Termik dmuchawy 10A 184°C
to jest chyba jakaś opcja dodatkowa po prostu To nie jest opcja dodatkowa tylko właśnie miejsce na termik dmuchawy. Jeśli jest w silniku (widzę 4 przewody w kostce, trzeba by sprawdzić) to należy podłączyć. W przeciwnym wypadku warto dołożyć takie zabezpieczenie (na obudowie silnika) lub w ostateczności zewrzeć te przewody.
Masz chyba walnięty termik [czujka]pozdrawiam.jomek
A gdzie dokladnie znajduje sie ten termik ? Dmuchawa przed padnieciem zalaczala sie cyklicznie co okolo 5 minut, pochodzila z minute i sie wylaczala. Wlasnie wygladalo to jakby ja odlaczalo jakies zabezpieczenie. Moze to wspomniany termin, tylko gdzie go szukac ? Pozdrawiam -- P4tryk
Czy powinna dostawać zasilanie cały czas czy tylko przy załączonym sterowniku? Tylko w czasie, gdy dmuchawa jest załączona. Tyle, że na zasilaniu ze sterownika nie musi być pełne 230 V, ponieważ jest tam sterowanie fazowe mocą (obrotami) dmuchawy. Kompletnie nic nie słychać ze strony dmuchawy. To by sugerowało brak zasilania dmuchawy ze sterownika....
po zdjęciu plastikowego podszybia zobaczysz obok wentylatora dmuchawy zespół rezystorów i termik który pewnie jest rozwarty wyjmuje sie go od strony kabiny obracając razem z wtyczką w lewo można go wymienić na nowy radzę przy okazji przesmarować łożyska sinika dmuchawy żeby zapobiec spaleniu nowego termika
Są gdzieś opisy na necie, dwie śruby masz (jak dobrze pamiętam) od strony podszybia [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... na przykład tu Niestety, jeśli pracuje ciągle, to nie termik.
Dokładnie jest to termik dmuchawy 10A 184°C W załączniku jest schemat od przełącznika 4-biegowego, ale chodzi o to samo. Najprawdopodobniej do sprawdzenia jest zaznaczony na rysunku element.
Dokładnie to microtemp (bezpiecznik termiczny) opornicy Może być uszkodzony bezpiecznik termiczny ale nie tylko. Drut oporowy często ulega upaleniu a termik pozostaje sprawny.
Tak samo jak sprawdzałeś termik i kondensator, masz ułatwione zadanie bo wyjścia stojana na wierzchu.
To jest klimatronik więc nie ma tam termika.
Zewżyj wyprowadzenia termika. Też będzie chodzić. Narka.
To nie dioda tylko termik, wymień termik i dokładnie przeczyść złącza na opornicy(ten radiator to opornica dmuchawy) i dmuchawie.
To nie wina dmuchawy a sterowania. Albo parametry nie właściwe sterownika, albo padnięty termik od obsługi dmuchawy lub powiązany z obsługą dmuchawy.
Panowie, co to za element zaznaczony na zdjęciu strzałką (poprzedni post) ? Wentylator nie kręcił, wstawiłem inną opornicę i działa. Rozebrałem wadliwą opornicę, tyrystory ok, jedynie zaznaczony element nie ma przejścia. To jakiś termik?
leonek, twoje porady są takie infantylne... Nie widzisz tam tranzystora, że każesz mu go szukac? I skąd wiesz, że problem w nim? I sądzisz, że jak uwalony termik to dmuchawa będzie działać? A pisze, że działam tylko coś na opak...
I wszystko jasne. Mój błąd jest po stronie kierowcy ale trzeba zanurkować i spojrzeć wysoko do góry, człowiek całe życie się uczy. Może mi powiecie na jaką temperaturę jest tam ten bezpiecznik termiczny bo nie mogę odczytać?Rezystor przemierzyłem i jest ok,przerwę ma ten termik,czyżby silnik dmuchawy niedomagał,w zeszły rok był wymieniany na jakiś zamiennik.
U mnie miałem identyczny problem. Nie wymieniłem całego rezystora tylko spalony był termik. Zamiast termika wlutowałem bezpiecznik 10A główny bezpiecznik od dmuchawy w skrzynce ma 20A. Przeczyściłem wentylator i nasmarowałem tulejki bo górna się prawie zatarła i dlatego spalił się termik. Pozdrawiam
O ile dobrze pamiętam, jest zamontowany obok rezystora nawiewu. A sam rezystor znajduje się obok dmuchawy - czyli musisz rozebrać podszybie by się tam dostać. ;) Gdyby był to termik, to dmuchawa powinna działać na 4 biegu, bardziej obstawiam uszkodzone pokrętło.
witam mam problem potrzebuje sklepu w Warszawie gdzie mogę kupić Termik 10A max 70 stopni do Rezystora dmuchawy Dzięki za pomoc
Zadziałał termik na opornicy a przyczyną to najczęściej przytarty silnik dmuchawy albo zabity filtr kabinowy
Rezystor dmuchawy sprawny ale termik zabezpieczajacy w nim spalony.
Witam! Mam problem. W moim scenicu nie działa dmuchawa i wszystko co jest z nią związane (klimatyzacja itd). Sprawdzałem bezpieczniki pod kierownicą i są w porządku. Gdzie dalej szukać awarii i jak dostać się do tych miejsc? pozdrawiam Piotr Sterownik , szczotki , termik.
Czytaj ze zrozumieniem, potrzebny Ci termik a nie rezystor
Termik ( bezpiecznik termiczny) to ten element który zabezpiecza tą jak to nazywasz drabinke rezystorową przed przegrzaniem i spaleniem. Całość musi się znajdować w okolicach obudowy dmuchawy( jest chłodzony powietrzem z wentylatora dmuchawy).
Rozglądaj się za inną „opornicą”, ta obecna to złom, Poszukaj dlaczego woda się do niej dostała, wymień filtr kabinowy /jeśli jest/, no i oczywiście silnik dmuchawy. Termik sam z siebie nie pada. Brak odpowiedniego chłodzenia, wadliwe działanie wentylatora powoduje takie usterki. Wartość termika odczytasz z uszkodzonego.
Trzeba wymienić na nowy OPORNIK TERMICZNY DMUCHAWY I PO PROBLEMIE Nie opornik tylko bezpiecznik termiczny, inaczej termik. Opornica siedzi na wylocie powietrza z dmuchawy
Rezystor dmuchawy w tym przypadku nie spalony termik tylko jeden z drutów oporowych,też się zdarza.
Witaj,opornica z reguły jest blisko dmuchawy, bo mysi być chłodzona,poszukaj przy dmuchawie,najprawdopodobniej masz spalony termik przy opornicy,wymiana mniejszy koszt niż wymiana opornicy.
A kto wie, gdzie się znajduje ten opornik w Fieście rocznik 1996? (at)wieswas Na forum piszą, że wystarczy zmostkować termik.
A masz tam rezystor dmuchawy bo jak tak to termik pada najczęściej
Bezpiecznik termiczny pali się nie od wzrostu prądu a jak nazwa w skazuje, od przekroczenia określonej temperatury. Bez niego, w razie awarii opornica grzeje się do czerwoności i pali wszystko w okolicy. Szkoda ci było 2 złote na termik? W ostateczności było zrobić mostek zwykłą cyną
Na podszybiu po stronie pasazera w komorze silnika zdemontuj plastik i zobaczysz dmuchawe i dochodzace przewody Odkrec wkret i wyciagniesz opornik Sprawdz termik czy ma przejscie
Albo masz zapchaną kabinówkę albo wadliwy termik w opornicy/jeżu.Ew. silnik dmuchawy ma opory i przegrzewa sie jeż.
Witam Czy ktoś może mnie oświecić i zdradzić tajemnice gdzie się znajdują rezystory regulacji nawiewu dmuchawy Prawdopodobnie padł termik na rezystorach i nie wiem gdzie tego szukać PIOTR
taki termik można kupić w sklepie z częściami do lodówek i pralek sa o różnej odporności cieplnej sam często bawie się w takie naprawy
Witam, czy ktoś wie jaka jest wartość tego bezpiecznika termicznego w opornikach dmuchawy sprintera lub VW LT II ? Czego szukać ? dmuchawa nie chodzi mi na 4tym biegu podejrzewam że to właśnie termik padł...
Witam. Z doświadczenia wiem, że po usunięciu skutków nie szuka się przyczyny. W jakim stanie jest filtr przeciwpyłkowy w twojej Xsarze? Zatkany filtr jest podstawową przyczyną uszkodzeń termicznych regulatorów (jakiekolwiek by one nie były). Co do schematu - nie ma jednego schematu do wszystkich Xsar I. Co do bezpiecznika termicznego w układzie z płynną...
Nie rezystor tylko termic / bezpiecznik termiczny/ , czwarty bieg jest włączany bezpośrednio, pomijając termik. Uszkodzenie termika to skutek , przyczyna silnik dmuchawy , tarcia osiowe , zatkany kanał nawiewu.
Jak rozbierzesz oslonke dmuchawy jest tam termik ktory sie czesto psuje (mala czesc elektroniczna wygladajaca jak wiekszy opornik) wystarczy go wymienic lub zmostkowac oczywiscie wtedy nie bedzie zabezpieczenia przeciazeniowego ale dmuchawa bedzie smigac. Wyprobowane w paru przypadkach. jezeli tylko silnik jest ok pozdrawiam .
Rezystor dmuchawy to jest to na podszybiu. Jak termik się spalił nie działa obieg. Na dmuchawie ma być +12V po kluczyku. Masa jest przez panel sterowania i rezystor dmuchawy podawane na silnik. Jak nie ma +12 na dmuchawie, sprawdzić bezpiecznik F20 pod kierownicą i przekaźnik pod kierownicą (tylko nie pamiętam który, ale raczej zielony).
Wielkie dzięki mistrzu, właśnie się męczyłem i dopiero znalazłem termik bo oczywiście nie mogłem załączyć w pracy ręcznej dmuchawy i podajnika.
Jest to zespół oporników zainstalowanych w przewodzie dmuchawy są chłodzone powietrzem w tym zespole jest termik zabezpieczający przed nadmiernym wzrostem temperatury /przepala się/, oporniki też się przepalają można po wymontowaniu wszystko sprawdzić.
Daj termik 140'C 10A .
Wloz go w kanał to sie wylanczal niebedzie bo go jakis termik wylancza. A na maxa to dmuchawa jest zapinana na przekazniku i tranzystory sa jakby niepotrzebne zdeka wtedy.
nie da się zmienić prędkości nawiewu, dmucha pełną mocą Jesteś pewien na 100%? Tam nie ma żadnej elektroniki w opornicy, 3 rezystory drutowe, zalany przekaźnik, termik i tyle Tylko zwarcie ACC z BATT+ w kostce stacyjki może dać efekt pracy dmuchawy bez kluczyka ale można ją wyłączyć przełącznikiem prędkości dmuchawy, jak lata cały czas to musi być...
Witam Mam problem w moim scenicu z dmuchawą. To rocznik Scenic II 2004 1.6 benzyna/automat. Z nawiewu pojawił się szary dym, zapach - jakby się coś topiło po za tym dmuchawa przestała działać na 4 biegu... pomyślałem więc, że to termik. Od lat jeżdżę renówkami i wiem, że to nagminny problem, ale objawy termika są takie, że przeważnie dmuchawa działa...
Witam .Twingo nie robiłem ale Clio już tak. Opornica jest w nim przy podszybiu w obudowie dmuchawy. paskudne dojście. Możesz termik zastapić kawałkiem cienkiego lutu.
Wymieniłem dmuchawę (używka siedzi), jest ok. Dodatkowo przełożyłem termik i rezystor z dołu na górę obudowy dmuchawy - jakby trzeba było kiedyś te elementy wymienić. Sporo zabawy z odkręcaniem jak i pod maską i w kabinie. Przy wyjmowaniu musiałem zdjąć ramię poruszające lewą wycieraczkę. Płynu chłodzącego skapło ciut, dobrze jest zatkać jakąś szmatką...
A silnik dmuchawy chodzi lekko,nie wydaje podejrzanych dźwięków? Jeśli jest ok i nie upaliło termika przez opory na silniku to mój typ brzmi : przekaźnik dmuchawy do wymiany.
Termik w opornicy,pod maska,po prawej stronie,widoczna na scianie grodziowej
Problem dotyczy pieca na pellet Defro Ekopell delta 5 ze sterownikiem APC2. Sterownik zgłasza bład 27 "termik rozwarty" piec wchodzi w tryb alarmu i przestaje grzać, chodzi tylko dmuchawa i podajnik w palniku. Czynności które wykonałem: -sprawdziłem histore temperatur, nie zostały przekroczone więcej niz 55stopni- więc termin nie powinien zadziałać...
Witam. Nie moge znalezc w necie.Tutaj tez,wiec... Gdzie znajduje sie opornik dmuchawy w tym mercedesie.Dmuchawa ma 2 biegi.Dziala tylko ten szybki.Styki w przelaczniku sa ok. Gdzie szukac tego opornika celem jego przebadania.Chyba sie spalił albo wywalilo termik o ile tam jest. Podpowiecie?
Prosze o pomoc . mam słaby nawiew w kabinie .wszystkie biegi obecnie działają. po zakupie auta pod dmuchawa wisiał czerwony kabelek po podłączeniu którego zaczęły działać biegi 1,2,3, (wcześniej tylko 4 ) okazało się ze nawiew słabo działa dopiero na 4 jest ok. rozebrałem panel pod radiem. jest ok, później sprawdziłem czy linka dobra , tez ok. jednak...
Pod tym zielonym jest element przypominający z wyglądu diodę, zewrzyj/zmostkuj go i sprawdź, czy dmuchawa pracuje na wszystkich prędkościach. Jeśli pracuje, wymień ten element (termik 196*C do kupienia w sklepach elektronicznych) Jak na tym zielonym jest widoczne pęknięcie to wymień całą opornicę na identyczną
Tam są wszystkie w jednej obudowie zalane - a mierzyem i termik ok, rezystor na żadnym obwodzie nie przewodzi.
Witajcie, W mojej t5 mialem przez krotki czas tylko 4 bieg, zanim to zrobilem nawiew calkowicie przestal dzialac. Wentylator dmuchawy prawie stal i nie dalo sie go rozruszac domowymi sposobami. Termik w rezystorze dmuchawy spalony. Wymienilem caly wentylator na nowy i rezystor kompletny wraz z termikiem (stary rezystor byl pęknięty i zardzewiały więc...
Opornica powinna być zaraz obok wentylatora nawiewu, pewnie spalił się termik albo wtyczka od opornicy lub w przypadku elektronicznej tranzystory.
Zauważ, że to zabezpieczenie termiczne. Prądowo dalej jest zabezpieczeniem 10 A. Termik jest na 10 A? To wg pomiarów autora na 3 biegu ma prawo się przepalać.
Witam myślę że to jest prawidłowa wartość prądu. Jeśli chodzi o ten termik to bez niego można jeździć, ale jest niebezpieczeństwo uszkodzenia rezystora. U mnie nie zadziałał ten termik i uszkodził się rezystor. Pozdrawiam
no i jak to jest zepsute to co mam zrobic zeby dzialalo Wersja droższa: 1. wymontuj opornicę(to coś z trzema spiralami) 2.wymontuj termik.(ten wałeczek obok spiralek) 3.zamontuj nowy termik o takim samym(lub zbliżonym) progu zadziałania. 4.zamontuj opornicę 5.ciesz się działającą dmuchawą Wersja tańsz i równie skuteczna. 1.j.w. 2.j.w. 3.zewrzyj uszkodzony...
Czyli styczniki będą. Na jaką wartość powinien być ustawiony termik w -F2 ? Gdyby zasilać bez rozrusznika to było by to koło 30A*1,1... A w tym przypadku ?
Wartość termika 192-230 'C, nigdy 92'C w opornikach dmuchawy.
Co do punto 1,1, posiadam takowe, i sterowanie jest minusem, a PLUS na stałe. W moim przypadku, dziś wystarczyło polutować "blaszkę, pseudo termik", i nie prawda, że w tym modelu ostatni bieg nawiewu musi działać bez owego termika.
Witam, posiadam climatronic 2 strefowy (tak, wiem że w tyle tylko nagrzewnica, a nie klima). Siła nadmuchu na zakresach początkowych wzrasta proporcjonalnie, ale nawet na przedostatniej "kresce" wieje minimalnie. Dam na ostatnią kreskę i wieje mocno. Tak się dzieje w normalnych zakresach temperatur. Natomiast jak ustawię temperatury skrajnie na Hi lub...
W moim Punto I '94 55S miałem identyczny problem. Nie wymieniłem całego rezystora tylko spalony był termik. Zamiast termika wlutowałem bezpiecznik 10A główny bezpiecznik od dmuchawy w skrzynce bezpiecznikowej ma 20A (myślę że 10A wlutowane to bezpieczny sposób). Przeczyściłem wentylator i nasmarowałem tulejki bo górna się prawie zatarła i dlatego spalił...
3 biegi nawiewu,znalazlem ze mozliwa przyczyna moze byc termik cena ok 3 zl.
Pomimo tych szkód dmuchawa powinna dzialać na IV biegu. To są max. obroty bez rezystora i termika. W moim przypadku, po uszkodzeniu bezpiecznika termicznego, dmuchawa nie działała na żadnym biegu. Pozdrawiam Mariusz
Czujnik od nowego regulatora należy umieścić w piecu w specjalnej rurce. Termik należy przymocować do rury wyjściowej z pieca (miedzianej), możliwie najbliżej wyjścia. Następnie owinąć gąbką w celu zmniejszenia chłodzenia termika. Jego zadaniem jest wyłączenie dmuchawy po przekroczeniu temp. ok. 90°C, tym samym ochrona kotła przed przegrzaniem. Pozdrawiam,...
Witam. Wiele już było tematów o oporniku dmuchawy, ale ja jestem ciekaw czy można zrobić tak, żeby go ominąć. To znaczy jeśli mnie zadowalałby jeden ( przykładowo 2) bieg. Mam taki problem, że oporniki są ok, tylko pokruszyła się płytka, na której znajdował się cały układ. Można to wszystko jakoś zmostkować ? Przeczytałem taką wypowiedź w pewnym temacie:...
Opornica padla(dokladniej termik)Jak mnie pamiec nie myli to jest dostepna od spodu nad nogami pasazera
Jeśli problem pojawił się po zagotowaniu kotła, to na początek do sprawdzenia termik 95°C, znajdujący się na przewodzie wychodzącym ze sterownika, który powinien być umieszczony w tulei wgłębnej kotła przeznaczonej na czujniki, ewentualnie przymocowany do rury zasilenia wychodzącej z kotła.
Powracam do tematu. Czy regulacja tego typu nadaje się do silników indukcyjnych? Na silniku klatkowym (tak mi się wydaje, że klatkowy - taki w grzjniku z dmuchawą Termika) działa poprawnie. Gdy podłączyłem do silnika wiertarki stołowej (900W), to przy mocy > 50% chodził, ale praktycznie nie działała regulacja obrotów, natomiast poniżej tej mocy "warczał"...
Dzięki za info .Od tego czasu dmuchawa działa , byl tylko mały problem z dotarciem do samego modułu .Pozdrawiam.Temat zamykam.
IRFP064N Czy taki tranzystor będzie ok? Akurat taki mam. O ile kojarzę to taki albo jakiś podobny sugerowano. Ponoć w opornicy miał być jeszcze termik, ale nie znalazłem. Tranzystor jeśli potwierdzisz, to wymieniam.
Mercedesik , nie wprowadzaj nowej terminologi do elektryki. Termiostor to oporniki zmieniający oporność pod wpływem ciepla. To <srebrne> , to termik , lub inaczej bezpiecznik termiczny. Uszkodzenie tego termika , to oznaka oporów tocznych silnika elektrycznego.
Jeśli trafi szlak twojego triaka od dmuchawy (a pytanie tylko kiedy) to licz się z zagotowaniem kotła. W szereg z nim obowiązkowo termik na 80st przyczepiony do rury lub dodatkowy przekaźnik sterowany z ów termika i np po przekroczeniu zadanej o 10st
A może jednak ma... bo trochę inaczej zachowuje się termik przy prazy chwilowej , a inaczej przy długotrwałej. Nie ma nastaw chwilowych i stałych . Wartość nastawy jest constans . Jedyną zmienną może być podczas badania aparatu wartość temperatury aparatu. Ale to nie jest naszym celem dyskusji. Ludzie! To to ma zaledwie 200 W! Wiemy . Ja poddałem wątpliwość...
tak podejżewałem że to będzie termik ale nie byłem pewien a na jaką on jest temp. to pewnie nikt nie pamięta.ale dzięki za info.Jutro sie biore za to .
zastosować na oporniki o wyższej mocy np 2W lub 5W ale wtedy jest ryzyko że spali ci się silnik nawiewu O czym tu kolega pisze??? Praca na 4 biegu to spalony termik na opornicy, a powódvspalenia to jak pisał kolega wyżej, zabrudzony filtr pp, albo przycierający się silnik dmuchawy.
Niedługo bedziesz wymieniał na nowy. Przepalanie się termika , to skutek , a przyczyna jest inna.Mieli racje servisanci z pierwszego postu.
Awaria termika jest sprawa wtórną , przyczyn może być kilka. Niedrozny filtr przeciwpyłowy , wyrastajace opory toczne silnika dmuchawy , niedrożnośc przewodu nadmuchu.
Oto moje doświadczenia dotyczące dmuchawy w Scenicu. Mam dwa Sceniki z 1997 i 2002 roku. Od razu widać różnicę w wykonaniu. Ten nowszy ma wszystko delikatne, tandetny wycierający się plastik. To samo dotyczy dmuchawy Starsze auto ma 13 lat i z dmuchawą nie było żadnego problemu. W młodszym pomimo przejechanych 70 kkm już musiałem naprawiać nawiew. W...
Te termiki mają wartość około 175 - 190 zależnie od samochodu jest to zabezpieczenie silnika jak się spali to tylko na max obrotach chodzi chodzi nadmuch . Jak napisałeś wszystkie parametry to masz na 184C :) I oczywiście nasz ukochany sklep [url=http://www.tme.eu/html/PL/zabezpiec... Cena 1.99 zł netto...
Padanie tego termika ,to zatkanie wlotów nawiewu/chwilowe/ lub oznaka zacierającego się silniczka dmuchawy.
Witam wszystkich. Może ktoś wie, jaką wartość ma bezpiecznik termiczny na rezystorze wentylatora z nadmuchu w kabinie w MANie L2000? Rezystor dmuchawy wygląda następująco (oryginalny niestety został przegrzany i się uszkodził) https://obrazki.elektroda.pl/9789355200_... Z tego co wiem, to wentylator ma 320W, a instalacja jest na 24V....
A sprawdziles zabezpieczenie (termik) STB?
chciałbym więc zapytać, do jakiej kategorii mam zaliczyć Twoją "poradę"? Do kategorii znośnych finansowo, po zastosowaniu poprawia się chłodzenie opornicy dmuchawy i nie pali termika na niej, wystarczy?
Nie wiem musisz sam zlokalizować wentylator a rezystor powinien być obok zobacz kostkę wpiętą przeważnie 4 kable. Objaw masz taki jak w aucie przeważnie i jak wyciągniesz rezystor to sprawdź termik bo to najczęściej pada
Wlasnie pasuje mi pod lampa bo w obudowie nie odnalazlem go wcale.Czyli z kierownica po lewej to bylby gdzies kolo schowka a tam go nie ma na100%.Nawet sladu czy zaslepki,nic.Pewnie termik padl,da sie go dokupic w jakims elektroniku?
Za środkową konsolą jest cały zespół nagrzewnicy, opornik jest mocowany w tylnej części. Najprawdopodobniej termik odmówił współpracy, więc albo wymiana albo jak słusznie zauważyłeś lutownica w dłoń. Sprawdź przy okazji czy sama dmuchawa nie ma oporów...
Na razie możesz zmostkować drutem i kupić taki termik bo to koszt niecałe 2żł , termiki te są na prąd 10A i temperaturę 200 stopni ponieważ jest to zabezpieczenie silnika przed przegrzaniem.P
Witam! Mam problem z doborem zabezpieczenia termicznego przy opornicy silnika dmuchawy w Audi B4. Dmuchawa działa tylko na 4 biegu. po zwarciu termika działają wszystkie biegi. Na jaką temperaturę dobrać to zabezpieczenie?? Oto oznaczenia na starym: PAT MICROTEM 4358A BCAJU. Na forum proponują do różnych aut od 127;128 do 168 [°C]. Boję się że jak dobiorę...
Dzięki. Cieszę się, że temat nie umarł. Co do zabezpieczeń obecnie w kotle Defro Duo Uni z oryginalnym sterownikiem są te zabezpieczenia o których piszecie. Termik wyłączający dmuchawę po osiągnięciu 90 stopni, w przypadku awarii sterownika. Mam też zabezpieczenie o nazwie strażak, które powoduje zalanie wodą podajnika w przypadku kiedy żar się cofnie...
Jeżeli działa sama dmuchawa (tutaj nieprawidłowo, bo włącza się dopiero, gdy przyciśnięto Lewo/Prawo), to tam prawdopodobnie nie będzie też grzania. Jest tam na pewno zabezpieczenie przed przegrzaniem, najczęściej w postaci termika wielorazowego, który chroni suszarkę przed przegrzaniem, gdy zatrzyma się silnik. Przy wyciąganiu włosów, może został naruszony...
Dostań się do wentylatora załącz zapłon sprawdź czy brakuje prądu na wentylator podejrzewam upalony termik w opornicy.
Witam. Zestaw oporników odpowiedzialny za poszczególne biegi wentylatora jest zabezpieczony termikiem. Ten element u Ciebie został przepalony. Można wymienić termik(do kupienia w sklepach elektronicznych) o temp. zadziałania ok. 250-300°C, lub wyciąć go, i pozostające końcówki polutować lekko naprężone od siebie(w przypadku mocnego nagrzania cyna stopi...
Według tego makaronu co widać to stycznik duży steruje grzałkami a ten SM załącza dmuchawę czasówka zapewne po to by dmuchawa schładzała grzałki R 15 ? być może termostat nim steruje. Moja pierwsza rada wywalić to wszystko bo tam się i termik pali i ktoś zrobił zwarcie na tym SM . Zabudował bym nowe styczniki i dołożył jakiś sterownik co będzie regulował...
Własciwie pisze to z ciekawości. Mam taką opalarkę (1500W/750W)za kilkadziesiąt zł z marketu. Zauwazyłem że jak troche pochodzi i się nagrzeje to wystarczy wyłączyć na chwile i już nie chce się właczyc. A w instrukcji jak byk stoi, że narzedzie jest wyposażone w zabezpieczenie termiczne, które odłacza grzałki gdy temperature przekroczy pewną wartość....
Kolega emeryt2 spać nie może? Miłego dnia zatem. A jak termik to by mu w ogóle nie chodziło a chodzi tylko wolno, OK jest tylko na 4. Tak mi się wydaje.
termik opornica dmuchawa montaż dmuchawa dmuchawa rozwarty termik
perkins ciśnienie wtryskach niski ciśnienie oleju silnika pacifica czujnik
lodówka bosch toshiba firmware update
OTIS FAA628A1/2 Emergency Charger Unit Details Wymiana silnika w napędzie FAAC 740 - krok po kroku