W chłodnicy
Nie wiem jaki cel ma to dać. Wg mnie najprostszym wyjściem jest zbocznikowanie stykami przekaźnika lub elementu (czujnika termicznego) załączającego wentylator na chłodnicy. Tym elementem załączającym mogą być styki robocze przekaźnika lub bezpośrednio przez czujnik. Przekaźnik, który podałeś w pliku może być wykorzystany, tylko nie wiem jaka w nim...
czujnik siedzi w obudowie termostatu
Czujnik w chłodnicy to włącznik termiczny wentylatora, termostat jest przy bloku silnika i wężem idzie do chłodnicy
SKoro chłodnica zimna to żadne wentylatory tu nie pomogą bo albo pompa nie tłoczy albo termostat nie puszcza.
Witam. Wygląda to na uszkodzony termostat- wymień. Sprawdź też wentylator na chłodnicy.
Witam! Po co kombinować. 1. Jeżeli ogrzewanie w kabinie jest dobre i w pełni sprawne to wykluczył bym termostat. 2. Jeżeli wentylator chłodnicy włącza się po osiągnięciu poprawnej temperatury też bym wykluczył termostat. 3. Jezeli warunki wymienione wyżej są spełnione to skłaniałbym się do wymiany czujnika temperatury cieczy chłodzącej Pozdrawiam A.G.
Termostat niczego nie sygnalizuje.
Wtedy ci puszcz termostat. Czyli nic niezwykłego.
A pompa wodna w tym wypadku nie jest przypadkiem zależna od rozrządu? Możliwe, że coś tam nie styka. Ten element właśnie w opisanym przez Ciebie miejscu się znajduje, więc to chyba to.
A termostat w układzie chłodzenia i załączanie wentylatora chłodnicy działają prawidłowo ? Bo wygląda że zdecydowanie coś jest niewydolne w układzie chłodzenia. Pozdrawiam
Było na maxa, ale jak otwożył się termostat to go ubyło pewnie. Procedury w tej generacji golfa jeżeli chodzi o odpowietrzenie działa samoczynnie. O ile wszystko sprawne (np. termostat, wentylator chłodnicy, czujnik- włącznik wentylatora, węże do chłodnicy grube gorące po nagrzaniu silnika, czy dobry obieg jest, chłodnica, nagrzewnica drożna, leci gorące...
A uszkodzony termostat ma wpływ na pracę wentylatora chłodnicy?
Ten sam temat focus 1.4 wentylator pracuje po 1km i chodzi tak długo jak silnik pracuje .Może ktoś wie jak to rozwiązać nadmienie że czujnik wymieniony ,termostat,chłodnica czyszczona
czujnik temperatury jest pod termostatem w głowicy po lewej stronie silnika a ten nad termostatem to włącznik termiczny wentylatora chłodnicy i nie może on mieć małej rezysatancji
Zależy o którym czujniku mowa, ale zapewne ten od wentylatora chłodnicy jest sprawny, ale padnięty jest termostat więc nie jest otwarty duży obieg, ciecz w chłodnicy jest chłodna więc wentylator się nie włącza, proste. Czujnik dla wskaźnika jest rezystancyjny, więc jego rezystancja względem masy zmienia się wraz ze zmianą temperatury, może byś sprawny...
Ale czy wentylator uruchamiany jest przez termostat?
Kolego.Ja bym na twoim miejscu sprawdził Termostat czy wentylator chłodnicy się załącza. Sprawdź to i napisz czy termostat i wentylator jest wszystko ok. Dodano po 58 Aha.Ja bym jeszcze sprawdził czy przypadkiem pompa wody jest dobra. Wymieniałeś ją kiedykolwiek?
Czyli zielony przekaznik jest też strownikiem i współdziała z czujnikiem tem. umieszczinym w obudowie termostatu???????????? Dodano po 1 Czyli zielony przekaznik jest też strownikiem i współdziała z czujnikiem tem. umieszczinym w obudowie termostatu????????????
W samochodach, z którymi miałem do czynienia były dwa czujniki. Jeden odpowiadał za wskazania temperatury na desce, korzystał z niego również sterownik benzynowy i on był umieszczony w bloku silnika w rejonie termostatu. Drugi sterował wentylatorem na chłodnicy i w FSO (Duży Fiat) i Polonezie umieszczony był na chłodnicy, ale już megance znajdował się...
Witam. Mój problem dotyczy tego że dół chłodnicy robi się gorący, góra zimna. To sprawia że wentylator nie załącza się i temperatura silnika rośnie, gotuje mi płyn chłodniczy i wywala ze zbiorniczka gdy silnik pochodzi na postoju. Wymnieniłem nowy termostat, wentylator chłodnicy sprawny, czujnik temperatury też ok. Co może być przyczyną takiej sytuacji?
Jeżeli silnik się przegrzewa to znaczy, że prawdopodobnie termostat nie otwiera dużego obiegu płynu chłodzącego (nie włącza w obieg chłodnicy). Tak długo jak chłodnica będzie zimna czujnik temperatury znajdujący się przy chłodnicy nie włączy wentylatora. Sprawa jasna - sprawdź termostat - prawdopodobnie konieczna będzie jego wymiana. Powodzenia.
aixam city nie załącza wentylatora chłodnicy. Gdy odpinam wtyczkę tego czujnika nad termostatem i dotykam do masy wentylator również nie rusza.Bezpieczniki dobre, niestety schematu do tego auta nie ma. od czego zacząć?
W tym silniku są dwa czujniki temp. Jeden przy termostacie, drugi w chłodnicy. Przy małym obciążeniu silnika termostat otwiera się dopiero przy 105*C, więc w chłodnicy pewnie była zbyt niska temp. do załączenia wentylatora. 100*C - 1 bieg, 105*C - 2 bieg.
Witam, przy ilu stopniach C włącza się wentylator chłodnicy ? (termostat przełancza sie przy 92*C, a wentylator?) Z góry dzięki, pozdrawiam.
A termostat sprawny?
wyjmij termostat jak dalej bedzie tak samo trzeba by zdjąć głowicę i wymienic uszczelke ale mogą być też inne powody na początek uruchom bez termostatu ,a wentylator chłodnicy sie włancza ?
Wisi termostat.
Czujniki powinny być dwa. Za wskazówkę odpowiada taki w okolicy termostatu. O ile pamietam za wentylator odpowiedzialny jest taki na chłodnicy.
Panowie i panie mam następujący problem w czasie postoju po otwarciu termostatu wentylatory chłodnicy załączają się i działają bez żadnego problemu problem pojawia się w momencie kiedy delikatnie dodam gazy w wtedy wentylatory wyłączają się a temperatura wzrasta analogiczna sytuacja jest kiedy jadę za każdym razem kiedy się zatrzymam żeby sprawdzić...
Jeśli jest tak jak opisujesz to masz problem z układem chłodzenia a nie z elektryką .Jaką temperaturę masz na wskaźniku , bo być może masz uszkodzony korek , albo termostat. Chłodnica jest gorąca?
i nie mylić termostatu z włącznikiem wentylatora chłodnicy
117 to też jeszcze niewiele, nawet przy 140 nic się nie powinno dziać. Szukasz usterki nie tam gdzie trzeba. 95 powinien już pracować 1 bieg Niby po co, jak przy 105 ma się dopiero termostat otworzyć...
Witam, posiadam Opla Astrę H 1.6 XEP. Problem taki: nie załącza się wentylator chłodnicy, woda w przewodach bulgocze. Był upalony rezystor, ale wymieniłem. Wentylator sprawny, auto sięga 110 stopni, termostat oryginał, latem założony, przewody gorące, wszystkie.
Czujnik temperatury na termostacie to termistor. A do wentylatora jest termostat na chłodnicy. I to jemu trzeba piny zewrzeć by wiatrak wystartował
Używaj auta jak chcesz , co do uszczelki jeżeli powierzchnie są proste to będzie działać długo a może i jeszcze dłużej , nie przegrzewaj . Termostat , korek , wentylator chłodnicy to elementy znaczące , ich sprawność wiele wnosi .
Tak przechodzi test wentylatora gdzieś słyszałem że trzeba zakodować termostat
przy 40 stopniach włącza się wentylator chłodnicy? Termostat do wymiany
https://allegro.pl/oferta/regulator-temp...
Może warto wymienić termostat.
sprawdz termostat znajomy miał ten sam problem
Termostat szczelinowy jest przy chłodnicy oleju. A teraz jeszcze powiedz czy wentylator masz stały czy sterowany. Powinien być sterowany.
Do pustego układu chłodzenia Omegi wchodzi 11 litrów płynu. Omega nie lubi wody - należy zalewać tylko płyn (pełne otwarcie termostatu następuje przy 107 stopniach, zamknięcie przy 95), chyba, że masz inny nieoryginalny termostat. Wentylator chłodnicy posiada 2 biegi, trzeba sprawdzić czy działają. Dodatkowo jest chłodnica klimatyzacji - obie muszą...
Jak to gdzie. Do sterownika. Wymień go lub oddaj do naprawy to raz, a dwa zmieni podpis pod loginem. Wiesz ze włącznik wentylatora w 90% samochodów siedzi w chłodnicy
W pierwszej kolejności sprawdź termostat i wentylatory chłodnicy. A węże układu chłodzenia nie robią się twarde? nie zbiera się ciśnienie w układzie chłodzenia? Jak wydmucha uszczelkę pod głowicą to też będziesz miał problem z ogrzewaniem.
Trzeba sprawdzic temperature na wejsciu i wyjsciu z chłodnicy, różnica między nimi "steruje " wentylatorami.
Termostat masz w obudowie pompy wody. Dostęp od dołu auta. Element nr 12 na rysunku. http://obrazki.elektroda.pl/3271056700_1... Termowłącznik ma 3 przewody - stały plus - czerwony, pierwszy bieg wentylatora - czerwono-biały oraz drugi bieg - czerwono-czarny. Trzeba z mostkować czerwony z czerwono-białym lub czerwono-czarnym. Gdy nie...
Tam są chyba dwa czujniki, wskaźnik na głowicy pod aparatem zapłonowym a włącznik wentylatora chłodnicy jest pomiędzy termostatem a chłodnicą i dla tego nie rusza wiatrak.
Być może temperatura regulowana jest przez włączanie wentylatora chłodnicy.
Mieszanka była ustawiana ale niestety bez analizatora (ustawiali ręcznie na reduktorze i zaworze), tak stwierdzilł serwis. I teraz pali śr. 15l w mieście, chyba trochę za dużo jak na mój gust. Latem to było 11l. Jeśli termostat jest uszkodzony to niepuszcza wody na duży obieg,a co za tym idzie nie włącza się wentylator chłodnicy i silnik się przegrzewa....
jeżeli jest sprawny termostat i wentylator chłodnicy się włącza to znaczy że trzeba zdjąć głowice. Bywają też przypadki grzania się silnika gdy jest przestawiony rozrząd wtedy auto też się grzeje .
Witam. Termostat wymieniony. Wentylator załącza się sporadycznie, szczególnie po manewrach na biegu jałowym. Dolny wąż chłodnicy częściej i szybciej jest gorący, więc wymiana termostatu pomogła. Wracając do wentylatora, możliwe, że ktoś chciał zmniejszyć temperaturę silnika, gdyż termostat otwiera się przy 105°C, a wentylator załącza powyżej 100°C na...
Witam !! Stawiałbym na sterowanie wentylatorem chłodnicy , sam napisałeś że wentylator nie startuje , nie wiem jak masz sterowany wentylator , czy załącza go termostat (wyłącznik wkręcony w chłodnicę) czy też przez elektronikę. tego co mi wiadomo można kupić alternatywny termostat (wyłącznik wentylatora) który montuje się na chłodnicy i ma nastawiany...
Jak ciągle twierdzisz, że małym silniczkiem pracującym na biegu jałowym ogrzejesz mieszkanie, to zrób prosty eksperyment: wyjmij z samochodu termostat, załącz wentylator chłodnicy, odpal silnik i spróbuj nagrzać silnik do 90°C. Napisz ile czasu ci to zajęło. Żeby uprzedzić twoje kolejne bezsensowne pytania zaznaczam, że włączony wentylator zasymuluje...
Wygląda, jakby nie było obiegu, albo termostat albo pompa wody. czujnik do wentylatora masz w chłodnicy?
Czujnik temperatury sprawdzałeś?? termostat też??
wymień termostat
bo jest wszystko ok moim zdaniem jeśli stało się to zaraz po założeniu gazu to nie ma się co czepiać chłodnicy czy termostatu tylko sposobu podłączenia obiegu płynu do parownika z drugiej strony jeśli stało się to po pewnym czasie to może być winny termostat, czujnik wentylatora, albo zamuliła się chłodnica sam już trochę nie wiem co mam o tym myśleć...
Jeśli nawet masz o 10 cm krótszą chłodnice,nie powinno to być powodem przegrzewania.(przy twojej pojemności 1.8 Litra). Zobacz czy chłodnica nie jest zatkana!!. Co tam z termostatem??. Jak pompa pompuje??. Wentylator sprawny??. Czujnik działa??. Pozdrawiam Janusz
Jak sama nazwa wskazuje na zegarach jest tylko "wskaźnik" temperatury, a nie termometr; w związku z tym z powodu fabrycznego skalowania tego wskaźnika różnica pomiędzy 90°C a 99°C może być nie zauważalna. Co do drugiej części pytania to w sprawnym pojeździe ta wskazówka potrafi dojść do końca skali przy awarii, więc skoro tak się nie dzieje to szukałbym...
Nie myl termostatu odpowiedzialnego za obieg płynu w silniku, z tym który jest zamontowany na chłodnicy i załącza wentylator. Na 90% się zużył i styki mu się zawieszają i się nie wyłącza dlatego wentylator pracuje po załączeniu cały czas.
Czyli czujnik znajdujący się na obudowie termostatu odpowiada za wskazania na desce rozdzielczej,a ''czujnik'' termo włącznik umieszczony na chłodnicy odpowiada za załączanie się wentylatora chłodnicy!
termostat do wymiany
A termostat ci otwiera? jak ci sie nagrzeje to sprawdz czy chlodnica tez jest goraca albo przewody od chlodnicy bo moze termostat nie otwierac.
jak ci tak porządnie prysło to nie z nieszczelnosci napewno, tylko spowodowane jest to ciśnieniem w układzie chłodzenia, albo masz ten woz zle odpowietrzony albo nie otwiera ci sie termostat i gotuje wode, włacza ci sie wentylator na chłodnicy? No i ostatnia najgorsza opcja to uszczelka, bo jak znika płyn i nie ma wycieku to znaczy ze przedostaje sie...
Czy włącza się wentylator chłodnicy i przy jakiej temperaturze cieczy chłodzącej? Czy otwiera się termostat?
Jeśli termostat jest stale uchylony ale ma za małe światło otwarcia to może być powód gotowania. Płyn na głowicy osiąga temperaturę powodującą przegrzanie a obieg jest za mały przez mało uchylony termostat i chłodnica nie osiąga temperatury inicjującej zwarcie czujnika bimetalowego i załączenia wentylatora. Co gorsze nawet jeśli pojedziesz szybciej...
A ja upieram się przy tym czujniku.Miałem ten sam przypadek w SIERRce.Wymieniłem uszczelkę,uruchomiłem silnik i się okazało że płyn się nadal gotuje.Wymieniłem włącznik wentylatorów chłodnicy na inny i pomogło.Na obudowie termostatu był u mnie zastosowany włącznik który włączał wentylatory na 98st. i 105st.Pierwszy bieg miał uszkodzony.Jeśli coś się...
Nie wykonałem jeszcze pomiarów o których pisałeś. Ale dzisiaj rano zauważyłem że termostat załączył się dopiero między 95-100 stopniami i zaraz potem uruchomił się wentylator i pracował aż do schłodzenia poniżej 90 stopni. Ale kiedy temperatura wody znowu osiągnęła 100 stopni to już wentylator się nie załączył. Czy nie jest to przypadkiem wina wadliwego...
Możesz też zresetować kompa. Jak sprawdzałeś krokowy to komp mógł wejśc w tryb awaryjny.Ściągnąć klemy na noc (u mnie w E7J na 30min nic niedawało). Rano odpalić go bez dodawania gazu aż właczy sie wentylator chłodnicy. I zobacz jak mówił przedmówca na termostat .
Witam. Nie zał ą cza się wentylator chłodnicy, termostat z czujnikiem zamontowałem nowy bo tak wskazał mechanik, ale niestety dalej nic. Po podpięciu pod kompa wyszło, ze nie działa na wolnych obrotach tylko na wysokich. Dodam, że Klima działa normalnie!
Witam. Problem tego typu vw T5 2004 1.9 105koni ucieka płyn z chłodnicy niewiadomo gdzie był sprawdzona głowicą nie idzie w układ ani w spaliny wymieniony korek zbiorniczka termostat czujnik na chłodnicy wentylatory się nie zakańczając chodź sprawdzone na krótko sprawdzane co jeszcze może być powodem? Na dywanikach i w innych miejscach niema żadnych...
W układzie muszą być spełnione trzy elementy. Szczelność, przepływ i wydajne chłodzenie (chłodnica, termostat i wentylator). Czegoś brakuje. Prawdopodobnie przepływu. Nową chłodnicę wykluczam, zostaje przepływ i jednak ten nowy korek. Brak ogrzewania przy średniej temperaturze płynu sugeruje jednak problem z przepływem. Tym bym się zajął.
Podejrzenie jest ,ze nowy termostat sie zacina w pozycji zamknietej.
Ten osad czarny to podejrzane. trzeba było ustalić jak zagotował, czy wentylator się włączył, czy chłodnica była cała gorąca.Jeżeli była gorąca a wentylator stał, to winny czujnik w chłodnicy, lub kiepski kontakt elektryczny, gdzieś na lini zasilania wenylatora. Jeżeli nie była gorąca, to może być zacinanie termostatu.
U mnie w megance to się czasem zdarza, że najpierw włączy się wentylator, a za chwilę dopiero otwiera się termostat. Dzieje się tak dlatego, bo czujnik który załącza wentylator nie jest na chłodnicy, tylko w bloku silnika, razem z czujnikiem temperatury. Zauważalne to jest szczególnie w zimie.
Ja bym odłączył przewód od czujnika temp. płynu chłodzącego. Nie wiem jak w tico ale w matizie sa 2 takie czujniki. Wentylator może być sterowany bezpośrednio przez zamykanie obwodu do masy. Jeśli odłączysz i przestanie się kręcić to znaczy, że czujnik uszkodzony. Jesłi nie prestanie się kręcić to znaczy, że wentylator zalączany jest przez przekaźnik...
Ja miałem troszkę gorszą sytuacje bo termo się zablokowało w stanie zamkniętym efekt - temp. chłodziwa ponad 100 stopni a wentylator nie załączał się ponieważ wskazanie temp. jest mierzone koło termostatu a pomiar temp. do załączania wentylatora jest mierzony na chłodnicy. Więc kolega może mieć przymknięty termostat i nawet przy 100 stopniach może się...
Choroba, termostat jest z tyłu, ciężkie dojście. Termowłącznik kupiłem już, to wymienię, a jak nie pomoże to moduł (chyba przy bezpiecznika z pod maską). A jak można sprawdzić moduł, podmiana, czy da się inaczej? I jak najprościej dostać się do termostatu?
[quote/].Już nie ma co pytać, trzeba coś zrobić, np. wymontować termostat na próbę lub od razu wymienić na nowy (nie zaszkodzi...).[/quote] Wyjęcie termostatu (ale bardziej sugerowałbym wymiane) zawsze to lepiej dla silnika a termostat tańszy od chłodnicy mam nadzieje ze się przydałem
Witam jak w temacie samochód Opel mokka 1.4 turbo cały czas chodzi wentylator chłodnicy nawet po zgaszeniu silnika i wyjęciu kluczyka brak błędów wymieniłem czujnik temperatury nie pomogło wymieniłem czujnik temperatury przy chłodnicy też nie pomogło wymieniłem termostat z grzałką również nie pomogło
Jak wyglądają przewody wodne za termostatem (miękkie, twarde, ciepłe, gorące, itp.)? Płyn w normie? Wentylator załącza się po przekroczeniu temperatury zadanej przez czujnik na chłodnicy?
Ten czujnik jest od Aisana, nie ma nic wspólnego z wentylatorem. Termostat sprawdzisz w naczyniu z wodą.
Proponował bym sprawdzić styki, ewentualnie moze spadła w jakiś sposob kostka z wentylatora, który musi być jakoś podłączony zapewne na jego osi. Podejrzanym moze być również termostat.
lub to wina tego czujnika temperatury na chłodnicy? Jak chłodnica zimna to proste że czujnik się nie załączy żeby włączyć wentylator. Nie grzeb w elektryce bo nie tam jest przyczyna. Skoro ogrzewanie jest dobre to wątpliwa jest usterka pompy. W zapchanie chłodnicy też jakoś nie za bardzo wierzę. Ja bym zajął sie wymianą termostatu.
zapowietrzony uklad,walniety termostat,walniety czujnik wentylatora przy termostacie,walniety przekaznik w skrzynce kolo akku,walniety bezpiecznik ktoras z tych rzeczy ale raczej stawiam na termostat.
temp. pełnego otwarcia termostatu 85stopni plus, minus 2, ciśnienie w układzie 1,4-1,6 bara, termowłącznik wentylatora znajduje się w chłodnicy i bezpośrednio załącza wentylator, aby sprawdzić wentylator należy przy włączonym zaplonie odszukać plus zasilania i połączyć kablem najpierw z jednym pinem 1-szy bieg, potem z drugim 2-gi bieg
Sprawdź węże od cieczy, może któryś jest popękany lub ma słabo ściśniętą opaskę. Objaw gotowania i ubytku cieczy może świadczyć o usterce uszczelki głowicy lub termostatu. Czy działa Ci wentylator chłodnicy, sprawdź bezpiecznik i czy lekko się obraca.
Jak czujnik włączenia wentylatora jest w porządku to po otwarciu pełnego termostatu (górny i dolny wąż chłodnicy gorące) to powinien włączyć się wentylator. Zmostkuj piny we wtyczce od czujnika na chłodnicy i zobacz na krótko lata.
Według moich spostrzeżeń na swoim samochodzie jeśli sonda wskazuje współczynnik 1 to pracuje w pętli otwartej .Warunkiem wejścia w pętlę zamkniętą jest osiągnięcie temperatury 61 stopni C. (sterownik IAW16fm.EC) . Co do czujnika to jeśli jest to niebieski czujnik WTS-05 na termostacie jak w seicento to on może przekłamywać . Wskazania ECU masz 68 stopni...
A jak tam termostat?
U mnie ma to wspólnego z tym, że wymieniłem czujnik sterowania wentylatora chłodnicy i po tej operacji stwierdzam konieczność wymiany termostatu. Wcześniej zegary w liczniku wskazywały temp. 110 stopni i zachodziło podejrzenie : padł czujnik chłodnicy włączający wentylator, czy termostat. Kontrolując termostat, mamy odpowiedź czy nie padł czujnik, albo...
wyszło na to że wszystko jest tak jak powinno być. Wentylator ma chodzić, a temperatura jest taka bo termostat jest z....y. Temat zamykam.
Możesz napisać, skąd ecu bierze info, kiedy ma włączyć wentylator chłodnicy i co to jest za czujnik przy chłodnicy, o którym pisze autor postu. Z czujnika temperatury cieczy chłodzącej, znajduje się w okolicach termostatu. Sygnał pobierany jest do komputera silnika i odpowiednio obrabiany. Gdy wartość z czujnika zgodzi się z wartością zapisaną w pamięci...
Zbuduj zwykły termostat, nawet na dwu tranzystorach czy na uA741. A jak jesteś taka noga to leź na autozłom i kup węża do chłodnicy od starszego modelu, był weń wkręcony termowłącznik.
Popieram termostat.
Masz zapowietrzony układ albo kończy się pompa wody. Z każdego odpowietrznika ma lecieć płyn. To, że na rozgrzanym silniku płyn ze zbiorniczka uchodzi to normalne, co nie znaczy, że jest go właściwa ilość. Poziom płynu sprawdź na zimnym silniku z autem ustawionym na równym podłożu. Czy wentylator chłodnicy włącza się?
jak założysz czujnik w chłodnicy to będziesz miał temperaturę chłodnicy a nie silnika, w silniku jest termostat, który otwiera przepływ płynu do chłodnicy przy około 90st, wcześniej chłodnica jest całkowicie zimna mimo że silnik może się już gotować (jak się np termostat zablokuje, a to się zdarza, szczególnie np w VW z plastikową obudową termostatu)...
Termostat , który od wentylatora ( elektryczny) czy od obiegu wody . Jesli od obiegu wody (mechaniczny) to wymień jeszcze raz. Tu nie ma cudów to musi działać to jest proste jak budowa cepa. Można sprawdzić czy wszystko z termostatem jest ok . Włącz samochód włącz ogrzewania na maxa i wentylator na pierwszy bieg. Poczekaj aż będzie leciało już ciepłe...
Lub sterownik wentylatora. Częsta usterka w E46. Znajduje się na obudowie wentylatora. Wentylator sterowany jest sygnałem PWM z ECU. Sprawdź zachowanie wentylatora chłodnicy, kiedy włączysz klimę.
termostat chłodnicy termostat wentylatora rezystor wentylatora chłodnicy
kolory kabli audio wymiana matrycy aparat usunąć namagnesowanie
kupowanie unitra kupowanie unitra
Aktualizacja map Becker 7C - jak to zrobić? Podłączenie żarzenia lampy EM11 - porady