Witam.Miałem podobny problem , na 99 procent jest uszkodzony termostat (zablokowany w pozycji otwarty).Natomiast w sprawie komputera jestem zielony.
Może być walnięty termostat i jest cały czas otwarty przepływ co powoduje wychłodzenie silnika i stosunkowo niską temperaturę płynu w chłodnicy.Układ chłodzenia powinien być szczelny. Sprawdz czy w wyniku ubywającego płynu nie zapowietrzyła się chłodniczka.
No to sprawdzaj termostat i czy korek trzyma ciśnienie. W tym silniku normalna temperatura to 100-103 stopnie (na małym obciążeniu) , układ nie może być otwarty.
Witam. Wyglada to na termostat non stop otwarty, zawieszony. Wymień.
Jak kolega wyżej - uszkodzony termostat ( za wcześnie lub cały cas otwarty ) Wyłącz ogrzewanie i odpal auto, poczekaj aż temperatura płynu się podniesie np do ok 70stopni. Podnieś maskę i sprawdź wąż gumowy, który idzie od termostatu do chłodnicy - powinien być zimny.
W mojej Astrze termostat się otwiera dopiero przy około 94 stopniach.A wentylator włącza sie przy około 98 stopni.Przy jeżdzie temperatura utrzymuje się około 93-94 stopni .U ciebie gorzej by było gdyby temperatura rosła cały czas,ale jeżeli po 10-15 minutach widoczne jest otwarcie termostatu,to jest w porządku.Po otwarciu termostatu przytrzymaj go...
Ja nadal czepiłbym się termostatu! Skoro na biegu jałowym utrzymuje się prawidłowa temp. a podczas jazdy nie, to może to tylko jedno oznaczać, że właśnie duży obieg jest otwarty... W momencie zapowietrzenia układu miałbyś (owszem) brak ogrzewania (o ile nagrzewnica drożna), ale za to miałbyś kilka innych kłopotów z układem chłodzenia... Sprawdź raz...
Nie znam tego silnika ,więc nie powiem,ale wiem z doświadczenia że zawsze jest coś za coś i mieszanie temperaturą bez brania pod uwagę wszystkiego na coś wpłynie niekorzystnie . W necie pokazuje mi, że to jest ten sam termostat co we wspomnianym Z18XER - typowo 105°C, ale w razie potrzeby (czyli pod obciążeniem) ECU otwiera go przy niższej temperaturze...
nie do końca rozumiem o co Tobie chodzi. Jeśli czasami jest tak, ze wskaźnik temp. nie podnosi się wcale a później niespodziewanie podchodzi do temp normalnej sugeruję sprawdzić sam czujnik oraz ew. wtyczkę. Naromiast jeśli zawsze tym samym dłuższym czasie osiąga prawidłową temperaturę sugeruję sprawdzić termostat. Być moze, że wciąz jest otwarty i...
Wyglada ze nie zalacza sie wiatrak.Skoro podczas jazdy spada temp. to raczej termostat jest otwarty czyli jest OK.Trzeba sprawdzic wlacznik termiczny wentylatora.
gdybyś miał tylko duże spalanie mógłbyś sprawdzić sondę lambda Zapoznaj się ze schematem sterowania tego silnika i przemyśl jeszcze raz swoją propozycję... u mnie (co prawda w benzynie bez turbo) po 2 km strzałka osiąga 90c Benzyniaki grzeją się dużo szybciej niż diesle... Termostat łatwo sprawdzić odpalając zimny silnik i kontrolując wąż dolotowy...
Witam mam następujący problem jakiś 1 mc temu wymieniłem czujnik temperatury (ten na 1- przewodzie) autem jeździła żona (i jak to kobieta nic nie widziała) ale jeżdżąc teraz samemu widzę ze wskazówka od temperatury nawet 1milimetr się nie unosi ...Auto średnio się ogrzewa z dmuchawy, ale od początku nie miało dobrego ogrzewania.Przykładając kabel do...
Witam. Mam identyczny problem z przekraczaniem temp pow 100st Dla mnie jazda bez termostatu skończyła się wymianą uszczelki pod głowicą. Niby obieg płynu otwarty miało sie nie przegrzewać ale tylko miało. Ktoś już może miał i rozwiązał ten problem?
Witam, doświadczyłem podobnego zjawiska. Samochód Opel Meriva B 1.4 140KM. Pojawił się wyciek z króćca wody przykręconego do głowicy silnika od strony akumulatora (nie jest to obudowa termostatu). W związku że wyciek musiał być od dawna bardzo mały a nie od razu określiłem jego lokalizację oryginalny płyn uzupełniałem wodą destylowaną. Wymieniłem króciec...
Brawo QWERTY .Najprostsza i najpewniejsza metoda wyeliminowania awarii termostatu (otwarty ).Scisnąć szczypcami morsa lub ściskiem stolarskim z podkładką , większą pod śrubę lub na szczęki.--------------------------------... bicia piany ,ustalania temperatur i roztrząsania gdzie jest temostat.Pozdrawiam
Dziękuję kolegom za naprowadzenie mnie na trop sprawdzę jeszcze raz dane bieżące w liczniku czy widzi temp. Aha, klient mówił też o tym że słabo mu grzeje nadmuch w środku ciepłego powietrza i się zastanawiam nad termostatem bo jak będzie uszkodzony i po części otwarty to się nie zagrzeje tak łatwo powyżej 70 stopni. Poinformuję o dalszym rozwoju sytuacji.
miałem podobną sytuacje, okazało się że termostat został w pozycji otwartej. silnik łapał temperaturę dopiero po przejechaniu odcinka drogi na wysokich ( ~3,5tyś) obrotach lecz na moment... po wymianie wszystko wróciło do normy.
Większość termostatów jest tak skonstruowana, że jeżeli ulegają awarii to pozostają w pozycji otwartej, aby nie przegrzać silnika. Sprawdziłbym jednak czujnik temperatury do wskaźnika, ponieważ temperatura rzędu 97 st. w trasie to za dużo.
Albo termostat ci się zawiesił i nie otwiera w odpowiedniej temperaturze albo uszczelka pod głowicą ci padła. Wykręć termostat włóż do garnka i załatw sobie termometr techniczny i kontroluj w którym momencie będzie się otwierał . Termostat ma dwa stany otwarcia pierwszy początkowy np.86st. drugi pełne otwarcie np.90st. W dieslu może się różnić od benzynowego...
Za to już przy tych nawet 50-60stC wąż od termostatu był gorący Może jest uszkodzony, może się zaciera i staje w jednej pozycji zamiast regulować temperaturę. Termostat powinien się otwierać i zamykać przy temperaturze na jaką został zrobiony, jak masz na 92C, to przy 50-60C nie może być otwarty puszczając przepływ płynu nagrzewając wąż i chłodnicę....
Witaj, jeździsz na wodzie, czy na płynie ? Jeśli na wodzie to prawdopodobnie nagrzewnica już zaszła kamieniem, a wtedy albo wymiana albo sprawdzony przeze mnie sposób: 5l octu + 5l wody zagotować i przepuścić przez nagrzewnicę od strony ściany grodziowej. Potem przepłukać bieżącym strumieniem i z powrotem założyć wężyki na nagrzewnicę. Układ zalać płynem...
Termostat otwiera się przy 92 , a wentylator włącza sie przy 100. dzięki za odpowiedz-cieszy mnie fakt ze pasek może zostać ten co był, dowiedziałem się ze trzeba podobno pamietać zeby go założyć drugi raz tak by obracał sie w ta samą stronę co wczesniej przed zdjęciem. wentylator według wskazań na desce rozdzielczej włącza sie u mnie przy temp 95-96...
Witam wszystkich. Interesuje mnie jaka powinna być temperatura silnika 1.6 XEP. Wiatrak chłodnicy załącza mi się przy 113 stopniach i schładza do 105, pierwsze otwarcie termostatu przy 102 temperatura spada do 97-98 i od tych 98 idzie do 113 potem załącza się wiatrak na drugim biegu, dodam że mam wiatrak 3 biegowy i nie mam pojęcia dlaczego nie załącza...
Należało by sprawdzić czy termostat nie jest ciągle otwarty i czy płyn krąży po dużym obiegu, tzn. sprawdź wszystkie węże od chłodnicy ( szczególnie te u dołu ) czy nie są ciepłe jakąś chwilę po uruchomieniu zimnego auta, nie powinny się grzać do momentu otwarcia termostatu (powyżej ok. 80 stopni ). Podczas jazdy pęd powietrza mocno wystudza chłodnice,...
Tak może to być jedna z przyczyn. Jeżeli termostat jest ciągle otwarty to płyn chłodzący krąży cały czas po dużym obiegu czyli też w chłodnicy. W takiej sytuacji podczas postoju jego temperatura po pewnym czasie osiągnie 90 st. ale gdy ruszysz będzie spadać a jeśli spadnie znowu do 50 czy nawet 30 to włącza się ssanie i spalanie rośnie. Poza tym silnik...
To zalezy od tego jakie parametry elementow ma TWOJ samochod : - termostatu - wlacznika wentylatora (bo po 10 letnim uzytkowaniu poprzedni wlasciciele mogli rozne wsadzic - niekoniecznie takie jakie byly orginalnie w 1.4) jezeli jest w granicach niebieski czerwony to jest ok :D ale jezeli przy dluzszej jezdzie temperatura jest ledwo ponad niebieskie...
Mam taki problem z astrą 1.4, silnik cały czas ma temperaturę około 85 stopni, wydaje mi się że mała ale mrozy teraz -10 wiec nie wiem. Dochodzi nieco ponad pierwszą białą kreskę i spada troszkę poniżej czyli temperatura na stałym poziomie. Myślałem że walnięty będzie termostat ciągle otwarty ale dziś odpaliłem na postoju czekałem kilkanaście minut...
Sprawność silnika diesla jest znacznie wyższa od benzyniaka i to jest jedna z przyczyn wolniejszego nagrzewania (mniej spalonego paliwa idzie w straty takie jak np. oddanie temperatury) w silniku isuzu temperatura na poziomie 95" C to norma bo płyn ma większą temperaturę wrzenia ok. 125*C. Termostat zaczyna się otwierać przy 92*C a pełne otwarcie osiąga...
Opel Astra II 2003r silnik Z 16 XE. Zaczęło się od tego, że stwierdziłem zbyt wczesne otwieranie się termostatu na duży obieg, tzn. wskazówka na wskaźniku temperatury silnika dopiero podnosi się, a już rura dostarczająca płyn do chłodnicy jest ciepła. Wymieniłem termostat w serwisie, ale objaw ten sam. Termostat winien otworzyć się przy temp. 92stC,...
wiec tak termostat i czujnik temp. wymienilem bo silnik byl nie dogrzany i nie osiagal temperatury 90 stopni podejrzewalem ze caly czas byl otwarty duzy obieg chlodzenia i dlatego wiecej pali i z tad te obroty , wiec najpierw wymienilem czujnik bo jest z tym mniej roboty a potem termostat i teraz temperature osiaga prawidlowa ale spalanie nie spadlo...
Witam Panowie, Mogą mnie Panowie znać z innego tematu o Astrze G gdzie męczyłem was swoimi pytaniami i chciałem wszystkim podziękować za udzielone rady i ofiarowaną wiedzę. Otóż kupiłem kolejnego gruza tym razem jest to Honda CR-V 2.0 benzyna, automat, 4x4 rocznik 2000. Oczywiście jest robota do zrobienia i chciałbym zadać kilka pytań. 1. Termostat....
Od tego jest termostat, otwiera się do pewnego stopnia aby w silniku była stała temperatura, nie z grubej rury jak u cb. po odpaleniu najpierw jest obieg silnik-nagrzewnica, po to aby ludzikom było ciepło, jak się zrobi za gorąco termostat się otwiera i schładza silnik stopniowo, u ciebie termostat po nagrzaniu nie wie co ma zrobić i otwiera się na...
Witam, Od jakiegoś czasu w mojej Astrze H GTC wyskakuje mi kontrolka "żółty samochód z kluczykiem" byłem na komputerze tech2 wykazało błąd "czujnik temperatury płynu chłodzącego", mechanik powiedział mi, że są jakieś dwa czujniki i te dwa czujniki mierzą temperaturę czegoś tam i jakoś wyśredniają czy coś podobnego wynik i przekazują gdzieś tam i jeden...
Korek ma zawór ciśnieniowy chyba 1 czy 1,2 atm. Płyn podczas nagrzewania zwiększa objętość i ciśnienie. Pod większym ciśnieniem później-przy większej temp. zaczyna się gotować-puszczać parę-bąble. To tak jak w wysokich górach woda "gotuje się" nie osiągając 100C bo tam w zależności od wysokości maleje ciśnienie atmosferyczne. Odkręcając korek na mocno...
Często nawalała pompa-ośka się kręciła, ale turbinka stała w miejscu. Ale kukiz, nie potrafisz sprawdzić co jest? Chłodnica gorąca? Oba węże (dolny i górny) mają mniej-więcej jednakową temperaturę? Okolica termowłącznika gorąca? Zwierałeś kable na termowłączniku; fena rusza? A może boisz się pobrudzić rączki? Pasta BHP zmieszana z piaskiem wyczyści,...
Witam mam opla astrę 1.4 2003 z jednym wentylatorem chłodnicy w którym przy zapaleniu silnika jest wszystko ok nie ma zapalanej lampki serwisowej (samochodzik z kluczykiem) ale po nagrzaniu się silnika do około 80-85C zapala się lampka. Po ostygnięciu silnika jest ok nie świeci sie ale jak nagrzeje się jest tak samo. Sczytałem AB-Comem błędy silnika...
Witam forumowiczów. Temat szeroko opisywany na forach, przyjrzałem już chyba wszystko i sugerowałem się wskazówkami lecz problem nadal nie rozwiązany. Otóż moja Astra (98r kombi 1.6 16v 74kW silnik X16XEL) w lipcu 2017 dostała lekki strzał w lewy przedni błotnik. Auto zaprowadzone do blacharza i lakiernika. Po odbiorze gdy wracałem od lakiernika do...
Witam mam od dłuższego czasu problem z autem zaczęło się od lekkich falowań obrotów od 20 do 50 obroty starały się utrzymać w granicach 900 po ok 2msc parę razy zdążyło mi się że obroty latały góra dół od 850 do 1250 pomagało dodanie gazu lub uruchomienie silnika ponownie następnym objawem było samoczynne dodawanie gazu bez mojej ingerencji auto potrafiło...
Temperatura jest przekazywana z czujnika przy termostacie, prawdopodobnie zawiesił się w pozycji otwarty (na Twoje szczęście) i masz ciągle niedogrzany silnik. I oczywiście większe spalanie. Co do zegarów - zasilanie/masa.
temperatura otwarcie termostat termostat temperatura otwarcie temperatura otwarcie termostat renault
kosiarka spalinowa nierówno czujnik wzorcowy cylindra satelitarny tuner analogowy
samsung ue50au8002k samsung ue50au8002k
Podłączenie fioletowego przewodu ISO w Peugeot 207 Philips 43PUS6401/12 - Ekran wyświetla cykliczne kolory