Tutaj masz pełną książkę serwisową do w/w astry: [url=http://instrukcja.pl/i/opel_astra_g...
Kolego mam Vectre i miałem ten sam problem, wymiana termostatu rozwiązuje problem.Pozdrawiam
Tym "zaworem" kieruje termostat. Wymień termostat i będzie z powrotem trzymał temperaturę.
Sprawdz oporność czujnika (opór czujnika zależy od temperatury silnika).
Witam czujnik umiejscowiony w przednim zderzaku (mniej wiecej na środku na dole). poszukaj może ostała sie wtyczka lub przewody wychodzące z wiązki.
Normalne w nowszych silnikach, po "rezystancji" grzałki wyliczana jest temperatura sondy i komp pwm'em utrzymuje temperaturę.
Zawór termiczny pozostaje zamknięty zanim czynnik chłodzący nie osiągnie określonej temperatury.
Witam czujnik znajduje sie z tylu na boku silnika zlacze 2 przewodowe.Pozdrawiam
Pod przednim zderzakiem. Mniej wiecej na srodku. Czytajcie dobrze posty bo KORDEL sie chyba pospieszyl z odpowiedzia bo w zadnym samochodzie nie czujnika temperatury silnika w zderzaku.
Jeżeli to silnik Y17DT czyli 1,7 dti to czujnik wkręcony jest w obudowę termostatu.
czujnik masz uszkodzony, powinien mieć około 4,7kΩ w temp pokojowej Przy termistorze 4k7 będzie trochę przekłamywał
Z przodu, lewa strona
To jest normalna rzecz. Tak się robi często gdy jeździ się na krótkich odcinkach, gdy silnik nie zdąża złapać swojej normalnej temperatury pracy.
Jesteś pewny czujnika temperatury?
prosze powiedzcie mi czy mam mocno go dokręcić? chodzi mi o ten od temperatury do komputera od ssania on ma podkładę miedzianą mocno go trzeba dociągnąć?
Tu jest włącznik wentylatora, nie trzeba zdejmować zderzaka http://obrazki.elektroda.pl/1808339100_1...
Sam termostat, nie wysterowany elektrycznie, ma trzymać 105 stopni. Przy większych obciążeniach jest wysterowywany żeby obniżyć temperaturę do 90.
Skoro termostat jest w porządku to nieprawidłowo odpowietrzony układ chłodzenia. Cudów nie ma. Przecież coś musi odbierać tą temperaturę od pracującego silnika...
jest mały wentylatorek od czujnika temperatury wewnętrznej
czy ktoś na forum orientuje się gdzie jest umieszczony 2 czujnik temperatury ?
Bo go nie ma. Jest wspólny dla deski i silnika i klimatyzacji.
Trzeba brać po uwagę stopień zużycia silnika. Zalewanie jednostki napędowej gęstszym olejem jest częstą praktyką, która pozwala na jego dłuższą eksploatację. Jedyny mankament, to trochę cięższy rozruch silnika w niskich temperaturach.
Zazwyczaj to chodzi o jej zabrudzenie, więc trzeba ją przeczyścić i przedmuchać. Czujnik sprawdzasz poprzez mierzenie rezystancji w nim. I tak, chodzi o czujnik temperatury cieczy.
Czujnik temperatury, ciśnienie lub wydatek pompy paliwowej
Sprawdź czy po nagrzaniu silnika przewody płynu chłodzącego od termostatu są wszystkie o podobnej temperaturze, można się poparzyć więc radzę to robić ostrożnie. Jeśli jeden z nich będzie o znacznie innej temperaturze to masz winowajcę. Sprawdź na tzw. krótko, czy działa wentylator. Jeśli tak a nie załącza się on przy wysokich temp. płynu to możesz...
To zależy co mierzyłeś grzałkę czy czujnik temperatury
Na pewno nie ma tak być. Przy spokojnej jeździe rozgrzewa się powoli, ale jak złapie temperaturę to na pewno nie spada. Sprawdź termostat.
Jaki masz czas wtrysku na wolnych obrotach i normalnej temperaturze pracy silnika ?
Przy 20°C powinien mieć około 6,2KOhm, raczej nie znajdziesz termistora o takiej charakterystyce więc tak jak wyżej napisane nowy czujnik, najlepiej oryginał bo nie są drogie.
Zrób odczyt z zimnego do ciepłego w postaci wykresu.
Ciśnienie oleju na wolnych obrotach - 1,5bar O temperaturze nic nie piszą.
Hej kologo i czy udało się to uruchomić.
tak wyglada termostat, podobno jest elektrycznie sterowany, ale zasada otwarcia powinna byc taka sama.... wysoka temperatura
Przy temperaturze 20 st.C około 3000 - 3500 omów , przy 90 ok. 300 -350 omów.
Złącze X2 znajduje się pomiędzy wielopinowym i licznikiem. Na licznik przychodzi poprzez pin 28.
Odłącz czujnik temperatury cieczy i sprubuj odpalić.
Panowie dziękuje za porady ale okazał się zatkany cienki przewód od zbiorniczka do przepustnicy i temu bulgotało ale i tak kupie ten płyn na wysokie temperatury
Czujnik od kontrolki jest włącznikiem bimetalowym, więc nadaje się jedynie do sterowania kontrolki, w jego miejsce można założyć czujnik od Poloneza lub Punta, ale tak szczerze powiedziawszy to nie widzę sensu, podczas jazdy rzadko kiedy patrzy się na wskaźnik temperatury, dopiero zaświecenie kontrolki zwraca uwagę. Wiele nowszych samochodów nie posiada...
pada termobimetal czyli serce czujnika kup nowy bo wodę zagotujesz...
Jest dobrze.
Sprawdź czujnik temperatury ( ten od ECU). Pozdrawiam.
jest normalnie dziura w zderzaku od spodu na wysokości przedniej lewej lampy. Od spodu...
Skoro czujnik jest w bloku silnika i cieknie spod niego płyn chłodniczy, to zapewne jest to czujnik temperatury silnika (płynu chłodniczego)...
Hej kolego i co udało Ci się coś zrobić z temperaturą?
Pewnie że się da. Wyjmij kołek na którym się opiera wskazówka, na tarczę naklej papierową taśmę i na niej sobie zaznacz pozycję wskazówki, a do zdjęcia samej wskazówki polecam widelec :).
Jest sekwencja założona. A ile jest czujników temperatury płynu chłodzącego? Bo wymieniłem czujnik na termostacie i czujnik na chłodnicy, a przed termostatem jest jeszcze jeden czujnik i nie wiem czy on też jest od temperatury
Jeszcze może być jedna przyczyna: jak się nie wymienia filtra kabinowego, to taki „zabity” filtr znacznie zmniejsza przepływ powietrza przez kanał nadmuchu w którym umieszczony jest rezystor co z kolei powoduje znaczny wzrost jego temperatury.
tu znajdziesz bardzo wiele o astrze także odpowiedz jak co i dlaczego brak wskazania http://astra.autokacik.pl/ w menu tej strony kliknij technika
Oporność czujnika temp. około 3 kOm w temperaturze 20*C , w temp. 90*C około 300 omów.
Ktory czujnik wymieniles? Ktory rok astry? Astra F czujnik ma niebieski za kolektorem ssacym od ECU a drugi u gory od wskazowki. Pozdrawiam!
termostat otwiera się przy ok.90 stopni ,a wentylator włącza przy ok. 100 .to dane książkowe .Jeżeli nic sięnie dzieje ,nie wyrzuca wody to może wszystko dobrze? daj mu pochodzic trochę dłużej na postoju to może załączy ,jeżeli chłodnica gorąca to wygląda .że wszystko ok.
Czesc, Zanim wymienisz czujnik - sprawdz go pod katem parametrow pracy i polaczenia z ECU. Jak to zrobic poczytasz w zalaczniku. Powodzenia Pozdrawiam
A podpinałeś się czymś pod komputer auta bo on może chodzić jak ma błąd z temperaturą.
Witam.Miałem podobny problem , na 99 procent jest uszkodzony termostat (zablokowany w pozycji otwarty).Natomiast w sprawie komputera jestem zielony.
To myślę że jeżeli wentylator się załącza przy wysokiej temperaturze to termostat jest jak najbardziej sprawny.
Sprawdź jeszcze na rozgrzanym silniku napięcie przy włączonych odbiornikach - światła, klima, dmuchawa. Nie zapominajmy o wpływie temperatury na rezystancję - napięcie na regulatorze będzie niższe przy wyższej temperaturze.
Wersja z jednym czy dwoma wentylatorami? W tych wentylatorach chłodnicy często się psuje szczotkotrzymacz w silniku i stoi co powoduje wzrost temperatury.
Już sie poprawił. Wypnij kostkę z czujnika temperatury płynu chłodzącego i zapal.
Mata grzewcza to nic innego jak "grzałka" ale w tym przypadku zasilana z napięcia stałego i żeby sterować jej grzaniem potrzebny jest sterownik. Sterownik działa na zasadzie PWM, można go zbudować na popularnym NE555 z pełną regulacją potencjometrem albo zastosować rezystory w celu ustalenia konkretnego wypełnienia impulsów generatora a tym samym temperatury.
no to dam opis wymontowania zegarów
A sprawdziłeś czy wszystkie świece grzeją? że jest napięcie na nich to wcale nie znaczy że są OK. Mi to wygląda że przynajmniej 2 świece są nie sprawne sterownika i czujnika temperatury się nie czepiaj.
Tak czy inaczej nie jest to usterka elektryczna... w regulacji temperatury nawiewu nie ma żadnej elektryki.
czujnik temperatury
ble ble ble - może w astrze F w astrze G jest widoczny po podniesieniu maski w zderzaku na środku przed chłodnicą
Termostat , który od wentylatora ( elektryczny) czy od obiegu wody . Jesli od obiegu wody (mechaniczny) to wymień jeszcze raz. Tu nie ma cudów to musi działać to jest proste jak budowa cepa. Można sprawdzić czy wszystko z termostatem jest ok . Włącz samochód włącz ogrzewania na maxa i wentylator na pierwszy bieg. Poczekaj aż będzie leciało już ciepłe...
Przepływomierz? Czujnik temperatury?
Zobacz jakie temperatury widzi sterownik silnika. Prawdopodobnie się uszkodził.
dzięki za odpowiedz, w takim razie daje sobie spokój z wymianą czujnika.
witam czujnik jeśli mi się dobrze wydaje to powinien iść jeden przewód na niego i powinien być wkręcony w blok silnika jeśli go odłączysz i dotkniesz do masy silnika wskazówka powinna pójść na max (zapłon włączony) sprawdź czy tak masz ja stawiam na czujnik
Czujnik masz przy termostacie i jest jeden
Instalacja do sprawdzenia w lewym nadkolu
Wyczyść przepustnice i wymień czujnik\czujniki temperatury
Sondę lambda, czujniki temperatury.
Jak podłączyłem komputer OBD, to pokazało -40° C To jest znak że jest coś na rzeczy. Przy czym mam nadzieję że nie pomyliłeś temperatury silnika z zasysanym powietrzem lub inną temperaturą.
Witam To normalne silnik nagrzewa się zawsze do tej temperatury bo termostat ją wyznacza. W astrach ze sprawnym termostatem tak jest. Pozdrawiam.
W tych oplach to czasem nie jest normalne Panowie ? Bo mi się coś kojarzy że one wyżej trzymają temperaturę..
Jak w prosty sposób sprawdzić te cewki, oraz czujnik temperatury?
A co ma ECU do czujnika temperatury zewnętrznej?Przecież nie z niego bierze sygnał tylko z czujnika temperatury cieczy.Czujnik w zderzaku jest tylko czujnikiem do temperatury na zewnątrz pojazdu na termometrze... :/
sprawdzałeś czy zmienia sie praca po odłączeniu czujnika temperatury?
Witaj, czy objawy występują bez względu na temperaturę silnika?
On się kończy takim grzybkiem. Załóż normalny konektorek żeński na przewód i nasuń. To wszystko
Sprawdż korek na zborniczku może być nieszczelny.
Wstaw zamiast czujnika opornik 10kOhm i zobacz co wyświetli.
kiedys miałem podobny przypadek z corsa moze to dziwne ale pomogła wymiana czujnika temperatury
Tak.. Zestaw naprawczy termostatu do tego samochodu to ok 30-40 zł pozdrawiam
Teoretycznie to powinno być pierwszy bieg przy 98° drugi 104°, a w praktyce to zależy jaki czujnik kto założy, często ludzie zakładają z niższą temperaturą i wtedy wentylator co chwila się włącza bez potrzeby.
Słaba masa silnika, opornośc rosnie wraz ze wzrostem temperatury.
Czy to na pewno to samo ? Bingo. :)
Sprawdź czujnik temperatury- zmierz jego oporność przy różnych temperaturach.
Ja kiedyś to zrobiłem ale zapomniałem na stronę wrzucić. A można wstawić odpowiedni rezystor jak kogoś na serwisie drażnią kreski i mieć ulubioną "temperaturę".
To jedynie reset kalibracji ECU i powinno być ok.
Strzelam że to przerwa w wirniku, zanikająca po czasie / temperaturze.
Wyświetlacz BID ? Czy taki istnieje ? Dla prawidłowej pracy TID potrzebuje jeszcze sygnału AA, w innym przypadku wyświetla tylko czas i temperaturę.
Witam Zderzak przedni , czujnik jest wciśniety w dolna krawedz zderzaka ( ta nad asfaltem) w okolicach przełamania miedzy przodem a boczkiem zderzaka, dochodza do niego widocze przewody strona bodajrze prawa ( juz od kilku lat nie jezdze astrami )taki plastik z zatrzaskami ( moze nic ci nie pokazuje bo go po prostu tam nie ma. Pozdrawiam
To informacja dla kierowcy o gołoledzi i tylko tyle
W Zafirze z taką samą nagrzewnicą nie ma tego czujnika, nie jest zamontowany. W parametrach też można zobaczyć taką temperaturę
Czujnik temperatury.
Termostat założony nowy ale właśnie czytałem ze ta grzałka w termostacie odpowiada za otwieranie termostatu gdy silnik złapie wyższa temperaturę
Czujnik temperatury zewnętrznej ten w zderzaku "żyje własnym życiem" wiec nie należy się nim zbytnio przejmować. Walczyłem i walczyłem i dałem sobie spokój. Szkoda czasu i atłasu.
Wentylator się włącza,ale dopiero po jakimś czasie przy 103 stopniach.Podczas jazdy (a nie stania w korku) utrzymuje prawidłową temperaturę.
astra temperatury astra czujnik temperatury astra wyświetlacz temperatury
impulsów wtryskiwaczy odblokować eberspacher przewodność mosiądzu
manitou kontrolki silnik zaburtowy mercury
Kody do pilota uniwersalnego dla TV Manta Zwarcie w akumulatorze żelowym: skutki i zagrożenia