Jeżeli ma być tylko dodatkiem do kontrolera to tak. Co więcej można później rozbudować pętlę zabezpieczeń bez zbytniej ingerencji np. dodatkowy wyłącznik bezpieczeństwa czy zabezpieczenie przed brakiem wody albo styk w kontroli temperatury uzwojeń silnika...co tylko wymyślisz.
Mam silnik 6,7MW/6kV. Uzwojenia klasy B. Dopuszczalna temperatura 130 stopni. Przez około godzinę na uzwojeniach było 136 stopni. Czy jest jakaś tolerancja temperatury, czy mogę się spodziewać najgorszego.
Witam, Moim zdaniem: 1) czujnik zaniku faz dla takiego urządzenia jest rzeczą niepotrzebną - powodującą niepotrzebne wyłączenia, 2) wyłącznik silnikowy - odpowiednio dobrany zabezpiecza przed zwarciami, przeciążeniami, zanikiem faz, 3) czujnik temperatury zamontowany w silniku - zabezpiecza przed przegrzaniem spowodowanym np. uszkodzeniem przewietrznika,...
Krzysztof Kamienski napisał: jiwaniuk napisał: czujników Pt100. Nie w silnikach do zabezpieczeń termicznych. Zbyt rozbudowanych regulatorów wymagają. A czy wg Ciebie do każdego silnika używa się falownika? I czy bez falownika przypadkiem termistor nie potrzebuje układu elektronicznego żeby móc wyłączyć silnik w przypadku przekroczenia temperatury?...
witam Klasa izolacjiNajwyższe dopuszczalne temperatury A105 E120 B130 F145 H180 CPowyżej 180 To tabela dopuszczalnych temperatur uzwojeń silników w zależności od klasy izolacji. Nie są to temperatury korpusu!!
Termik może być?odłącza stycznik przy nadmiernym przeciążeniu(temperaturze uzwojeń)
Czy klasa informuje o temperaturze uzwojeń ?
O jaki silnik pytasz? W założeniu dopuszczalne jest krótkotrwałe przeciążenie, dla silników indukcyjnych domyślnie ograniczone do czasu rozruchu silnika. Długotrwale przeciążenie silnika powoduje stały wzrost temperatury uzwojeń i w następstwie zniszczenie ich izolacji.
Wcześniejszy układ był innego producenta, brak info co się z nim działo, wentylator na pewno ma mały wpływ na temperaturę uzwojeń silnika i grzanie się łożyska silnika. Zauważyłem, że przy prądzie około 420A, temperatura uzwojenia nie rośnie a utrzymuje się na około 120 stopni, łożysko ma około 97 stopni.
Czyli masz tam sprawny kontaktron Nie bardzo on sprawny skoro Zabrałem suszarkę do włosów i podgrzałem to z 32Meg ohm spadło do 400k. . A podgrzał suszarką do jakiej temperatury ? 40°C? Krytyczna temperatura uzwojeń takiego silnika to 120°C.
To są czujniki temperatury, najczęściej PTC, które podłączone do kontrolera lub w przypadku pracy silnika z przemiennikiem częstotliwości falownikiem) do jego karty wejściowej, pozwalają na kontrolę temperatury uzwojeń i zabezpieczają w ten sposób silnik przed przegrzaniem/uszkodzeniem. Najczęściej te czujniki są wplecione pomiędzy cewki uzwojeń. Oczywiście...
Dodaj zdjęcie zacisków. I podaj zmierzone rezystancje. Przypadkiem wentylator nie ma swojego mini silnika ? Albo jakiś hamulec lub czujniki temperatury uzwojeń. Silnik dwubiegowy to niby nie jest.
Pompa głębinowa dobrze funkcjonuje w temperaturze 20st/C. Podczas pracy pompy przy otwartym zaworze opływająca woda chłodzi silnik. Przy zamkniętym odpływie woda stoi w filtrze i nie schładza silnika, wskutek czego podnosi się temperatura na uzwojeniu silnika i uzwojenie silnika jak osiągnie temperaturę 50st/C ulega uszkodzeniu gdyż topi się w tej temperaturze...
Sprawdź, jak zależy napięcie indukowane w uzwojeniach od prędkości obracania. Jeśli on jest na 200V, to powinien się obracać prawie bez oporu, a nawet przy powolnym obracaniu powinno występować spore napięcie. Nie wiem, jakie rozmiary ma ten silnik i na ile dobrze ciepło z uzwojeń może być odprowadzane na zewnątrz - ograniczeniem prądu jest nagrzewanie...
Powodem jest choćby niezerowa rezystancja uzwojeń. Ciepło wydzielane na rezystancji określi prawo Joule'a-Lenza. Oczywiście uzwojenia pomału nagrzewają cały silnik. Drgania i stukania to efekty nieidealnego wykonania silnika. Temperatura rzędu 50 stopni to zupełnie niegroźna sprawa. W okolicach 100 stopni mogłoby być mniej bezpiecznie, gdyż zbliżysz...
Co jest jednoznaczne? Każdy zakład energetyczny dostarczający nam prąd powinien spełniać polskie normy PN-IEC 60038. I tu już na dzień dobry otrzymujemy możliwy spadek lub wzrost napięcia o 10 % Jak do tego dodamy znaczną odległość do stacji trafo nawet tą normą możemy się podetrzeć. Dlatego w takich sytuacjach zdarza się w umowie z odbiorcą dostarczyciel...
Ograniczeniem dla tego sinika jest wytrzymałość termiczna uzwojeń, do oszacowania prądu maksymalnego można silnik nagrzać prądem stałym i metodą techniczną zmierzyć przyrost rezystancji po nagrzaniu, z tego wyliczyć średnią temperaturę uzwojenia. Przy pracy przerywanej silnik można przeciążać.
Wyłącznik silnikowy (ma w sobie wbudowany człon nadprądowy - zadziała przy zwarciu oraz człon termiczny - przy długotrwałym przeciążeniu nagrzewa się bimetal i po czasie wyłącza zasilanie silnika; czas zadziałania zależy od krotności przekroczenia prądu). Jak widać z działania tego wyłącznika - jego wyłączenie zależy od płynącego prądu, a więc nie ma...
Jest napisane na tabliczce: PTC-DIN44081......... Czujnik temperatury uzwojeń typu PTC pozdrawiam
Podstawą do zabezpieczania silnika jest wyłącznik silnikowy. Jego zaleta to że jest relatywnie tani. "czułości na zanik fazy" Autor o tym wspomniał... wiec jego temperatura - wyłącznika czy silnika? Bo to ważne. Patrząc na dane katalogowe wyłączników silnikowych, podwyższona temperatura zewnętrzna spowoduje zadziałanie zabezpieczenia przy niższym prądzie....
Witam jestem uczniem szkoły technicznej na kierunku elektryk; nie znam jeszcze wszystkich oznaczeń i mam wzór R20 = k20 * Rs, i czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć te symbole, bo nauczyciele średnio chcą pomóc. AI: Czy możesz podać kontekst, w jakim ten wzór R20 = k20 * Rs został użyty? Na przykład, czy dotyczy to konkretnego zadania lub projektu? Korzystając...
Witam Jest wiele metod suszenia zawilgoconych uzwojeń silników . Jedną z nich jest suszenie uzwojeń obniżonym napięciem do 20 % napięcia znamionowego silnika z transformatora 1 faz. dla silnika 1 faz. i 3 -faz, z transformatora 3-faz. Oczywiście z kontrolą temperatury uzwojeń silnika . Suszenie uzwojeń zasilanych prądem stało niesie ryzyko przebicia...
W pkt2. przepraszam czujnik temperatury uzwojeń.
Witam. Podobnie jak dla silników prądu przemiennego, rodzaj i ilość zabezpieczeń zależy od mocy silnika. Inne zabezpieczenia dla 1W a inne dla 1 MW.Dla większych mocy - oprócz zabezpieczenia od zwarć i przeciążeń stosuje sieę np zabezpieczenia termiczne zabudowane wewnątrz uzwojeń, czy zabezpieczenia różnicowe ( nie mylić z różnicowo-prądowymi) - polegające...
Nowa szkoła mówi, żeby ustawiać na In, bo uzwojenia silników są robione z ryżu. Jak ten termik jest połączony ze sterownikiem, albo co to za sterownik i czy kontroluje prąd znamionowy silnika czy temperaturę uzwojenia?
Jakie "samopodtrzymanie" w przypadku wyłącznika M611? Schemat nie odpowiada stanowi faktycznemu. Zaś ów "nadzór" (ze schematu) to nic innego jak kontrola temperatury uzwojeń silnika, oraz zatrzymanie maszyny. Nic więcej. Nie mniej jednak schemat i film to są dwie różne bajki. Ponadto z tego co na filmie widać to wydaje się iż wyłącznik jest wyłączony,...
Witam. Silnik ten możesz zasilić bezpośrednio z sieci. Klasa izolacji tego silnika to pewnie "F" to znaczy że max temperatura uzwojeń może wynosić 155C. Natomiast grzanie się silnika na biegu jałowym jest normalnym objawem. Silniki z kondensatorem pracy grzeją się bardziej na biegu jałowym niż przy obciążeniu w przeciwieństwie do silników trójfazowych...
A co pokazała oporność uzwojeń . Podczas dużej temperatury lakier izolacyjny robi się kleisty więc może uzwojenie wtedy gdzieś dotykać . Po zastygnięciu mogło to się zaizolować i pokazuje dobry stan izolacji. W takim przypadku zawsze rozebrać silnik i pomiary zrobić na otwartym silniku . Wizualnie widać wtedy uszkodzenia .
Chodzi o to że hamulec nie jest tzw. luzownikiem tylko normalnym hamulcem. Działa po podaniu napięcia. Nie załapałem wcześniej :) Tu może być też tak, że masz dwie żyły przewodu do zasilania hamulca i dwie albo do czujnika temperatury uzwojeń silnika, albo do mikrołącznika wykrywającego zadziałanie hamulca. Co do samej cewki- "moje" hamulce w małych...
Witam bardziej doświadczonych kolegów, potrzebuję porady z zakresu maszyn elektrycznych. Mianowicie chodzi tutaj o zwiększenie klasy izolacji uzwojenia stojana silnika indukcyjnego. Sam silnik jest sprawny, jest to obiekt badań potrzebny do realizacji mojej pracy dyplomowej. Problem polega na tym że przewiduję wzrost temperatury uzwojeń silnika ponad...
Widocznie zbiegły się dwie awarie jednocześnie.Zacznij od sprawdzenia stanu szczotek w silniku.Po wymontowaniu powinny swobodnie się przesuwać i wystawać z obudów przynajmniej po ok.1,5cm.Przy okazji trzeba sprawdzić stan połączeń w całym silniku,oraz jeśli posiada on czujnik temperatury uzwojeń,to także jego przewodzenie, oraz stan prądniczki tacho...
Wyznaczyć można chyba tylko znając długość i przekrój drutu którym nawinięto uzwojenia oraz materiał z którego wykonano drut. Również temperatura będzie miała wpływ na wartość rezystancji. Nie ma wzorów ani tabel przypisujących określonej mocy konkretną wartość rezystancji, poza tym silnik może być uszkodzony a rezystancje uzwojeń mieć dobre, więc nie...
A silnik to piec akumulacyjny czy kable grzewcze, nie opowiadaj głupot. Pomylił kolega adresy , a tak od siebie to radzę poczytać do jakich temperatur może nagrzać się silnik elektryczny (chodzi o jego uzwojenie bo z niego wychodzą przewody zasilające ) . Więc silnik to nie piec , a koszulka termokurczliwa to nie izolacja chroniąca dobrze w warunkach...
Sprawdź oznaczenia na niebieskich koszulkach, jak dla mnie termistor - czujnik temperatury uzwojenia.
Czyli dobrze podejrzewałem, że był stabilizator prądu, silnik mógł być np na niskie napiecie i pracować z forsowaniem. Jak podasz na uzwojenia 40V pójdzie z dymem silnik, sterownik, transformator.
Najpewniej zabezpieczenie termiczne w postaci: a) styku przełączanego przy przekroczeniu dopuszczalnej temperatury uzwojeń, b) elementu PTC, wymagającego dodatkowego przekaźnika jak w załączniku
Witam! Bezpiecznik termiczny jako element o działaniu jednorazowym wyłączy silnik przy określonej temperaturze uzwojeń stojana (gdyż tylko tam należało by go zamontować). Potem należy go wymienić. Pozostaje do ustalenia przy jakiej temperaturze ma zadziałać i wytrzymałość prądowa (moc silników odkurzaczy 1000 do 1500W). Lepsze były by termostaty bimetaliczne...
Nie wiem jak zrobić "czujnik przeciążenia" silnika. Mam układ silnik trójfazowy podłączony do prostego falownika zasilanego jedną fazą dającego na wyjściu 3x220V. Potrzebuję układu który mi da sygnał, gdy silnik zostanie "przyhamowany". Problem jest w tym, że silnik kręci się z różnymi prędkościami. Zdarza się też, że układ jest różnorodnie obciążony....
E3 oznacza, że centrala nie wykryła z jakiegoś powodu, że kręci się silnik, co się zgadza z filmem. Z jakiegoś powodu nie ma siły wystartować. Jaka rezystancja uzwojeń silnika?
To może być termicznie przypalony brud. Gdyby uzwojenia były zwarte, silnik by nie ruszył, a bezpieczniki by poleciały. Negatywny wpływ na temperaturę to ma.
Wyższa temperatura na szczotkach silnika świadczy o zbyt dużym prądzie jaki płynieprzez uzwojenia silnika elektrycznego (ew. iskrzenie). Ale podajesz "4 szczotki zamontowane są na plastikowej płycie" może należy zwrócić uwagę na sposób sterowania tego silnika może być niezbędny jest układ sterowania który będzie generował cykle czasowe dla uzwojeń.
Jeżeli chce się mieć sensowny pomiar temperatury uzwojeń, trzeba kupić silnik fabrycznie wyposażony w czujniki (najczęściej będzie to PT100). Iiiii tam. Przy większych mocach często jest PTC, i nie ma problemu z wymianą.
A czy tam przypadkiem nie ma zabezpieczenia termicznego ?? Jak silnik sie grzeje musisz sprawdzić łożyska i uzwojenia silnika. Raz spotkałem się z takim przypadkiem że pod wpływem temperatury wirnik w silniku się rozszerzał i nie mógł sie swobodnie obracać (chociaż to było w odkurzaczu) :)
Witam! Wygląda, że jest OK. 230V i 10,5A daje oporność 21,9Ω, a 180V i 8,5A daje 21,2Ω, czyli prawie tyle samo. Taka oporność jest w stanie CIEPŁYM, na zimno może być 15Ω. Różnica oporności (21,9Ω - 15Ω) odpowiada przyrostowi temperatury o ok. 100°C, to jest prawdopodobne. Jeśli zasilasz wzbudzenie z 230V a nie 180V, to oczywiste...
Czy zasilenie takiego silnika prądem stałym coś zmieni na lepsze w jego pracy? Czy w tym układzie przed silnikiem można wstawić mostek prostowniczy i zasilać silnik napięciem stałym? Można zasilać prądem stałym ale nie ma z tego żadnych korzyści. Mocy z niego można wyciągnąć tylko tyle, na ile pozwoli temperatura uzwojeń.
W tej zmywarce jest za pewnie taki silnik pompy myjącej: http://obrazki.elektroda.net/56_12884496... Z tego wynika, że kondensator powinien mieć pojemność 6µ (z reguły tolerancja +/-10%), klasa izolacji F, czyli temperatura uzwojenie nie powinna przekraczać temperatury 100-105°C. Podczas pracy silnik się nagrzewa.
do czego mogą być 2 niebieskie przewody oznaczone znakiem zapytania na zdjęciu nr 3. Te dwa przewody to zapewne wychodzą z czujnika temperatury umieszczonego w uzwojeniu stojana. Podłączone do obwodu sterowania silnikiem mają zabezpieczać silnik przed nadmierną temperaturą uzwojenia czyli przed przegrzaniem. Sam silnik jest przystosowany do przełącznika...
To silnik trójfazowy. Pod 230V trzeba go połączyć w trójkąt i dodać stosowny falownik. Do tego nie wiem czy zielone przewody to czujnik temperatury uzwojeń czy też może hamulec. Należałoby to sprawdzić.
Nie ma tak dobrze. To co próbujesz policzyć, to chwilowa moc pozorna pobierana przez silnik. W silnikach prądu stałego będzie to również moc czynna. Żeby można było mówić o mocy czynnej w silniku prądu zmiennego, to by trzeba policzyć P= U * I * cos(fi) czyli W = V * A * cos(kąta przesunięcia wektora prądu względem wektora napięcia). Ale jeżeli pytasz...
jednak tam diody które reagują na cewki Ze co proszę ? Nie rozumiem. Jakie diody, gdzie diody? Najprawdopodobniej silnik ma czujnik temperatury uzwojeń, ale nie wiemy jaki i jaki kolor przewodów posiada.
To jest wentylator który służy do chłodzenia uzwojeń silnika,ktory jest jednocześnie transformatorem zasilającym całe urządzenie. nie sądzę aby brak kilku skrzydełek spowodowało duży wzrost temperatury.
A po co chcesz regulować obroty silnika? Ważne, żeby pewnie się te osłony rozsłaniały. Jak się upierasz, możesz dać sterowanie PWM (liniowa regulacja ograniczy drastycznie moc silnika przy małych napięciach). Moim zdaniem wystarczy jakiś zasilacz, dobrana odpowiednia przekładnia i automatyka (krańcówki). Nie wiem jaki silnik masz (jakiej mocy) ale przeważnie...
Witam Projektuje układ detektora temperatury uzwojeń silnika. Silnik, zabezpieczony różnicówką, posiada wbudowany termistor R1. Układ detektora zasilany przez zasilacz impulsowy 5VDC z separacją galwaniczną. Do podłączenia detektora wykorzystałem żyły przewodu siłowego silnika (jedna żyła to PE). Do PE podłączyłem +5V (patrz: załącznik). Układ działa...
Co ma transformator do regulacji prędkości obrotowej takiego silnika? ----------------------------------------... To jest bardzo popularny sposób regulacji prędkości obrotowej silników jednofazowych. Pozbawiony wad triaka - nic nie buczy. Regulacja poślizgiem, tak samo jak przy triaku. Tylko kształt napięcia jest sinusoidalny bez harmonicznych,...
W tym przypadku obroty musimy zwiększyć więc mniejsze straty na przekładni będą w przypadku 2:1 niż 4:1 Po co kombinować z jakimiś prądnicami przeróbkami jak dostępne są falowniki które nie kosztują majątku a dają nam o wiele więcej możliwości. Nie do końca jest tak jak myślisz. Zawsze silnik 2800 obr/min będzie miał mniejszy moment obrotowy od silnika...
Panowie niestety ale dalej uważam że ten przełącznik podany przez szeltona będzie zły do tego silnika. Po doświadczeniach djzagii wygląda na to że pn25 ma rację. Zakładam, że djzagii podłączył przełącznik zgodnie ze schematem ze strony producenta. Autor ma następujące połączenia: 1-D, 2-YY, 3-DD, a ten przełącznik: 1-Y, 2-D, 3-YY. silnik wentylatora...
Witam Są to końce przewodów ( T1 i T2 ) czujnika temperatury ( termistora ) do zabezpieczenia uzwojeń silnika przed przegrzaniem . Podłącza się je do elektronicznego układu zabezpieczającego w obwodzie sterowania .
Każdy typowy termik przystycznikowy czy wyłącznik silnikowy przerywa torami roboczymi obwód zasilania silnika, więc tu się nie nadaje. A jeszcze lepiej czujnik temperatury uzwojeń? No ale silniki autora nie mają nic poza uzwojeniem :) a dokładanie czujników "po swojemu" jest dość kłopotliwe. Rozwiązaniem byłyby (jak pisałem) przekaźniki monitorujące...
Wydaje mi się , że dzieje się to w ten sposób: pod wpływem temperatury silnika zmienia się rezystancja uzwojenia cewki czujnika, a że sygnał jest słaby to mamy klops. Na marginesie dodaję, ja ściągam całą obudowę na warsztat, central na kole pasowym plus kilka małych śrubek od dekla i mam komfort pracy. Szczególnie, że te śrubki od czujnika niejednokrotnie...
A czy mógłby ktoś mi pomóc w doborze takie termistora przykręcanego(mocowanego) do silnika z odpowiednim przekaźnikiem? Przekaźniki rezystancyjne do współpracy z termistorami PTC produkuje nasza znana polska firma F&F z Pabianic. Jest to np. CR-810 DUO. Na stronie firmy może kolega sobie poczytać na ten temat. Podstawa doboru termistora to znajomość...
Trzeba na początek sprawdzić lub skalibrować do sterownika czujnik temperatury, sprawdzić uzwojenia silnika.
Podłączenie silnika w gwiazdę w tym przypadku jest jedynym możliwym jeśli chodzi o zasilanie z 400v . Butla jest konkretna a silnik przynajmniej jeśli chodzi o producenta jest przyzwoity . Mało czytelna tabliczka ale silnik może pracować do temperatury uzwojeń w zależności od klasy izolacji od 105 do 180 st /C. Z opisu o ile silnik nie był przezwajany...
Praca z wyższą prędkością obrotową nie oznacza przeciążenia. Producent przewidział pracę przy 60Hz i silnik potrafi oddać większą moc niż przy 50Hz ale przy założeniu, że napięcie jest wyższe. Przy regulacji "w górę" falownik podnosi tylko f, natomiast "w dół" stara się utrzymać stałą wartość U/f - jest to warunek utrzymania momentu obrotowego czy mocy....
witam, odświeżam temat takiego silnika, niestety po naprawie silnika zaginął czujnik temperatury uzwojenia , czy można prosić o podpowiedź jakim można zastąpić oryginalny ?
Bezpiecznik z cyny znalazłem dawno temu w silniku pompki do odpompowywania wody w NRDowskiej pralce. Chyba chronił go przed zbyt wysoką temperaturą i przepaleniem uzwojeń. Wystarczyło styki ponownie zlutować tą cyną i silnik dalej działał.
Przy braku jednej fazy silnik pompy głębinowej ulega uszkodzeniu po około 40 sekundach gdyż podnosi się temperatura uzwojen na silniku a jest on nawijany drutem miedzianym w powłoce igielitowej i przy temperarurze 50 st już ulega uszkodzeniu powłoka drutu nawojowego i nieodwracalne uszkodzenie uzwojeń silnika. Brednie, 50 stopni to zazwyczaj dopuszczalna...
Z tabliczki silnika nie wynika jak są połączone jego uzwojenia. Falownik z zasilaniem jednofazowym generuje napięcie 3x230V i możesz go zastosować do silników, które przy napięciu 3x400V mają połączone uzwojenia w gwiazdę i istnieje możliwość przełaczenia ich w trójkąt (tzn maja wyprowadzone na tabliczkę zaciskową 6 końców uzwojeń). Jeśli chcesz regulować...
Jeszcze jedno pytanie :P... Rozumiem że wirnik może być zrobiony z przewodnika lub nie(jest to bez różnicy, bo chodzi tylko o to by neodymy sie obracały), natomiast cewki muszą być nawinięte na materiał nie przewodzący prądu, prawda? czy można użyć przewodnika?(np. aluminium) Wirnik zrobił bym z aluminium. Chodzi tu o kwestie oddawania ciepła. Neodymy...
Może pracować bez. Często się nie używa tych zabezpieczeń. Sprawdź zabezpieczenie nadpradowe czy jest prawidłowo nastawione. Silnik w zbiorniku oleju? Dość dziwne. W zbiorniku z chłodziwem to rozumiem. Silnik jak się przegrzeje może dojść do pożaru stad użycie tego zabezpieczenia. Zabezpiecza ono silnik przed zbyt wysoka temperatura niszcząca izolacje...
Ogólnie rzecz biorąc, to maszyny elektryczne (silniki, trafa) mogą się rozgrzewać do ok 70*C bez jakiejkolwiek szkody. Kiedyś jak nie było mierników to elektrycy mieli taki sposób: jak możesz utrzymać rękę na silniku to temperatura nie przekracza krytycznej. Dzisiaj są mierniki ale myślę, że wytrzymałość izolacji uzwojeń nie jest gorsza. Taki silnik...
Witam! Pod U, V, W podłącz fazy, ale wcześniej upewnij się, że silnik sprężarki jest na napięcie 3×380V lub 3×400V. Przewody 1,2 to prawdopodobnie czujnik temperatury uzwojenia silnika (bimetalowy powinien mieć 0Ω jeżeli zmierzysz jakimś multimetrem, czujnik PT powinien mieć około 3kΩ). W starszych urządzeniach raczej stosowano bimetale. Zamieść...
W rachubę wchodzi zatem nic innego jak tylko kompletne urządzenie do włożenia do piekarnika. A zatem silnik musi być odporny na wysoką temperaturę. Co trzeba zrobić, żeby silnik był odporny na wysoką temperaturę? Szczerze to nawet nie wiem jak działa silnik elektryczny. Ok. Jakieś uzwojenia muszą być - cewki, ale co gdzie i w którą stronę płynie prąd...
Owszem - te silniki są chłodzone olejem ale tylko jako czynnik pośredniczący - ciepło odbiera przepływająca woda. Ubiegłego lata "zamordowano" taką pompę poprzez częste starty i wyłączenia - wzrost temperatury rozszczelnił silnik, woda załatwiła resztę; co ciekawe uzwojenia OK ale prąd różnicowy znaczny - wyłącza zabezpieczenia. Reasumując: przy pracy...
Sprawdź uzwojenie wirówki i rozruchu wirówki silnika podłączając go na krótko i sprawdzając jego siłę i temperaturę pracy , choć najlepiej sprawdzić robiąc pomiar poboru prądu na wirówce i porównując go z danymi katalogowymi. Jeśli silnik w porządku to moduł do wymiany.
Dodatkowo przy chłodzeniu własnym silnika należy kontrolować temperaturę obudowy (uzwojeń jeśli jest czujnik), bo chłodzenie jest znacznie mniej skuteczne niż przy 100% obrotów (albo dać chłodzenie wymuszone).
Witam, silnik napędza jedną pompę. Dziś wskazania PT 100 wzrosły po 7h do U-124 stopnie, V-do 130, W 116 stopni na łożysku dolnym silnika od sprzęgła do 105 stopni. Temperatura otoczenia 27 stopni. Nad obcym chłodzeniem jeszcze się zastanawiam. Pt 100 są wyprowadzone na zewnątrz długim przewodem 15 żyłowym myślę że około 50-70m. Czy mogą występować...
Może być w jakiej kolwiek pustej przestrzeni w środku? Wyjaśnij w jakim celu chcesz zamontować ten czujnik? Jeżeli ma pełnić rolę podobną do bezpiecznika termicznego to powinien być wpasowany pomiędzy uzwojenie a korpus stojana. Jeżeli ma tylko pokazywać temperaturę do jakiej nagrzewa się obudowa to wystarczy przykleić go do wewnętrznej części obudowy.
Normalnie 2 przewody wszystko jedno gdzie w kostce Dlaczego chcesz pomóc koledze zniszczyć silnik? Ta kostka to nie zasilanie a czujnik temperatury uzwojeń. Zasilanie należy podłączyć do śrub na tabliczce zaciskowej silnika. Schemat jest pod pokrywą - zaprezentowany przez autora w pierwszym poście. No tak tylko ja mam w garażu instalację starego typu...
PS Uzwojenia miały jakieś oploty ze sznurków które, jak zasugerował ws uzwojeń Krzysiek7, popękały wskutek wibracji. Wiązania nie pękają od wibracji, to zbyt wysoka temperatura uzwojeń je przetapia. Po zmianie kondensatora silnik wchodzi na obroty ale po 2-3 min przegrzewa się i zwalnia (staje się mocno gorący). Jeżeli wirnik nie ociera o stojan, to...
Witam! bobo21 napisał: Taka sytuacja może być niebezpieczna dla silnika. Taka sytuacja nie jest niebezpieczna dla silnika, choćby ze względu na to, że czasem stosuje się hamowanie przeciwprądem - załącza na krótko przeciwny kierunek wirowania faz na czas potrzebny do zatrzymania silnika. Jeżeli nie jest to powtarzane zbyt często w krótkich odstępach...
Witam wszystkich! Na wirniku nakręcona jest tarcza hamulcowa . W momencie podłączenia napięcia zasilania , zwora hamulca przyciągana jest przez uwydatnione bieguny uzwojenia roboczego.W ten sposób luzowany jest hamulec i słychać charakterystyczne klapnięcie. Silnik by mógł wystartować posiada uzwojenie rozruchowe w postaci jednego zwartego zwoja ,wykonanego...
Z tego co widzę do szczotek masz biały i czerwony. Stojan niebardzo widzę na zdjęciach ale wydaje mi się że powinieneś podłączyć się między czarny a szary (te 2 które są razem). Brązowy na razie olej, to chyba przewód między uzwojeniami. Niebieski to chyba czujnik temperatury, jego też nie podłączasz. Także połącz razem powiedzmy czerwony i czarny,...
do radiatora przykleić tzw. "termik" stosowany do zabezpieczania uzwojeń transformatorów i silników po przekroczeniu temperatury styki się rozwierają ale do tego dodajesz prosty układ z tranzystorem i gotowe
Ja bym w pierwszej kolejności sprawdził, czy przewody zasilające silnik/silniki są dobrze dokręcone. Potem sprawdził stan uzwojeń tych silników.
Co to za przewody pod co podpiąć ten kabel dwuzylowy? W obwód sterowania silnikiem. To są czujniki(szeregowo połączone) chroniące uzwojenie silnika przed nadmiernym wzrostem temperatury.
Dlaczego należy przeliczać rezystancję uzwojeń w stojanie z temperatury pomiaru (ok. 20st C) na temperaturę 75st C ? Nigdzie nie moge znaleść tej informacji. HELP!
Nie rozumiem dlaczego im większe napięcie zasilania tym mniejszy prąd Pytanie dotyczy wartości znamionowych prądu, a wiadomo że jego wartość jest określana na podstawie warunków termicznie dopuszczalnych, w tym przypadku dopuszczalnych przyrostów temperatury uzwojeń trójfazowego silnika indukcyjnego. Dla każdego typu silnika wykonuje się obliczenia...
Aby porównać moc, wskazaną przez producenta i zmierzoną przez konsumenta, pomiar musi być wykonany przy tych samych wartościach napięcia , temperatury i obciążenia. Wraz ze zmianą napięcia zmienia się również pobór mocy . Wraz ze zmianą temperatury zmienia się rezystancja drutu uzwojenia silnika, co również powoduje zmianę zużycia energii. Na przykład...
1. Musisz przeliczyć jakiej mocy silnika potrzebujesz na zwiększone warunki temperaturowe (standardowo silniki produkowane są na temperaturę otoczenia 40 stopni, ten ma pracować przy 60stopniach). Wzór na przeliczenie mocy znajduje się na 567 stronie książki Napęd elektryczny Gogolewski Kuczewski. P40=P60 / (sqrt((Δϑg-Δϑ')/[...
Czujniki wału w Renówkach uszkadzają się w taki sposób, że pod wpływem temperatury uzwojenie dostaje zwarcia lub przerwy i fałszuje odczyt, łatwo to zaobserwować, podgrzewając taki czujnik np. opalarką z podłączonym do czujnika omomierzem.
1. Jeżeli dobrze rozumiem to prąd znamionowy oznacza prąd jaki jest pobierany z sieci. Więc obliczenia wychodziłyby takie: 230V * 2,25A = 517W 400V * 1,29A = 516W Dobrze rozumiem, że jeżeli silnik jest trójfazowy to po prostu wartość prądu dzielę na trzy i otrzymuję natężenie prądu na każdym przewodzie (fazie) ? Nie, prąd na tabliczce silnika trójfazowego...
Pytanie czy można podłaczyć ten silnik w gwiazdę ,zmienić parametr napięcia na falowniku na 400V nap.wyj. ? pozwoli to uzyskać mniejszy prąd ,a co z tym idzie ,wydaję mi się że spadnie temperatura silnika . Prąd pobierany przez silnik spadnie, ale prąd w każdym z uzwojeń będzie taki sam. Wynika to z układu połączeń uzwojeń. Tak czy tak na każdym z...
To najprawdopodobniej nadmierny pobór prądu przez sprężarkę i zadziałanie przekaźnika nadmiarowego. Można zmierzyć oporność silnika sprężarki i ewentualnie prąd pobierany. Jeśli to oryginalna radziecka sprężarka to wychodzą z niej trzy okrągłe bolce: jeden na dole (wspólny dla obydwu uzwojeń) i dwa na górze. Lewy górny to uzwojenie pracy, prawy rozruchowe....
(at)retrofood Mogę prosić o rozjaśnienie dlaczego? Doszło już do zwarć międzyzwojowych. Zalanego silnika nie wolno podłączać pod napięcie bez wysuszenia (wyprażenia!) w temperaturze przewyższającej 100 stopni przez kilkanaście godzin i najlepiej, dodatkowego lakierowania. Możliwe jest też, że otrzymałeś silnik już uszkodzony. Teraz tylko przezwojenie....
Jakby chodziło o PT100 to dałbym przekaźnik rezystancyjny i byłoby po problemie. Więc w czym problem ? dajesz przekaźnik na 24VDC i masz to samo ryzyko. Zafiksowałeś się na problemie którego nie ma. Zobacz jak wyglądają takie bezpieczniki bimetalowe. Mają zdecydowanie lepszą izolacje niż uzwojenia silnika. Silnik musiałby się dosłownie spalić żeby...
Rębak to dość specyficzne urządzenie. 1. W kwestii włączania/wyłączania to powinien być zastosowany jakiś wyłącznik bezpieczeństwa bardzo łatwo dostępny dla operatora. Czyli najprościej stycznik, dwa wyłączniki chwilowe 0/1 i 'grzyb'. 2. W kwestii zabezpieczenia silnika przed uszkodzeniem to wyłącznik silnikowy nie jest najszczęśliwszym rozwiązaniem...
Na biegu jałowym silnik asynchroniczny pobiera moc bierną w przybliżeniu równą 30% mocy znamionowej, natomiast moc czynna pobierana jest w około 15%. Dlatego współczynnik mocy jest bardzo niski. Wraz ze wzrostem obciążenia wzrasta moc czynna, a moc bierna nieznacznie się zmienia, a zatem wzrasta cos. Głównym sposobem na zwiększenie wartości cosfi jest...
Jeżeli silnik posiada czujnik temperatury uzwojeń to należy go podłączyć w obwód sterowania, sprawdzić styczniki kierunku czy któryś się nie zawiesza po wyłączeniu zasilania(mechanicznie) tzn. odpada po czasie jak już brama jest zamknięta lub otwarta, podobna usterka się już zdarzyła(stycznik).
Jeżeli częstotliwość prądu pod obciążeniem silnikiem pompy głębinowej będzie mniejsza od 50Hz to prąd poboru będzie wzrastał a ponadto podniesie się temperatura uzwojenia prądnicy.Ten temat jest mi znany gdyż obsługiwałem w terenie agregaty prądotwórcze o mocy powyżej 50 kW a pompy głębinowe miały moce rzędu 50 kW W agregatach częstotliwość prądu ustalało...
Ten element to zwykłe zabezpieczenie termiczne - popularnie zwane "termikiem". Sprawdzić trzeba tylko na jaką jest temperaturę - na niektórych silnikach jest to podane na tabliczce -(thermal fuse i podana temperatura). Znajduje się on w tylnej części silnika od strony podłączeń przewodów i jest jakby "przyizolowany" do uzwojeń w przeważnie w takiej...
temperatura uzwojeń silnika przekaźnik temperatura uzwojeń temperatura uzwojeń generatora
zwrot dysku projektor telefonu pw3015 unitra
numer seryjny napięcie drugiej sondy lambda
Realigning Gears After Gearbox Cable Replacement Telewizor Philips wyłącza się po 15 sekundach logo