A termostat na jaką temp otwarcia?
Ford Focus 1.6 TDCi MK3 2011. Mam problem z czujnikiem temperatury zewnętrznej, który pokazuje 19 °C, a raz 39 °C. Ponadto termostat wariuje, podczas ciągłej jazdy trzyma w miarę, ale na postoju spada prawie na sam dół. Termostat był wymieniony i dalej wariuje, ale nie aż tak jak na starym. Będę wdzięczny za każdą pomoc. 🙏
Też w swoich samochodach nie spotkałem się z przypadkiem obniżania się temperatury silnika poniżej tej normalnej po włączeniu ogrzewania, jak również nie trafiłem na forach na coś takiego. Spotkałem się z czymś takim ale w przypadkach nadmiernego wzrostu temperatury włączenie ogrzewania powodowało jej obniżenie. Czytałem, bo sam się z tym nie spotkałem,...
No właśnie temp zewnętrzna raz 19 a raz 39 termostat nie trzyma temperatury. Podczas katowania dobije do tych 85+~ i na postoju po chwili schodzi praktycznie do 0 termostat wymieniony
No to termostat do sprawdzenia i pompa płynu .
Nie musisz. Dotknij do każdej ze świec. Po czym wnosisz, że termostat masz sprawny?
Witam mam problem z ford focus mk3 1.6 TDCi 115 km 2012rok Auto nie dogrzewa się max 78° w czasie jazdy i po odpuszczeniu gazu temperatura spada do 70 ° termostat wymieniony na nowy i płyn też nie wiem gdzie szukać dalej. Miał ktoś podobny problem ? Zauważyłem też że wentylator chłodnicy jest odłączony po podłączeniu wentylator cały czas jest włączony.
A jak kolega focus chce bezpiecznie prąd zmienny to ma zły pomysł? Mam 3 pełne lata ECO Solar Boost MPPT-3000 PRO. Nic więcej mi do szczęścia nie trzeba :-) 6 paneli 430V (bo na 7 brak miejsca). Grzałka 3,5KW bez żadnej elektroniki. Zabezpieczenie Termostat w osobnej kapilarze. W drugiej termik i termometr. Sam wszystko robiłem i buja jak ta lala. Od...
12V te blaszki mocno się nagrzewały Szukaj - Bezpiecznik termiczny bimetalowy, Termostat bimetaliczny.
Proste sprawdzenie. Gdy temperatura silnika powiedzmy 40-60 stopni, dotykasz chłodnicy. Jeżeli jest ciepła, to termostat do wymiany.
Co do zimnej chłodnicy i włączających się wentylatorów to może być jeszcze termostat. On się psuje dosyć powoli. Znaczy podnosi się temperatura przy której się otwiera. Miałem tak, że wskazówka temperatury wędrowała na czerwone pole a za chwilę temperatura stabilizowała się na normalnym poziomie. Najlepiej jest po prostu wyjąć termostat i zalać go gorącą...
Pytanie zasadnicze - na jaką temperaturę reaguje termostat? Jeżeli na temperaturę płynu który wraca z nagrzewnicy i reduktora to jest wg mnie kardynalny błąd konstruktora silnika. Takie rozwiązanie nigdy nie będzie prawidłowo realizowało właściwej stabilizacji temperatury bloku. Za tą temperaturę należy uznać temperaturę płynu opuszczającą blok, tu...
3 dni temu wziąłem się za tego Focusa i wymieniłem wszystkie 4 świece. Wszystkie były spalone i chyba nie wymieniane od X czasu..... Aby nie zapeszyć focus pali na widok kluczyka. Od przysłowiowego strzała. Teraz jak mam napięcie na Akumulatorze rano 12,5V to po przekręceniu kluczyka w trakcie grzania spada na 11,5V po około 7-8sek wraca do około 12,3V...
Licznik już ma poprawione luty bo był zregenerowany, pompa wody była wymieniona i czujnik temp. tez wiązka miedzy PCM a czujnikiem sprawdzona i prześwietlona. termostat sprawny a wahanie jest zbyt szybko aby była to wina układu chłodzenia tym bardziej, że 1.8TDCi ma suchy czujnik i mierzy temperaturę głowicy a nie płynu.
Drugi jest z prawej strony i chyba on daje temp na deske i do kompa W chłodnicy? Nie sądzę, a na pewno nie ten co daje sygnał na deskę. Tam (do chłodnicy) ciepły płyn trafia "na końcu" gdy termostat zaczyna się otwierać a w tym czasie na pewno wskaźnik temperatury już "idzie" do góry. Oczywiście mogę się się mylić ;)
Z tego co się orientowałem to jest jeden termostat w Focusie.. Sterownik silnika steruje przekaźnikami, ale na podstawie jakichś danych. Myślę sobie że może któryś czujnik źle wskazuje temperaturę - tylko jak to sprawdzić? Właśnie sprawdziłem na zimno- świece są zasilanie cyklicznie po uruchomieniu silnika.. Nie wiem co jeszcze sprawdzić, czy przyczyną...
Nic nie pokazuje, żadnych błędów. Dlatego ciężko jakkolwiek zdiagnozować ten problem. Po odpaleniu muszę trochę poczekać, bo tak to nie da się zbytnio jechać. Świece, pompa paliwa, czujnik TPS, termostat wymienione. Cewki, wtryski, przepustnica są ok. Myślałem też czy mapy nie są rozjechane i złe dawki dostaje.
Miałem przypadek w mercedesie, któryś bus, klientowi kapało paliwo na lewego buta :D Z czujnika wysokiego ciśnienia leciało po żyle kabla do wtyczki sterownika, który był w kabinie pod kokpitem po lewej stronie. W oplach, w których jest elektrycznie sterowany termostat zdarza się, że płyn przedostaje się do wtyczki sterownika.
Miałem to samo.Kupiłem focusa 1.6 16v i wracając do domu ok.400km w trasie silnik zaczął się gotować.Temperatura w trybie serwisowym 105-114 a kiedy doszło do 120 zapalały się kontrolki (zembatka i silnik) i auto pracowało na 2 cylindry.Żeby dojechać do domu włączyłem ogrzewanie i tak dojechałem w upalny dzień z ogrzewaniem do domu.Temperatura podczas...
Mały termostat to tylko w Monedo jeździ.
Łatwo sprawdzić że węże na chłodnicy robią się ciepłe od razu Więc masz termostat zepsuty.
Witam mam problem z odpowietrzeniem układu chłodzenia w focusie. Wskaźnik pokazuje tem. ok. natomiast załączają się wentylatory i tak schładzają silnik że termostat nie może się otworzyć,termostat i czujnik tem. głowicy nowy. Czyjest jakiś odpowietrznik?
Witam Pacjent to Ford focus mk1 2.0 16v zetec LPG. Samochód długo się grzeje, jak się nagrzeje to wskazówka nie stoi pionowo, w mieście jakoś trzyma temperaturę ale na trasie wskazówka spada na 1/3. Termostat jest nowy, nowy i sprawdzony w domowych warunkach. Płyn jest nowy. Ogrzewanie działa. Nie znalazłem żadnej odpowiedzi na temat odpowietrzenia...
Witam, walczę ze wskaźnikiem cieczy chłodzącej w Focusie 1.6 TDCI. Do tej pory wymieniłem termostat wraz z czujnikiem, wymieniłem wtyk przy czujniku temperatury cieczy, podłączyłem komputer z Forscanem. Objawy- wskaźnik na tablicy z zegarami nie podnosi się, w Forscanie widać prawidłową pracę termostatu, rosnącą temperaturę i spadającą, kiedy uruchomię...
moim zdaniem normalne ,temperatura zaczęła spadac podczas jazdy bo otworzył sie termostat i schłodziło płyn ,potem się zamyka i temperatura podchodzi znowu do ok.90 stopni,ewentualnie jak pisał Momik12 termostat za póżno zamyka .
Tak są tam bodajże w standardzie dwa czujniki: 1 to termostat który po przekroczeniu temp 60-70 °C otwiera dłuży obieg chłodziwa mianowicie do obiegu włączona jest chłodnica. 2 czujnik jest zazwyczaj montowany na chłodnicy i on odpowiada za załączenie wentylatora. więc przyczyna może być w tym czujniku. Pozdro Dodano po 3 A jak tam masz z czystością...
Kolego mogę Ci tylko jedynie podać , że termostat otwiera się przy 85 stopni C.
może termostat wiecznie zamknięty.. sprawdzałeś czy chłodnica się nagrzewa?
Ciężko określić, czy będzie lepszym wyborem, bo dużo zależy od szczęścia z tym braniem oleju :) 2.0 ogólnie bardziej pasuje do masy pojazdu, ale te silniki mają tendencję do brania oleju i ciężko to naprawić dobrze - winne są pierścienie. Niektórzy wymieniają je na pierścienie z volvo - z różnym efektem. W teorii silnik nie jest rozbieralny - producent...
Sprawdź czujnik położenia wału i jego mocowanie - między innymi na jego podstawie komputer koryguje kąt zapłonu. Duże spalanie może być powodowane jazdą na niedogrzanym silniku. - sprawdź też termostat i czujnik temperatury.
Wymień termostat pewnie nie dogrzewa sie silnik.Zimowe koła w tym samym rozmiarze?
ok auto już po diagnozie. Okazalo się że termostat siadł. Został wymieniony na nowy i wsio wróciło do normy. Pozdrawiam
Mam Forda Focusa 1.6 1.6V.Gaz.STAG300plus+Lubryfikator. Podaczas(na gazie przejechałem juz ok 600km) jazdy zauważyłem, że wzrasta mi temperatura (podczas szybszej jazdy ok 140-160). Po chwili spada i załącza się wentylator wymieniłem już termostat i płyn chłodniczy. Na jałowym biegu, żeby sie załączył wentylator trwa ok 40min i nie wiem jaka jest przyczyna...
Czujnik temp. byl w komplecie.Zalozylem termostat firmy MEAT & DORIA ,bylem u mechanika na wymianie gwarancyjnej mam zalozony nastepny termostat i dalej jest to samo.Po pierwszej wymianie termostatu na wyswietlaczu pokazala sie temp zewnetrzna -40 na drugi dzien wskazania wrocily do normy, komp pokazuje blad czujnika temp zewnetrznej ale on dziala normalnie.
Faluje wskaźnik temperatury silnika. Po wizycie u mechanika wymieniony termostat wraz z płynem, sprawdzone 3 czujniki w układzie chłodzenia - ok, sprawdzone wiązki elektryczne - ok. Podłączony również komputer w czasie jazdy nie wykazuje błędów, jedyne co to falujący wskaźnik w zakresie 65-85 ' C. Szukam przyczyny, co to może być ? ktoś ma jakiś pomysł...
Powodem może być niedrożna nagrzewnica. Ja pamiętam w poldku odpiąłem dwa węże wchodzące do nagrzewnicy (ogrzewanie otwarte na full) zalałem cilit kamień i rdza (tego chyba nikt nie zaleca) odczekałem ok godzinki wypłukałem poprzez podłączenie wody po ciśnieniem, poskręcałem i wszystko hulało potem jak należy. Najprościej sprawdzić poprzez rozpięcie...
Ford Focus MK2 2006 2.0 TDCI. Na silniku zimnym i ciepłym ładowanie 14.4V, ale przy kręceniu kierownicą napięcie spada do ok. 13.5V. Na silniku zimnym i ciepłym i biegu jalowym czuć w kabinie delikatnie nierówną pracę silnika, obd pokazuje różnice kilku obrotów/min. Na silniku ciepłym - jadąc z górki silnik delikatnie szarpie. Gaz w podłogę przy wyprzedzaniu...
Witam mam ten sam problem ...Ford focus MK1 1.6 zetec spalanie na mieście 16-17 litrów jazda z normalnymi prędkościami po Wrocławiu żona jeźdźi do pracy . Niewiem już co wymieniać mianowicie pełna diagnostyka nie pokazała nic nawet emisja spalin wszystko ok wymieniony rozrząd ,świece ,kable, termostat sonda lambda ....i nic co to może być ??? jak sie...
Witam. Sprawdzałem świece w podgrzewaczu płynu,są sprawne, nie wiem tylko ,kiedy się maja włączyć i przy jakich temperaturach. Termostat mam wymieniony, trzyma dobrze, przysłoniłem częściowo chłodnice i wg mojego uznania wolno się grzeje. To mój pierwszy diesel, zawsze była benzyna, tam przy takich temperaturach jednak dużo szybciej się silnik nagrzewa....
Witam wszystkich. Dziś jadąc pod górkę z rana lekko poczułem jakby spadek mocy, po przejechaniu około 500 metrow na płaskim terenie na wolnych obrotach samochod zaczął się dusić i w końcu zgasł, aż miałem delikatnie dymek siwy z kratek wentylacji, lekko jak by czuć olej. Okazało się że z układu zniknął plyn ,lecz tutaj niewiem czy nie było wczesniej...
Witam, Temat dotyczy Ford Focus 1.8 Tddi 90km z 2000r, auto zimne pracuje ok, po przejechaniu kilku kilometrów przy wyzszych obrotach zapla się kontrolka świec żarowych i auto gaśnie, po odpaleniu pracuje chwile i znów to samo. Im cieplejszy silnik, tym gorzej...jak stygnie znów pracuje a tak naprawde nawet się nie rozgrzewa, bo jezdze po 1,5km w jedna...
Witam wszystkich. Dotyczy auta kolegi Transita Connect-a L2 5-osobowy,1.6 TDCi 115 2015 (obecnie 219 tyś.km), sprowadzony z Niemiec. W tym autku miałem przyjemność...wymienić zatarty silnik (DV6C od Citroena 2013, 40 tyś.km przebiegu) , skrzynię od Mondeo (2012 rok, BG9R-7F096-BA, 80 tyś.km ), zregenerowaną turbosprężarkę (nowe, markowe części). Doszło...
Osobiście miałem do czynienia z produktem Kospel EPVE Focus electronic 24kW, wewnątrz jest przepływomierz impulsowy (moc należy dobierać zgodnie z przepływem, bo inaczej albo woda będzie za zimna, albo spuchną grzałki), dwa czujniki temperatury i układ sterujący triakami załączanymi w zerze, czyli sterowanie grupowe.
Termostat raczej jest ok bo temperature ładnie trzyma w pionie i sie nie wacha.Tylko jak go wyjołem to zaskoczyła mnie jedna rzecz(orginał wahler)zaworek zamontowany w termostacie.Myśle że to po to by go łatwiej odpowietrzyć ale czy to nie jego wina że tak długo się nagrzewa.Możliwe że się nie zamyka.
Witam wszystkich kolejna zima a u mnie problem nie rozwiązany. Chodzi o to że przy -10 ogrzewanie działa i silnik jest dogrzany ale jak temp. spada do -20 jest problem na odcinku dojazdu do pracy 15 km ratuje czapka i rękawice. Termostat trzyma bo sprawdzałem nic nie jest ani zapowietrzone ani zamulone wiem że mondeo ma dwa termostaty na układzie otwartym...
Witam Minęły mrozy i wątpliwa przyjemność jazdy w zimnym aucie ale nie do końca. Teraz kiedy jest na zewnątrz ok 0st C zauważyłem że na max nagrzewie z nawiewów leci co najwyżej letnie powietrze. Co mi się udało ustalić: - temperatura czujnika T po nagrzaniu wynosi 90oC (sprawdzone w Forscan) - widać że termostat nie otwiera się za wcześnie (wąż do...
Witam. Nadeszła zima i zauważyłem dziwne zachowanie układu ogrzewania w moim aucie. Jeżeli ustawię pokrętło temperatury na max, nawiew na 1, auto dość długo się nagrzewa, niby normalne ale jeżeli silnik się już rozgrzeje do temperatury roboczej to zmiana prędkości nawiewu na pozycję 2,3 lub 4 powoduje że wskaźnik temp. na desce opada w dosłownie oczach....
Witam. Mam problem z moim autkiem. Otóż od jakiegoś czasu zauważyłem, że nie działają wentylatory. Sprawdziłem bezpieczniki i wszystkie są sprawne (może jakieś przekaźniki, a nie bezpieczniki "poszły"?). Pół roku temu napełniłem klimę bo przestała chłodzić i wszystko wróciło do normy. Po dłuższej obserwacji sprawdziłem obydwa wentylatory "na krótko"...
Zbiorniczek i korek wodny dałem nowe,bo stary zbiorniczek był wręcz zbutwiały.Wystarczyło lekko złapać rurkę by została w ręce.Musiał być długo atakowany wrzątkiem.A na dodatek klient wydłubał zaworek z korka.Lecz twierdzi że nie dolewał zimnej wody.Może to być wrzenie punktowe.Nawet objawy by pasowały Problem się robi przy temperaturze prawie 100 stopni.Nie...
Ej no, po co ta złośliwość? Prócz tego o czym już mowa liczy się też wygoda. Seicento kontra 607-mka? Osobie starszej przyda się i cisza, i klima latem, i dobre ogrzewanie zimą, a co on w takim Seicento, marznąc ma? Elektryka foteli, elektrycznie otwierane szyby ... to tez jak by nie patrzeć wygoda. Przyznam się też że kandydatów jest trochę więcej:...
focus termostat forda focus termostat focus focus instrukcja
potencjometr błędne wartości diagnostyka wtrysków delphi amerisolar panele
denon avr4308 mikrokomputer cobra1
Brak kompresji po planowaniu głowicy – silnik nie odpala, Renault, ustawienie rozrządu, uszczelka TCL 40-MT21X7-MPA2HG Main Board Schematic Availability, Compatible Models, and Common Faults