Dziękuję za schemat. W modelu SB3000 podobną rolę pełni termik przy rezystorze '10'.
Jak to na pin1 trafa WN a masą nie masz napięcia?To szukaj od bezpiecznika 500mA az do samej "nóżki" gdzieś musi być przerwa,po drodze masz tylko ten rezystor-termik no to smieszne złącze z zworą i ścieżka.
Ten moduł sterujący to dwa przekaźniki na 1 i 2 bieg i opornica pierwszego biegu, przekaźniki i opornica w plastikowej skrzynce na wentylatorze zabudowana w formie jednego podzespołu z dwoma wtyczkami. Jak lata na drugim biegu to pewnie spalony albo zgnił termik od strony rezystorów
po zdjęciu plastikowego podszybia zobaczysz obok wentylatora dmuchawy zespół rezystorów i termik który pewnie jest rozwarty wyjmuje sie go od strony kabiny obracając razem z wtyczką w lewo można go wymienić na nowy radzę przy okazji przesmarować łożyska sinika dmuchawy żeby zapobiec spaleniu nowego termika
Albo termik wyłączył rezystor.
To nie jest termik tylko rezystor rozruchowy :) Tzn taki rezystor który początkowo ma większą rezystancję a pod wpływem przepływającego prądu rozgrzewa się i zmniejsza swoja rezystancję. Dzięki niemu nie będzie udaru rozruchowego powodującego zadziałanie bezpiecznika oraz silnego iskrzenia przy włączaniu.
Witam Czy ktoś może mnie oświecić i zdradzić tajemnice gdzie się znajdują rezystory regulacji nawiewu dmuchawy Prawdopodobnie padł termik na rezystorach i nie wiem gdzie tego szukać PIOTR
Prawdopodobnie termik w rezystorze albo sam rezystor. Jest na pasie przednim, obok wiatraka. Dostep od przodu, po zdjeciu znaczka.
coś czuję, że będą te wodotryski od święta wykorzystywane.... a soft start polecam, i przy rezystorach "softowych" termik zabezpieczający ....
Przyłączam się do tematu, przestał działać mi nawiew, nie reaguje. Gdy podłączyłem dmuchawę na krótko, to działa. Zamówiłem termik - ten rezystor, nowy, podłączyłem i tak samo nie działa, robi się gorący tj. te radiatory na nim. Bezpieczniki sprawdzałem, co jeszcze mogę sprawdzić? Mam webasto, które nie działa od początku, voyager 2,8 crd 2004r.
U mnie miałem identyczny problem. Nie wymieniłem całego rezystora tylko spalony był termik. Zamiast termika wlutowałem bezpiecznik 10A główny bezpiecznik od dmuchawy w skrzynce ma 20A. Przeczyściłem wentylator i nasmarowałem tulejki bo górna się prawie zatarła i dlatego spalił się termik. Pozdrawiam
Sprawdziłem. Wszystko ok Mam dylemat z elementem pomiędzy dwoma rezystorami. Coś jakiś termik czy coś takiego
Sprawdź rezystor z przekaźnikiem przy wentylatorze. Może być skorodowany albo termik spalony i nie działa pierwszy bieg.
Tam są wszystkie w jednej obudowie zalane - a mierzyem i termik ok, rezystor na żadnym obwodzie nie przewodzi.
witam mam problem potrzebuje sklepu w Warszawie gdzie mogę kupić Termik 10A max 70 stopni do Rezystora dmuchawy Dzięki za pomoc
termik przy rezystorze od prędkości nawiewu ale nie pamiętam gdzie siedzi w lagunie (w tunelu lub na podszybiu przy wentylatorze jak w R 19 )
Panowie mam pewną obserwację Otóż dzisiaj kupiłem termik rezystora wentylatorów, który wymieniłem i poskładałem wszystko, żeby sprawdzić czy działa. Otóż dalej tak samo po podpięciu interfejsu diagnostycznego no bluetooth, na komputerze pokazuje mi 120 stopni jak włączają się wentylatory, ale postanowiłem wejść w tryb serwisowy zegarów i tam to sprawdzić...
chcę pokryć ze względów przeciwożarowych. Co prawda w pobliżu jest termik zabezpieczający rezystor, ale wolę minimalizować jakiekolwiek ryzyko. Jakbym miał taką rurkę większą, to bym zrobił tak jak Fuutro napisałeś :)
Witam myślę że to jest prawidłowa wartość prądu. Jeśli chodzi o ten termik to bez niego można jeździć, ale jest niebezpieczeństwo uszkodzenia rezystora. U mnie nie zadziałał ten termik i uszkodził się rezystor. Pozdrawiam
Czerwono-czarny to ma Kolega zasilanie; łączy go z pozostały(mi). Zależy czy ten "obejściowy" włącznik może załączać jeden czy więcej przewodów. Jeśli jeden, można wybrać II-bieg (kolor żółty) i ten będzie "zawsze". Oto schemat: http://obrazki.elektroda.pl/6990398100_1... E9 to nieszczęsne pokrętło, V2 - wiatrak, N23 i S24 to zespół...
Czytaj ze zrozumieniem, potrzebny Ci termik a nie rezystor
Termik rezystora. http://www.google.pl/#hl=pl&gs_rn=1&gs_r...
Zrób zdjęcie rezystora . Sprawdzałeś w nim termik ???? a pomiary robiłeś na włączonym zapłonie i włączonej dmuchawie ???
A w rezystorze taki termik jest i to on się psuje najczęściej..
Witam, Obroty sterowane są przez rezystory, znajdziesz je w okolicy silnika nadmuchu(za schowkiem ) zazwyczaj przepala się termik. Pozdr.
ten sterownik na obudowie chłodnicy to głupi jest: tylko przekaźniki, termik i rezystor mocy. Włączaniem wentylatora steruje sterownik silnika, i to w nim jest problem. W twoim przypadku wydaje mi się że wymiana oprogramowania powinna załatwić temat... Warto się spytać w ASO, tylko jakiegoś kumatego speca trzeba znaleźć. Wymiana softu w sterowniku niestety...
Termik się pali bo przegrzewa się zespół rezystorów co świadczy o zużyciu łożysk w silniku dmuchawy.Do tego dochodzi charakterystyczne terkotanie czy świstanie,piszczenie.... Nie no nie żartuj. Moj scenic jest z 2004 roku, a znam przypadki że i młodszym Scenic'om padał tej rezystor (termik). Więc jeśli to taki awaryjny element (wentylator) to kaplica....
Termik ma wyłączyć obwód cewki stycznika przed falownikiem.
Jest to najzwyklejszy termik :D Przepali się on lub wyłączy jeśli temperatura przekroczy pewniej stopień, jaki? Powinno na nim pisać, jeśli się uszkodził najlepiej go wymienić, mozesz też go usunąć i miejsca w które był wlutowany połączyć np kawałkiem drutu, ale wtedy w wyniku przegrzania nie uszkodzi się termik, lecz coś gorszego. Dla porównania, oto...
Rezystor dmuchawy sprawny ale termik zabezpieczajacy w nim spalony.
Witam chciałbym się dowiedzieć jakie zabezpieczenie termiczne jest zastosowane w samochodzie MAN przy rezystorze nagrzewnicy . Interesuje mnie temperatura termika oraz prąd zabezpieczenia . Z góry dziękuję pozdrawiam.
Dzięki za informacje. Jutro chciałem sprawdzić ciśnienie klimy i trochę pomierzyć. Znaczy trzeba by zająć się modułem 1522 który jest chyba przy wentylatorze i obwodem związanym z p.1 złącza 4VNR? A ten brązowy to chyba będzie 1540Z? W module musiałbym sprawdzić termik przekaźnika i rezystor wentylatora. I z tego co widzę, aby dostać się do modułu 1522,...
Rezystor dmuchawy w tym przypadku nie spalony termik tylko jeden z drutów oporowych,też się zdarza.
I wszystko jasne. Mój błąd jest po stronie kierowcy ale trzeba zanurkować i spojrzeć wysoko do góry, człowiek całe życie się uczy. Może mi powiecie na jaką temperaturę jest tam ten bezpiecznik termiczny bo nie mogę odczytać?Rezystor przemierzyłem i jest ok,przerwę ma ten termik,czyżby silnik dmuchawy niedomagał,w zeszły rok był wymieniany na jakiś zamiennik.
termik to taki element obok uzwojeń rezystora.
Dzięki za odp. ale to nie ten schemat - widziałem go. Na moim pcb przez termik leci to samo napięcie, które zasila układ TL494. Z drugiej strony termik jest połączony tylko z dwoma rezystorami. Oznaczenie pcb to BLT-502 09.04.10 REV:04
rezystor może być jako zabezpieczenie termiczne 10A? Rezystor nie jest zabezpieczeniem termicznym. Co najwyżej ogranicza moc na samym silniku. Trochę źle sformułowałem pytanie. Chodzi o to czy zamiast tego rezystora dać zabezpieczenie termiczne? Ewentualnie gdzie taki termik podłączyć. po dwa bezpiecznik akumulatora jak podłączyć?
Ten opornik ma termika w środku
Jak nadal będą problemy, to najtaniej będzie kupić D-800 i wymontować te termiki. Mogą się te d-800 przebijać ponad midbasa, więc stłumisz dodatkowym, lub większym rezystorem, ew. korekcją. :-) Pozdrawiam.
A masz tam rezystor dmuchawy bo jak tak to termik pada najczęściej
jesli tak to wzmocnij połączenie i tak zostaw Ciekawe co lepsze, czy jak spali się termik za 3zł czy rezystor za 50zł? Już nie zakładając że całe auto się może zapalić.
Witam. Dalej nie wiemy co to za model,trudno jest udzielić precyzyjnej odpowiedzi,ale jeśli miałeś rozwarty termik na rezystorze to na 100% masz zwarcie w końcówce linii,możliwości najbardziej prawdopodobnego uszkodzenia to:BU...,można łatwo sprawdzić,jeśli to jest Helios lub Syriusz to może być również przebita podkładka mikowa pod BU,trafo linii,zwarte...
Daj termik 140'C 10A .
Nie wiem musisz sam zlokalizować wentylator a rezystor powinien być obok zobacz kostkę wpiętą przeważnie 4 kable. Objaw masz taki jak w aucie przeważnie i jak wyciągniesz rezystor to sprawdź termik bo to najczęściej pada
Bardzo łatwe, gdybyś narysował schemat tak jak się to powinno robić. Na takim rysunku, to mało kto będzie się wyznawał i zastanawiał. Na pewno oprócz rezystora do zmiany będzie termik.
Witam, znalazłem tylko termik 76*C ale 10 amper. Teoretycznie jak rezystory się nagrzeją to i tak bezpiecznik zadziała w razie zwarcia więc będzie bezpiecznie. Termik wlutowałem tak jak piszesz, zanurzając jego główkę w wodzie, a następnie po lutowaniu zwinąłem przewody szczypczykami i przytuliłem te dwa rezystory co na zdjęciu, które oczywiście wymieniłem.
nie da się zmienić prędkości nawiewu, dmucha pełną mocą Jesteś pewien na 100%? Tam nie ma żadnej elektroniki w opornicy, 3 rezystory drutowe, zalany przekaźnik, termik i tyle Tylko zwarcie ACC z BATT+ w kostce stacyjki może dać efekt pracy dmuchawy bez kluczyka ale można ją wyłączyć przełącznikiem prędkości dmuchawy, jak lata cały czas to musi być...
Witajcie, W mojej t5 mialem przez krotki czas tylko 4 bieg, zanim to zrobilem nawiew calkowicie przestal dzialac. Wentylator dmuchawy prawie stal i nie dalo sie go rozruszac domowymi sposobami. Termik w rezystorze dmuchawy spalony. Wymienilem caly wentylator na nowy i rezystor kompletny wraz z termikiem (stary rezystor byl pęknięty i zardzewiały więc...
Z wylutowaniem rezystora jest problem bo ma wymiary 2x1mm. Ale zakleiłem styk do którego podłączony jest rezystor i nic to nie zmieniło. Termik w sprawnym ma oporność ~6k5 a w niesprawnym ~7k5. Ma przejście i oporność zbliżoną więc chyba jest sprawny?????. Mogę Termistor (NTC) wymienić ale na jaki???
Duże trochę te bimetale. Nie ma w sprzedaży czegoś mniejszego? To nie musi mieć wytrzymałości 10A. Bardziej chodziło by mi o takie czujniki co przy transformatorach są czy przy ładowarkach do telefonów w kształcie pastylek z wyprowadzonymi przewodami. Widziałem też taki w opalarce ale miał cylindryczną budowę jak rezystor 1W ale pewnie ten był jednorazowy....
Jeszcze co zaobserwowałem to po odłączeniu przewodu od S4(termik kompresora)opòr się nie grzeje jednak nie można uruchomić rozrusznika.
A kto wie, gdzie się znajduje ten opornik w Fieście rocznik 1996? (at)wieswas Na forum piszą, że wystarczy zmostkować termik.
(at)kaz69 Z jakiegoś powodu nie zatrybiłem że te znaczki nad 12-6-0.5-2.5 oznaczają stany przełączników :) 12V i 2,5A przy wyciśniętych przełącznikach, natomiast 6V i 0,5A przy wciśniętych. Oraz ich kombinacje, warto dodać. Także wyciśnięty lewy i wciśnięty prawy da 12V i 0.5A, przykładowo. Dodano po 31 O, mam schemat: https://obrazki.elektroda.pl/5126551000_...
1 0,5V 2 2,5V 10 6,2V 11 3,4mV 13 12V 14 3mV 15 12V 16 5V To jest jedyny układ który widać że pracuje. Jeszcze grzeje się jeden rezystor przy tym układzie i termik.
głośniki są dobre nie przeciążały go bo grało już tak z 6 miesięcy po prostu mam na nim regulacje napięcia na kanały i dałem mu pełną moc na tube i grał tak przez 2h wzmacniacz był tak gorący że go dotknąć nie mogłem boję się czy cewka w tubie się nie przypaliła jeszcze nie sprawdzałem jutro podepnę inną tube i zobaczę co się będzie działo . może jest...
Wymieniłem dmuchawę (używka siedzi), jest ok. Dodatkowo przełożyłem termik i rezystor z dołu na górę obudowy dmuchawy - jakby trzeba było kiedyś te elementy wymienić. Sporo zabawy z odkręcaniem jak i pod maską i w kabinie. Przy wyjmowaniu musiałem zdjąć ramię poruszające lewą wycieraczkę. Płynu chłodzącego skapło ciut, dobrze jest zatkać jakąś szmatką...
Te termiki w tych modułach z przekaźnikami i rezystorem padają nagminnie i przyczyną najczęściej jest wentylator zablokowany lodem / śniegiem.
Witam serdecznie. Pomimo tych szkód dmuchawa powinna dzialać na IV biegu. To są max. obroty bez rezystora i termika. Proponuję podlaczyc na krótko sam silnik. Często przyczyną jest usmażona kostka połączeniowa. Pozdrawiam.
Witam! Zrobiłem najprościej jak się dało :) Lervia KH4410, rezystor R19 (zakres 80) wymieniony na 4,3 Kohm, zwarty górny termik, termotransfer obowiązkowo przy zdjętej obudowie. Nic się nie topi, tylko lekki dymek czasami spod wałków się unosi. 10 przejazdów pomiędzy rolkami i gotowe. Tanio i dobrze. Pozdrawiam
Dzień dobry. Telewizor SONY KDL46XH805 chassis o symbolu 1-881-636-41, T-CON TQL_C4LV0.3. Telewizor sygnalizuje error 4 (4 mrugnięcia po włączeniu). Znalazłem uszkodzony tranzystor mosfet w obudowie SMD 8 pin, symbol na płycie T-CON Q27, symbol na tranzystorze 4435. Pierwotnie uszkodzony jeszcze był rezystor na płycie zasilacza APS 266 66B o oznaczeniu...
Zwykłym miernikiem można sprawdzić czy jest sterowany tranzystor na bazie powinno być około 0,3-0,4 V,jeżeli nie jest sterowany to powinno być zero, nie jest to tak dokładne jak oscyloskopem.Sprawdzić czy jest napięcie na kolektorze BU 208 (sprawdzić rezystor zabezpieczający termik obok bezpiecznika czy nie jest rozwarty).Sprawdzić sterowanie bazy BU208...
Dzięki za pomoc, udało mu się przywrócić ekspres do życia. Dzięki wszystkim za pomoc ;) Dodano po 14 Wymieniłem rezystor 2400 R oraz termik na grzałce. Reszta okazała się sprawna.
W moim Punto I '94 55S miałem identyczny problem. Nie wymieniłem całego rezystora tylko spalony był termik. Zamiast termika wlutowałem bezpiecznik 10A główny bezpiecznik od dmuchawy w skrzynce bezpiecznikowej ma 20A (myślę że 10A wlutowane to bezpieczny sposób). Przeczyściłem wentylator i nasmarowałem tulejki bo górna się prawie zatarła i dlatego spalił...
Rezystor dmuchawy to jest to na podszybiu. Jak termik się spalił nie działa obieg. Na dmuchawie ma być +12V po kluczyku. Masa jest przez panel sterowania i rezystor dmuchawy podawane na silnik. Jak nie ma +12 na dmuchawie, sprawdzić bezpiecznik F20 pod kierownicą i przekaźnik pod kierownicą (tylko nie pamiętam który, ale raczej zielony).
Mam: Suszarka do grzybów Niewiadów Typ 970. Przestała grzać pełną mocą. Teraz daje tylko 36 stopni. Otwarłem od spodu i zauważyłem, że przepalony jest jeden element. (zaznaczony na zdjęciu). http://obrazki.elektroda.net/35_12844776... Co to jest? Wygląda na rezystor lub jakiś termik. Nie ma oznaczeń. (spalone)
to nie jest rezystorek tylko termik i napewno to on ulegl uszkodzeniu jezeli chodzi na najwyzszych obrotach na dobra sprawe powinno sie zalozyc taki sam w sklepach z elektronika sa dostepne Dodano po 49 to nie jest rezystorek tylko termik i napewno to on ulegl uszkodzeniu jezeli chodzi na najwyzszych obrotach na dobra sprawe powinno sie zalozyc taki...
Ale po co? Jeśli uzwojenie dobrze wygląda - zewrzyj ten termik i sprawdź, jak pisałem. Jak rozumiem - nie masz rezystorka :) Dodano po 6 Bezpiecznik termiczny to "wyposażenie dodatkowe". Czy sprawdzisz to trafo i je zostawisz, czy dasz inne - na jedno wychodzi. Tylko dodatkowy kłopot - skąd trafo. Dodano po 2 Tak czy inaczej - sprawdź diodę prostowniczą...
Zauważ, że to zabezpieczenie termiczne. Prądowo dalej jest zabezpieczeniem 10 A. Termik jest na 10 A? To wg pomiarów autora na 3 biegu ma prawo się przepalać.
Ten element to rezystor termiczny,przy nagrzaniu modułu załącza termikę Dodano po 11 jeśli potrzebujesz nowej płytki to jej koszt 120 zł netto
Ewentualnie termik na grzałce zadziałał. Grzałka ma tyle przewodów bo jest jednocześnie rezystorem dla silniczka. Pokaż zdjęcie grzałki to powiem więcej.
No w sam punkt, właśnie tego szukałem, po dodaniu rezystora i zworki według schematu i ładowarka działa ładuje i odcina przy pełnym naładowaniu. Dziękuję za szybką odpowiedz. Pierwsza wersja na sztywno wewnątrz rezystor i zworkę i też działało tylko trzeba było najpierw włożyć baterię a potem do prądu, w przeciwnym razie migała zielona z czerwoną na...
O ile kojarzę to te wiatraczki daje się pod złącze dysku twardego i mają przełącznik 5-12V. Wystarczy podpiąć się z zasilaniem ich do dysku i zrobić przełącznik 5-12V. Albo dać prosto pod 12V i dać termik bimetaliczny na radiator zmostkowany rezystorem by np przy 60szt włączył szybkie obroty. Albo zrobić jakiś automatyczny płynny regulator obrotów.
Nie rezystor tylko termic / bezpiecznik termiczny/ , czwarty bieg jest włączany bezpośrednio, pomijając termik. Uszkodzenie termika to skutek , przyczyna silnik dmuchawy , tarcia osiowe , zatkany kanał nawiewu.
Termik nie zwiera. To czarna masa w zacisku, totalnie odizolowana elektrycznie. Rezystor ma 22ohm i mimo tego, że jest przypalony, trzyma swoją wartośc. Odpaliłem wzmaka i chodzi, ale rezystor i tak zmienię na nówkę. Pozdrawiam i dziękuję za zainteresowanie.
Kondensator filtruje ewentualne zakłucenia - tak mi się wydaje. Jego pojemność może byc 100nF, poeksperymentuj z jego pojemnością, powiedzmy od 10nF do 1uF. Z tego co piszesz to wygląda na termistor NTC 10k, pamiętaj o tolerancji. Jeśli chcesz skalibrować ten komputer to zrób tak: Daj termistor powiedzmy 10k a w miejsce rezystora daj potencjometr. Wpakuj...
A wyjścia napięć na transformatorze były takie jak w punktach pomiarowych, czy wyższe ? Teraz jest napeicie w sieci praktycznie 240V, a ten sprzęt jest projektowany na ~220V. Mozna wsadzić mocniejsze rezystory, aby ograniczyć prąd i zmniejszyć termikę elementów np. zamiast 0.125W na 0.25W i wyżej.
Ten termik zabezpiecza obwód 1,2,3 biegu gdzie w obwód dołączony jest rezystor natomiast ostatni bieg jest bez niego i dlatego działa. Koledzy dobrze radzą.
Jaka przyczyna, że przy przytrzymaniu styku, sprężyna rozgrzała się na czerwono, ale sprężarka ruszyła? To nie jest sprężyna tylko rezystor. Gdy sprężarka startuje zbyt długo on rozgrzewa się i ciepło działa na bimetal, który się odkształca i rozłącza zasilanie. To typowe zabezpieczenie nadprądowe zwłoczne. Tzw termik lub klikston. Prawdopodobnie sprężarka...
To jest jakiś klon Gysmi 161 - schemat Gysmi mam, są niewielkie różnice. Chodzi mi tylko o podpowiedź od czego zacząć...Jest tam jakiś rezystor zabezpieczający -coś w rodzaju termika ?
Temat był już wiele razy omawiany. jedynym zabezpieczeniem mozę byc jakiś termik na radiatorze (przegrzewanie się). Wstawianie rezystorów szeregowych jest pomysłem kuriozalnym. Musiałby miec co najmniej 30-40W ten rezystor, żeby sie nie zjarać przy głosniejszym graniu. Po za tym opornik to strata mocy elektrycznej i produkowanie ciepła. inną metoda...
Wygląda na to ,że to był termik. Jak się zjarał to szukaj usterki, brudny filtr kabiny albo zacierający się wentylator.
wyszło, że przewodzi 1 połówka triaka Od kiedy to triak ma połówkę? To po pierwsze. Po drugie: ten nieznany rezystor to najprawdopodobniej termistor, który wraz z triakiem jest swoistym rozwiązaniem termika . Przynajmniej położenie tej płytki na to wskazuje.
no i niestety po wymianie rezystora mocy, diod i triaka dalej nie kreci co teraz? jak sprawdzic czy silnik ok (termik?)
Zgadza się. Termistor. Przedtem próbowałem z rezystorem około 20k al to było "za zimno" czyli poza zakresem. Znalazłem termik dający 9k przy temperaturze pokojowej i działa - gdy go podgrzeję to kosiarka awaryjnie się zatrzymuje. Oczywiście musi być między minusem a pinem trzecim. Dzięki za pomoc. Temat rozwiązany.
Ten co mi podałeś jest bez termika ale mimo to dziekuję :) , a u nmie w tym rezystorze jak dobrze rozumie jest rezystor 133 celcjusza ,ponawia pytanie .
zastosować na oporniki o wyższej mocy np 2W lub 5W ale wtedy jest ryzyko że spali ci się silnik nawiewu O czym tu kolega pisze??? Praca na 4 biegu to spalony termik na opornicy, a powódvspalenia to jak pisał kolega wyżej, zabrudzony filtr pp, albo przycierający się silnik dmuchawy.
Prawdopodobnie nie działa pierwszy bieg wentylatora (uszkodzony rezystor,a w zasadzie termik),dlatego takie wysokie ciśnienie.Jeżeli polejesz skraplacz zimną wodą i niskie ciśnienie będzie 2 bar ,to znaczy że układ się przegrzewa z powodu złej wymiany ciepła .Jeśli nadal będziesz miał powyżej 3 bar (na niskim ciśnieniu)to znaczy,że sprężarkę możesz...
Dla mnie też podejrzanie to wygląda, czemu OPEL sie nie wypowie na ten temat... Bo Opel "nie wie" że w stodołach stopione termiki zamieniane są na druty
Padanie tego termika ,to zatkanie wlotów nawiewu/chwilowe/ lub oznaka zacierającego się silniczka dmuchawy.
Dokonałem następujących czynności: Zmierzyłem napięcia na C3006: +29V i -30,5V Odłączyłem zasilanie preamp'ów poprzez odłączenie termika R511 - Rezystor R303 rozgrzewa się bez zmian. Zmierzyłem bezpośrednio napięcie nieobciążonego uzwojenia wtórnego transformatora sieciowego: 49V Zbadałem testerem diody prostownicze: wszystkie ok 430 w kierunku przewodzenia....
Jak w temacie nawiew przestał działać doszedłem że uszkodzony został REZYSTOR -OPORNICA RENAULT LAGUNA 1 VALEO uszkodzony był termik wymieniłem i napięcie zaczęło dochodzić jednak jedna ze sprężynek przepaliła się połączyłem ją choć powinno się wymienić i wszystko było by dobrze gdyby te sprężynki się tak mocno nie nagrzewały .Proszę o pomoc co by mogło...
Nurtuje mnie też opornik/rezystor montowany do obudowy wentylatora który zawiera termik i sprężyne czy są one sprawne ze względu na ten nie załączający się wentylator. LEXIA/diagnostyka/silnik/test elementow wykonawczych. Silnik pracował prawie godzine w temperaturze 33 stopni i ani razu nie włączył się wentylator. Jaka byla temperatura silnika?
przelutowałem przekaźnik ze starego. Efekt ten sam. Próbowałem włożyć stary kontroler V2.xxx niestety chyba wypalił się w starym ekspresie od pary która ciągle się zbierała w ekspresie. Znalazłem kontroler taki jak ja mam czyli V4.xx w cenie 35$, ale chyba wolę elektronikę kupić całą zapobiegawczo. Zauważyłem też, że stara płyta ma symbol MCPUV1-7 a...
To zwykły termik, nie pamiętam dokładnie jak działa ale bez niego może zapalać "protect", do prób możesz go zastąpić rezystorem, pewnie jest dostęp do urwanej nóżki więc zmierz rezystancję. Pozdrawiam
Mozna to zrobic np tak http://obrazki.elektroda.net/24_11588600... Normalnie kiedy jest zasilanie, przekaznik na 2 laczy nienaladowany kondensator z przkaznikiem - nic sie nie dzieje. W przypadku gdy nie ma pradu, przekaznik podlacza do akumulatora lub baterii kondensator, ladujac go do 12V az do chwili powrotu napiecia zasilania 230V. W tym momencie...
O ile dobrze pamiętam, jest zamontowany obok rezystora nawiewu. A sam rezystor znajduje się obok dmuchawy - czyli musisz rozebrać podszybie by się tam dostać. ;) Gdyby był to termik, to dmuchawa powinna działać na 4 biegu, bardziej obstawiam uszkodzone pokrętło.
Transoptory CNY17 z grup 1,2,3, mogą być. Varystor 130V DC wystarczy. Połączenia diod tak jak piszesz. Jeśli pojedyncze druty wchodzą na sąsiedni zwój to nie ma problemu, byle nie wchodziły za daleko na następne zwoje. Kondensatory o większej pojemności mogą powodować działanie wyłączników różnicowo prądowych (przy takich połączeniach jak na schemacie)....
Aha no czyli proste jak konstrukcja cepa. Jak silnik pali to jest toto zasilane, termik się nagrzewa i wyłacza ssanie. Wyłaczenie następuje tym później im zimniejszy był silnik.. A jakie tam to napięcie AC daje ten alternatorek ? Moim zdaniem powinno załatwić temat podłączenie tego pod AC tylko pewnie przez rezystor szeregowo. I zmierz tą rezystancję....
Jest to tzw. termik. W modułach z.c. służy on do tego aby nie zostały uszkodzone silniki siłowników w wypadku gdyby siadła elektronika i jeden z przekaźników przyciągnął by na stałe. Jego działanie można doskonale przetestować w Punto I. Parokrotne zam. i otw. zamka raz, za razem powoduje zaprzestanie działania modułu na kilkanaście sekund. Na termiku...
wystarczy wstawić oprócz tego termika,zwykły miedziany drut,ja tak zrobiłem i już mi długo służy i co najlepsze nie zamierza sie popsuć : ) oprócz termika czy zamiast termika? czymś to grozi, poza popaleniem samych rezystorów? fura sie nie zapali? :vamp: wymieniam już 3 w tym miesiącu kompletny rezystor w wielorybie i trochę mnie to męczy. pomijam,...
czyszczenie rezystora wtyczka rezystora polaryzacja rezystora
awaryjny fiesta astra przyciski szyby audio cambridge
paleciak elektryczny stacja lutownicza yihua
Jak wygląda uszkodzony telewizor po burzy? Moment dokręcania stopek wałka rozrządu 1.0 Ecotec benzyna