Czujnik temperatury wentylatora pracuje w zakresie 100-105°C. Termostat ma temperaturę otwarcia 82°C, ale otwiera się płynnie, stopniowo i pełne otwarcie ma przy 95°C.
Dobrze podejrzewasz,jeżeli w czasie jazdy temp. spada to termostat do wymiany.
termostat powinien otwierać się przy ok 80st C a zamykać ok. 90 kilka (różne typy różne temp) Na niebiesko wskazałem błąd. Koledze pewnie chodziło o temperaturę przy jakiej następuje pełne otwarcie termostatu :) .
Jak ci silnik trzyma poniżej 90°C to termostat ci się nie domyka. Prawdopodobnie na początku zaciął się w pozycji zamkniętej a teraz w pozycji otwartej. Aktualnie znalezienie dobrego termostatu, nawet renomowanych producentów, to loteria. W tych silnikach do pewnej temperatury otwarcie termostatu jest sterowane z ECU poprzez grzałkę wbudowaną w termostacie,...
Uszkodzony termostat wystarczy i także temperatura nie będzie na środku. Łatwo sprawdzić termostat tzn jak odpalisz rano i odczekasz te 5-10 minut i dotkniesz chłodnicy i jeśli będzie letnia mimo że wskazówka temperatury odchyli się tylko troszkę to termostat do wymiany czyli jest otwarty cały czas nie zamyka się. Dobry termostat otwiera się dopiero...
Jeśli masz vaga to podejzyj parametry. Temperatura płynu przy wyjściu z silnika, przy wyjściu z chłodnicy i kąt otwarcia termostatu. Temperatura na wyjściu z silnika powinna rosnąć szybko, na wyjściu z chłodnicy powinna stać w miejscy na poziomie 18-20 stopni a kat otwarcia to cztery stopnie. Jeśli na wyjściu z chłodnicy temperatura będzie wzrastać...
Witam.Miałem podobny problem , na 99 procent jest uszkodzony termostat (zablokowany w pozycji otwarty).Natomiast w sprawie komputera jestem zielony.
Nie ma zaworu w nagrzewnicy. Dodatkowo otwarcie 20% powoduje że wąż od chłodnicy robi się cieplejszy do czasu otwarcia jest zimny. Tak samo otwarcie większe np 80% powoduje szybki spadek temperatury płynu. Czasami jest tak że odpalam auto temperatura płynu 40° a termostat otwarty na 100% i po minucie się zamyka. Pochrzaniło się w mapie? Raczej niemożliwe.
witam dołanczam do tematu silnik 1,6 APF audi A3 problem z przegrzewaniem się silnika grzałka w termostacie służy jako wspomaganie otwarcia gdy płyn osiągnie temperaturę około 80-90 stopni sterownik silnika powinien podać napięcie na wtyczkę do podgrzewacza wtedy następuje otwarcie. otwarcie 105 stopni termostatu to otwarcie awaryjne ja tekże mam z...
[url=http://lmgtfy.com/?q=TERMOSTAT+BIME... Podłączasz szeregowo z wentylatorem, włączy się przy temperaturze 60°, ostudzi to się wyłączy.
W mojej Astrze termostat się otwiera dopiero przy około 94 stopniach.A wentylator włącza sie przy około 98 stopni.Przy jeżdzie temperatura utrzymuje się około 93-94 stopni .U ciebie gorzej by było gdyby temperatura rosła cały czas,ale jeżeli po 10-15 minutach widoczne jest otwarcie termostatu,to jest w porządku.Po otwarciu termostatu przytrzymaj go...
Nie zdziwiłbym się gdyby termostat był otwarty na przeciąg Podłącz komputer zobacz w parametrach jaką widzi temperaturę silnika
Sprawdź gumowe połączania na termostacie tzn, przed i za nim. Jeśli temp. jest taka sama to oznacza, że termostat jest ciągle otwarty. Co do ogrzewania to może masz zapchaną nagrzewnicę, ale najpierw zdjagnozuj termostat. Wymiana jest prosta
Wymienić termostat i dopiero sprawdzić temperaturę. Bo może być otwarty termostat i silnik nie utrzymuje stałej temperatury. Druga sprawa jeśli czujnik jest nie sprawny to do wymiany lub zakołkowana nagrzewnica. Na początek sprawdziłbym termostat czy zaraz po uruchomieniu silnika chłodnica robi się ciepła i czy włącza się wentylator jak się zagrzeje...
Silnik o wyższej temperaturze pracy - chodzi o normy spalin, wiatraki startują późno, dużo dziwnych awarii tam się trafia właśnie z tego powodu. Gdzieś widziałem pełne otwarcie 108-112 ale to nic pewnego.
Po pierwsze sprawdź termostat , wymontuj z samochodu włóż do garnka z wodą wraz z termometrem . Podgrzewaj wodę i obserwuj w jakiej temperaturze otworzy się termostat.
O co chodzi ? O to, że warto zrozumieć jak to działa. Tak zwana kryza to jest ograniczenie maksymalnego przepływu prze kaloryfer gdy głowica termostatyczna jest zdjęta lub ze względu na nastawę i temperaturę pozwala na maksymalne otwarcie zaworu. Krótko jak ją ustawić aby na 3 w termostacie grzał powiedzmy letnio ? Otworzyć okno :-). Termostat jak...
Jak kolega wyżej - uszkodzony termostat ( za wcześnie lub cały cas otwarty ) Wyłącz ogrzewanie i odpal auto, poczekaj aż temperatura płynu się podniesie np do ok 70stopni. Podnieś maskę i sprawdź wąż gumowy, który idzie od termostatu do chłodnicy - powinien być zimny.
Test każdego termostatu wykonuję, czy stary, czy nowy który mam montować. Garnek z wodą na kuchenkę, termometr do wody, i obserwuję przy jakiej temperaturze się otwiera. I wiem na czym stoję. A temperatura spada bo termostat jest otwarty.
Witam , ostatnio mialem identyczny przypadek ( dziwne wskazania temperatury , spadek wskazania temperatury podczas jazdy i Code 4 ) Winnym okazal sie Termostat ktory zablokowal sie w pozycji otwartej , po jego wymianie problem nie wraca.
Układ zamknięty wymagany jest jeszcze z jednego powodu, czujnik STB zadziała dopiero przy temp. 107 st C, a w układzie otwartym nie "złapie" takiej temperatury Może dodatkowe zabezpieczenie- termostat wyłączający zasilanie elektryczne przy temperaturze w okolicy wrzenia? Zapewne wtedy się wyłączy?
Witam. Peugeot 308 1.6 vti. Mam problem z błędem 1339 - wypadanie zapłonu na 3 cylindrze. Wymienione świece, cewki, czujniki położenia wałka rozrządu, czujniki zmiennych faz rozrządu, sonda lambda, czujnik temperatury. Walczę już z samochodem od 6 miesięcy. Ja walczyłem ponad rok i sprzedałem jako uszkodzony. Silnik dobry - osiągi dobre jak na 120...
To otwarcie termostatu zależy od techniki jazdy ? Kontynuuj, kontynuuj. W tym przypadku tak bo jest termostat z dodatkowym elektronicznym otwarciem, przy spokojnej jeździe działa mechanicznie, a przy ostrym butowaniu sterownik obniża wcześniejsze otwarcie się.
No tak tylko jaką temperaturę miał płomień z palnika? Powinieneś go sprawdzić w wodzie podgrzewanej, najlepiej z termometrem. Ale nawet bez niego sama woda poinformuje Cię czy jest dobry. Jak nie otworzy się gdy woda zaczyna lub już wrze to znaczy, że jest popsuty. Temperatura otwierania się tego termostatu to około 78-80oC, pełne otwarcie przy wyższej...
Wyłączyć piec. Grzejniki ustawić na 5 lub wyżej. Odpalić pompki na 30 min wtedy przepchnie powietrze do kaloryferów a tam powinny być odpowietrzniki ręczne. Termostaty jak temperatura w pomieszczeniu jest powyżej zadanej są zamknięte. Tu może być też problem bo jak wszystkie są zamknięte to pompa robi hałas bo nie ma obiegu (kaloryfery zamknięte). Takie...
Zadzwoń do serwisanta, który zakładał piecyk lub do najbliższego autoryzowanego przedstawiciela producenta i zapytaj o sterownik z Wi-Fi pasujący do modelu piecyka. W ten sposób będziesz miał podstawową kontrolę nad jego pracą. W moim przypadku do Euroline'a miałem przewodowy sterownik Euroster 2000. Na piecyku ustawiłem tylko temperaturę, termostaty...
sprawdzałem temat z temperatura tydzień temu i rzeczywiście był problem z termostatem cały czas był otwarty wymieniłem termostat i temperatury w normie seicento zrobiło se bardzo ciepło sprawdzę wtryski ale to dopiero w sobotę
84°C to początek otwierania termostatu. 90°C to pełne otwarcie termostatu. Z takim termostatem spotkałem się w tym modelu. Dlatego masz zawahanie temperatury o te 8°C. Przy 0°C na zewnątrz inna będzie charakterystyka ciepłoty silnika. Odnośnie czujników w Twoim samochodzie to nie pamiętam ile ich tam jest.
Termostat jest w silniku, tam gdzie wychodzi przewód na chłodnice do góry a temperatura jest niska bo termostat jest cały czas otwarty (zaciął się)
Dolny i górny będą ciepłe ale nie tędy droga.... Jak wcześniej wspominałem masz typowe objawy otwartego / zaciętego termostatu. Sprawa wygląda tak- termostat ma w sobie mieszankę parafiny z innymi paskudztwami, których proporcje są obliczone na odpowiednią rozszerzalność cieplną lub bimetal. Gdy ta substancja jest ogrzewana przez wodę automatycznie...
Jeśli nie czujnik to tak jak kolega wyżej pisał termostat jest cały czas otwarty. Odpal go na 10 minut niech tak stoi i zobacz czy się coś podniesie temperatura
Zrobiłem jazdę próbną z połączonym telefonem. Temperatura trzyma się w granicach 74° - 76°. Otwarcie termostatu (według danych katalogowych) to 83°. Ma sens wymiana termostatu czy lepiej dać sobie spokój? Pozdrawiam.
Kolego adrionos 13 zrób test o którym pisałem a czujnik w chłodnicy ma za zadanie utrzymania o kilkanaście stopni nisza temperaturę a termostat mechaniczny utrzymuje zadaną temperaturę przez jego producenta jeśli termostat jest otwarty to temperatura jest prawie ujednolicona silnik-chłodnica z paro stopniową różnicą . Temu masz wrażenie ze wentylator...
30 minut to trochę za długo na nagrzanie silnika, poza tym gdy włącza się ogrzewanie, silnik zaczyna tracić moc i zaczyna szarpać. To wskazuje na stale otwarty termostat.
atmos ma zabezpieczenie On chyba szybciej jest w stanie zareagować na spadek obciążenia. Zwykły kocioł na drewno jak mój musi pracować prawie pełną mocą aby ilość zanieczyszczeń w spalinach utrzymać w normie. Jak się rozhajcuje, to nie tak prosto go zatrzymać. Dodano po 13 zabezpieczenie w postaci wężownicy chłodzącej To ostateczność, masz układ zamknięty...
Najlepiej to włącz silnik na postoju i zobacz czy silnik zagrzeje się do normalnej temp pracy! Na postoju nie ma pędu powietrza i chłodnica nie będzie wychładzać czynnika chłodzącego. Oczywiście ciepłe nawiewy też wyłącz. Jeśli temperatura osiągnie wartość prawidłową, możesz spróbować się przejechać i zobaczyć czy po ruszenia i przejechaniu np 1km zacznie...
Źle zamontowany albo nie sprawny termostat (nie istotne że nowy). Jest cały czas otwarty.
A jaki masz problem z lodówką? Żeby sprawdzić termostat potrzebne jest źródło chłodu czyli ZAMRAŻARKA i jakiś omomierz plus jakieś przewody żeby połączyć termostat obrócony w prawo do końca z miernikiem, wsadzasz kapilarę na maksa do zamrażalnika , czekasz i a następnie pokręcasz termostatem w lewo i patrzysz na miernik czy styki 3-4 termostatu te podpięte...
Może być walnięty termostat i jest cały czas otwarty przepływ co powoduje wychłodzenie silnika i stosunkowo niską temperaturę płynu w chłodnicy.Układ chłodzenia powinien być szczelny. Sprawdz czy w wyniku ubywającego płynu nie zapowietrzyła się chłodniczka.
wykły pokojowy, też to samo pokaże, Nie o to chodzi. Temperatura w lodówce nie jest stała. Zmienia się cały czas! Wynik odczytu będzie zależał od ... momentu wyjęcia termometru. Poza tym otwarcie drzwi zmienia temp. wewnętrzną komory lodówki.
a wlasnie mialem isc spac :). nie do konca rozumiem twoj uklad regulacji: - kociol wlacz wylacz - temperatura 75 C - sterowany przez kilka przekaznikow w ukladzie szeregowym (niezaleznie w ktorym pokoju spada temperatura kazdy potrafi zalaczyc kociol) - termostaty w kazdym pokoju sterujace przekaznikiem kotla oraz przelaczajace termostat w tryb pracy...
I pierwsza sprawa jakie sa węże do chłodnicy? Miękkie w jak je naciskasz czy twarde? Jeżeli miękkie i zimne to termostat jest wiecznie otwarty i puszcza duży obieg. Zasada jest jedna. Są dwa obiegi DUŻY i MAŁY. Mały obieg to silnik-kabina. Duży to chłodnica-termostat-silnik-kabina. Mały działa zawsze i dlatego powinieneś mieć ciepło w samochodzie po...
Możesz kupić też 2 zawory np http://www.elektrozawory.com.pl/ i termoregulator np taki najprostrzy http://majsterkowanie.eu/pl_PL/p/Termost... Jeśli temperatura jest poniżej 40 stopni otwarty jest zawór 1, jeśli temperatura jest wyższa od 40 stopni otwarty jest zawór 2.
Zatem termostat stale otwarty. Badziew kupiłeś ;)
Jeżeli wentylator się załącza, termostat działa, a waz od termostatu robi się gorący to wszystko jest dobrze. Należy pamiętać, że termostat ma dwie temperatury: początek otwierania i pełne otwarcie. I to też normalne że po chwili zrobi się przewód gorący jak płyn osiągnie temperaturę pełnego otwarcia termostatu.
uszczelniacz którego doalełs do płynu chłodniczego mógł spowodowac przytkanie termostatu i pozostał czesciowo otwarty i niemoze sie domknąć dlatego w miejscu dochodzi do 90 a jak wyjedziesz to spada
Kolego otwarcie termostatu powinno dać się wyczuć ręką na wężu lub chłodnicy, ale w Twoim wypadku jak chłodnica jest ciepła a silnik jeszcze nie osiągnął normalnej temperatury to oznacza cały czas otwarty termostat. Demontaż nie jest trudny, wyjąć, oglądnąć, wrzucić do wrzątku i się okaże. Tylko nie kupuj jakiegoś badziewnego termostatu bo szkoda kasy...
Mało realne Węże idące do nagrzewnicy i ten gruby idący do chłodnicy nagrzewają się jednocześnie tak samo? Stawiam na termostat przy takiej temp. na zewnątrz cały czas otwarty i silnik nie może się zagrzać
Pokaż może kod, wtedy się zobaczy. Nie powinien się wieszać. Jeśli natomiast nie potrzebujesz regulacji temperatury i możesz zastosować przekaźnik termiczny to po co Ci Arduino? Nie wiem jakiej mocy jest ta Twoja grzałka, ale jeśli poniżej 1kW to taki przekaźnik na 5A powinien dać radę. PS - ten wyłącznik termiczny jest typu "NO" - normalnie otwarty....
Witam. Wyglada to na termostat non stop otwarty, zawieszony. Wymień.
Tak wygląda termostat : http://obrazki.elektroda.pl/6428193800_1... Musi być typu NO (normalnie otwarty) - przewodzi prąd po przekroczeniu temperatury. Proponuje kupić na 50°C ze względu na temperaturę powrotu CO. Zwiększy to trwałość kotła. Takiego też używam. Ma on dwa styki. Podłącza się to szeregowo w zasilanie pompy. Jeden przewód od...
gdy mam temperaturę płynu 50 stopni (sprawdzone komputerem), dolny wąż od chłodnicy robi się dość mocno ciepły, termostat znajduje się na końcu górnego węża. Sam sobie napisałeś odpowiedź. Idąc z "prądem" obiegu płynu to termostat jest na początku górnego węża, on się otwiera jeśli potrzeba i gorący płyn idzie górą do chłodnicy, tu się ochładza i dolnym...
Metoda na dotyk :) Zapalasz zimny silnik i sprawdzasz temperature przed i po termostacie jak temperatura ci rosnie przed i po jednoczesnie to masz uszkodzony (zawieszony - ciagle otwarty) termostat. jak ci najpierw rosnie temperatura po stronie silnika - przed termostatem a za termostatem jest zimno i po rozgrzaniu sie autka do okolo 85 stopni zazyna...
Sprawny termostat na mierniku pokaże zwarcie a przerwę gdy osiągnie zadaną temperaturę (jest ona napisana na jego obudowie). W tej chwili zachowuje się jak zawieszony po zadziałaniu, czyli jest otwarty (przerwa). I dalsze jego grzanie nie wywoła większej przerwy...
Mogleś założyć tani termostat produkowany w Chinach. Z reguły działają punktowo bądź już nowe są zablokowane w pozycji otwarte bądź zamknięte. Sprawdź gniazdo termostatu (takie kolanko z tworzywa sztucznego) czy nie jest uszkodzone.
Diesle się długo grzeją. Natomiast jak Ci się ruszy wskazówka, zjedź na bok i pomacaj węże do chłodnicy. Jak termostat będzie przepuszczał (za wcześniej) to oba będą ciepłe... Możesz też go nagrzewać na postoju i mierzyć temperaturę płynu termometrem (na otwartym korku) , macać węże i porównywać temperaturę z wskaźnikiem na desce.
Prawdopodobnie winna jest histereza termostatu w grzałce. Po osiągnięciu max. zadanej temperatury rozłącza obwód i załączy dopiero po osiągnięciu temperatury min. W tym stanie to co robi regulator jest nieistotne bo obwód jest otwarty. Jeśli jest możliwość ustaw min. temperaturę termostatu grzałki powyżej max. temperatury regulatora. Wtedy to tylko...
Wyłącz klimę to spadnie. Pewnie już chłodnice zasyfione. Dla tego motoru to jeszcze normalna temperatura przy tych upałach (pełne otwarcie termostatu 107 stopni). Oczywiście zakładam że układ chłodzenia jest szczelny, nie ma wycieków i jest zalany płynem a nie wodą).
otwarcie termostatu przy temp. 87°C
Jak kupowałes termostat i przed zamontowaniem trzeba było sprawdzić na korpusie termostatu w jakim zakresie temperatur pracuje , przewaznie jest to 82+/_ 2 stopnie kiedy zaczyna sie otwierac , do 96 stopni kiedy termostat jest całkowicie otwarty . Wszystko masz w porzadku , optymalna temperatura pracy silnika to własnie te 90 stopni i taka masz.
Przyszedł wczoraj nowy korek. Zalałem układ nowym płynem. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów wywaliło płyn. Węże tym razem miękkie. Wg mnie nie powinny być miękkie. Całkiem miękkie mogą być tylko na zimnym silniku. W tym wypadku, jeżeli zawór ciśnieniowy w korku jest sprawny, to powinny dużo twardsze niż w stanie zimnym - czy tak jest to tylko Kolega...
Termostatu szukaj między blokiem silnika, a górą chłodnicy. Prawdopodobnie zaciął się po otwarciu. Nie jest do naprawy ; trzeba wymienić na nowy. Najpewniej zaciął się w 3/4 zakresu - czyli jest prawie całkowicie otwarty. Masz niedogrzany silnik, będzie więcej palił i szybciej się zużyje. Prawidłowa temperatura ( po 10-15 min. pracy ) to 75 - 85°C....
Skok temperatury w tym zakresie to normalne otwarcie termostatu powoduje wypuszczenie gorącego płynu do chłodnicy co za tym idzie do silnika wpływa zimy płyn i następuje spadek temperatury a co do błędu to uszkodzony czujnik lub instalacja elektryczna.
Podmianka czujnika temperatury. Czujnik temp ma wpływ na otwarcie termostatu ?
Uszkodzony jest mikro wyłącznik pierwszeństwa ciepłej wody użytkowej. Ma zwarte styki w pozycji pracy na cwu. ( kocioł "myśli", że otwarty jest cały czas kran z ciepłą wodą) Jeśli jest tak jak piszę to w pozycji przełącznika rodzaju pracy w trybie lato lub zima działa tylko termostat regulujący temperaturę wody ciepłej idącej do wylewki, a termostat...
Cześć, Czy może ktoś wie jak najprościej można zablokować termostaty przed zmianą nastawy temperatury - mamy niestety różne termostaty nie ma jednego rodzaju. Czy można np zdemontować termostat (ale chyba w tedy będzie otwarty na max..
Kolego, to, że się waha temperatura jest CAŁKOWICIE NORMALNE! Część współczesnych samochodów, a raczej większość, oszukuje użytkownika w ten sposób, że po przekroczeniu temperatury płynu ok. 80 stopni wskaźnik zatrzymuje się i nie wskazuje dalszych wzrostów temperatury. W rzeczywistości temperatura rośnie do temp otwarcia termostatu, po czym spada o...
Ostatnio miałem przypadek, że uszkodzony był termostat i dodatkowo czujnik temperatury (efekt był podobny (palił 10 l). Termostat cały czas był otwarty- i to można dość łatwo sprawdzić (kontrolując temperaturę chłodnicy) natomiast czujnik temperatury niestety namierzyli komputerem diagnostycznym.
Płyn nie zamarzający był wymieniany może ostatnio? To nie zapowietrzony układ, zapowietrzony łapałby temperaturę silnika szybko a nie grzał wnętrza. Termostat otwarty i nie grzeje płynu.
No cóż mogę powiedzieć - mam identyczny problem w identycznym silniku w tym samym modelu autka z tego samego roku :P - a stało się to dokładnie po wymianie termostatu - stary coraz częściej się nie domykał i silnik nie osiągał swojej właściwej temperatury. Nie mam innego podejrzanego - nowy termostat na 99% nie otwiera się do końca, nie ma właściwego...
Jak filtr czysty zacząłbym od kryzowania. Spróbuj ustalić/oszacować które grzejniki są na końcach instalacji (powinny być najzimniejsze) i tam zmiejsz kryzę o 2-3 - na pozostałych 1-2 - jak masz duże różnice w wielkości grzejników to te większe jeszcze dodatkowo o 1. Odkręć termostaty na full i dorzuć solidnie do kominka. Jak nie pomogło to wymień pompę...
Jak dla mnie to termostat jest otwarty, jedziesz traci temperaturę i nie grzeje :).
Panowie Jak kolega pisze że wieje zimnym powietrzem to trzeba zajrzeć w termostat bo na pewno jest uszkodzony. sprawdzisz sobie termostat (do gara razem z termometrem , grzać wodę i patrzeć w jakich temperaturach się otwiera jeśli nie jest cały czas otwarty) później wymienisz sobie termostat i jak auto będzie grzało a temperatura dalej bedzie skakać...
No to sprawdzaj termostat i czy korek trzyma ciśnienie. W tym silniku normalna temperatura to 100-103 stopnie (na małym obciążeniu) , układ nie może być otwarty.
Gdyby pompa miała zbyt małą wydajność efekt byłby odwrotny. Temperatura rosła by nadmiernie, aż do zagotowania. Objaw bardziej pasuje na niesprawny termostat, czyli cały czas otwarty. Ewentualnie uszkodzony czujnik temperatury.
Rozumiem że mowa o "słynnym" silniku 460cc z Piaggio? Kiedyś interesowałem się tematem, tylko z tego co pamiętam chodziło o czujnik temperatury silnika a nie termostat (czujnik po którym ECU ustala zwiększoną dawkę przy zimnym silniku odpowiednik "ssania"). Druga rzecz - teoria z otwartym wtryskiwaczem: daj równolegle z wtryskiwaczem diodę z rezystorem,...
za włączenie wentylatora chłodnicy odpowiada jedynie termowłącznik zamontowany w dolnej części chłodnicy , załącza on wentylator gdy płyn osiągnie temperaturę 94-99st,C a wyłączy wentylator przy 88st.C czujnik umieszczony w obudowie termostatu to dwa w jednym jeden termistor daje sygnał do komputera silnika drugi podaje sygnał do wskaźnika termostat...
Rozszczepiając układ chłodniczy obniża się temperaturę wrzenia cieczy chłodzącej. Na dłuższą metę nie jest to wskazane dla całego układu. Rolę zaworu pełni na ogół korek w zbiorniczku wyrównawczym .... Jeśli w instalacji pojawia się zbyt duże ciśnienie, trzeba na pierwszy rzut sprawdzić działanie korka ( o ile posiada zaworek ), termostatu i ew. wykonać...
Nie do konca sie otwiera albo czasem wgl sie nie otwiera. bo czujnik nie ma nic do calkowitego otwarcia sie termostatu. dlatego gdy troche sie otworzyl czujnik wykryl delikatny wzrost temperatury. Gdy wgl sie nie otworzyl nie wykryl nic. Nie mam pojęcia o czym ty piszesz??Przecież czujnik masz przykręcony do silnika a nie do chłodnicy wiec co tu ma...
Niech zgadnę, mam Ci powiedzieć jak sprawdzić termostat po wyjęciu z silnika ? Włożyć do wody i zagotować obserwując jego zachowanie wraz ze wzrostem temp. Zgadłem ? Kolego, wyraźnie napisałem w jakiej temperaturze mój termostat się otwiera, czyżbym miał rentgena i przez korpus sprawdzałem kiedy termostat zaczyna się otwierać?? Odpowiedź: nie, wyjąłem...
Sprawdź wskazania na postoju, czujnik uszkodzony lub termostat otwarty.
Guzik prawda, masz otwarty termostat i tyle.
Wiem wiem - w Zafirze 1.8 pełne otwarcie termostatu jest przy 105 stopniu, wentylator włącza się przy 108 stopniach, a w dodatku GM zaoszczędził kilku zlotych nie dając wskaźnika temperatury płynu ... masakra. Właśnie sprawdziłem ze wentylatory są ok, czujnik uruchamia wentylatory przy 102 stopniach. Ale z tego co gadałem z kolegą są przekłamania między...
Połączenie termostatu z grzałkami będzie skręcane śrubami termostat do płyty czołowej też będzie przykręcony śrubą Wrzuć może jakąś fotkę jak chcesz to wykonać - termostaty żelazkowe mają bardzo specyficzną budowę, a punkt/miejsce pomiaru temperatury ma kluczowe znaczenie. Do tego dochodzi kwestia bezpieczeństwa obsługi takiego otwartego termostatu.
Sprawdź co ci pokazuje wskaźnik jak się wentylator na chłodnicy włącza - nagrzejesz na postoju tylko musisz mieć wYłączoną dmuchawę w środku. Swoją drogą jeśli przy tych mrozach dmucha ci do środka ciepłym to musi mieć więcej niż 50st. Druga sprawa to jeszcze nigdy nie widziałem termostatu który się otwiera powyżej 90st - zwykle jak jest napisane 82st...
silnik jest niedogrzany. Silnik osiąga 90st podczas postoju i potem stygnie więc nie jest niedogrzany. Przy niesprawnym/uszkodzonym termostacie masz 3 opcje Opcji jest więcej, np uchylanie termostatu przy większym przepływie cieczy, tj wyższych obrotach i zbyt wczesne otwarcie, ale to raczej przy kiepskiej jakości zamiennikach. Termostat ma za zadanie...
Witam wszystkich. Interesuje mnie jaka powinna być temperatura silnika 1.6 XEP. Wiatrak chłodnicy załącza mi się przy 113 stopniach i schładza do 105, pierwsze otwarcie termostatu przy 102 temperatura spada do 97-98 i od tych 98 idzie do 113 potem załącza się wiatrak na drugim biegu, dodam że mam wiatrak 3 biegowy i nie mam pojęcia dlaczego nie załącza...
Węże twarde, zimne, temp. leci do góry - nie mów że termostat otwarty
U mnie ciekawy problem: tgx 440 e5, 2009, przestał pobierać adblue, a błędów nie ma..... miał ktoś coś takiego ? Sprawdź do jakiej temperatury rozgrzewa się silnik bo może termostat otwarty i stąd taka sytuacja
Pierwsze: jaka jest temperatura silnika (może termostat zacięty na otwartym) Drugie: jeżeli temperatura w normie to masz zasyfioną nagrzewnicę - do czyszczenia lub wymiany (wedle życzenia właściciela)
Silnik jest chłodzony olejem stąd te wyższe dopuszczalne temperatury. Jak się termostat nie otworzy i będziesz miał zimną chłodnicę przy temperaturze oleju 135 140 stopni to wtedy szukasz problemu.
Witam. Czy po uszkodzeniu termostatu i pracy silnika z maksymalnie otwartym termostatem temperatura wody nie wzrośnie ani trochę? Czy chłodnica miała by aż taka wydajność że schłodzi wszystko do praktycznie kilkudziesięciu stopni? Wymieniłem zegar, czujnik ma rezystancję zimny 4 kohm, ciepły 1 kohm. I dalej nie ma wskazania. Może silnik nie jest Dogrzany...
Skoro kocioł się nie wyłącza to nie ma informacji z termostatu lub w sterowniku nie jest zaznaczony wybór termostatu . W tej chcwili zapewne kocioł "dociąga" do max temperatury nastawionej , więc mieszacz jest otwarty
Możesz sprawdzić termostat czy nie jest zawieszony / otwarty cały czas.
Witaj, przyjrzyj się w okolicach nóg kierowcy, czy nie pojawiają się plamki od płynu chłodniczego, oznaczałoby to uszkodzenie nagrzewnicy (rozszczelniają się) Akurat u szwagra zwalczyłem objawy z temperaturą- też jego pierwszy samochód ;) wymieniliśmy termostat, ewentualnie sprawdź, czy się prawidłowo rozgrzewa- odpal, kontroluj temperaturę chłodnicy...
Tak jak napisał kolega qwertyuiop1000 termostat służy do regulacji temperatury silnika. Jego zadaniem jest otwarcie dodatkowego układu który studzi silnik przez chłodnicę. Wymiana termostatu, w przypadku gdy temperatura silnika jest w porządku i po rozgrzaniu silnika załącza się wentylator jest zupełnie niepotrzebna. Jeśli chodzi o nagrzewnicę, która...
Może faktycznie tak być nie przyglądałem się temu elementowi. Sądziłem iż to czujnik. Co nie zmienia faktu iż do elektronicznego termostatu dużo mu brakuje (sadziłem iż samo otwarcie i zamknięcie zrealizowane jest poprzez jakiś siłownik) . Uszkodzony termostat nie był domknięty i dlatego nie utrzymywał prawidłowej temperatury.
Zobacz jak termostat. Jak odpalisz po nocy zimny silnik ta gruba rura gumowa u góry na chłodnicę powinna być zimna do temperatury 80-85 stopni. Wtedy powinno nastąpić otwarcie termostatu i gwałtowne nagrzanie tej rury.Jeśli będzie się rozgrzewała powoli wraz z rozgrzewaniem się silnika to termostat nie jest zamknięty dlatego jest silnik niedogrzany...
Witam, mam problem z temperaturą w VW Touran 2.0 TDI 2007 lift. Mianowicie problem polega na tym, że temperatura nie podnosi się, czasami przy szybszej jeździe podniesie się do 60 stopni i po chwili spadnie. Prawdopodobnie zaciął się termostat w pozycji otwartej. Powietrze w aucie przy wykręceniu na max temperatury jest tylko ciepłe, a nawet letnie....
Witam, mam problem z moim E46, grzeje się silnik. Lecz gdy podczas jazdy włączę nadmuch na grzanie na 32 stopnie, temperatura utrzymuje się w normie. Dodam, że termostat jest wyrzucony. Nie ma wycieków. Czy może być to wina nagrzewnicy? Czy może tego, że termostat jest cały czas otwarty.
termostat temperatura otwarcie temperatura otwarcie termostat renault termostat temperatura otwarcie aster
ustawi adres publiczny żarówka omnilux wtyczka angielska
zależne obwody elektryczne poczta polska opinie
Jak połączyć statory w amerykance: porady i wskazówki Uszkodzona pompka paliwa i nieszczelne przewody w VW LT 2.5 - przyczyny cofania się paliwa