Nie wiem jaki cel ma to dać. Wg mnie najprostszym wyjściem jest zbocznikowanie stykami przekaźnika lub elementu (czujnika termicznego) załączającego wentylator na chłodnicy. Tym elementem załączającym mogą być styki robocze przekaźnika lub bezpośrednio przez czujnik. Przekaźnik, który podałeś w pliku może być wykorzystany, tylko nie wiem jaka w nim...
Uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica, zakładane te same po remoncie czy wzięte inne na wymianę? Założone zostały te same głowice . Jak można sprawdzić która to głowica może być uszkodzona bez odkręcania wszystkich ? Niestety bez demontażu wszystkich głowic nic się nie dowiesz .
OPIS URZĄDZENIA SPN 3946 WYSOKOCIŚNIENIOWA CHŁODNICA POWIETRZA DOŁADOWUJĄCEGO Wskazanie błędu: Centralna lampka usterek świeci stale na czerwono w trakcie jazdy i postoju (priorytet 2) Błąd OBD P1095 Strategia monitorowania: Kontrola działania termostatu/ów w wysokociśnieniowej chłodnicy powietrza doładowującego i zaworu odcinającego / redukcji ciśnienia...
W tym silniku są dwa czujniki temp. Jeden przy termostacie, drugi w chłodnicy. Przy małym obciążeniu silnika termostat otwiera się dopiero przy 105*C, więc w chłodnicy pewnie była zbyt niska temp. do załączenia wentylatora. 100*C - 1 bieg, 105*C - 2 bieg.
Termostat odpada bo układ chlod,enia pracuje prawidłowo. Jeżeli jest prosty termostat, to tak, ale jeżeli jest z dodatkowym 'talerzykiem' na końcu, to już nie jest tak prosto - przy zamkniętym termostacie jednocześnie jest otwarty 'skrót', czyli powrót płynu do pompy, omijający nagrzewnicę (łączy we i wy nie tylko nagrzewnicy, ale też chłodniczki oleju,...
Może termostat jest odwrotnie założony .Obieg wody można sprawdzić odkręcając korek chłodnicy .Woda intensywnie płynie podczas pracy silnika jeśli termostat jest otwarty (95stopni)
Dla mnie najbardziej niepojęte jest rozumowanie i wypowiedzi niektórych userów na tym forum. A naprawdę bardzo ciężko sobie wyobrazić sytuację że silnik został wysłany do remontu i przyszedł do warsztatu który teraz będzie zakładał osprzęt, układ paliwowy, kolektory termostat i wrzucał to do auta.
jak założysz czujnik w chłodnicy to będziesz miał temperaturę chłodnicy a nie silnika, w silniku jest termostat, który otwiera przepływ płynu do chłodnicy przy około 90st, wcześniej chłodnica jest całkowicie zimna mimo że silnik może się już gotować (jak się np termostat zablokuje, a to się zdarza, szczególnie np w VW z plastikową obudową termostatu)...
Czujnik w chłodnicy to włącznik termiczny wentylatora, termostat jest przy bloku silnika i wężem idzie do chłodnicy
witam Pewnie że ma wpływ na zużycie paliwa . Silnik musi mieć temp. eksploatacyjną taką jaką przewidział producent a wtedy zużycie paliwa jest w granicach normy. A odnośnie tego termostatu to jest prosty test . Całkowicie zimny silnik odpalamy i na biegu jałowym oceniamy temp. silnika i chłodnicy najlepiej w dolnej częśći za pomocom dotyku (uwaga na...
Tak tylko dla przypomnienia , silnik ten posiada termostat z grzałką sterowaną elektrycznie (byle nie montować wynalazków typu np. maxgear ) . Układ powinien być odpowietrzony (odpowietrznik na górze chłodnicy cieczy ) ....
odpal auto dmuchawę w środku kabiny na 2. Odkręć korek od zbiorniczka i ten wężyk musi iść powyżej chłodnicy. Obserwuj czy wężykiem leci płyn ja k leci to odpowietrzony. Pamiętaj o tym aby odpowietrzyć termostat musi być nagrzany. Sprawdź czy górny wąż od chłodnicy jest gorący jezeli tak termostat otwarty i puszcza na chłodnicę. Powodzenia Dodano po...
Witam. Po usunięciu termostatu chłodnica nagrzewa się tak samo jak silnik. Jak był termostat usunięty to chłodnica się nagrzewała równomiernie, tak samo górna cześć chłodnicy i dolna jest tak samo gorąca . Przecież to widać z opisu że tylko termostat jest coś nie teges. Przyjrzyj mu się uważnie i dobrze zamontuj (tyczy się samego wkładu).
Termostat jedynie się wymienia na nowy. Termostat łatwo sprawdzić, gdy silnik jest zimny. Uruchamiasz samochód rano, po 10-15 min pracy, korpus silnika jest znacznie ciepły, dotykasz chłodnicy (całość, góra dół), czy nie robi się ciepła. Jeżeli tak, to termostat do wymiany.
Jak kolega wyżej - uszkodzony termostat ( za wcześnie lub cały cas otwarty ) Wyłącz ogrzewanie i odpal auto, poczekaj aż temperatura płynu się podniesie np do ok 70stopni. Podnieś maskę i sprawdź wąż gumowy, który idzie od termostatu do chłodnicy - powinien być zimny.
Witam, wymieniłem termostat i mechanik musiał rozgrzać auto do 115st i potem dopiero otwarł się termostat. Pobrałem na telefon program Piston i sprawdzałem temperature , na liczniku było 90 st a na aplikacji pokazało 110st i wtedy dopiero otworzył się termostat, wentylator zacina się. Czy to program kłamie czy jednak wentylator? dziś przejechałem 20km...
[quote/].Już nie ma co pytać, trzeba coś zrobić, np. wymontować termostat na próbę lub od razu wymienić na nowy (nie zaszkodzi...).[/quote] Wyjęcie termostatu (ale bardziej sugerowałbym wymiane) zawsze to lepiej dla silnika a termostat tańszy od chłodnicy mam nadzieje ze się przydałem
Jeśli termostat się nie domyka to nigdy nie złapie Ci temp. 90st. Jeśli go zapalisz i w miare nagrzewania wężów nagrzewnicy nagrzewa się dolny wąż chłodnicy to termostat się nie zamyka. Spotkałem się z naderwaną gumką na wkładce termostatu i już nie łapał temp. Musisz odlręcić obudowe termostatu na dole w okolicach filtra oleju tam gdzie idzie gruby...
Ciepła woda ma to do siebie że płynie ku górze. Wiec obieg jest tak zrobiony ze woda ciepła z silnika przez termostat płynie do górnej części chłodnicy, w chłodnicy oddaje ciepło, opada na dół chłodnicy i dolnym wężem wraca do silnika, takie kierunek wymusza dodatkowo pompa wody. Najpierw nagrzewa się silnik i jeśli termostat się otworzy górny wąż i...
Może być wina termostatu,najlepiej to sprawdzić w sposób - odpalasz autko rano zimne i po krótkim czasie musisz sprawdzić czy te grube węże od wody co idą do chłodnicy są ciepłe. Jeżeli obydwa równo się nagrzewają to termostat jest popsuty,a jeżeli jeden wąż jest ciepły,a drugi zimny to termostat jest ok.Termostat działa w sposób, że gdy silnik jest...
Jeśli tylko wskaźnik temperatury przy działającym ogrzewaniu nic nie pokazuje to trzeba sprawdzić temperaturę w parametrach po podpięciu komputera. Jeśli sterownik widzi temperaturę a zegary nie to uszkodzone mogą być same zegary lub wiązka do nich. ps. W tych silnikach żeby otworzył się termostat trzeba się bardzo postarać. W wersjach nie posiadających...
bo jest wszystko ok moim zdaniem jeśli stało się to zaraz po założeniu gazu to nie ma się co czepiać chłodnicy czy termostatu tylko sposobu podłączenia obiegu płynu do parownika z drugiej strony jeśli stało się to po pewnym czasie to może być winny termostat, czujnik wentylatora, albo zamuliła się chłodnica sam już trochę nie wiem co mam o tym myśleć...
Sprawdź poprawność działania pompy wody, jeśli przewód z silnika do chłodnicy robi się gorący to znaczy że termostat się otwiera, ale pompa nie wymusza obiegu...
Termostat niczego nie sygnalizuje.
Cos jest nie tak z temperatura plynu chlodniczego, na postoju bez klimy waha sie miedzy 91 - 98*C, natomiast z klima jak wczesniej 84 - 86*C Wg. mnie działanie prawidłowe . Jak jest wyłączona klimatyzacja to woda w chłodnicy jest cały czas ciepła ,a dodatkowo jeśli jest chłodny dzień to ograniczona jedynie przez prace termostatu który utrzymuje temperaturę...
Wąż górny powinien być gorący tuż za termostatem i w miarę zbliżania się do chłodnicy powinien być chlodniejszy. Jest to normalne ponieważ każdy termostat ma w swojej budowie specjalny mały otworek.
W chłodnicy jest czujnik temperatury i chyba o to Ci chodzi a termostat to co innego i do czego innego służy
Pojemność 5,5 l ,aby opróżnić układ należy zdjąć przewód z dolnego króćca chłodnicy lub z obudowy termostatu , odpowietrznika nie ma -odpowietrza się samoistnie.
i bylo tak ze jeden przewod byl goracy te przewody co dochodza do centralki byly gorace ale jeden byl caly czas zimny jeden mechanior podejrzewal ze moze uszczelka pod glowica (ale auto ma moc nie kopci i nie ma bledow) po chwili ten drugi waz tez sie zrobil goracy i Ten zimny to pewnie dolny z chłodnicy - zimny płyn z chłodnicy płynął do silnika żeby...
Dokładnie tak , gdy termostat się zatnie(jest otwarty) dolny i górny przewód od chłodnicy będą ciepłe. Możesz zrobić mały test, zasłoń chłodnice (karton) zrób kilkanaście kilometrów i obserwuj temperaturę, gdy złapie dość szybko temperaturę 90' podczas jazdy. to masz pewność że to termostat.
Na początek co za oleje wlałeś i filtr założyłeś. Chłodnica może być zabrudzona lub mieć zagięte lamelki. Wentylator chłodnicy i osłony jak wyglądają? Kolejna sprawa to AC nie gwarantuje pracy sprężarki powyżej 35°C. A termostat jest w opcji. Nie stosowany na naszym rynku.
czynnik R22 Planuje układ z zaworem trój-drogowym przy chłodnicy - sterownym PID, na podstawie temperatury powietrza wywiewanego A po co Ci zawór 3D jak: termostat na obiegu glikolowym sterujący pracą sprężarki (włącz/wyłącz) Zawór 3D to do obiegu wody lodowej, a nie w obiegu chłodniczego. Taki zawór się tam przyda - ustala przepływ przez chłodnicę...
Jeżeli silnik się przegrzewa to znaczy, że prawdopodobnie termostat nie otwiera dużego obiegu płynu chłodzącego (nie włącza w obieg chłodnicy). Tak długo jak chłodnica będzie zimna czujnik temperatury znajdujący się przy chłodnicy nie włączy wentylatora. Sprawa jasna - sprawdź termostat - prawdopodobnie konieczna będzie jego wymiana. Powodzenia.
Sprawdz czy masz termostat w obudowie zamontowany i sprawny. Wlepić ostrzeżenie za pisanie bredni ? co ma tu termostat wspólnego, jeśli silnik utrzymuje temperaturę?
Zależy o którym czujniku mowa, ale zapewne ten od wentylatora chłodnicy jest sprawny, ale padnięty jest termostat więc nie jest otwarty duży obieg, ciecz w chłodnicy jest chłodna więc wentylator się nie włącza, proste. Czujnik dla wskaźnika jest rezystancyjny, więc jego rezystancja względem masy zmienia się wraz ze zmianą temperatury, może byś sprawny...
Termostat masz w obudowie pompy wody. Dostęp od dołu auta. Element nr 12 na rysunku. http://obrazki.elektroda.pl/3271056700_1... Termowłącznik ma 3 przewody - stały plus - czerwony, pierwszy bieg wentylatora - czerwono-biały oraz drugi bieg - czerwono-czarny. Trzeba z mostkować czerwony z czerwono-białym lub czerwono-czarnym. Gdy nie...
Witam. podczas postoju temp dochodzi do 90 stopni Ok. ( w menu ukrytym też pokazuje 90 stopni. ) Też ok. A jak na postoju zwiększysz mu obroty np do 4500 rpm i potrzymasz tak dajmy na to około dziesięć sekund, lub odrobinę dłużej to do ilu spada temperatura, właśnie w tym menu ukrytym? Oczywiście mówimy o silniku który jest nagrzany w górnych granicach,...
jeden z grubych węży od chłodnicy dochodzi do termostatu taka pokrywka na 3 śruby na kluczyk 10 http://allepomocnik-hosting.gcsoft.pl/us... - to jest od mazdy 5 ale chyba w 6 jest taki sam w tym największym otworze jest termostat
Jak to jest 2005r to raczej silnik na pompowtryskach a tutaj nigdy nie spotkałem się z metalowym wirnikiem. Gdyby się rozleciał to by się to auto gotowało w czasie jazdy. Patrząc po zdjęciu to po króćcu widać że zbyt czysto tam nie jest. Moim zdaniem nagrzewnica do wymiany. Jeżeli przez nagrzewnicę nie ma poprawnego przepływu to węże mogą nie mieć temperatury...
gdy mam temperaturę płynu 50 stopni (sprawdzone komputerem), dolny wąż od chłodnicy robi się dość mocno ciepły, termostat znajduje się na końcu górnego węża. Sam sobie napisałeś odpowiedź. Idąc z "prądem" obiegu płynu to termostat jest na początku górnego węża, on się otwiera jeśli potrzeba i gorący płyn idzie górą do chłodnicy, tu się ochładza i dolnym...
temperatura 90 st. jest jak najbardziej prawidłowa. Co do tych 70 stopni - sprawdź czy termostat się zamyka. Sprawdź czy przy częsciowo nagrzanym silniku wąż wylotowy z chłodnicy nie jest ciepły - powinien być zimny. Dopiero przy temepraturze właściwej dla rozpoczęcia otwierania termostatu (ok. 80 stopni) wąż powinien stawać się ciepły (gorący). pozdrawia,.
Sprawdź poziom płynu w chłodnicy i w zbiorniku wyrównawczym. Wygląda to na termostat ale napisz mi jeszcze czy po godzinie stania czy jazdy rusza się wskazówka?? Jeżeli podczas jazdy to faktycznie zastaw chłodnicę jakąś tekturą tylko wsuń ją pomiędzy chłodnicę a przód autka i zwróć uwagę na wentylator aby przy ewentualnym włączeniu nie był zablokowany...
Witam Skoro ogrzewanie działa na parkingu a traci się podczas jazdy to problemem jest wadliwy termostat - nie wykaże tego jako błąd. Zapal silnik i sprawdź węże od chłodnicy - jeśli nagrzewają się równo z silnikiem - termostat do wymiany(mają sie nagrzewać dopiero po uzyskaniu zadanej temperatury przez silnik).
ale to jest 2.6 motor to nic nie zmienia ?? Choćby to był motor 7,6 litra to zasada umieszczenia termostatu pozostaje niezmienna od ...ponad 100 lat gdy Otto wymyślił silnik. Musi być w górnym miejscu bloku, odchodzą od niego dwa węże, gruby - na chłodnicę, cieńszy przeważnie do nagrzewnicy. Mocowany do bloku śrubami. Leć po wężach od chłodnicy i znajdziesz.
Odpuść sobie ten środek. Zostanie Ci syf w silniku i narobisz sobie problemów. Proponuje spuścić to co masz w silniku, przepłukać go wodą destylowaną, wymienić termostat i zalać płynem. Oczywiście wszystko na zimnym silniku.
Termostat znajduje się na głowicy od strony paska rozrządu. W oplach najczęściej się otwiera i tak już pozostaje. Działa cały czas duży obieg płyn odrazu trafia do chłodnicy i przy niskiej temperaturze zewnętrznej (wieczór, noc poranek itp) ni cholery nie uzyska prawidłowej temperatury. Termostat nie jest dla widzimisie i wygody tylko stabilizuje temperature...
Znajomy mechanik powiedział, że może to byc właśnie jedną z przyczyn i wymieniłem termostat i czujnik temperatury Znajomy mechanik jeżeli oglądał samochód, powinien wiedzieć na pewno, czy termostat jest przyczyną. I po wymianie widać nic się nie zmieniło temperatura wody przekracza 100 stopni, a wiatrak się nie włącza - gotuje się silnik. I nie będzie...
Uszkodzony termostat wystarczy i także temperatura nie będzie na środku. Łatwo sprawdzić termostat tzn jak odpalisz rano i odczekasz te 5-10 minut i dotkniesz chłodnicy i jeśli będzie letnia mimo że wskazówka temperatury odchyli się tylko troszkę to termostat do wymiany czyli jest otwarty cały czas nie zamyka się. Dobry termostat otwiera się dopiero...
A termostat w układzie chłodzenia i załączanie wentylatora chłodnicy działają prawidłowo ? Bo wygląda że zdecydowanie coś jest niewydolne w układzie chłodzenia. Pozdrawiam
Mało realne Węże idące do nagrzewnicy i ten gruby idący do chłodnicy nagrzewają się jednocześnie tak samo? Stawiam na termostat przy takiej temp. na zewnątrz cały czas otwarty i silnik nie może się zagrzać
Zapal auto i po ok.5-ciu minutach śprawdż węże które idą do chłodnicy jeśli się rozgrzewają to termostat do wymiany
Przy "pełnoletnim" :D samochodzie, takie objawy mogą powstać przy rozszczelnieniu wewnętrznym (korozja) chłodnicy oleju silnikowego :-o następuje mieszanie czynnika chłodzącego z olejem i grozi zatarciem silnika :!:
Słodki zapach wynika ze spalania płynu, białe spaliny też- uszkodzona uszczelka albo pęknięta głowica. Sprawdź węże od chłodnicy, jeśli na odpalonym silniku będą twarde i trudno będzie je zgnieść palcami to masz już potwierdzenie, że czeka Cie remont głowicy bo ma przedmuchy i robi za duże ciśnienie w układzie chłodzenia. Sprawdź jeszcze jak działa...
Nie, nie dziwne. Łączy się zawsze tylko 2 ;) Skrajny i środkowy to bieg wolny, 2 skrajne to szybki. Jeśli wolny bieg ci działa jak zewrzesz to masz pewnie uszkodzony czujnik w chłodnicy. Zakładam że oba węże od chłodnicy po jeździe maja podobna temperaturę, czyli że termostat sprawny. Jeśli dolny wąż jest zimny to pewnie coś z termostatem się dzieje...
Zostały wymienione - korek układu chłodzenia - węże układu od chłodnicy 2 szt. (stare w środku się łuszczyły) - został przepłukany układ chłodzenia, - sprawdzona szczelność układu chłodzenia dymiarką, - sprawdzony termostat (jest OK) - odpowietrzenie układu chłodzenia (również korkiem na chłodnicy) Póki co wszystko działa bez problemów, wąż się nie...
Jak sie wystudzi, najlepiej, zobacz czy rura która idzie od termostatu do chlodnocy (ale nie ta od chłodnicy do silnika) bedzie ciepla w gdy temp zacznie ci spadac na wskźniku. Otwiera sie wtedy duzy obieg i bedziesz czuł ze ciepły płyn idzie na chlodnice. Jak bedzie zimna, a temp spada to biorac pod uwage to ze masz dobrze odpowietrzony układ chlodzenia...
to samo mialem w unie. Niby był dobry bo puszczał ale okazało się, że usczelka podczasz otwierania podwijała się i nie otwierało go do końca. Wymieniłem termostat i włącza się przy około 95-100
Jakie oznaczenie literowe silnika? Jak nie znasz to podaj VIN. Cos brednie wypisujesz - termostat nie ma przewodów, jak już to termowłącznik na chłodnicy lub czujnik temperatury silnika. Zwarcie pionów 85 i 86 raczej nic nie da bo to cewka przekaźnika, raczej zwarcie 30 z 87 uruchomi wentylator. Czy byly odczytywane błędy ze sterownika silnika? Czy...
Chciałbym wlać tam teraz jakąś ciecz, żeby móc namierzyć skąd pryska chłodziwo (miejsce wycieku) Możesz nalać przegotowanej wody. Odpowietrz układ chłodzenia. Jak to zrobić nie powiem, bo nie znam tego silnika, nie wiem również czy ma wskaźnik temperatury czy tylko kontrolkę, nie wiem czy zbiornik wyrównawczy pracuje jako ciśnieniowy. Po w/w czynnościach...
Po pierwsze nie ma potrzeby zasłaniania chłodnicy jeżeli termostat jest sprawny, kiedyś tak zrobiłem i po 4 km zagotował się. Po drugie w Atu/Caro plus nie ma zaworu na wężu, nagrzewnica jest cały czas gorąca. Jeżeli nie jest zakamieniona i wszystko sprawne to masz w polcie jak w piekarniku :-) Ja tak miałem, he he. Atu plus 1.6gli 1998r. Kilka lat...
To że wąż na dole zimny niewiele znaczy. Przypomnij w czym masz problem bo załapałem tylko że wskazówka wskaźnika poza połową (a to nie problem tylko normalka) powstaje pytanie jak daleko za połową? Zrób tak: odpal przestudzone auto i czekaj aż wentylator się włączy jednocześnie namacalnie kontrolując temp węży. Działa to tak: silnik sie nagrzewa wąż...
Mógł paść termostat, nie otwiera się i nie puszcza płynu na wielki obieg, na nagrzewnice. Gdyby padł termostat tak jak piszesz to nie było by możliwości jazdy, ale ogrzewanie by było i to bardzo dobre. Gdyby termostat nie "puszczał" płynu na duży obieg to auto po kilku minutach pracy by się gotowało. Węże do nagrzewnicy są podłączone z małego obiegu....
Mam Glfa III 1.4 92 r i też pokazuje między 70 a 90 stopni. nawet gdy zmieniłem termostat nic to nie dało.to typowe. Weź wymień sobie termostat i czujnik tem.(chyba ze masz 2, to ten od wskaźnika) termostat jakies 30 zł a czujnik 15zł.I masz z głowy. Pozdrawiam Dodano po 2 Acha i sprawdz powrót z chłodnicy pzy jakiej tem. jest goracy.(czyli termostat...
Jak już wszystko sprawdzisz (bezpiecznik, silnik wentylatora, temowłacznik, termostat) a nadal nie będzie działało - to sprawdź jeszcze wiązkę wentylatora, bo mimo że jest w peszlu u mnie uszkodziła się izolacja jednego z przewodów i z miedzi zrobił się zielony proszek pod wpływem wilgoci i soli... Czy działa termostat - po dłuższym postoju (ostygnięciu...
Analizując ten [url=https://www.dropbox.com/s/6gzhermpd... Schemat Jestem ciekaw co sądzicie o mojej teorii. Skupmy się na obiegu EGR czyli kolor pomarańczowy. Zimna woda z chłodnicy przy pomocy pompki (17) trafia przez czujnik (nr 6- który to w vcds nazywa się temperatura płynu na wyjściu...
Odepnij dolny wąż z chłodnicy podłóż miskę pod auto aby wszystko ściekło do niej. Jak zleci wykręć termostat wkręć nowwy. Podłącz wąż z powrotem, zalej płynem z miski. Jak dobrze trafisz z węża do miski to max szklankę płynu zmarnujesz.
Dasz radę ;). Daję opis z forum BMW http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=... - proszę moderatora o nieusuwanie linka :). Dodam, że robiłem to już 2 razy i sposób działa w 100% Prawie we wszystkich BM-kach, wcześniej, czy później pojawiają się problemy z układem chłodzenia. Jego niedomagania objawiają się ogólnie przegrzewaniem lub niedogrzewaniem,...
Szczerze, jeśli czujnik źle by "pokazywał" a temp, cieczy chłodzącej była by ok to nie uruchamiał by się wiatrak, To że uruchamia się wiatrak, to jeszcze o niczym nie świadczy, o tym decyduje czujnik który go załącza - na jaką temperaturę jest ustawiony i gdzie jest umiejscowiony. U mnie nie ma żadnego czujnika temperatury w chłodnicy. Jak wyżej napisałem...
Termostat , który od wentylatora ( elektryczny) czy od obiegu wody . Jesli od obiegu wody (mechaniczny) to wymień jeszcze raz. Tu nie ma cudów to musi działać to jest proste jak budowa cepa. Można sprawdzić czy wszystko z termostatem jest ok . Włącz samochód włącz ogrzewania na maxa i wentylator na pierwszy bieg. Poczekaj aż będzie leciało już ciepłe...
Trochę wiary w siebie i swoje możliwości :) http://bit.ly/19QwzZc Termostat najpierw sprawdź bo tak na odległość to nie wszystko się da określić żeby dobra diagnozę wystawić.
Sprawdź temperatury chłodnicy / węży chłodnicy na zimnym po odpaleniu - mają być zimne a nie ciepłe/gorące jak te węże idące do reduktora. Jak na zimnym są tak samo ciepłe ( chłodnica oczwiście też) jak te od reduktora to termostat nie zamyka a musi być zamknięty do czasu nagrzania silnika. A na to wychodzi skoro tak długo ci się nagrzewa silnik. Sprawdź...
po 10minutach, duży obieg nie załącza, góra rura chłodnicy gorąca, dolna zimna, Nie sadze, aby po 10 minutach termostat sie otworzyl (ok.90°C). Trzeba by zmierzyc termometrem. - jakiś zawór blokuje przpływ nagrzewnicy We wspolczesnych samochodach nie ma zaworow na zasilaniu nagrzewnicy. - zapowietrzona nagrzewnica - zatkane przewody natrzewnicy Oba...
Jest kilka podstawowych zasad w układzie chłodzenia jaki najczęściej występuje: __________________________________ Układ jest ciśnieniowy, czyli wszystko musi być szczelne, gdyż dopiero wtedy płyn (woda) wrze w temperaturze 120'C, inaczej nie będzie to działało. Termostat otwiera się przy 88'C powodując wymianę płynu pomiędzy obwodem silnika, a chłodnicą,...
Możliwe jest ze ta temperatura co opisujesz mogła mieć zjawisko ponieważ na zewnątrz auta było 37 stopni tzw. parnik co nie pozwalała na zmniejszenie temperatury tym bardziej ze miałeś komplet pasażerów i jechałeś z taka prędkością ale dla pewności możesz wymienić termostat koszt około 50zl plus płyn do chłodnicy i masz pewność ze z układem chłodzenia...
Od końca, :) radiatory-żeberka chłodnicy i intercoolera, czy nie są pozatykane brudem. Przedmuchaj sprężonym powietrzem, tak by tych blaszek między kanałami nie rozwalić. Sprawdziłbym termostat czy się nie zablokował, czy pompa wodna jest sprawna. Po uruchomieniu silnika powinien być widoczny wyraźny przepływ płynu w zbiorniczku przy sprawnej pompie....
W tym silniku układ chłodzenia jest bardzo wrażliwy na jakiekolwiek nieprawidłowości. Dopóki nie doprowadzisz go do stanu fabrycznego nawet nie ma sensu szukać usterek. Dość powiedzieć, że bez termostatu może się przegrzewać (tak, to nie pomyłka, zweryfikowane w praktyce, dzięki za wyjaśnienie że to termostat przełączający, bo nie znałem przyczyny zjawiska)...
spróbuj wten sposób otworz maske odpal i zobacz czy weze od wody nie robia sie twarde jak tak to uszczelka pod glowica Dodano po 15 sprawdz czy zbiorniczek od wody nie jest oblepiony od srodka olejem albo na bagnecie od oleju czy nie masz jakiegos szamba jezeli oki to dobrze mozesz w tedy sprobowac wyciagnac termostat i odpalic zobaczysz co sie bedzie...
W mojej Astrze termostat się otwiera dopiero przy około 94 stopniach.A wentylator włącza sie przy około 98 stopni.Przy jeżdzie temperatura utrzymuje się około 93-94 stopni .U ciebie gorzej by było gdyby temperatura rosła cały czas,ale jeżeli po 10-15 minutach widoczne jest otwarcie termostatu,to jest w porządku.Po otwarciu termostatu przytrzymaj go...
Gdyby się całkowicie nie otwierał to mógł by się przegrzewać a z tego co piszesz wynika że może się nie domykać. Odpal zimny silnik i sprawdź przewody wodne prowadzące do chłodnicy silnika czy obydwa nagrzewają się równomiernie czy nie. Jeśli obydwa się nagrzewają jednocześnie to wymień termostat na nowy i po kłopocie. Jak się nie mylę to masz np. taki:...
Witajcie. Do tej pory tylko korzystałem z porad i plików serwisu elektroda, w końcu przyszedł czas na rewanż :) Przyczyny mogą być trzy: najgorsza - uszczelka pod głowicą, druga - nieszczelne miejsca zacisków przewodów płynu chłodzącego, trzecia to nieszczelna nagrzewnica. Co do pierwszego, można sprawdzić dwie rzeczy. Po pierwsze czy podczas pracy...
Witam Sama wymiana płynu nic nie da bo jest to tylko czynnik chłodzący , jak twierdzisz wymieniałaś chłodnicę i pomijam oberwanie ale czy przed wymiana ogrzewanie działało popawnie i czy temperatura silnika rosła tak jak teraz ? Można spróbować przepłukać układ bo jeśli w chłodnicy był szlam to i w pozostałej części układu może zalegać błoto . Warto...
Jeżeli ktoś z kolegów/koleżanek mógłby mi przybliżyć proces odpowietrzania chłodnicy Z góry dziękuje :D
Termostat sobie podaruj (nie zakładaj), bo to zbyt mały obieg (mało płynu w układzie i on by się musiał już po 2min. otworzyć :D ) Nagrzewnica w roli chłodnicy w zupełności wystarczy. Resztę dobrze kombinujesz. :)
Albo uszczelka albo chłodnica oleju. Zmostkuj węże od chłodnicy oleju te od płynu chłodniczego i sie upewnisz czy uszczelka czy chłodnica oleju.Nie zapomnij wypłukać układu chłodzenia. Ja to robie po swojemu zaraz rozpocznie sie raban ale dla mnie to najlepszy sposób. Wymontuj termostat i nalej oleju napedowego i zapal silnik zagrzej do 60-70 stopni...
To że wentylatory chodzą na krótko nie oznacza że są sterowane oba biegi przez auto. Czy po włączeniu klimatyzacji działają wentylatory? Od sterowania wentylatorami powinien być tutaj sterownik wentylatorów a nim steruje termowłacznik na chłodnicy. Zobacz czy masz tam termowłacznik na chłodnicy i czy wentylatory zadziałają po zmostkowaniu jego styków...
Witam, 1. Wyjeżdżasz na dwór, spuszczasz wodę z chłodnicy. 2. Odkręcasz dwie śruby mocujące maskę M 12, i ściągasz maskę. 3. Poluźnij objemki na wężach, po jednej stronie wystarczy,lekko ruszasz. 4. Odkręcasz dwie śruby M 10 ze spodu chłodnicy, jedną śrubę z głowicy i wyjmujesz chłodnicę na bok, powoli ,żeby węże się nie rozwaliły ze starości. 5.I masz...
Na jałowym auto może stać godzinami i sie nie grzeje temperatura na wskazówce dochodzi do połowy i stoi ogrzewania ciepłego w środku brak . Świadczy to o słabym obiegu cieczy chłodzącej czyli uszkodzonej pompie wody lub mocno zapowietrzonym układzie chłodzenia. Termostat wymieniony? Natomiast po trasie gdy przejadę kilka kilometrów auto zaczyna się...
Chciałbym zwrócić uwagę na jeszcze jedna rzecz. Odsłanianie chłodnicy jest mało efektowne w sytuacji kiedy termostat jest zamknięty, ponieważ wtedy zamknięty jest obieg płynu chłodzącego przez nią. Toteż próg otwarcia rolety powinien być nieco wyższy jak temperatura początku otwierania termostatu. Ta temperatura, w zależności od typu silnika ma różne...
Kolego ;ozzman; ja bym ci proponował wymienić chłodnicę o ile masz obawy że będą wycieki i tym bardziej że czas eksploatacji jest baaaardzo długi.Po takim czasie dolewanie wody w okresie zimowym zakamieniło ją na bank i zalanie płynem ją tylko rozszczelni a to dlatego że płyn poniżej zera st. ma tendencję do wyłażenia wszystkimi nieszczelnościami.Jeżeli...
Najprościej po uruchomieniu silnika( jak jest zimny) sprawdzasz czy przewód/odma od silnika do chłodnicy jest tak samo ciepła jak przewód ogrzewający parownik , jeśli odma będzie miała taką samą temp wina termostatu, jeżeli termostat działa poprawnie to spróbuj podłączyć parownik szeregowo i wtedy nie ma możliwości żeby nie przeszło przez nagrzewnice,...
Skoro twardość węży spada po spadku temperatury do 85°C to raczej nie wina przedmuchów, a więc przypuszczalnie nie jest to związane z pęknięciem bloku, głowicy czy uszczelki. 1. Odpal zimny silnik, włącz ogrzewanie i obserwuj, czy w miarę wzrostu temperatury chłodziwa na wskaźniku, temperatura powietrza wdmuchiwanego do kabiny rośnie płynnie, czy też...
Podejrzenie jest ,ze nowy termostat sie zacina w pozycji zamknietej.
Witam serdecznie, proszę o pomoc w przedmiocie podstawy filtra oleju w Fiacie Croma 2,4. Miałem wyciek z plastikowej pokrywy od termostatu chłodnicy oleju, po zdemontowaniu wyskoczył mi termostat z sprężyną. Nie wiem jak powinno być to złożone do montażu. Jeśli ktoś to przerabiał bardzo proszę o pomoc https://obrazki.elektroda.pl/7424466400_...
Termostat szczelinowy jest przy chłodnicy oleju. A teraz jeszcze powiedz czy wentylator masz stały czy sterowany. Powinien być sterowany.
Sprawdziłem termostat i działa prawidłowo. Wyciągnąłem pompę, sprawdziłem też — nie widać uszkodzeń. Kupiłem preparat do czyszczenia chłodnicy i zrobiłem czyszczenie. Widać, że jest lekki przepływ w chłodnicy po otwarciu termostatu. Przy osiągnięciu wyższej temperatury wąż jest gorący przed i za termostatem. Po tych zabiegach wykonałem próbę z agregatem...
A i owszem jest na dole chłodnicy normalny włącznik termiczny. Załącza on wentylator jak temperatura w chłodnicy przekroczy 82stC (TEMPERATURA DOŁU CHŁODNICY TO NIE TEMPERATURA SILNIKA). Działa niezależnie od Ecu i czujnika temperatury silnika (ale za zwyczaj tylko wtedy gdy czujnik temperatury silnika się zesra). W normalnych warunkach wentylator...
witam chciałbym, aby moje sugestie traktowane były jedynie jako wskazówki. miałem kiedyś samochodzik którego moduł zapłonowy był wrażliwy spadki napięcia (wentylator nawiewu, światła) - tak to jest jak się kupuje włoskie zamienniki (ale i tak to będę robił :) dodatkowo na benzynie lubił się "zatłuścić" gaźnik - musiałem dobre kilkanaście sekund kręcić...
SPN 3946 Wysokociśnieniowa chłodnica powietrza doładowującego – chłodzenie powietrza doładowującego nie jest wystarczające. Strategia monitoringu: Kontrola układu czujników i elementów wykonawczych. Odbiór przez klienta/opis objawów. Failure Mode Identification (FMI): FMI 0 - Nieokreślony błąd. OBD: OBD / P-Code: P1095 MIL --- Objawy: Reakcja systemowa/możliwe...
a właśnie że kabelek pomógł. rozwiązałem problem mojego samochodu. Uszkodzone są zegary lub coś co nimi steruje. U mnie na zegarach trzyma 90C a nagle coś nimi steruje i skaczą do 110C (dzieje się to przeważnie gdy podnosi się temperatura w chłodnicy a później włącza się wiatrak). Ogólnie Ci co twierdzą że temperatura tego silnika to105C to mają racje....
Witam, to mój pierwszy post na tym forum więc witam wszystkich bardzo serdecznie. Mam problem z Fiatem Brava 1.4S, konkretnie: - przegrzewa się. Załączam zdjęcie (nie jest moje [ale z tego forum], więc z góry przepraszam autora zajac862, ale aktualnie nie mam czym zrobić) Czy to jest termostat? Jak go zdemontować? Od razu dodam jeszcze, że wentylator...
termostat chłodnicy peugeot termostat wentylatora chłodnicy króciec chłodnicy
miganie oświetlenia kodowanie linków aster czujnik temperatura
unitra wymiana tranzystorów niskoszumne philips rozciągnięty obraz
Škoda Fabia Ambition 1.0 TSI 95 KM 2021 – opinie, awaryjność, skrzynia 5-biegowa Enkoder 4 na 2 w SimulIDE – budowa, schemat, bramki OR, priorytet, 74HC148