Potrzymaj go trochę na obrotach na zmkniętym korku,ogrzewanie na max i dmuchawa i zobaczysz sam się odpowietrzy.Zacznie po jakimś czasie lecieć ciepłe powietrze to znaczy że jest ok.W golfach nie ma odpowietrzników na wężach ani chłodnicy.
Wymieniono Ci także płyn chłodniczy z tego co piszesz. Czy sprawdzałeś odpowietrzenie ukladu? Miałem kiedyś podobny przypadek i skończyło się naprawą silnika, nienwiem jakim cudem ale częściowo zablokowany/zapowietrzony układ chłodzenia doprowadził do problemów z silnikiem.
Za mało płynu? Zapowietrzony układ chłodzenia? Przy mrozach -15 to 15 minut to jest akurat dla diesla.
Jest kilka możliwości: - zakamieniony układ chłodzenia (za słaby przepływ płynu), - niesprawny termostat, - zapowietrzony układ chłodzenia. Częstą usterką w Puntach jest rozszczelnienie nagrzewnicy.
Uszkodzenie sterowania klapkami w obudowie nagrzewnicy. Sprawdź czy dwa węże od nagrzewnicy(przy wyłączonym silniku dmuchawy) mają jednakową temperaturę,jeśli nie-zapowietrzony układ chłodzenia.
WYMIANA WĘŻY I TERMOSTATU I WŁAŚCIWE ODPOWIETRZENIE
Witam wszystkich po wielkich walkach okazało się że to jednak pompa wody była winowajczynią, łopatki co prawda nie były zużyte lecz z racji wieku wyrobiła się na ośce i przy wysokich obrotach nie pompowała i to na tyle temat do zamknięcia.
Musisz odłączyć wentylator i czekać aż prawie dojdzie do czerwonego ,zgasić poczekać -tak kilka razy aż puści termostat.Te cholery normalnym oczekiwaniem jest ciężko odpowietrzyć.
Zależy jaką termostat ma temperature otwierania,...po wymianie płynu nic nie powinno się zmieniać jak przed wymianą,..jak ci się otwierał na 90 stopni to tak powinien,..możliwość jest zapowietrzenia układu chłodzenia ale jeżeli nawiew dmucha gorącym powietrzem to powinien być odpowietrzony,....czy napewno dobry jest czujnik temperatury?
nie mikser tylko reduktor (parownik) tylko on może zamarzać a to z kilku powodów: -zapowietrzony układ chłodzenia lub reduktor -żle podłączone węże wody do reduktora -za niski poziom płynu chłodzącego -źle zamontowany reduktor!( może być za wysoko względem chłodnicy) ale jeśli wszystko było wporządku to najpierw sprawdź płyn w układzie chłodzenia.
Być może masz zapowietrzony układ chłodzenia, tym bardziej jeżeli wymieniałeś silnik.
Zapowietrzony układ chłodzenia, przelewa się przez nagrzewnicę.
Czujnik masz najczęściej w reduktorze i przy niskim poziomie płynu chłodzącego, będzie on pokazywał niższą temperaturę więc i czas przełączania się wydłuży. W skrajnym przypadku przy zapowietrzonym układzie chłodzenia czujnik może nigdy nie osiągnąć zadanej temperatury.
W połączeniu z http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21... to masz problem z zapowietrzonym układem chłodzenia (na skutek rozszczelnienia nagrzewnicy) i/lub uszczelką pod głowicą silnika...
Zapowietrzony układ chłodzenia.
Powstawanie masła spowodowane jest niedogrzaniem silnika. Skoki temperatury mogą być spowodowane zapowietrzeniem układu chłodzenia, miałem tak w 1,6 GLI.
Wygląda na to że zapowietrzony jest układ chłodzenia-należy powtórzyć procedurę odpowietrzenia,ale z zakręconym korkiem zbiorniczka wyrównawczego i wykręconym na max pokrętłem stopnia nagrzewania kabiny. Powinno pomóc,jeżeli ubędzie płynu należy odczekać chwilę -aby nie poparzyć rąk przy odkręcaniu korka-i uzupełnić płyn w zbiorniczku wyrównawczym.
Prawdopodobnie zapowietrzony układ chłodzenia - możliwy jakiś przedmuch.
Po prostu ten komunikat odcina paliwo ponieważ jest zagrożenie zapalenia się silnika. Trzeba sprawdzić poziom cieczy w zbiorniczku, może być uszkodzony przewód cieczy chłodzącej, co spowoduje dostanie się powietrza na czujniku temperatury, czyli zapowietrzony układ chłodzenia.
Jak klimatronik chodzi cały czas na "ON" to te rurki zawsze mogą myć wilgotne. A na pierwszym zdjęciu jest ledwo widoczny zbiornik wyrównawczy płynu w którym jest wg mnie pusto - albo idealnie przezroczysty ten płyn :) Dlatego problemy z układem chłodzenia. - Poziom płynu - Zapowietrzony układ - Uszkodzony termostat
Zapowietrzony układ chłodzenia.
Witam. Mam zapowietrzony układ chłodzenia w audi moje pytanie to jak można go odpowietrzyć ????
Albo gdzieś Ci płyn spier.... i jest zapowietrzony układ albo kompresja ucieka w układ chłodzenia, jaki poziom płynu? Jaki poziom oleju?
a może zapowietrzony układ chłodzenia lub zatkana rurka doprowadzająca płyn do "automatycznego ssania"
Znane mi powody przegrzewania silnika: Brudna chłodnica (zakurzona). Uszkodzony termostat. Uszkodzona pompa płynu chłodniczego. Uszkodzona uszczelka głowicy - objawem są spaliny w płynie chłodniczym i płyn chłodniczy w oleju silnikowym. Zbyt niski poziom płynu chłodniczego. Zakamieniona chłodnica (popularnne ponad 40 lat temu, kiedy były problemy z...
Witam inny samochód inna instalacja objawy takie same nie dałem się namówić na wymianę parownika, winnym okazał się zapowietrzony obieg wody z układu chłodzenia.
Obstawiam uszkodzony termostat lub zapowietrzony układ chłodzenia. Stan płynu w zbiorniczku wyrównawczym sprawdziłeś?
Witam w Seico siostry nie działa ogrzewanie, poszukałem na internecie że to może być zapowietrzony układ chłodzenia. Odpowietrznik jest przy nagrzewnicy. Jeśli płyn nie był wymieniany i nic nie było robione w układzie chłodzenia to raczej termostat obstawiam.
Zapowietrzony układ chłodzenia. Musisz odpowietrzyć układ przy pomocy zaworku zaraz przed nagrzewnicą na podszybiu. Jaki motor masz w Audi ?
jak dla mnie masz zapowietrzony układ chłodzenia, żeby spuścić pływ wystarczy jakiś wąż odkręcić co się znajduje najniżej !
Witam Wygląda na zapowietrzony układ chłodzenia. Musisz dolać płynu na max i odpowietrzyć . Pozdrawiam
Może jest po prostu zapowietrzony układ chłodzenia. Pozdrawiam
Zapowietrzony układ chłodzenia lub zatkany przepływ do nagrzewnicy.
Wydaje mi się że masz zapowietrzony układ chłodzenia.
Nie, raczej zapowietrzony układ chłodzenia.
zapowietrzony układ chłodzenia moze byc przyczyna ubywania płynu i falowana obrotów? Dodano po 3 moze sie myle ale mysle ze skutkiem zapowietrzenia była by wysoka temperatura silnika a u mnie temperatura jest na stałym poziomie
Zatkany/zakamieniony układ chłodzenia (a w szczególności nagrzewnica), zapowietrzony układ chłodzenia, uszkodzona pompa cieczy chłodzącej.
Witam. Masz pewnie zapowietrzony układ chłodzenia. Pozdrawiam.
Wiesz kolego możliwe że masz zapowietrzony układ chłodzenia i wystarczy go odpowietrzyć skoro tyle razy demontowałeś ten element.Powstaję poduszka powietrzna w nagrzewnicy i tyle pozdrawiam i miłej jazdy
Skoro twardość węży spada po spadku temperatury do 85°C to raczej nie wina przedmuchów, a więc przypuszczalnie nie jest to związane z pęknięciem bloku, głowicy czy uszczelki. 1. Odpal zimny silnik, włącz ogrzewanie i obserwuj, czy w miarę wzrostu temperatury chłodziwa na wskaźniku, temperatura powietrza wdmuchiwanego do kabiny rośnie płynnie, czy też...
xsantia 1,8 96r wywala płyn chłodniczy z zbiornika wyrównawczego ,czy może być zapowietrzony układ chłodzenia
egr i tak niema nic do gotowania się, tak samo sondy lambda, niema się co nad głupotami tu rozwodzić jak się go tuje to: albo się nie włącza wentylator bo czujnik/bezpiecznik/przekaźnik/wentylato... uszkodzony albo UPG się kończy albo zapowietrzony układ chłodzenia albo termostat uszkodzony albo pompa wody rozleciana (bardzo rzadki przypadek) ja już pisałem...
J.W. - zapowietrzony układ chłodzenia. Dolać płynu i odpowietrzyć.
Witam Co może być? Na przykład - uszkodzona pompa wody - zapowietrzony układ chłodzenia - nie drożny układ chłodzenia
Witam. Mam zamiar wymienić płyn chłodzący w Fiat UNO 1.0Fire. Jak to zrobić, by było wszystko dobrze, by nie zapowietrzyć układu chłodzenia.
Witam wszystkich. Problem rozwiązany. Przyczyna: zapowietrzony układ chłodzenia. Skuteczna metoda jego odpowietrzenia: -wjechać przodem auta na wzniesienie, tak aby przód auta był wyżej, przy odpalonym silniku odkręcić korek i patrzcie czy od dołu ze zbiorniczka wyrównawczego wylatują duże bąble powietrza. U mnie tak było . Dzięki wszystkim za rady....
Sprawdź czy nie jest zapowietrzony układ chłodzenia silnika bądź uszkodzony termostat. Jeśli jest ok to prawdopodobnie nagrzewnica do wymiany.
Zapowietrzony układ chłodzenia i /lub czujnik załączający wentylator. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13...
Witam Możliwe uszkodzenia: - wydmuchana uszczelka pod głowicą (po takim przegrzaniu silnika przy wymianie uszczelki konieczne jest planowanie głowicy), - zapowietrzony układ chłodzenia - częściowo zatkana chłodnica Pozdrawiam
ja miałem zapowietrzony układ chłodzenia odpowietrzyłem rurki od nagrzewnicy i już jest very hooot!
Sprawdź krążenie płynu w silniku, termostat, możliwe też zapowietrzenie układu chłodzenia. Pozdrawiam.
Witam. Masz prawdopodobnie zapowietrzony układ chłodzenia. Na stronie o citroenach jest opisana procedura odpowietrzenia tego układu. Powodzenia.
No silnik musi być niesamowicie ciepły, rzekł bym nawet gorący hehehe. Jak włączysz klime to też się nie załącza wentylatora? Jak nie masz ogrzewania to albo masz zamuloną nagrzewnicę, zapowietrzony układ chłodzenia, albo pompa wody dała ciała....
Najprawdopodobniej zapowietrzony układ chłodzenia ewentualnie uszkodzona uszczelka pod głowicą. Czy w samochodzie działa ogrzewanie, czy auto ma gaz?
A czy jak by był zapowietrzony układ chłodzenia również by mogło być to przyczyną? Ze waż jest jeden zimny? I jak go odpowietrzyć?
Witam, wygląda mi to na zapowietrzony układ chłodzenia..... I najpierw wymien korek na zbiorniku wyrównawczym,bo on robi takie psikusy....10 zł
Jeśli wymieniałeś płyn chłodzący i źle odpowietrzyłeś to masz zapowietrzony układ chłodzenia, a może poszła uszczelka pod głowicą?
Witam. :D Według mnie sytuacja jest normalna. Ale być może po wymianie płynu masz zapowietrzony układ chłodzenia, wtedy może temperatura się tak podnosić. Zagrzej silnik włącz ogrzewanie na max i odpowietrz układ.
Może być zapowietrzony układ chłodzenia, jak ci popęka głowica, to koszty przegonią oszczędności. Dalej nie wiesz, od czego ta kontrolka.
zapowietrzyłeś układ chłodzenia dolej płynu na max i pokolei odpowietrzaj na odpowietrznikach chyba sa 2 albo 3
Witam, Panowie mam pytanie odnośnie ogrzewania auta. Dzisiaj zaobserwowałem dziwną prace ogrzewania samochodu, otóż podczas jazdy przy nagrzanym juz silniku z kratek leci mi ciepłe powietrze ale jak tylko stanę bądź zaparkuje auto przy nadal włączonym silniku leci mi wręcz chłodne powietrze. Raczej nie jest to wina nagrzewnicy (chyba), albo może coś...
Tomasetto to możesz mieć reduktor lub wielozawór ale nie całą instalację,skoro nie ma ogrzewania to masz zapowietrzony układ chłodzenia.
Ubytek płynu chłodzącego może wskazywać na uszczelkę pod głowicą. Sprawdź czy płyn chłodzący nie jest pomieszany z olejem. Jakby odało się Tobie odpalić, to sprawdź czy płyn chłodzący mocno gazuje. Zgaśnięcie może być spowodowane zapowietrzonym układem chłodzenia, który grzeje parownik (reduktor) Jak odczekasz chwilkę powiedzmy 10 min i znowu odpali...
Dzięki za zaiteresowanie tematem. Sprawdzę to jak sugerujecie - i stawiam na zapowietrzony układ chłodzenia, gdyż dość długo się rozgrzewa silnik. Ale o wynikach poinformuję.
Witam Problem może być w napędzie przesłony nagrzewnicy - matiz nie ma zaworu przy nagrzewnicy ale grzeje cały czas. Na dole pod deską przy nagrzewnicy jest klapka która kieruje powietrze przez nagrzewnicę lub bokiem. Jeżeli rozpiął się ten napęd i klapka została w pozycji zimnej to gorąca nagrzewnica nie grzeje bo nie ma przez nią przepływu powietrza....
W Puntach częstym powodem problemów z ogrzewaniem jest zapowietrzenie układu chłodzenia, a z kolei przyczyną zapowietrzenia układu najczęściej jest rozszczelniona nagrzewnica, przedmuch na uszczelce głowicy lub uszkodzony zawór w korku zbiornika wyrównawczego.
Napisz jaki silnik i jak to się zaczęło,czy miałeś ubytki płynu chłodniczego,czy zmieniałeś może płyn,czy z nawiewu leci ciepłe powietrze,czy wentylator chłodnicy się włącza?Wygląda mi to na zapowietrzony układ chłodzenia,ale nie mam pewności(za mało danych).
Do ściany grodziowej wchodzą dwa przewody z płynem do nagrzewnicy, na nich jeszcze przed ścianą poszukaj odpowietrzników ( z reguły plastikowe). Wygląda to na zapowietrzony układ chłodzenia.
Zapowietrzony układ chłodzenia, termostat do wymiany, zakamieniona chłodnica i nagrzewnica, sprawdź poziom płynu w układzie. Jak zachowuje się wskaźnik tem. silnika? Czy leci choć troszkę ciepłe powietrze ?
Ile jest płynu gdy silnik jest zimny? Jeżeli płynu nie wywala na zewnątrz to by wskazywało na zapowietrzony układ chłodzenia, jeżeli wyrzuca płyn na zewnątrz to by wskazywało na przedmuchy do układu chłodzenia.
Albo temperatura parownika jest za niska (zapowietrzony układ chłodzenia), jeżeli podłączony został czujnik temperatury. Taki problem miałem kiedyś u siebie. Pozdrawiam.
Jest to związane z "zapowietrzeniem" układu chłodzenia,z nie z jakością płynu.A ja omijałbym ASO takie które nie mogą wymienić rozrządu bez wymiany płynu.
Okazało się że winnym była zapowietrzony układ chłodzenia silnika. Na postoju przy wysokich temp na zewnątrz wskazówka temp silnika podnosiła się co powodowało, że klima w tym momencie wyłączała się. Pomogło odpowietrzenie .
Nie chce się mądrzyć , ale tankuj gaz gdzie indziej i raczej na dobrych stacjach. Masz pewnie zanieczyszczony układ. Jeśli będzie ci zamarzał na trasie to masz też za mało płynu w chłodnicy lub zapowietrzony układ chłodzenia .
Zapowietrzony układ chłodzenia. Nieprawidłowa praca zaworka w korku zbiorniczka wyrównawczego. Pompa wody siadła i nie robi obiegu. Poszukaj nieszczelności i odpowietrz go dobrze.
moze zapowietrzony układ chłodzenia miałem własnie taki objaw i sprawdz termostat choc po tak małej ilosci kilometrów i tej tem. watpie zeby sie miał otworzyc
najpierw sprawdź czy wraz ze wzrostem temperatury silnika nagrzewa się też chłodnica w twoim aucie bo jak nie to masz walnięty termostat albo uszczelkę pod głowicą co powoduje zapowietrzenie układu chłodzenia i przegrzewanie silnika. Uważaj na to że wskaźnik temperatury przy zapowietrzonym układzie chłodzenia zaniża faktyczną temperaturę silnika bo...
w momencie gdy zaczyna zwalniać i dostawać muła, zatrzymaj się zgaś silnik o obejrzyj pod maską parownik, jeżeli będzie pokryty szronem oznacza to, że jest niedogrzany, czyli zapowietrzony układ chłodzenia.
Zapowietrzony układ chłodzenia nie ma prawa działać poprawnie. Stąd to niepewne działanie ogrzewania. Zatankuj auto gazem i spróbuj pojeździć, jeżeli sytuacja się powtórzy, to na 100% masz do wymiany membrany w parowniku.
No to w Twoim przypadku masz albo niesprawny układ podgrzewania reduktora - tzn. zapowietrzony układ chłodzenia, albo kompletnie rozregulowaną instalację. Sonda raczej na to nie wpływa. U mnie nie jest połączona. Twoje gaśnięcie wygląda na zamarzający reduktor. Jak zgaśnie to dotknij ręką reduktora. Jeśli będzie zimny/oszroniony to masz przyczynę.
Chciałbym wlać tam teraz jakąś ciecz, żeby móc namierzyć skąd pryska chłodziwo (miejsce wycieku) Możesz nalać przegotowanej wody. Odpowietrz układ chłodzenia. Jak to zrobić nie powiem, bo nie znam tego silnika, nie wiem również czy ma wskaźnik temperatury czy tylko kontrolkę, nie wiem czy zbiornik wyrównawczy pracuje jako ciśnieniowy. Po w/w czynnościach...
Zobacz jeszcze w momencie samego powrotu na benzynę jak jest gorący - może przymarza bo jest układ chłodzenia zapowietrzony?
Termostat, pompa wody, zapowietrzony układ. Spróbuj od odpowietrzenia.
- termostat wymieniony jakoś tydzień temu tez tak myślałem - zamulony układ -nagrzewnicę wymieniałem 2 lata temu całą -zapowietrzony układ chłodzenia -jest ok -za mało plynu w chłodnicy -jest ok temeratura silnika -jest ok Brak innych pomysłów ????
marek_z_ustki może i masz rację,jednak nie w tym wypadku.Rocznik samochodu wskazuje na silnik 1Z lub AFN,są to stare i sprawdzone pierwsze konstrukcje silników doładowanych na pompie Vp37.Tak wiec zapowietrzony układ chłodzenia jest źle trafiony.
witam , jak ci zamarza parownik to znak,że masz zapowietrzony układ chłodzenia,przez parownik nie przepływa ciecz chłodząca. musisz układ odpowietrzyć by móc odpalać z gazu i jeżdzić na gazie..... ogólnie jest ten problem na benzynie czy na gazie czy na jednym i drugim????
Moduł elektroniczny mierzy rezystancje termistora w czujniku. Jeśli odepniesz wtyczkę rezystancja będzie nieskończenie wielka a dla modułu będzie to oznaczało nieskończenie wielką temperaturę dlatego właśnie włączają się wentylatory. Tak więc albo uszkodzony jest czujnik albo na przykład masz zapowietrzony układ chłodzenia.
2. Twoje obiawy z wentylatorem, to zapowietrzony układ chłodzenia,lub termostat się nie otwiera,ale to w ostateczności przy tych obiawach. Bzzdurra. I to koszmarna. A przyczyna niegrzania - obydwa węże do nagrzewnicy są gorące? Pewnie trójniki od inst. gazowej dławią przepływ do nagrzewnicy. termostat sie otwiera i puszcza obieg obydwa węże są gorące...
Witam, przy zakładaniu LPG zapowietrzyli układ chłodzenia. Mazda GE jest czuła na tym punkcie. Musisz dolać płyn do chłodnicy (nie zbiorniczka wyrównawczego) aby poziom sięgał do korka. Po nagrzaniu silnika i włączeniu wentylatora, na chłodnym silniku ponownie sprawdzasz poziom płynu (możesz to zrobić również po dłuższej jeździe). Pozdrawiam marek
Po pierwsze, to podłącz diagnoskop i odczytaj numery błędów związanych z tą sytuacją. Inaczej to wróżenie z fusów co może być przyczyna takiego wzrostu temperatury, zimnej chłodnicy i późnego załączania się wentylatora? - brak płynu chłodzącego - zapowietrzony układ chłodzenia - uszkodzony czujnik temperatury - uszkodzony regulator wentylatora - zacinający...
jeśli słyszysz przelewanie to masz zapowietrzony układ chłodzenia(dlatego wywaliło płyn korkiem),tylko pozostaje pytanie od czego sie zapowietrzył.Odpowietrz ,sprawdź czy nie masz gdzieś nieszczelności i kontroluj ten płyn w zbiorniczku.Dłuższe trasy odradzam dopóki nie namierzysz problemu.
Płyn jest ? Nie zapowietrzony układ chłodzenia ? Chłodnica nagrzewa się równomiernie od początku pracy silnika ? Może układ nie drożny ? Może brak obiegu ? Załącz zimny silnik i rękoma kontroluj czy rośnie temperatura przewodów do chłodnicy i parownika wraz z temperaturą silnika.
Zapewne masz uszkodzony zawór w parowniku (na postoju gromadzi Ci się gaz w kolektorze) jak i sam parownik (membrany - nie trzyma ciśnienia). Do tego pewnie zapowietrzony układ chłodzenia lub nieprawidłowo włączony parownik w obwód chłodzenia. ...abstrahuję już od sensowności zakładania LPG do Matiza.
Silnik serii K ma bardzo małą przestrzeń cieczy chłodzącej w bloku, taki objaw wskazuje na zapowietrzenie układu chłodzenia. Pościągaj małe węzyki z króćcow po kolei, dmuchnij w zbiorniczek przez korek żeby wybił płyn i sprawdź czy pomoże.
a mi to wygląda na zapowietrzony układ chłodzenia. odpowietrz układ i powinno być dobrze. A jeżeli przed pęknięciem węża temperatura też rosła i sie gotowało to zmień termostat, a znajduje sie przy pompie wody w króćcu przykręconym na dwie śruby 6 łatwo go znaleźć po przewodzie dolnym łączącym chłodnice z silnikiem. Ale ja bym spróbował najpierw odpowietrzyć...
Jeszcze a popros Corolli, ten wariujący klimatronik to chyba jakaś usterka, a nie fabryczna niedoróbka. Szukałem opisów podobnych przypadków i nic, są opisy innych typowych awarii jak uszczelka, głowica, zapowietrzenie układu chłodzenia, mało płynu w układzie czy uszkodzenie sprężarki, ale takiej specyficznej reakcji na słońce nie znalazłem.
88/83 - załącza przy 88, a wyłącza przy 83, jak na dzisiejsze standardy to bardzo niskie temperatury. Albo wskaźnik źle Ci pokazuje albo masz zapowietrzony układ chłodzenia albo słaby obieg płynu przez chłodnicę. Zazwyczaj prawidłowa temperatura płynu to 88-92*C.
Ja ci polecam uzupełnić płyn chłodniczy włączyć ogrzewanie na maksa, opalić silnik i czekać aż się zagrzeje. Podczas zmiany uszczelki pod głowicą mógł się zapowietrzyć układ chłodzenia. Jeśli termostat by nie puszczał to chłodnica będzie cały czas zimna.
Już wszystko jasne. Odpaliłem auto rano i czekałem aż się nagrzeje, chodził przez 15 min na benzynie a 90'C osiągnął po 8 min i przez ten czas nie przełączył się na gaz. Sprawdziłem czy reduktor i dalej był zimny tak samo z nawiewu nie leciało ciepłe powietrze. Pojechałem do gazownika i powiedział że mam zapowietrzony układ chłodzenia i faktycznie tak...
Nieewiem jaka temperature powinien posiadac twuj silnik ale możesz miec dwie przyczyny które powodują takie zachowanie. Pierwsza to taka ze możesz miec uszkodzony termostat a druga to taka że masz zapowietrzony układ chłodzenia. Ponieważ czujnik temperatury znajduje sie w innym miejscu niż termostat to w wyniku zapowietrzenia możesz miec przegrzewany...
zapowietrzony układ chłodzenia objawy zapowietrzony układ chłodzenia silnika zapowietrzony układ
prążki ekranie centralny zamek awaryjne laguna schemat helios tc500
toshiba 37av501p honda android
Hyundai i30 1.5DPI 2021 - dławienie na LPG LandiRenzo Jak ustawić zegar w mini wieży? Przewodnik krok po kroku