http://obrazki.elektroda.pl/6804362800_1... Witam serdecznie Szanownych Forumowiczów. Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że to mój pierwszy projekt, którym postanowiłem się pochwalić. Jest to nic innego jak prosty termostat z wyjściem zwieranym (przekaźnik). Zakres był dobrany do aktualnych potrzeb pomieszczenia, mianowicie od 16 do 28...
Tak cały czas krąży ciecz między silnikiem a nagrzewnicą. Termostat działa w obiegu chłodnicy. Zmieniłbym miejscami termometry, by wykluczyć ich wadę. Może pompa wody nie domaga. Częściowo zapchana nagrzewnica, czy po wymianie nagrzewnicy było ok? Pomiar temperatury pokazuje temperaturę przewodów, a nie cieczy, może jak dłużej by działał na wolnych...
Witam Termostat pozostaw. Silnik ma określoną temperaturę którą powinien osiągać aby pracował prawidłowo. Nagrzewnicę zastąp wężykiem tak aby zachować mały obieg. Jeśli silnik nie osiągnie odpowiedniej temperatury to nawet ssanie Ci się nie wyłączy, nie wspominając już o szkodliwości spalania paliwa w zbyt niskiej temperaturze.
Niektóre modele golfa mk II miały taki termostat na wężach nagrzewnicy
Nie to jest bezpiecznik termiczny ma rozłączyć jak główny termostat zawiedzie. Jest nieregulowany i poniżej pewnej temperatury ściśle określonej dla danego modelu ma zwarcie. Powyżej zero jedynkowo rozłącza.
Tu za bardzo nie ma co podpowiadać. Kupujesz nową rurę koniecznie z oringami. Odkręcasz rury filtra powietrza, odkręcasz termostat i tarmosisz rurę. Składasz wszystko, zalewasz płyn, odpowietrzasz (odpowietrzniki przy nagrzewnicy i przy termostacie). A w nagrodę jedziesz na próbę do biedronki po Tatrę w nagrodę. Jak jesteś wprawiony to godzina i po...
To tylko taka ogólna porada, bo nie wiem jak wygląda układ chłodzenia /i grzania w tym konkretnym samochodzie. Po pierwsze sprawdź rury nagrzewnicy - obie powinny być gorące, bo raczej zaworu na nich nie ma. Wtedy wiadomo, że nagrzewnica działa i można szukać przyczyny w układzie regulacji nadmuchu na nią a raczej jego braku. Jeśli rury nagrzewnicy,...
Ja wlewam trochę płynu do mycia naczyń których dość dobrze usuwa tłuszcz wystarczy niecały kieliszek, tak robię paręnaście razy. Odpalam chodzi jak się dobrze zagrzeje termostat otworzy i chłodnica też jest ciepła tak żeby się włączył wentylator. Potem parę razy czysta woda bo ty jeszcze się trochę pieni.Na końcu spuszczam wydmuchuje kompresorem resztki...
Jak to jest 2005r to raczej silnik na pompowtryskach a tutaj nigdy nie spotkałem się z metalowym wirnikiem. Gdyby się rozleciał to by się to auto gotowało w czasie jazdy. Patrząc po zdjęciu to po króćcu widać że zbyt czysto tam nie jest. Moim zdaniem nagrzewnica do wymiany. Jeżeli przez nagrzewnicę nie ma poprawnego przepływu to węże mogą nie mieć temperatury...
Mógł paść termostat, nie otwiera się i nie puszcza płynu na wielki obieg, na nagrzewnice. Gdyby padł termostat tak jak piszesz to nie było by możliwości jazdy, ale ogrzewanie by było i to bardzo dobre. Gdyby termostat nie "puszczał" płynu na duży obieg to auto po kilku minutach pracy by się gotowało. Węże do nagrzewnicy są podłączone z małego obiegu....
Witam --proponuję sprawdzić czy do układu chłodzącego nie przedostają się spaliny z uszczelki głowicy (może silnik był kiedyś przegrzany ) i wtedy przy zamkniętym obiegu mogą się umiejscawiać w nagrzewnicy tworząc poduszkę powietrzną!
Musisz zrobić skrzynkę ze stycznikiem, aby nie dało się uruchomić nagrzewnicy jeśli nie działa wentylator, optimum to zamontować presostat przed i za filtrem
Jeśli termostat się nie domyka to nigdy nie złapie Ci temp. 90st. Jeśli go zapalisz i w miare nagrzewania wężów nagrzewnicy nagrzewa się dolny wąż chłodnicy to termostat się nie zamyka. Spotkałem się z naderwaną gumką na wkładce termostatu i już nie łapał temp. Musisz odlręcić obudowe termostatu na dole w okolicach filtra oleju tam gdzie idzie gruby...
Skoro wymieniałe termostat (zakładam, że nowy) A przewody idące do nagrzewnicy są zimne, to albo są zapchane, albo zapowietrzone, albo idą wysoko i pompa nie ogarnia. Najpierw zrób tak: Włącz silnik poluzuj wężyk idący do nagrzewnicy tak żeby się odpowietrzył, niech ktoś go przegazuje, powinno troche płynu się wylać i powietrze uciec. Powinno pomóc.
To już płyn mogliście nowy zalać, zalać to co ma być g12 i spokój,a tak to masz nie wiadomo co. Układ niby ma siE sam odpowietrzyć ale nie zawsze się tak dzieje. A temperatura na wskaźniku w normie? dmucha ciepłym z nagrzewnicy? Węże do nagrzewnicy ciepłe? Po nagrzaniu termostat się otwiera? Można delikatnie poluzować węża od nagrzewnicy, jak jest powietrze...
i bylo tak ze jeden przewod byl goracy te przewody co dochodza do centralki byly gorace ale jeden byl caly czas zimny jeden mechanior podejrzewal ze moze uszczelka pod glowica (ale auto ma moc nie kopci i nie ma bledow) po chwili ten drugi waz tez sie zrobil goracy i Ten zimny to pewnie dolny z chłodnicy - zimny płyn z chłodnicy płynął do silnika żeby...
Wlacznik nagrzewnicy zasila cewke przekaznika i zaworu przelaczajacego obieg na nagrzewnice, a w obwod podlaczyc dodatkowy niezalezny czujnik na CWU ktory przerwie zasilanie zaworu i cewki gdy temp. CWU spadnie ponizej 40. Styki zalaczajace przekaznika podmieniaja glowny czujnik CWU na czujnik studia. Wlaczajac zasilanie nagrzewnicy uruchamiasz uklad...
Jeden czujnik odpowiada za wskaźnik drugi do sterownika silnika Płyn jest w chłodnicy? Węże od nagrzewnicy ciepłe? Jeżeli nie to termostat otwarty i puszcza wszystko na duży obieg tj. chłodnice Jeżeli węże ciepłe a nie grzeje to układ zapowietrzony np. wydmuchaną uszczelka pod głowicą lub uszkodzonym reduktorem lpg o ile występuje Myślę że rozwiałem...
No to da radę, ten Salus ma obciążenie styków 3 A, swoją drogą termostat mogłeś kupić z obciążalnością styków 16 A. Zawsze większe pole manewru bez zbędnych komplikacji.
sprawdz termostat moze jest uszkodzony a reduktor ma byc wpiety równolegle do dwóch weżów idących do nagrzewnicy
Witajcie. Do tej pory tylko korzystałem z porad i plików serwisu elektroda, w końcu przyszedł czas na rewanż :) Przyczyny mogą być trzy: najgorsza - uszczelka pod głowicą, druga - nieszczelne miejsca zacisków przewodów płynu chłodzącego, trzecia to nieszczelna nagrzewnica. Co do pierwszego, można sprawdzić dwie rzeczy. Po pierwsze czy podczas pracy...
"Na wolnych obrotach grzeje chłodnym powietrzem " Znaczy się nie grzeje :-)) Sprawdź kolego czy chłodnica (zewnętrzna ) nie robi się zbyt wcześniej ciepła.Może termostat jest cały czas uchylony i tam ucieka ciepło,a jak dodajesz gazu to część nagrzanego płynu trafia do nagrzewnicy zanim się wystudzi w chłodnicy.
Najprościej po uruchomieniu silnika( jak jest zimny) sprawdzasz czy przewód/odma od silnika do chłodnicy jest tak samo ciepła jak przewód ogrzewający parownik , jeśli odma będzie miała taką samą temp wina termostatu, jeżeli termostat działa poprawnie to spróbuj podłączyć parownik szeregowo i wtedy nie ma możliwości żeby nie przeszło przez nagrzewnice,...
Na zimnym silniku odkręć korek zbiornika wyrównawczego i sprawdź czy czy woda się przelewa. Najlepiej jak ktoś będzie patrzył a ty zwiększ obroty - wtedy jest to dobrze widoczne. Jeśli nie będzie strumyczka to na 99% urwany plastikowy wirnik pompy wody. Pompę kup z metalowym wirnikiem. Przy zmianie wymień też termostat na Wahlera. Jeśli strumyk będzie...
-Zrzuć wtyczkę z zaworów ogrzewania, powinny się wtedy otworzyć na całość -Sprawdź, czy po przekręceniu "kręciołków" do nastawiania ogrzewania powyżej "min" rusza pompka ogrzewania (usytuowana na przewodach ogrzewania w komorze silnika) -Nie ma problemów z odpowietrzaniem, jak termostat się otworzy układ można traktować jako odpowietrzony -Jeżeli jest...
witam,uzupelnij plyn do poziomu jaki powinien byc /oznaczenie kalt -zimny/, a nasteonie rozgrzej silnik i zobaczysz czy ubywa plynu pod samochodem/po wlaczeniu wentylatora tj uzyskaniu odpowiedniego nadcisnienia/, to,ze plyn wciaga po rozgrzaniu jest prawidlowe bo otwiera sie termostat i uzupelnia sie plyn, jezeli tak sie stanie to wylacz silnik i powoli...
To ten termostat powinien wystarczyć. Chodź może lepiej byłoby dać troche o mocniejszych stykach.
3. Używając nagrzewnicy zasilanej z CO myślałem że jeden grzejnik (nagrzewnica) nie schłodzi tak wody w układzie jak działajace 6 grzejników we wszystkich pomieszczeniach. Oczywiście mam na myśli okresy przejściowe, wiosna i jesień bo normalne jest że w zimę trzeba konkretnie grzać. Ale co z tego, że Ci nie schłodzi, bo będzie zbyt mała moc tej nagrzewnicy...
Witam. Mam problem z Audi A6 C6 3.0 TDI Nie działa ogrzewanie... Wymieniona nagrzewnica, elektrozawór również, termostat jest ok. Dodam, że węże wychodzące z elektrozaworu, które wchodzą do nagrzewnicy, są cały czas zimne, oraz główny, który wchodzi do elektrozaworu, też... Układ odpowietrzony. Pomóżcie
Witam panowie, mam taki problem a mianowicie Renault Premium DXI brak ogrzewania, cały czas leci tylko zimne powietrze. Układ chłodniczy wyczyszczony, nagrzewnica wyczyszczona, termostat wymieniony, zaworek działa bez problemu, mimo tego cały czas zimne powietrze. Może ktoś coś pomoże?
Dysze mieszające są nad lustrem oleju 6cm, dysze kierujące zaraz przed załamaniem. Komora na dole podczas pracy powyżej 300°C. Płyty dopalające na górze ok 800°C. Większość dzieje się w komorze spalania, także przepływ wody załatwia wszystko. Termostat na nagrzewnicy pilnuje aby jej temperatura nie przekroczyła 130°C, jeżeli to nastąpi, zostanie wywołana...
Kolejny raz widzę na oczy auto TDI VW w którym wiertłem 2-3mm jest zrobiona dziurka w korku zbiornika płynu chłodzącego. Klient twierdzi że to rzekomy patent na sporadyczne wywalanie płynu chłodniczego i przyrost ciśnienia w układzie. Czy to ma jakiś sens ? Ma to czasem sens, ale gdy poprawnie pracuje termostat (temperatura jest utrzymywana na stałym...
Witam. Zainstalowałem w domu rekuperator VENTS VUT 200 MINI. Działa super, ale... postanowiłem dołożyć nagrzewnicę wtórną by zachować komfort cieplny w mrozy. Pojawił się następujący problem: Rekuperator, który posiadam posiada system przeciwzamrożeniowy wymiennika, który wyłącza co jakiś czas wentylator nawiewny, by masa ciepłego powietrza wyrzucanego...
Cześć. Mam potrzebę, a nawet konieczność zakupu elektronicznego termostatu 12V podającego sygnał (po osiągnięciu zadanej temperatury) po stronie minusowej. Nie mam najmniejszego pojęcia czy coś takiego istnieje. Pozdrawiam
Tak,jest dziurka odpowietrzania,ale to nic nie dało.Więc tak.Zdjąłem przewody od nagrzewnicy zasilania i powrót.Przedmuchalem kompresorem nagrzewnicę, wszystko jest drożne.Natomiast odpaliłem auto na wolnych obrotach i na zasilaniu przewód od nagrzewnicy tam gdzie dochodzi gorąca woda jest małe ciśnienie wody Jak dam gazu to woda leci z dużym ciśnieniem.Ale...
Termostat elektroniczny najprosciej.
Witam serdecznie kolegow zainteresowanych tematem. Dawno nie zagladalem na nasze forum bo tak sie sklada, ze moja instalacja pracuje bez problemow. Ale w ostatnim czasie u kolegi trafil mi sie nastepujacy problem: Kolektor sloneczny ogrzewa wode przez dodatkowa wezownice w bojlerze o pojemnsci 120 litrow z plaszczem wodnym, ktory jest na stale polaczony...
Grand Scenic III 1.9 brak ogrzewania z prawej strony, auto rozgrzewa się normalnie, po 2 tygodniach użytkowania zniknął wskaźnik temperatury płynu. Odkręciłem odpowietrznik przy termostacie, leci płyn, z prawej strony w kabinie leci zimno. Zauważyłem, że przy nagrzewnicy była źle założona jakaś klapka, po poprawieniu jej leciało powietrze letnie, niestety...
Po wymianie termostatu odkręcasz oba odpowietrzniki, na termostacie i wężu do nagrzewnicy i zalewasz układ płynem aż pocieknie z odpowietrzników. Zakręcasz odpowietrzniki, uzupełniasz płyn i odpalasz silnik, dolewasz płyn jeśli trzeba, zakręcasz korek zbiorniczka i grzejesz silnik do włączenia wentylatora. Wyłączasz i czekasz do ostygnięcia silnika,...
Miałem podobny przypadek w premiumce dxi musiałem rozebrać środkową część deski i dostać się do nagrzewnicy w którą jest włożony termostat (metalowy drucik podobny jak w lodówkach) z którego wychodzą dwa kable zrobiłem na nich zworkę i klima odpaliła wtedy miałem pewność że to termostat
Czy silnik jest taki sam jak w serii 120.54 i 155.54? Głowice są na każdy cylinder osobno, a termostat to metalowa puszka z trzema króćcami? Renault 155 ma układ chłodzenia bez skompensowania przepływu, czyli po klasycznemu pierwszy cylinder (od chłodnicy) ma największy przepływ, a szósty cylinder najmniejszy przepływ i ma większe ryzyko przegrzania....
Nawet jak termostat już puści na duży obieg, węże od nagrzewnicy są dalej lekko ciepłe nagrzewnica powinna być podłączona poza termostatem czyli zawsze daje obieg jak włączysz ogrzewanie nawet na zimnym silniku i tak samo parownik powinien być podłączony.
Chrysler Voyager IV 2002r. 2,4 manual - po wymianie termostatu całkowity brak ogrzewania. Płyn uzupełniony, korek nowy. Po zdjęciu górnego przewodu gumowego z nagrzewnicy nic nie cieknie jakby płynu tam nie było. I to na pracującym silniku. Czy nowy termostat Magneti-Marelli może być uszkodzony?
Witam a gdzie dokładnie znajduje sie ten zaworek od nagrzewnicy do odpowietrzenie. Bo mam problem z ogrzewanie na postoju auto grzeje dobrze a tylko włączę dmuchawa na max to zaczyna zimne powietrze lecieć. Termostat wymieniony trzyma90* i nie wiem co jest.
Sprawdź węże od nagrzewnicy czy oba są gorące. Może termostat też masz uszkodzony. Potrzebna porządniejsza diagnostyka niż obserwacja wskaźnika temperatury.
Witam, posiadam Peugeot 508 rok 2012 140 KM, chciałbym odpowietrzyć układ ponieważ od strony pasażera słabo grzeje ogrzewanie, auto rozgrzane do 75 stopni odpowietrznik przy termostacie popuszczany i nadal problem. Nagrzewnica nowa termostat nowy klapy sprawdzone. Przy wejściu do nagrzewnicy jeden wąż gorący drugi natomiast mniej. Wentylator nie chce...
Jak w tytule dostałem dwa mercedesy do naprawy z firmy kurierskiej. Obydwa jednakowe kupione w salonie i mają oryginalnie 280 tys. i drugi 310 tys przebiegu. W jednym jak i w drugim nie działa w ogóle ogrzewanie kabiny w czasie normalnej jazdy. W czasie jazdy z góry i przy obrotach silnika 4 tysiące zaczyna grzać i po kilku minutach jazdy z obrotami...
Jak widzę po zdjęciach, nagrzewnica zasilana z jednej fazy, wentylator spięty razem z elementem grzejnym. Jeżeli może to pozostać w ten sposób to można to zrobić tak https://obrazki.elektroda.pl/6158993300_... W termostacie przełączniki Heat na 1, Fan na 1 Zostaje kwestia obciążalności termostatu, z tego co podaje producent Dopuszczalne...
Dziś wymieniłem chłodniczkę oleju. Jak się okazało kanał wodny był całkowicie zablokowany. Wymieniłem, zalałem nowym płynem i odpaliłem pojazd. Temperatura węży i nagrzewnicy rosła identycznie jak temp silnika. Gdy temp już dobrze wzrosła to nagle znowu zaczęło lecieć zimne powietrze z kratek. Mam takie wrażenie że otworzył się termostat i znowu zaciągnęło...
Witam. Mam problem z wyżej wymienionym samochodem. Jakiś tydzień temu straciłem ogrzewanie. Więc po długim szukaniu w internecie rozwiązań problemu. Wymieniłem dziś termostat i nagrzewnice. Odpowietrzyłem układ. i niestety w dalszym ciągu nie ma ogrzewania. Samochód normalnie rozgrzewa się do 90 stopni i trzyma tak jak powinien.
Napięcie od 0v do10V steruje obrotami wentylatora. Proponuje zwykły termostat pokojowy (bo coś musi włączać ten wentylator) i zasilacz antenowy regulowany
Witam, Mam problem z ogrzewaniem w moim Peugeot 207 (rok produkcji 2007, silnik 1.4), który posiada climatronic dwustrefowy. Zauważyłem, że gdy ustawiam temperaturę na maksymalną wartość na pokrętle, auto grzeje normalnie (jest wtedy bardzo gorąco, tak jak powinno być), ale kiedy zmniejszę temperaturę o 3 stopnie (na przykład na 25), zaczyna lecieć...
termostat nagrzewnicy olejowej płukanie nagrzewnicy zwarcie nagrzewnicy
rozładować akumulator mitsubishi hyundai głośnik słychać uderzenia
schemat peugeot boxer signum xenon
SAS 23 KW Sparks: Jak wyłączyć zwarty termik? RLN1015B: Smart RIB Motorola czy element SMD?