Uszkodzenie występuje od momentu zakupu ,jak do niego doszło nie wiem.Czujniki temperatury są tylko dwa(dla wtrysku)jeden do powietrza drugi do wody.Podgrzewacza nie ma bo to jest wielopunkt.
bezyna/gaz-to samo
Sprawdż jeszcze regulator ciśnienia paliwa-po zdjęciu przewodu podciśnieniowego i zatkaniu go czy jest różnica.Sprawdż MAPSENSOR na wolnych obrotach nie powinno być więcej niż 2V.
Witam mam problem z temprom 1,6ie na jednopunktowym wtrysku paliwa, mianowicie na gazie jest OK na benzynie jest problem na zimnym śilniku ciężko pali a jak wogule odpali to nawet jak jest gorący przy dodawaniu gwałtownie gazu dławi śię i gaśnie tak jakbybyło zadużo powietrza a jest wszystko szczelne ,jak śię dodaje gazu pomalutku to wchodzi poprawnie...
Alternatory polskiej produkcji RNa-12 montowane min w autach: escort, fiesta,uno, tempra wytrzymywały prędkość obrotową rzędu 14 000 - 15 000 obrotów na min.
Witam mam taki problem moja tempra robi cuda. Jest to auto z 94 roku, 1,6 litra wtrysk boch. spalanie gazu około 16 - 18 litra przu\y dobrym ustawieniu. problem polega na tym iż auto potrafi ja ksie rozgrzeje wejsc na obroty około 6000., silnik krokowy wymieniałem, tpsa takze, czujniki temeperatyury, sondy lambda i komputer. pytanie co mu jest ???
Działa na włączonym zapłonie i podczas pracy.Gdy go odpiołem to obroty spadły do około 500,ale silnik nie zgasł,ale spalanie się poprawiło i efekt zalewania spadł o 70%.Może komp pada..Jak włączam rano zapłon to nastawnik sam się ustawia,bez odłączania czego kolwiek.
witam. Posiadam samochód marki fiat tempra 1.6 na gazniku. Samochód ma instalację gazową z redukuorem se 81 viton. Mam problem z gazem, a mianowicie gdy silnik trochę pochodzi to samochód gaśnie, i nie można go odpalić na gazie. Na benzynie można. Trzeba poczekać jakiś czas aż ostygnie silnik to wtedy można z powrotem go odpalic na gazie. Reduktor jest...
Fiat tempra 91' 1,6 gaźnik weber 32/34, moduł DIGIPLEX2 (1cewka). Opis kilku usterek ktore udalo sie usunąc. 1. zgasły zegary - należy poprawić masy w komorze silnika po stronie kierowcy na podlużnicy jest kilka kabli ktore po pewnym czasnie traca masę, u mnie znowu zaswiecily po wyczyszczeniu. 2. nierowne wolne obroty zachowuje sie jakby nie palił...
Witam Jakiś czas temu opisywałem swój problem z Temprą '94 1.6 ie 130kkm jednopunktowy wtrysk boscha, gaz. Auto przerywało losowo w różnych odstępach czasu(np co 200m), zapalała się kontrolka wtrysku, auto szarpało i spadały obroty na obrotomierzu. Przykładowo przy zjeżdżaniu z górki podczas hamowania silnikiem, zapalała się kontrolka wtrysku lecz nie...
Ja opisałem działanie instalacji I generacji jaką posiadałem w poldku. Na reduktorze-parowniku była tylko jedna śruba do regulacji wolnych obrotów. Kręcąc nią powodowałem wstępne ugięcie membrany (i otwarcie gazu) na tyle, aby wolne obroty były na odpowiednim poziomie, zmienne podciśnienie jakie się pojawia w przewodzie gazowym do miksera po odpaleniu...
O ile dobrze pamiętam to czujnik położenia wału korbowego znajduje się przy kole pasowym pod pompą od wspomagania kierownicy.Były dwa rodzaje koł pasowych rożniły się kształtem wypustow sygnałowych.Mam sprawny komputer od wtrysku do tego silnika.
Po odpaleniu silnik wskakuje na 1400 obrotów po 5 sekundach wzrastają obroty do 3000 widać że serwomechanizm wyciska krzywkę przepustnicy. Po sprawdzeniu czujników pokazują że są dobre. Silnik to 1.6 OHC z jednopunktowym wtryskiem Mono-Jetronic. Problem rozwiązany uszkodzona ścieszka w czujniku położenia przepustnicy.
Też mam takim problem. Radio Alan 199A, samochów Tempra 1,6 wtrysk. Wyje niesamowicie, w miarę zwiększania obrotów (prędkości). Podejrzewam ,że to zakłócenia od zapłonu przedostające się przez antenę????????
Jako, że mój samochód impulsatora nie posiada A jaki masz samochód i gdzie podpiąłeś ten impulsator drogi, z tempry? To ciekawe. A jak bierzesz impulsy obrotów silnika?
Ewentualnie zapraszam na specjalistyczne forum o Tipo i Temprze: Tempra&Tipo Team www.tempra.org
Ciekawa sprawa,nie spotkałem sie w Temprach ,w regulacji nawiewu z niczym innym jak drabinka rezystorowa. Możesz zrobić zdjecie tego cuda,coś się wtedy ustali. Producent tego to nie jest czasem Valeo lub Behr?(lubią dziwne pomysły)
Częstą przyczyną problemów z gaśnięciem na wolnych obrotach w Tipolcach jest zanieczyszczony/zużyty potencjometr przepustnicy. Dodatkowo sam silniczek krokowy może Ci źle regulować otwarcie przepustnicy. Napisz czy na wyższych obrotach silnik pracuje prawidłowo. Polecam przewertować forum: www.forum.tempra.org
kolego miałem to samo u fiata tempry odpalisz a on nie wchodzi na obroty i gasnie. moja rada jest podregujuj linke od gazu i przeczysc i ustaw gaznik i sprawdz swiece. Pozdrawiam
Czesc, mam maly problem. Pokrecilem potencjometrem przepustnicy. Na zimnym silniku jest masakra, nie chce sie wkrecac na obroty, dopiero jak sie troche nagrzeje (na gazie jest ok). W jaki sposob mozna to samemu wyregulowac? To jest fiat tempra 2.0 ie Z gory dziekuje.
Podejdzie ci z : -passat B3 1,8 kod silnika RP -fiat tipo/tempra 1,4 Przełożysz tylko pamięć. Przy fiatowskim nie będzie kontrolki silnika.
Kiedyś jak miałem Temprę to miałem podobne do Twoich problemy. Podpinanie pod komputer diagnostyczny, mechanicy-magicy nie dawali rady - wszystko sprawne a obroty szaleją. Okazało się że to jednak był potencjometr przepustnicy, usterka do wyeliminowania jedynie przez podstawienie innego sprawnego. Okazało się że styk potencjometru "puszczał" w losowych...
Witam Jestem świeżo po instalacji gazu w samochodzie Fiat Tempra, poj. 1600 ccm, wtrysk punktowy. Podczas jazdy w trybie "AUTO" zapala się lampka informująca o błędzie wtrysku. Taka sytuacja nie ma miejsca w trybie samego gazu i benzyny. Po mimo sygnalizacji błędu, nie odczuwam różnicy podczas jazdy. Samochód utrzymuje obroty, nie występują żadne szarpnięcia....
jaszczur1111...Płytka obsługuje cały ukad sterowania ogrzewaniem i klimatyzacją w samochodzie Fiat Tempra.Dokładnie zbiera info z czujników temperatury i po zaprogramowaniu na klawiszach przekazuje zasilanie na trzy silniki elektryczne sterujące zaworem od nagrzewnicy i kierownicami powietrza..tak w skrócie. Zacząłem szukać powodu ukręcenia się ośi...
Cool & Quiet - właściwie zmienia tylko zegar procesora w zależności od obciążenia, u mnie oscyluje od 1.1 Ghz do 1.8 Ghz (Athlon64 3000 939). W biosie poszukaj opcji Terget Fan kontroler lub Auto Fan Speed Control (coś podobnego) i ustaw powiedzmy na 40 stopni. U umnie gdy to ustawie wentylator schodzi do 2000 rpm gdzie jest właściwie nie słyszanly...
W sumie to bardziej zastanawia mnie fakt czy jeden kabel z wtyczki idzie bezposrednio do obrotomierza. Tak jak tu gosciu opisał: http://forum.tempra.org/topics8/instalac... Ja u siebie w 2.8 idTD nie mam obrotomierza i ciekawi mnie czy moge w taki sposób jak ten gosciu podłączyc fabryczne zegary...
z boku na prawym błotniku patrząc od przodu samochodu masz moduł zapłonu jak w serwisie Fiata maj jeszcze stary tester do Tempry Tipo i innych to pewnie da się go przetestować najpredzej on może dawać taki efekt!!! Z tego co zrozumiałem jest to stary CC jeszcze tylko na gażniku a nie na Systemie AISAM!!
Chodzi głównie o silnik... Na gazie chodzi ok, na benie nie trzyma wolnych obrotów na luzie a przy próbie jazdy systematycznie coś rwie i trzęsie, jakby przerywa... Stawiałbym na silniki krokowy albo przepływomierz ale żaden ze mnie mechanik... Konstrukcja była przy współpracy z alfą(model bodajże 155) i fiatem(chyba Croma lub tempra) silniki też chyba...
Witam, mam następujący problem z alternatorem od Fiata Tempry / Tipo (te same ale Tipo jest wam bardziej znany pewnie). Alternator w aucie nie ładował. Teraz mam go w warsztacie i ustaliłem już kilka rzeczy. Jest sprawny regulator napięcia (test z żarówką), jest sprawny mostek prostowniczy (tester diod), jest sprawne uzwojenie w wirniku, ponieważ po...
Koledze dziś rano nagle zgasł Tipo 1,4/1990 (wersja niemiecka) monowtrysk Digiplex i już nie zapalił. Brak iskry z wyjścia cewki. Moduł zapłonu sprawdzony w innym aucie (w gaźnikowej Temprze 1,4 - zapalił od razu). We wtyku modułu kabli 1, 2 i 6 nie ma. 7 i 8 to czujnik obrotów wału, 9 chyba +, 10 to masa, a 11 chyba wyjście na cewkę (piszę z pamięci)....
Fiesta miała skrzynię CTX. Też cvt ale inną niż Panda/Y10/Punto60/75 CTX był za to w Uno zestawiany ze starej generacji silnikami gaźnikowymi 1,5L opartymi o ten sam blok co 1116cc, z Fiata 128/Zastavay1100 czy Ritmo. Te skrzynie były też w Tipo/Tempra Selecta, Dedra Selectronic a także w Rovereach 200. Ile widziałem Fiest czy Tipo z tymi skrzyniami...
Dla sprostowania: MAP sensor nie mierzy podciśnienia tylko ćiśnienie bezwzględne w kolektorze ssącym, a to delikatna róznica. Jeżeli na innych czujnikach jest to samo to moze trzeba zacząć szukać gdzie indziej? A może wężyk łączący kolektor z czujnikiem jest niedrożny? Kiedyś trafiła do mnie tempra 2.0 prosto od gazowników. Samochód chodził jak połamany...
robiłem dzisiaj tipo 1,6 napięcie ład pod obciążeniem 13,7V jałowo 14,0V żarzyła się gościowi kontrolka ładowania na wysokich obrotach przyczyny były dwie; 1:spadek napięcia na przewodzie alternator akumulator wahał się w granicach 0,4V /skorodowana końcówka kabla przy rozruszniku /po usunięciu usterki napięcie wzrosło do 14,0V pod obciążeniem 14,3...
cZujnik tempratury do sprawdzenia
Pierwsza rzecz to sprawdzenie czujnika tempratury i czujnika polozenia walu.
Witam Pilnie potrzebny schemat Automatycznego regulatora wentylacji ALR 3/21 wyprod. przez VEB Wetron Weida w NRD ok. 1978r.( 3-faz. 3x380V 12kW . z transduktorami i regulatorem tempr. analogowym -na tranzystorach ) Nazwa niemiecka : ALR 3/21 Automatisch Wentilation Regulierung. Czeska nazwa:Automaticky vetraciho regulator . Montowane ongiś w obiektach...
Co do tej pasty to nie rozumiem o co ci chodzilo z tym ze sie kleila do palca?! Przeciez pastę aplikuje się dolaczona strzykawka, kladziesz na srodku niewielka kulke wielkosci ziarenka grochu. Dociskasz radiator i poruszasz nim delilkatnie na boki aby rozprowadzic paste. NIE odrywaj po tym juz radiatora tylko przyczep go i to powinno wystarczyc. NIe...
http://obrazki.elektroda.net/48_12524920... Witam. :D Chciałbym zaprezentować interfejs diagnostyczny do pojazdów marki Fiat wyposażonych w silniki z jednopunktowym wtryskiem paliwa (SPI) głównie sterowniki IAW16F (seicento/cinquecento/punto). Pełna lista pojazdów znajduje się poniżej. Dzięki zastosowanemu wyświetlaczowi LCD urządzenie nie...
Mam taki nietypowy problem, bynajmniej ja pierwszy raz się z nim zetknąłem. Auto nie stabilizuje obrotów, normalnie jak pracuje jest ok, ale jak włączysz światła, grzanie szyby i dmuchawe i jak szybko wyłączysz odbiorniki to auto zwięszy obroty do 1200 -1400 i tak trzyma przez dłuższą chwile, czasem obroty pływają od 800 - 1000obr/min, a czasem 500obr/min....
wg mojej wiedzy to ustawiasz obroty wentylatora min i max z miernikiem by zachować optymalne spalanie dla wartości skrajnych czyli min i max,, a potem wartości pomiędzy to kocioł sobie będzie dozował automatycznie by spalanie w całym zakresie mocy było w miarę optymalne. Zmiana mocy bez sprawdzenia z analizatorem spalin i korekty mieszanki by spalanie...
Na co dzień jeżdżę Fiatem Temprą i też mam climatronic :). Fiat jest z 90 roku heh dziwne no nie? We fiacie climatronic jest firmy Bosch i powiem że nie spotkałem się od 90 roku z jakimś innym rozwiązaniem . Jest tam moduł wykonawczy który wcale nie musi stabilizować obrotów z dokładnością do jednego obrotu na minutę. Silnik zasilany jest napięciem...
Witam Ponownie. Dziękuję za charakterystykę - czujnik wyglądem trochę się różni, ale może elektrycznie będzie podobny - sprawdzę. Błędów niestety nie udaje się wybłyskać, mimo różnych informacji w internetach: - w Polonezie GSI podobno się udaje, - w Fiacie Tempra ktoś nawet tego dokonał. Tutaj brak jakiejkolwiek współpracy kontrolki wtrysku z wybłyskiwaniem...
chwilkę......... czy mozesz to wytlumaczyc bo chyba się nierozumiemy w instalacjach gazowych "NIBY" II generacji jest sruba regulacyjna i silnik krokowy. Silnik krokowy jest dla picu. Chyba nie bardzo rozumiesz dzialanie instalacji II generacji. Reduktor nie podaje stalego cisnienie tak jak jest np w kuchence gazowej i regulujac zaworem zmieniasz ilosc...
Witam Mam problem z moją Temprą SW 1.6 ie liberty '94 140kkm jednopunktowy wtrysk+gaz. Oddałem ją(a właściwie to oddał mój ojciec) do warsztatu w celu wymiany uszczelek pod klawiaturą i głowicą + planowanie głowicy. Mechanik wykonał powyższe czynności, ale po oddaniu pojawił się problem, nie wiem czy jest to zbieg okoliczności, czy coś uszkodził. Auto...
Witam Jeżdżę sobie Oplem Astrą F z silniczkiem 1.4i (C14SE) po przejechaniu 65 tyś odczuwam spadek mocy, czasami falują obroty na biegu jałowym, gdy wyjadę z garażu i zgaszę silnik to na gazie już nie mogę odpalić. W związku z tymi objawami postanowiłem że wymienię filtr wyreguluje oraz może wymienię membrany posiadam reduktor taki jak na fotkach: http://images50.fotosik.pl/139/79540571d...
Witam! r2d2004 – mój Savonius miał 60cm średnicy i kręcił się 30-35 obr/min. Ten z młodego technika będzie miał średnicę ponad 2 razy większą (rozłożone łopaty) czyli pi razy oko 15 obr/min. PMG bezpośrednio na wale – trudne zadanie. ... Tak wiem, dlatego nie robię tego na "łapu-capu". Najpierw eksperymenty w małej skali, aby uzyskać wiecej...
Paragraf 46: 230V/400V z tolerancją Do 31.12.2008r: +6% / -10% Od 01.01.2009r: +10% -10% Paragraf 47: traci moc poprzednie Rozporządzenie z 2004r OK, dopasowano pod inne przepisy głownie pewnie z powodu otwarcia rynku dostaw energi elektrytcznej = a b yniekomplikować ujednolicono standard. Jest tam jedna istotna rzecz - daty. Poszerzenie dotyczyć będzie...
Witam potrzebuję porady na temat laptopa Toshiba L750-1XL jaki on jest czy te parametry poniżej są w miare dobre proszę o wszelkie informacje tu jest strona http://uk.computers.toshiba-europe.com/i... ProcesorTyp: Intel Pentium B960 Częstotliwość taktowania: 2,20 GHz częstotliwość taktowania:...
Jeszcze dodam ze iskra jest dosyc slaba i ucieka na boki Usterka świecy. Kondensator w układzie jest tak naprawdę po to żeby nie iskrzyło na platynkach. Nie tak do końca. Kup sobie próbnik iskry lub chociaż taką fajkę, która błyska w rytm zapłonu. Zobaczysz, czy to faktycznie jest wina układu zapłonowego. Cewka w statorze sprawna? Sprawdzona?
Witam ! Sorki jeżeli już było ale niestety niemogłem znaleść podobnego wątku. Więc mam następujący problem kiedy zapalam rano samochód lub po długim postoju odpala bez żadnego problemu i pracuje równo przez jakąś minutke,dwie tak jak powinien,natomiast po tym czasie silnik zaczyna zchodzić z obrotów i zachowuje się jakby niepalił na wszystkie cylindry...
sterownik tempra tempra schemat tempra obrót
ukrywanie arkusza ładowarka magsafe tracer highlander silent
piece gazowe kondensacyjne regulacje piece gazowe kondensacyjne regulacje
Jak ustawić datę i godzinę na różnych urządzeniach Wzmacniacz do kolumn Pylon Pearl 20: moc i specyfikacja