Z tanich np: - Mondeo MK4 - odpala po CAN - Focus MK2 odpala bez CAN więc odpada - Audi A3 8P odpala po CAN - Audi A4 B8 odpala po CAN - Audi A6 C6 odpala po CAN Myślałem, że magistrala CAN jest we wszystkich autach po 2000r. Dobrze myślałeś, ale np GM robią na Single Wire CAN, BMW na Fault Tolerant CAN, nowsze liczniki oprócz CAN mają jeszcze LIN etc....
Ma ktoś licznik z takim defektem i poświęci go na testy ? Opłace przesyłkę.
Jakie obroty widzi licznik? Możliwe że padł silniczek od obrotomierza ale to będzie widać po sprawdzeniu bloków pomiarowych i zrobieniu testu licznika.
hm...proponuje jeszcze raz podjechac do elektronika i wykonac test elementow w liczniku to napewno duzo wyjasnii
Może,na początek podłącz tester i zobacz czy są jakieś błędy.Można też wysterować wskaźniki. Błędów nie ma, test licznika ok.
Uszkodzony wskaźnik, jak masz czym zrób test elementów.
a test licznika co pokazuje
Jakbyś miał wątpliwości co do działania zegarów, najprostszym kablem OBD (na USB koniecznie) łączysz się do VAGcoma i robisz test w grupie 17 instruments i zaświeci ci wszystkie kontroli licznika.
Test licznika robiłeś?
Zgrałem wsad eprom z licznika audi a6c5 VDO 110.008.807/001 i chciałbym przerobić go tak aby przy włączeniu zapłonu uruchamiał się test wskazówek
Witam potrzebuję program na arduino, który będzie po każdorazowym przekręceniu stacyjki przeprowadzał test wskazówek licznika.Dokładnie coś takiego jak na poniższym filmie. Przejdźmy do szczegółów. Licznik analogowy z audi a6 c5 do tego chciałbym żeby funkcja testu wskazówek nie była zapętlona jak u autora filmu. Jeżli to problem uruchomić test na wszystkich...
Robiłes test wykonawczych elementów licznika ?
Zrób test elementów wykonawczych w liczniku
Nie trzeba a nawet nie wskazane wystarczy odpiąć, mostkowanie wręcz spowoduje świecenie. Testowałem to nie raz - i trzeba mostkować żeby pogasić czerwone ikony na liczniku - dla testów oczywiście.
Trafo i Mosfet wymienione i nie pomogło. Pogrzanie procesora i dwóch flashy powoduje że wyświetlacz działa. Wymieniłem na drugi licznik. Ten uszkodzony sobie do testów zostawię.
Witam ! mam audi a6 99r licznik bez fiza nie działa mi temp. wody i prędkościomierz na których pinach jest wejście do licznika test licznika prawidłowy pozdrawiam przemek
Błedy to przycisk na panelu do testu licznika i kontrolek, może ma za wielkie paluchy i zerwał luty.
Skoro twierdzisz że jest nie do końca uszkodzony to zrób sobie jeszcze raz test licznika. Ja twierdze że jest uszkodzony. Wymieniasz licznik ale możesz trafić na taki sam problem lub dajesz licznik do naprawy.
Czyli wszystko sprawne, w razie awarii zaświeci. Gdzieś mi w końcach mózgu lata obraz licznika bez zaświecającej się kontrolki w grupie VW podczas testu kontrolek, ale nic nie dałbym sobie obciąć za to
W Sharanie z 2001r. anglika na EU starał się znajomy ogarnąć poprzez zmianę wsadu przy pomocy programatora w EPROMIE. Skończyło się uwaleniem całości po wieeelu godzinach prób i testów...
Masz odczytany eprom z tego licznika?
Czy temat podłączenia licznika c6 "na stole" został opanowany ? Proszę o poradę jak go uruchomić (rozpiska pin). Chciałbym zmienić tylko podświetlenie, a nie uśmiecha mi się co chwilę chodzić do auta i sprawdzać, czy dobrze dobrałem rezystory pod względem jasności diod led.
Źle to robisz. W pole NEW VALUE wpisujesz PIN starego licznika i wciskasz, TEST, SAVE. Zapodaj wsady z tych liczników.
Podłączyć komputer i zrobić test liczników Pokaże on czy uszkodzona jest kontrolka ,wskaźnik czy sam pływak Poczytaj tu jeszcze http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13...
Ja obstawiam że było w liczniku grzebane i to nieumiejętnie . Podłącz komputer i zrób test elementów . Dodano po 13 Ja obstawiam ,że było w liczniku grzebane i to nieumiejętnie . Podłącz komputer i zrób test elementów .
Jeśli test instrumentów pokaże zegary działają to albo będzie trzeba wymienić sam licznik Jeżeli coś jest sprawne to podlega wymianie. Ciekawe podejście do życia.
Jak wypadł test podzespołów licznika na VAGu? Sprawdź błędy w silniku.
Zrób test wskazników analogowych moze licznik padł.
podczas testu licznika cały licznik zadziałał a wskaźnik paliwa nie
wiec tak panowie temat ogarniety, lupa lutownica duzo cierpliwoci i po wykonaniu testu elementow misja zakonczona sukcesem dziekuje i zamykam temat
zrobiłem test zegarów i oto rezultat http://youtu.be/ot6RwD4MKJo licznik do wymiany?
KOLEGO WIRUS. Robiłem wczoraj ten test chyba z 10 razy. Dzisiaj przyjechałem do pracy bez licznika, z autem nic złego się nie dzieje. Problem musi tkwić albo w liczniku albo w ECU. KOLEGO KAMIL. Odłącz u siebie w audi kostkę od licznika która na skrzyni, zrób test i odezwij się do nas.
Zrub test a pozniej pogadamy
Tak jak ci Remik71 poradził. Zrób test licznika. No i napisz jakie są błędy zapisane w pamięci licznika.
Zrób test licznika VAGiem i daj zdjęcie na jakich wartościach stoją wskazówki. Też mam nadzieję że nie trzeba będzie dalej kombinować. Sprawdź czy wszystko działa na tym wsadzie i czy pokazuje dobrze obroty silnika.
Mam tylko jeszcze jedno pytanie, czy wskaźniki będą dobrze wskazywały tzn. temperaturę i paliwo oraz obrotomierz i licznik? Robisz test vagiem i wszystko będziesz widział. Pozdr.
mam problem z licznikiem w audi a4 z 1998 roku podczas jazdy nie wiem ile jade ponieważ wskazówka opadła a wskazówka od paliwa opada i się podnosi i tak przez cały czas czy ktoś wie co mogło się stać Trzeba posprawdzać i się wyjaśni. Na początek diagnostyka komputerowa odczyt błędów, analiza bloków pomiarowych i test elementów.
To jest self test fis-a w liczniku, demo usterek, które mogą się pojawić
Kolego logujesz się do nowych zegarów ich pinem czyli nowym , wchodzisz w adaptacje kanał 50 i tam wpisujesz pin starych zegarów oczywiście poprzedzony 0. Następnie test , save i wyłączasz zapłon na ok. 1 min. potem dopiero kodujesz klucze tak jak to zrobiłeś wcześniej. Możesz też zaadaptować ECU do licznika taką samą procedurą tylko zamiast w licznik...
na zimnym silniku od razu wskaźnik pokazuje +/- 70 stopni. Po krótkiej jeździe jest już około 105-110 stopni Ktoś "naprawiał" licznik i źle założył wskazówkę od wskaźnika temperatury. Użyj diagnoskopu i wykonaj test licznika - "0", "1/2", "1/1" i będziesz wszystko wiedział.
Test robiłem. Wszystko lata oprócz zegarów. Czyli raczej licznik na stół.
Podłącz np. vaga zrób test licznika. Jak odłączysz wtyczkę przy baku wskaźnik wskazuje O?
zrobilem test licznika vag-iem i wskazuweczki smigają z tyłu licznika jest czerna puszeczka i ponoć ona jest uszkodzona
A czy zapalało Ci się wcześniej ?? Jeśli tak to pozostaje podpięcie pod VAGa i diagnostyka licznika lub chociaż test wyjść na początek.
Dzieki za pomoc zrobiłem i dodatkowo jeszcze test licznika przy odpaleniu samochodu.
Zrób test vagiem, zobaczysz jak w teście wypadną wsakzówki i byc może motorolke trzeba przeprogramować
Zbyt szybka ta wymiana,należało zrobić test starego licznika .Ale raczej to problem jak kolega wyżej pisze okablowania lub samych sensorów w skrzyni bądź gniazda
do vw i audi w są elsie.
To raczej komunikacja CAN padła lub ma błędy. Co możesz zrobić na szybko modląc się by pomogło to odpiąć wtyczki do licznika i sprawdzić czy nie zielonych styków. Potem dla pewności odpiąć i zapiać wtyczki i zrobić test czy pomogło. Jak nie komputer i scan błędów. Najlepiej po całości ,a głównie moduł licznika.
Miałem jutro, pojutrze odświeżyć temat, wyprzedziłeś mnie - ale do rzeczy. Pierwsza próba dopisania licznika do Ecu i komunikat key not ok. Wiec próbowałem jeszcze kilka razy lecz nadal to samo key not ok. Brak transpondera zgodnego z ECU, musiałbyś mieć transponder od poprzedniego licznika (o ile było wszystko OK a nie immo off) inaczej w ten sposób...
Znaczy się silnik pracuje nie równo czy tylko na obrotomierzu coś się dzieje odczyt błędów i test licznika jak się zachowuje wskazówka. Przepustnicy nie znajdziesz w tym silniku co najwyżej klapę gaszącą.
Podłącz np. vaga licznik i test. Sprawdzisz wskaźnik paliwa w zegarach , jak będzie działał to do zbiornika.
Najlepiej test VCDS zegarów Od świec żarowych jest osobna kontrolka poza licznikiem !!!
Kości ori, jak i nowe. Próbowane. Na każdej możliwej opcji z 93C86. Po wlutowaniu 24c02 i zrobieniu self test, pokazuje wszystko ok. Po postawieniu na tej samej plytce 93c86 ( przejscia pinów są ok) wywala hardware error w self test... I to na dwóch programatorach.
zrób wagiem test elementów w liczniku to tak na początek ale na 99% masz walnięty licznik
Klucze sprawdzałem. Nadają się do kodowania jeśli dobrze rozumiem, to w blokach pomiarowych na trzeciej pozycji powinna być [1] i tak własnie jest. Pin z nowego licznika przyjmuje bez problemu. Wykazuje również, ze obecnie zakodowane są 3 klucze i nie mogę tego zmienić. Przy podaniu jakiejkolwiek wartości i wciśnięciu [TEST] - wywala error. Można to...
Marka:Audi Model:A3 8P Chassis (płyta lub główne podzespoły): Matryca/Panel (jeśli występuje): Inne (uwagi): Potrzebuje wsad epromu do licznika 8P0 920 900L Nie działa prędkościomierz. Nawet przy testach pod VCDS Bład w liczniku 16347 - control module - EEPROM Error 014-defective Zrobiłem aktualizacje flash, ale niestety nie pomogło.
Tylko mam też obawy, że może być coś więcej niż same silniczki, bo zrobiłem tak, że zamieniłem miejscami silniczki z paliwa na temp i temp na paliwo. Bo zależało mi, żeby dobrze wskazywało paliwo. A jak wspominałem, robiłem test liczników i wskaźnik temp zawiesza się na chwilę, idzie dalej i wraca normalnie. Nawet po zamianie miejsc.
robiłem test vagiem i każdy wskaźnik szedł do góry i wracał na dół
wiem ze vcds robi test wskaźników ale ten test inicjuje mikrokontroler a mi chodzi o sygnał który mam podać na pin 5 i 8 w celu wychylenia wskazówek
ok zrobię test a jak auto stoi nie pracuje silnik to normalnie jest zero . A jak wykonam test to na co zwrócić uwagę
Witam Auto jak w temacie raz zdarzyła się sytuacja, że po nocy nie działał FIS zegary obrotów i prędkości oraz panel sterowania klimą. Po jednym dniu wróciło do normy, zapalał się komunikat o niskim poziomie oleju i ciśnieniu oraz licznik prędkości po stacyjce wchodzi na 20 km/h, mierzy na oko dobrze ale wskazówka się trzęsie. Licznik wysłany do firmy...
Test zegarów vcds robiony ? Mnie to wygląda na źle założone (skalibrowane) wskazówki po rozkręcaniu (cofaniu) licznika
Witam, męczę się już któryś dzień i mam następujący problem. Po wymianie licznika z Jaeger 8D0920930P IMMO 2 na VDO 8D0920980K auto nie odpala na nowym liczniku chociaż adaptacja przebiega prawidłowo, kluczyki dopisują się bez problemu, po dopisaniu lampka od immo znika jednak auto dalej nie odpala. Sterownik silnika to: 8D0 907 558 DA, po próbie odpalenia...
jak bylo robione przez partacza i musiał sciągać wskazówki to na teście licznika może pokazać tylko że skazówki śa nie równo przy ich wyśrodkowaniu:D
Zacznijmy od tego jaki silnik ? Rok? Ewentualnie nr. zegarów, test licznika przechodzi bez problemu ? Wskazówka osadzona jest prawidłowo ? Co widza czujniki w momencie skoku ?
Jeszcze raz licznik-17, 11- login i pin zegarów kupionych .nastepnie adaptacja kanał 50 i pin orginalny pojazdu tak to robisz bo czytam i nie widzę procedury login na poczatku oczywiście w sterowniku nie ma immo off Dokładnie, w momencie zaczytana kanału 50 i wpisaniu pinu oryginalnego licznika po naciśnięciu test mam w okienkach na górze system not...
Witam mam problem nie działa predkosciomierz wymieniłem czujnik w skrzyni manualnej nic nie dało. Zrobiłem test zegarów i są ok. Elektryka sprawdzona jest ok czy możecie podpowiedzieć co zrobić jeszcze?
Podłącz np. vaga sprawdź błędy i zrób test licznika. Który rok? Jaki silnik? Troszkę więcej danych. Albo czujnik prędkości w skrzyni albo czujnik abs/prędkości. Prędkościomierz nie działa cały czas czy czasami coś się rusza?
Zrób test zegarów vagiem i będziesz miał pewność że licznik masz sprawny.
Jak jest wypieta wtyczka, to obwod jest rozwarty i piszczy caly czas. Zeby zamknac obwod musisz wyczyscic te wąsy czujnika wewnątrz zbiorniczka. Czasem pomaga dolanie odrobiny płynu. Nie da się przelac. W korku jest zawór, ktory wyrzuca nadmiar. Edit: Jesli chcesz sprawdzic czy czujnik jest na 100% ok, to odepnij wtyczke, podlacz do czujnika miernik...
Może ten L9143 to zwykły układ sterujący dla silniczków który jako sygnał wejściowy bierze sygnał zegarowy (coś jak obrotomierz). Liczniki mają tryb serwisowy. Np. Audi/VW itd. wchodząc testerem diagnostycznym możemy wychylić wszystkie wskazówki zegara. Tak więc może kiedy licznik nie jest w trybie serwisowym to przekazuje impulsy a kiedy ma zrobić...
Witam Panowie robię tak Wchodzimy 17-Instrumenty , 11-Login , wpisujemy PIN nowych zegarów który , potem 10-adaptacja kanał 50 i wpisujemy jako nowa wartość PIN starych zegarów, dajemy zapisz ,. Wyłączamy stacyjkę , od nowa 17-Instrumenty , 11-Login , wpisujemy PIN dotychczasowych zegarów, że by zaprogramować kluczyki kanał 21 wpisuje 0 test,a po chwili...
Nic tam nie trzeba kasować ani przyuczać. Sprawdź czy niebieski cienki przewód jest podłączony do alternatora, czy się nie urwał. Jeżeli jest podłączony to czy w momencie kręcenia rozrusznikiem jest na nim +12V, podłącz żarówkę między niego a masę. Wygląda na to jakby niebieski przewód idący z licznika do alternatora był przerwany przez co licznik nie...
Masz zablokowany transponder i go nie dopiszesz, wymieniaj na nowy. Musisz też zgrać licznik z ECU więc musisz mieć oba PINy. Tutaj procedura jak zgrać ze sobą licznik z ECU. [Select] [17 - Instruments] [Login - 11] For the following procedure, use the PIN of the REPLACEMENT (NEW or USED) instrument cluster. ## 4-digit PIN ## Enter zero followed by...
Nie działajacy obrotomierz, podświetlenie, kontrolka od kierunkow. Po odpaleniu, krótkiej chwili na displey pojawia sie kontrolka oleju, której towarzyszy dzwiek. Przeprowadziłem test VAG i podczas testu licznik działa. Nie pokazuje zadnego błedu. Prosze o podpowiedź.[/syntax]
Który rok tego audi? Np. w 8L często liczniki odstawiały takie cyrki i myśle że w tym przypadku tez nalezy to sprawdzic, jedź na vaga, zrób jakis test tej desce.
Wchodzisz w licznik - logowanie - wpisujesz 0xxxx (xxxx-pin) - ok - adaptacja - kanał 21 - wpisujesz liczbę kodowanych kluczy - test - zapisz - ok - wkładasz następny kluczyk do stacyjki - włączasz zapłon - następny klucz - itd. Łączysz się z licznikiem, wchodzi adaptacje - kanał 00 - test - zapisz - ok. Przydało by się podać nr licznika by się nie...
To napisz jeszcze co i jak sprawdzałeś tym vag-iem. Bo najprościej zrobić test zegarów. A potem popatrzeć w bloki wartości mierzonych dla silnika i dla licznika.
Nie ma nic na temat kolorowego al jest na temat dopasowania a ty możesz tak Kodujemy CAN: Wybieramy: [19 - CAN Gateway] [Recode - 07] Wprowadzamy 5-cyfrowy numer kodowania spisany uprzednio ze starego licznika. [Do It!] [Close Controller, Go Back - 06] Kodujemy Licznik: Wybieramy: [17 - Instruments] [Recode - 07] Wprowadzamy 5-cyfrowy numer kodowania...
podłacz sie VAGIEM i zrób test elementów wykonawczych licznika i bedziesz wiedział co i jak,czy licznik czy cos z instalacja,inaczej nie obejdziasz tego tematu,pozdrawiam.
poszukam tych oryginalnych wsadów i sprawdzę ale ja też do końca pewności nie mam czy to były wszystkie na 24c04 coś mi sie wydaje że może to były 24c16 albo 24c02 ale pewności nie mam obudowy z numerami zegarów tez gdzieś wyrzuciłem te zegary to jeszcze są w wersji angolskiej i chciałem ich naprawić i dać studentowi do testów niech się uczy malolat
Zrobilem adaptacje, piny, kluczyki itp. Nic sie nie zmienilo. Licznik przechodzi test pozytywnie wszystkie wskazniki ida od zera do konca, pozniej po wyjsciuu z testu dalej pokazuje ponad 100stopni. Licznik nie ma bledow zadnych. Jest jeszcze cos co moge zrobic/sprawdzic ?
Witam serdecznie forumowiczów. Mam licznik do Audi A8 D2 z 1996 roku i chciałbym go podłączyć na stole, żeby sprawdzić czy Fis jest w 100% sprawny. Czy ktoś może pomóc jak to zrobić? Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam!
Robiłeś test licznika vagiem czy vasem ?, nie spotkałem sie jeszcze z takim objawem. Chyba ze ktos wsad podmienił to moze byc problem. Wsad poszukam, ale dopiero w pracy jutro. pozdr.
Kolega chyba nie umie czytać. Napisałem przecież że licznik jest fabrycznie nowy- czyli niepotrzeba virgin epromu... Mam login moge sie zalogować w oknie głównym- po wybraniu vcds-instrument-login- program potwierdza zaakeptowanie pinu... jednak w kanale 50 wartość 32000 zamieniam na pin, test, save- i NIE zapamęituje nowego VINu. Czy robie coś źle??
Witam, otóż mam taki problem z prędkościomierzem, nie pokazuje on prawidłowej prędkości. Przy wyższych prędkościach wskazanie prędkościomierza to i tak około 50. Nie jest ono równe tylko się wacha. Za pomocą VCDS wykonałem test licznika i wszystko działa prawidłowo. Kilometry nie nabijają się prawidłowo, szacowany dystans na baku muszę mnożyć razy 2....
Poprawiłem wszystkie luty w sterowniku, objawy nadal te same. Wag połączony z silnikiem pokazuje poprawnie obroty w blokach danych, na tomiast podłączony do licznika już nie, test wyjść na liczniku pokazuje że wskaźniki działają. Co dalej? Może ktoś sie orientuje który pin w sterowniku odpowiada za sygnał do obrotomierza o ile taki jest.
licznik powinien bez większych problemów i przekłamań działać, test licznika tak mniej wiecej wygląda. Co do wskazania czujnika paliwa to można podmienić płytkę z pływaka od passata i powinno pokazywać wmiare ok.
Kasowanie za pomocą vcds-a i google-a : Przy tym kanale 5 to nie pamiętam, chyba był mnożnik x100, czyli jak chciałeś 15000km to wpisywało się 150 A4 B5 (1995-1997) Możemy wykonać kasowanie inspekcji tylko Vag'iem : [select] [17 - Instruments] [Adaptation - 10] kanał 05 – dystans do zmiany oleju – w tysiącach kilometrów. (15 000 km) kanał...
I dalej ci udowodnię że nie robiłeś testu,wskazówki mają się wychylić i zatrzymać się na?Licznik do naprawy,wymiana wsadu pamięci ,samej pamięci lub jeszcze coś innego.
Witam. Posiadam obecnie w Audi a4 b5 1.8T AEB licznik UK-NSI bez fis'u o numerze 80D 919 033C. Zakupiłem licznik UK-NSI o numerze 8D0 919 033D z dodatkowymi wskaźnikami ładowania akumulatora i temperatury oleju zdemontowany z Audi a4 b5 z silnikiem 2.6 . Niestety po podpięciu nowego licznika wskazówki obrotomierza, temp silnika, poziomu paliwa i prędkościomierza...
Do "adam7009" Tak, sorki zapomniałem dopisac zera z przodu. Ale co może być z pamięcią nie tak jak ją "wyjąłem" włożyłem do pająka i w programator i czyta,zapisuje,sprawdza,testuje. Raczej uszkodzenie pamięci bym wykluczył. Dziś oglądałem liczniki na allegro i zauważyłem jedną istotną różnicę wszystkich liczników "europa" i "anglia" Tarczki do 260km/godz...
Nie działa wskaźnik poziomu paliwa. Pływak jest ok. zegary też ok. (robiłem test) Podejrzewam że ktoś, jeszcze w Niemczech, wymienił licznik bez wykonania adaptacji. Czy ktoś pomoże w jej wykonaniu? W aucie jest silnik ALF 2,4 V6. Podejrzewam że licznik jest od auta z innym silnikiem.
Siema mam audi a4b6 2.0alt automat Po wyjęciu Aku i włożeniu spowrotem przestało działać Oświetlenie licznika radia i klimy Obrotomierz i prędkościomierz Tempomat Świeci cały czas olej na fis Bezpieczniki są dobre, ktoś doradzi co może być, test zegarów robiony i wszystko ok
jak robie test wskazówek to wszystkie oprócz właśnie tej od paliwa ładnie trzymają pion, a ta od paliwa wskazuje 3/4. Ewentualnie czy da sie sam silniczek wymienić w liczniku ??
Mam problem z wskaźnikiem tem cieczy.Działa on w odwrotną strone od max schodzi stopniowo ku min.Robiłem test licznika działa poprawnie,czyli zaczyna od min do max i zatrzymuje się w polowie.wymieniłem czujnik tem -bez zmian.Za pomoc z góry dziękuję
Witam Posiadam audi a4 b6 1.9 tdi avf. Mam problem z kolorowym licznkiem nr. 8e0920930j. Z dnia na dzień zgasł kolorowy wyświetlacz. Zegary działają, kontrolki też, brak podświetlenia. Test zegarów vcdsem przechodzi oprócz wyświetlacza. Dodatkowo nie działa podświetlenie przycisków radio, klimatyzacja. W załączniku przesyłam zdjęcia licznika. Po podmianie...
Udało się dopisać kodowanie (1142201209230002881404EC902000423800), które wcześniej na liczniku z błędem pamięci ROM sterownik odrzucał. Po wpisaniu kodowanie NIE musiałem robić ponownie adaptacji czujników. Wyłączyłem tylko aktywny test systemu ESP i kontrolki pogasły. Wyłącznik ESP działa. Temat do zamknięcia.
Cześć, problemem jest wskazanie temperatury na liczniku w Audi A3 2001 1.9 tdi silnik ASZ na pompowtryskach. Samochód stał około pół roku. Po pierwszym uruchomieniu wystąpił problem opisany poniżej. VCDS pokazuje w grupie 003 instruments temperaturę rozbieżną od 002 engine. Czujnik G2/G62 wymieniony na sprawny. Podczas próby emulacji czujnika G2 (licznika)...
brother licznika licznika licznika motogodzin yamaha licznika
kontrolki mrugaj volvo laserjet silnik powolne narastanie
budowa głośnika evobox multiroom
Nissan Micra K13 - lokalizacja bezpiecznika spryskiwaczy Czy kable mogą przebiegać natynkowo po klatce schodowej?