Wymieniłem termostat, płyn chłodniczy, obudowę termostatu na metalową, spalanie ociupinkę spadło, ale znowu w trasie ok. 6 l/100 km. Na mieście nie miałem warunków, żeby zmierzyć.
Dwa problemy. Brak kontrolka CHeck engine - nie ma pilnej potrzeby napawić. Uszkodzony czujnik temp. silnika, należy go wymienić oraz przy okazji termostat i płyn chłodniczy (profilaktyczne przez zimą).
JJednak jeżeli świeciła się kontrolka za wysokiej temperatury silnika to miał 120 stopni i nie wróżę usterki termostatu jako jedynej przyczyny wywalania płynu. Nie przesadzaj. Jednorazowe podniesienie temperatury raczej od razu uszczelki nie uszkadza. Więcej - efekt może wyjść dopiero za jakiś czas.
Czy tam czasem nie powinien być czujnik 4 pinowy a nie 2?
Klima jest szczelna, 550 g czynnika weszło, sam nabijałem, ufam tej maszynie. Nie widzi wskazań to znaczy że są kreseczki. Jakby widział stan to bym napisał jaki jest odczyt :) Wiatraki sprawne. Termostat płynu chłodniczego wpływa na działanie klimy? Błędów w silniku brak, jakby były to bym o tym na pewno napisał. Brak komunikacji ze sterownikiem klimatyzacji,...
Wskazówka na desce rozdzielczej jaką temperaturę pokazuje ? wygląda jakby termostat był zablokowany
Płyn G12+, a co się dzieje z termostatem?
Witam Ja miałem taką sama sytuację i był to uszkodzony termostat od płynu chłodniczego. Wprawdzie inny samochód ale powinno mu dolegać to samo. Poszukaj w google jak przetestować termostat. Chodzi mi tutaj o odpalenie zimnego samochodu i sprawdzaniu odpowiednich przewodów (przewody od "wody"). Część powinna się zacząć rozgrzewać od razu, a reszta powinna...
Jaki jest poziom płynu chłodniczego w momencie zapalenia kontrolki?Moze wtedy jest poniżej minimum?Może przycina się termostat?
Na dole chłodnicy po prawej jest duży trójnik i pokrętło z kroccem do spuszczania płynu. Nałóż na niego kawałek węża fi12 i ładnie spuścisz płyn do kuwety. Ale z samego termostatu i tak wyleci trochę płynu przy wymianie o ringu.
Podłączyć kompa i sprawdzić błędy. Link: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Wygląda na to że zapowietrzony, tego nie brałem pod uwagę. Spróbuj dolać płynu chłodniczego do poziomu między max a min czyli połowy zbiorniczka, następnie nagrzej silnik do temperatury 90'C i pozwól aby zadziałał wentylator chłodnicy co będzie oznaczało w pełni nagrzany układ chłodzenia. Następnie powoli odkręć korek na zbiorniczku wyrównawczym uważając...
Porządny mechanik nie szuka pomocy na forach, a wykorzystuje to, co ma ukryte pod mózgoczaską. Ty tam masz sieczkę.
Siedzi w obudowie termostatu.
Termostat i płyn chłodniczy wymieniony i nic się nie zmieniło. Może czujnik temperatury?
Do sprawdzenia 1. Termostat 2. Pompa wody
Wymieniłem termostat i płyn chłodniczy. Wszystko wróciło do normy.Jest OK.
Zdemotuj termostat i większość wyleci.
Płyn chłodniczy Poziom oleju Termostat wymieniony nie otwiera
Ople to bardzo czułe na temperaturę i.ciezkie do odpowietrznia auta. Do srawdzania termostat, temperatury czujników, pompa wody drożność układu chłodzenia, często żeby się odpowietrzyl (własne doświadczenie) wjeżdżałem na podjazd przodem żeby zbiornik był wyżej pod kątem i oczywiście zero zwykłej wody bo w tym aucie termostat otwiera się powyżej 100...
- po wymianie termostatu , płynu chłodzącego i osprzętu układu chłodzącego należy układ odpowietrzyć.
Jaki silnik ? Właśnie, jaki to dokładniej silnik? Bo są też jednostki, co mają dwa termostaty.
Wina raczej leży po stronie termostatu. Tamtędy płyn chłodniczy po przewodzie dostaje się do wtyczki. To zjawisko kapilarne. https://youtu.be/Zx0feEKE8Xw Teraz kwestia tylko gasnącego prawej żarówki mijania. W czym może tkwić problem?
No własnie problem w tym ze sa tam tylko dwie śruby w tym jedna urwana. Czy ma to sens zamontować termostat wlać płyn chłodniczy, odpowietrzyć podjechać gdzie i zaraz spuszczać płyn i jeszcze raz zakładać termostat?
Odkręcasz korek, dolewasz płynu na max, odpalasz auto i czekasz aż rozgrzeje się do otwarcia termostatu. Oczywiście jeśli pompa i głowica sprawna.
Czujnik wymieniłem. Okazało się, że potrzebna była również wymiana termostatu + nowy płyn chłodniczy! Od tej pory koniec problemów z temperaturą... Pozdrawiam :)
Termostat egr się nie otwiera.
Dziękuję za odpowiedzi, dzisiaj mam zamiar przegonić go bez termostatu. Dziwią mnie dwie rzeczy: - termostat ma otwór zaraz obok wlewu płynu. Na zimno jest cały czas zalany płynem, na gorąco płyn idzie w dół, a z tego otworku nic nie leci, jakby terostat był zamkniety. Odpowietrznik w obudowie termostatu nie wypuszcza powietrza tylko czysty płyn. Użyłem...
Czujnik raczej mam sprawny, rozgrzałem go zapalniczką i wskaźnik poszybował do góry. Czyż by to termostat aczkolwiek płyn chłodniczy z czujnika popłynął cieply....
Jakiej wartości termostat wsadziles?
Powodem wyżerania termostatu był....nikt by nie zgadł....płyn chłodniczy a raczej chyba jakiś kwas o kolorze różowym który dostałem od znajomego.3 razy wymieniłem w ciagu ok.2 tygodni. W końcu spuściłem cały ten płyn,przepłukałem silnik wodą z węża ,nalałem nowy płyn i problem rozwiązany.
Sprawdziłem u siebie – niebieska wtyczka to czujnik położenia wału (jest poniżej obudowy termostatu). Zielona wtyczka to czujnik temperatury płynu chłodniczego.
Jak działa to nie ma po co wymieniać termostatu. Dokręca się z wyczuciem, na to chyba nie ma podanego momentu.
rozpinasz waż przy chłodnicy na dole nagrzewnica jest przed termostatem wiec nie zleci cały płyn
Sprawdź termostat, poziom płynu chłodniczego, a na końcu chłodnicę.
Witam. Tak jak w temacie od pewnego czasu (2-3 tygodnie) samochód nie dogrzewa mi sie do 90 stopni. Czytałem że to duża bolączka b8 FL. Myślałem nad zmianą termostatu ale dziś zobaczyłem że do tego ucieka płyn chłodniczy ( na około 100km uciekło 50ml). Gdzie szukać problemu ? Zwykła nieszczelność czy nagrzewnica, a może problem jest większy ? 2.0 tdi...
Wymontuj termostat i zobacz czy działa.
dobrze kolega mowi.jezeli lecialo pod obudowa termostatu to wymien uszczelke obudowy termostatu.zupelnie nie wiem czemu az 57zl.kupiles pewnie razem z obudowa termostatu i niepotrzebnie.mi tez to proponowali ale kupilem sam wklad termostatu i sam go zamontowalem w swojej obudowie.koszt ok.10zl. z kolei jezeli w tej szczelinie na obudowie miski olej....
Króciec przy głowicy pękł. Obudowa termostatu, nowa z 70pln. Całośc naprawy powinna się zamknąć w 3 stówach.
Znane mi powody przegrzewania silnika: Brudna chłodnica (zakurzona). Uszkodzony termostat. Uszkodzona pompa płynu chłodniczego. Uszkodzona uszczelka głowicy - objawem są spaliny w płynie chłodniczym i płyn chłodniczy w oleju silnikowym. Zbyt niski poziom płynu chłodniczego. Zakamieniona chłodnica (popularnne ponad 40 lat temu, kiedy były problemy z...
Witam. Znów mam kłopot ze swoją asterką. A mianowicie ^poszedł^ mi płyn chłodniczy. Zagotował się gdy odpaliłem ciekł po zgaszeniu nie i tak dwa razy i ta czynność ustąpila. Moje pytanie skad poszedł płyn skoro teraz juz nie wycieka i czy to może termostat ?
uszczelniacz którego doalełs do płynu chłodniczego mógł spowodowac przytkanie termostatu i pozostał czesciowo otwarty i niemoze sie domknąć dlatego w miejscu dochodzi do 90 a jak wyjedziesz to spada
Wymieniony Termostat i zbiornik płynu chłodniczego.
Miałem to samo w XC70 2003. Skończyło się na wymianie uszczelki pod głowicą. Termostat i korek też wymieniałem.
A obudowa termostatu sprawdzona?
Już uzupełniam: rok 97, silnik X12SZ (moduł zamiast kopułki), Autko jeździło niedogrzane, ale przy okazji rozrządu wymieniłem termostat. Płyn chłodniczy czyściutki i żadnego zapachu spalin, olej wygląda normalnie. Świece sprawdzę wieczorkiem, zapach spalin .... hm jak w benzynie, żadnego dymka nie ma przy tych temperaturach, wydech odrobinkę przykopcony...
Czy włącza się wentylator chłodnicy i przy jakiej temperaturze cieczy chłodzącej? Czy otwiera się termostat?
To wymień termostat.
Cześć, mam problem z moim Volkswagenem Golfem 6 1.6 MPI (102 KM) z 2009 roku, w którym jeżdżę głównie na LPG (instalacja Landi Renzo Omegas IG1). Auto ma problem zarówno z wypadaniem zapłonów, jak i sporadycznym trudnym odpalaniem. Opis problemu: ✅ Błędy, które pojawiają się w sterowniku silnika: - P2096 – System too lean post catalyst (Bank 1) – zbyt...
Załóż oryginalny lub chociaż markowy termostat i bedzie dobrze. Temp. otwarcia 87st.
Masz gdzieś nieszczelność w układzie chłodzenia, ogrzewania, albo płyn do oleju.
Witam! Czy Koledzy mają jakieś propozycje wyjaśnienia tego problemu? Wymieniłem silnik i po wymianie 1,9 TDI zaczęło wyrzucać płyn chłodniczy, a pompa, termostat i głowica silnika są OK.
Pompa wody się rozleciała zapewne. Albo termostat uszkodzony...
Witam. Posiadam Felicie 1,3 97' z gazem. Kupiłem ją końcem zeszłego roku. Od jakiegoś czasu [jak zaczęło się robić na polu ciepło] zaobserwowałem, że jak przez kilka minut albo jadę z prędkością do 50km lub stoję w korku to temperatura szybko rosła tak do ok 100 stopni C. Jak zwiększałem prędkość to po jakimś czasie spadała do 85 stopni. Postanowiłem...
Termostat do wymiany, płyn chłodniczy czysty?
Witam Jakiś czas temu silnik strasznie się grzał (nawet podczas jazdy) i nie załączał wentylatora chłodnicy. Wymieniłem termostat, płyn chłodniczy i włącznik wentylatora na chłodnicy. Dosłownie tydzień cieszyłem się ze sprawnego układy chłodzenia. Dziś gdy jadę - jest okej bo chłodzi silnik. Gdy stanę, temp. dochodzi do 100 stopni i nie załącza wentylatora...
Jeżeli chłodnica zimna a w kabinie ciepło to prawidłowy obiaw, zamknięty termostat silnik chłodzony małym obiegiem, pozdrawiam
Pojemności dokładnie nie pamiętam ale wydaje mi się że ok. 35L . Ale jeśli masz rotarder to ok. 50L . Układ w dafie sam się odpowietrzy, po zalaniu trzeba go rozgrzać aby otworzyły się termostaty i uzupełnić do MAX.
Szkoda, że nie podałeś co to za pojazd i czy ma chłodnicę recyrkulacji spalin. Płyn się nie gotuje tylko bomblują w nim gorące gazy spalinowe albo z powodu uwalonej uszczelki pod głowicą lub nieszczelności chłodnicy spalin systemu EGR.
Astra F 1.6, gaz, 8 zaworów, jeżdżę od 12 lat, prawie zabytek. Od wiosny porobiło mi się, że jak temperatura na dworze ponad 15 st. C, po przejechaniu 15 km temperatura na silniku skacze do 100 st. C. Załącza się wentylator, ale temperatura cały czas w okolicy 100 stopni. Co ciekawe, wcześniej przy szybkiej jeździe (wysokie obroty, prędkość pow. 80km/h)...
Wiem, że nie ten dział, ale krótko opiszę co mnie trapi. Temperatura na desce jest w połowie skali. To jest chyba prawidłowo. Wymieniałem wadliwy termostat i płyn chłodniczy. Termostat "Mahle" i płyn "FL22". Wcześniej wskazówka temperatury nie dochodziła nawet do 1/3 skali. Auto było nie dogrzane. Paliło więcej. W kabinie chłód. Teraz próbuje go nieco...
Wygląda na orginalny produkt japoński. Chiny rzadko umieszczają znaki towarowe na swoich produktach. Montuj śmiało. Zawsze daj tylko nowy płyn chłodniczy.
Witam, Czy płyn chłodniczy ma wracać do zbiorniczka wyrównawczego górnym wężykiem cały czas czy tylko po osiągnięciu temperatury (otwarciu termostatu) ? Opel Movano 2006 2.5cdti https://obrazki.elektroda.pl/7543941600_...
może właśnie spod obudowy od termostatu ci ubywa
Temperatura otwarcia termostatu oscyluje w okolicy 92st.C. Do takiej temperatury musisz nagrzać płyn.
Te silniki są chłodzone powietrzem, ale pompa wody, płyn chłodniczy, termostat... Ty widziałeś w ogóle na oczy ten silnik, jego budowę? To proponuję chociaż obrazek w internecie zobaczyć, żebyś wiedział, o czym mówisz. A najlepiej nie brać udziału w dyskusji o silniku, o którym nie ma się pojęcia. Autorze, a teraz powiedz, co znaczy "słabnie" i czy...
Witam wszystkich. Problem dotyczy w204 1.8CGi z 2012r. Silnik po włączeniu ogrzewania zaczyna się mocno grzać temperatura na wskaźniku 120 stopni, wentylator chłodnicy włącza się na Maxa i w kabinie słychać jak by się gotował płyn. Po wyłączeniu ogrzewania temperatura wraca do ok 80 stopni Termostat i płyn chłodniczy(wszystko z serwisu) już są wymienione....
dany232 to jest właśnie sprawdzenie domowymi sposobami uszczelki pod głowicą skoro ci płyn wywala to znaczy że jest pęknięta i spaliny się przedostają do ukłądu chłodzenia i tu się zaczyna problem a termostat w takiej sytuacji ma niewiele do powiedzenia bo silnik się rozgrzewa do granic możliwości i termostat i tak się otwiera nagrzany nie przez płyn...
Dać do zimnej wody i podgrzewać jednocześnie za pomocą termometru patrzeć czy i w jakiej temperatuże termostat się otworzy.
Przy obecnej pogodzie jest to normalne, wynika to z różnicy temperatur pomiędzy spalinami i powietrzem, a ten dym to nic innego jak para wodna. No chyba, że przy okazji "dymienia" na biało ubywa płynu chłodniczego.
źle odpowietrzonego układu czy to prawda W teorii w praktyce układ powinien się sam odpowietrzyć. Sprawdź czy termostat puszcza na nagrzewnicę. Mogą być czujniki od temperatury nie wiem ile on ma, może być termostat, najlepiej było by podpiąć interfejs i zobaczyć jak wyglądają parametry.
Po dzisiejszej jeździe po Krakowie coś jednak jest z moim samochodem nie tak. Generalnie sterowanie termostatu poznałem i wiem (chyba) wszystko na ten temat lecz u mnie jest inny problem. Samochód utrzymuje cały czas temperaturę silnika 105 stopni lecz cały czas mam włączony wentylator. Termostat dobrze steruje płynem chłodniczym, otwiera sie i zamyka...
Napisałem o parametrach domyślnych, które są ustawione w programie (default). Przecież to logiczne, że w układzie chłodzenia po to,by reduktor miał 40 stopni silnik musi mieć 50 stopni, przynajmniej na etapie rozgrzewania. Dalej obstaję przy sprawdzeniu układu chłodzenia samochodu - termostat, ilość kamienia w układzie, jakość płynu chłodniczego, same...
Ten zakończony białą plastikową końcówką, to jest przewód odpowietrzający skrzyni biegów. Wchodzi na skrzynię a nie do komory silnika. I nie powinno tam być żadnej opaski. Jeśli przy nim na skrzyni masz płyn chłodniczy, to należy dokładnie obejrzeć obudowę termostatu. Stamtąd najprawdopodobniej będzie wyciek.
Z prawej masz duży termostat, a z niego cienki wężyk wychodzący pionowo w górę ;) pod pokrywą silnika.
Podepnę się pod temat, by nie zakładać nowego: Moja C 3-ka na razie się nie przegrzewa, bo termostat był do wymiany. Przy okazji wymieniam płyn chłodniczy. A przy tej okazji przepłukuję układ. Termostat zostawiłam na ten czas stary - zacięty na pełnym otwarciu. Zalewam wodą demi-coś-tam, zagrzewam silnik, gaszę i spuszczam wodę zdejmując wąż z chłodnicy,...
....Ale może pytanie bo ten reduktor ma chyba przeciek przy złączu doprowadzającym płyn chodnicy bo ciągle mi wskazuje po 25 min jazdy skala że nagrzał się już do połowy co jest niepokojące.Pod odkręceniu zakrętki ze zbiorniczka z płynem chłodnicy ma on na oko 50*C. ..... Nie bardzo rozumiem. Czy wskażnik pokazuje Ci że silnik ma zbyt wysoką temperaturę?...
Mam Vectrę B z klimą manualną, wentylator klimatyzacji włącza się w momencie załączenia sprężarki klimatyzacji, czyli załączenia tejże. Wentylator układu chłodzenia silnika załącza się, gdy po otwarciu termostatu temperatura płynu chłodniczego dochodzi do 90st.
Sprawdzałeś okolice termostatu? Osobiście posiadałem 2 takie auta i w jednym i drugim płyn wyciekał z obudowy termostatu.
Przyczyn może być wiele. Niski stan płynu chłodniczego, zakamieniona nagrzewnica , uszkodzony termostat, usterka elektryczna sterowania ogrzewaniem. Sprawdź na początek stan płynu i po jakim czasie silnik nagrzewa się do max temp. Jeśli za długo to termostat do sprawdzenia.
Termostat, dzięki za pomoc.
Dlatego sie przelewa bo ma otwarty obieg,sprawdz i ewentualnie odwroc termostat
Zacznij od termostatu. Jezeli plyn ucieka przez korek po wylaczeniu silnika to najprawdopodobniej winny jest termostat
Pompa wody, chłodnica i termostat sprawdzone?
Są dwa jeden w głowicy obok węża do nagrzewnicy, drugi na wężu chłodnicy za termostatem przed chłodnicą.
Sprawdź jaką temperaturę mają rurki doprowadzające płyn chłodniczy do nagrzewnicy.
Witam, czy pojawił się również błąd czujnika temperatury płynu chłodniczego? Być może on jest przyczyną. Pozdrawiam
Mam takie pytanie w którym kierunku leci płyn chłodniczy w silniku 2.0 AQY bo w internecie widziałem że termostat się otwiera i wypuszcza płyn do chłodnicy a w moim silniku mam gorącą rurę od góry silnika do góry chłodnicy a tamta od dołu chłodnicy do termostatu jest zimna.
olej, filtry i płyn wymieniałem 2-3 miesiące temu wymiany dokonuję co 15 tys km nie jestem pewny sprawności pompy wody czy to ona może robi pianę z płynu chłodniczego ??? Wadliwy termostat ??? płynu raczej nie ubywa Proszę o pomoc w zlokalizowaniu przyczyny
Jeżeli zbyt długo się nagrzewa to wina termostatu.
Usterką okazało się zapowietrzenie układu. Wystarczyło odpowietrzyć i teraz wszystko gra i buczy. Aby odpowietrzyć należało odkręcić śrubę imbusowa nad termostatem. Pozdrawiam
Samochód rano odpalił. Padł termostat, a na skutek zagrzania płynu chłodniczego poszło zwarcie na jednym z przewodów wtryskowych.
Sprawdź opaski na wężach wodnych przy parowniku i trójnikach czy nie są luźne bo tam też często lubi uciekać płyn chłodniczy.
Bo nie odpowietrzyłeś tego dobrze, płyn się zagrzał ostro, powstało duże nadciśnienie i pewnie w końcu puścił korek. Oczywiście zakładam, że przed wymianą termostatu wszystko było dobrze. Tylko dlaczego wymieniałeś termostat?
Jak w tytule dostałem dwa mercedesy do naprawy z firmy kurierskiej. Obydwa jednakowe kupione w salonie i mają oryginalnie 280 tys. i drugi 310 tys przebiegu. W jednym jak i w drugim nie działa w ogóle ogrzewanie kabiny w czasie normalnej jazdy. W czasie jazdy z góry i przy obrotach silnika 4 tysiące zaczyna grzać i po kilku minutach jazdy z obrotami...
Jeśli już zmieniasz termostat i masz spuszczony płyn chłodniczy nie zaszkodzi przepłukać nagrzewnicy. Zdejmij dwa węże z niej i przepłucz wodą z kranu to na pewno nie zaszkodzi. U mnie była lekko przytkana i nie dogrzewała po takim zabiegu wszystko wróciło do normy.
W ktora strone lata? Dodano po 5 Czy pompa ciagnie plyn przez termostat ,czy pcha go do termostatu?
Ajjj.. .. Z zachwytu przeoczyłem odpowiedź i zamknięcie tematu. Winowajcą okazała się chłodnica, która ( jak pisałem wcześniej )3 lata temu była wymieniana na nową.. ( niby Valeo ) okazało się, że była "trefna".. skąd wiem? - już mówię.. po kilkunastu wizytach u szpeców, wymianach pompy cieczy, termostatu (2X) , płynu chłodniczego, czujnika temp i tłumaczeniach,...
ten post dotyczy tylko tematu który jest związany z wymianą termostatu. czy to prawda że aby wymienić termostat w takim audi z takim silnikiem to trzeba zdejmować rozrząd? ogólnie bardzo mnie to dziwi bo silnik jest z 98 roku i aż chore trochę żeby tak spaskudzić tą sprawę. Pewien mechanik życzy sobie za termostat 68 zł + płyn chłodniczy i 400zł za...
A moze to byc wina pompy wodnej? Zlozylem autko bez termostatu a ono i tak jesli nie jest wlaczone ogrzewanie trzyma 90 stopni??
wyrzuca płyn chłodniczy mercedes płyn chłodniczy zapach płyn chłodniczy
oscyloskop karty dźwiękowej podłączyć pilot renault volvo silnika
układ scalony lm3905n zwarcie samochód
Nawigacja VW nie pokazuje trasy - przyczyny i rozwiązania Nawigacja w radiu VW nie pokazuje trasy - przyczyny i rozwiązania