duża rezystancja uzwojeń generatora by sprostać prądom rozruchowym silnika 3,5kW. Został zastosowany "rozruch" oparty o 3 rezystory 47R/25W zwierane stycznikiem po około 4 sekundach. Silnik wystartował...
To to po lewej? To jakiś jasny metal. Aluminium na pewno. Na pewno miedź Hmm... 1000W to jakieś 1,3 KM. Ja mam kosiarkę 3 KM i ledwo daje radę. Zależy jaki obszar i jakie trawy masz do koszenia. Ja mam ok. 200m2 i koszę regularnie, więc trawa jest niska. I jak zamierzasz je podłączyć? Na przewodzie? Pisałem juz że w obudowie . Takiej http://sklep.kurczoba.pl/pl/p/Obudowa-ro...
na biegu jałowym generator bardzo sie grzeje, jego temperatura spada wraz ze wzrostem obciążenia, niestety spada też napiecie którego nie można juz podbić, ew zwiekszająć nieznacznie obroty co wpłynie na zwiekszenie częstotliwości. samo wzbudzenie następuje samoczynnie ( również przy pierwszym starcie). przy bardzo dużym obciąrzeniu (zwarciu) generator...
Witam! Silniki się grzeją !) , zwłaszcza szeregowe z odkurzacza, jeżeli są poza obudową odkurzacza. Trudno sprawdzić na ile temperatura jest właściwa. Ja mam prosty sposób. Na wirniku, w okolicach komutatora, nanoszę pendzelkiem pasek lakieru izolacyjnego, spirytusowego. Po wyschnięciu i zmontowaniu odkurzacza włączam maszynę i badam zapachy na wylocie....
Właściciel kabiny jest przekonany,że to oryginalny silnik, ja nie bo podłączenie tego silnika w skrzynce było amatorskie -bez oczek (przewody zawinięte pod zaciski-śruby). ________________________________________... Mój post napisałem, bo zastanawiam się,czy nie warto by założyć silnika większego 7KW5 1440 rpm tylko czy wtedy bez falownika nie będzie...
Witam . Prądy na fazach zmierzone- max różnica to 500mA ale to może być chociażby tolerancja pomiaru. Dziś bardzo dokładnie przyglądałem się pracy maszyny i...okazało się że: silnik po przecięciu pnia i wycofaniu ramienia włączał się jeszcze 3 razy i wyłączał w ciągu 2 sek. Temperatura w silniku rosła i w końcu po czasie padał. A wszystkiemu winien...
witam! należy dokonac oględzin łożyska zobaczyć czy nastąpiły zmiany materiałowe,ubytki etc. czy łożysko (materiał) zmieniło kolor na wskutek działania wysokiej temperatury Jeśli w łożysku dochodziło do zacierania to automatcznie rosła temperatura ale nie sądze że pożar był zainicjowany wyłączanie łożyskiem. Łożysko zapewnie zadziałało tu pośrednio...
Zadaniem odśrodkowego wyłącznika jest jak wiadomo rozłączenie obwodu fazy rozruchowej po osiągnięciu odpowiednio dużej prędkości wirnika (poślizgu). Wartość ta (prędkości) nie może być zbyt mała by silnik nie utknął (pesymistyczny scenariusz) tzn. w momencie odłączenia moment generowany przez silnik musi być większy niż oporowy na wale, Zbyt wczesne...
Witam, ostatnimi czasy podjąłem sie zadania którego celem jest zaprojektowanie a w dalszej części zbadanie silnika klatkowego który mógł by pracować w temperaturze otoczenia 100 stopni Celsjusza. Problem jest o tyle poważny gdyż sama temperatura otoczenia jest już duża a gdy dodamy do tego prace pod obciążeniem albo rozruch temperatura rdzenia wzrośnie...
Pobór 460 A występuję przy 45 i 46Hz i są duże wahania prądu na wskazaniach z falownika trudno określić o ile się zmieniają się wartości prądu. Prąd znamionowy silnika przy połączeniu w trójkąt to 558A. Silnik zbytnio nie jest przystosowany do pracy z falownikiem, ma tylko klasę izolacji uzwojeń F (łożyska nie są izolowane). Proszę o przesłanie więcej...
Witam Kol. czesiu. To nie jest tak że traki nie mogą regulować obrotów silników indukcyjnych 3- faz. Ten problem rozwiązano już ok. 30 lat temu w kraju zacofanym technicznie czyli w NRD który z tego powodu nie istnieje . Regulacja obrotów takich silników jest w szafach regulacji silników 3-faz.wentylatorów typ ALR 3/21 prod. NRD z 1984 r. montowane...
Właśnie to zarzuciłem koledze . Trzykrotnie to zmaleje prąd rozruchowy. A moc silnika podczas pracy w gwieździe zmniejszy się tylko o jakąś 1/3 No jak możesz takie rzeczy wypisywać...? Odesłałeś mnie do książek, zarzuciłeś brak przeczytania i zrozumienia materiału udostępnionego. Z przykrością stwierdzam, że to właśnie Ty się z tym nie zaznajomiłeś,...
Pomiar rezystancji nie zawsze ujawni usterkę, zwłaszcza gdy dodać rezystancję szczotek. Lepiej mierzyć indukcyjność obracając b. powoli wirnikiem, aby sprawdzić, czy nie ma zwartych lub przerwanych uzwojeń i działek komutatora. Jeszcze łatwiej wykorzystać transformator o kilku woltach napięcia na uzwojeniu wtórnym, diodę i amperomierz analogowy. Obracać...
Jestem ze śląska. Przeprowadzałem próby na falowniku 3 fazowym ale można było wyłączyć kontrolę do 400Hz i efekt był taki że po 30 sekundach pracy temperatura uzwojeń wzrosła do 90 stopni. Kilka lat wstecz widziałem falownik w którym można było przesuwać fazy od 90-180 stopni i taki najprawdopodobniej by się sprawdził ale niestety na dzień dzisiejszy...
Dzień dobry! Potrzebuję pomocy przy zaprojektowaniu sterownika PWM dla silnika DC. Problem polega na grzejącej się diodzie (lub tranzystorze) zabezpieczającej tranzystor kluczujący, na schemacie widać dwie diody połączone równolegle z tranzystorem, oczywiście tylko jeden z tych element można wlutować - zależnie od konfiguracji. Urządzenie będzie zasilane...
Teoretycznie, możesz wziąć silnik krokowy dwuuzwojeniowy, sygnał z uzwojeń wpuścić na komparatory gdzie uzyskasz dwa sygnały prostokątne przesunięte w fazie. Przebiegi te wpuszczasz do mikroprocesora, który na podstawie ilości impulsów rozróżnia przesunięcie a na podstawie kolejności przychodzenia zboczy kierunek obrotu (to coś jak rozróżnianie kierunku...
No cóż częściowo takie rozwiązania wcześniej przewidywałem, ale częściowo postarałem się wyeliminować: To nie spóźniony rozruch alternatora tylko włączają się świece żarowe. Jeżeli temperatura zewnętrzna jest za wysoka do włączania świec szukać usterki w obwodzie grzania /czujnik, sterownik itp/ Wcześniej nie objawiało się to nawet przy ujemnych temperaturach,...
Zmieniono po kilkunastu minutach :) 2) Po czym poznam że więcej z silnika wyciągnąć się nie da? Czy bedzie sie grzał? Do jakiego stopnia może się nagrzewać? Generalnie to taki silnik przy przeciążeniu mechanicznym będzie wypadał z synchronizacji (przeskakiwał, gubił kroki). Nie wiem czy taki spory silnik (80V*4A) nie rozwali łożysk przy dużym obciążeniu...
Zmieniłem troche moje odpowiedzi prosze o sprawdzenie : 1. Opisz zasadę działania momentu obrotowego w silniku krokowym o wirniku czynnym 2 opisz czujnik cisninia z wyjsciowym sygnałem elektrycznym 3 opisz zasade działania silnika pradu przemiennego 4 pirometr radiacyjny 5 Charakterystyka mechaniczna dwufazowego silnika pradu przemiennego 6 Właczanie...
To są czujniki temperatury, najczęściej PTC, które podłączone do kontrolera lub w przypadku pracy silnika z przemiennikiem częstotliwości falownikiem) do jego karty wejściowej, pozwalają na kontrolę temperatury uzwojeń i zabezpieczają w ten sposób silnik przed przegrzaniem/uszkodzeniem. Najczęściej te czujniki są wplecione pomiędzy cewki uzwojeń. Oczywiście...
O jaki silnik pytasz? W założeniu dopuszczalne jest krótkotrwałe przeciążenie, dla silników indukcyjnych domyślnie ograniczone do czasu rozruchu silnika. Długotrwale przeciążenie silnika powoduje stały wzrost temperatury uzwojeń i w następstwie zniszczenie ich izolacji.
Powodem jest choćby niezerowa rezystancja uzwojeń. Ciepło wydzielane na rezystancji określi prawo Joule'a-Lenza. Oczywiście uzwojenia pomału nagrzewają cały silnik. Drgania i stukania to efekty nieidealnego wykonania silnika. Temperatura rzędu 50 stopni to zupełnie niegroźna sprawa. W okolicach 100 stopni mogłoby być mniej bezpiecznie, gdyż zbliżysz...
Sprawdź, jak zależy napięcie indukowane w uzwojeniach od prędkości obracania. Jeśli on jest na 200V, to powinien się obracać prawie bez oporu, a nawet przy powolnym obracaniu powinno występować spore napięcie. Nie wiem, jakie rozmiary ma ten silnik i na ile dobrze ciepło z uzwojeń może być odprowadzane na zewnątrz - ograniczeniem prądu jest nagrzewanie...
Silnik posiada na uzwojeniach czujnik temperatury i przez jego styki idzie zasilanie do silnika. Jak przegrzewa się silnik to odcinane jest jego zasilanie (w małych 1f). U Ciebie przegrzewa się z powodu pracy w gorącym powietrzu.
Jest napisane na tabliczce: PTC-DIN44081......... Czujnik temperatury uzwojeń typu PTC pozdrawiam
Termik może być?odłącza stycznik przy nadmiernym przeciążeniu(temperaturze uzwojeń)
Czy klasa informuje o temperaturze uzwojeń ?
Witam. Podobnie jak dla silników prądu przemiennego, rodzaj i ilość zabezpieczeń zależy od mocy silnika. Inne zabezpieczenia dla 1W a inne dla 1 MW.Dla większych mocy - oprócz zabezpieczenia od zwarć i przeciążeń stosuje sieę np zabezpieczenia termiczne zabudowane wewnątrz uzwojeń, czy zabezpieczenia różnicowe ( nie mylić z różnicowo-prądowymi) - polegające...
Dodaj zdjęcie zacisków. I podaj zmierzone rezystancje. Przypadkiem wentylator nie ma swojego mini silnika ? Albo jakiś hamulec lub czujniki temperatury uzwojeń. Silnik dwubiegowy to niby nie jest.
Najpewniej zabezpieczenie termiczne w postaci: a) styku przełączanego przy przekroczeniu dopuszczalnej temperatury uzwojeń, b) elementu PTC, wymagającego dodatkowego przekaźnika jak w załączniku
E3 oznacza, że centrala nie wykryła z jakiegoś powodu, że kręci się silnik, co się zgadza z filmem. Z jakiegoś powodu nie ma siły wystartować. Jaka rezystancja uzwojeń silnika?
Widocznie zbiegły się dwie awarie jednocześnie.Zacznij od sprawdzenia stanu szczotek w silniku.Po wymontowaniu powinny swobodnie się przesuwać i wystawać z obudów przynajmniej po ok.1,5cm.Przy okazji trzeba sprawdzić stan połączeń w całym silniku,oraz jeśli posiada on czujnik temperatury uzwojeń,to także jego przewodzenie, oraz stan prądniczki tacho...
Witam! Bezpiecznik termiczny jako element o działaniu jednorazowym wyłączy silnik przy określonej temperaturze uzwojeń stojana (gdyż tylko tam należało by go zamontować). Potem należy go wymienić. Pozostaje do ustalenia przy jakiej temperaturze ma zadziałać i wytrzymałość prądowa (moc silników odkurzaczy 1000 do 1500W). Lepsze były by termostaty bimetaliczne...
Witam jestem uczniem szkoły technicznej na kierunku elektryk; nie znam jeszcze wszystkich oznaczeń i mam wzór R20 = k20 * Rs, i czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć te symbole, bo nauczyciele średnio chcą pomóc. AI: Czy możesz podać kontekst, w jakim ten wzór R20 = k20 * Rs został użyty? Na przykład, czy dotyczy to konkretnego zadania lub projektu? Korzystając...
Witam Jest wiele metod suszenia zawilgoconych uzwojeń silników . Jedną z nich jest suszenie uzwojeń obniżonym napięciem do 20 % napięcia znamionowego silnika z transformatora 1 faz. dla silnika 1 faz. i 3 -faz, z transformatora 3-faz. Oczywiście z kontrolą temperatury uzwojeń silnika . Suszenie uzwojeń zasilanych prądem stało niesie ryzyko przebicia...
W pkt2. przepraszam czujnik temperatury uzwojeń.
Wyłącznik silnikowy (ma w sobie wbudowany człon nadprądowy - zadziała przy zwarciu oraz człon termiczny - przy długotrwałym przeciążeniu nagrzewa się bimetal i po czasie wyłącza zasilanie silnika; czas zadziałania zależy od krotności przekroczenia prądu). Jak widać z działania tego wyłącznika - jego wyłączenie zależy od płynącego prądu, a więc nie ma...
Silnik dość stary, ma klasę izolacji B, więc przy zastosowaniu falownika prądy łożyskowe mogą być dość spore i szybciej będą zużywać się łożyska silnika. Nie chce mi się przeszukiwać dyrektywy atexowej, ale z tego co pamiętam silniki w strefie przeciwwybuchowej zasilane z falownika powinny posiadać ochronę termiczną w postaci termistora w uzwojeniach...
To jest wentylator który służy do chłodzenia uzwojeń silnika,ktory jest jednocześnie transformatorem zasilającym całe urządzenie. nie sądzę aby brak kilku skrzydełek spowodowało duży wzrost temperatury.
Witam ! Nowe generacje silników mają większą gęstość prądu ale mniejszą odporność na przeciążenia. Mają mniejszy stosunek żelaza do mocy silnika . Muszą przez to być dobrze zabezpieczone czujnikami temperatury , wyłącznikami silnikowymi precyzyjnie dobranymi do prądu znamionowego. Z jednej strony oszczędności konstrukcyjne w budowie silnika , a z drugiej...
Jakie "samopodtrzymanie" w przypadku wyłącznika M611? Schemat nie odpowiada stanowi faktycznemu. Zaś ów "nadzór" (ze schematu) to nic innego jak kontrola temperatury uzwojeń silnika, oraz zatrzymanie maszyny. Nic więcej. Nie mniej jednak schemat i film to są dwie różne bajki. Ponadto z tego co na filmie widać to wydaje się iż wyłącznik jest wyłączony,...
Ograniczeniem dla tego sinika jest wytrzymałość termiczna uzwojeń, do oszacowania prądu maksymalnego można silnik nagrzać prądem stałym i metodą techniczną zmierzyć przyrost rezystancji po nagrzaniu, z tego wyliczyć średnią temperaturę uzwojenia. Przy pracy przerywanej silnik można przeciążać.
Chodzi o to że hamulec nie jest tzw. luzownikiem tylko normalnym hamulcem. Działa po podaniu napięcia. Nie załapałem wcześniej :) Tu może być też tak, że masz dwie żyły przewodu do zasilania hamulca i dwie albo do czujnika temperatury uzwojeń silnika, albo do mikrołącznika wykrywającego zadziałanie hamulca. Co do samej cewki- "moje" hamulce w małych...
Praca z wyższą prędkością obrotową nie oznacza przeciążenia. Producent przewidział pracę przy 60Hz i silnik potrafi oddać większą moc niż przy 50Hz ale przy założeniu, że napięcie jest wyższe. Przy regulacji "w górę" falownik podnosi tylko f, natomiast "w dół" stara się utrzymać stałą wartość U/f - jest to warunek utrzymania momentu obrotowego czy mocy....
Wyższa temperatura na szczotkach silnika świadczy o zbyt dużym prądzie jaki płynieprzez uzwojenia silnika elektrycznego (ew. iskrzenie). Ale podajesz "4 szczotki zamontowane są na plastikowej płycie" może należy zwrócić uwagę na sposób sterowania tego silnika może być niezbędny jest układ sterowania który będzie generował cykle czasowe dla uzwojeń.
Szczotki wymienione na te, które poleciłeś. Przebieg programu oraz wirowanie prawidłowe. Podczas pracy silnika widać delikatne iskrzenie szczotek – czy tak ma być? Szczotki były dotarte papierem ściernym i pumeksem. Komutator wyczyszczony, bez rantów oraz zagłębień. Podczas najdłuższego cyklu prania (2,5 h) silnik w szczytowym momencie podczas powolnych...
Nie wiem jak zrobić "czujnik przeciążenia" silnika. Mam układ silnik trójfazowy podłączony do prostego falownika zasilanego jedną fazą dającego na wyjściu 3x220V. Potrzebuję układu który mi da sygnał, gdy silnik zostanie "przyhamowany". Problem jest w tym, że silnik kręci się z różnymi prędkościami. Zdarza się też, że układ jest różnorodnie obciążony....
To silnik trójfazowy. Pod 230V trzeba go połączyć w trójkąt i dodać stosowny falownik. Do tego nie wiem czy zielone przewody to czujnik temperatury uzwojeń czy też może hamulec. Należałoby to sprawdzić.
Nie ma tak dobrze. To co próbujesz policzyć, to chwilowa moc pozorna pobierana przez silnik. W silnikach prądu stałego będzie to również moc czynna. Żeby można było mówić o mocy czynnej w silniku prądu zmiennego, to by trzeba policzyć P= U * I * cos(fi) czyli W = V * A * cos(kąta przesunięcia wektora prądu względem wektora napięcia). Ale jeżeli pytasz...
Czy zasilenie takiego silnika prądem stałym coś zmieni na lepsze w jego pracy? Czy w tym układzie przed silnikiem można wstawić mostek prostowniczy i zasilać silnik napięciem stałym? Można zasilać prądem stałym ale nie ma z tego żadnych korzyści. Mocy z niego można wyciągnąć tylko tyle, na ile pozwoli temperatura uzwojeń.
Jako pierwsze obejrzyj dokładnie stojan, gdy nastąpiło uszkodzenie łożyska wirnik kołysał się ocierając intensywnie o blachy stojana. Wysoka temperatura powstająca w wyniku tarcia mogła uszkodzić uzwojenia w widoczny sposób. Pomiar to kolejna czynność, którą możesz wykonać dla obu uzwojeń - dla obu uzwojeń "R" taki sam, oraz czy nie ma przebicia do...
Jeżeli chce się mieć sensowny pomiar temperatury uzwojeń, trzeba kupić silnik fabrycznie wyposażony w czujniki (najczęściej będzie to PT100). Iiiii tam. Przy większych mocach często jest PTC, i nie ma problemu z wymianą.
jednak tam diody które reagują na cewki Ze co proszę ? Nie rozumiem. Jakie diody, gdzie diody? Najprawdopodobniej silnik ma czujnik temperatury uzwojeń, ale nie wiemy jaki i jaki kolor przewodów posiada.
Z tego co widzę do szczotek masz biały i czerwony. Stojan niebardzo widzę na zdjęciach ale wydaje mi się że powinieneś podłączyć się między czarny a szary (te 2 które są razem). Brązowy na razie olej, to chyba przewód między uzwojeniami. Niebieski to chyba czujnik temperatury, jego też nie podłączasz. Także połącz razem powiedzmy czerwony i czarny,...
Podłączenie silnika w gwiazdę w tym przypadku jest jedynym możliwym jeśli chodzi o zasilanie z 400v . Butla jest konkretna a silnik przynajmniej jeśli chodzi o producenta jest przyzwoity . Mało czytelna tabliczka ale silnik może pracować do temperatury uzwojeń w zależności od klasy izolacji od 105 do 180 st /C. Z opisu o ile silnik nie był przezwajany...
Z tabliczki silnika nie wynika jak są połączone jego uzwojenia. Falownik z zasilaniem jednofazowym generuje napięcie 3x230V i możesz go zastosować do silników, które przy napięciu 3x400V mają połączone uzwojenia w gwiazdę i istnieje możliwość przełaczenia ich w trójkąt (tzn maja wyprowadzone na tabliczkę zaciskową 6 końców uzwojeń). Jeśli chcesz regulować...
Bezpiecznik z cyny znalazłem dawno temu w silniku pompki do odpompowywania wody w NRDowskiej pralce. Chyba chronił go przed zbyt wysoką temperaturą i przepaleniem uzwojeń. Wystarczyło styki ponownie zlutować tą cyną i silnik dalej działał.
Każdy typowy termik przystycznikowy czy wyłącznik silnikowy przerywa torami roboczymi obwód zasilania silnika, więc tu się nie nadaje. A jeszcze lepiej czujnik temperatury uzwojeń? No ale silniki autora nie mają nic poza uzwojeniem :) a dokładanie czujników "po swojemu" jest dość kłopotliwe. Rozwiązaniem byłyby (jak pisałem) przekaźniki monitorujące...
Na początek koniecznie muszę coś wyjaśnić.W dzisiejszych godzinach porannych gdy pisałem wcześniejszy post, nie udało się mi wysłać całości z winy portalu lub własnej..Opisałem tam całą sytuacje.Dlatego muszę to nadrobić.Po raz pierwszy gdy formułowałem swoje pytanie,nie miałem wystarczających informacji.Od tamtej pory zrobiłem niezbędne pomiary.Nietrafnie...
A po co chcesz regulować obroty silnika? Ważne, żeby pewnie się te osłony rozsłaniały. Jak się upierasz, możesz dać sterowanie PWM (liniowa regulacja ograniczy drastycznie moc silnika przy małych napięciach). Moim zdaniem wystarczy jakiś zasilacz, dobrana odpowiednia przekładnia i automatyka (krańcówki). Nie wiem jaki silnik masz (jakiej mocy) ale przeważnie...
Rębak to dość specyficzne urządzenie. 1. W kwestii włączania/wyłączania to powinien być zastosowany jakiś wyłącznik bezpieczeństwa bardzo łatwo dostępny dla operatora. Czyli najprościej stycznik, dwa wyłączniki chwilowe 0/1 i 'grzyb'. 2. W kwestii zabezpieczenia silnika przed uszkodzeniem to wyłącznik silnikowy nie jest najszczęśliwszym rozwiązaniem...
Witam Są to końce przewodów ( T1 i T2 ) czujnika temperatury ( termistora ) do zabezpieczenia uzwojeń silnika przed przegrzaniem . Podłącza się je do elektronicznego układu zabezpieczającego w obwodzie sterowania .
Co ma transformator do regulacji prędkości obrotowej takiego silnika? ----------------------------------------... To jest bardzo popularny sposób regulacji prędkości obrotowej silników jednofazowych. Pozbawiony wad triaka - nic nie buczy. Regulacja poślizgiem, tak samo jak przy triaku. Tylko kształt napięcia jest sinusoidalny bez harmonicznych,...
Czy masz sprawdzone poszczególne uzwojenia tzn . środek uzwojeń i dwie końcówki dla jednej sekcji , tak jak napisałem najlepiej zrobić to miernikiem , niestety teraz pozostaje doświadczalnie ustalić kolejność środki uzwojeń do plusa następnie połączyć końcówki do sterownika i sprawdzić może będziesz miał szczęście za pierwszym razem trafić na właściwą...
A czy mógłby ktoś mi pomóc w doborze takie termistora przykręcanego(mocowanego) do silnika z odpowiednim przekaźnikiem? Przekaźniki rezystancyjne do współpracy z termistorami PTC produkuje nasza znana polska firma F&F z Pabianic. Jest to np. CR-810 DUO. Na stronie firmy może kolega sobie poczytać na ten temat. Podstawa doboru termistora to znajomość...
Panowie niestety ale dalej uważam że ten przełącznik podany przez szeltona będzie zły do tego silnika. Po doświadczeniach djzagii wygląda na to że pn25 ma rację. Zakładam, że djzagii podłączył przełącznik zgodnie ze schematem ze strony producenta. Autor ma następujące połączenia: 1-D, 2-YY, 3-DD, a ten przełącznik: 1-Y, 2-D, 3-YY. silnik wentylatora...
Witam Projektuje układ detektora temperatury uzwojeń silnika. Silnik, zabezpieczony różnicówką, posiada wbudowany termistor R1. Układ detektora zasilany przez zasilacz impulsowy 5VDC z separacją galwaniczną. Do podłączenia detektora wykorzystałem żyły przewodu siłowego silnika (jedna żyła to PE). Do PE podłączyłem +5V (patrz: załącznik). Układ działa...
To najprawdopodobniej nadmierny pobór prądu przez sprężarkę i zadziałanie przekaźnika nadmiarowego. Można zmierzyć oporność silnika sprężarki i ewentualnie prąd pobierany. Jeśli to oryginalna radziecka sprężarka to wychodzą z niej trzy okrągłe bolce: jeden na dole (wspólny dla obydwu uzwojeń) i dwa na górze. Lewy górny to uzwojenie pracy, prawy rozruchowe....
PS Uzwojenia miały jakieś oploty ze sznurków które, jak zasugerował ws uzwojeń Krzysiek7, popękały wskutek wibracji. Wiązania nie pękają od wibracji, to zbyt wysoka temperatura uzwojeń je przetapia. Po zmianie kondensatora silnik wchodzi na obroty ale po 2-3 min przegrzewa się i zwalnia (staje się mocno gorący). Jeżeli wirnik nie ociera o stojan, to...
Normalnie 2 przewody wszystko jedno gdzie w kostce Dlaczego chcesz pomóc koledze zniszczyć silnik? Ta kostka to nie zasilanie a czujnik temperatury uzwojeń. Zasilanie należy podłączyć do śrub na tabliczce zaciskowej silnika. Schemat jest pod pokrywą - zaprezentowany przez autora w pierwszym poście. No tak tylko ja mam w garażu instalację starego typu...
Jakby chodziło o PT100 to dałbym przekaźnik rezystancyjny i byłoby po problemie. Więc w czym problem ? dajesz przekaźnik na 24VDC i masz to samo ryzyko. Zafiksowałeś się na problemie którego nie ma. Zobacz jak wyglądają takie bezpieczniki bimetalowe. Mają zdecydowanie lepszą izolacje niż uzwojenia silnika. Silnik musiałby się dosłownie spalić żeby...
(at)retrofood Mogę prosić o rozjaśnienie dlaczego? Doszło już do zwarć międzyzwojowych. Zalanego silnika nie wolno podłączać pod napięcie bez wysuszenia (wyprażenia!) w temperaturze przewyższającej 100 stopni przez kilkanaście godzin i najlepiej, dodatkowego lakierowania. Możliwe jest też, że otrzymałeś silnik już uszkodzony. Teraz tylko przezwojenie....
Dlaczego należy przeliczać rezystancję uzwojeń w stojanie z temperatury pomiaru (ok. 20st C) na temperaturę 75st C ? Nigdzie nie moge znaleść tej informacji. HELP!
temperatura uzwojeń silnika przekaźnik temperatura uzwojeń temperatura uzwojeń generatora
rezystancja temperatura ariston wyświetlacz pęknięty zalany wymiana komputera silnika skoda
pakowarka próżniowa pakowarka próżniowa
PJ32K – identyfikacja diody SMD, zamienniki PDS330, BZB84-C36, Schottky, Zener Programowanie pilotów Sigma AS 227 – procedura z pilotem MASTER, dodawanie i kasowanie