Tak dokładnie ten z jednym konektorem to jest czujnik temperatury do wskażnika .Jak zewrzesz przewód od niego do masy to wskażnik powinien wychylic się na max.
W starych fiatach cinquecento był czujnik temperatury, a właściwie wyłącznik bimetaliczny, który zapalał kontrolkę przegrzania silnika, zwierał do masy >100°C Jak masz czujnik NTC to można zastosować komparator napięcia np. LM 311 i skonfigurować tak jego aplikację aby włączał "coś" powyżej 100°C
Może chodzi ci o czujnik który był w układzie aisana ,załączał przy 15* inne parametry pracy silnika ,teź jest już niepotrzebny.tam sie często kable obrywały i pewnie stąd punkty lutownicze.Co do temperatury to 90* jest prawidłowa wentylator się załącza powyżej.
Podczas jazdy wskaźnik temperatury wskazuje 50/60 stopni. A gdy stanę i zgaszę silnik, a potem go odpalę po dwóch minutach- pokazuje 90 stopni. Potrafi to ktoś logicznie wyjaśnić? Sprawdź termostat. Powinno wskazywać około 80 stopni. Jeśli zgasisz silnik to płyn przestaje krążyć, silnik, głowica rozgrzana to jak piec CO w którym pompa stanęła. Siłą...
Przy 20°C 2,4 - 2,6 kΩ, jest to czujnik ntc więc wzrost temperatury powoduje spadek rezystancji
Problem tkwi w czujniku Ty masz kontrolke ktora zaświeca się jak jest wysoka temperatura silnika a zalożony czujnik do wskażnika i dlatego zaczyna się żarzyć Kup czujnik do kontrolki nie do wskaznika (CC były ze wskaznikiem temp. i z tylko kontrolka)Powodzenia
dmuchawa jest z przodu.Jak ją wykręcisz to tam jest opornica ale i też przy opornicy jest opornik temperatury wymień go i wiatrak bedzie smigał. Ten opornik temp. powinien wytrzymać coś koło 130 stopni
Według mnie to pierwsze objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą. Miałem cinquecento 900 z przebiegiem 28tys.te same objawy zalewało tylko 2 świece. Po wymianie uszczelki wszystko wróciło do normy. Sprawdź czy po nagrzaniu silnika do temperatury 80st. po odkręceniu korka płyn ci się wylewa lub po wyłączeniu silnika słychać chwilowe bulgotanie w przewodach.
Chyba że to jest 700 z gaznikiem Aisan, to jest czujnik temperatury cieczy ale od wskaznika temperatury a nie od kontrolki. A z tego co mi wiadomo to kontrolka jest od przegrzania ale w Seicento.Więcej pokory, a lać to może w ,,lany poniedziałek,,. POZDR.
Klekota w okolicach głowicy a i i łańcuch rozrządu chyba trze o dekiel, sprawdziłem stetoskopem lekarskim. Natomiast pisk dochodzi z okolic miski olejowej. Dziwne jest natomiast to, że cały gaźnik, zarówno z zewnątrz jak i w środku calutki zafajdany jest czymś o konsystencji kawy z mlekiem, lecz ciut ciemniejszym. Po zdjęciach patrząc, to ten silnik...
Nie ma możliwości zastosowania wskażnika paliwa jako wskażnika temperatury ze względu na inne rezystancje wskażników . Zegar wskazówkowy do cieniasa to nie majątek.To cena około 30zł
mam pytanie gdzie znajduje się w cinquecento 700 gaznik FOs czujnik temperatury oraz czujnik temperatury temrostatu
Po czasie - dla zamknięcia tematu - DZIĘKI :)
W CC, jak i w większości pojazdów, czujnik temperatury nie ma wpływu na wentylator. To włącznik termiczny wentylatora w chłodnicy steruje wiatrakiem i dla próby przewody w tamtej wtyczce należy zewrzeć - wiatrak ma ruszyć. I bezpiecznik 3 do sprawdzenia.
Witam mam problem z czujnikiem temperatury. Kupiłem nowy licznik do cc 700 licznik od sporting który pokazuje temperaturę . Wymieniłem na nowy czujnik ale dalej nie pokazuje ktoś się orientuję jak to zrobić? Może ktoś wie jaki czujnik mam kupić kupiłem 2 pinowy.
Więc kupiłem czujnik, po zamontowaniu nie działał, wyciągnąłem kontrolkę w liczniku i wszystko działa poprawnie temat do zamknięcia
Witam A jakiego silikonu z branży "moto" użyłeś kiedyś do uszczelnienia pompy w zbiorniku ? Może to nie był właściwy silikon....lub niepoprawnie wykonana procedura uszczelniania.. OEM (numer oryginału) tej uszczelki to 7680624 poszukaj w sieci ..może jeszcze gdzieś ..ktoś ją posiada...a jeżeli nie to zrób jak opisałem poniżej. Procedura uszczelnienia...
W cc Aisan sa dwa czujniki temperatury. Jeden do komputera, drugi do wskaznika. iPhone
Termostat wymieniony. Koszt nowego był trochę wyższy, bo 42 zł:P + robocizna 30 zł. Teraz muszę trochę pojeździć i sprawdzić czy to faktycznie termostat stwarzał problemy.
Witam wiem ze takie tematy się już powtarzały mianowicie mój problem polega na tym ze ten czujnik temperatury cieczy chłodzącej czujnik z dwoma kabelkami fioletowy i czarny czarny idzie na masę a fiolet do centralki czujnik działa na zasadzie jak auto zimne zwiera obwód a jak nagrzeje się 50 st. powinien rozwierać mierząc go miernikiem ciągle mi zwiera...
Witam wszystkich zainteresowanych! Mój problem pojawił sie 2 dni temu. Podczas jazdy zauważyłem, że wskazówka pokazująca temperaturę silnika, pozostaje prawie cały czas w granicach 55 do 60 stopni, a wariuje gdy czekam na zmianę świateł na skrzyżowaniu, ale max. do 70 stopni i gdy tylko rusze to spada na 50. Sprawdziłem przewody od czujnika temperatury...
cześć wszystkim mam pytanko miesiąc temu miałem problem z paliwem za duzo spalał mi mój bolid cinquecento704 young 1998 mechanik radził wymienić pompe paliwową bo było czuć benzynę w oleju więć wymieniłem pompe olej + filtry jeżdziłem miesiąc i znowu to samo temperatura za szybko zwrasta po 10 minutach w samochodzie zapala się kontrolka oleju i silnik...
Brak zasilania. Bezpieczniki sprawdzone?
Czujnik na termostacie podaje informację do ecu o temperaturze cieczy, na tej podstawie sterownik wydłuża czas wtrysku przy zimnym silniku
witam,chciał bym się poradzić kogoś ,co można zastosować jako czujnik temperatury np do silika w samochodzie zeby działało to tak:gdy rośnie temp. to zeby malała przewodność prądu przez to.i jaka by była cena tego? Z góry dziękuje za odp. (powiem o co konkretnie mi chodzi ,a więc amieniłem licznik w aucie (w maluszku)i jest on od cintka,jest na nim...
Mam problem z wolnymi obrotami w Fiacie Cinquecento a mianowicie jak odpalam auto to muszę trzymać nogę na gazie bo inaczej auto zgaśnie bo niema wolnych obrotów.Na pewno nie jest to wina układu wtryskowego bo jest wymieniony na nowy razem ze wszystkimi czujnikami i silniczkiem krokowym znajdującym się w nim.Został zmieniony też czujnik ciśnienia bezwzględnego...
Witam.Sprawdź czujnik temperatury silnika
A ECU jaką widzi temperaturę?
moze i fajna sprawa ale ja mam tam zegar od temperatury
witam termostat w moim CC900 wymieniam średnio co 25.000 km tak robi fiat aby zarobić na częściach, a co do włącznika wentylatora to włącza on dopiero gdy na wskaźniku temperatury (u mnie ) jest ponad 100 stopni C Nic sie nie stanie, jak trochę poczekasz obserwując wskazania wskaźnika. Jednak przed tą próbą sprawdź włącznik, zwierając przewody do niego...
Sądze że trzeba będzie pociągnąć przewód z cewki lub modółu zapłonowego do obrotomierza,to jedno a drugie to jeśli w tym cienkim nie ma zegara od temperatury tylko jest kontrolka przegrzania to trzeba wyminić czujnik temperury bo w desce od sportinga jest wskażnik temperatury.Są dwa rodzaje czujników do kontrolki zwykły włącznik(przy 120 st.zapala lampke...
łojej nawet bez planowania głowicy... brak słów przewiercenie termostatu też stosuję w Oplach, i wymieniam czujniki w chłodnicy na takie od Cinquecento 900 na 92st.C może być też przestawiony rozrząd, ale ja bym się najpierw tym czujnikiem temperatury zainsteresował
Witam serdecznie, zamierzam zakupić zegar (tj.obrotomierz, prędkościomierz wskaźnik temperatury oraz wskaźnik paliwa) z fiata cinquecento o pojemności 1100 i zamontować do swojego autka CC700 w którym brakuje obrotomierza i czujnika temperatury. Czy z owym montażem szykują się jakieś przeróbki w elektronice auta? Kwestia obrotomierza została wyjaśniona...
wg mnie winę ponosi czujnik temperatury na silniku
Chyba jedynie dołożenie czujnika temperatury od np. poloneza albo cinquecento sporting (miało przecież silnik 1.1) który posiadał wskaźnik. Nie wydaje mi się, aby było wyprowadzenie sygnału z ECU.
Czujnik temperatury płynu chłodzącego -sygnał do sterownika gaźnika .Stan normalny -zwarty przy temperaturze poniżej 15°C.Przy zerwanych przewodach, sterownik widzi go jako rozwarty czyli temperatura płynu powyżej 15°C-włączony system elektronicznej regulacji składu mieszanki.
Witam ponownie . Wszystko działa!!!! Wemtylator włącza sie przy 90stopniach , wskaźnik temperatury wewnątrz działa jak należy. Jeszcze raz dziekuje jak zawsze niezawodna elektroda!
Wymienię te kable. Ale auto zimne pali dobrze i chodzi na wolnych obrotach ok, tylko po kilku kilometrach jak się zagrzeje to nie chce jechać i w końcu gaśnie. Mam kilka podejrzeń: kable od czujnika temperatury wody mi się urwały. A on chyba załącza podciśnieniowe sterowanie gaźnika jak się silnik zagrzeje, dobrze myślę? I tutaj pytanie czy czujnik...
Witam jestem posiadaczem Cinquecenta 900 na wtrysku od niedawna w aucie padlo ssanie , po prostu go nie spuszcza gdy silnik juz sie rozgrzeje czego efektem jak wiadomo jest duze spalanie i mam pytanie ktory czujnik jest odpowiedzialny za podanie sygnalu do kompa??? czy jest do 2-pinowy czujnik temperatury termostatu czy moze czujnik temperatury powietrza...
witam.co moze byc przyczyna ze podczas przyspieszania cienki szarpie(gaznik aisan).od czego jest ten czujnik obok pompki paliwa na gorze silnika?,mam urwane od niego te 2 przewody i narazie sa polaczone na krotko,ale po nagrzaniu silnka podczas jazdy nie wchodzi on na obroty,tylko dlawi sie jak by mial za malo paliwa.Czy to wina tego czujnika?? prosze...
U mnie w polonezie miałem podobnie - olej 15w40 podjechałem do mechanika zeby mi sprawdził czy płyn sie nie dostaje do oleju ale było ok a masełko sie zbierało tylko przez to że silnik był nie dogrzany tzn nie osiągał temperatury pracy bo jeździłem na małych odcinkach. Wsadziłem kartonową przesłonkę na chłodnicę przejechałem się na dłuższą trasę z Kozienic...
W seicento 900 jest JEDEN czujnik dla licznika, DRUGI w termostacie dla sterownika silnika. Nie wprowadzaj w błąd. Kolegę autora tematu ma interesować tylko czujnik wkręcony w głowicę nad świecą 1 cylindra. Ma mieć czarną nasadkę. Z czerwoną jest dla wskazówki np do Cinquecento bo w Seicento owego wskaźnika nigdy nie było. Poświęciłem dwie minuty mojego...
Kontrolka zbyt wysokiej temperatury cieczy, czujnik jest w głowicy pod gaźnikiem, pewnie kabelek spadł i konektor czasem zwiera do głowicy
A czy poza przerabiania przewodów czujnika temperatury czy resztę trzeba zmieniać ?
MAP-sensor z reguły jest na tylnej ściance pod osłonką z niego idzie rurka gumowa do kolektora ssącego,trzeba sprawdzić czy ta rurka nie jest uszkodzona.Może też być uszkodzone serwo,przewód odpwietrzający zbiornik paliwa,przewód lub czujnik temperatury cieczy.Powodzenia.
Trzeba by było sprawdzić na egzaminerze czujnik temperatury jaka temperature pokazuje na zimnym silniku.
Witam, mój problem polega na tym ze podczas jazdy silnik zacznie przerywać, a wskazówka od temperatury wody wychyla się poza skalę, i tak skacze za każdym razem w czasie przerwania pracy silnika. Na postoju jest tak samo jak na przykład włączę radio, a z pod maski słychać dziwne szybkie stukotanie. Bardzo proszę o pomoc Dodano po 3 pomoże mi ktoś??
oczywiście ze tak wymień tylko sam opornik temperatury i wiatrak będzie śmigał
W swoim Cinquecento mam wkręcony czujnik temperatury z poloneza Caro, pasował bez problemu. Zrób wskaźnik najpierw, potem myśl nad czujnikiem.
Jeżeli jest to termozawór, więc powinien reagować na temperaturę. Pewnie wraz ze wzrostem temperatury zamyka lub otwiera przejcie między tymi dwiema rurkami.
cinquecento czujnik temperatury czujnik temperatury cinquecento półoś cinquecento cinquecento
zrobić dyskietka startowy pompa obiegowa termostat instrukcja pionieer
Szlifierka Bosch GWS 17 dymi i traci obroty - przyczyny i rozwiązania Kolumny CAT MBC313B a wzmacniacz Onkyo A-8420: czy to dobre połączenie?